Pentu ei syö kuivaruokaa

maine coon mix

Miten tämmösen pennun saa syömään kuivaruokaa? Muut kissat syövät kuivaruokaa, tämä pentu ei syö. Ikää hänellä on 3kk ja 2vko

7

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elhovelho

      Miksi ihmeessä haluat sairastuttaa kissasi syöttämällä kuivaruokaa?
      Monet kuivaruuat sisältävät täysin kissalle sopimattomia ainesosia (mm. viljaa ja muita kasveja) ja niiden koostumus on täysin väärä kissalle ravintosisällöstä nyt puhumattakaan.

      Kissan ihanteellinen ruoka on pieni jyrsijä, jonka ravintoainekoostumus on:

      -70% vettä
      -14% proteiinia
      -10% rasvaa
      -1-2% hiilareita
      alle 1% kuitua

      Eikös olisi fiksumpaa syöttää kissalle ihanteellista ruokaa, kuin saattaa se krooniseen nestehukkaan syöttämällä liian kuivaa ruokaa? Monet kissat kun eivät kykene edes juomaan niin paljon vettä kuin kuivaruuan syöminen vaatisi.

      • sitämieltä

        Tommosilla proteiini ja rasvamäärillä pentu kasva tai sanotaan ettei ne riitä.


    • kissan eväät

      Lemmikkieläinten kaupoissa on monenlaista aromia kuivaruuissa. Joku maistuu paremmin kuin toinen.
      Minun kissa syö sen vähän minkä minä kunnon lihan lisäksi annan sellaista kuin Royal Canin Exigent 33 -merkkistä raksua. Annan toki noitakin pussiruokia....
      Mutta kuten tuossa jo eräs kirjoittikin, ei tuo raksujen syönti ole mikään välttämättömyys. Valitettavan moni elättää niillä kissansa ja senhän nyt tietää, ettei se ole oikeata kissan ravintoa.

    • Jep, raksut eivät ole välttämättömiä eivätkä oikeastaan suositeltaviakaan juurikin sen kuivuuden takia. Mikäli niitä haluaa kuitenkin syöttää, on huolehdittava, että kissa juo riittävästi.

      • testannut

        Kokeilkaas pieni testi.
        Kahteen kuppiin vettä samanverran.Toiseen kuppiin parhaita saatavilla olevia raksuja (80%lihaa ja hiilarit alle 8%).Toiseen huonolaatuisia nimeä mainitsematta.
        1vrk,oikeastaan jo tuntien päästä huomasi suuren eron.
        Ne hyvät raksut ei imenyt nestettä itseensä ja toiset oli turvonnut moninkertaiseksi.
        Voi kuvitella kuinka kissan elimistö kuivaa huonolla ruualla.


      • testannut kirjoitti:

        Kokeilkaas pieni testi.
        Kahteen kuppiin vettä samanverran.Toiseen kuppiin parhaita saatavilla olevia raksuja (80%lihaa ja hiilarit alle 8%).Toiseen huonolaatuisia nimeä mainitsematta.
        1vrk,oikeastaan jo tuntien päästä huomasi suuren eron.
        Ne hyvät raksut ei imenyt nestettä itseensä ja toiset oli turvonnut moninkertaiseksi.
        Voi kuvitella kuinka kissan elimistö kuivaa huonolla ruualla.

        ^ Tuo on ihan totta, mä olen itse huomannut saman silloin kun kissat söivät teollista. Nykyään siis barffaan.

        Syy tuohonkin eroon se, kun huonolaatuisiin tungetaan viljat ja kaikki kasvihötöt ja ovat suurimmaksi osaksi sitä, niin ne imee sen veden.


    • hipsu90

      Hei! Mun kissat syö sellasia raksuja, missä on yli 60% lihaa. Ja nuo raksut ovat tutkitusti ehkäisseet kissojen virtakiviongelmia. Mielestäni kissan on parempi syödä ennemmin hyvälaatuisia raksuja kun pelkkää markettien märkäruokaa. Mun toisella kissalla oli ongelmia tuon raksujen syönnin kanssa aluksi, mutta sain sen totutettua raksuihin niin että sekoitin niitä aina vähän märkäruokaan. Markettien raksuja en todellakaan suosittele!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      422
      1816
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      185
      1461
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      108
      1402
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      144
      1341
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1046
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      970
    7. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      956
    8. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      119
      913
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      93
      900
    10. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      886
    Aihe