Yritetäänpä keksiä jotain positiivista kaiken synkkyyden keskelle ja listataan tähän ketjuun, mitä hyviä puolia yksinäisyydessä on. Jos sulla ei ole mitään hyviä asioita sanottavana, niin älä kommentoi.
Minä voisin aloittaa:
*Rahaa säästyy. Kun kukaan ei ole joka viikonloppu ronkumassa mukaan baariin/yökerhoon/bileisiin tai muihin kissanristiäisiin, niin siinä säästää mukavan summan. Näin naispuolisena pitäisi olla varmaan useammat erilaiset bilevaatteet, meikit ja hiukset viimeisen päälle, koska "en voi näyttäytyä joka viikonloppu samoissa vaatteissa". Siihen päälle kun laskettaisiin kalliit juomat ja mahdolliset taksikyydit, niin kylläpä tulisi opiskelijalle kalliiksi bilettää joka viikonloppu. Onneksi ei tarvitse.
*Puhumattakaan alkoholin muista haitoista. Kun itse en näe mitään mieltä juoda yksinäni ja ei ole ketään kaveria kenen kanssa juhlia, niin alkoholia tulee juotua äärimmäisen harvoin. En ole pullakka siiderivalas, kuten monet ikäiseni alkavat jo olla. :)
*Rahan säästymiseen vielä, että jos minulla olisi kavereita jotka kävisivät kylässä, niin heille pitäisi tietenkin aina olla kaapissa varalta jotain tarjottavaa. Siihenkin menee rahaa, puhumattakaan siitä, että vierasvaroja tulisi itsekin naposteltua luvattoman usein. Nyt voin kontrolloida herkkujen syöntiäni, koska voin helposti olla ostamatta kaappeihin mitään hyvää.
*Voin päättää vapaa-ajastani täysin itse ja olla rennosti. En varmaan voisi olla läheskään yhtä rennosti, jos kylässä olisi aina joku kaveri. Nyt voin ihan vapaasti olla omissa oloissani juuri niin omituinen kuin olen, eikä kotona ollessaan tarvitse yhtään sievistellä käytöstään.
Yksinäisyyden hyvät puolet?
111
7211
Vastaukset
- KissanKutittaja
"
...
Kun kukaan ei ole joka viikonloppu ronkumassa mukaan baariin/yökerhoon/bileisiin tai muihin kissanristiäisiin, niin siinä säästää mukavan summan.
...
"
Eikö sitä kaveriporukassa voisi hakea juomat Alkosta ja juoda jonkun kotona ainakin ensin hyvät pohjat ennen baariin menemistä. Joku porukasta varmaan tuntisi jonkun, joka suostuisi kuskiksikin, niin silloin ei tarvitsisi taksillekaan maksaa (Mikä tosin käy sekin porukalla halvemmaksi.).
"
...
Kun itse en näe mitään mieltä juoda yksinäni
...
"
Noin minäkin joskus ajattelin, mutta on se yksinkin juominen ihan hauskaa. Kokeile sinäkin joskus! Hae pullo viinaa, sekoita se johonkin limppariin (Tai tee vaikka valkovenäläisiä), juo sitä syöden samalla jotain suolaista ja katsele jotain elokuvaa, niin se elokuvan katselu on ihan hauskaa, kun viina alkaa nousta päähän.
"
...
Nyt voin ihan vapaasti olla omissa oloissani juuri niin omituinen kuin olen, eikä kotona ollessaan tarvitse yhtään sievistellä käytöstään.
...
"
Kuinka omituinen sitten oikein olet? Mitä outouksia sitten kotonasi teet?
Itse olen sitä miletä, että yksinäisyydessä on todella hyvä puoli juuri se, että saa itse tulla, mennä ja tehdä kuten haluaa. Jo 30-vuotta (lähes) yksin olleena miehenä ihmettelen esim. sitä, että millainen olisi se nainen, jonka kanssa haluaisin muuttaa yhteen asumaan. Vaikka naisen ulkonäkö ja luonne olisivat täydelliset, ajatuskin yhdessäasumisesta tuntuisi minusta silti hyvin painostavalta. Kuitenkin suurin osa ihmisistä pyrkii tällaiseen, moni seurustelee kokoajan (Vanhan suhteen päättyessä ottaen heti uuden kumppanin - vaikka huononkin - ja vaihtaa tämän, jos parempi löytyy.) ja yhteenmuuttaakin jopa hyvin lyhyen seurusteluajan jälkeen. Moni ei osaa olla yksin juuri hetkeäkään, mutta sitten on meitä, jotka olemme käytännössä kokoajan yksin.
Näen, että montakaan yksinäistä ei yksinäisyys vaivaisi, ELLEI ulkoapäin tuleva paine olisi saanut hänetkin luulemaan, että yksinäisyys on jotenkin paha olotila, josta kuuluu haluta pois.- Man with no name
Yksinäisyydessä on aika paljonkin hyviä puolia.
Kun katselen telkkaria on itsellä "valta" hallita kauko-ohjaimia ja kanavia
eikä tarvitse selittää miksi juuri sitä kanavaa pitäisi katsoa.
Videovuokraamossa voi valita juuri itseään miellyttävän leffan.
Vessaan ei tarvitse jonottaa eikä ole kiire sieltä pois kun ei tarvitse huomioida
muita esim aamutoimissa.
Aina voi syödä juuri sitä ruokaa josta tykkää eikä toisen mieliruokaa tarvitse syödä.
Voi ihan itse päättää raha-asioistaan eikä tarvitse käydä keskusteluja kuinka raha-asiat hoidetaan.
Ei tarvitse pukeutua muita varten kotona ja voi olla vaikka kalsareissa koko päivän jos ei ole menoja ulos.
Voi aina kuunnella juuri sitä musiikkia kuin itse haluaa,eikä tarvitse tehdä kompromisseja
Tommosia tuli mieleen yks kaks :)
Olkaamme onnellisia itsenäisyydestämme. - sosiaalinen paine
"Näen, että montakaan yksinäistä ei yksinäisyys vaivaisi, ELLEI ulkoapäin tuleva paine olisi saanut hänetkin luulemaan, että yksinäisyys on jotenkin paha olotila, josta kuuluu haluta pois. "
laittaa meidät luulemaan kaikkea mitä meidän PITÄISI olla.
Aletaan olla kateellisia/ luullaan itsessä olevan jotain vikaa jos ei ole jotain muuta, perhe, lapsia, puoliso, kesämökki,hieno auto,lomamatkoja jne jne..
Aletaan vertailla muiden tekemisiä omaan, luullaan, että noinhan sitä pitäisikin elää.
Ennemminkin pitäisi nauttia erilaisista ihmisistä,erilailla elävistä ihmisistä.
Mutta ei, kaikki pitäisi olla samaa harmaata massaa, muuten on erilainen, ei kuulu joukkoon. - mk
Normalilla seksuaalivietillä varustettu henkilö ei voi olla ilman sekisä kahtaviikkoa kuaenpaa koska se ei ole kivaa ja sinä miespuolisenä henkilönä niin miten sinä hodat seksin jos ei ole naista kenen kanssa peuhata ja niin edelleen. Itsekkin nuorempana poikamiehenä en viitsinyt kämoillä olla vaan lähdin baariin naisia iskemään ja puheliaana ja sosiaalisena se onnistuin ja kun vakiintuin niin silloin se nainen on melkein aina kotosalla ja niin edelleen.
- .
mk kirjoitti:
Normalilla seksuaalivietillä varustettu henkilö ei voi olla ilman sekisä kahtaviikkoa kuaenpaa koska se ei ole kivaa ja sinä miespuolisenä henkilönä niin miten sinä hodat seksin jos ei ole naista kenen kanssa peuhata ja niin edelleen. Itsekkin nuorempana poikamiehenä en viitsinyt kämoillä olla vaan lähdin baariin naisia iskemään ja puheliaana ja sosiaalisena se onnistuin ja kun vakiintuin niin silloin se nainen on melkein aina kotosalla ja niin edelleen.
Tyhmä provo, oletko ikinä edes saanut?
- raittiusseúralainen6
Täysin samaa mieltä!!
halvempaa tulee hakea alkosta viinat ja juoda ne porukalla ja tupakoidakin voi missä lystää!! vituttaa tää nykyinen tupakka kielto ja se on tehty niin vaikekaksi että mielummin ryypiskelee jossakin muualla kuin ravintolassa että voi nauttia viinaksista ja tupakasta samalla hetkellä.
Niin mitäs pahaa on yksinkin ryypiskelemisessä välillä....etenkin tällasilla pakkasilla ei kiinnosta pahemmin lähtä tutisemaan mihinkään jonoon ravintolaan!! kunnon juomat ja hyvät leffat niin se toimii ihan hyvin!! ja seuraavana viikonloppuna voi ne viimeiseksi jääneet leffat katsoa uudestaan koska ei niistä muista mitään:-) - woman with no name
Man with no name kirjoitti:
Yksinäisyydessä on aika paljonkin hyviä puolia.
Kun katselen telkkaria on itsellä "valta" hallita kauko-ohjaimia ja kanavia
eikä tarvitse selittää miksi juuri sitä kanavaa pitäisi katsoa.
Videovuokraamossa voi valita juuri itseään miellyttävän leffan.
Vessaan ei tarvitse jonottaa eikä ole kiire sieltä pois kun ei tarvitse huomioida
muita esim aamutoimissa.
Aina voi syödä juuri sitä ruokaa josta tykkää eikä toisen mieliruokaa tarvitse syödä.
Voi ihan itse päättää raha-asioistaan eikä tarvitse käydä keskusteluja kuinka raha-asiat hoidetaan.
Ei tarvitse pukeutua muita varten kotona ja voi olla vaikka kalsareissa koko päivän jos ei ole menoja ulos.
Voi aina kuunnella juuri sitä musiikkia kuin itse haluaa,eikä tarvitse tehdä kompromisseja
Tommosia tuli mieleen yks kaks :)
Olkaamme onnellisia itsenäisyydestämme.naurut luettuani tekstisi..man with no name..:DDDkerroit just mun ajatukset...siis NIIN paljon hyviä puolia!..varsinkin ne tv kanavat:DDD
ei baariehin oteta sisään ketään jo valmiiksi humalaista ihmistä saatikka myydä heille ! sen tietää JOKAINEN !
ja niihinkin pitäisi olla savustajilta JA humalaisilta JA kun tulee ostamaan tuopin pari tai enemmän, KUNNON
PÄÄSYMAKSU ! Se olisi REILUA !! jos kerran sinne ON TUNGETTAVA !!. kirjoitti:
Tyhmä provo, oletko ikinä edes saanut?
No uotkos itte sitten VAUVA !?!?!?
TUSKIN.raittiusseúralainen6 kirjoitti:
Täysin samaa mieltä!!
halvempaa tulee hakea alkosta viinat ja juoda ne porukalla ja tupakoidakin voi missä lystää!! vituttaa tää nykyinen tupakka kielto ja se on tehty niin vaikekaksi että mielummin ryypiskelee jossakin muualla kuin ravintolassa että voi nauttia viinaksista ja tupakasta samalla hetkellä.
Niin mitäs pahaa on yksinkin ryypiskelemisessä välillä....etenkin tällasilla pakkasilla ei kiinnosta pahemmin lähtä tutisemaan mihinkään jonoon ravintolaan!! kunnon juomat ja hyvät leffat niin se toimii ihan hyvin!! ja seuraavana viikonloppuna voi ne viimeiseksi jääneet leffat katsoa uudestaan koska ei niistä muista mitään:-)se on vain HYVÄKSI KAIKILLE ! SAVUTON YMPÄRISTÖ ON PARAS !!!! JA MYÖS ALKOHOLITON ! lapsia JA SAIRAI
TA VALMIIKSI AJATELLEN...............Itse olen sairas toisten VIRHEISTÄ !!!! en halua looa, mutta minkäs teet,
kun olette NIIN OLEVINANNE !!!!?!?- hattutempppppu
mk kirjoitti:
...kommenttia liene,että pitäisi sen takia saada ettei voi olla ilman seksiä kahta viikkoa
Oletko kuullut itsetyydytyksestä,sillä hoituu akuutti ongelma.
Läheisyyden puute ja toisen ihmisen seura on jotain ihan muuta kuin käsinkin hoidettavissa oleva puute.
Tyhjennä pussisi kotona mutta älä aikuisen oikeasti sekoita asioita toisiinsa.
Minä hoidan läheisyyden puutteen toisen ihmisen kanssa,mutta jos olen "puutteessa" niin sen voi hoitaa yksinkin.
Älkää ihmiset sekoittako asioita,joista ette näköjään mitään ymmärrä.... - naps.
sosiaalinen paine kirjoitti:
"Näen, että montakaan yksinäistä ei yksinäisyys vaivaisi, ELLEI ulkoapäin tuleva paine olisi saanut hänetkin luulemaan, että yksinäisyys on jotenkin paha olotila, josta kuuluu haluta pois. "
Aletaan olla kateellisia/ luullaan itsessä olevan jotain vikaa jos ei ole jotain muuta, perhe, lapsia, puoliso, kesämökki,hieno auto,lomamatkoja jne jne..
Aletaan vertailla muiden tekemisiä omaan, luullaan, että noinhan sitä pitäisikin elää.
Mutta ei, kaikki pitäisi olla samaa harmaata massaa, muuten on erilainen, ei kuulu joukkoon.Olen itse yksinäinen, minulla on kyllä oma asunto ja mökki, mutten juuri viitsi käydä mökilläkään. Eli ei noilla muiden haaveilemilla asioilla ole mitään virkaa, jollei itse ole menevää sorttia. Ja se menevyys täytyy tulla itsestään, jos ei tule, niin kotonahan roikut.
- ................
sosiaalinen paine kirjoitti:
Mutta ei, kaikki pitäisi olla samaa harmaata massaa, muuten on erilainen, ei kuulu joukkoon.Itseäni yksinäisyys vaivaa sen takia, ettei pysty tekemään mitään, mihin tarvitsisi muitakin kuin itsensä, ja jota tekisi mieli tehdä. Olisi paljon asiaa, muttei ole kuin seinät joille puhua. Olisi kiva, jos olisi samanmielisiä, joiden kanssa voisi tehdä jonkulaisia projekteja. Olisi kiva, jos voisi tehdä kaikkea sitä mitä on aina mieli tehnyt, muttei ole voinut kuin haahuilla yksinään, kun ei ole ollut niitä tarvittavia kamuja. Ei minua kiinnosta mitä mieltä muut ovat ja miten minun heidän mielestään pitäisi olla. Yksinäisyys haittaa vain ja ainoastaan sen takia, että on tylsää, eikä pysty tekemään juttuja, kuin rajoitetusti, vaikka haluja olisi muuhunkin. Jää ikäänkuin elämä elämättä.
- Hankalia nämä jutut.
hattutempppppu kirjoitti:
...kommenttia liene,että pitäisi sen takia saada ettei voi olla ilman seksiä kahta viikkoa
Oletko kuullut itsetyydytyksestä,sillä hoituu akuutti ongelma.
Läheisyyden puute ja toisen ihmisen seura on jotain ihan muuta kuin käsinkin hoidettavissa oleva puute.
Tyhjennä pussisi kotona mutta älä aikuisen oikeasti sekoita asioita toisiinsa.
Minä hoidan läheisyyden puutteen toisen ihmisen kanssa,mutta jos olen "puutteessa" niin sen voi hoitaa yksinkin.
Älkää ihmiset sekoittako asioita,joista ette näköjään mitään ymmärrä....Totta. Läheisyydenpuute on pahempi kuin seksuaalinen tyydyttymättömyys, koska läheisyyttä ei omankäden kautta saa kuntoon. Tyynystä ei ole toiseksi ihmiseksi eikä maksullinenkaan seura vastaa kuin maksimissaan 50%:a siitä aidosta ihmisestä joka välittää susta. Jos paineita on niin ne saa juu hoidettua itse, mutta loppujen lopuksi tosiyksinäisellä se vaan pahentaa oloa koska ymmärtää sen että toisen ihmisen läheisyys olisi tärkeää ja sitä haluaisi, muttei saa sitä vaan joutuu aina olemaan yksin. Itse en tarvitsisi seksiseuraa vaan ihmisen jonka kanssa voisi halata pitkään, mitään seksuaalista ei siinä tarvita koska itselläni se läheisyyden puute on paljon suurempi kuin seksin puute. Itse laitoin Suomi24:sen treffipalstalle profiilin tässä Helmikuun loppupuolella eikä sitä ole lukenut kuin 4 muuta kontaktia, ja kaikkiin itse laittamiini viesteihin/kommentteihin ei ole vastauksia tullut. Toki on vielä talviaika, mutta olen jo harkinnut profiilini poistamista palstalta, ellen sitten yritä vielä muokkaamalla tekstiä "kauniimpaan" suuntaan, mutta itse pidän sen verran pahempana valehtelua ja totuuden vääristelyä kuin rehellistä kirjoittamista, että en oikein tiedä mistä haluaisin luopua. Jostain ilmeisesti täytyy luopua, mutta jos kumppanin saamisen myötä tulee vääristeltyä asioita niin entistä suurempi riski on jäädä yksin, eikä sekään ole kiva juttu.
- Toista mieltä
Minä en jotenkaan keksi yksinäisyydestä hyviä puolia.
Kun luin aikaisemmat kommentit, olin jotenkin eri mieltä. Olen nytkin niin yksinäinen ja seuraa kaipaava, että mieluusti olisin sellaisen "jatkuvasti kissanristiäisiin vinkuvan'" seurassa, tai sitten sellaisen, jonka kanssa ei voisi rauhassa katsoa yhtä tv:n kanavaa ja sitä mieluisinta ohjelmaa, kun se räpläisi kaukosäädintä jatkuvasti kanavalta toiselle... Pystyn katsomaan lempiohjelmani jaksot aina myöhemmin netistäkin, jos ne jää juuri sillä hetkellä välistä kun tulevat telkkarista. Ei ne ohjelmat muutenkaan olisi yhtä tärkeää minulle, kuin se, että saisin olla jonkun mukavan ihmisen seurassa.- KissanKutittaja
Vaikka olen melkoisen yksinäinen, minulla on toisessa kaupungissa pari tuttua, joita näen harvakseltaan. Silloin harvoin, kun heitä tapaan, hekin kyllä selvästi haluaisivat nähdä minua, mutta silloinkin heidän naisystävänsä käytöksellään ilmaisevat, että heidän pitäisi viettää sekin minuun kuluva (vähäinen) aika sittenkin naisystävänsä kanssa.
- --------
"Jos sulla ei ole mitään hyviä asioita sanottavana, niin älä kommentoi."
Menikö perille? - ap.
KissanKutittaja kirjoitti:
Vaikka olen melkoisen yksinäinen, minulla on toisessa kaupungissa pari tuttua, joita näen harvakseltaan. Silloin harvoin, kun heitä tapaan, hekin kyllä selvästi haluaisivat nähdä minua, mutta silloinkin heidän naisystävänsä käytöksellään ilmaisevat, että heidän pitäisi viettää sekin minuun kuluva (vähäinen) aika sittenkin naisystävänsä kanssa.
"mutta silloinkin heidän naisystävänsä käytöksellään ilmaisevat, että heidän pitäisi viettää sekin minuun kuluva (vähäinen) aika sittenkin naisystävänsä kanssa."
Tollaset muijat on just ärsyttäviä... jos mulle joskus ihmeen kautta löytyis seurustelukumppani, niin aivan varmasti antaisin kumppanin tavata kavereitaan, enkä tunkisi heidän tapaamisiinsa väkisin mukaan, jos minua ei sinne kaivattaisi. Ei se, että seurustelee, tarkoita sitä että aina pitää roikkua yhdessä. Myös omat kaverit on hyvä säilyttää. - Toista mieltä
-------- kirjoitti:
"Jos sulla ei ole mitään hyviä asioita sanottavana, niin älä kommentoi."
Menikö perille?No ei mennyt perille ja tarviiko mennäkään? Mikä keskustelupalsta tämä silloin on, jos tänne ei saisi kirjoittaa? No, ehkä aloituksessa lukee niin, mutta se onkin eriasia välittääkö tuosta kiellosta. Olin kyllä aluksi tulossa kirjoittamaan hyviä puolia, mutta en sitten keksinytkään niitä ja tässä kävi näin. Tulen kyllä kertomaan myöhemmin niistä hyvistä puolista, mikäli keksin niitä.
- antiamerikkalainen
Toista mieltä kirjoitti:
No ei mennyt perille ja tarviiko mennäkään? Mikä keskustelupalsta tämä silloin on, jos tänne ei saisi kirjoittaa? No, ehkä aloituksessa lukee niin, mutta se onkin eriasia välittääkö tuosta kiellosta. Olin kyllä aluksi tulossa kirjoittamaan hyviä puolia, mutta en sitten keksinytkään niitä ja tässä kävi näin. Tulen kyllä kertomaan myöhemmin niistä hyvistä puolista, mikäli keksin niitä.
Elämänmenon ei ole pakko olla sellaista kuin jossain äklössä frendit-sarjassa.
- Nainen 30 vee
Toista mieltä kirjoitti:
No ei mennyt perille ja tarviiko mennäkään? Mikä keskustelupalsta tämä silloin on, jos tänne ei saisi kirjoittaa? No, ehkä aloituksessa lukee niin, mutta se onkin eriasia välittääkö tuosta kiellosta. Olin kyllä aluksi tulossa kirjoittamaan hyviä puolia, mutta en sitten keksinytkään niitä ja tässä kävi näin. Tulen kyllä kertomaan myöhemmin niistä hyvistä puolista, mikäli keksin niitä.
Minusta on kiva olla joskus omassa rauhassa mutta pidemmän päälle en haluaisi olla yksin ja tällä tarkoitan nimenomaan kavereita. Asun avomieheni kanssa eli sillä saralla en ole yksinäinen. Meillä menee hyvin yhdessä mutta kaipaisimme useammin kavereiden seuraa. Meillä on muutamia kavereita mutta heilläkin on jokaisella omat perheet joiden kanssa viettävät paljon aikaa ja osalla on muutenkin paljon kavereita. Tuntuu että heidän aikansa ei riitä meille. Meillä ei ole lapsia emmekä edes halua, kaksi kissaamme riittää meille. Nyt tämä vielä korostuu kun jäin työttömäksi ja nökötän kotona päivät pitkät :)
Ja asun maalla kaukana kaikesta, joten ei täältä tule lähdettyä ajamaan huvikseen mihinkään. Tekemistähän täällä aina on, siitä ei ole kiinni. - ei vain yksinäisyys
antiamerikkalainen kirjoitti:
Elämänmenon ei ole pakko olla sellaista kuin jossain äklössä frendit-sarjassa.
Elämänmeno Suomessa ei ole sellaista vähemmän yksinäisillekään. Suomalaiset ovat epäsosiaalisia ja sisäänpäinlämpiäviä.
- kasvatettu
Jokainen täällä kuitenkin lopulta yksin on. Jokainen täältä kuitenkin lopulta yksin lähtee.
- 9+6
Tähän tekisi mieleni lisätä vielä että "ainut ihminen, joka voi tehdä sinut onnelliseksi on sinä itse"
- Yksin onnellinen
Minulle yksinolo ei ole vaikeaa. Olen jotenkin erakko luonteeltani ja en juurikaan nauti seurasta, vaan vetäydyn omiin oloihini. Jotenkin tunnen, että yksin ollessa saan olla vapaa. Ei ole paineita olla tietynlainen tai yrittää miellyttää tai viihdyttää toisia. Pitää laittaa ruokaa vähän tai ei ollenkaan, vaan elää puurolla ja hedelmillä. Välillä elämä menee ihan hyvin noinkin. Hiljaisuus on parasta. Jämähdän sohvalle ajatuksini, lukemaan, tekemään ristikoita... Välillä siivoan, pesen pyykit ja normaalit kotityöt. Olen perheellinen ja puuhaa kuitenkn riittää. Elämäntilanteeni on vaan sellainen, että joudun olemaan yksin vuodesta toiseen. Jos olotilaa ei hyväksyisi, niin elämäni ei olisi näinkään onnellista. Joskus luin jostakin, että on jonkinlainen "kypsyyden" merkki mikäli henkilö pystyy olemaan yksin. Ollakseen me, pitäisi pysyä ensin olemaan minä.
- pahvix
Vaikeaa keksiä yksinäisyydestä mitään hyvää. Mutta kun ei saanut kommentoida jos ei ole positiivista sanottavaa, niin sanotaan nyt vaikka niin, että se hyvä puoli yksinäisyydessä on, että voi tappaa itsensä hyvällä omatunnolla, kun kukaan ei jää kaipaamaan.
- metallix
Eikä tuokaan välttämättä pidä paikkaansa. Vanhemmat ja sisarukset saattavat välittä, vaikka heitä ei näy arjesa mailla halmeilla... Siitä syystä voi kuitenkin hakea huoletta apua masennuskeen ym. oireisiin, kun ei ole vaaraa sosiaalisesta kasvojenmentyksestä.
- Jeunesse
Vaan miksi? Periaatteeni myös että pitää elää niin ettei kukaan jää kaipaamaan. Sitä ennen viettää laatuaikaa omin ehdoin ilman lähi-ihmisten kateutta, ilkeilyä, emotionaalista rasitetta ja turhaa puuhaa. Enpä voi olla mainitsematta miten nytkin riidellään, jurotetaan, kaunaillaan, lyödään ja örvelletään idioottimisesti ns. sosiaalisten porukoissa. Hahhah, ei täällä. Paitsi jos katsoo itseään muiden silmin ja alkaa morkata itseään - ei niin, riittää että muut morkkaavat, vain sinä voit ymmärtää sinua.
- dklfjklsjdlöfklösdrk
Itse aika pitkän aikaa aktiivisesti yritin tutustua uusiin ihmisiin menemällä mukaan valmiisiin ryhmiin. Suurin osa ihmisistä oli ihan eri aaltopituuksilla ja aivan erilaisia kuin minä. Koin, että minusta ei pidetty, minuun ei haluttu tutustua, minut suljettiin ulkopuolelle ja sanattomasti ilmaistiin, ettei minun haluta yrittävän hengata tässä porukassa.
Tämä sosialisoituminen toi lähinnä negatiivisia kokemuksia, torjutuksitulemisen aiheuttamaa pettymystä ja kipua.
Myös sain jälleen kerran huomata, kuinka tyhmiä ja itsekeskeisiä suurin osa ihmisistä on. Idiootteja!
Hermoni ovat paljon paremmassa kunnossa yksin ollessani ja olen paljon tasapainoisemi kun ei tarvitse stressata muiden suhtautumisesta itseäni kohtaan ynnä kokea noita muiden aiheuttamia ikäviä tunteita.
Yksin ollessa vallitsee seesteinen rauha ja tasapaino!- saman huomannut
on jopa sukulaiset aika ilkeitä, sillä varmaan asuu paljon ihmisiä yksin ja omissa oloissaan. Kadehditaan kaikkea ja aina pitää jotain kohdella huonosti.
- soliter
Samaa minäkin olen kokenut kuin dklfjklsjdlöfklösdrk. Nykyisin olen paljon tasapainoisempi ja onnellisempi kun olen vapaaehtoisesti yksin.
Hyviä puolia, edellä mainitun lisäksi, on
*vapaus päättää kaikista asioista ilman kompromissejä,
*nukkumarauha, kukaan ei vie peittoja,kuorsaa tai ole uneton kieriskelijä
*saan olla ihan oma itseni ilman arvostelemista
Tietenkin olisin vielä onnellisempi hyvän kumppanin kanssa, mutta sellaisen löytyminen alkaa yhä enenevässä määrin vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä, niin nautin sitten yksinäisyydestä. Turha murehtia ja sääliä itseään, kun on ihana maailma ympärillä ja mahdollisuuksia vaikka mihin, Tarvitaan vain rohkeutta elää :) - 1+1=2
soliter kirjoitti:
Samaa minäkin olen kokenut kuin dklfjklsjdlöfklösdrk. Nykyisin olen paljon tasapainoisempi ja onnellisempi kun olen vapaaehtoisesti yksin.
Tietenkin olisin vielä onnellisempi hyvän kumppanin kanssa, mutta sellaisen löytyminen alkaa yhä enenevässä määrin vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä, niin nautin sitten yksinäisyydestä. Turha murehtia ja sääliä itseään, kun on ihana maailma ympärillä ja mahdollisuuksia vaikka mihin, Tarvitaan vain rohkeutta elää :)Nukkumarauha, kukaan ei vie peittoja. Oletko tosissasi ?
- Kaikki alet koluttu?
1+1=2 kirjoitti:
Nukkumarauha, kukaan ei vie peittoja. Oletko tosissasi ?
Oma koti, oma lupa
vapaus
rauha, ei riitaa kenenkään kanssa
hiljaisuus
aikaa itselle - aiempi
Kaikki alet koluttu? kirjoitti:
Oma koti, oma lupa
vapaus
hiljaisuus
aikaa itselleon paljon yksinäisempi kuin yksin asuessa, kokemusta on.
- onneen
Oma koti, oma lupa
vapaus
hiljaisuus
aikaa itselleHyviä kommentteja.
Rauha pään sisällä on parasta. Haluan olla paljon yksin. Kuitenkin ajoittain kaipaan suloista naiskauneutta, sitä saa yökerhosta, palstoilta ym. Kukaan naisista ei ole ollut kuitenkaan muutamaa tapaamista arvokkaampi. Voi kun sellaisen löytäisinkin. Onko samanlaista yksin olemisesta nauttivaa vapaaseen ja tilaa antavaan parisuhteeseen valmista kaunista naista olemassakaan? - kkjhgh
Oma koti, oma lupa
vapaus
hiljaisuus
aikaa itselleVoi jättää suklaat pöydälle (tai sukat,) ei kukaan muu käy syömässä. Voi mennä suihkuun just kun haluaa, ei oo kukaan että 'pakko päästä paskalle, ei saa tulla;'- tai olla menemättä suihkuun, ei kukaan valita hajusta. Voi unohtaa maidot ja safkat pöydälle ja heittää joskus sitten roskiin, ei kukaan nalkuta tuhlauksesta, tai kierrätyksestä. Yleensäkin, ei tarvitse välittää hittojakaan yhtään mistään.
Ja kun viimein hajoaa hiljaisuuteensa ja vetäyksee hirteen, tai johonkin, niin eipä jätä ketään yksin pulaan velkojen ja lapsien kanssa. - soliter
1+1=2 kirjoitti:
Joo, olen tosissani. Kuinka niin?
- mieltäkuin on
dklfjklsjdlöfklösdrk
siihen voisi vielä lisätä yksinolemisen hyviä puolia on se, ettei tarvitse riidellä kenenkään kanssa.
Ei tarvitse pahoittaa mieltään, kukaan ei lähde ovet paukkuen, eikä tarvii itsekkään lähteä.. - 1+1=2
soliter kirjoitti:
Joo, olen tosissani. Kuinka niin?
Palelet...
- Suku on pahin...
saman huomannut kirjoitti:
on jopa sukulaiset aika ilkeitä, sillä varmaan asuu paljon ihmisiä yksin ja omissa oloissaan. Kadehditaan kaikkea ja aina pitää jotain kohdella huonosti.
Itse koen yksinäisyyttä vaikka sukulaisia onkin ihan lähellä. He ovat ilkeitä, heidän käytös on omia etuja ajavaa ja jollen jousta niin sitten saapi kuulla kunniansa. En pääse pois tästä tilanteesta, minut on sidottu siihen. Hermot tässä menee. En ole voinut opiskella sen vuoksi koska hankala elämäntilanne oli päällä peruskoulun päättämisen aikana, eikä ammatinvalinta osunut oikein. Olisin mennyt lukioon muttei ollut rahaa kirjoihin eikä sitä hyväksytty sukulaisten puolelta. Mun kaltoinkohtelu sukulaisten osalta alkoi jo ennen syntymääni, ja paheni äidin kuoltua. Isää perheeseeni ei kuulunut, joten huoltajuus meni sukulaisille jotka määräsivät äidiltä perimästäni omaisuudesta. Rahaa ei annettu opiskeluun. Minusta haluttiin ns. seuraneiti ikäneidolle, joka ei suostu vanhainkotiin. Itse en ole saanut elää omaa nuoruuttani niin kuin olisin halunnut, kaikki vihat ja syytökset kohdistuvat minuun ja serkkuni saa kaiken periksi mitä hän haluaakin. Nyt alkoi serkkuni perheen talous kaatua ja minulta haluttaisiin repiä rahat sen ylläpitoon. Minä, työtön ja kouluttamaton hermonsa jokseenkin täysin menettänyt kuntoutuksessa oleva mies. En suostu siihen, palkkasin jo asianajajan neuvomaan tilanteen kanssa toimintaa. Perinnön mukana meinaan taisi tulla takausjuttu, joten tässä on varsin V-mäiset ajat menossa itselläni. En ole vastuussa muiden virheistä. Pankin asianajaja taas puoltaa serkkuni perhettä, itse joudun maksamaan kalliita palkkioita eikä rahaa välttämättä riitä kuluihin. Oikeuteen voi tie edetä, mutta todennäköisemminkin joudun taas alenemaan muiden tahtoon ilman että haluaisin sitä.
- mk
Suku on pahin... kirjoitti:
Itse koen yksinäisyyttä vaikka sukulaisia onkin ihan lähellä. He ovat ilkeitä, heidän käytös on omia etuja ajavaa ja jollen jousta niin sitten saapi kuulla kunniansa. En pääse pois tästä tilanteesta, minut on sidottu siihen. Hermot tässä menee. En ole voinut opiskella sen vuoksi koska hankala elämäntilanne oli päällä peruskoulun päättämisen aikana, eikä ammatinvalinta osunut oikein. Olisin mennyt lukioon muttei ollut rahaa kirjoihin eikä sitä hyväksytty sukulaisten puolelta. Mun kaltoinkohtelu sukulaisten osalta alkoi jo ennen syntymääni, ja paheni äidin kuoltua. Isää perheeseeni ei kuulunut, joten huoltajuus meni sukulaisille jotka määräsivät äidiltä perimästäni omaisuudesta. Rahaa ei annettu opiskeluun. Minusta haluttiin ns. seuraneiti ikäneidolle, joka ei suostu vanhainkotiin. Itse en ole saanut elää omaa nuoruuttani niin kuin olisin halunnut, kaikki vihat ja syytökset kohdistuvat minuun ja serkkuni saa kaiken periksi mitä hän haluaakin. Nyt alkoi serkkuni perheen talous kaatua ja minulta haluttaisiin repiä rahat sen ylläpitoon. Minä, työtön ja kouluttamaton hermonsa jokseenkin täysin menettänyt kuntoutuksessa oleva mies. En suostu siihen, palkkasin jo asianajajan neuvomaan tilanteen kanssa toimintaa. Perinnön mukana meinaan taisi tulla takausjuttu, joten tässä on varsin V-mäiset ajat menossa itselläni. En ole vastuussa muiden virheistä. Pankin asianajaja taas puoltaa serkkuni perhettä, itse joudun maksamaan kalliita palkkioita eikä rahaa välttämättä riitä kuluihin. Oikeuteen voi tie edetä, mutta todennäköisemminkin joudun taas alenemaan muiden tahtoon ilman että haluaisin sitä.
Kuolleella on takausvelkoja niin kuolinpesä konkurssiin niin sillä siitä pääsee ja niin edelleen.
Riippuu tietenkin velan määrästä mutta ei kannata itse ruveta maksamaan ja jos joudut niin muista maksamisen jälkeen laittaa velka ulosottoon velan ottajalta niin saat raahoista osan takaisin eikä velan ottaja pääse kuin koira veräjästä. - **************
Ihan kuin oisit mun ajatuksia lukenut!
- metallix
soliter kirjoitti:
Tietenkin olisin vielä onnellisempi hyvän kumppanin kanssa, mutta sellaisen löytyminen alkaa yhä enenevässä määrin vaikuttaa mahdottomalta tehtävältä, niin nautin sitten yksinäisyydestä. Turha murehtia ja sääliä itseään, kun on ihana maailma ympärillä ja mahdollisuuksia vaikka mihin, Tarvitaan vain rohkeutta elää :)Saa olla oma itsensä on muuten todella iso plussa. Suhteessa ollessani olen aina saanut kokea olevani vääränlainen, jos en vastaa toisen odotuksia tai toinen ei olekaan halunnus sitoutua suhteeseen. Yksin ollessani kukaan ei vaadi mahdottomia, torju, syyttele, lannista, uhkaile, katso läpi kuin ei olisi ihminen ollenkaan jne. Saan olla oma itseni ja käyttää aikani asioihin joista nautin ja olenkin onnellisempi. Kiitos solter tästä huomiosta.
- metallix
1+1=2 kirjoitti:
Palelet...
1 1 voi olal myös -2, jos navat sattuu huonosti vastakkain...
- VastaEronnut
aiempi kirjoitti:
on paljon yksinäisempi kuin yksin asuessa, kokemusta on.
"Huonossa parisuhteessa on paljon yksinäisempi kuin yksin asuessa, kokemusta on"
Sinäpä sen sanoit! - ulkona kaikesta
onneen kirjoitti:
Hyviä kommentteja.
Rauha pään sisällä on parasta. Haluan olla paljon yksin. Kuitenkin ajoittain kaipaan suloista naiskauneutta, sitä saa yökerhosta, palstoilta ym. Kukaan naisista ei ole ollut kuitenkaan muutamaa tapaamista arvokkaampi. Voi kun sellaisen löytäisinkin. Onko samanlaista yksin olemisesta nauttivaa vapaaseen ja tilaa antavaan parisuhteeseen valmista kaunista naista olemassakaan?taalla (vilkutus) en tosin asu suomessa vaan New Yorkissa.
- ewty
itselläni aivan samanlaiset kokemukset ja tuntemukset, enää en yritä tunkea itseäni mihinkään, kun on yksin niin hyvä olla DDD
- ewgy
1+1=2 kirjoitti:
juuri nukkumarauha on kaikkein parasta yksin olossa, aamulla ihanan pirteä olo kun ei ole tarvinnut koko yötä kuunnella toisen örinöitä, tämä on taivaallista!!!!
- LuvMyLife...Bazinga!
ku ei oo kavereit ei tartte esittää et kiinnostaa kaikki niitten paskat ongelmat ja kuunnella ku ne puhuu vaa ittestään koko ajan. ei tarvi esittää että on jotain muuta mitä oikeesti on eikä tavi mukautua kenenkään muun tapoihin/menoihin/haluihin vaan voi tehdä ihan mitä huvitta (joskin yksin). jää aikaa tehdä asioita joista nauttii.
- kirveenvartta
Sosiaalisesti rajoittuneet eivät pysty esim. muuttamaan minne haluavat, koska heidän on asuttava samassa kaupungissa ystäviensä ja/tai perheensä kanssa
- Äitiiii
"*Rahaa säästyy. "
Nimenomaan rahaa kuluu, vaikkakaan ei seura-elämään niin paljoa, mutta kaikkeen muuhun. Nytkin on keittiöremppa edessä ja maksan sen tietenkin yksin.
Miesystävä lupasi purkaa vanha .... säästän siinä 500 e.
Lisäksi maksan kaiken muunkin ihan yksin. Tosin minulla on omistusasunto joten vuokrakuluja ei ole mutta kaikki muu: sähkö, vakuutukset, huonekalut, ruoka, juoma ym ....
Niin miesystävä on ja emme todellakaan halua vakituisesti samankaton alle. Meillä on ollut jo yhdet omat perheemme aikanaan ja ne ovat hajonneet ja se piisaa meille. Molempien lapsetkin ovat jo kotoa poislentäneitä.
Huvituksiin ei paljoa rahaa kulu. Käymme lavatansseissa ja lippu on 15 e. Bensat päälle kun lavoja on talvisaikaan 100 km:n välein ympäri suomea. Siellä humallutaan cha chaasta, jivestä, tangosta .... siis tanssin hurmasta, ei viinasta. Yök ryyppääminen.
Ei noihin tanssivaatteisiin nyt hirveästi mene mutta jonkunverran mulla kuitenkin. Käyn paljon yksinkin koska miesystävä haluaa välillä hiihtääkkin ja rempata huoneistojaan ja taloaan.
"jos minulla olisi kavereita jotka kävisivät kylässä, niin heille pitäisi tietenkin aina olla kaapissa varalta jotain tarjottavaa."
No ei noihin nyt paljoa uppoa. Minulla on ihan hirveästi kavereita. Heille voi leipoa itse tarjottavat. Harrastan leipomista ja ruuanlaittoa muutenkin.
*Voin päättää vapaa-ajastani täysin itse ja olla rennosti.
Tuosta samaa mieltä. Nytkin tässä istun vanhoissa verkoissa ja rentoudun.
Joskus olen kuitenkin yksinäinen. Nytkin on ikävä omaa lasta, joka asuu 50 km:n päässä. Näimme tasan viikko sitten muutaman tunnin ja taas on ikävä :((( Kyllä tämä tästä kun aika kuluu.
.- oikeasti yksinäinen?
No, tuolla "joskus yksinäinen äitiii" kommentilla nyt ei ole mitään tekemistä sellaisten kanssa ketkä ovat oikeasti yksinäisiä, ja kellä ei ole ollenkaan kavereita tai ystäviä. Sulla on kuitenkin tuki verkko ja lapsesi varmasti soittelevat ja käyvät luonasi silloin tällöin joten yksinäisyydestä turha puhua. Voihan se silti siltä tuntua.
- Hyvät puolet
Aluksi minusta tulisi tehdä ero suhteellisen neutraalin yksinolon ja kielteisenä pidettävän yksinäisyyden välillä. Noihin yksinolemisen hyviä puoliin kuuluuvat mm:
1. ajan ja rahan käytön suurempi hallinta, sillä toimeentulon eteen tarvitsee tehdä töitä ainoastaan sen verran että elättää itsensä ja ylläpitää omasta mielestään kohtuullista elintasoa.
2. erilaisiin harrastuksiin voi paneutua syvällisemmin olipa sitten kyse penkki- ja kuntourheilusta, tieto- ja kaunokirjallisuudesta, musiikin kuuntelusta tai soittamisesta, DVD-elokuvien katselusta tai tietokoneen virittelystä yms. Halutessaan voi keskittyä vaikkapa kuukauden ajaksi jalkapalloilun MM-kisoihin.
3. oma asunto on helppo pitää siistinä ja tavarat juuri oikealla paikoilla ja esimerkiksi jääkaapista löytyy juuri sitä maitolaatua (d-vitaminoitua kurria), tuoremehumerkkiä tai ruokaa mitä sinne on itse kaupasta kantanut. Riittää kun tiskaa astiat kerran päivässä lämpimän aterian jälkeen ja varsinaiset siivous- ja pyykkäyspäivätkin voi päättää oman tarpeen mukaan eikä tarvitse siivota muiden sotkuja.
Lopuksi yksinoloa voi ajatella luovana olotilana jolloin kehittää itseään eri tavoin ja se kasvattaa samalla tiettyä "sosiaalista nälkää", jonka seurauksena on mukava tavata ns. eläviä ihmisiä ja jutella niitä näitä maailman menosta. Ei muiden ihmisten tapaaminen edellytä ravintolassa humalassa heilumista, vaan voihan sitä tavata joitakin tuttuja vaikkapa kahvilassa. Jollei ole välillä yksin, niin silloinhan ei olisi koskaan aikaa ajatella asioita kunnolla ja miettiä sitä mistä itse aidosti pitää ja on kiinnostunut. - xyxyxy
Jaa maksat ihan yksin oman asuntosi kulut? Oi hellanduudelis! Eikö edes sossu avusta? Voi rikasta tyttörukkaa!
- toimhuometc
Oi ihanaa, olen täsmälleen samaa mieltä. Yksinäisyys on niin vapauttavaa.
En aio enää koskaan asua kenenkään kanssa, jos ei ole pakko.
Parasta on vapaus! - Yksin ja yksinäinen
Yksinäisyydessä ei ole mitään hyvää. Se on sitä kun on totaalisen yksin, vailla ystäviä tai edes tuttuja, jotka edes silloin tällöin tervehtivät. Yksinäisyys ei ole mikään valinta, jonka joku tekee. Se on "kohtalo", jota en soisi kenellekään.
Yksinolo (sinkkuna oleminen) taas on olotila, jolloin ihminen on valinnut tai ajautunut asumaan yksin omassa taloudessaan. Hänellä voi kuitenkin olla paljon ystäviä, työkavereita ja läheisiä, joihin pitää yhteyttä mielensä/tarpeensa mukaan.
Sinkkunaolossa on toki omat etunsa, mutta ei siinä kyllä rahaa säästy, kun asuminen vie valtaosan menoista.- ... ....
"Yksinäisyys ei ole mikään valinta, jonka joku tekee. Se on "kohtalo", jota en soisi kenellekään"
Itse en allekirjoita tuota, koska minulla on tuttuja vaikka kuinka paljon, mutta viihdyn yksin, koska minulla ei ole sen kummemmin aikaa tutuille kuin ystäville. Ei kaikki kaipaa sitä pinnallisuutta. Itse olen erittäin analyyttinen ihminen, eikä minulla ole aikaa turhiin höpinöihin. On paljon ihmisiä jotka viihtyvät omissa oloissaan, eikä halua kailottaa tuntemuksiaan pitkin kyliä. Yksinäisyys ei ole valinta, mutta se on jos haluaa olla ja elää omissa oloissaan. - 6+18
Ensinnäkin Suomessa välttää paljon kateellisten juoruja, tehtailtuja rikosepäilyjä, tehtailtuja mielenterveysepäilyjä, kun on yksin kotonaan. Kannattaa muistaa laulaa/pitää puhetta vaikka peilin edessä, jottei puhekyky katoa. Sosiaalinen turhanpäiväinen lärpätys siitä missä kävi, mitä osti, mitä reittiä liikui ja millä härvelillä, on niin typerää roskaa, ettei sitä kukaan jaksa ellei todella ole kiinnostunut toisesta. Väitän, että Suomen kaltaisessa oudossa, kateellisten valtiossa pärjää parhaiten yksineläjänä ja laitostuukin vähemmän. Kaikessa pyritään tässä sociaali järjestelmässä, luokittelemaan, kyyläämään, urkkimaan, taulukoimaan. On kiva seurata miten ne tiedot leviävät ympäriinsä, vaikkei kerro mitään kenellekään. Kokeilepas.
Onkohan kysymys yksinäisyydestä vai yksin elämisestä? Itse elän yksin mutta en ole yksinäinen.
Yksin elämisessä on hyviä puolia paljonkin. Kukaan ei odota kotona.. no joillekin tuo on paha asia.. saa tulla ja mennä miten haluaa, raha-asiat on helppo hoitaa, sohvalla saa loikoilla silloin kun haluttaa, saa potea päänsärkyä ilman huonoa omaatuntoa jne.
Jos on oikeasti yksinäinen niin silloin hyviä puolia ei varmaan löydy.- independent woman
Itse nyt siis yksin asuvana. On mulla pari läheistä ystävää ja todella läheinen ja tärkeä perhe.
Mutta siis yksin asuessa (erosin reilu kaksi vuotta sitten) on todellakin hyviä puolia. Itse olen 26-vuotias enkä koskaan aikaisemmin ole päässyt nauttimaan yksinäisyydestäni. Aloin seurustella ex-mieheni kanssa nuorena ja muutin suoraan lapsuudenkodistani hänen kanssa yhteen.
Ajatelkaa positiivisesti ;)
-vapaus tehdä kaikkea
-ei ole tilivelvollinen kellekään
-kaupasta ostan sitä mitä itse haluan
-kukaan ei kuorsaa vieressä
-Kotini on aina siisti
-Katson televisiosta mitä haluan
-Kukaan ei vonkaa (tiedätte mitä tarkoitan)
-Mulla on mun säännöt ja kukaan ei niitä riko
-Ja olen huomannut että urheilen paljon enemmän kuin suhteessa eläessä
-Miinuspuoli on se että on tahtomattaan selibaatissa ja toinen, että KUKAAN ei käy kaupassa puolestani eli jos kaapissa ei ole mitään eikä huvita itse lähteä niin se on voi voi.
Jos joskus kohtaan unelmieni prinssin niin olen tietysti valmis tekemään kompromisseja ;) Enhän tietenkään voi olettaa että aina mennään niinkuin haluan. - Bastet1960
independent woman kirjoitti:
Itse nyt siis yksin asuvana. On mulla pari läheistä ystävää ja todella läheinen ja tärkeä perhe.
Mutta siis yksin asuessa (erosin reilu kaksi vuotta sitten) on todellakin hyviä puolia. Itse olen 26-vuotias enkä koskaan aikaisemmin ole päässyt nauttimaan yksinäisyydestäni. Aloin seurustella ex-mieheni kanssa nuorena ja muutin suoraan lapsuudenkodistani hänen kanssa yhteen.
Ajatelkaa positiivisesti ;)
-vapaus tehdä kaikkea
-ei ole tilivelvollinen kellekään
-kaupasta ostan sitä mitä itse haluan
-kukaan ei kuorsaa vieressä
-Kotini on aina siisti
-Katson televisiosta mitä haluan
-Kukaan ei vonkaa (tiedätte mitä tarkoitan)
-Mulla on mun säännöt ja kukaan ei niitä riko
-Ja olen huomannut että urheilen paljon enemmän kuin suhteessa eläessä
-Miinuspuoli on se että on tahtomattaan selibaatissa ja toinen, että KUKAAN ei käy kaupassa puolestani eli jos kaapissa ei ole mitään eikä huvita itse lähteä niin se on voi voi.
Jos joskus kohtaan unelmieni prinssin niin olen tietysti valmis tekemään kompromisseja ;) Enhän tietenkään voi olettaa että aina mennään niinkuin haluan.Allekirjoitan suurimman osan. Olen valinnut yksinolemisen tai oikeammin yksin asumisen. Tai no, ei nyt aivan yksin, minulla on kissa. Tällä on todellakin puolensa eikä nyt ihan heti halua ketään rauhaani rikkomaan. Kokemusta on jo tähän ikään mennessä kertynyt myös näistä asuinkumppaneista. Hymyilyttää hieman nuo nukkumarauha ja kuorsauskommentit, mutta ah niin totta se on. Meitähän on monta samanmielistä täällä, emme me kovin yksinäisiä olekaan...
- ...
Ihan hyvä pointti kyllä yksinäisyydellä tarkoitetaan aina negatiivista tilaa. Toki on paljon ihmisiä jotka haluavat olla omissa oloissaan. Se kumminkaan ei ole suotavaa, jos ei ole varma valinnastaan. Sillä se johtaa siihen, että lopulta on yksinäinen vaikka ei sitä haluaisi.
- metallix
Eikö idea kuitenkin ollet etsiä niitä pieniäkin hyviä puolia. Jos jokin asia nyt toistaiseksi on näin, niin ei siihen ainakaan surkuttelu ja masentuminen auta.
- asofionoeoi
elän yksin ja olen erittäin tyytyväinen....ei stressiä..
Naapurien perhe-elämä häiritsee hieman. Jatkuvaa tappelua ja kirkumista...
ja aina rahat loppu...Otan osaa..- katson
Mistä sinä muuten tiedät et naapureilla aina rahat loppu. Surkeeta sulle jos vain kuuntelet heidän elämää .
Ehkä pitäs olla oma itennsä koko ajan niin ois helpompaa. Niin minä teen. Se todellakin on helpompaa olla vain oma.
- mielipidetämäkin
Kirjoitat järkevästi mitä etuja on kun ei juhli jatkuvasti vaan panostat ilmeisesti opiskeluun. Luin jostain että kun on tottunut olemaan yksin ei olekaan yksinäinen. Olen jo vanha ihminen mutta oli mielenkiintoista lukea kommenttisi.
- oli.
Väärin,eli yksinäisyyden hyvät puolet,mutta aloittaja kirjoitti yksin asumisen ja sinkkuna olemisen hyvistä puolista. Kuvitellaanpa mitä hyviä puolia on otsikkoa vastaavassa tilanteessa,eli olet todellakin yksinäinen. Puhelinlaskut jäävät pieniksi,koska tarvitset puhelinta ainoastaan virastoihin soittamiseen,tuttuja ja ystäviähän ei yksinäisellä ole. Samoin säästyt kahvi ym tarjoiluilta juhlapyhinä,synttäreiltä,viikonloppujuhlilta jne. Sukulaisetkaan ei pidä yhteyksiä,koska osa on kuollut ja muut asuvat kaukana,eli säästyy äänijänteetkin,kun kukaan ei soittele.Yksinäinen voi elää täysin eristyksessä muusta maailmasta,eli erakkona.
- jukkis-
Duunipaikalla olen kaikkien vihaama hyypiö, työrauha taattu.
kämpän voin huoletta jättää siivoamatta, eihän minulla vieraita koskaan käy.
Jätän tiskivuoren suosiolla rauhaan, jää enemmän aikaa itselle.
Rahaa säästyy kun jätän hygieniatuotteet ostamatta.
Baarista lähden poikkeuksetta yksin kotiin, tissuttelen siis kotona.
Voin huoletta hakata civilizationia aamuviiteen.
Petettyäni ihmisten luottamuksen tarpeeksi monta kertaa kukaan ei halua minulta mitään. Vastuusta vapaa!
ah tätä vapautta. - justnäin
Leppoisaa, mukavaa olla kotona ja asua ihan itsekseni vain, koska kukaan ei pilkkaa, vähättele tai ole ilkeä eikä väkivaltainen minua kohtaan. Saan olla oma itseni, on sisäinen sekä ulkoinen rauha, ihanaa :)
- lonely peace
Oma rauha,levollisuus,saa olla niinkuin haluaa,ei vaateita toisen taholta,ei ristiriitoja eikä sääntöjä ja lakeja ja aikatauluja.
On niin vapaa olo,vapaus,,,elämän suurin nautinto ainakin mulle tällähetkellä.
Siitä löytyy aineita moneen hyvään hetkeen ilman yksinäisyyttä.
Olla itsensä kanssa sovussa,hyvä ystävä.
Arvostaa itseään ja kelvata itselleen. - ex-äiti 2011
Itse odotan aikaa joka on edessäni avioeron saatuani melkein 30 vuoden kestäneestä yksinolosta avioliitossa. Rakastan lastani, mutta haluan myös exäni oppivan tuntemaan vastuuta yhteisestä lapsestamme. Saan aloittaa aamun silloin kun haluan, ei tarvitse olla valmistelemassa muiden kotoa lähtöä ja aamupalaa toisille. Saan olla vuoteessa niin pitkään kuin haluan tai nousta hyvinkin aikaisin, saan lukea kaikessa rauhassa sanomalehden heti aamusta enkä vasta illalla kun olen saanut lapseni unten maille. Minulla ei ole ollut aikaa itselleni mutta nyt aion nauttia yksinäisyydestä, hiljaisuudesta kaikessa rauhassa olemisesta. Aion tutustua uudelleen itseeni ja parantaa itsetuntoani. Minä olen nainen isolla N-kirjaimella, joka kaipaa kyllä toisen läheisyyttä, lämpöä ja hyvänä pitämistä mutta aion eheyttää itseni ennenkuin syöksyn uuteen suhteeseen..on hyvä, että minulla on oma tukiverkostoni, joka koostuu myös miehistä eikä vain naispuolista ystävistä.
Siivoan itse sen mitä sotken, rahaa saattaa jäädä myös omiin tarpeisiin, harrastuksiin siis johonkin kivaan, josta tulee itselle hyvä olotila. Ei tarvitse ajatella koko ajan perheen parasta vaan voi ajatella, että tämä tulee omaan käyttööni ilman, että on toinen heti sanomassa, että olet vanha ruma akka ja et tarvitse mitään...Sisäinen rauha ja ulkoinen rauha kohtaavat ja saan itsetuntoni takaisin, enkä etsi koko ajan virheitä kaikkeen itsestäni vaan olen tyytyväinen itseeni sellaisena kun olen.... - samatäällä....
ex-äiti 2011 kirjoitti:
Itse odotan aikaa joka on edessäni avioeron saatuani melkein 30 vuoden kestäneestä yksinolosta avioliitossa. Rakastan lastani, mutta haluan myös exäni oppivan tuntemaan vastuuta yhteisestä lapsestamme. Saan aloittaa aamun silloin kun haluan, ei tarvitse olla valmistelemassa muiden kotoa lähtöä ja aamupalaa toisille. Saan olla vuoteessa niin pitkään kuin haluan tai nousta hyvinkin aikaisin, saan lukea kaikessa rauhassa sanomalehden heti aamusta enkä vasta illalla kun olen saanut lapseni unten maille. Minulla ei ole ollut aikaa itselleni mutta nyt aion nauttia yksinäisyydestä, hiljaisuudesta kaikessa rauhassa olemisesta. Aion tutustua uudelleen itseeni ja parantaa itsetuntoani. Minä olen nainen isolla N-kirjaimella, joka kaipaa kyllä toisen läheisyyttä, lämpöä ja hyvänä pitämistä mutta aion eheyttää itseni ennenkuin syöksyn uuteen suhteeseen..on hyvä, että minulla on oma tukiverkostoni, joka koostuu myös miehistä eikä vain naispuolista ystävistä.
Siivoan itse sen mitä sotken, rahaa saattaa jäädä myös omiin tarpeisiin, harrastuksiin siis johonkin kivaan, josta tulee itselle hyvä olotila. Ei tarvitse ajatella koko ajan perheen parasta vaan voi ajatella, että tämä tulee omaan käyttööni ilman, että on toinen heti sanomassa, että olet vanha ruma akka ja et tarvitse mitään...Sisäinen rauha ja ulkoinen rauha kohtaavat ja saan itsetuntoni takaisin, enkä etsi koko ajan virheitä kaikkeen itsestäni vaan olen tyytyväinen itseeni sellaisena kun olen....Oi, tsemppiä sinulle! Tuon saman olen itse kokenut, ja läpikäynyt!
Rakastan lapsiani, mutta rakastan myöskin nykyistä olotilaani.
Pienistäkin asioista saa nauttia!
- ...
Mitä enemmän ystäviä, sitä enemmän ongelmia! Fakta josta ei pääse mihinkään. Jatkuvasti seuraa kaipaavat ihmiset ovat heikkoja, eivät niin sanotusti mahdu omaan päähänsä ja viihdy siellä.
- öklöpöklö
Oletko sinä tänään täällä .....-nimimerkillä kommentoinut myös tämän ketjun aloittaja?
- opiskele opiskele
kuin parisuhteessa, rahaa ei siis yksin säästy. Se on fakta ! Parisuhteessa jaat asumiskulut ja asut silti väljemmin kuin yksin. Ruokaostokset tulee kahdestaan halvemmaksi kuin yksin. Nämä on tutkittuja faktoja, joten ei kannata itselleen valehdella että yksin eläminen olisi halvempaa. Vaikuttaa sille että aloittajalla on yksinäistä ja yrittää saada täältä perusteluja ja muiden tukea yksinäisyyteensä. No oletkin vasta nuori opiskelija, joten jatka opiskelua niin opit ymmärtämään elämän realiteetit.
- omasta halusta yksin
niin, kuin tuossa aiemmassa viestissä, että parisuhteessa voi olla todella yksinäinen. Itse olen myös 30v ollut aviossa, ja nyt erossa ollut jo vuosia, minä haluan myös elää itselleni nyt, enkä tunne oloani yksinäiseksi vaikka yksin asunkin.
Voi olla eri elämänvaiheita ja parasta kuunnella itseään, eikä muita. - The Jormas
Kyllä tuohon yksinelämisen kalleuteen kaipaisin jo vähän faktaa pöytään! Asumisen vielä ymmärrän mutta tuota ruokamenojen halpuutta kahdestaan eläessä en... Ei meikäläisen laskuopilla onnistu ainakaan....
- Nick Cave fani
Kaiken kustannat tasan yksin, tosi kallista.
Hyvinä puolina mm, josta nautin, on esim pujahtaa vällyihin vaikka keskellä päivää, nauttia hyvästä kirjasta, musiikista ym. Pitkään vei ennekuin näin yksinäisyyden hyviä puolia. Tosin joskus olisi kiva jakaa jonkun kanssa ajatuksia vaikka hyvästä kirjasta. Ja" hiljentyminen" vie syvemmälle omaan itseen, tekisi hyvää itsekullekin. Pintaliitäjiä riittää pelottavan paljon, vaatteista ja muusta turhasta jauhetaan, eikä edes ymmärretä, että päässä ei liiku mitään. - The Jormas
Nick Cave fani kirjoitti:
Kaiken kustannat tasan yksin, tosi kallista.
Hyvinä puolina mm, josta nautin, on esim pujahtaa vällyihin vaikka keskellä päivää, nauttia hyvästä kirjasta, musiikista ym. Pitkään vei ennekuin näin yksinäisyyden hyviä puolia. Tosin joskus olisi kiva jakaa jonkun kanssa ajatuksia vaikka hyvästä kirjasta. Ja" hiljentyminen" vie syvemmälle omaan itseen, tekisi hyvää itsekullekin. Pintaliitäjiä riittää pelottavan paljon, vaatteista ja muusta turhasta jauhetaan, eikä edes ymmärretä, että päässä ei liiku mitään.nyt sitten esimerkkejä siitä yksin elämisen kalleudesta! Minun mielestä tämä on loppujen lopuks hirmu halpa tapa elää! Olen elänyt parisuhteissakin ja jotenkin niissä tulee aina enempi kulunkia minulle!
Asuminen miulle maksaa tällä hetkellä karvaa alle 300 kuussa, kahdella ihmisellä pitäisi olla hiukan isompi kämppä eli lasketaan kulungiksi vaikkapa 500, pekkaa kohti siis 250...
Yksinäisen ihmisen syöminen taas maksaa noin 150-300 kuussa ja kahdella ihmisellä tämä summa kaksinkertaistuu koska syöjiäkin on kaksi...
Eli perusjutuissa jonka kulut kuuluu jakaa parisuhteessa(minun mielestä) ovat yksinäisyyden aiheuttamat kulut huimat 50 enemmän....
Loput eloni kuluista autot, harrastukset, vaatteet, vakuutukset yms. Maksaisin muutenkin omistani. Ei ne kulut muiden maksettavaksi kuulu!
Osoittakaa nyt joku tämä laskelma vääräksi!
ps. Antero777 Kirjoitti hienosti! - metallix
Rahaa ei säästy on niin suhteellista. Kun ruokaostokset tehdään puoliksi, nainen tekee ruoan kahdeksalle ja mies syö siitä kerralla puolet, niin nainen tulee maksaneeksi aika ison osan miehenkin ruoasta. Ilman miestä, samasta annoksesta saa ruoan lisäksi 7 annosta pakastimeen. Myös herkut ym. häviävät kaapista ja mies olettaa yhteisien rahijen olevan tarkoitettuja autoon (jota ei tarvittaisi), musiikkilaitteisiin, uuteen kännykkään (vaikak edellinent oimii) unohtamatta ipodia ja uusia reenikamoja... ja kas lapsen ulkohaalariin ei riitäkään rahaa toisen elintason jälkeen. Yksin ollessa kukaan ei käytä sinun rahojasi epäoleelliseen eikä asiasta tarvitse riidellä.
Tämä on ilman paria elämisen hyvä puoli, mutta eläväthän täysin yksinäisetkin ilman paria. Parisuhde vaan saa kultareunat, jos ei sen nurjia puolia ole kokenut. Ja luulee, että muilla on iltaisins euraa, mutta on niitä kavereita omaavia parisuhteessa oleviakin yksinäisiä ja tunne voi olla samankaltainen silti. Ja kyllä, jos ei kenestäkään koskaan kuule, niin se on kurjaa. Toisaalta voi sillä puhelimella soittaa vähemmän mieluisillekin sukulaisille, voihan olla että jooku heistäkin on yksinäinen.
- Antero777
Yksineläjäksi sopii vain tietty persoonallisuus, muille yksinäisyys on helvettiä.
Mikäli yksilö vähänkin on taipuvainen menemään massan mukana, älköön hän koskaan valitko yksinelämistä.
Mikäli yksilö on taipuvainen kulkemaan omia latuja muitten mielipiteistä piittaamatta, se kuuluisa yhteisön painostus, hänelle yksineläminen voi olla sopiva vaihtoehto.
Yksineläjälle parhaita puolia on valintojen monipuolisuus, täydellinen skaala.
Sosiaalinen voi olla silloin kuin haluaa, myös vetäytyminen omiin oloihin onnistuu aina kun haluaa.
Käytössä oleva aika on yksineläjän herkkuhetki, sitä kun voi täydellisesti hallita.
Parisuhteessa/liitossa/perheessä ei voi todellisuudessa tehdä mitä milloinkin haluaa, on elettävä osana yhteisöä.
Mikäli muutoksia elämässään haluaa tehdä, on sekin yksineläjän herkkuhetki, koska aika on omissa käsissä ja voi valita radikaalitkin vaihtoehdot käyttöön.
Parisuhteessa/liitossa/perheessä et pysty tekemään radikaaleja ratkaisuja elämääsi, koska on elettävä yhteisössä.
Esimerkkejä radikaaleista ratkaisuista esim.muutto toiseen maahan ja täydellinen elämänmuutos, mikäli katsoo aiheelliseksi siirtyä elämässä eteenpäin. Taloudellinen vastuu perheellisellä käsittää muutkin kuin itsensä ja radikaaleja ratkaisuita ei helposti tehdä, suut pitää ruokkia ja kulissit pitää pystyssä (lasten harrastuksetkin pitää jonkun maksaa, etc ...). Yksineläjä voi valita täysin huoletta rikkaan tai köyhän elämäntyylin välillä, mikä nyt sattuu sopimaan itselle.
Ihminen on sosiaalinen eläin ja yksineläjäkin muita ihmisiä lähelleen kaipaa, pointti onkin siinä kuinka paljon.
Läheisriippuvaisille sosiaalisuus on huume, he eivät voi valita, sosiaalisuutta pitää olla 24/7.
Suurin osa ihmisistä on läheisriippuvaisia, vaikkeivät sitä myönnä, ja heidän riesanaan on yhteisön paine.
Heille yhteisössä annettu rooli pitää kantaa, tai yhteisöstä poistetaan ja he jäävät tyhjän päälle (sitä he eivät kestä) ... joten itsensä uhraten (miehet ja naiset, sukupuolella ei eroja) he kärsivät mikäli parempaakaan eivät keksi, yhteisöstä hylkääminen on pahinta mitä he maailmassaan tietävät.
Yksineläjille yhteisöstä poistaminen/itse lähteminen on lastenleikkiä, hehän elävät yksin joten he eivät ole riippuvaisia yhteisön oletetusta arvostuksesta/hyväksynnästä ... se on heille todellisuudessa yhdentekevää.
Erittäin moni suhteessa/liitossa/perheessä elävä ei voi käsittää yksineläjien motiiveja/logiikkaa, syykin on selvä.
Suurimmalla osalla noista henkilöistä valitsemansa elämäntapa on etukäteen annettu (alitajunta/tapakulttuuri/esimerkki) ja he yksinkertaisesti vain elävät teesien mukaista elämää. Mikäli joku toisin valitsee, he eivät sitä ymmärrä, kyseessä on heidän näkökulmastaan ihminen joka elää "väärin" elämäänsä.
Nuo samaiset ihmiset ovat niitä, jotka alitajuntaisesti, jotka omaa elämäntapaansa tuputtavat ja heidän mielestään yksineläjät eivät vielä ole löytäneet "oikeaa" elämäänsä tai heissä on jotain vikaa koska kukaan ei kelpuuta parisuhteeseen, heitä suorastaan loukkaa ihmiset jotka eivät suostu elämään samanlaista elämää kuin he itse ... koska, hehän elävät "oikein", ja yksineläjät "väärin".
Itselläni on yksinelämistä jo noin kymmenen vuotta, enkä takaisin antaisi päivääkään.
Avoliitto on takana, yli kymmenen vuotta, joten olen nähnyt molemmat elämäntyylit ja tiedän hyvät ja huonot puolet kummastakin.
Onko tullut tarjouksia uusista parisuhteista ... on, ja paljon.
Onko tullut tuputuksia "uudesta rouvasta" ... on, ja paljon.
Olenko ulkoisesti tyylikäs/puoleensavetävä, eli kelpaisinko ... kyllä, ja monelle.
Olenko se sosiaalinen ja tulenko ihmisten kanssa luontevasti toimeen ... aina kun haluan.
Olenko se porukan piristäjä ... olen.
Olenko älykäs jonka kanssa ihmiset haluavat aikaansa viettää ... olen.
Silti valitsen yksinelämisen, koska niin haluan ja sen itselleni hyväksi koen.- omasta halusta yksin
ihmetellyt kun ollaan aina ehdottelemassa kumppania elämääni, ja minullakin on kumppanin kanssa ollut yhteieloa 30 vuotta, pidän nyt yksin elämisestä ja ruokakulut on pienemmät yksin.
Nyt voinkin syödä edullisesti, ei tarvitse toisen mieliksi laittaa mitään. - sofia 2
omasta halusta yksin kirjoitti:
ihmetellyt kun ollaan aina ehdottelemassa kumppania elämääni, ja minullakin on kumppanin kanssa ollut yhteieloa 30 vuotta, pidän nyt yksin elämisestä ja ruokakulut on pienemmät yksin.
Nyt voinkin syödä edullisesti, ei tarvitse toisen mieliksi laittaa mitään.Tässä on tullut esiin monia hyviä asioita. Itse pidän tärkeänä sitä, että eroitetaan toisistaan yksinäisyys ja yksinoleminen. Yksin oleva ihminen ei välttämättä koe olevansa yksinäinen. Ja toisaalta parisuhteessa oleva voi kokea olevansa yksinäinen. Itse olen parisuhteessa, mutta jo pitkään olen tuntenut itseni siinä jotenkin irralliseksi. Olen aina viihtynyt hyvin yksin ja nykyään etsin mahdollisuuksia yksin oloon aktiivisesti. Luen, uppoudun työhöni, vaeltelen luonnossa jne. Ehkä jonkinlainen tasapaino kuitenkin olisi tärkeää. Joskus pohdin, että olisi kiva, kun olisi ystävä, sielunkumppani, jolle voisin soittaa, että lähdetkö kanssani metsävaellukselle tai vaikka leffaan.
- opiskelija 24
Nyt voinkin syödä edullisesti, ei tarvitse toisen mieliksi laittaa mitään.Enkä tarkoita että haluan ikuisesti olla sinkku tai ilman ystäviä, enkä olekaan. Tarkoitan että tarvitsen yksinäisyyttä, omaa rauhaa!
Jos pitää valita kavereiden kanssa olemisen ja yksin olemisen välillä, 8 kertaa kymmenestä valitsen yskin olemisen. Kavereidenkin kanssa on oltava, etteivät luule ettei seura kelpaa, sillä silloin menettäisin heidät helposti. Sitä en halua, ystävien kanssa on ihanaa! Yksinäisyydestä nauttivankin täytyy pitää ihmissuhteensa kunnossa, jotta o ystäviä kun niitä todella tarvitsee.
Mutta haluan olla yksin. Tuntuu etten kuule edes omia ajatuksia jos vietän liikaa aikaa ihmisten seurassa. Tunnen itseni, koska olen ehtinyt tutustua omaan kuonteeseeni ollessani yksin. Minulle ei tule itsetuntokriisiä. Tulen tuskin koskaan masentumaan. Voin olla täysin oma itseni muiden seurassa, koska tiedän täydellisesti millainen oma itseni on.
Mielestäni ihmiset viettävät liian vähän laatuaikaa itsensä kanssa! Aina ei tarvitse edes tehdä mitään, ajatella vain. Voi olla rauhassa itsekeskeinen ja ajatella itseään. Tai mitä vaan. Itse ei aina ole itsensä parasta seuraa, mutta jos oma seura ei edes itseä miellytä, kuinka se ketään toistakaan voisi mielyttää??
TUTUSTUKAA ITSEENNE IHMISET!! - :ss
Nyt voinkin syödä edullisesti, ei tarvitse toisen mieliksi laittaa mitään.Olen avoliitossa ja työtön, puoliso on kans työtön. Mut minäpä olen se joka saa edes työmarkkina tukea ja sillä elätän meidät molemmat, että ei helvetti tätä rahan menoa. Kun asuin yksin ei tarvinnut ostaa jääkaappia täyteen ruokaa, pärjäs pienellä määrällä. Nyt ku toinen syö 3x enemmän ku minä itse ja minä ostan ruuat ni AARRRRGGG, mulla menee hermot. Yritän elää pihisti ja säästeliäästi, mut eihän täst tuu mtn. Kaupassakin jos käy ja ostaa sitte parin viikon ruuat vaikka, no tietyst jääkaappi on pullollaan ja HÄN menee syömään, ruoka loppuu heti jos sitä on jääkaappi täynnä, tosiaan, mul meni yksin asues ruokaan kuukaudes saman verran mitä mul menee nyt viikos kun asuu toisenkaa.Laitoin yksin asues säästöön koko aika rahaa mut nyt joudun joka kuukaus ottaa sielt sen verran rahaa et pystyn maksaa vuokran ku toisella ei ole rahaa. Raha asiat oli kyl niin hyvin yksin asues, voi että kaipaan sitä.
Sitte vaikka oon avoliitos, oon paljon enemmän koton, toinen vaan huitelee. En ees huomaa ajantajuu ku se ei o koton, mul on jostain kummansyystä niin paljo tekemistä yksin. : )
En sano et yksin asuminen ois kivaa, mut siin on hyvät puolensa. Mut toi raha asia on must sellanen kaikist ärsyttävin piirre yhdessä asumisessa. Yksin ei tarvi miettii toisen asioita, tarvii vaa huolehtii itsestään. - heppikevonen
:ss kirjoitti:
Olen avoliitossa ja työtön, puoliso on kans työtön. Mut minäpä olen se joka saa edes työmarkkina tukea ja sillä elätän meidät molemmat, että ei helvetti tätä rahan menoa. Kun asuin yksin ei tarvinnut ostaa jääkaappia täyteen ruokaa, pärjäs pienellä määrällä. Nyt ku toinen syö 3x enemmän ku minä itse ja minä ostan ruuat ni AARRRRGGG, mulla menee hermot. Yritän elää pihisti ja säästeliäästi, mut eihän täst tuu mtn. Kaupassakin jos käy ja ostaa sitte parin viikon ruuat vaikka, no tietyst jääkaappi on pullollaan ja HÄN menee syömään, ruoka loppuu heti jos sitä on jääkaappi täynnä, tosiaan, mul meni yksin asues ruokaan kuukaudes saman verran mitä mul menee nyt viikos kun asuu toisenkaa.Laitoin yksin asues säästöön koko aika rahaa mut nyt joudun joka kuukaus ottaa sielt sen verran rahaa et pystyn maksaa vuokran ku toisella ei ole rahaa. Raha asiat oli kyl niin hyvin yksin asues, voi että kaipaan sitä.
Sitte vaikka oon avoliitos, oon paljon enemmän koton, toinen vaan huitelee. En ees huomaa ajantajuu ku se ei o koton, mul on jostain kummansyystä niin paljo tekemistä yksin. : )
En sano et yksin asuminen ois kivaa, mut siin on hyvät puolensa. Mut toi raha asia on must sellanen kaikist ärsyttävin piirre yhdessä asumisessa. Yksin ei tarvi miettii toisen asioita, tarvii vaa huolehtii itsestään.kun on yksin voi hömpöttää pikkeliä =)
- 3 avoliittoa takana
opiskelija 24 kirjoitti:
Enkä tarkoita että haluan ikuisesti olla sinkku tai ilman ystäviä, enkä olekaan. Tarkoitan että tarvitsen yksinäisyyttä, omaa rauhaa!
Jos pitää valita kavereiden kanssa olemisen ja yksin olemisen välillä, 8 kertaa kymmenestä valitsen yskin olemisen. Kavereidenkin kanssa on oltava, etteivät luule ettei seura kelpaa, sillä silloin menettäisin heidät helposti. Sitä en halua, ystävien kanssa on ihanaa! Yksinäisyydestä nauttivankin täytyy pitää ihmissuhteensa kunnossa, jotta o ystäviä kun niitä todella tarvitsee.
Mutta haluan olla yksin. Tuntuu etten kuule edes omia ajatuksia jos vietän liikaa aikaa ihmisten seurassa. Tunnen itseni, koska olen ehtinyt tutustua omaan kuonteeseeni ollessani yksin. Minulle ei tule itsetuntokriisiä. Tulen tuskin koskaan masentumaan. Voin olla täysin oma itseni muiden seurassa, koska tiedän täydellisesti millainen oma itseni on.
Mielestäni ihmiset viettävät liian vähän laatuaikaa itsensä kanssa! Aina ei tarvitse edes tehdä mitään, ajatella vain. Voi olla rauhassa itsekeskeinen ja ajatella itseään. Tai mitä vaan. Itse ei aina ole itsensä parasta seuraa, mutta jos oma seura ei edes itseä miellytä, kuinka se ketään toistakaan voisi mielyttää??
TUTUSTUKAA ITSEENNE IHMISET!!Vasta vanhemmiten olen huomannut kaipaavani lapsuuteni yksinkertaisia iloja jotka koin suurimmaksi osaksi yksin.Näistä esim luonnon jutskat,hajut,värit,vuodenajat,äänet,äänettömyydet.Kaikenlaiset uudet maut.Itse tekemisen onnistumisien mahtavat ilofiilikset.Rakkausfiilikset,jotka voin nytten yksin asuessani kokea vahvemmin ja jakaa ne luontoon,musiikkiin,ystäviin ja tietenkin itseeni.Hemmottelen/tuen/hoidan itseäni enemmän/paremmin kuin koskaan :) VASTA OPPIESSASI RAKASTAMAAN ITSEÄSI PÄRJÄÄT ELÄMÄSSÄ(muittenkin kanssa) JA ELÄMÄSI ON MAHTAVAA VAIKKEI SE MUILLE VÄLTTÄMÄTTÄ NÄY.Tääl eletään vain kerran ja aloita tutustumiset ekax itsestäsi ;)
- Vort Ivan
heppikevonen kirjoitti:
kun on yksin voi hömpöttää pikkeliä =)
Juu, se on sama kuin joskus näkee ulkomailla eläintarhoissa pienehköihin häkkeihin suljettuja yksinäisiä apinoita. Ne hömpöttää pikkeliä ihan jatkuvasti, itseään lohduttaakseen kun eivät muuta voi. Minusta siinä on jotain säälittävää.
- 18+8
Maailma on niin sairas ja epätasa-arvoinen paikka, että yksinäisyys on kaikkeen mahdolliseen nähden aika pientä. Puhdas satunnaisuus (eli kansakielellä onni) vaikuttaa niin paljon elämän laatuun, että melkein oksettaa. Esimeriksi synnyinmaa, ulkonäkö, pituus ja terveys kaikki määräytyvät enemmän tai vähemmän valmiiksi niin, ettei niihin itse pysty vaikuttamaan. Silti esimerkiksi noiden muuttujien saamien "arvojen" vaikutukset elämän laatuun ovat huomattavat. Ja tällaisia muuttujia on lukemattoman paljon etenkin kun aletaan tarkastelemaan elämän ilmiöitä (huono esimerkikki vaikka lottovoitto).
Kaikkeen tähän peilattuna yksinäisyys ei ole niin huono nakki. Mielummin elän täällä yksinäisenä kuin vaikka Pohjois-Koreassa rivikansalaisena. Luonnollisesti tällainen tarkastelu ei poista sitä faktaa, että jotkut ihmiset elävät elämää, josta itse voi vain haaveilla. Mutta kaikkea ei voi saada. Yksinäisyys ei ole kuitenkaan surkein käteen saatu kortti, vaikka toiset ovat saaneetkin ässiä käteensä.- metallix
ja moni joka haaleilee ja voi saada, saakinjotain ihan muuta kuin haaveili. Ei se ole niin helppoa kenellekään...
Kaikki totta.
Itse olen yksinäinen ja ylpeä siitä ! ei oo kukaan toinen häiritsemässä koko ajan turhasta ! ja jos joku sattu
u soittamaan huonoon aikaan..........mä panen kännykkäni päälle VASTA kello 18:00:n JÄLKEEN. Ja viikonlo-
ppuisin se on kiinni, harvoin se on päällä. Ja jos tiedän odottaa jotakin puhelua tai itsellä on asiaa jollekin
, jolla on puhelinaika joskus, niin sitten se on päällä sen ajan. Mä sain tarpeekseni niistä turhista puhelin-
myyjistä ! ne sitten osaavat olla sitkeitä ! vaikka työtähän nekin vain tekevät.......mutta voisivat vähän AJA
TELLA ! ne voi soittaa vaikka jollekin lapselle......ei ne ymmärrä usein niiden mäkätystä. Ne voi tehdä tila-
uksen vaikka jostakin seksilehdestä tietämättä mitään saatikka ymmärtää......
Ja olen vielä ujokin.......kyllähän mua miehet kiinostaa........
Joo, rahaa säästyy paljon.....mutta ei voi itse elää nälkäkuoleman partaalla......täytyyhän sitä jokaisen käy
dä kaupassa joskus........ruokaa itselleensä.....
En ole ikinä koskenut alkoholiin ENKÄ tupakkaan ! enkä tule IKINÄ koskemaankaan ! Se lupaus on pitänyt
koko eliniän !- Yksin, ei yksinäinen
...menneet sekaisin? Yksin oleminen ja yksinäisyys eri asioita: yksinäisyys on ennenkaikkea tunnetila, yksin oleminen on fyysistä. Analysoi uudelleen mitä tarkoitat, niin saatat päästä paremmin kärryille omasta itsestäsi!
- juuuh........
minä väsyn ihmisten seurassa nopsaan. En jaksa pölöttää ja kuunnella 24/7. Haluan vetäytyä omaan rauhaan ja tehdä just sitä mitä lystään tai olla tekemättä yhtään mitään, niin ei kukaan ole nalkuttamassa.
Tottakai välillä kaipaan hyvien ihmisten seuraan, huumori "pidentää ikää" tai tuo ainakain elämänhalua. Huono ja paha seura taas, haluaa tekemään itsarin samantien. - yksinäinen runkkari
Mä näkisin, että yksinäisyyden yksi parhaista puolista on, että voi runkata koska huvittaa. Kukaan ei ole koskaan nalkuttamassa, että pettää toista nettipornon kanssa taikka että on likaista kosketella pippeliä rasvaisilla sormilla. Mä olen lopen kyllästynyt siihen, että mä en saa tyydyttää seksuaalisia fantasioitani rauhassa oman onneni nojassa. Tällä hetkellä asun sellaisessa lähiössä, että ikkuna on vasten toisen talon ikkunaa. Runkkaa siinä nyt sit miehekkäästi verhot auki kun toisesta asunnosta on suora näköyhteys asuntooni. No onneksi minulla on oikeus tehdä asunnossani ihan mitä ikinä huvittaa ja aina olen ikkunaverhot auki pistellyt menemään.
- rhsryjk
Kukaan ei nalkuta tiskaamattomista tiskeistä tai mistään muustakaan asiasta. Voin nukkua silloin kun haluan ilman ,että kukaan siihen puuttuu. Tiskaan ja vien roskapussin ulos kun sille tuntuu, en silloin kuin joku käskisi.
Siis yksineläminen on vapaanvalinnan tulos ja olen siihen tyytyväinen.- Ihminen,mies
Ihmisen ei ole hyvä olla yksinänsä. Jumala on luonut mieheksi ja naiseksi ja heistä tule sitten yksi lihan naimisen kautta. Tosin apinatkin sukivat ja matkivat toisiansa. Ihminen ei ole apina eikä' apinan jälkeläinen.
- Omat ajatukset vaan
Ihminen,mies kirjoitti:
Ihmisen ei ole hyvä olla yksinänsä. Jumala on luonut mieheksi ja naiseksi ja heistä tule sitten yksi lihan naimisen kautta. Tosin apinatkin sukivat ja matkivat toisiansa. Ihminen ei ole apina eikä' apinan jälkeläinen.
No itse olen tyytyväinen omalta kohdaltani yksinäisyyteen ja mietin että miksi pitäisi sitten elää vaikka yhdessä samassa kodissa.Minulle ihanteellisempi asetelma on se että kummallakin on omat kodit ja oltais yhdessä ja nähtäisi ja sitten kun kaivattaisi omaa rauhaan niin pääsee omaan kotiin tai hän pääsee omaan kotiin.Miksi pitäisi mennä aina tietyn kaavan mukaan.Tavataan mennään naimisiin ja muutetaan yhteen.Jotkut tietysti paheksuu ajatteluani.Itse olen saanut kokea niin paljon sitä että kun pitäisi mennä aina sen mukaan kuin joku muu haluaa.Sitten on elämän aikana tuntunut että me ihmiset olemme raadollisia toisillemme hyvinkin paljon.Se on saanut minut siihen tulokseen että kyllä me jotain eläimiä ollaan.Toiset selittää sitä paholaisen toiminnalla.Siis jos tuommoiseen haluaa uskoa.
Kyllähän se niin on että moniin saattaa kohdistuu jostain muualta painostusta miten toisten tai toisen pitäisi elää.Esim suku tai perhe voi painostaa tai joku yhteisö tai ihminen.Niin tai sitten saatttaa kokea että pitäisi mennä samoja latuja kuin muutkin menee koska ei saa jonkinlaista hyväksyntää sitten muualta ja ei halua kokea itseään jotenkin ulkopuolisesksi.
No itse en ole kumppania edes katsellut viime aikoina.Mutta jos se joskus kohdalle osuu.Niin olisin tosi tyytyväinen jos se haluaisi kummallakin olevan omat kodit.Niin ja eihän sitä tiedä voi sitä yhteenkin muutta joskus.No näin minä itse ajattelen.
Oma koti on kuin oma reviiri.Saa vapaasti olla ja ei ole ketään sanomassa ja käskemässä. - näin näen
Ihminen,mies kirjoitti:
Nyt kirjoitat ihan hulluja. Ei apinat ole yksin, vaan laumoissa. En tiedä yhtään apinalajia, joka eläisi yksilöelämää.
Yleisesti ottaen, "ihmisen ei ole hyvä olla yksin", mutta tästäkin on poikkeuksia. Aivan kuin naimattomuus tai selibaatti - joillekin se luonnistuu, toisille kuormittuu elämää suuremmaksi taakaksi.
Mysteeriksi jää, miksi kaikille ei löydy paria, puolisoa. Tai edes ystäviä. - Puupäät taas ¤##¤#¤
näin näen kirjoitti:
Nyt kirjoitat ihan hulluja. Ei apinat ole yksin, vaan laumoissa. En tiedä yhtään apinalajia, joka eläisi yksilöelämää.
Yleisesti ottaen, "ihmisen ei ole hyvä olla yksin", mutta tästäkin on poikkeuksia. Aivan kuin naimattomuus tai selibaatti - joillekin se luonnistuu, toisille kuormittuu elämää suuremmaksi taakaksi.
Mysteeriksi jää, miksi kaikille ei löydy paria, puolisoa. Tai edes ystäviä.Kannattaisi varmaan tutkia paremmin eläinten elämää.Sitä paitsi sanoiko sinua edellinen kirjoittaja mitään apinoista.Niin tai sitten olet vaan trolli joita riittää täällä suomi24:ssä tosi paljon.Menkää muulle palstalle jos apinoista pitää alkaa kirjoittelemaan tai uskonnosta.
- näin @ihm.mies
näin näen kirjoitti:
Mysteeriksi jää, miksi kaikille ei löydy paria, puolisoa. Tai edes ystäviä."Mysteeriksi jää, miksi kaikille ei löydy paria, puolisoa. Tai edes ystäviä."
Itse ajattelen näin, että joitakin totaalisen yksinäisiä suojaa luontaan työntyvä ulkonäkö = vastenmielinen sellainen habitus, siivottomuus ja likaisuus ulkoisessa näkyvyydessä, sairaalloinen käytös: voi olla monensorttista: rähjäävä tyyppi, harhainen, pakkomielteinen ties minkälainen, mutta ulospäin näkyvä kielteisiä ajatuksia tuova ihmisen luonne/persoona.
Yksin on ikävä ihmisen, kaksin aina kaunihimpi. - Mielenkiintoista on
näin @ihm.mies kirjoitti:
"Mysteeriksi jää, miksi kaikille ei löydy paria, puolisoa. Tai edes ystäviä."
Itse ajattelen näin, että joitakin totaalisen yksinäisiä suojaa luontaan työntyvä ulkonäkö = vastenmielinen sellainen habitus, siivottomuus ja likaisuus ulkoisessa näkyvyydessä, sairaalloinen käytös: voi olla monensorttista: rähjäävä tyyppi, harhainen, pakkomielteinen ties minkälainen, mutta ulospäin näkyvä kielteisiä ajatuksia tuova ihmisen luonne/persoona.
Yksin on ikävä ihmisen, kaksin aina kaunihimpi.Ihminen ei ole yksinkertainen olento.Toiset haluaa elää vapaasti ilman sitoumusta.Lapset saatetaan tehdä jonkun kanssa.Mutta ei sitouduta pari suhteeseen sen kummemmin.Onko se sitten sitä, että suku vaan jatkuu ja mies levittää siittiöitään eri puolelle ja naisen biologinen kello tikittää.
No varmasti kaikenlaisia tarinoita riittää.Paljon vaikuttaa meihin ihmisiin se mitä pienestä pitäen on opetettu ja minkälainen koti on ollut ja toki koulukin vaikuttaa ja monet eri lähteet meidän ajatteluun. - fweffgg
Ihminen,mies kirjoitti:
Ota banaani
- Nam nam
fweffgg kirjoitti:
Ota banaani
Jep banaanissa on kaliumia.Eli kannattaa syödä kaikkien.
- KeimoHolappa
Nam nam kirjoitti:
Jep banaanissa on kaliumia.Eli kannattaa syödä kaikkien.
Minulle yksinoleminen, siis vailla ystäviä on luonnollisempi olotila kuin elämä kera useiden ystävien. Tuttavia on jonkin verran ja se riittää vallan mainiosti minulle. Joku taisi sanoa, että yksinäisyyden valitseminen vaatii tietynlaisen luonteen ja tottahan se varmasti on. Jotenka mitäs hyviä puolia listataan...
- vapaus elää ja tehdä asioita haluamallaan tavalla
- tietynlainen riippumattomuus muista
- suurempi tod.näk. jäädä suusyövästä paitsi, koska ei tarvii nuoleskella bimbaa ( - Vort Ivan
Muumipappa rakastaa teitä myös! Älkää uskoko hattivateista pahaa! Hattivattien panettelu on mörköjen juoni!
- pppppoooo
Ihmiset voidaan jakaa karkeasti extrovertteihin ja introvertteihin. Introvertit jopa tarvitsevat yksinoloa, kun ekstrovertit voivat yksin huonosti. Kaikki tosin tarvitsevat ainakin vähän kontakteja toisiin ihmisiin.
- Minä ite!
Hyvää huomenta.
- jk
vai niin
- j k
vai niin
- j k
vai n in
- violetsound
Yksinäisyydessä on yksi hyvä puoli. Niin kuin joku jo sanoi, se vahvistaa. Yksinäisyydessä ihminen oppii tuntemaan itsensä paremmin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 163361
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit202006- 181851
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m321825- 821768
- 261572
- 291420
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91384Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361357Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111314