Finnmatkojen

Korvaus

Viikolla lyhentyneestä Luxorin matkasta 4.jän tähden hotellissa = 3.64e/ pv. Onko muita samanlaisen korvauksen saaneita ja mitä muut matkatoimistot ovat palauttaneet lyhentyneestä matkastanne, osaisiko joku neuvoa mitä kuuluisi tehdä saadakseen asianmukaisen korvauksen. Vielä lentokentällä niin reteesti Finnmatkojen edustaja jakeli korvaushakemuksia ja lupasi että asianmukainen korvaus tulee tilille n. 2.den viikon sisällä , Tarkistin äsken että tililleni oli rapsahtanut yhteensä 51e korvauksena 2.den hengen viikolla lyhentyneestä matkasta. Tähänkö loppui vuosikausia kestänyt matkailu tämän yhtiön kautta. Olisin ollut aivan tyytyväinen jos olisivat tarjonneet vaikkapa jotain äkkilähtöä korvaukseksi. Ps.Toivoisin keskustelua asiasta.

33

1362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on OK

      Se on juuri se määrä, jota Finmatkat eivät joutuneet maksamaan hotelille viikon "vuokrasta".

    • mikähän oli ?

      Paljonko oli viikon ja kahden viikon hintaero ? Mutta lienee, että kysymysessä on FORCE MAJOR -tapaus, jossa kansalaiset evakoidaan tavalla tai toisella SUOMALAISTEN viranomaisten käskystä turvallisuussyistä.

    • vakuutusyhtiöltäsi

      Oliko matkavakuutus, vastaus voi olla yhtä tyly, ei korvausvelvollisuutta ? Tuskin mikään matkatoimisto tarjoaa mitään muuta matkaa, jos mietit hieman, mistä pakettimatkan kulut koostuvat, ainoa muuttuva kustannustekijä on majoitus, muut ovat kiinteitä. Pääsitte järjestetylle "äkkilähdölle" ehjänä kotimaahan.

      • huhheijaa

        ja kysy mistä kyseinen johtuu.jos ei ole tapahtunut virhettä vaan korvaavat kyseisen summan,niin sitten yhteys kuluttaja asiamieheen ja sen kautta juttu vireille.sit kyllä korvaukset muuttuu.


      • psl

        Matkayhtiölle tuli varmaasti aikalailla kalliimaksi järjestää lento viikkoa ennen pois kun normaali aikaan.
        Eikä matkayhtiö siellä sodi.


      • Korvaus
        huhheijaa kirjoitti:

        ja kysy mistä kyseinen johtuu.jos ei ole tapahtunut virhettä vaan korvaavat kyseisen summan,niin sitten yhteys kuluttaja asiamieheen ja sen kautta juttu vireille.sit kyllä korvaukset muuttuu.

        Esim. Tjäreborg on korvannut 2-den päivän menetyksestä 170 euroa ja myös Aurinkomatkat jaettuna matkan hinta päivillä josta saatu päivähinta on kerrottu menetetyillä päivillä niin finnmatkojen korvaus on aivan naurettava, eikä meitä yksin tuotu sieltä vaan koneessa oli noin 500 muutakin asiakasta.


    • valmismatkaehdot

      Yleensä yleiset valmismatkaehdot jää lukematta. Matkaesitteen takaa ne löytyy, KANNATTAA LUKEA TARKKAAN !

      • Ninjago

        Kyseessä on Force Major, eikä matkanjärjestäjillä ole täten velvollisuutta korvata yhtään mitään.
        Eriasia sitten onkin, kuinka he haluavat maineensa ja asiakassuhteensa säilyttää.
        Parhaiten näissä tilanteissa (reklamaatio) auttaa asiakkaan ja palveluntarjoajan välinen asiallinen "vuoropuhelu".
        Esitetään ongelma ja siihen muutama korjausehdotus, niin eiköhän sieltä löydy kumpaakin osapuolta tyydyttävä ratkaisu.
        Eli ei mennä heti ensimmäiseksi "lankoja pitkin" vaatimaan rahoja takaisin, vaan esitetään joku muukin järkevä/kohtuullinen ratkaisu, johon matkanjärjestäjällä on mahdollisuus suostua.
        Itselläni ainakin tuo toimi loistavasti mahdollisesti tulevan Egyptin matkan kohdalla.


      • palautusta
        Ninjago kirjoitti:

        Kyseessä on Force Major, eikä matkanjärjestäjillä ole täten velvollisuutta korvata yhtään mitään.
        Eriasia sitten onkin, kuinka he haluavat maineensa ja asiakassuhteensa säilyttää.
        Parhaiten näissä tilanteissa (reklamaatio) auttaa asiakkaan ja palveluntarjoajan välinen asiallinen "vuoropuhelu".
        Esitetään ongelma ja siihen muutama korjausehdotus, niin eiköhän sieltä löydy kumpaakin osapuolta tyydyttävä ratkaisu.
        Eli ei mennä heti ensimmäiseksi "lankoja pitkin" vaatimaan rahoja takaisin, vaan esitetään joku muukin järkevä/kohtuullinen ratkaisu, johon matkanjärjestäjällä on mahdollisuus suostua.
        Itselläni ainakin tuo toimi loistavasti mahdollisesti tulevan Egyptin matkan kohdalla.

        yhdestä päivästä 80 euroa. Oltiin maksettu kahden hengen matkasta n. 1100 euroa (AI), ja tuo oli kuulemma se hinta, jonka hotelli sai meistä päivässä. Lennosta ei tullut mitään korvausta, vaikka jouduttiin lentämään yöllä. Eniten minua veetutti yölento lapsen kanssa, mutta eipä tarvitse ensi kerralla käyttää Finnmatkoja.


      • toimii !!!!!
        palautusta kirjoitti:

        yhdestä päivästä 80 euroa. Oltiin maksettu kahden hengen matkasta n. 1100 euroa (AI), ja tuo oli kuulemma se hinta, jonka hotelli sai meistä päivässä. Lennosta ei tullut mitään korvausta, vaikka jouduttiin lentämään yöllä. Eniten minua veetutti yölento lapsen kanssa, mutta eipä tarvitse ensi kerralla käyttää Finnmatkoja.

        Jos Ulkoministeriö ? käskee evakuoimaan matkatoimistoja evakoimaan asiakkaansa jostain kriisialueelta, ei siinä tilanteessa mietitä, onko mahdollista järjestää erilaisia lentovaihtoehtoja, vaan mitä koneita on käytettävissä ja koska, ilmatilan käyttökin huomioidaan. LUKEKAA VAIKKA ULKOMINISTERIÖN MATKUSTUSTIEDOTTEITA JA VAARAT MATKUSTETTAESSA ERI MAIHIN. TUSKIN HE SUOSITTELEVAT NYT MATKUSTAMISTA ESIM. LIBYAAN.


    • Paha mieli jäi

      Meillä ei jäänyt Hurghadan matkasta kuin 1,5 päivää vajaaksi ja korvausta olisi kuulemma pitänyt saada kahdesta hengestä yhteensä alle 3 €. Lupasivat maksaa kuitenkin "säälistä" 30 €. En sitten tiedä millä perusteella loppujen lopuks korvauksia maksetaan. Olen myös kuullut että esim. Aurinkomatkat maksaisi paremmin korvauksia menetetystä lomasta.
      Harmittaa tosi paljon kun oltiin odotettu tätäkin lomaa niin paljon ja kun ei Hurghadassa ainakaan ollut minkäänlaista mellakkaongelmaa tms. Ihan rauhassa saatiin olla.

      • Yks kettuuntunut

        Ainoa suomalainen yritys, eli Aurinkomatkat on ilmeisesti ainoana noudattanut kuluttajariitalautakunnan suositusta korvauksesta ( matkan hinta jaetaan matkapäivillä, josta saadaan summa jolla hyvitys/päivä suoritetaan) Esim Almatour oy ei ole vielä korvannut senttiäkään, ja kiemurtelee vaan vastauksissaan.

        Tietää jatkossa kenen matkoilla kannattaa mennä, kriiseissä se "ystävä tutaan". Tosi asia on, että maailma muuttuu ja vastaavat tapahtumat tulevat yleistymään, silloin on hyvä olla kunnon yhtiön matkoilla Terveisin Yks todella kettuuntunut


      • Thomas Cook
        Yks kettuuntunut kirjoitti:

        Ainoa suomalainen yritys, eli Aurinkomatkat on ilmeisesti ainoana noudattanut kuluttajariitalautakunnan suositusta korvauksesta ( matkan hinta jaetaan matkapäivillä, josta saadaan summa jolla hyvitys/päivä suoritetaan) Esim Almatour oy ei ole vielä korvannut senttiäkään, ja kiemurtelee vaan vastauksissaan.

        Tietää jatkossa kenen matkoilla kannattaa mennä, kriiseissä se "ystävä tutaan". Tosi asia on, että maailma muuttuu ja vastaavat tapahtumat tulevat yleistymään, silloin on hyvä olla kunnon yhtiön matkoilla Terveisin Yks todella kettuuntunut

        Itse olin matkalla Tjäreborgin kautta. Viikon matka maksoi vähän päälle 500 euroa, käyttämättä jäi 2 - 2,5 päivää, korvaus menetetyistä matkapäivistä (yhteensä 175,00 euroa/hlö) oli pankkitilillä viikon päästä kotiintulosta ilman mitään korvauslomakkeiden täyttämisiä. Kotiin tultua oli viesti sähköpostissa odottamassa, jossa kyseltiin tilinumero korvauksen maksamista varten. Tjäreborg toimi tässä asiassa ainakin esimerkillisesti, ilman turhaa byrokratiaa, maksaen kunnon korvauksen menetetyiltä matkapäiviltä. Aion siis jatkossakin turvautua heihin matkanjärjestäjänä. Valmismatkaehdot on kyllä jääneet tutkimatta.


      • Yks kettuuntunut
        Thomas Cook kirjoitti:

        Itse olin matkalla Tjäreborgin kautta. Viikon matka maksoi vähän päälle 500 euroa, käyttämättä jäi 2 - 2,5 päivää, korvaus menetetyistä matkapäivistä (yhteensä 175,00 euroa/hlö) oli pankkitilillä viikon päästä kotiintulosta ilman mitään korvauslomakkeiden täyttämisiä. Kotiin tultua oli viesti sähköpostissa odottamassa, jossa kyseltiin tilinumero korvauksen maksamista varten. Tjäreborg toimi tässä asiassa ainakin esimerkillisesti, ilman turhaa byrokratiaa, maksaen kunnon korvauksen menetetyiltä matkapäiviltä. Aion siis jatkossakin turvautua heihin matkanjärjestäjänä. Valmismatkaehdot on kyllä jääneet tutkimatta.

        Hyvä tietää, että Tjäreborg myös toimi hyvin, mutta harvassa on muiden kehut :(


      • Korvaus

        Konstilla te saitte ne helyytettyä että tarjosivat näin ruhtinaallisesti ..Laskin että meidän matkan kustannuksiksi tuli päivää kohti 146 ja risat mutta jos olisimme saaneet olla suunnitellun ajan niin se olisi tehnyt 73 ja risat euroa, mutta kahden hegen viikosta oli maksettu yhteensä 51 ecua. Emme myöskään olisi halunneet lähteä kesken loman kotiin kun olimme viimein saaneet ja maksaneet vielä kotomiehenkin 2.hdeksi viikoksi. mutta jollain lailla sitä ymmärrystä vielä löytyi siihen saakka kun luvatut " korvaukset " tulivat


    • sfkelasa

      varasimme äkkilähdön marsa alamiin tammikuussa, hinta oli 980 2 hlö, kun matka ei voitu toteutaakaan sitä siirrettiin huhtikuulle, hinnaksi tuli sitten 1600€ 2 hlö. Tätä erotusta ei finnmatkoille tarvinnut maksaa, sitten lopuksi kun kaikki egyptin matkat peruttiin vaihdoimme matkan dupaihin, hinta oli 1800€ 2 hlö. Tämä koko erotus pitkin sitten maksaa. Samalla viikolla finnmatkoilla vaihtelevia käytäntöjä.. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

    • Matkaaja.

      Muutamia viikkoja mellakoiden alkaessa varoittelin tuosta hinta-ansasta. Eli muutamat matkanjärjestäjät maksavat vain saamatta jääneestä palvelusta eli kokonaishinnasta vähennetään lennot, kuljetukset ja muut yleikulut ja oikeastaan takaisin saa vain hotelliajasta pois jäänyt osuus.

      Tuo on minusta aivan väärin. Minusta oikea tapa olisi jakaa bruttomaksu lomapäivien määrällä ja saamatta jääneistä lomapäivistä muodostuisi maksu.

      Kannattaa suosia matkatoimistoja, joiden toiminta on kuluttajaystävällistä.

    • ÄrsyttääÄrsyttää

      Oltiin myös Finnmatkojen matkalla ja palattin surkuhupaisalla lennolla Tukhlman kautta Helsinkiin.
      Koko matkan luvattiin että ottavat yhteyttä henkilökohtaisesti ja että tulee korvausta. Eivät missään vaiheessa haluneet kertoa millä lailla korvaus maksetaan.
      Kun matkustusta oli 13h takana yön yli niin Helsingin-Vantaan lentoasemalla sitten jaettiin lappuja jossa luki että korvataan vain hotellin osuus ei lentoja. Pidettiin asiakkaat tyytväisenä kotiin asti ja sit tiputettiin pommi käteen. Monelle varmaan pommi räjähti kun näkivät ruhtinalliset korvaukset tilillä.
      Päästiin kotiin ja odotettiin Finnmatkojen yhteydenottoa, mutta mitään ei kuulunut joten lähetin sähköpostia heille. Vastaukseksi sain että se oli väärin käsitys, he eivät ota asiakkaisiin yhteyttä.
      Meille ovat valmiina korvaamaan 86€ (á noin 12€/yö = 6€/aikuinen) kun on lomapäiviä jäänyt käyttämättä 7 kpl (2 aik 1 Infant)
      Asia on nyt kuluttajariitalautakunnan käsissä.

      FINNMATKOJA/FRITIDSRESOR/TUI EMME KÄYTÄ ENÄÄ KOSKAAN!

      • Huijattu

        Olimme viiden tähden hotellissa El Gounassa 50-v.lomalla ystävättärini kanssa ,jo muutaman päivän päästä huolestuneet omaiset viestiitivät meille Egyptin tilanteesta; meidät oli ainoina suomalaisina ilmeisesti unohdettu hotelliin koska tietoa en saanut tapahtumista.Ainoastaan kansainvälinen opas kävisi hotellilla...Yhtenä iltana saimme kirjeen huoneeseen jossa ilmoitettiin,että seuraavana päivänä lähtisi lento Suomeen ,varmistimme asian seuraavana aamuna saadaksemme sitten kuulla että kirje oli tullut vahingossa meille !!
        -Ei ku purkamaan kapsäkit. Soittelimme sitten Finnmatkojen oppaille ;ei tietoa lähtöpäivästä .Torstaina meidät sitten lennätettiin Arlandaan yölennolla jossa luvattu VASTAANOTTOTIIMI olikin stressaantunut naisihminen lentokentällä .Odottelimme taas uudestaan matkalaukkujamme,olimme lähtöselvityksessä tuntikausia yölennon jälkeen.Harhailimme Arlandan lentokentällä emmekä saaneet apua mihin mennä. Huomasin sitten paikallisoppaamme joka kyllä piti itsestään huolen,että oli oikeassa jonossa; hänenhän työtehtävä oli ilmeisesti jo päättynyt... Huvittava vastaanottotiimi olikin sitten Helsinki-Vantaan lentokentällä jakamassa lappusiaan oikein kolmen ihmisen voimalla.Ja ARVATKAA MITÄ FINNMATKAT MAKSOI 2 vkn lomasta josta viikko oltiin kohteessa ja ehdittiin 3 pv viettää rauhassa lomaa:
        89 euroa ! Naurettavaa ,kyllä maine menee matkanjärjestäjältä. Noh-saanpa ainakin ulkomaanpuhelinlaskun maksettua ,eikö meillä kuluttajilla ole mitään oikeuksia?


      • Korvaus
        Huijattu kirjoitti:

        Olimme viiden tähden hotellissa El Gounassa 50-v.lomalla ystävättärini kanssa ,jo muutaman päivän päästä huolestuneet omaiset viestiitivät meille Egyptin tilanteesta; meidät oli ainoina suomalaisina ilmeisesti unohdettu hotelliin koska tietoa en saanut tapahtumista.Ainoastaan kansainvälinen opas kävisi hotellilla...Yhtenä iltana saimme kirjeen huoneeseen jossa ilmoitettiin,että seuraavana päivänä lähtisi lento Suomeen ,varmistimme asian seuraavana aamuna saadaksemme sitten kuulla että kirje oli tullut vahingossa meille !!
        -Ei ku purkamaan kapsäkit. Soittelimme sitten Finnmatkojen oppaille ;ei tietoa lähtöpäivästä .Torstaina meidät sitten lennätettiin Arlandaan yölennolla jossa luvattu VASTAANOTTOTIIMI olikin stressaantunut naisihminen lentokentällä .Odottelimme taas uudestaan matkalaukkujamme,olimme lähtöselvityksessä tuntikausia yölennon jälkeen.Harhailimme Arlandan lentokentällä emmekä saaneet apua mihin mennä. Huomasin sitten paikallisoppaamme joka kyllä piti itsestään huolen,että oli oikeassa jonossa; hänenhän työtehtävä oli ilmeisesti jo päättynyt... Huvittava vastaanottotiimi olikin sitten Helsinki-Vantaan lentokentällä jakamassa lappusiaan oikein kolmen ihmisen voimalla.Ja ARVATKAA MITÄ FINNMATKAT MAKSOI 2 vkn lomasta josta viikko oltiin kohteessa ja ehdittiin 3 pv viettää rauhassa lomaa:
        89 euroa ! Naurettavaa ,kyllä maine menee matkanjärjestäjältä. Noh-saanpa ainakin ulkomaanpuhelinlaskun maksettua ,eikö meillä kuluttajilla ole mitään oikeuksia?

        Ajatellen tämähän on matkatoimistolle ja lentoyhtiölle parasta bisnestä, kunhan vain asiakkaita riittää.
        myydään 2.den viikon matka mutta lyhennetäänkin loma-aika puoleen tai vieläkin lyhemmäksi ja maksatetaan asiakkaalla lennot ym.kulut josta palautetaan karkkipussin hinta että saadaan asiakkaat tyytyväisiksi. mutta todellisuudessa tällä tavalla pidetään koneet koko ajan ilmassa, etteivät suotta makaa kentillä......Meinataan vain että kyllä kansa maksaa...


