Elementeistä kyhätty elementtitalo eli suomeksi neukkukuutio ei olekaan elementtitalo:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9676329/48193408
Koska suomalaiselle neukkurakentamiselle nauravat kaikki, on Mogadishun hallinto julistanut, ettei elementtitaloja enää tehdä, vaan nyt rakennetaan jyhkeitä kivitaloja! Harmi vain, että kaikki kyllä tietävät kyseessä olevan edelleen elementtitalon, mutta tulipahan nyt kuitenkin kiellettyä.
Elementtitalo ei olekaan
15
346
Vastaukset
- Uudessa Hyvä On
Niin tuossa sanottiin ihan oikein, talo jossa PAIKALLA VALETTU välipohja ei ole elementtitalo, Lienee sinulle liian vaikea ymmärtää, mitä tarkoittaa paikalla valu? No selitän sen sinulle talon välipohjat eli lattiat/katot rakennetaan betonista paikan päällä ei siis tuoda ontelolaattoja tehtaalta. Tämmöisessä paikalla rakennetussa uudessa talossa asun minäkin. Äänieristys on erinomainen sen takaa paikalla valettu paksu välipohja, tutustu Lemminkäisen rakennustapaan Aurinkolahdessa, tai katso kokonaan paikalla rakennettuja uusia taloja Kampissa tai Eiranrannassa.
- HUH HYH
Jos asut neukkukuutiossa, jossa paikallaan valetut lattiat, sulla on lattia, katto ja neljä elementtiseinää. Siis 2/3 rakenteista on puhdasta neukkuelementtikamaa huonoine äänieristyksineen ja 1970-luvun paksuuksineen.
Hiljasta on varmaaan joo. - Uudessa hyvä!
HUH HYH kirjoitti:
Jos asut neukkukuutiossa, jossa paikallaan valetut lattiat, sulla on lattia, katto ja neljä elementtiseinää. Siis 2/3 rakenteista on puhdasta neukkuelementtikamaa huonoine äänieristyksineen ja 1970-luvun paksuuksineen.
Hiljasta on varmaaan joo.vanhassa talossa on vain kivikuori, sisältä talo on kananpaskaa, lahovälipohja, pahviseiniä, sahanpuruja, sanomalehtiä ym. Rakennusmateriaaleista oli vanhaan aikaan pula ja kaikkea mahdollista ja mahdotontakin käytettiin rakentamiseen. En sinuna niin kauheasti kehuisi vanhan ajan asumusta, joka ei todellakaan tekniikaltaan, ilmanvaihdoltaan eikä millään muullakaan tavalla vastaa nykyajan laatuvaatimuksia.
Minulle ainakin on ihan yksi ja sama oli talo tehty elementeistä tai jostakin muusta, jos siinä on hyvä asua. Tykkään asua uudessa talossa, kun on viihtyisän ja puhtaan tuntoista. Tekniikka toimii. On tilava kph- osasto omine saunoineen ja toimiva nykyajan keittiö. On säilytystilaa. On hyvä äänieristys, ei kuulu naapurien vesijohtoäänet eikä muutkaan häiritsevät elämisen äänet. Kuumana kesänä ilmanvaihto toimii, sisällä ei ole liian kuuma ja talven pakkasella ei palele. Hissi ei klonksu ja on nykyaikaisen tilava. Porraskäytävä ei ole tunkkainen uudessa talossa eikä virtsa haise, kun astuu ulos niinkuin Kallion vanhoista taloista ulos mennessä.
Mielestäni on turha takertua johonkin epäolennaiseen muotoseikkaan. Kokonaisuus ratkaisee. Enkä pelkää nykyelementtien höpökauhutarinoita. Kallion vanhoissa taloissa remontit ovat nykypäivää ja jatkuvia. Minua ei huoleta joskus monien kymmenien vuosien kuluttua tulevat remontit. 1970-l- heikoissa elementtitaloissakin asuu ihmisiä, heille remontit maksavat vähemmän kuin Kallion kolhooseissa.
Sen tiedän totisesti ihan omasta kokemuksesta, että Kallion vanhoissa taloissa en halua asua, koska niissä on monella lailla epämiellyttävä asua. - liity..
Uudessa hyvä! kirjoitti:
vanhassa talossa on vain kivikuori, sisältä talo on kananpaskaa, lahovälipohja, pahviseiniä, sahanpuruja, sanomalehtiä ym. Rakennusmateriaaleista oli vanhaan aikaan pula ja kaikkea mahdollista ja mahdotontakin käytettiin rakentamiseen. En sinuna niin kauheasti kehuisi vanhan ajan asumusta, joka ei todellakaan tekniikaltaan, ilmanvaihdoltaan eikä millään muullakaan tavalla vastaa nykyajan laatuvaatimuksia.
Minulle ainakin on ihan yksi ja sama oli talo tehty elementeistä tai jostakin muusta, jos siinä on hyvä asua. Tykkään asua uudessa talossa, kun on viihtyisän ja puhtaan tuntoista. Tekniikka toimii. On tilava kph- osasto omine saunoineen ja toimiva nykyajan keittiö. On säilytystilaa. On hyvä äänieristys, ei kuulu naapurien vesijohtoäänet eikä muutkaan häiritsevät elämisen äänet. Kuumana kesänä ilmanvaihto toimii, sisällä ei ole liian kuuma ja talven pakkasella ei palele. Hissi ei klonksu ja on nykyaikaisen tilava. Porraskäytävä ei ole tunkkainen uudessa talossa eikä virtsa haise, kun astuu ulos niinkuin Kallion vanhoista taloista ulos mennessä.
Mielestäni on turha takertua johonkin epäolennaiseen muotoseikkaan. Kokonaisuus ratkaisee. Enkä pelkää nykyelementtien höpökauhutarinoita. Kallion vanhoissa taloissa remontit ovat nykypäivää ja jatkuvia. Minua ei huoleta joskus monien kymmenien vuosien kuluttua tulevat remontit. 1970-l- heikoissa elementtitaloissakin asuu ihmisiä, heille remontit maksavat vähemmän kuin Kallion kolhooseissa.
Sen tiedän totisesti ihan omasta kokemuksesta, että Kallion vanhoissa taloissa en halua asua, koska niissä on monella lailla epämiellyttävä asua.On mulla ollut siellä sijoituskämppä, mutta mitä Kallio tähän liittyy?
Hyvä kun tajusit vihdoin, että elementtitalossahan sinä tuhnuttelet. Kumisevat rakenteet, 70-luvun neukkutekniikka, kaikki kuuluu, huh sentään, en ikinä asuisi missään vuosaaressa eli mogadishussa. - Uudessa On Hyvä
liity.. kirjoitti:
On mulla ollut siellä sijoituskämppä, mutta mitä Kallio tähän liittyy?
Hyvä kun tajusit vihdoin, että elementtitalossahan sinä tuhnuttelet. Kumisevat rakenteet, 70-luvun neukkutekniikka, kaikki kuuluu, huh sentään, en ikinä asuisi missään vuosaaressa eli mogadishussa.Anteeksi vain puupää, nykytekniikka on ihan eri asia kuin 70-luvun tekniikka, nykyisin patterein läpivedot eristetty ei kuulu ääniä, kuten 70-90 luvun taloissa, samoin kaikki läpivedot eristetty, vesijohdot eristetty ja omat ilmakanavat ero kuin yöllä ja päivällä kun vertaa 70-90 luvun taloihin ja niihin vanhoihin paskoihin kananpaskataloihin, joita kalliossa on
Minä en asu elementtitalossa vaan uudessa talossa, jossa paikalla valetut välipohjat. - As Salomon
Uudessa On Hyvä kirjoitti:
Anteeksi vain puupää, nykytekniikka on ihan eri asia kuin 70-luvun tekniikka, nykyisin patterein läpivedot eristetty ei kuulu ääniä, kuten 70-90 luvun taloissa, samoin kaikki läpivedot eristetty, vesijohdot eristetty ja omat ilmakanavat ero kuin yöllä ja päivällä kun vertaa 70-90 luvun taloihin ja niihin vanhoihin paskoihin kananpaskataloihin, joita kalliossa on
Minä en asu elementtitalossa vaan uudessa talossa, jossa paikalla valetut välipohjat.Kallion Slurkille: Minäkään en asu neukkukuutiossa vaan asun Kampissa Fredrikinkatu 63, talo rv-2005 ja kokonaan paikalla rakennettu eli seinät tiilestä kivestä, välipohjat kaikki paikalla tehty.
Välipohjan paksuus 32 centtiä uiva eristekerros 10 cm.
Huoneistojen väliset seinät paikalla valettu 22 cm.
Hiljaisin talo missä ikinä asunut, mihinkään vanhaan taloon en enään muuta, kokemusta niistä on ja ei tyydyttänyt, liikaa ääniä.. - havaitsija.
