inter city juna

tietämätön äiti

Osaako joku kertoa kuinka inter city junassa onnistuu yksinäisen lapsen matkustaminen ison matkalaukun kanssa? Pitääkö olla paikkalippu etukäteen vai voiko hypätä vain junaan asemalta? Ja mihin matkalaukun saa sijoitettua, ei missään tapauksessa kykene itse sitä nostamaan mihinkään polvea korkeammalle. Onko tilaa vaunuissa tai eteisessä?
Olisi tarkoitus lähettää lapsi junalla matkaan, mutta arveluttaa se matkatavara-asia...Onko vaunuissa eteistä johon esim voisi jäädä laukun kanssa?

3

945

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkaaja...

Ehdottomasti suosittelen paikkalippua ja kaksikerrosvaunun yläkerrasta. Alakerrasta löytyy lattiantasosta ulko-oven vierestä säilytyslokerot matkatavaroille, 50sentin panttikolikkoa vastaan. Ei tarvi nostella laukkua siis missään isommin.

• toinen äiti

Matkatavaroille on 2-kerroksisen vaunun alakerrassa tilaa ja vaunut mahtuu matkustaja osastolle(jos on vaunut tai rattaat mukana)... lippu kannattaa käydä ostamassa aseman lipun myynnistä mikäli haluaa saada paikan siitä vaunupaikan vierestä. Sitä ei netin tai junamaatin kautta pysty varaamaan.

• Vink.

Yksin matkustavan lapsen paikka kannattaa ehdottomasti varata kaksikerroksisen ns. leikkivaunun alakerrasta. Sieltä löytyy parhaat säilytystilat.
      Joissain junissa konduktöörin koppikin on sijoitettu samaan vaunuun ja näin ollen hankalissa tilanteissa avun saantikin on paljon helpompaa.

Toisaalta tänä päivänä yksin matkustavia lapsia pistetään matkustamaan business osastoon. Matkalaukkujen kanssa hieman hankalampaa, mutta saavatpahan matkata varmasti rauhassa ja turvallisemmin kuin kakkosluokassa, jossa saattaa toisinaan olla hieman kirjavampaa kanssakulkijaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      10
      2898
    2. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2527
    3. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1393
    4. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1330
    5. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1211
    6. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      959
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      124
      853
    8. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      32
      786
    9. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      27
      635
    10. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    Aihe