Mitä kuuluu

;)Pasi

Moi!
En ole pitkään aikaan (puoli vuotta) käynyt tällä palstalla kurkkaamassa, kun oli paljon nekatiivista menoa. Nyt huomaan jälleen, että meno jatkuu osittain. On se niin ihmeellistä, että jotkut jaksaa vängätä nekatiivisesti, ei ihme, että ihmiset sotivat aina jossain päin, ja ihmisillä kurjaa.
Budapestissa ollu jo melkein kevään tuntua, kun lämpötila hiponu 15 astetta parhaimmillaan. Onks viime hetken kokemuksia sieltä? Mä olin vuoden vaihteessa taas, ja kyl oli kivaa. Nyt 10 vuotta siellä käyneenä, ei jaksa ku huokailla hyvää oloa, ja jatkuvasti kuulen ystäviltäni, joita sinne saan houkteltua et upea kaupunki.

Aurinkoista kevättä

;)Pasi
[email protected]

26

751

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cvcv

      Ai kun mukava kuulla että kevättä Budapestilla rinnassa. Oma eka matka sinne viikon kuluttua.
      Olen seurannut näitä keskusteluketjuja ja täytyy kanssa sanoa että kummallisia dorkia pääsee kirjoittamaan, mutta mitäpä heistä. Ei se matkan suunnittelua saa pilata

      • jukkis7654

        kai nyt sentään vielä Helmikuussa ole kevään tuntua. Jos välillä on vähän lämpöisempää ,niin ei se tarkoita että on kevät jotulossa
        Katsotaan nyt vielä Maaliskuun lopulle ,niin sitten kevät alkaa.
        Näin talvella on jopa dorkilla mahdollista matkustaa kauniiseen Budapestiin . Kun lennot ovat erittäin halpoja . Niin silloin ei tarvitse korttia vingutta kovasti, eikä tule velkaa niin paljon kuin kesäaikaan.


      • m.zetterberg
        jukkis7654 kirjoitti:

        kai nyt sentään vielä Helmikuussa ole kevään tuntua. Jos välillä on vähän lämpöisempää ,niin ei se tarkoita että on kevät jotulossa
        Katsotaan nyt vielä Maaliskuun lopulle ,niin sitten kevät alkaa.
        Näin talvella on jopa dorkilla mahdollista matkustaa kauniiseen Budapestiin . Kun lennot ovat erittäin halpoja . Niin silloin ei tarvitse korttia vingutta kovasti, eikä tule velkaa niin paljon kuin kesäaikaan.

        Kuka nyt vinguttaisi , käteisellä ainakin minä reissaan. Jukkis7654 kuuluu ilmeisesti "köyhempään" kastiin kun on niin perillä vinguttamisesta. Itse olen ollut Euroopassa helmikuussa, ja hups hei, lämpötila kohonnut 18c. Ottaist nyt pikkasen selvää ennenkun aloitat mollaamisen. Ja ihmiset kuten jukkis kertovat selkokielellään oma äo:n, sääli vaan että tällaisilla ihmisillä äänioikeus vaaleissa....


      • 9876543kjhgf
        m.zetterberg kirjoitti:

        Kuka nyt vinguttaisi , käteisellä ainakin minä reissaan. Jukkis7654 kuuluu ilmeisesti "köyhempään" kastiin kun on niin perillä vinguttamisesta. Itse olen ollut Euroopassa helmikuussa, ja hups hei, lämpötila kohonnut 18c. Ottaist nyt pikkasen selvää ennenkun aloitat mollaamisen. Ja ihmiset kuten jukkis kertovat selkokielellään oma äo:n, sääli vaan että tällaisilla ihmisillä äänioikeus vaaleissa....

        ostaa firman piikkiisi sitten pöytäliinojakin BUDASTA.
        Ja laita tuulipuku päällesi ,että erotut porukasta ,että maailmanmatkaaja tulee taas Suomesta ,kun noinkin paljon reissaat ,että oikein eruoopassakin olet ollut
        On hyvä että ei ole minulla äänioikeutta ,, voisi tulla vaikka muutosta eduskuntaan
        Sinä kun olet Niuvanniemen hoidokki ,niin saakos siellä äänestää ??,Ilmeisesti saa kun Suomen asiat ovat sekaisin


      • topias3
        9876543kjhgf kirjoitti:

        ostaa firman piikkiisi sitten pöytäliinojakin BUDASTA.
        Ja laita tuulipuku päällesi ,että erotut porukasta ,että maailmanmatkaaja tulee taas Suomesta ,kun noinkin paljon reissaat ,että oikein eruoopassakin olet ollut
        On hyvä että ei ole minulla äänioikeutta ,, voisi tulla vaikka muutosta eduskuntaan
        Sinä kun olet Niuvanniemen hoidokki ,niin saakos siellä äänestää ??,Ilmeisesti saa kun Suomen asiat ovat sekaisin

        tänään täällä Budassa klo 17,00 pakkasta noin 2 astetta . Ensiviikko luvattu samanlaista.
        Tietysti teillä kun on ollut pakkasta 30 astetta ,niin tuntuu lämpimältä tämä ilma täällä.
        Keväästä ei vielä tietoakaan.


      • reissumummo
        9876543kjhgf kirjoitti:

        ostaa firman piikkiisi sitten pöytäliinojakin BUDASTA.
        Ja laita tuulipuku päällesi ,että erotut porukasta ,että maailmanmatkaaja tulee taas Suomesta ,kun noinkin paljon reissaat ,että oikein eruoopassakin olet ollut
        On hyvä että ei ole minulla äänioikeutta ,, voisi tulla vaikka muutosta eduskuntaan
        Sinä kun olet Niuvanniemen hoidokki ,niin saakos siellä äänestää ??,Ilmeisesti saa kun Suomen asiat ovat sekaisin

        hallooo, voitteko lopettaa


      • lkjhgfds1
        reissumummo kirjoitti:

        hallooo, voitteko lopettaa

        on ilmassa. Aamulla pakkasta klo 6.00 on 6 astetta
        Mitä Euroopassa kävi nyt lisää ,kun on käynyt oikein Virossakin. Ketä muuten äänestät?


      • Niuvanniemeläinen
        9876543kjhgf kirjoitti:

        ostaa firman piikkiisi sitten pöytäliinojakin BUDASTA.
        Ja laita tuulipuku päällesi ,että erotut porukasta ,että maailmanmatkaaja tulee taas Suomesta ,kun noinkin paljon reissaat ,että oikein eruoopassakin olet ollut
        On hyvä että ei ole minulla äänioikeutta ,, voisi tulla vaikka muutosta eduskuntaan
        Sinä kun olet Niuvanniemen hoidokki ,niin saakos siellä äänestää ??,Ilmeisesti saa kun Suomen asiat ovat sekaisin

        Huolehtisit vaan kotimaasi Unkarin tilanteesta ei mee sielläkään kovin hyvin!


      • topias3
        Niuvanniemeläinen kirjoitti:

        Huolehtisit vaan kotimaasi Unkarin tilanteesta ei mee sielläkään kovin hyvin!

        oikeassa että ei mene kovin hyvin. Odotamme täällä jos vaikka Suomen kekkulit lainaisi meillekin rahaa ,kun mutkin maat saavat Suomelta rahaa. Olemmehan sukulaiskansaa . Siinäkin tapauksessa kannattaisi avustaa. Mutta kevään tulemiselle mekään emme mahda mitään. Pakkasta taas aamulla.

        Tule lomailemaan vaan tänne ,ja laita vähän lämmintä tuulipuvun alle ,ettet vilustu. Kauppahallissakin on kylmä vielä. Äläkä hukkaa vyölaukkuasi kännissä


      • tyylistyle
        topias3 kirjoitti:

        oikeassa että ei mene kovin hyvin. Odotamme täällä jos vaikka Suomen kekkulit lainaisi meillekin rahaa ,kun mutkin maat saavat Suomelta rahaa. Olemmehan sukulaiskansaa . Siinäkin tapauksessa kannattaisi avustaa. Mutta kevään tulemiselle mekään emme mahda mitään. Pakkasta taas aamulla.

        Tule lomailemaan vaan tänne ,ja laita vähän lämmintä tuulipuvun alle ,ettet vilustu. Kauppahallissakin on kylmä vielä. Äläkä hukkaa vyölaukkuasi kännissä

        Hyvä että joku hiukan trenditietoisempi muistuttaa että budapestissa pitää olla tuulipuku ja vyölaukku. Täytyy kaivaa naftaliinista esiin.On se vaan jännää kun nyt vasta tämä "tuulipuku trendi" rantautunut Unkariin....


      • topias3
        tyylistyle kirjoitti:

        Hyvä että joku hiukan trenditietoisempi muistuttaa että budapestissa pitää olla tuulipuku ja vyölaukku. Täytyy kaivaa naftaliinista esiin.On se vaan jännää kun nyt vasta tämä "tuulipuku trendi" rantautunut Unkariin....

        tänne tulee muoti aina jäljessä. Ovat halunneet suojella Eurooppalaisia tältä juhlaasulta . On paremmin niille ihmisille ,jotka käyvät Virossa viinaostoksilla. Ja pukuhan on karavaanareiden juhlaasuksi tarkoitettu. Nyt kun on vielä kylmää ,niin kannattaa muistaa laittaa villastakin päälle. Porovillapaita on kanssa lämmin asu . Kaikilla Virossa käyneillähän tälläinen paita on varmasti kotona. On kanssa sellaista ajatonta muotia ja uutta täällä.
        Tervetuloa vaan pöytäliinaostoksille


    • tollokerho

      Voi APUA teijän kanssa !!!! Ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa tän tason keskustelut :(((

    • ??

      Mikä pätemispaikka tää osalle teistä on? Luulis netistä muitakin foorumeja löytyvän? Hankkikaapa kuulkaas jotain muuta terveempää tekemistä. Kiitos.

      • pliiiiisssss!

        Keskustelupalstat on sinänsä hyödyllinen ja kiva asia mutta aina löytyy pikkusieluja jotka haluavat tehdä ilkivaltaa ja kiusata muita.
        Rinnastan nuo paskapäät katulampunrikkojiin yms. vastaaviin tyyppeihin jotka ovat sairaita, muille kateellisia ja itsestään epävarmoja yksilöitä.
        Kurjaa että Budapestaihe ei riitä :((

        Menkää muille palstoille jauhamaan soopaa!!!!


    • ;)Pasi

      Aikaa taas vierähtänyt, ja tarkoituksella, kun edellisen kerran kirjoitin. Kesä lähestyy ja kohta taas Budapestiin - mahtavaa!

    • Minullakin on jo matka varattuna. Budapest kutsuu 9 heinäkuuta... On se vaan loistava kaupunki. Neljäs kerta kun pääsen Budapestiin

      Vinkkejä muuten saa laitta mihin kannattaa suunnata

      • ;)Pasi

        Hauska kuulla, että jälleen menossa. Itse menen juhannuksena sinne. Täytyypä tarkkailla, että mitä voisi suositella. Mun vakipaikkoja on Trofea Grill, List Ferenz tér, Pót Kulz -terassi, Szimpla-terassi, Ezerin antiikki- ja kirppismarkkinat, muutama taidenäyttely ja tietty kylpylöistä Schetzenyie-kylpylä, Oopperatalo ja Operettiteatteri. Olen yleensä käynyt kesäkuun alussa, mutta tällä kertaa toisin. Mukavaa matkaa

        ;)Pasi


      • jtaul
        ;)Pasi kirjoitti:

        Hauska kuulla, että jälleen menossa. Itse menen juhannuksena sinne. Täytyypä tarkkailla, että mitä voisi suositella. Mun vakipaikkoja on Trofea Grill, List Ferenz tér, Pót Kulz -terassi, Szimpla-terassi, Ezerin antiikki- ja kirppismarkkinat, muutama taidenäyttely ja tietty kylpylöistä Schetzenyie-kylpylä, Oopperatalo ja Operettiteatteri. Olen yleensä käynyt kesäkuun alussa, mutta tällä kertaa toisin. Mukavaa matkaa

        ;)Pasi

        Minäkin lähdössä sinne juhannukseksi 21.-25.6 ja muutenkin oon tosi pahasti koukussa Budapestiin kun on jo kymmenes kerta siellä. Jos tykkää kadun vilinästä ja silmänruuasta terassilla niin kannattaa käydä olusilla Ersebet Körutin ja Kiralyn kulmassa baarissa nimeltään Presszo 53, jossa hyvinkin asiakasystävälliset hinnat (olut alessa klo 17 asti). Ratikka 4 ja 6 jättää 10 metrin päähän terassilta.

        http://presszo53.hu/


    • vcdws

      Hyvä . Kannattaa juoda oikein perkeleesti , niin tulee säästöä.Mitä enemmän juopottelee sitä enemmän säästää , baarinhinnoilla.

      • kaheli vcdws

        vcdws...opettele edes kirjoittamaan oikein, muuta sinun tasoiseltasi ei voi odottaa :(((


    • vfesdx

      Ei pysty, kun olen niin saatanan kännissä Prezzobaarissa. On juonut halpaa kaljaa perkeleesti,kun Suomessa ei halpaa kaljaa saa. Tulee huomattava säästö nyt.
      Olen jo istunut viisipäivää samassa baarissa tuulipuku päällä ja Grossit jalassa.
      Olisi varmaan jo hyvä käydä suihkussakin välillä ,mutta ei oikein ehdi ,kun ale on vaan viiteen iltapäivisin tarjouksessa

      • huohhh!

        vfesdx, voi miten kade olet suomalaisille!


    • nbhgtrfdc

      Tottakai kadehdin ,Suomalaisia maailmanmatkaajia. Naisetkin on niin kivannäköisiä ,pyöräilyshortseissaan ja pitkä T-paita päällä käsilaukkunsa kanssa , ja Grossit jaloissaan.
      Tälläistä maatuskoiden muotia tulee aina ihailtua ja samalla kadehtia.
      Kivannäköisiä pomppovatsoineen ,kun Vaci utcalla kemmertää, tyylikkäiden naisten seassa

    • kesälomalainen

      eipä tullut tulevalle Budapestin matkalle kovinkaan paljoa täältä vinkkejä. On aika turhaa ja tavallaan surullistakin, että tällaiset foorumit pitää ottaa suunsoitto ja herjaus paikoiksi, eikä tuota muita kanavia ole ihmisillä angtia purkaa....

      Onneksi jotain oikeaakin tietoa löytyi, kun viitsi naljailujen välistä selata...

    • Budapestin ystävä

      Joo, kyllä toi vfesdx ja muilla kirjainyhdisteillä tällä palstalla jauhava tyyppi voi oikein mennä katsomaan peiliin ja katsoa itseään silmiin ja miettiä kuka on ja mitä elämältä haluaa. Ehkäpä hänkin joskus haluaisi käyttää vastaavia palstoja huödyksen eikä silloin haluaisi samanlaisia kommentteja kun nyt itse viljelee täällä.
      Unkarilaisena luulisi hänen olevan iloinen ja ylpeä omasta maastaan ja mielellään auttavan suomalaisia matkailijoita eikä suhtautuvan niin halveksivasti kun nyt tekee!
      Hyvää kesää Budapestiin ja Suomeen!

    • Vekelät

      Lauantaina lähtö toiselle reissulle Budapestiin ja B alatonille. Suuret odotukset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4873
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2310
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1156
    Aihe