Pumppu hajosi, kuinka käy maidon tulon?

loppuukoheti

Eli olen pumpannut maidon, n. 400 ml/vrk, vauva saa siis rintamaidon ohella korviketta. Nyt pumppu hajosi ja pääsen hakemaan uuden vasta yli vuorokauden päästä pumpun hajoamisesta. Mitenhän maidon tulon käy?! Väheneekö heti kun tulee tällainen poikkeava sattumus?!?! En siis ole enää imettänyt pitkään aikaan, pumpannut kylläkin.

8

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dipidapi

      ..se noin nopeesti lopu. Ite en oo imettäny/pumpannu puoleen vuoteen ja vieläkin saattaa vähän maitoa tulla

      • rankkaa se pumppaus.

        edes muutama kerta tuon vuorokauden aikana niin ei vähene maidontulo.. ja tsemppiä rankaaan hommaasi. Itselläni vauva ei osannut alussa imeä ollenkaan ja jouduin ekat 4 viikkoa vain pumppaamaan hänelle maidon. Sitten onneksi oppi rintakumin kans syömään tissiä.


    • Lypsä käsin..

      Ei siihen pumppua välttämättä tarvita, että maitoa saa talteen.

    • Mamma vaa

      Ei se ny liika rankkaa ol pumpata käsin yhden päivän edes hiukan,ettei tisut tule kipiäks.

    • käsinlypsäjä

      Itse kyllä lypsän kaikista mieluiten ihan käsin. On kaikista miellyttävimmän tuntuisin ja helpoin tapa mielestäni. Ei tule välineiden pesua ja keittelyäkään siten...

      • vinkkejä?

        Osaatko antaa hyviä vinkkejä käsinlypsyyn? Olen toistaiseksi lypsänyt aventin pumpulla ja se on toiminut hyvin, mutta haluaisin oppia myös käsinlypsyn. Olen nimittäin antamassa tuon pumpun pois kun sille on enää niin vähän käyttöä, vauva on sen verran iso ja imetys sujuu, mutta haluaisin että olisi kuitenkin edelleen mahdollisuus lypsää maitoa talteen edes silloin tällöin.


    • käsinlypsäjä

      Voi ei! Eikö synnärillä opetettu???
      Meillä opetettiin synnärillä tuo käsinlypsy ja myös jossain imetysoppaissa mitä esim neuvolasta saanut neuvotaan.
      Mutta siis otat rinnan kämmenen ja peukalon väliin, siis muut sormet rinnan alle ja peukalo päälle ja siitä alat sitten lypsämään painamalla rintaa kehoasi päin. Ei siis vedetä. Eikä pidetä aivan rinnanpäästä kiinni. Enemminkin melkein nännipihan takaa..
      Ja kädet on tietysti syytä pestä huolella, mahdollisesti myös rinnat...itse tosin en useinkaan viitsi alkaa rintoja huljuttelemaan...

      • jatkokysymys

        Olen tuo edellinen joka kyseli vinkkejä. Nyt tajuan että olisi pitänyt vähän täsmentää tuota kysymystä. Tiedän siis periaatteessa miten käsinlypsy tapahtuu, mutta käytännössä se ei mielestäni ole mitenkään helppoa, ainakaan rintapumppuun verrattuna. Sen verran saan käsillä paineltua että saan rinnoista pahimman pingotuksen pois, mutta niin hyvin ei onnistu että saisin kerättyä maitoa talteen. Kerran lypsin pieneen kulhoon ja mittasin paljonko tuli käsinlypsämällä: 15 milliä... Pumpulla olisi tullut samassa tilanteessa lähes 200 milliä. Siksi siis kyselin vinkkejä. Synnärillä käsinlypsyä ei mulle opetettu koska maito ei ollut vielä noussut, joten opetus jäi teorian asteelle (sain siitä kirjalliset ohjeet mukaani).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe