Forexilla näyttää olevan baht/ euro 39.97. Millainen kurssi on Thaimaassa Eurolle ? Vastauksia mielellään vain joko siellä olevilta tai juuri palanneilta, kiitos.
Bahtin kurssi
25
3204
Vastaukset
- chöön
http://www.scb.co th/scb_api/index.jsp
Tässä ajankohtaiset kurssit. - thiinaathiilang
http://www.scb.co.th./scb_api/índex,jsp
- phom mauw mak tonnii
............. sorry käytä googlea.mä en jaksa.... Mutta thb nyt noin 41,8 taikuissa. Thaimaassa saa aina paremmin kuin forexilla.
- patong
Noin 42bth on tällä hetkellä. Ei kannata vaihtaa Suomessa.
- turhaa ääntä
ei ole ikinä kannattanut vaihtaa Suomessa ja vain sen verran että yhden päivän pärjää...taksit jne. Vaikka ei tuossa nyt konkurrsia kukaan tee onko kurssi 42 vai 41 tai jopa 39.90...turhaa höpinää nämä vatkaajat. Matka maksaa tuhansia euroja ja jos 2 viikossa menee 500-1000 euroa niin ihan sama mikä on kurssi kun ei se enää 52.00 ole kuitenkaan...?
turhaa ääntä kirjoitti:
ei ole ikinä kannattanut vaihtaa Suomessa ja vain sen verran että yhden päivän pärjää...taksit jne. Vaikka ei tuossa nyt konkurrsia kukaan tee onko kurssi 42 vai 41 tai jopa 39.90...turhaa höpinää nämä vatkaajat. Matka maksaa tuhansia euroja ja jos 2 viikossa menee 500-1000 euroa niin ihan sama mikä on kurssi kun ei se enää 52.00 ole kuitenkaan...?
Käyttörahaa kuukaudeksi 3000€, eli kurssissa 2bahtin ero= 6000bahtia. Jotain sekin.
kitewind kirjoitti:
Käyttörahaa kuukaudeksi 3000€, eli kurssissa 2bahtin ero= 6000bahtia. Jotain sekin.
käteistä mukaan ja ne sitten kioskilla bahteiksi, koska ATM-automaati rokottaa näin.
Nostat 5000 bht, nostokulut 150bht 2% 2 euroa= 3.75 2.5 2=8.25 euroa. ATM ja osuuspankki/luottokunta rokottivat näin. Mulla meni 50 euroa nostokuluihin kuukauden lomalla ja rahaa sekin on, ainakin Thaimaassa.
Onko muuten kukaan hokannut kysyä pankista tallelokeroa vuokralle, ei varmaan montaa patia maksa, meinaan jos hirvittää pitää hotellin tallelokerossa isompaa summaa.- paroni...
tapsu55 kirjoitti:
käteistä mukaan ja ne sitten kioskilla bahteiksi, koska ATM-automaati rokottaa näin.
Nostat 5000 bht, nostokulut 150bht 2% 2 euroa= 3.75 2.5 2=8.25 euroa. ATM ja osuuspankki/luottokunta rokottivat näin. Mulla meni 50 euroa nostokuluihin kuukauden lomalla ja rahaa sekin on, ainakin Thaimaassa.
Onko muuten kukaan hokannut kysyä pankista tallelokeroa vuokralle, ei varmaan montaa patia maksa, meinaan jos hirvittää pitää hotellin tallelokerossa isompaa summaa.Thaimaalainen pankkitili ja nostokortti on ollut jo vuosia. Ei huolia.
paroni... kirjoitti:
Thaimaalainen pankkitili ja nostokortti on ollut jo vuosia. Ei huolia.
prosessi on saada tili ja nostokortti siellä?.
Täytyykö laittaa tilille jokin vähimmäissumma yms.?
Itse miettinyt samaa systeemiä.- kukin tavallaan
kitewind kirjoitti:
sillä tuo ero on kymmenysosia eikä useita bahteja....luokkaa siis 0,1-0,5 eli ei mitään merkistystä siis oikeasti. En ymmärrä miksi tätä niin kysellään kun matka käyttörahat ovat tuhansia euroja oli sitten kurssi mikä vain...? Ilmeisesti jollain ei ole muuta tekemistä. Siinä on eroa kun 2 vuotta sitten kurssi oli jop 54...mutta se oli silloin se.
- näin on
kitewind kirjoitti:
Itse miettinyt samaa systeemiä.ainakaan jos olet vain turisti. Minun käsitys on että tilillä pitää olla 25000 baht ja asua pysyvästi ennenkuin tuo onnistuu.
- en ymmmärrä
paroni... kirjoitti:
Thaimaalainen pankkitili ja nostokortti on ollut jo vuosia. Ei huolia.
on kurssin kanssa? Kai se kurssia seuraa vaikka nostaa rahat mistä?
