"Yrittäminen ei kannata"

Ehkä yrittäjä??

On tämä ihmeellistä, olen kiinnostunut yrittäjyydestä kuljetusalalla. Olen tällä hetkellä palkkakuski, mutta pitemmän aikaa olen miettinyt, ottanut selvää ja harkinnut kurssille lähtöa ja sitä kautta mahdollisesti yrittäjäksi.
Olen ajanut työkseni teollisuuden massatavara kuljetuksia, kappaletavaraa elikkäs nyytiä, hiab autoa, elintarvikkeita sekä rautaa yms. Joten sikäli näkemystä on vaikka en ole jokaista hommaa 20 vuotta tehnytkään, ikää on kohta 30v. ja heti kortin saatua hommat aloitin.

Mikä asiassa on huvittavinta niin jos erehdyt kyselemään ja puhumaan yrittäjyydestä niin kuuluu, että "EI KANNATA / ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ"

esim. selvittelet josko leipä tulisi hake/turvepuolelta yrittäjänä, niin kuulemma 100% konkurssi tiedossa.

Sama laulu jatkuu kun puunajosta tulee puhe, olipa metsäyhtiö mikä tahansa, luulisis kuitenkin että sielläkin jotain hankkii koska ei sinne voi mennä tuosta vaan hommiin, tarvitaan norturin käyttötaito ja vaativissa olosuhteissa toimeentulemisen osaaminen niinkui esim. rekan nupilla on pikkusta vaille helpompi mennä irtopeiä kiskomaan.

Noh sitten tulee nyyttipuolella työskentelevien kanssa puhetta niin jo kerrotaan miten emoyhtiö repii torppareiden elikkäs alihankkioiden selkänahasta kaiken irti ja ei päästä heitä rikastumaan.

Säiliöpuolesta en ole vielä kerennyt juttelemaan, mutta tämänkin palstan perusteella ei paljon kannata, joten kertokaas nyt piruuttaan mikä se kannattaa oikein?? Palkkakuskinako se kannattaa olla??? Jonkunhan on oltava se työllistäjänkin. Siks toisekseen eihän kukaan hullu olisi yrittäjänä jos ei käteenjäävä palkka itsellään olisi firman kulujen jälkeen parempi kuin palkkakuskilla, eihän?

Kuitenkin samaan aikaan noita tuttavia kun kuuntelee, jotka autoilee alihankkijana tai ylipäätään ovat yrittäjiä niin tuntuu tuota kuukausituloa pystyvän nostamaan itselleen kuitenkin vähintään tuplasti kuin vaikka minä saan palkollisena. Mikähän se totuus on?

Kerros vaikka kapitalistiriistäjä asioiden laita.

52

9683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Konkka 2

      Älä kokeilekaan Kuljetusyrittäjyyttä- Hermot menee, terveys, Muija lähti. Palkkakuskina kannattaa pysyä . Ruotsissa on asiat paremmin. Siellä voisit yrittää Kuljetusyrittäjyyttä. Mutta ei missään nimessä Suomessa !!!

    • yo3ehu32ohgfdaqco

      Kyllä se yrittäminen sen jälkeen kannattaa kuhan saadaan tältä alalta nuo talousrikolliset häärimästä enkä tarkoita mitään etelä-helsinkiläisiä vaan niitä 95 % nykyisistä kuljetusyrittäjistä jotka ovat tämän homman rysineet.

    • Oy--Ab

      Se kannattaa. Meidän suku on ollut Valion leivissä alk; 1956 ja hyvin pyyhkii! On raskas työ ja vittumaiset työaikoja mutta kyllä rahaa tulee riittävästi.

      Me ajamme jakeluajoa Valiolla ja kyllä meillä on firma pysynyt pystyssä.

      • Yhen jakoaututoilija

        aijaa, eipä hevillä pääse nykyään yrittäjäksi, imuautoja tippuu tasaiseen tahtiin kun maitotilat vähenee ja jakoautot on jo olemassa, uusia ei tule, reittejä vain mulkataan niin että kaikilla riittää tavaraa kyytillä, siitä kiitos Valion ajojärjestelyyn!


      • Yrittäjäitse

        ja se stressi siitä että maidot on kaupoissa just oikeeseen aikaa.
        ja sulla on just vapaata se aika kun auto on "vapaalla" eli 6-12h/vrk, muutoin olet "ajossa"
        vaikk olisit kotona sohvalla makoilemassa. Kannattaako, en tiiä vaikka sais 40-50 000 vuosiansiot normaaleilla työtunneilla. Mutta ne homman hyvät puolet auttaa jaksamaan!


