Eli olen pumpannut maidon, n. 400 ml/vrk, vauva saa siis rintamaidon ohella korviketta. Nyt pumppu hajosi ja pääsen hakemaan uuden vasta yli vuorokauden päästä pumpun hajoamisesta. Mitenhän maidon tulon käy?! Väheneekö heti kun tulee tällainen poikkeava sattumus?!?! En siis ole enää imettänyt pitkään aikaan, pumpannut kylläkin.
Pumppu hajosi, kuinka käy maidon tulon?
8
306
Vastaukset
- dipidapi
..se noin nopeesti lopu. Ite en oo imettäny/pumpannu puoleen vuoteen ja vieläkin saattaa vähän maitoa tulla
- rankkaa se pumppaus.
edes muutama kerta tuon vuorokauden aikana niin ei vähene maidontulo.. ja tsemppiä rankaaan hommaasi. Itselläni vauva ei osannut alussa imeä ollenkaan ja jouduin ekat 4 viikkoa vain pumppaamaan hänelle maidon. Sitten onneksi oppi rintakumin kans syömään tissiä.
- Lypsä käsin..
Ei siihen pumppua välttämättä tarvita, että maitoa saa talteen.
- Mamma vaa
Ei se ny liika rankkaa ol pumpata käsin yhden päivän edes hiukan,ettei tisut tule kipiäks.
- käsinlypsäjä
Itse kyllä lypsän kaikista mieluiten ihan käsin. On kaikista miellyttävimmän tuntuisin ja helpoin tapa mielestäni. Ei tule välineiden pesua ja keittelyäkään siten...
- vinkkejä?
Osaatko antaa hyviä vinkkejä käsinlypsyyn? Olen toistaiseksi lypsänyt aventin pumpulla ja se on toiminut hyvin, mutta haluaisin oppia myös käsinlypsyn. Olen nimittäin antamassa tuon pumpun pois kun sille on enää niin vähän käyttöä, vauva on sen verran iso ja imetys sujuu, mutta haluaisin että olisi kuitenkin edelleen mahdollisuus lypsää maitoa talteen edes silloin tällöin.
- käsinlypsäjä
Voi ei! Eikö synnärillä opetettu???
Meillä opetettiin synnärillä tuo käsinlypsy ja myös jossain imetysoppaissa mitä esim neuvolasta saanut neuvotaan.
Mutta siis otat rinnan kämmenen ja peukalon väliin, siis muut sormet rinnan alle ja peukalo päälle ja siitä alat sitten lypsämään painamalla rintaa kehoasi päin. Ei siis vedetä. Eikä pidetä aivan rinnanpäästä kiinni. Enemminkin melkein nännipihan takaa..
Ja kädet on tietysti syytä pestä huolella, mahdollisesti myös rinnat...itse tosin en useinkaan viitsi alkaa rintoja huljuttelemaan...- jatkokysymys
Olen tuo edellinen joka kyseli vinkkejä. Nyt tajuan että olisi pitänyt vähän täsmentää tuota kysymystä. Tiedän siis periaatteessa miten käsinlypsy tapahtuu, mutta käytännössä se ei mielestäni ole mitenkään helppoa, ainakaan rintapumppuun verrattuna. Sen verran saan käsillä paineltua että saan rinnoista pahimman pingotuksen pois, mutta niin hyvin ei onnistu että saisin kerättyä maitoa talteen. Kerran lypsin pieneen kulhoon ja mittasin paljonko tuli käsinlypsämällä: 15 milliä... Pumpulla olisi tullut samassa tilanteessa lähes 200 milliä. Siksi siis kyselin vinkkejä. Synnärillä käsinlypsyä ei mulle opetettu koska maito ei ollut vielä noussut, joten opetus jäi teorian asteelle (sain siitä kirjalliset ohjeet mukaani).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812