- hip hei
tapsu55 kirjoitti:
Onko muuten kukaan hokannut kysyä pankista tallelokeroa vuokralle, ei varmaan montaa patia maksa, meinaan jos hirvittää pitää hotellin tallelokerossa isompaa summaa.jos menee 50 euroa nostoihin...200 euroa menee kuukaudessa kaljaan ja taksiin saman veran mutta se onkin jo eri juttu se. Kuukauden asuminen ja matkat maksaa takuulla 4000 euroa? Ja tästä tämmöinen metakka jos menee 50 kuluihin kun nostaa käteistä.Et saa tallelokeroa pankista jossa ei ole sinulla tiliä...etkä sitä saa 1 kk lomalla. Ja oikeasti tätä sinun vastausat ei edes kysytty....?
- 6 vuotta näin
näin on kirjoitti:
ainakaan jos olet vain turisti. Minun käsitys on että tilillä pitää olla 25000 baht ja asua pysyvästi ennenkuin tuo onnistuu.
näin menet HYVIN tuntemasi Ladyn(ei baaritytön) kanssa pankkiin avaat tilin Ladyn nimellä saat nostokortin (1 kpl ) parissa viikossa, ja salanumero vain sinun tiedossasi. Helppoa kun osaa. kortti vain sinun käytössä.Tilille voi siirtää rahaa suomesta.
kukin tavallaan kirjoitti:
sillä tuo ero on kymmenysosia eikä useita bahteja....luokkaa siis 0,1-0,5 eli ei mitään merkistystä siis oikeasti. En ymmärrä miksi tätä niin kysellään kun matka käyttörahat ovat tuhansia euroja oli sitten kurssi mikä vain...? Ilmeisesti jollain ei ole muuta tekemistä. Siinä on eroa kun 2 vuotta sitten kurssi oli jop 54...mutta se oli silloin se.
Mä koetan jotain laittaa.
Katsoin n. 2 tunti sitten Forexilta niin setelikaupassa saisin €:lla 38,92baht.
Sit katsoin scp pankin kurssit thaimaasta, kurssi tosiaan toi 41,20 kuten TJ kirjoitti.
Erona 2,28baht/1€.
Mulla lennot maksettu joten siihen ei kurssit vaikuta.
Majoitus muut menot n. 3000€ kk.
3000€ x 2,28baht, 6840baht.
6840baht kurssin 40 mukaan tekee 171€, tuon nettoan, jos otan €ja mukaan.
Luottokorttia seiniin ja netot pienenee joka nostolla.- käteinen paras
kitewind kirjoitti:
Sit katsoin scp pankin kurssit thaimaasta, kurssi tosiaan toi 41,20 kuten TJ kirjoitti.
Erona 2,28baht/1€.
Luottokorttia seiniin ja netot pienenee joka nostolla.luottokortilla nostaessa automaatilta kurssi ON huonompi ( noin 1-2 thb ) kuin rahanvaihtopisteissä.Sekin selviää jos osaa lukea Siam Commercial Bankin sivuja.
http://scb.co.th/scb_api/index.jsp käteinen paras kirjoitti:
luottokortilla nostaessa automaatilta kurssi ON huonompi ( noin 1-2 thb ) kuin rahanvaihtopisteissä.Sekin selviää jos osaa lukea Siam Commercial Bankin sivuja.
http://scb.co.th/scb_api/index.jsp(€:ja mukaan) niin ei tarvii noita luottokorttimaksuja maksella.
Mä otan € seteleitä mukaan n. senverran kuin arvelen tarvitsvani ja luottokortti on varalla koska
joskus tuppaa käteisvaranto loppumaan.
Vaihtopisteistä mäkin vaihdan.
Toi aikaisempi vertailu oli SuomiForex vai Thaimaan SCB.- yhtä tyhjän takia
kitewind kirjoitti:
Erona 2,28baht/1€.
Luottokorttia seiniin ja netot pienenee joka nostolla.ja yleensä myös majoitus on maksettu oli sitten oma tai valmismatka. 2 viikon aikana juo n. 10 kaljaa päivässä, siis 140 olutta 2 viikossa= 5600 baht. Syö 2 kertaa päivässä eli siis 14x500 baht=7000baht. Ajaa taksilla tai tuktukilla 2-4 kertaa päivässä eli 14 x 200baht=2800 baht. Ja sitten joku "säästää" 6840 baht kun ottaa eurot mukaan ja vaihtaa käteistä=riski altista rahaa=ryöstö niin "säästää" tuon?
Älä kehtaa opettaa kaveria joka on käynyt liki 30 kertaa Thaimaassa ja aina on kaikki rahat menneet oli sitten omia tai kaverin. Valuuttakurssilla ei meille meikäläisille muutaman satasen takia ole mitään merkitystä...niillä pelaa isot pojat ja isot rahat. Ja sinä enkä minä ole heitä. J ayleensä se kurssi onkin juuri muuta kuin 41,20 kun rahaa menet vaihtamaan? Ja voitko kuvitella paljonko häviät nyt kun v. 2009 oli kurssi 54,00 babt 1 euro???????? - Heipsankkaa22
yhtä tyhjän takia kirjoitti:
ja yleensä myös majoitus on maksettu oli sitten oma tai valmismatka. 2 viikon aikana juo n. 10 kaljaa päivässä, siis 140 olutta 2 viikossa= 5600 baht. Syö 2 kertaa päivässä eli siis 14x500 baht=7000baht. Ajaa taksilla tai tuktukilla 2-4 kertaa päivässä eli 14 x 200baht=2800 baht. Ja sitten joku "säästää" 6840 baht kun ottaa eurot mukaan ja vaihtaa käteistä=riski altista rahaa=ryöstö niin "säästää" tuon?