      • Korvaus
        Huijattu kirjoitti:

        Olimme viiden tähden hotellissa El Gounassa 50-v.lomalla ystävättärini kanssa ,jo muutaman päivän päästä huolestuneet omaiset viestiitivät meille Egyptin tilanteesta; meidät oli ainoina suomalaisina ilmeisesti unohdettu hotelliin koska tietoa en saanut tapahtumista.Ainoastaan kansainvälinen opas kävisi hotellilla...Yhtenä iltana saimme kirjeen huoneeseen jossa ilmoitettiin,että seuraavana päivänä lähtisi lento Suomeen ,varmistimme asian seuraavana aamuna saadaksemme sitten kuulla että kirje oli tullut vahingossa meille !!
        -Ei ku purkamaan kapsäkit. Soittelimme sitten Finnmatkojen oppaille ;ei tietoa lähtöpäivästä .Torstaina meidät sitten lennätettiin Arlandaan yölennolla jossa luvattu VASTAANOTTOTIIMI olikin stressaantunut naisihminen lentokentällä .Odottelimme taas uudestaan matkalaukkujamme,olimme lähtöselvityksessä tuntikausia yölennon jälkeen.Harhailimme Arlandan lentokentällä emmekä saaneet apua mihin mennä. Huomasin sitten paikallisoppaamme joka kyllä piti itsestään huolen,että oli oikeassa jonossa; hänenhän työtehtävä oli ilmeisesti jo päättynyt... Huvittava vastaanottotiimi olikin sitten Helsinki-Vantaan lentokentällä jakamassa lappusiaan oikein kolmen ihmisen voimalla.Ja ARVATKAA MITÄ FINNMATKAT MAKSOI 2 vkn lomasta josta viikko oltiin kohteessa ja ehdittiin 3 pv viettää rauhassa lomaa:
        89 euroa ! Naurettavaa ,kyllä maine menee matkanjärjestäjältä. Noh-saanpa ainakin ulkomaanpuhelinlaskun maksettua ,eikö meillä kuluttajilla ole mitään oikeuksia?

        Tekin sähköpostia kuluttajavalitus lautakuntaan niin saataisiin varmaan paremmin oikeutta asiassamme mitä useampi on asialla, minä pistin äsken ja sieltä tuli heti paluuviesti että asiaa käsitellään viiden päivän sisällä, olisi varmaan hyvä kun olisi monta petettyä asialla.


      • Korvaus
        Huijattu kirjoitti:

        Olimme viiden tähden hotellissa El Gounassa 50-v.lomalla ystävättärini kanssa ,jo muutaman päivän päästä huolestuneet omaiset viestiitivät meille Egyptin tilanteesta; meidät oli ainoina suomalaisina ilmeisesti unohdettu hotelliin koska tietoa en saanut tapahtumista.Ainoastaan kansainvälinen opas kävisi hotellilla...Yhtenä iltana saimme kirjeen huoneeseen jossa ilmoitettiin,että seuraavana päivänä lähtisi lento Suomeen ,varmistimme asian seuraavana aamuna saadaksemme sitten kuulla että kirje oli tullut vahingossa meille !!
        -Ei ku purkamaan kapsäkit. Soittelimme sitten Finnmatkojen oppaille ;ei tietoa lähtöpäivästä .Torstaina meidät sitten lennätettiin Arlandaan yölennolla jossa luvattu VASTAANOTTOTIIMI olikin stressaantunut naisihminen lentokentällä .Odottelimme taas uudestaan matkalaukkujamme,olimme lähtöselvityksessä tuntikausia yölennon jälkeen.Harhailimme Arlandan lentokentällä emmekä saaneet apua mihin mennä. Huomasin sitten paikallisoppaamme joka kyllä piti itsestään huolen,että oli oikeassa jonossa; hänenhän työtehtävä oli ilmeisesti jo päättynyt... Huvittava vastaanottotiimi olikin sitten Helsinki-Vantaan lentokentällä jakamassa lappusiaan oikein kolmen ihmisen voimalla.Ja ARVATKAA MITÄ FINNMATKAT MAKSOI 2 vkn lomasta josta viikko oltiin kohteessa ja ehdittiin 3 pv viettää rauhassa lomaa:
        89 euroa ! Naurettavaa ,kyllä maine menee matkanjärjestäjältä. Noh-saanpa ainakin ulkomaanpuhelinlaskun maksettua ,eikö meillä kuluttajilla ole mitään oikeuksia?

        Yhteydessä kuluttajaoikeusneuvojaan joka antamani selvityksen perusteella suositteli viemään asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi joka on myöskin maksuton instanssi. Hänen mielestään finnmatkojen tarjoama korvau tuntuu kovin pieneltä. pistän paperit postiin heti alkuviikolla. Olisi varmaan asialle eduksi jos muittenkin petettyjen vaatimukset perusteluineen olisivat lautakunnalla samaan aikaan käsiteltävänä, finnmatkoilta tuli valitusteni jälkeen 50e.n lahjakortti jota voisi käyttää seuraavilla matkoilla, mutta mitäs minä silläkään teen koska olen entinen finnmatkojen asiakas. Onneksi on vielä muitakin matktoimistoja


      • ÄrsyttääÄrsyttää

        No niin ja vihdoinkin päivitystä, kannatti mennä kuluttajariitalautakunnan kautta.
        Finnmatkat otti yhteyttä ja aikovat noudattaa kuluttajariitalautakunnan suosituksia ja palauttaa puolet matkan hinnasta, 430€.

        Uskon tietysti vasta kun näen rahat tilillä.....mutta hyvältä näyttää:)


    • teitä rehvelitä !

      Menkää vaan sieltä peräkammarista Veijo Esson baariin selaamaan rypistenyitä Hymyjä ja Jalluja. Paratiisia ei kaiketi ole missään, vaikka kirkonmiehet julistavat sanomaa. Katsokaa peiliin, ei pikavipillä kannata matkustaa minnekään, sijoittajillakin on riskinsä. Narisijoilla on ruplat vähissä ja paskat housuissa.

      PS. Älkää hakeko niitä esitteitä R-Kioskilta, älkää luulko, että se paratiisi on joka sivulla ! Pientä itsetutkistelua, olinko hölmö, kun en lukenut UM:n tiedotteita matkustamisesta ja yleisiä valmismatkojen ehtoja .

      • Pääsit

        Karkaamaan hoitolasta, näköjään lääkitys ei ole tehonnut kun noin sekavia kirjoittelet.


    • Reissaaja.

      englantilaisen yhtiön näkemystä suomalaisesta kuluttajansuojasta.

      Kuluttaja ostaa koko matkapaketin. Ei siinä ole erikseen hinnoiteltuna lentoja, majoitusta ja muita palveluja. Se on koko paketti.

      Jos siis paketista jää puolet saamatta, pitäisi hinnastakin palauttaa puolet. Mitä kuluttaja tekee täysin saadulla lentopalvelulla, jos ei perilla saakaan viettää paketilla hankittua aikaa.

      Valituksen ja kanteen nostamisen paikka markkinaoikeuteen.

    • Korvaus

      Eipä tullut katsottua enään Finnmatkojen tarjontaa . Kun lähemme Thamaahan 15.3. ja Italiaan 2.5 Muita varauksia ei vielä ole tälle vuodelle..... Finnmatkojen korvausasia on kuluttajariitalautakunnan käsiteltävänä.

      • Reissaaja.

        Hieno juttu.

        Mutta onhan tuo Thomsonin eli Finnmatkojen tulkinta paketista omituinen. Kuten nytkin taisi jollakekin matkailijaerälle käydä eli lennettiin ja perällä sanottiin, että samalla koneella takaisin. Sitten korvauksissa todetaan, että lennothan te saitte. Minusta siitä lomapaketista ei matkaaja saanut vielä yhtään mitään.


    • Se on voi voi

      Olenko ainoa joka ajattelee, ettei Force Major tilanne ole matkatoimiston syytä ja näin ollen sen ei tarvitse maksaa korvasta menetetyistä päivistä. Ikävä juttu, että loma keskeytyi, mutta ei voi mitään. Syyllinen ei löydy matkatoimistosta

      • Lue kuluttajasuojala

        Pakettimatkat kuuluvat kuluttajasuojalain piiriin ja niissä tuo yrittäjän vastuu on luokiteltu erittäin ankaraksi. Pakettikatkpoista tulee aina maksaa korvauksia kuluttajalle. Ei taida olla syytä, jolla matkatoimisto voisi välttyä maksamasta.


    • Korvaus

      Katsotaanpa mitä mieltä kuluttajariitalautukunta on tästä asiasta kuluttajaneuvoja kuitenkin kehotti antamaan asian heidän tutkittavakseen jonka myös tein. ....Ei tullut enään katseltua Finnmatkojen esitteitä kun läksimme Thaimaahan, josta taaskin pelastuimme viime tingassa vaikka 3 tuntia ennen koneen lähtöä Krabilta ei tiedetty että onko sinne saatu tie korjattua kulkukuntoon, mutta onnistuimme pääsemään sinne taksilla, Aurinkomatkojen pakettimatkalla olijat kuljetettiin Phukettiin koska bussit eivät päässeet Krabille.
      Alkaa kyllä tuntua että me pilaamme kaikkien lomat kun kuljetamme epäonnea mukanamme.

    • reissumummu

      Hurghadan matka muuttui Luxorin matkaksi
      Syksymmällä ostin Finnmatkoilta netistä viikon Hurghadaan ja maksoin matkan. Sieltä tuli ihan tolkullinen vahvistus jossa tiedot oli ok. Matkakohde ja majoitus Hurghadassa. Oikeat ajat ja henkilötiedot.
      Hurghadan kentällä selvisi, että kyseistä hotellia ei ole Hurghadassa vaan pitää mennäkkin Luxor nimiseen kaupunkiin. No meni sitten viikko Luxorissa.

      Finnmatkat kertoi reklamaation vastineessaan, että asiakkaan tulee matkan ehtojen mukaan selvittää muilta Finnmatkojen nettisivuilta virheet tässä sopimuksessa ja huomata että sopimus oli väärin tehty.

      No, annoipa asian lakimiehelle, kun vaikutti ihan oudolta.
      Tulipa sitten soitto lakimieheltä:
      1- Selkeä yksipuolinen sopimusrikkomus. Ei tarvitse kuluttajariitalautakunnan tulkintaa.
      2- Mikään laki tai ehto ei velvoita asiakasta tarkistamaan esitteistä tai mainoksista onko matkanjärjestäjän laatimat sopimuksen kohdetiedot oikeita, esim ilmoitettu matkakohde tai hotelli kyseisessä kaupungissa.
      Ehtojen kohta 2.5. (johon Finnmatkojen väite perustuu) päinvastoin velvoitaa matkanjärjestäjää, sopimuksen lisäksi, pysymään antamissaan mainos- ja esittetiedoissa.
      3- Oleellinen virhe.Täysi korvauksen paikka ,miinus aamupalat.
      4- Suoraan kotipaikan käräjille (asianajajakin saa silloin palkkionsa).

      Että näillä sitten mennään, mitä se Fleming aikoinaan sanoi: "Ei tääll oikeutta saa, ellei sitä itse miekall hanki".

    • Näin on

      Eivät ole suomalaiset oppineet yhtikäs mitään. Vaikka firman suhtautuminen kuluttajasuojaan onkin jo kaikkien tiedossa, ostetaan matkoja edelleen.

      Mutta firman systeemi on hieno. Vain ne saavat oikeuksia, jotka vaativat niitä. Muut puriskoot taskussaan kätensä nyrkkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe