Syksyllä 2010 käyttöön otettu Golf, jossa TSI-bensakone ja DSG-vaihteisto. Vaihteisto pelaa hienosti lämpimällä ja lauhalla säällä, mutta kun pakkaset menevät pariin kymmeneen asteeseen ja kylmemmäksi, niin vaihteisto alkaa takkuilemaan. Oire ilmeneen siten, että d-asennossa vaihteisto ei vaihda kaupunkiajossa pienemmälle siten kuin lämpimällä säällä. Tästä johtuu, että auto alkaa jurraamaan ja tärisemään kuten manuaalillakin tärisissi liian isolla pykälällä ajettaessa. Moottorin kierrokset ovat tuolloin jotain 1100-1200 luokaa. Ratkaisuna tyrkättävä vaihteen valitsin oikealla ja käsin säädettävä vaihteita. Toinen vaihtoehto käyttää sport-asentoa, joka auttaa hieman asiaa.
Merkkihuolto ei löytänyt testeissään mitään vikaa, eikä ollut kuullut vastaavista oireista. Testi kylläkin sattui lauhalle päivälle. Merkkihuoltoa aion kyllä vielä asiassa vaivata
DSG-vaihteisto kangertelee pakkasella.
20
4305
Vastaukset
- Kylmä kang...
samalla tavalla toimii reilun tuhat kilometriä ajettu 1.8 TSI. Vaihteisto DSG-7, ajankin sport asennolla pakkasaamuna ja moottorikin lämpiää hyvin.
- Golfari.
ml 2000km. Sama ongelma täällä kovilla pakkasilla, kannattaa ajaa manuaalilla vähän aikaa. Katsotaan jatkuuko kun ilmat lämpiää.
- fklglri
Muutama jäykkä pakkasaamu kun koko vuoden on niin pirkuleen namu.
- niin.
fklglri kirjoitti:
Muutama jäykkä pakkasaamu kun koko vuoden on niin pirkuleen namu.
Joka ikinen manuaalivaihteisto on tönkkö 30 asteen pakkasessa ensimmäisillä kilometreillä, miksei automaattikin.
- Manuaali
Jäykät öljyt laatikossa
- Manu Aali.
-se vasta tönkössä on hyvä kun ykkösen saa risteyksessä päälle, Tojoissa ei aina menekkään ykkönen silmään.
- Manu Aali.
Manu Aali. kirjoitti:
-se vasta tönkössä on hyvä kun ykkösen saa risteyksessä päälle, Tojoissa ei aina menekkään ykkönen silmään.
Älykkyyteni ei ole kovin hyvä kuten huomasitte. Eikä minulla ole autoakaan mutta kortin saan jo kymmenen vuoden päästä.
- arvailen
että moottorin kannatinkumit kovettuvat pitkään jatkuneiden pakkasten myötä. Ainakin omassa autossani resonointi ilmiö on ollut nyt kun lukemat hipoo -30 ja allekin.
DSG-7 vaihteisto toimii aivan moitteettomasti. - Manu aali
Kaikki laatikot venkaa. Mulla golfissa 6v manuaali ja löytyi uusi vaihde 1 ja kolmosen väliltä:(
- kesällä.
Automaatti pelaa aivan jouhevasti kovillakin pakkasilla, kun aut. öljy on niin litkua.
Ainoa ero on ylivaihteen kytkeytyminen hieman myöhemmin päälle kuin kesällä, mutta ohjekirjassakin lukee, että "kytkeytyy vasta kun laatikko on lämmennyt". Talvella siihen kuluu vain vähän pidempi aika.
Se moottori, mikä Aisinia pyörittää on nopea lämpenemään ja työntää myös mukavasti lämmintä ohjaamoon monesta suulakkeesta. - Anonyymi
kesällä. kirjoitti:
Automaatti pelaa aivan jouhevasti kovillakin pakkasilla, kun aut. öljy on niin litkua.
Ainoa ero on ylivaihteen kytkeytyminen hieman myöhemmin päälle kuin kesällä, mutta ohjekirjassakin lukee, että "kytkeytyy vasta kun laatikko on lämmennyt". Talvella siihen kuluu vain vähän pidempi aika.
Se moottori, mikä Aisinia pyörittää on nopea lämpenemään ja työntää myös mukavasti lämmintä ohjaamoon monesta suulakkeesta.Nyt puhut menneen maailman mehulinkovaihteistoista.
Ei DSG-lootassa ole automaattiöljyjä.
- ...
Kyllä se pakkanen vaikuttaa myös DSG laatikkoon. Aika harvassa autossa se loota toimii -20c pakkasessa heti lähdön jälkeen ihan kuin kesällä. Johtuu siitä että laatikossa oleva öljy on melko jäykkää kamaa noissa pakkaslukemissa, mutta kyllä se siitä lämpenee aikanaan, muutama kilometri ajoa ja meininki on jo ihan eri.
