Mistäköhän linnakundit keksivät näitä uusia nimiä? Esim. vaikka Nikita Fouganthine (ennen Juha Valjakkala), edesmennyt Jari Jarra (ennen Toivo Aittokallio) ja tämä hiljattain elinkautisen saanut Nickya Westerholm (ennen Cristian, alkujaan Jani Ärlig). Jos uuden elämän aikoo aloittaa vankilan jälkeen niin eikö olisi parempi ottaa sellainen vähemmän huomiota herättävä nimi?
Vankilakundien nimenmuutokset
25
5354
Vastaukset
- Laki on selvä
Jos haluaa vaihtaa sukunimensä, on kaksi vaihtoehtoa. Joko on keksittävä täysin uusi sukunnimi (eli nimi, jota ei ole Suomen väestörekisterissä), tai sitten otettava nimi, joka jo löytyy omasta suvusta. Vankilakundi ei siis voi vaihtaa nimeään vaikkapa Virtaseksi tai Lahtiseksi, jos tuota nimeä ei ole ollut käytössä omassa suvussa.
Fouganthine sai uuden sukunimensä ruotsalaiselta vaimoltaan, ja piti sen avioeron jälkeen.
Jari Jarra keksi itselleen täysin uuden sukunimen, jota ei ollut aiemmin ollut kenenkään sukunimenä. Jos tarkistat tilanteen Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta, niin näet että Jarra on ollut sukunimenä tarkalleen yhdellä henkilöllä, ja tämä henkilö on nyt kuollut. Jarra-nimeä ei voi kukaan muu nyt ottaa käyttöön, koska nimi on jo rekisterissä.
Westerholm on joko avioliito kautta saatu, tai sitten ollut aiemmin käytössä Ärligin suvussa, esim. hänen isoäitinsä tyttönimi, joten hän on voinut sen ottaa. Keksitystä nimestähän ei tässä tapauksessa ole kysymys, koska Westerholmeja on Suomessa useita jo ennestään.- lkdjslkjdklsjkdjlksj
höpäjä .
minkä nimen tahansa saa ottaa käyttöön ellei se ole suojattu.
eli voit ottaa virtasen tms . - Laki on selvä
lkdjslkjdklsjkdjlksj kirjoitti:
höpäjä .
minkä nimen tahansa saa ottaa käyttöön ellei se ole suojattu.
eli voit ottaa virtasen tms .Kuule, tuo "suojattu sukunimi" on ihan menneen talven lumia. Laki on muuttunut vaikka kuinka monta vuotta sitten.
KAIKKI sukunimet ovat nykyään suojattuja, jopa ihan vaan nämä tavalliset Virtaset ja Lahtisen. Nimen ottamiseen vaaditaan se, että se löytyy jo ennestään omasta suvusta (käytännöksi on vakiintunut, että hyväksytään nimi joka on enintään viiden sukupolven päässä).
Kannattaisi tarkistaa tilanne laista ennen kuin munaa itsensä julkisesti.
- -toivoton-
Aittakallio kuollut? Mihin hää kuoli, Savonlinnan poliisitappaja vuodelta 1977.
- -toivoton-
korjaus.
- Krim -68
Ei häntä linnassa sanottu Toivoksi vaan Juskaksi. Istui Sörkassa tuon elinkautisen ollen Kakolassakin jonkun aikaa. Karkasi neljän muun kanssa karkaupäivänä -93. Pidätettiin Keimolan huoltsikalla ilman, että muu asiakaskunta edes sitä huomasi. En tiedä sitten onko Juska jo lopettanut uransa.
Olen käsittänyt, että nimi Nikita tulee elokuvasta "Tyttö nimeltä Nikita", ko. tyttöhän oli tappaja. Eli siis kyse on rikoksella leuhkimisesta.
- En taas muista
Kuka se tyyppi olikaan, joka otti nimismiehen nimen?
- nimetön mies.
En taas muista kirjoitti:
Kuka se tyyppi olikaan, joka otti nimismiehen nimen?
ek sie sitä tietäny? Kyl sää tiiät nimi miehet niitä kunnijoitetaan.
- ....
