Distance learning/online learning

etenkin in the UK

Hieman taustaa: Asun Etelä-Euroopassa tällä hetkellä. Viime syksynä päätin hakea Iso-Britanniaan yliopistoon 2011 vuoden syksylle koska halusin vihdoin lähteä opiskelemaan ja hankkimaan uusia tuulia elämääni. Pari kuukautta sitten päädyinkin sitten todella kivaan työpaikkaan ja pidän elämästäni täällä ja tuntuu siltä etten halua lähteä enää yhtään minnekään enkä enää halua muuttaa (sitä olen tehnyt jo viimeisen viiden vuoden aikana tarpeeksi).

Haluaisin kuitenkin opiskella, joten aloin miettiä yliopistoa etäopintoina. Oon nyt googlaillut distance learningiä, open universityä, online learningiä.. Miettinyt että kysyisin tarjouksen tehneiltä yliopistoilta mahdollisuutta suorittaa tutkinto etänä. Miettinyt onkohan paikallisella yliopistolla etäkursseja. (En paikalliseen yliopistoon haluaisi, mutta ei se etänä niin paha olisi.)

Ja kaikkien näiden mietteiden ja googlailujen jälkeen oon hieman hukassa. :) Kenelläkään kokemusta yliopistosta epäopiskeluna, etenkin Ison-Britannian yliopistoissa? Tai kenelläkään sivustoa, jonne voisi minut ohjata.. Henkilökohtaisia kokemuksia?

Noita nettisivustoja on tullut käytyä läpi jo useampi enkä tiedä mikä niistä olisi hyvä ja monilla niillä ei ole edes mitään kunnon infoa esim. maksuista sivuillaan. :s

2

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entinen opiskelija

      hei,
      voin sanoa sen verran, että opiskelin itse jonkin aikaa lontoon yliopistossa.
      ohjelma oli sama kuin niillä, jotka käyvät siellä paikan päällä. opiskelijoita heillä on 30 000 ympäri maailmaan.
      en vain jaksanut käydä sitä loppuun, sillä kävin samalla töissä ja pyöritin perhettä. katso netistä university of london, saat kaiken tarvitsemasi tiedon.
      hyvä koulu!

    • Pävinänkakkara

      Hei,
      Opiskelin BA Hons Open Universityn avulla asuessani Lontoossa, koska muut yliopistomaksut olisivat olleet tähtitieteellisiä. Kävin päivätöissä, "temping" ja otin pitkän loman ennen kokeita ja sevisin 4 vuodessa. Tutorit olivat loistavia, tuki erinomaista. Systeemi on toiminut pitkään, OU on kokenut ja arvostettu. Summer schoolit olivat loistavia ja tukiryhmät myös. Nykyään online tuki toimi varmaan paremmin kuin 80-luvulla ; ) Miten hyödyllinen tutkintosi on, voi riippua tiedekunnasta. Ainakin psykologia oli BPS; n eli alan ammattilaisten hyväksymä, kunhan valitsi oikeat kurssit.
      Etäopiskelu kysyy lujaa luonnetta, koska aikataulu riippuu itsestä eikä jokapäiväistä tukea ole, se on yksinäistä puurtamista. Toisaalta se mahdollistaa muun elämän: työssäkäynnin, matkustelun, jopa perheen. Hyvä valinta oikein lähtökohdin.
      Jos sivuilla ei näy maksuja, kysy meilillä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe