Raskausoireet ovulaation jälkeen

Hilma2011

Hei,
Tulin raskaaksi lokakuussa 2010, mutta raskaus meni kuitenkin kesken rv 6 4. Nyt yritämme uudestaan ja mietinkin olenko taas raskaana.

Ovulaatio oli viikko sitten ja noin neljä päivää ovulaatiosta minulla alkoi alaselkäkipu (Samanlainen kipu oli myös viime raskauden alkuvaiheessa, ja muulloin semmoista selkäkipua ei minulla ole esiintynyt)
Minua on paleltanut ja väsyttänyt jo monta päivää. Tänä aamuna ollut myös lievää pahoinvointia.

Viimeksi raskausoireet tulivat esiin vasta sen jälkeen kun kuukautiseni olivat myöhässä, mutta nyt tuntuu että minulla on samoja oireita jo paljon aikaisemmin.

Voiko raskausoireet tulla siis esiin viikko ovulaation jälkeen, vai onko selkäkipu vain yhteensattumaa?

Millaisia kokemuksia muilla?

20

47247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vk 13

      sillä raskausoireethan alkavat vasta kun munasolu on kiinnittynyt kohtuun...
      ja siinä voi parhaimmillaan mennä jopa niihin päiviin asti kun kuukautisten pitäisi alkaa, mutta kuitenkin vähintään sen 8 vuorokautta!

      nuohan voivat olla ovulaatio oireitakin, flunssaan liittyvää taivastaavaa. pahoinvointia voi nimittäin tulla myös flunssassa.
      odottelehan kuitenkin sinne kuukautisiin asti... tai vähintään 14 vuorokautta oletetusta ovulaatiosta voi se pissatestissä näkyä! (näin ovat sanoneet)

      • jänskääjä

        Alkaneen raskauden voi bongata hyvinkin aikaisin. Ensimmäisessä raskaudessani mulla oli ovulaatio torstaina, ja jo sunnuntaina tiesin että jotain on tekeillä. Mulle normaali ovulaation jälkeinen ilmiö jäi pois, se oli ensimmäinen merkki. Sitten heti maanantaina alkoi ensimmäinen varsinainen raskaudesta kertova oire, sellainen alaselän kihelmöinti, jota sitten jatkuikin kuukausia. Minä olen varsin herkkä hormonitasapainon vaihteluille, siksi oli nämä helppo huomata, sekä olin raskautuessani 37 v, joten normaaliin kiertoon kuuluvat asiat on siinä iässä jo varsin tuttuja.

        Luulin että toinenkin raskaus olisi yhtä helppo huomata, mutta eipä sitten ollutkaan. Viimeiseen asti luulin ettei ole tärpännyt. Siihen, etten noin aikaisin huomannut toista raskautta, vaikutti varmasti kyllä myös se, että imetin vielä ensimmäistä lasta, imetys kun vaikuttaa naisen hormonituotantoon.

        Tällä viikolla homma vähän "lipsahti", nyt odotan jännityksellä miten kävi, ja jos kävi hassusti, mikä on ensimmäinen merkki :D .


      • Äiskäksi77
        jänskääjä kirjoitti:

        Alkaneen raskauden voi bongata hyvinkin aikaisin. Ensimmäisessä raskaudessani mulla oli ovulaatio torstaina, ja jo sunnuntaina tiesin että jotain on tekeillä. Mulle normaali ovulaation jälkeinen ilmiö jäi pois, se oli ensimmäinen merkki. Sitten heti maanantaina alkoi ensimmäinen varsinainen raskaudesta kertova oire, sellainen alaselän kihelmöinti, jota sitten jatkuikin kuukausia. Minä olen varsin herkkä hormonitasapainon vaihteluille, siksi oli nämä helppo huomata, sekä olin raskautuessani 37 v, joten normaaliin kiertoon kuuluvat asiat on siinä iässä jo varsin tuttuja.

        Luulin että toinenkin raskaus olisi yhtä helppo huomata, mutta eipä sitten ollutkaan. Viimeiseen asti luulin ettei ole tärpännyt. Siihen, etten noin aikaisin huomannut toista raskautta, vaikutti varmasti kyllä myös se, että imetin vielä ensimmäistä lasta, imetys kun vaikuttaa naisen hormonituotantoon.

        Tällä viikolla homma vähän "lipsahti", nyt odotan jännityksellä miten kävi, ja jos kävi hassusti, mikä on ensimmäinen merkki :D .

        ollaan Hilma2011. Tarinasi kuulosti aivan kuin olisin itse sen kirjoittanut. Ainut ero vain, että mulla meni kesken rv 5, mutta lokakuuta elettiin. Sen jälkeen on kyllä tuo kierron pituus heitellyt välillä 22-33...eipä kuulosta oikein normille, kun luulin, että se jo tasaantui ennen keskenmenoa. Kuitenkin oireet silloin lokakuussa tulivat n.10päivää ovulaatiosta. Kahvi&tupakka alkoivat maistua aivan kamalalle ja röyhtäilin koko ajan ja maha oli syönnin jälkeen kuin puolikas rantapallo.
        Nyt minullakin on viikko ovulaatiosta, vatsaa turvottaa. Eilen vihloi alaselkää, mutta se jäi siihen. Tosin tiistaina tuli flunssa (kurkkukipeä), lämpöä en ole mittaillut.
        Jännittäviä aikoja eletään.


      • sanoa

        että minulla näytti testi plussaa 9 pvä ovulaation jälkeen.
        Eipä olisi testiä tarvinnutkaan koska tiesin jo pari päivää ovulaation jälkeen että oli tärpännyt, kroppa käyttäytyi ihan erilailla kuin normaalisti.
        Joten eipä voi nettipalstalle tulla selittämään mitään mahdottomuuksista ja yleisistä totuuksista näissä jutuissa kun jokainen on kuitenkin yksilö=)


      • testi näytti....
        sanoa kirjoitti:

        että minulla näytti testi plussaa 9 pvä ovulaation jälkeen.
        Eipä olisi testiä tarvinnutkaan koska tiesin jo pari päivää ovulaation jälkeen että oli tärpännyt, kroppa käyttäytyi ihan erilailla kuin normaalisti.
        Joten eipä voi nettipalstalle tulla selittämään mitään mahdottomuuksista ja yleisistä totuuksista näissä jutuissa kun jokainen on kuitenkin yksilö=)

        9 pvän jälkeen oviksesta positiivista..olisi kiva tietää mitä sun kropassa tapahtu että huomasit olevasi raskaana? :) millasia oireita tuli ja on nyt?


      • selittää...
        testi näytti.... kirjoitti:

        9 pvän jälkeen oviksesta positiivista..olisi kiva tietää mitä sun kropassa tapahtu että huomasit olevasi raskaana? :) millasia oireita tuli ja on nyt?

        Vatsassa alkoi heti muutama päivä hedelmöityksen jälkeen tuntumaan oudolta. En sitten tiedä "tunsinko" kiinnittymisen jotenkin, eihän kukaan sitä uskoisi jos näin väittäisin tapahtuneen=)

        Ja saattaahan se olla että minulla kävi tuuria kun todellakin olinkin raskaana, varmaan pidemmän yrityksen jälkeen olisikin samoja oireita joka kerta ilmestynyt, ja joka kerta olisi ollut "varma" että on raskaana...

        Mutta joo, heti pissatti paljon enemmän, ja alaselkä tuli kipeäksi.
        Vaihtoehtoin oli vähän niinkuin raskaus tai virtsatientulehdus... Ja tulehdusta ei ollut.. =)


      • ennen...
        selittää... kirjoitti:

        Vatsassa alkoi heti muutama päivä hedelmöityksen jälkeen tuntumaan oudolta. En sitten tiedä "tunsinko" kiinnittymisen jotenkin, eihän kukaan sitä uskoisi jos näin väittäisin tapahtuneen=)

        Ja saattaahan se olla että minulla kävi tuuria kun todellakin olinkin raskaana, varmaan pidemmän yrityksen jälkeen olisikin samoja oireita joka kerta ilmestynyt, ja joka kerta olisi ollut "varma" että on raskaana...

        Mutta joo, heti pissatti paljon enemmän, ja alaselkä tuli kipeäksi.
        Vaihtoehtoin oli vähän niinkuin raskaus tai virtsatientulehdus... Ja tulehdusta ei ollut.. =)

        kiinnittymistä ei voi olla mitään oireita..esim ilmavaivoja sun muuta nippailuja??


      • +++++++++++!
        ennen... kirjoitti:

        kiinnittymistä ei voi olla mitään oireita..esim ilmavaivoja sun muuta nippailuja??

        Kyllä kiinnittymisen monikin tuntee, jos osaa yhdistää. Itse juuri raskautuneena voin kertoa, että 7. ja 8. pv oviksen jälkeen oli vihlovaa menkkakipua. ihmettelin miksi menkat niin aikaisin alkaa, vaan eipä alkaneetkaan, ja myöhemmin luin tästä kiinnittymisjutusta. Samoihin aikoihin alkoi kaikkinaiset raskausoireet, kuten palelu, painon tunne alavatsalla ja vihlominen munasarjoissa, tukkoinen nenä, nuhaisuutta, äkillistä "allergoitumista". 10. pv jotain oviksesta alkoi edellisestä raskaudesta tuttu alapään kirvely, joka äityi sitten kunnon hiivatulehdukseksi. TYää vissiin kävis multa raskaustestistä tää hiiva, kun mulla ei juuri ikinä sitä ole muulloin ollut kuin juuri raskauduttuani. Se muuten ihan oikeestikin kuuluu raskauteen usein kuulema.


