Kertoisiko joku minulle tämän: törmäsin taannoin netissä eräälle keskustelupalstalle rekisteröityessäni sellaiseen ilmoitukseen, että gmail.com-osoite EI kelpaa, koska sillä ei voida "varmistaa henkilöllisyyttäsi". Miten niin? Olen gmail-osoitetta käyttänyt siitä lähtien kun se tuli mahdolliseksi. Olen ostanut ulkomailta tavaraa, huutonetistä ym. ja aina on kelvannut. Sitten tein hotmailissa uuden osoitteen, onneksi löytyi yleiselle nimelleni vielä vapaa hotmail.fi osoite. Tarjosin sitten sitä keskustelupalstalle rekisteröintiin ja kelpasi. Mistä tuo gmail-karenssointi johtunee?
Miksi Gmail ei kelpaa?
5
2277
Vastaukset
- gmailailija myös
gmail-sähköpostissa ei näe sitä miltä serveriltä tai mistä maasta meili on lähetetty.mainitsemassasi hotmail-osoitteessa kuten jota kuinkin kaikissa muissa säköhpostiosoitteissa nämä tiedot näkyvät.kai gmail on siksi niin suosittu.
- frewwefre
Yhtä hyvin tai huonosti hotmailista näkee mistä palvelimelta viesti on tullut koska palvelimia on hajautettu eri maihin. Sitä paitsi hotmail osoitteen haltijaa on yhtä vaikea kohdistaa mihinkään tiettyy ihmiseen kuin gmail-osoitettakaan.
- Yli 10 s-postia
frewwefre kirjoitti:
Yhtä hyvin tai huonosti hotmailista näkee mistä palvelimelta viesti on tullut koska palvelimia on hajautettu eri maihin. Sitä paitsi hotmail osoitteen haltijaa on yhtä vaikea kohdistaa mihinkään tiettyy ihmiseen kuin gmail-osoitettakaan.
Tästäkö johtuu että säännöllisin väliajoin gmail haluaa tietää toisen sähköpostiosoitteen ja puhelinumeron, "siltä varalta että unohdat salasanasi".
Minusta tuo on vain tekosyy identiteetin kalastelulle.
Eivät takuulla lähetä textiviestiä, sehän maksaa!
Ihan sama pätee moniin muihinkin webmailehin.
muunmuassa edellämainitussa "loutettavassa" hotmailissa on mulla eemaileja ollut kai jo vuosikymmenen aivan puppu-tiedoilla, kaupunginosa toki oikea koska sen voi IP:stä tarkistaa.
Puhelinnumeroksikin voi antaa ensimmäisestä lehtimainoksen kulmasta löytyvän numeron.
Tosiluotettavaa.
Internetoperaattorin s-postia ei kannata käyttää koska operaattorin vaihtuessa kilpailutuksen yhteydessä tuo s-postikin häviää.
Jos identiteetti halutaan varmentaa, niin sähköposti ei siihen kelpaa.
Verkkopankkivarmennus on kaiketi paras identifiointiin.
- kaikaki
Olen törmännyt samaan asiaan monen eri palstan ja muutaman sähköpostiosoitteen kohdalla. Olen ymmärtänyt asian niin, että vain sellainen sähköpostiosoite kelpaa, jossa on ns. oma tili eli osoite, josta maksat palvelun tarjoajalle, Sonera, Elisa jne.
- DX-MIES
Näkyyhän gmailissa lähettäjän sähköpostiosoite ja se miltä serveriltä se on lähetetty, kun klikkaa mailin yläosassa olevaa kohtaa "Tarkemmat tiedot"
Tätäkö tarkoitit "gmailailija myös" ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502