Pahat sanat

Ansas

Sinulla on suuta enemmän kuin variksella pe..että, sanoi äitini joskus muinoin. Ei välttämättä tarkoittanut suun kokoa :)
Monen monta hyvää sanaa tarvitaan korvaaman pahat sanat, mikään ei ehkä riitä?

7

670

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikea kymysys ??

• Heikunkeikku

No mun äiti sanoi, että oon ittepäinen, ku piru.
      -Kuinkahan susta onki tullu noin kauhian omapäinen

Toinen asia, mitä hän monasti sanoi, että "Tärkeintä on oppia tulemaan alas vuorilta"
      Tarkoitti sitä, että kun pompiskelin pilvilinnojen yläpuolella, suuuuurissa ihanissa haavemaailmoissa, niin kohta kopsahdan sielä ylläältä alas, että rytinä vaan käy. Kuulemma tartti Opetella alastuloa.
      En ottanut kuuleviin korviini:) Taidan edelleen mojua tuolla jossakin yläilmoissa.

Mutta aloitukseesi, ettei se täs kiireessä unhoitu.

Kyllä se niin taitaa olla, että ainaskin tuplasti tarttetaan hyviä sanoja korvaamaan ne pahat sanomiset. Enemmänkin riippuen sanoista. Siksi kantsii hetkosen-putkosen vähän mietiskellä, mitä suustaan päästää.
      Ihmisen kieli on kyllä semmonen heiluja, että paha ihminen saattaa pahoittaa toisen mielen toooooosi pahasti.

• Kun pitäis miettiä mitä sitä suustaan päästää. Sanottu sana on kuin ammuttu nuoli, sitä ei enää takaisin saa.

• Mitäpä hyvistä sanoista, jos teot tuntuvat pahoilta. Toisaalta taas jos joku loukkaantuu kuvittelemastaan loukkauksesta, niin mitäpä sitä väkisin tuhlaamaan hyviä sanojaan sellaiseen. On se elämä vaikeeta, jos pitää alkaa varomaan suusta ulos lipsahtavia sammakoitakin :)

• tanj a

Teräväkielisenä ihmisenä olen tätä asiaa funtsannut ikäni. Osaan sanoa rumasti, aivan varmasti pahoittaa toisen mielen ja maksanut sanoistani melkoisia hintoja. On pitänyt opetella elämään sen heikkouden kanssa kuin myös tottumaan siihen, että ihmisiä tulee ja menee.

Kannan vastuuni, pyydän kerran anteeksi ja tarvittaessa keskustelen asiasta enemmän, jos toinen osapuoli haluaa. Olen ajat sitten lopettanut korjaamasta tilannetta saati sössöttämään koottuja selityksiä, mitenkäs mä nyt silleen. On toki ihmisiä, jotka kestävät ja ymmärtävät ja on ihmisiä, jotka kohtaavat vastaavaa ekan kerran elämässään. Joskus taas on todella vaikea pyytää anteeksi, jos olen oikeasti mieltä ja toinen kokee sen hirvittävänä loukkauksena.

Tiedän omalta kohdaltani, että sen mitä itse rumasti sanoo, tulee ihan samalla mitalla takaisin muuta kautta. Tämä asia unohtuu joskus niiltä, jotka vuosikausia hautovat haavoittumistaan toisen sanoista. Siksi anteeksi antaminen on taito, jolla saa ainakin itselleen rauhan. Ei jää kiinni menneeseen, joka sitoo voimaa tältä päivältä.

Ilkeys on sitten toinen juttu. Siihen en alennu, mutta joka sellaista harrastaa, voi itse vielä huonommin. Sen koetan muistaa kun katselen häijyyttä silmiin.

• Terve vaan. Kaippa ollaan kaveruksia jos tetäväkielisyydestä puhutaan. Osaan kyllä olla oikeudenmukainenkin joka kuuluu ihmisen normaaliin käytökseen. Anteeksi pyytäminen ei ole loppujen lopuksi niin iso juttu ja sen joutuu tällainen rääväsuu opettelemaan.

Olen ihan samaa mieltä kanssasi:))

• Jos tietää ja tuntee ihmisen, joka terävästi/pahastikin sanoo, voi antaa samalla mitalla takaisin, ottaa vaikka huumorilla.
        Jos sanat tulee yllättävältä/odottamattomalta taholta, ei osaa varautua, on vaikeampaa.
        Anteeksianto tärkeää, jos siihen pystyy.
        Ite osaan sanoa pahasti ja tarvittaessa hyvästikin.. Ne ikävät asiat voi olla myös 'sammakoita', jotka toinen ymmärtää toisin kuin tarkoitettu. Sen jälkeen se ois sitte seli seli.. :/

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      48
      1251
    2. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      158
      1077
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      60
      909
    4. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      27
      736
    5. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      51
      731
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      178
      729
    7. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      11
      719
    8. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      8
      712
    9. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      346
      698
    10. Kamalateltta

Kalateltta... Kuivia,kylmiä, suolattomia muikkuja kalliiseen hintaa. Viimeinen kerta kun käyn syömässä tuolla. Edellise
      Kuhmo
      11
      661
    Aihe