Miehen ärsyttävä tapa kertoa kylläisyydestään

pikkusialuunen

Tyhmä ongelma tai kenties tyhmä nainen, mutta.. asiaan:
Kun ruokailen mieheni kanssa ja ruoka on a) hyvää tai b) miehen laittamaa, niin on varsin ärsyttävää, että toisen lautasellisen kohdalla mies sanoo ylikorostetusti että "huh huh, en kyllä jaksa tämän enempää". Joskus sanoo niin, vaikka olisi lautanen ihan täpötäynnä. Ja mies siis kuitenkin syö ruokansa loppuun, kaikessa rauhassa. Minulle tulee lähes poikkeuksetta sellainen olo, kuin mies syöttäisi sanoja suuhuni ja toivoisi että olisin tämän kanssa samaa mieltä. Ja että en itsekään ottaisi enempää.

Olen ottanut puheeksi asian ja udellut lapsuuden ruokailutottumuksista. Joskus jopa itse vastasin tuohon tyhmään lausahdukseen, että "NO MINÄ AINAKIN JAKSAN" ja otin täyden satsin vielä ruokaa miehen kiusaksi, niin mies ei pysynytkään sanojensa takana vaan tarttui myös itse kauhaan!

Rasittavaa käytöstä! Ylipäänsä lapsellinen aihe tapella, mutta myös lapsellista käyttäytymistä, kun pitää kertoa että tulee täyteen. Eikö riitä esim. kiittäminen ruoasta ja poistuminen pöydästä?

Onko jollain samanlaisia kokemuksia? ((ps mun ja miehen BMI on ihan normaali, epäilette kuitenkin ;))

8

793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      Mä en nyt aivan ymmärtänyt. Mikä saa sinut luulemaan, että mies yrittää syöttää sanoja sinun suuhusi? Miksi hän ei voisi puhua vain omasta puolestaan? Tuosta siteeraamastasi lausahduksesta: "huh huh, EN kyllä jaksa tämän enempää" ja tekstistä muutenkin saa sen käsityksen, että hän kyllä puhuu vain itsestään.

      " Joskus sanoo niin, vaikka olisi lautanen ihan täpötäynnä. Ja mies siis kuitenkin syö ruokansa loppuun, kaikessa rauhassa. "

      Minäkin saatan joskus olla täynnä, vaikka nokan edessä olisi vielä melkein täysi lautanen. Varsinkin, jos kovin aamusta yritän syödä tuhtia ateriaa tai olen ennen ruokailua syönyt jotakin ylimääräistä. Silloin voi olla melko täysi olo. Saatan sanoakin muille pöydässä olijoille olevani täynnä ihan vain sanoakseni jotain, en vihjaillakseni mitään. :) Kyllähän ihmiset muutenkin puhuu sen hetkisestä olotilastaan ("on nälkä", "on kylmä", "janottaa", "olen ihan täynnä" jne.) Joten mielestäni tuo on pelkkää keskustelua.

      Täydestä olosta huolimatta pyrin yleensä syömään lautasen tyhjäksi, koska mielestäni on synti heittää ruokaa hukkaan. Ehkäpä miehesi ajattelee samoin, tai sitten haluaa syödä vielä toisen lautasellisen siksi, koska ruoka on hyvää, vaikka olo onkin täysi.

      • ap-akka

        Okei, taisin ylireagoida. Mutta.. jotenkin siitä tulee syyllinen olo, että jos tuo mies joka tekee ruumiillista työtä ja tulee täyteen esim. kahdesta pitsan palasta ..ja kertoo siitä kovaan ääneen, niin miten minä (possu) nainen kehtaisin ottaa enää kolmatta palaa?
        Harmittavaa, että teen tästä näin suuren numeron, voihan olla että hän todella vain tarkoittaa itseään ja omia syömisiään.
        Minusta saa keskustella ja kertoa jos on täynnä, mutta jos sitä ei tarkoita, niin se on tyhmää!


      • .............
        ap-akka kirjoitti:

        Okei, taisin ylireagoida. Mutta.. jotenkin siitä tulee syyllinen olo, että jos tuo mies joka tekee ruumiillista työtä ja tulee täyteen esim. kahdesta pitsan palasta ..ja kertoo siitä kovaan ääneen, niin miten minä (possu) nainen kehtaisin ottaa enää kolmatta palaa?
        Harmittavaa, että teen tästä näin suuren numeron, voihan olla että hän todella vain tarkoittaa itseään ja omia syömisiään.
        Minusta saa keskustella ja kertoa jos on täynnä, mutta jos sitä ei tarkoita, niin se on tyhmää!

        Taitaa olla oman pääsi sisäinen ajatus, että pidät itseäsi possuna jos syöt enemmän kuin miehesi ja siksi tulkitset hänen sanomisensa sen mukaan. Voin melko varmasti sanoa, että mies ei ajattele noin, eikä tarkoita sanomisillaan pahaa. Kiinnittäneekö edes huomiota, vaikka söisit enemmän kuin hän? Turha tuosta on mitään riitaa kehitellä.


      • Gurillazius
        ap-akka kirjoitti:

        Okei, taisin ylireagoida. Mutta.. jotenkin siitä tulee syyllinen olo, että jos tuo mies joka tekee ruumiillista työtä ja tulee täyteen esim. kahdesta pitsan palasta ..ja kertoo siitä kovaan ääneen, niin miten minä (possu) nainen kehtaisin ottaa enää kolmatta palaa?
        Harmittavaa, että teen tästä näin suuren numeron, voihan olla että hän todella vain tarkoittaa itseään ja omia syömisiään.
        Minusta saa keskustella ja kertoa jos on täynnä, mutta jos sitä ei tarkoita, niin se on tyhmää!

        Varsin tyypillistä naisten reagointia vihjeeseen, jota ei ole. Mies varmaankin sanoisi "älä ota enempää ruokaa, olet lihava", jos näin ajattelisi. 99% parisuhteen riidoista johtuu naisten käsittämättömästä tavasta tulkita ja nähdä vihjeitä siellä missä niitä ei ole. Sääliksi käy miestäsi.


    • miniä.....

      Ei tuo vielä mittään, mutta anoppilassa on tapana äänekkäästi röyhtäillä ruokapöydässä ja
      tätä tekee myös anoppini, kuten myös mieheni ja hänen veljensä.
      Tämmöinen "hauska" tapa osoittaa että ruoka maistuu.
      Miehen veli vielä mässyttää äänekkäästi suu auki , ikään kuin porsas.
      Itse pitää sivauttaa ruoka nopeasti alas ennen kuin tämä ruokahaluja
      hävittävä käytös alkaa.
      Kun ovat saaneet syötyä niin mahaa hieroskellaan, maiskutellaan
      ja ei ole mitenkään ihme että joku pieraisee äänekkäästi ja
      sanoo vain oh-hoh.
      niin että....

    • DDGDGIYIY%&/

      Myös hiukan pölhö anoppilan serkkupoika tehostaa sanomiaan sohimalla veitsellä ilmaan kyynärpää pöydällä.Hiukan myös onnellinen luonne kun kuulemansa kuittaa hörönaurulla ja appeet roiskuu leukaperistä.

    • dfgjkhblv

      Ihan itsestäsi lähtöisin tuo syyllisyydentunteesi omaa syömistäsi kohtaan on. Tulkitset miestäsi väärin ja olet huomaavinasi todisteen siitä etä syöt hänen mielestään liikaa. Jos asia vaivaa, kannattaa kysyä suoraan!

    • röyh123

      Kun aina kohta a tai b toteutuu ni kysyppä mieheltäs et miks se joka kerta ottaa niin pljon lisää kun ei kerta jaksa syödä? Tai miks se hokee aina olevansa täys ku ei selvästikkään ole?

      Enpä usko, että toi sun ongelmas niin ihmeellinen oo. Eiköhän jokasessa suhteessa pikkujutut rupee ainaki välillä ärsyttää :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe