Nappasin muutaman päivä sitten kirjastosta kirjasen Pikkupeikko ja soiva banaani. Se on fantasiakirja lapsille. Yllätti positiivisesti, sillä en odottanut pienkustantajien tuotteesta suuriakaan. Kuvitus on varsin keskinkertainen, mutta tarina hauska, lapset tykkäsivät. Eli voin suositella. Näyttäisi olevan jatkoakin kristalliapinan muodossa. Tuota tuskin kivijalkamyymälöistä saa, mutta ainakin netistä ja kirjastosta.
fantasiaa lapsosille
3
365
Vastaukset
- Klaatu Nikto
Hairahduin. Pidän ensinnäkin enemmän sci-fistä, mutta kun sattui lähikirjastoon juuri saapunut peikkosatu esille, otin mukaan. Mulla ei siis ole edes lapsia, ajattelin vain katsastaa mitä tämä pienkustannusmeuhka pitää sisällään.
Skippasin sujuvasti osan 1 ja tartuin laadukkaamman oloiseen versioon 2, Pikkupeikko ja kristalliapina. Nimi ja kannennkuva eivät liittyneet toisiinsa mitenkään, mutta jo eka kpl tuo esiin surkuttelevan peikonrähjän ja jättiläispelon sekä joulunodotuksen. Siitä tarina etenee kohti ... Lukekaa itse
No, mutta siis, ihan kiva satu. Scifimiehenä tunnen antipatiaa jo Pottereita kohtaan, mutta tämä lasten- ja nuortenhupailu on harmiton, paikoitellen jopa viihdyttävä. Pienkustantajan jälki näkyy lähinnä köpelönä kansikuvana, muuten kirja on kirja on kirja. Natuskelkaa siitä. - huvilukija
Olen huomannut, että usein lapsille ja nuorille, varsinkin lapsille, suunnattu fantasia on parempaa kuin "aikuisten fantasia". Monesti juoni on aivan uudenlainen, henkilöhahmot mielenkiintoisia ja tarina viihdyttävä. Lasten fantasia näyttäisi olevan lähes täysin vailla niitä kalkkeutuneita kaavoja, joiden varaan muu fantasia usein rakentuu.
Tsemppiä lastenkirjailijat! - CL
Jaahas. Tänne päädyin, kun googlettelin tuota peikkosatua. Näkövammainen lapseni kun kuunteli juuri peikon ensimmäisen osan Celian äänikirjana ja tykkäsi kovin. Näyttäisi olevan kakkonenkin työn alla. No, onnea vain, mukava kirjanen, joka on jäänyt hyvin vähälle huomiolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa114913- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten280681- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54556Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38520- 72483