Toinen hauska nimenmuutos mikä tulee mieleen on tämä Oulun Ramboksi kutsuttu Jukka Lindholm. Jukka Torsten Lindholmista tuli vuosien kuluessa Michael MARIA Pentholm!
- ehei..
Paskahousut eivät vaan halua, että heidät tunnistetaan. Se on mukavampaa sanoa, että on Nickya Westerholm kuin Jani Ärling, koska tämä tuo heti mieleen vähä-älyisen tunnevammaisen tappajan....
- kalevalainen
ehei.. kirjoitti:
Paskahousut eivät vaan halua, että heidät tunnistetaan. Se on mukavampaa sanoa, että on Nickya Westerholm kuin Jani Ärling, koska tämä tuo heti mieleen vähä-älyisen tunnevammaisen tappajan....
Nimensä vaihtaneiden rikollisten kastiin on liittynyt nyt Herlin-perijättären siepannut Juha Turunen: mies on nyt Juha Louhi. Liekö sattumaa, että Turunen pakeni poliisia parkkiluola Louhen kautta?
- yksityinen ihminen
kalevalainen kirjoitti:
Nimensä vaihtaneiden rikollisten kastiin on liittynyt nyt Herlin-perijättären siepannut Juha Turunen: mies on nyt Juha Louhi. Liekö sattumaa, että Turunen pakeni poliisia parkkiluola Louhen kautta?
minä läpsäisin viime torstaine yhtä naista pyllylle
minä tajuan irinan vastaukset kappaleesta
että se oli tosi ikävä teko - Piilonimi.
yksityinen ihminen kirjoitti:
että se oli tosi ikävä tekoEi saa läpsiä hyvänen aika. Nyt olet rikollinen. Nyt sinun pitää vaihtaa nimesi, että voit läpsäistä uudelleen. Niin et saa tuomijota läpsäisyn uusijana.
- yksityinen 18 v
yksityinen ihminen kirjoitti:
että se oli tosi ikävä tekominua itketti eilen autossa se nainen kysyi että mikä on kun minä koskettelin sitä naista zeppelin pihalla se kysyi on ko nyt parempi mieli
- jeerres
pelkästään heikkoa itsetuntoa nuo nimenmuutokset.
esim. polkupyörävaras joka ampuu avuttoman perheen ja joku fougantine suvun idiootti tytär menee naimisiin sen kaa kun on hänen mielestään kova jätkä.
ei se mitän auta.
ne tosikovat jätkät, jotka on linnassa ihan asiasta ja tilastotappiollisesti, he nauravat noille "fougantineille" - konekuski -94
tänään minä höpötän sille naiselle huoneen ovelta
sitten vedeän oven kiinni kun se tulee huoneeseen
ja kysyy että mikä nyt on minä vastaan minulla on pahamieli - 140
eilen minä höpötin sille naiselle pihalla se sanoi mennään tuonne'
sisällä mikä sinun nyt on minä kirjoitin että jännittää - Siru83...
Jonkun järjestäytyneen rikollisuuden hemmon sukunimi oli muistaakseni Tiger. Yritystä siinäkin.
- - = +
Ja poliisit lausuu "pannaan tiikeri talteen". (Ei tankkiin)
- yksityinen ihminen
sen pyllylle läpsäisemisen takia se nainen ei halua olla minun kanssa
- Keksijätehdas...
Katselin joskus Etelä-Karjalan alueen korkeita nimenmuutoslukuja. Kunnes keksin, että Konnullahan poijaat värkkää uusia taiteilijanimiä itselleen. On kaikenlaista "Jerryä" ,Jimiä. Sukunimet ovat kauniita esim. jotakin metsään ja luontoon viittaavia.
- yksityinen ihminen
minusta tuntui pahalta läpsäistä sitä naista pyllylle
- yksityinen ihminen
kun minä läpsäisin sitä naista pyllylle ja menin iltapäivälä kotiin
minulla tuli itku - VANHA MIESX
MINÄ SUUTUTIN SEN NAISEN SANOMALLA SILLE TÄNÄ AAMUNA ETTÄ
SINÄ OLET HYVÄNNÄKÖINEN MINÄ PYYDÄN SILTÄ HUOMENNA ANTEEKSI
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275