As Salomon kirjoitti:
Kallion Slurkille: Minäkään en asu neukkukuutiossa vaan asun Kampissa Fredrikinkatu 63, talo rv-2005 ja kokonaan paikalla rakennettu eli seinät tiilestä kivestä, välipohjat kaikki paikalla tehty.
Välipohjan paksuus 32 centtiä uiva eristekerros 10 cm.
Huoneistojen väliset seinät paikalla valettu 22 cm.
Hiljaisin talo missä ikinä asunut, mihinkään vanhaan taloon en enään muuta, kokemusta niistä on ja ei tyydyttänyt, liikaa ääniä..Vielä tuossa aamulla väitit asuvasi Mogadishun Aurinkolahdessa vuonna 2006 rakennetussa talossa ja nyt asutkin Kampissa. Nopeasti sinä muutit ja viritit vermeet paikalleen.
Jos joskus olet oikeasti ollut Kampissa, olet se hyypiö, joka kakkasi kadulle juuri kun Yhdysvaltain presidentti ajoi limusiinillaan ohi. - As Salomon
havaitsija. kirjoitti:
Vielä tuossa aamulla väitit asuvasi Mogadishun Aurinkolahdessa vuonna 2006 rakennetussa talossa ja nyt asutkin Kampissa. Nopeasti sinä muutit ja viritit vermeet paikalleen.
Jos joskus olet oikeasti ollut Kampissa, olet se hyypiö, joka kakkasi kadulle juuri kun Yhdysvaltain presidentti ajoi limusiinillaan ohi.Mistähän pelle puhut? En minä ole väittänyt asuvani Aurinkolahdessa, voisin kyllä asua, mutta olen asunut Kampissa vuodesta 1998 alkaen, ensin vanhassa talossa ja 2005 alkaen tässä uudessa ja parhaassa asunnossa. Älä puhu kun et tunne ihmisiä ja sekoitat kaikki persoonasi muihin.
- paljastaa..
As Salomon kirjoitti:
Mistähän pelle puhut? En minä ole väittänyt asuvani Aurinkolahdessa, voisin kyllä asua, mutta olen asunut Kampissa vuodesta 1998 alkaen, ensin vanhassa talossa ja 2005 alkaen tässä uudessa ja parhaassa asunnossa. Älä puhu kun et tunne ihmisiä ja sekoitat kaikki persoonasi muihin.
.... vuosia kun olet kirjoitellut niin kyllähän kaikki huomaa että sama Mogahan se siellä vaahtoaa.
- As Salomon
paljastaa.. kirjoitti:
.... vuosia kun olet kirjoitellut niin kyllähän kaikki huomaa että sama Mogahan se siellä vaahtoaa.
Hae apua, minä en ole mikään Moga ja asun Kampissa, asunnon ostin rakennuliike Srv Westerlundilta ja hyvän ostoksen tein.
- Ass Salomon
As Salomon kirjoitti:
Hae apua, minä en ole mikään Moga ja asun Kampissa, asunnon ostin rakennuliike Srv Westerlundilta ja hyvän ostoksen tein.
Siis tosiaan Mogaksihan ne minua kutsuvat ja Vuosaaressa tuhnutan.
- Todella faktaa!
paljastaa.. kirjoitti:
Minä asun Vuosaaressa ns. 2000-l. elementtitalossa ja olen erittäin tyytyväinen asuntooni ja taloon. Minulla on tuttuja, jotka asuvat 1970-l. elementtitalossa ja ero näiden talojen välillä on valtava. Sinä olet rane kyllä jotenkin luonnevikainen kirjoituksistasi päätellen. Hankaat samaa sanaa sata kertaa, kun sinulta loppuvat ns. pelimerkit. Kallio on kertakaikkiaan menneen talven lumia, ei voi kilpailla Vuosaaren kanssa missään ei edes vanhojen kananpaskatalojensa kanssa. Olen ihan varma, että minulla on enemmän kokemusta ja asiantuntemusta eri ikäisistä asunnoista ja eri alueista.
Minulle on ihan sama, vaikka asut Kalliossa vanhassa läävässä epämiellyttävällä alueella, jos jättäisit muut alueet rauhaan etkä aina alottaisi haukkumalla muita alueita.
Vuosaari on kehittynyt tosi hyväksi asuinalueeksi vuosien kuluessa. Kirjoituksista päätellen
sinä et tunne edes koko aluetta, koska puhut epätosia asioita.
Mikä motiivi sinulla on aloittaa aina provosi? Muuta en keksi kuin että sinulla on paha luonnevika. Kallion vaikutus näkyy sinussa. Näyttää, että sinulla ei ole muuta elämää kuin kirjoittaa netissä haukkumakirjoituksia jostakin alueesta, jota sinä et tunne juuri yhtään.
Valitettavasti minä tunnen Kallion monella tapaa ja hyvin ja todellisia perusteluja minulla on toisin kuin sinulla Vuosaaresta. - Uudessa Hyvä On
Todella faktaa! kirjoitti:
Minä asun Vuosaaressa ns. 2000-l. elementtitalossa ja olen erittäin tyytyväinen asuntooni ja taloon. Minulla on tuttuja, jotka asuvat 1970-l. elementtitalossa ja ero näiden talojen välillä on valtava. Sinä olet rane kyllä jotenkin luonnevikainen kirjoituksistasi päätellen. Hankaat samaa sanaa sata kertaa, kun sinulta loppuvat ns. pelimerkit. Kallio on kertakaikkiaan menneen talven lumia, ei voi kilpailla Vuosaaren kanssa missään ei edes vanhojen kananpaskatalojensa kanssa. Olen ihan varma, että minulla on enemmän kokemusta ja asiantuntemusta eri ikäisistä asunnoista ja eri alueista.
Minulle on ihan sama, vaikka asut Kalliossa vanhassa läävässä epämiellyttävällä alueella, jos jättäisit muut alueet rauhaan etkä aina alottaisi haukkumalla muita alueita.
Vuosaari on kehittynyt tosi hyväksi asuinalueeksi vuosien kuluessa. Kirjoituksista päätellen
sinä et tunne edes koko aluetta, koska puhut epätosia asioita.
Mikä motiivi sinulla on aloittaa aina provosi? Muuta en keksi kuin että sinulla on paha luonnevika. Kallion vaikutus näkyy sinussa. Näyttää, että sinulla ei ole muuta elämää kuin kirjoittaa netissä haukkumakirjoituksia jostakin alueesta, jota sinä et tunne juuri yhtään.
Valitettavasti minä tunnen Kallion monella tapaa ja hyvin ja todellisia perusteluja minulla on toisin kuin sinulla Vuosaaresta.Kuule Hilda-Rane kalliosta, minä olen se joka asun Aurinkolahdessa 2006 valmistuneessa talossa, joka ei ole elementtitalo, koska paikalla valetut välipohjat ja hyv' talo/äänieristys.
Minä en asu Kampissa, sinulla sen sijaan on paljon henkilöllisyyksiä, välillä olet Nelli, elli, Jutta, sairaanhoitaja muoniosta, remontti-Rane ym. sinun kirjoitustyylisi on tunnistettu ja tiedetään minkä sortin puppeli olet.
Omituinen himo sinua ajaa kirjoittamaan aina Vuosaaresta negatiivista, no himot ne on hiirelläkin, joten myös Rane-hildallakin, mutta pahansuopa ja sairas olet.. - As Salomon
Uudessa Hyvä On kirjoitti:
Kuule Hilda-Rane kalliosta, minä olen se joka asun Aurinkolahdessa 2006 valmistuneessa talossa, joka ei ole elementtitalo, koska paikalla valetut välipohjat ja hyv' talo/äänieristys.
Minä en asu Kampissa, sinulla sen sijaan on paljon henkilöllisyyksiä, välillä olet Nelli, elli, Jutta, sairaanhoitaja muoniosta, remontti-Rane ym. sinun kirjoitustyylisi on tunnistettu ja tiedetään minkä sortin puppeli olet.
Omituinen himo sinua ajaa kirjoittamaan aina Vuosaaresta negatiivista, no himot ne on hiirelläkin, joten myös Rane-hildallakin, mutta pahansuopa ja sairas olet..Minä asun kampissa edelleen ja tämä "Rane" on mielenvikainen.
- "kyllästynyt"
As Salomon kirjoitti:
Minä asun kampissa edelleen ja tämä "Rane" on mielenvikainen.
Kyllä Remppa-rane eli Hilda-Rane Stadin Starbu, Jutta, nelli ym ym.., puppeli kalliosta on kipiä miekkonen, monta vuotta hekumoinut noilla paska jutuillaan, Taitaa kallion slummissa asuvat puppeli saada jotain tyydytystä kun jaksaa availla aurinkolahti ketjuja joka päivä. Hae Rane lääkkeesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053141Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803