Ovatko Kontu ja Hobittila sama asia? Se on jäänyt vähän epäselväksi.
Kontu vai Hobittila?
7
894
Vastaukset
- Jokzu
Hobittila on paikka konnussa, eli eivät ole sama asia.
- Mellon
Niin. Siis Kontu on sen hobittien oman maan nimi, Hobittila on yksi osa sitä, yksi Konnun monista kylistä. Siellä oli siis mm. Repunpää, siksi se on Konnun kylistä ehkä kuuluisin.
- kiwidude
Hobbiton elokuvakylä sijaitsee jonkun maajussin tilalla Matamata nimisellä pikkukaupungilla, Waikato, New Zealand. Sinne järjestetään bussimatkoja turisteille ja maksaa 50 NZ taalaa. Jätin käymättä koska oli tyyris. Harmittaa kun puhutte LOTR elokuvan paikoista suomennetui
la nimillä, olen ihan pihalla! - jqqq
kiwidude kirjoitti:
Hobbiton elokuvakylä sijaitsee jonkun maajussin tilalla Matamata nimisellä pikkukaupungilla, Waikato, New Zealand. Sinne järjestetään bussimatkoja turisteille ja maksaa 50 NZ taalaa. Jätin käymättä koska oli tyyris. Harmittaa kun puhutte LOTR elokuvan paikoista suomennetui
la nimillä, olen ihan pihalla!outo säki oot ku ei kyse ollu siit jostain saataanan pikku kyläst uudes-selannis vaan puhuttiin hobittilasta ja konnusta ihan kylinä ja opettele kirjottaan.
- Kiwidude
jqqq kirjoitti:
outo säki oot ku ei kyse ollu siit jostain saataanan pikku kyläst uudes-selannis vaan puhuttiin hobittilasta ja konnusta ihan kylinä ja opettele kirjottaan.
Joo outohan minä mutta ihmettelinkin kun puhutte Tolkienin LOTR kirjan paikoista oudoilla suomennetuilla nimillä. Itse luin kirjan ja katsoin elokuvan englanniksi.
Olen myös käynyt useilla kuvauspaikoilla sattumalta ennen elokuvan kuvausta. Mahtavat maisemat täällä!
- Besserwisser
Kontu (engl. Shire) on hobittien maa, Hobittila (engl. Hobbiton) sen yksi kylä (tai kaupunki, "ton" on town-sanan lyhentynyt muoto).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦605830Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.2094802En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v194453- 533792
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k673752- 113481
- 953420
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah723257- 332961
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia352604