    • Hilma2011

      Tänään ois pitänyt menkkojen alkaa, mutta vain menkkamaisia kipuja ollut eilisillasta asti ja minulla on tullut todlla vähän ruskeaa vuotoa (ainoastaan pyyhittäessä). Raskaustestejä olen tehnyt muutamien päivien aikana useita, mutta ne näyttävät ihan puhdasta negaa.

      Olen ihan varma että olen raskaana, mutta nyt tuntuu että onko kyseessä vain kemiallinen keskenmeno, eli olen hedelmöittynyt, mutta se ei ole kiinnittynyt kunnolla.

      Vaikealta tuntuu ja tämä epätietoisuus on raastavaa...

      Mitä mieltä muut olette? Voiko kyse olla vain normaalin raskauden alkuvaiheista?

      • jhygtfrdes

        vuoto ja lukuisat nega-testit kertovat ettet ole raskaana.


    • kahen äitee

      Moikka!

      Näitä oireita olen usein itsekin miettinyt ja selvästi kyllä muutamassa raskaudessa tuntenutkin jo muutama päivä ovulaation jälkeen (5 raskautta, 2 lasta 3 km).

      Usein sitä sanotaan että vasta kiinnittymisen jälkeen voi ola oireita, mut eihän se nyt ihan niinkään voi olla. Tuleehan kohdun ulkoisessakin raskaudessa oireita ja positiivinen raskaustesti vaikka alkio onkin vielä munanjohtimessa....

    • yks kuumeinen

      Mä oon ihan ihmeissäni. Ovulaatio oli testin mukaan 4 päivää sitten.
      Nyt ollut tää päivä ihan outo olo. Eilen illalla oli hiton paha olo. Tänään hiton väsyny.
      Nyt iltapäivän ihan kumma olo, nenässä tuntuu kui ois tukossa, päähän vihlonu pääivällä oudosti pari tuntia.
      'Sitten tuli paha olo. Eilen illalla tunnin vihloili alavatsaan sivulle. Menbi sitten kuitnekin ohi.
      VOIKO liittyä hedelmöittymiseen ,vai ihan vain huuhaa yhteensattumaa??

      Onko kellään mitään sanottavaa, ootteko huomanneet hedelmöittymisoireita, ti onko niitä olemassakaan?
      Eli siis oireita HETI oviksen jälkeen????


      Tietenbkin tiedän 2-3 vkon päästä oliko nää hedelmöittymisoireita, vai huuhata.. :s

    • 2+7

      Tälläiset raskausoireet, joita ilmenee heti oletetutn hedelmöittymisen jälkeen, ovat ihan psykologisia. Siis ne ovat ihan oikeita oireita ja todellisia, mutta eivät johdu raskaudesta, vaan siitä että nainen pelkää/ toivoo/ olettaa olevansa raskaana.

      Kukaan ei pysty tuntemaan sitä, kun siittiö tunkeutuu munasoluun ja kuinka munasolu kulkee munajohtimissa. munasolu ja sikiö ovat ns. irrallaan äidistä, eli äiti ei kykene tuntemaan munasolun ja sikiön tuntemuksia. Eli jos sikiö vaikka raapii kättään äidin kohdussa, ei äiti tunne sitä muuten kuin sikiön liikkeinä.
      Ensimmäiset liikkeet tuntunvat noin raskauden puolivälissä.
      Pahoivointi alkaa noin viikko kuukautisten poisjääämisen jälkeen ja loppuu siinä kolmannen ja neljännen raskauskuukauden aikana. Pahoivointi johtuu siitä, että istukka ei ole vielä kunnolla kehittynyt ja naisen elimistö joutuu tekemään istukan tehtävät ja nämä hormonit aiheuttavat pahoinvointia. Kun istukka on kehittynyt, loppuu pahoinvointi. On niitäkin, joilla pahoinvointi kestää raskauden loppuun asti, mutta silloin puhutaan sairaudesta, eikä normaalista raskauspahoinvoinnista.
      Alaselkä kipu ja muut kiputilat eivät liity alkuraskauteen mitenkään. Kohdun alkaessa kunnolla kasvaa ensimmäisessä raskaudessa, voi tuntua vatsan aluella ja nivusissa voimakastakin kipua kun kohdun kiinnikkeet venyvät.

      On ihan kaunis ajatus, että nainen tuntisi hedelmöityksen, mutta valitettavasti se ei vain ole mahdollista.

    • jankkaaja

      SIIS
      Oikeastiko, ei OLE OLEMASSA mitään OIREITA hedelmöityksestä?

      En puhu tuntemuksista, mutta oireista. Eikö mitään tapahdu elimistössä,minkä voisi tuntea niin tai näin??

      • opintojen äiti on...

        Ei, ei tapahdu mitään minkä voisi tuntea mitenkään.


    • MeilleNyytti

      Täällä kans tuskaillaan testipäivää odotellessa. Vielä pitäisi viikon ajan jaksaa ainakin testailuun, mutta olo alkaa olla niin outo ettei pysty unohtamaan aihetta ja ajattelemaan muuta, jolloin luulotautioireet ehkä pysyisi poissa ja aikakin menisi nopeammin. Rauhoittunen sitten kun yrityskertoja tulee enemmän. Jos siis tulee...

      Aloin heti ennen hedelmällisiä päiviä juomaan greippimehua ja luulen että siitä johtuen ovisoireet olivat selkeämmät kuin koskaan ennen; kivut olivat oikeasti aika kovat ja kestivät kolme päivää, ennenkuulumatonta mulle. Nyt sitten noin viikko oviksesta ja mahaa nippaa välillä, verta tullut hieman nenästä ja jotain hieman tummempaa tuli kerran paperiin pyyhkiessä, pari päivää sitten (kiinnittymisvuotoako?). Valkkari on ollut muutenkin runsaapaa (greippimehunko takia?) eikä kuivaa kautta ole kuulunut, vielä ainakaan. Pari päivää oletetusta hedelmöittymisestä mahassa tuntui hassua kuplintaa alhaalla oikealla ja olen palellut jo monta päivää. Olen ollut hyvin paljon tunteitteni vietävissä (itkuinen, hysteerisiä naurukohtauksia, kovia sekunnin kestoisia ärsyyntymisiä pikkujutuista... Päänsärkyä on ollut monta päivää ja nyt lämpöäkin pikkuisen. Äsken suihkusta tullessa puin paitaa päälle ja kaulus koski kurkkuun, meinasin oksentaa lattialle, joku pari kertaa yökkäilin tyhjää. Eilen juomani muutama lasillinen punkkua teki "krapulan" aamuksi ja aamukahvi oli vaikea saada alas.. Mutta kaikki nämä voivat johtua mahdollisesta, tavallisetsa pikku flunssakuumeesta tai greippimehusta, sillä se on voimistanut kaikkia tuntemuksia tässä kierrossa... argh. olisipa jo seuraava viikonloppu!

    • -JaNe-

      Itsellä alkoi varmaan vasta kaksi viikkoa hedelmöityksen jälkeen rinnat olla aivan sairaalloisen arat mutten asiaa enempää ajatellut muuta kuin varoin rintojani etteivät osu mihinkään tms. Päänsärkyä myös pukkasi. Mutta vasta kun olin jo viikolla 5 tein raskaustestin ja plussaa näytti ja lääkäri vahvisti että raskaana olen.

    • Odotukset matalalla.

      Kp 31 menossa, mutta ei vielä aihetta testin tekoon koska olleet epäsäännölliset kierrot . Hoikka ja kevyt olo, ei turvotuksia, iho ei kasvoissa rasvoitu kuten yleensä...Viikko sitten naamaan tuli kipeitä finnejä ja oli itkuherkkä, mut kuukautiset ei alkaneet, vaikka silloin jo odottelin. Edellisen lapsen tekoon meni lähes vuosi,joten en todellakaan odota, että nyt olisi tärpännyt "vain" 4 kierron jälkeen. Varauduttu ainakin siihen vuoden yrittämiseen.

    • osaako joku kertoo

      Minulla on koko ajan semmoinen outo olo ylävatsassa(kai siinä pallean kohdassa) tuntuu siltä, että joku koko ajan painaa sitä.
      Onko alaselkäkipu raskauden ensioire? On semmoinen outo olo koko ajan. Minulla on aina ollut epäsäännölliset menkat, joten sen mukaan en osaa päätellä
      Hermostun todella nopeasti.
      Nämä saattavat olla kyllä myös kuukautisten merkkejä mutta ehkäisyä emme käytä.
      Voinko olla raskaana?

    • Anonyymi

      Mitäåpä jos nyt vain odottaisitte, että menkat jää pois ja olisitte kuuntelematta itseänne ja jättäisitte ne greippimehut vähemmälle? Menkat pois > testi. Stressi voi estää koko raskauden. Hengittäkää ja olkaa ihan relax.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe