18,75 senttiä / h suora sähkölämmitys 135 m2 OKT

Sähkökauppias..

Hurjat 0,1875 euroa menee tunnissa sähköön. Kyllä tässä kuule tulee hirmu kiire saada se 10 000 euron hintainen maalämpöjärjestelmä.

11

1582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku vaan

      Minulla kuluu lähes samankokoisessa talossa näillä pakkasilla 60-70 kWh/d. Ilmalämpöpumppu ja aurikolämpö hoitevat päivät. Muuna aikana puulämmitys ja vähän suoraa sähköläämitystä.

    • samat luvut

      Ja sitten monet haluat tuosta säästää. Energian hinta nousee! Ajttele, jos se vaikka tuplaantuisi. Hui kamalaa!

      • mediaaneihin

        Nyt kun sulla kertyy tota rahaa niin osta itelles raktori ettei tartte multa lainata.
        terveisin veljes


    • 9+10

      Ulkona pakkasta-24 astetta minulla menee 4 kW * 12,5c =0,5 € tunnissa eikä ole yhtään tulisijaa koko torpassa.

      • ... oli kokonaishinta eilen tulleessa (kotitalous)sähkölaskussani. Jota sähköä käytän paljon lämmitykseen öljyn ohella ... lohdutus (?) että 1,074 oli kesälaadun polttoöljyn lähtöhinta litralta viimeksi netistä vilkaistessa

        jollain kirjoittajalla oli sähkö 12,2 c/kWh ja sai kuvan että lämmittää sillä silti ! Hänellä on hyvin eristetty talo jos -24 asteessa (eli aika lähellä mitoituslämpötilaa) riittää neljä (4) kilowattia. Tyypillisemmin kai kuluu tuplasti


    • sähkölämmittäjä

      Oho, kymmenen senttiä kalliimpaa kuin minulla. Säästän siis 1500€ vuodessa...

    • ????????:

      Eikös sulla tuossa toisessa aloituksesa paukahtanut juuri se maalämpöpumppu?

      • Kaikessa kokemuksia

        Ja pian paukkuu toisilla nuo kompuratkin näillä pakkasilla. Eikö näillä pakkasilla kannattaisi kantaa luntakin tupaan, niin toisilla sekin varmaan lämmittäisi. Toisilla kun tuosta pakkasesta syntyy niin hyvää lämpöä vaikka pohjoisnavalla.
        Maalämpö lienee puun jälkeen vaihtoehdoista edullisinta jos on varaa toteuttaa tuo järjestelmä ja parissakymmenessä vuodessa säästö on melkoinen ja toisilla tietysti pussit tyhjenee vastaavasti.
        Sitten pellettikin on hyvä vaihtoehto n 0,05 kWh hintaan ainakin kun mennään pakkasten puolelle ja silläkin investoinnin maksaa alle 5 vuotta.

        Kompurat lienevät oikein toteutettuna lähinnä syksyn kevään lämmittimiä, mutta sitten pakkasilla lienee toisilla kylmää. Toisilla nuo heikommat kompurat eivät ole toimineet kunnolla alkuunkaan, kun huonojakin löytyy ja pois kannetaan.

        Kiinnostaisi lukea keskustelua jossa kilpailtaisiin mikä ilmalämpöpumppu on parasta teknikaltaan ja mikä todella toimii.
        Toinen keskustelun aihe voisi olla "kenellä on määrällisesti pumppujen lukumääräennätys" ja montako käytössä näillä pakkasilla.


