Olemme menossa Tjäreborgilla Gambiaan lomalle maaliskuun lopussa. Inhottaa katsella tämän palstan viestejä, menee ihan niitä lukemalla loma pilalle - emme todellakaan mene seksimatkalle. Lähdössä on mieheni lisäksi 2 12-vuotiasta.
Gambiaan lomalle perheen kanssa
19
622
Vastaukset
- kanssa.
Varmasti teille tulee kiva loma! Lapsemme ovat viihtyneet siellä mainiosti, ihmiset ovat todella lapsiystävällisiä ja avuliaita! Lämpöä ja rantaa riittää, paikalliset lapset ovat uteliaita tutustumaan. Nytkin lapset kovasti toivoisivat,että lähtisimme sinne taas ensi talvena.
- Teettu
Mielip iteitä on monia. Osa pitää maasta, osa ei.
- apuva!
lomani vaihtui Gambiaksi peruutettujen Egyptin matkojen vuoksi.
Nyt pelottaa mennä sinne naisena.Kyllästyttää nämä pakkaset.Olisiko mitään hyviä vinkkejä miten selvitä Gambian matkasta yksinäisenä naisena?Auttaako virallisen oppaan palkkaaminen viikoksi ettei koko loma olisi pilalla. - voi sanoa,
apuva! kirjoitti:
Nyt pelottaa mennä sinne naisena.Kyllästyttää nämä pakkaset.Olisiko mitään hyviä vinkkejä miten selvitä Gambian matkasta yksinäisenä naisena?Auttaako virallisen oppaan palkkaaminen viikoksi ettei koko loma olisi pilalla.Egyptissä sinua varmasti huoriteltaisiin ja haisteltaisiin basaareissa yms, niin Gambiassa ei tarvitse tuollaista törkyä sietää! Jos olet ihan tavallinen nainen, joka pärjää omillaan, ei kai sinusta maailmalla tule mitään hiljaista hissukkaa, joka ei pärjää ja nöyristelee tuntemattomien edessä?! Hyvin siellä pärjäät, tutustu ympäristöön ja reissaile rohkeasti ympäriinsä, se ei ole vaikeaa. Vaikka kysyisitkin tietä ja suuntaa joltaikin paikalliselta, he eivät todellakaan odota mitään "palkkiota" kuten moni täällä väittää, naurettavaa!
Hyvää matkaa! Olen itsekin siellä ollut monesti yksin. - !!!
apuva! kirjoitti:
Nyt pelottaa mennä sinne naisena.Kyllästyttää nämä pakkaset.Olisiko mitään hyviä vinkkejä miten selvitä Gambian matkasta yksinäisenä naisena?Auttaako virallisen oppaan palkkaaminen viikoksi ettei koko loma olisi pilalla.gambia on kokoemuksen arvoinen paikka. seksiturismin maine vähän häiritsee, mutta sama tilanne on turkissa naisilla ja miehillä venäjä ja thaimaa. sama näky kun thaimssa, mutta täällä toisin päin.
gambiassa voi oikeesti viettää ihan hyvän loman. sää on miellyttävän lämmin ja paikallinen elämän meno on itsessään nähtävyys. itse koin gambialaiset ystävällisemmäksi kun egyptiläiset.
samoja kävelypoikia siellä on kuin esim. dominikaanisessa tasavallasakin.
itse koin helpommaksi ottaa ns. oman oppaan niin sai paremmin olla rauhassa - jos ei opasta perässä kuitenkin aina joku.
köyhää, mutta tyytyvät pieniin asioihin.
vietin oikeesti ihan kivan loman miehini kanssa gambiassa vaikka en sinne heti haluaisi uudestaan.
hyvät rannat ja hyvä hotelli - ihan ok ravintoloita löytyy.
eli ihan hyvä vaihtoehto egyptille - Kaksplus2
!!! kirjoitti:
gambia on kokoemuksen arvoinen paikka. seksiturismin maine vähän häiritsee, mutta sama tilanne on turkissa naisilla ja miehillä venäjä ja thaimaa. sama näky kun thaimssa, mutta täällä toisin päin.
gambiassa voi oikeesti viettää ihan hyvän loman. sää on miellyttävän lämmin ja paikallinen elämän meno on itsessään nähtävyys. itse koin gambialaiset ystävällisemmäksi kun egyptiläiset.
samoja kävelypoikia siellä on kuin esim. dominikaanisessa tasavallasakin.
itse koin helpommaksi ottaa ns. oman oppaan niin sai paremmin olla rauhassa - jos ei opasta perässä kuitenkin aina joku.
köyhää, mutta tyytyvät pieniin asioihin.
vietin oikeesti ihan kivan loman miehini kanssa gambiassa vaikka en sinne heti haluaisi uudestaan.
hyvät rannat ja hyvä hotelli - ihan ok ravintoloita löytyy.
eli ihan hyvä vaihtoehto egyptilleylsin matkustella? Välillä tuntuu, ettäsiellä käyneiden mukaan on pakko ottaa:O
- ei..
Kaksplus2 kirjoitti:
ylsin matkustella? Välillä tuntuu, ettäsiellä käyneiden mukaan on pakko ottaa:O
ei tietenkään ole pakko ottaa "opasta"! Vai etkö osaa itse liikkua uudessa paikassa? Jos kysyy neuvoa tai suuntaa paikalliselta, apua löytyy, mutta eivät he oleta, että haluat heistä seuraa saati ole palkkiota vaatimassa.
- Siellä
apuva! kirjoitti:
Nyt pelottaa mennä sinne naisena.Kyllästyttää nämä pakkaset.Olisiko mitään hyviä vinkkejä miten selvitä Gambian matkasta yksinäisenä naisena?Auttaako virallisen oppaan palkkaaminen viikoksi ettei koko loma olisi pilalla.Löydy muitakin Suomalaisia jotka mielellään myös hakevat matkaseuraa, siten on muutenkin mukavampi kulkea ja tulee edullisemmaksikin. Olen ollut Gambiassa ainoastaan yhden kerran vaimoni kanssa ja pidimme kovasti matkastamme. Huomasimme hyvän konstin päästä eroon "oppaista" kun emme halunneet heidän seuraansa....emme olleet osaavinamme sanaakaan muuta kuin Suomea... Niistä oppaista...kyllä siellä oli lähes joka Suomen mummelilla joku rastapää kainalossa yötä päivää.. ja se kulki heillä " opaan tai turvamiehen " tittelillä mutta tulimme siihe tulokseen että he olivat lähteneet sitä jo lomaltaan hakemaan...Mutta maassa maan tavalla, mellä ainankin oli kivaa. En tarkoita kirjoitustani missään nimessä miksikään provoksi vaan päin vastoin kannustamaan , ja toivotan hyvää matkaa.
- perhematka
Kiitos kaikille kannustavista kommenteista, varmasti meille sitten tulee mukava loma. :)
- perhematka
Kun pääsemme kohteeseen niin olen ihan kuin nauttisin perheen kanssa olosta.Mutta kun yö tulee ja mustat miehet niin menen vaudilla yökerhoon.Haluan taas tuntea sen mustanmiehen hien hajun ja parrun perseessäni.Voi hitto miten ihanaa se on.Suomeen takaisin tultaessa otan avioeron ja tuon mustanmiehen tänne ja annan sille puolet avioerosta saamista rahoistani.Sekä ei muuta kuin sosiaali huoltoon asiakkaaksi.Kyllä tämä järjestelmä toimii jos eka vähän jeesustelee.
- oikea perhematka
perhematka kirjoitti:
Kun pääsemme kohteeseen niin olen ihan kuin nauttisin perheen kanssa olosta.Mutta kun yö tulee ja mustat miehet niin menen vaudilla yökerhoon.Haluan taas tuntea sen mustanmiehen hien hajun ja parrun perseessäni.Voi hitto miten ihanaa se on.Suomeen takaisin tultaessa otan avioeron ja tuon mustanmiehen tänne ja annan sille puolet avioerosta saamista rahoistani.Sekä ei muuta kuin sosiaali huoltoon asiakkaaksi.Kyllä tämä järjestelmä toimii jos eka vähän jeesustelee.
Ja se piti vielä sanoa...
minä, keskustlun aloittaja en ole todellakaan kirjoittanut tuota! Taidanpa tehdä ilmoituksen poliisille identiteettivarkaudesta. - Hildali
oikea perhematka kirjoitti:
Ja se piti vielä sanoa...
minä, keskustlun aloittaja en ole todellakaan kirjoittanut tuota! Taidanpa tehdä ilmoituksen poliisille identiteettivarkaudesta.on hyvä varautua siihen etukäteen. Meidät pääsi paikalliset viime vuonna yllättämään, kun emme tienneet paikallisten tavoista. Toinen shokki tulee heti,kun menee hotellista ulos kädulle. Paikalliset ovat heti kimpussa. Yksinäisenä naisena tiedän, että kaikkeen tulee varautua. Tyrkyttäjiä ja kaiken maksullisen seuran tarjoajia riittää. On itsestä kiinni lähteekö mukaan heidän toihuihin. Maalaisjärki mukana auttaa.
- lapsiltamme:
Parasta oli:
-Leikkiminen rannalla, isot aallot
-Lämmin ilma
-TODELLA hyvää ruokaa (paikalliset riisiruoat ja piirakat)
-Shoppailu, kivoja vaatteita
-Puuveistosten tekeminen
-Uudet kaverit, jalkapallon pelaaminen
-Uiminen
Ei kivaa:
-Päivät olivat liian lyhyitä
-Loma liian lyhyt
(Lapset 3-12v)- apuva!
kiitti hyvästä ja asiallisesta vastauksesta!Aion käydä siis itse toteamassa tilanteen paikanpäällä.Toivottavasti olen sitten yhtä kokemusta viisaampi kuin sinne lähdettäessä.Postailen sitten palautteeni tälle palstalle miten minä koin Gambian.
On totta että Egyptissä monesti suututtaa haistattelu,kuin myös Turkissa,mutta kun vaan kulkee ohi välittämättä huuteluista,on pärjätty.
Olisipa kivaa jos tapaisi ihan mukavasti turisteihin suhtautuvia tavallisia ihmisiä eikä riistäjiä kuten esim.juurikin Egyptissä. - bonvoyage
apuva! kirjoitti:
kiitti hyvästä ja asiallisesta vastauksesta!Aion käydä siis itse toteamassa tilanteen paikanpäällä.Toivottavasti olen sitten yhtä kokemusta viisaampi kuin sinne lähdettäessä.Postailen sitten palautteeni tälle palstalle miten minä koin Gambian.
On totta että Egyptissä monesti suututtaa haistattelu,kuin myös Turkissa,mutta kun vaan kulkee ohi välittämättä huuteluista,on pärjätty.
Olisipa kivaa jos tapaisi ihan mukavasti turisteihin suhtautuvia tavallisia ihmisiä eikä riistäjiä kuten esim.juurikin Egyptissä.Se mukava turistin elämä alkaa jo kentällä kun ovat "avuliaina" auttamassa ja vaatimassa riistohintoja pienestäkin "avusta".
- noh....
bonvoyage kirjoitti:
Se mukava turistin elämä alkaa jo kentällä kun ovat "avuliaina" auttamassa ja vaatimassa riistohintoja pienestäkin "avusta".
avusta voi kieltäytyä nätisti ja sanoa, että selviää itsekin! Ei luulisi olevan kovin vaikeaa?
- valppain mielin..
noh.... kirjoitti:
avusta voi kieltäytyä nätisti ja sanoa, että selviää itsekin! Ei luulisi olevan kovin vaikeaa?
Eihän siellä kysytä mitään, kannetaan kunnes ollaankin jo käsi ojossa..
- noh....
valppain mielin.. kirjoitti:
Eihän siellä kysytä mitään, kannetaan kunnes ollaankin jo käsi ojossa..
No voi jestas sentään, ei kai kieltäytyminen voi olla suomalaiselle noin vaikeaa? Nainen olen, eikä kukaan ole ikinä laukkuja väkisin vienyt tms! Huh huh, ihme nössöjä olette!
- Thx to suoli24
noh.... kirjoitti:
No voi jestas sentään, ei kai kieltäytyminen voi olla suomalaiselle noin vaikeaa? Nainen olen, eikä kukaan ole ikinä laukkuja väkisin vienyt tms! Huh huh, ihme nössöjä olette!
Tyhmempi ei välttämättä heti arvaa että vain (kovalla) rahalla saa. Yhtikäs mitään. Edes sen laukun bussiin. Gambian kaltaisia kehitysmaita on maailma pullollaan, silti monessa kehitysmaassa voi kokea vilpitöntä avuliaisuutta, ilman rahanhimoa.
No tietääpähän jättää nämä Gambiat suosiolla väliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254849- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483185- 542677
- 2082662
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091575