Lattian maalaus

Maalarinainen

Hei ! Kuinka tarkasti pitää 25 vuotta vanha lattialakka ( en tiedä mitä oli , mutta kauhea myrkkykatku siitä tuli levitettäessä) poistaa , kun päälle aiotaan maali . Riittääkö pelkkä karhennus hionta huonolen paikkojen kittauskorjaus ja hionta tietysti joka välissä. Minkälaista maalia voi laittaa hiotun , ei kokonaan puhtaaksi poistetun päälle , ei taida Betolux ottaa kiinni. Sitä olen joskus laittanut vastaavaan lattiaan , mutta silloin otin lakan kaikki pois , joka oli kamala urakka kotikoneilla. Tietysti jollakin isolla lattianhiomakoneella onnistuisi paremmin , mutta laittaisin nyt vaan ihan itse pienen lattian kotikonstein ja teidän neuvoillanne . Mieluusti laittaisin jotakin vanhanaikaista lattiamaalia , joista minulle on tuttu tuo Uulan maali , kaunis himmeäpintainen , vaikka kuivuu aika kauan. Mahtaako olla sopiva pari ?
Kiitos

7

536

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirvesja mies

tehtyyn mäntylattiaan EI pääsääntöisesti sovi maali, vaan se on homojen hommaa, kuten pesäpallo, tai paini. Wittu, ne lattiat olis tehty halvasta kuusesta, tai vaikka pajusta, jos ne on tarkoitus maalata, lastulevykin passaa siihen hommaan.

• Puupää2011

Minä en kyllä maalaisi.
      Maalattu puulattia on luultavasti yksi nopeimmin kulahtaneen näköiseksi menevä lattiamateriaali.Varsinkin jos kulkuväylät ovat aina samat,siihen muodostuu varsinainen polku yllättävän lyhyessä ajassa,ellei sitten ole aina matoilla peitetty.
      Ymmärrän kyllä,miksi mielellään monet maalaavat,se kun on helpoin keino peittää lattian virheet,mutta luonnollista vaaleaa puita syineen ja kunnon lakkakerroksineen ei voita mielestäni mikään,mutta makukysymys tietty tämäkin.

• yjyhyg

permoa ne tuolla rintamamiestalofoorumilla käyttää moni. ittellä sama eessä, helolla lakatut latttiat saan ens kesänä vihdoin maaliin. vihaan männyn kuviointia ja keltaista väriä. vihdoin saan maalatut harmaat lattiat.

• mulukkuNaama

sulle kaikein parhaiten.

• Maalarinainen

Mulle sanottiin maalikaupassa jo vuosi sitten , ettei Permoa enää saa ja myytiin sitä Betoluxia. Onko tullut taas markkinoille ?? Aion ilman muuta maalata lattiat , kun en ensinnäkään tykkää näistä mäntylattioista ,jotka eivät edes tyyliltään sovi tämmöiseen sata vuotta vanhaan taloon.

• rakennus-suojeilija

Tikkurilalla on ollut Permoa jo pitkään, todella hienot harmaat sävyt, meillä on ollut ullakon lattioilla sekä uudessa portaassa ainakin 10 vuotta. VArsinkin hiotulla puupinnalla se on kaunis ja kestävä vaihtoehto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      61
      4230
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      152
      1794
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1503
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      35
      1248
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      167
      1046
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      56
      904
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      76
      895
    8. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      811
    9. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      809
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      781
    Aihe