Kontu vai Hobittila?

Tolkienisti

Ovatko Kontu ja Hobittila sama asia? Se on jäänyt vähän epäselväksi.

7

797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jokzu

      Hobittila on paikka konnussa, eli eivät ole sama asia.

    • Mellon

      Niin. Siis Kontu on sen hobittien oman maan nimi, Hobittila on yksi osa sitä, yksi Konnun monista kylistä. Siellä oli siis mm. Repunpää, siksi se on Konnun kylistä ehkä kuuluisin.

      • kiwidude

        Hobbiton elokuvakylä sijaitsee jonkun maajussin tilalla Matamata nimisellä pikkukaupungilla, Waikato, New Zealand. Sinne järjestetään bussimatkoja turisteille ja maksaa 50 NZ taalaa. Jätin käymättä koska oli tyyris. Harmittaa kun puhutte LOTR elokuvan paikoista suomennetui
        la nimillä, olen ihan pihalla!


      • jqqq
        kiwidude kirjoitti:

        Hobbiton elokuvakylä sijaitsee jonkun maajussin tilalla Matamata nimisellä pikkukaupungilla, Waikato, New Zealand. Sinne järjestetään bussimatkoja turisteille ja maksaa 50 NZ taalaa. Jätin käymättä koska oli tyyris. Harmittaa kun puhutte LOTR elokuvan paikoista suomennetui
        la nimillä, olen ihan pihalla!

        outo säki oot ku ei kyse ollu siit jostain saataanan pikku kyläst uudes-selannis vaan puhuttiin hobittilasta ja konnusta ihan kylinä ja opettele kirjottaan.


      • Kiwidude
        jqqq kirjoitti:

        outo säki oot ku ei kyse ollu siit jostain saataanan pikku kyläst uudes-selannis vaan puhuttiin hobittilasta ja konnusta ihan kylinä ja opettele kirjottaan.

        Joo outohan minä mutta ihmettelinkin kun puhutte Tolkienin LOTR kirjan paikoista oudoilla suomennetuilla nimillä. Itse luin kirjan ja katsoin elokuvan englanniksi.
        Olen myös käynyt useilla kuvauspaikoilla sattumalta ennen elokuvan kuvausta. Mahtavat maisemat täällä!


    • Besserwisser

      Kontu (engl. Shire) on hobittien maa, Hobittila (engl. Hobbiton) sen yksi kylä (tai kaupunki, "ton" on town-sanan lyhentynyt muoto).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      198
      4666
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      274
      2750
    3. 134
      1707
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1401
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      203
      1357
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1124
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1077
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1057
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1051
    Aihe