      • varo häkää
        Kaikessa kokemuksia kirjoitti:

        Ja pian paukkuu toisilla nuo kompuratkin näillä pakkasilla. Eikö näillä pakkasilla kannattaisi kantaa luntakin tupaan, niin toisilla sekin varmaan lämmittäisi. Toisilla kun tuosta pakkasesta syntyy niin hyvää lämpöä vaikka pohjoisnavalla.
        Maalämpö lienee puun jälkeen vaihtoehdoista edullisinta jos on varaa toteuttaa tuo järjestelmä ja parissakymmenessä vuodessa säästö on melkoinen ja toisilla tietysti pussit tyhjenee vastaavasti.
        Sitten pellettikin on hyvä vaihtoehto n 0,05 kWh hintaan ainakin kun mennään pakkasten puolelle ja silläkin investoinnin maksaa alle 5 vuotta.

        Kompurat lienevät oikein toteutettuna lähinnä syksyn kevään lämmittimiä, mutta sitten pakkasilla lienee toisilla kylmää. Toisilla nuo heikommat kompurat eivät ole toimineet kunnolla alkuunkaan, kun huonojakin löytyy ja pois kannetaan.

        Kiinnostaisi lukea keskustelua jossa kilpailtaisiin mikä ilmalämpöpumppu on parasta teknikaltaan ja mikä todella toimii.
        Toinen keskustelun aihe voisi olla "kenellä on määrällisesti pumppujen lukumääräennätys" ja montako käytössä näillä pakkasilla.

        Jos saat myytyä minull epuuta halvemmalla kuin 1/3 sähköni hinnasta niin ostan sitä heti 1000 kuutiota ja myyn voitolla eteenpäin.

        Markkinahinataisilla haloilla lämmittäminen on aina kalliimpaa kuin maalämmöllä ja jos niitä ilmaisia halkoja jostain tulee kuin plussapisteitä (plop plop jne.) niin ne kannattaa suoraan myydä sill epiruparka nokinaama sähkölämmittäjälle.

        VRK:n keskilämpötila -28.9 ja alle -30 asteen lämpötilaa 16h vuorokaudesta. Pohjat -36.7C.

        Kas kummaa samalla kompuralla talven lisäksi hoituu myös syksy ja kevät :)


      • luki laskussa
        varo häkää kirjoitti:

        Jos saat myytyä minull epuuta halvemmalla kuin 1/3 sähköni hinnasta niin ostan sitä heti 1000 kuutiota ja myyn voitolla eteenpäin.

        Markkinahinataisilla haloilla lämmittäminen on aina kalliimpaa kuin maalämmöllä ja jos niitä ilmaisia halkoja jostain tulee kuin plussapisteitä (plop plop jne.) niin ne kannattaa suoraan myydä sill epiruparka nokinaama sähkölämmittäjälle.

        VRK:n keskilämpötila -28.9 ja alle -30 asteen lämpötilaa 16h vuorokaudesta. Pohjat -36.7C.

        Kas kummaa samalla kompuralla talven lisäksi hoituu myös syksy ja kevät :)

        Viimeisintä sähkölaskua kattelen ja otsikon mukainen hinta on sähkölle laitettu kokonaishinnaksi. Käyttö alle 3000 kWh vuoteen.

        Toisaalta kesämökillä sähkö maksaakin yil euron kWh...


      • luki laskussa kirjoitti:

        Viimeisintä sähkölaskua kattelen ja otsikon mukainen hinta on sähkölle laitettu kokonaishinnaksi. Käyttö alle 3000 kWh vuoteen.

        Toisaalta kesämökillä sähkö maksaakin yil euron kWh...

        tosiaan sähkölasku antaa parempaa tietoa kuin muistikuvat menneiltä kuukausilta. Joita täällä moni tuntuu käyttävän kehuskellessaan tai laskeskellessaan. (Kuten itsekin. Edellisen asuinpaikan sähkölaitos ahkerasti tiedotteli hintamuutoksista. Uunituore sähkölasku osoitti hinnan nousseen "salaa". Kokonaishinta 10,44 cnt/kWh ei onneksi ole tasavallan korkeimpia. Kiitos kuulunee kunnanisille jotka ovat pitäneet sähkölaitoksen kunnan omistuksessa.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe