Olen lähdössä Kiinaa kiertämään ja ajattelin kysäistä täältä neuvoa. matkalaukut minulla olisi tarkoitus jättää pekingiin ja jatkaa matkaa repun kanssa, jonka pystyisi pitämään käsimatkatavarana. Plussana olisi, jos takana olisi lokero, johon voisi piilottaa passin ja rahaa. Siis niin ettei taskuvarkaat pääsisi niihin käsiksi.
Olisiko teillä kokemusta asiasta ja millaista reppua ehdottaisitte?
Reppu reissuun
7
872
Vastaukset
- 15 vuotias?
nauraa ja kaveri lähdössä mukamasti Kiinaan reppu selässä eikä tiedä edes millaisen repun ostaisi? Kai s e nyt helpoin homma on tässä jutussa ja en ole kyllä reppua tai rinkkaan nähnyt missä ei ole "lokeroita"...sieltä ne rahat viedään heti vaan ne pitää säilyttää vaatteiden alla kaulapussissa.
Voi tulla vaikea matka?- Kiertomatka
Tuskin tuosta kovin vaikeaa tulee, kun olen tuolla ollut jo viisi kuukauden reissua. Tällä kertaa vain en pysyttele yhdessä paikassa vaan kiertelen pienellä varustuksella pitkin Kiinaa. ja toisaalta odottaisi asiallisia vastauksia, joten minun puolesta voit vetää sen yhden värkin päähän ja päristä.
- Kiertomatka
Fjällräven Campus Ace 40 L
http://www.varuste.net/tuotetiedot2.asp?_prodid=91&nimi=Fj%E4llr%E4ven Campus Ace 40 L - nolottaa...
Olen matkustellut vuosikausia reppu selässä. Alkaa hävettää. Reppu, teepaita, katkolahjehousut (shortseihin en sentään ole sortunut) yms. muut normaalit turistin kapineet. Samanlaisia idiootteja valkonaamoja paikat pullollaan muka matkustelemassa "omatoimisesti". Seuraavalle reissulle laitan suorat housut tai farkut ja kauluspaidan niinkuin muutkin sivistyneet ihmiset ja repun sijasta jonkun matkalaukun ja pienempään tarpeeseen siistin salkun tai olkalaukun. Maastovaatteet vain metsäkeikoille.
- Kiertomatka
Niin että alkaa hävettää? Idiootteja valkonaamoja?Shortseihin en ole sortunut?
No joo, on meitä moneen lähtöön ja osa jää laiturillekkin. Se on kuitenkin ihan varma, että suoriahousuja en jalkaani laita, puhumattakaan kauluspaidasta. Kun menen tuonne Kiinaan, niin lämmöt pyörii sarjassa yli 30c. Tällöin asusteena on shortsit ja t-paita. Tämä on myös Kiinalaisen vaimoni suositus. Minun kun ei tarvitse miettiä mitä muut ajattelevat, voin tehdä tasan niin kuin itse haluan. :) - kukin tyylillään
"voin tehdä tasan niin kuin itse haluan"...
Juu, niin minäkin aion. Yli 30 asteen lämpötiloissa hyvät suorat housut ovat parhaat. Kuvittele maidonvalkeita tai punertavia karvaisia sääriä shortseissa. Vertaa niitä sitten kiinalaisten sääriin, jos kiinalaisia shortseissa näet.
Minun mielestäni shortsit eivät ole käypä asu kaupunkioloihin. Shortseissa et voi mennä ravintolaan syömään, etkä liikkua julkisissa rakennuksissa. No...ehkä voit, jos et mieti mitä muut ajattelevat.
Omia kokemuksia vaikkapa lukuisilta Etelä-Amerikan matkoilta: vain katupojat käyttävät shortseja, ja heidänkin shortsinsa ovat itseasiassa pitkälahkeisia, ulottuvat puoliväliin säärtä. Aikuiset miehet eivät käytä shortseja paitsi uimarannalla tai aivan maastossa jos itikoilta voivat, kaupunkioloissa se vain on liian tyylitöntä. Nuorilla, etenkin tytöillä, yleisin on farkut vaikka lämpötila on 35 astetta.
Eli reissuun otan mukaan hyvät kaupunkikengät, maastoon jotkut lenkkarit ja kumisaappaat, sandaalit leirioloihin ja suihkuun. - viiskytä
Minäkin kyllä suosittelisin erillisen kaulapussin tai vyölaukun ottamista tärkeille papereille, luottokorteille ja rahoille. Vyölaukun kun pujottaa housujen vyölenkkeihin, ei sitä saa irtikään vorot ihan huomaamatta.
Minulla on ollut aina ihan normi reppu vaan reissussa ja vyölaukku. Olkoon miten junttia tahansa mutta se on kätevä, ei tarvi aina reppua ottaa selästä kun rahaa tai kameraa tarvii. Mulla on sellainen vyölaukku missä on juomapullollekin tila.
Minä voin lähteä kuukauden vaellusreissuun kotoa asti pelkällä repulla, siihen mahtuu kaikki tarvittava, näin naisihmisellekin. Ensi helmikuussa suuntaan reppuilemaan Vietnamiin ja Kambodzaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus54009Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872062Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50856- 47784
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184738Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34738Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35722Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119715- 35674
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648