Pentu ei syö kuivaruokaa

maine coon mix

Miten tämmösen pennun saa syömään kuivaruokaa? Muut kissat syövät kuivaruokaa, tämä pentu ei syö. Ikää hänellä on 3kk ja 2vko

7

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elhovelho

Miksi ihmeessä haluat sairastuttaa kissasi syöttämällä kuivaruokaa?
      Monet kuivaruuat sisältävät täysin kissalle sopimattomia ainesosia (mm. viljaa ja muita kasveja) ja niiden koostumus on täysin väärä kissalle ravintosisällöstä nyt puhumattakaan.

Kissan ihanteellinen ruoka on pieni jyrsijä, jonka ravintoainekoostumus on:

-70% vettä
      -14% proteiinia
      -10% rasvaa
      -1-2% hiilareita
      alle 1% kuitua

Eikös olisi fiksumpaa syöttää kissalle ihanteellista ruokaa, kuin saattaa se krooniseen nestehukkaan syöttämällä liian kuivaa ruokaa? Monet kissat kun eivät kykene edes juomaan niin paljon vettä kuin kuivaruuan syöminen vaatisi.

• sitämieltä

Tommosilla proteiini ja rasvamäärillä pentu kasva tai sanotaan ettei ne riitä.

• kissan eväät

Lemmikkieläinten kaupoissa on monenlaista aromia kuivaruuissa. Joku maistuu paremmin kuin toinen.
      Minun kissa syö sen vähän minkä minä kunnon lihan lisäksi annan sellaista kuin Royal Canin Exigent 33 -merkkistä raksua. Annan toki noitakin pussiruokia....
      Mutta kuten tuossa jo eräs kirjoittikin, ei tuo raksujen syönti ole mikään välttämättömyys. Valitettavan moni elättää niillä kissansa ja senhän nyt tietää, ettei se ole oikeata kissan ravintoa.

• Jep, raksut eivät ole välttämättömiä eivätkä oikeastaan suositeltaviakaan juurikin sen kuivuuden takia. Mikäli niitä haluaa kuitenkin syöttää, on huolehdittava, että kissa juo riittävästi.

• testannut

Kokeilkaas pieni testi.
        Kahteen kuppiin vettä samanverran.Toiseen kuppiin parhaita saatavilla olevia raksuja (80%lihaa ja hiilarit alle 8%).Toiseen huonolaatuisia nimeä mainitsematta.
        1vrk,oikeastaan jo tuntien päästä huomasi suuren eron.
        Ne hyvät raksut ei imenyt nestettä itseensä ja toiset oli turvonnut moninkertaiseksi.
        Voi kuvitella kuinka kissan elimistö kuivaa huonolla ruualla.

• testannut kirjoitti:

Kokeilkaas pieni testi.
        Kahteen kuppiin vettä samanverran.Toiseen kuppiin parhaita saatavilla olevia raksuja (80%lihaa ja hiilarit alle 8%).Toiseen huonolaatuisia nimeä mainitsematta.
        1vrk,oikeastaan jo tuntien päästä huomasi suuren eron.
        Ne hyvät raksut ei imenyt nestettä itseensä ja toiset oli turvonnut moninkertaiseksi.
        Voi kuvitella kuinka kissan elimistö kuivaa huonolla ruualla.

^ Tuo on ihan totta, mä olen itse huomannut saman silloin kun kissat söivät teollista. Nykyään siis barffaan.

Syy tuohonkin eroon se, kun huonolaatuisiin tungetaan viljat ja kaikki kasvihötöt ja ovat suurimmaksi osaksi sitä, niin ne imee sen veden.

• hipsu90

Hei! Mun kissat syö sellasia raksuja, missä on yli 60% lihaa. Ja nuo raksut ovat tutkitusti ehkäisseet kissojen virtakiviongelmia. Mielestäni kissan on parempi syödä ennemmin hyvälaatuisia raksuja kun pelkkää markettien märkäruokaa. Mun toisella kissalla oli ongelmia tuon raksujen syönnin kanssa aluksi, mutta sain sen totutettua raksuihin niin että sekoitin niitä aina vähän märkäruokaan. Markettien raksuja en todellakaan suosittele!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      28
      3181
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      38
      2910
    3. 150
      2378
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2299
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1980
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      399
      1793
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      115
      1746
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      325
      1640
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1502
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1489
    Aihe