Älä kehtaa opettaa kaveria joka on käynyt liki 30 kertaa Thaimaassa ja aina on kaikki rahat menneet oli sitten omia tai kaverin. Valuuttakurssilla ei meille meikäläisille muutaman satasen takia ole mitään merkitystä...niillä pelaa isot pojat ja isot rahat. Ja sinä enkä minä ole heitä. J ayleensä se kurssi onkin juuri muuta kuin 41,20 kun rahaa menet vaihtamaan? Ja voitko kuvitella paljonko häviät nyt kun v. 2009 oli kurssi 54,00 babt 1 euro????????Noniin! Periaatteessa se menee näin, ettei niitä senttejä lasketa kun lomalla ollaan. Mä itse asiassa haluaisin tietää täällä asuvana miten saan Suomalaiselta tililtä siirtäessäni omalle thaikku-tilille paremman kurssin kun vaihtamalla käteistä? Jos joku osaa kertoa niin olen kiitollinen!
Tuossa saattaa nimittäin olla prosenteissa iso ero. - toimii kun
kitewind kirjoitti:
Itse miettinyt samaa systeemiä.menet pankki passin kanssa ja avaat tilin niinkuin suomessa,thats it no proplem....
- TJ..
41.20
Millainen kurssi on Thaimaassa Eurolle? Tämä oli alkuperäinen kysymys. Laskin tuossa, että automaatista nostettaessa kurssi oli jouluna 37-38, riippuen nostosumman suuruudesta (5000-20000 bht), käteisellä sai kuittien mukaan 39.5-40 nostopäivästä riippuen.
Komppaan kitewindiä ja meinaan ottaa seuraavallekin reissulle reilusti käteistä mukaan, enkä maksa turhaan pankille.
En kuitenkaan aio levittää seteleitäni pöydälle baarissa ja kehua kuinka rikas falle olenkaan. Nimimerkki hip hei on vissiin rikas mies, kun 50 € ei ole oikein rahaakaan. Meikäläinen tavallisena duunarina joutuu vähän säästään että pääsis sinne trendipaikkoihin, kuten Ilen baariin :O)- ei mitään merkitystä
tapsu55 kirjoitti:
Millainen kurssi on Thaimaassa Eurolle? Tämä oli alkuperäinen kysymys. Laskin tuossa, että automaatista nostettaessa kurssi oli jouluna 37-38, riippuen nostosumman suuruudesta (5000-20000 bht), käteisellä sai kuittien mukaan 39.5-40 nostopäivästä riippuen.
Komppaan kitewindiä ja meinaan ottaa seuraavallekin reissulle reilusti käteistä mukaan, enkä maksa turhaan pankille.
En kuitenkaan aio levittää seteleitäni pöydälle baarissa ja kehua kuinka rikas falle olenkaan. Nimimerkki hip hei on vissiin rikas mies, kun 50 € ei ole oikein rahaakaan. Meikäläinen tavallisena duunarina joutuu vähän säästään että pääsis sinne trendipaikkoihin, kuten Ilen baariin :O)tapa matkustella ja varmaan tiedät senkin ettei matkavakuutus korvaa käteistä jos joku ne nappaa. En ikänä itse kuljeta käteistä matkoilla paljon sillä siitä pääsee todella helposti myös eroon. Se että menee joku maksu pankille,...luottokunnalle niin on aivan sama sillä tärkeintä on että saa käteistä sen verran kun haluaa ja milloin haluaa. Tuo 50 euroa on rhaa mutta ei se paljon vaakakupissa paina kun 2-3 viikossa sitä palaa liki 5000 euroa ja minusta on lomalla ihan sama mihin sitä menee...jopa näihin nostoihin...
- Että semmosta
Voi herran jestas! Kyllä ainakin minun vakuutukseni korvasi Pariisissa varastetut rahat - liekö sen vuoksi, että meni koko lompakko kassin mukana. Kannattaa miettiä miten asiat esittää. Sitten vielä, saanko kysyä: Miten ihmeessä saat Thaimaassa palamaan 5000 ekeä 2-3 viikossa????????????????? Oletkos nyt pikkusen olevinas!!!!!!!!!!!1
- vakuutukset ....
Niitä kun on niin erillaisia. Kannattaa olla tarkkoja matkavakuutusta tehdessä. Onneksi itselläni on OK matkavakuutukset.Korvaisi myös varastetut rahat, lääkärit, tavaroiden rikki menemiset, matkatavarat, ylimääräiset hotelli yöpymiset,ym ym ym.
Ehdottomasti käteistä mukaan thaimaahan. Mitä teet jos korttisi esim rikkoontuu??? Esim kahti mennellä kortilla ei rahan nostaminen pankin tiskiltä onnistu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083286Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921409
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121208Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872