- Ainakin minun
Kiitoksia jo tulleista ja vielä mahdollisesti tulevista DSG-pakkaskommenteista!
- Golfi Plussa.
-lämpiää ilmat katsotaan sitten. On vielä niin uusi DSG, että en ole ajanut kuin näillä pakkasilla. 50-70 km/h on lievää jurnutusta kylmällä.
- Kokemuksen rintaääni
Mä luulen että mitään vikaa ei löytynyt eikä asialle tehdä mitään.
- realisti VW-mies
Mulla 2009 joulukuussa käyttöön otettu VW Golf Variant 6 TSI 90 kW DSG7 ja kyllä 25 asteen pakkasissa meno on jähmeämpää, mutta en oikein näe asiaa niinkään, että kaikki muu tässä maailmassa voisi toimia 25 asteen pakkasessa jäykemmin ja hitaammin, mutta DSG:n pitäisi toimia kuin kesähelteellä.
Toimii se kuitenkin. Iskaritkin on jäykät kovalla pakkasella...
Muistatko, millaista oli ottaa manuaalivaihteinen auto ajoon 25 asteen pakkasessa? Vaihdekeppiä piti yrittää varovasti väkisin liikuttaa johonkin.- x,cweis
Juuri hiihtolomalla ollessa pakkaset pyöri 20-41 välillä, vaihteisto pelasi kylmänä kuin kesällä ja osin jopa paremmin. Nykyisin kyllä kylmänä pelaa mutta 35 öljyt melko plirua, joillain merkeillä ovat vaihtaneet jäykempiin, mutta omassa näköjään pelaa. Jos takeltelee niin lämpimässä ja uutuuttaan, kilometrien myötä alkanut pelata. Alkaa näyttää siltä että kilometrejä kun tulee 270000 niin vaihteisto pelaa hienosti. Auto ei ole Volkkari, sellainenkin oli mutta se ei pelannut hienosti, pakkasella. Muistelin vanhoja kun palstalle eksyin.
- ei epäilystäkään
x,cweis kirjoitti:
Juuri hiihtolomalla ollessa pakkaset pyöri 20-41 välillä, vaihteisto pelasi kylmänä kuin kesällä ja osin jopa paremmin. Nykyisin kyllä kylmänä pelaa mutta 35 öljyt melko plirua, joillain merkeillä ovat vaihtaneet jäykempiin, mutta omassa näköjään pelaa. Jos takeltelee niin lämpimässä ja uutuuttaan, kilometrien myötä alkanut pelata. Alkaa näyttää siltä että kilometrejä kun tulee 270000 niin vaihteisto pelaa hienosti. Auto ei ole Volkkari, sellainenkin oli mutta se ei pelannut hienosti, pakkasella. Muistelin vanhoja kun palstalle eksyin.
syyslomalla pakkasmittari heilui -60 asteen kieppeillä ja auto, vaihdelaatikko ja sytytystulppa toimivat kuin uutena palmun alla!!!!!!!!!! itsekin kävin hiihtolenkin shortseilla. onkin täyttä skeidaa, ja vanhojen uskomuksia, väittää, että pakkanen vaikuttaisi mihinkään.
just joo, ja kia rulez - mokatroniikka
Manuaalilootat pelasi pakkasessa ihan hyvin ainakin mun 1965-2000 mallisissa autoissa. JOs alussa vaihteensiirto on vähän jäykempi, niin mitä siitä. Huolellinen autoilija oli tietysti vaihtanut talveksi norjemmat öljyt, jos valmistaja sitä edellytti.
Oikea automaattivaihteisto pelaa myös talvella notkeasti.
Sen sijaan robottiohjatut vaihteistot töksähtelevät talvikelillä.
- Marijaleena
Luulin tänään, että jään välille.DSG-vaihteisto temppuili 17 asteen pakkasessa. Auto oli roikan nokassa n. 10 minuttia ja sit.ten lähdin liikkeelle. Hyvä tietää, miten muilla on toiminut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää2542507puukkotappelu-keskella-tieta
https://www.paivanlehti.fi/puukkotappelu-keskella-tieta-kohta-toinen-miehista-makasi-elottomana-maassa/ Poliisi sai klo292158Missä Martina miehineen?
Onko tämä v. 2009 Turhin julkkis unohdettu nyt vallan? Mistä nyt tulee rahaa, kun ketään ei kiinnosta? Tähänkö päättyi M2531559Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.571541- 621400
- 751252
Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul431075- 691074
Skandaali on persujen vaaliromahdus, ei jonkun metsän kaataminen
Huvittaa kuinka persut yrittävät saada heidän omasta skandaalistaan huomion aivan toisaalle. Persut ovat huonoja häviäm3151043Miten pääsisin vielä tutustumaan sinuun?
Tekisi mieli etsiä sinut facebookista ja laittaa viestiä, se vaan olisi vähän noloa mutta silti haluaisin kokeilla. Siel361021