      • Oy--Ab
        Yrittäjäitse kirjoitti:

        ja se stressi siitä että maidot on kaupoissa just oikeeseen aikaa.
        ja sulla on just vapaata se aika kun auto on "vapaalla" eli 6-12h/vrk, muutoin olet "ajossa"
        vaikk olisit kotona sohvalla makoilemassa. Kannattaako, en tiiä vaikka sais 40-50 000 vuosiansiot normaaleilla työtunneilla. Mutta ne homman hyvät puolet auttaa jaksamaan!

        jos ajat omalla FRC autolla Valiolla ?????????? Mieti nyt vähän ennenkuin tänne kirjotat!

        Aloittaja rupee yrittäjäksi eikä kuskisi!!!!!!!!!!!!

        Muuten hyvät numerot sinulla mutta edestä puuttuu ykkönen!! 140-150,000 euroa vuodessa on se oikea!


      • hööö
        Oy--Ab kirjoitti:

        jos ajat omalla FRC autolla Valiolla ?????????? Mieti nyt vähän ennenkuin tänne kirjotat!

        Aloittaja rupee yrittäjäksi eikä kuskisi!!!!!!!!!!!!

        Muuten hyvät numerot sinulla mutta edestä puuttuu ykkönen!! 140-150,000 euroa vuodessa on se oikea!

        joka ei ymmärrä rahasta!! Kyllä se nyt vain on niin että valio maksaa noin karkeasti eriteltynä: auton kulut, TES palkan ja noin 20% päälle "yrittäjälisää". ja siitä tulee 40-50t€/vuosi per auto!


      • Yrittäjä itse
        Oy--Ab kirjoitti:

        jos ajat omalla FRC autolla Valiolla ?????????? Mieti nyt vähän ennenkuin tänne kirjotat!

        Aloittaja rupee yrittäjäksi eikä kuskisi!!!!!!!!!!!!

        Muuten hyvät numerot sinulla mutta edestä puuttuu ykkönen!! 140-150,000 euroa vuodessa on se oikea!

        salli mun nauraa! Olisikin joo.. hehhehhehe ehkä amerikassa...
        Taidat olla vain nulikka joka ei ymmärrä rahasta yht`mitään!!!


    • Ajoa on aina

      Kasettipelin kun hommaat ja omasta kuopasta tavaraa työmaille niin en voi muuta sanoa että kannattaa ja varmasti.

      • Kapitalistiriistäjä

        Tuolla kuljetusala ja lainsäädäntö-palsatalla on samanaiheinen aloitus,tavaraliikennekurssi. Vastasin siihen edellytyksistä, lue sieltä.

        Lisään vielä että kun on aivot ja halu tehdä töitä, niin AIVAN VARMASTI pärjää kuljetusalalla paremmin kuin renki..!!!

        Se valittaminen yrittäjillä johtuu siitä että ei haluta kilpailua lisää..!!! Tää on NIIN surkeeta..!! Rengeillä taas on se kateus yrittäjiä kohtaan..! Ja tietoisuus siitä että ikinä ei pystyisi puolta vuotta pyörittämään mitään firmaa ...!!! Ei ole aivoja eikä yhtään varallisuutta..!!!

        Eli,itse teet omat ratkaisusi..! Näillä kokemuksilla en koskaan aja renkinä..!! Olisi sen verran yksinkertaista työporukkaa....!!!


    • lumiukoksiko

      ei kannata yrittäminen haanpaa luopuu osasta kuljetuksia....,kun ei voi laittaa puolalaisia kuljettajia kyseiseen ajoon.

    • kannattAApi

      kuha vain jostai löyät sen ilimasen kuskin jolta voit riistää yritykselles sen tuloksen...

    • älä ala..

      Säiliökuljetukset ainakin öljyalalla on viilattu aika tiukalle, autojen pitää olla yhtiön käytössä 24h ja öljyyhtiöt jakaa alueet liikennöitsijöille jne... joten en ymmärrä miten sinne edes olisi mahdollista 1-2 auton yrittäjän uutena tulokkaana päästä. Jos auto on remontissa niin ehkä joudut palkkaamaan jonkun muun yrittäjän hoitamaan reviiriä.

      • Rahtari Vantaa

        Kunnon puukengät ja vanha Skanikka alle, sillä lähtee yrittäjän tie, itse kulutin renkinä monta puukenkäparia ja rahtarin takkia, kunnes hoksasin, että miksi elättää läskiä isäntää..
        Hommasin luvat ja ostin uitetun Scanian, nyt jo toinen Scania menossa omilla luvilla ja puukenkiäkin varapari hytissä.
        Pitkää päivää ja yötä ja Kanjan hytissä asumista, kyllä leipä lähtee tässäkin hommassa, kilometritaksalla kun ajaa niin pitää puukenkää painaa kaasupolkimeen ja kovaa. Miesten työtä, joku se on tässä joka kiehtoo, tommoisen 1000 kilometriä kun päivässä keskimäärin ajaa niin voi tilipäivänä käydä pankissa.


      • Kapitalistiriistäjä
        Rahtari Vantaa kirjoitti:

        Kunnon puukengät ja vanha Skanikka alle, sillä lähtee yrittäjän tie, itse kulutin renkinä monta puukenkäparia ja rahtarin takkia, kunnes hoksasin, että miksi elättää läskiä isäntää..
        Hommasin luvat ja ostin uitetun Scanian, nyt jo toinen Scania menossa omilla luvilla ja puukenkiäkin varapari hytissä.
        Pitkää päivää ja yötä ja Kanjan hytissä asumista, kyllä leipä lähtee tässäkin hommassa, kilometritaksalla kun ajaa niin pitää puukenkää painaa kaasupolkimeen ja kovaa. Miesten työtä, joku se on tässä joka kiehtoo, tommoisen 1000 kilometriä kun päivässä keskimäärin ajaa niin voi tilipäivänä käydä pankissa.

        Ensinnäkin..isännät ei ajele tuhatta kilsaa vuorokaudessa puukengillä...se on mennyttä historiaa..!!

        Ja toisekseen...mitä se isännän paino vaikuttaa sun duuneihis...RENKI..!!!


      • vbrk
        Rahtari Vantaa kirjoitti:

        Kunnon puukengät ja vanha Skanikka alle, sillä lähtee yrittäjän tie, itse kulutin renkinä monta puukenkäparia ja rahtarin takkia, kunnes hoksasin, että miksi elättää läskiä isäntää..
        Hommasin luvat ja ostin uitetun Scanian, nyt jo toinen Scania menossa omilla luvilla ja puukenkiäkin varapari hytissä.
        Pitkää päivää ja yötä ja Kanjan hytissä asumista, kyllä leipä lähtee tässäkin hommassa, kilometritaksalla kun ajaa niin pitää puukenkää painaa kaasupolkimeen ja kovaa. Miesten työtä, joku se on tässä joka kiehtoo, tommoisen 1000 kilometriä kun päivässä keskimäärin ajaa niin voi tilipäivänä käydä pankissa.

        kovaa kulkeepi sun scania jos tonnin meinaat päivässä ajella lastauksineen ja vieläpä lepo aikojen puitteissa.


    • eeiiiiiii

      Kuljetusalalla on jo nyt liikaa yrittäjiä ,taksoja poljetaan alas ,naftan hinta nousee ja isot firmat etsivät koko ajan uusia uhreja huijattavaksi.

      • sdfs<df

        yrittäjäksi ainakaan tällä hetkellä, viime vuonna tulot 39600e,kaikki viikonloput kotona ja n.30h ylitöitä!

        yrittäjä saa tehdä kaksinkertaisen tuntimäärän että saa kasaan tuon verran tuloja jos puhutaan aloittelivista ja yhdestä kolmeenautoa omistajista!


      • risto -76
        sdfs<df kirjoitti:

        yrittäjäksi ainakaan tällä hetkellä, viime vuonna tulot 39600e,kaikki viikonloput kotona ja n.30h ylitöitä!

        yrittäjä saa tehdä kaksinkertaisen tuntimäärän että saa kasaan tuon verran tuloja jos puhutaan aloittelivista ja yhdestä kolmeenautoa omistajista!

        Itsellä tulot 80000€ yhdellä pirssillä ja tunteja about 250/kk.
        Pitää valita oikeat ajot.


      • jakoavain 2
        risto -76 kirjoitti:

        Itsellä tulot 80000€ yhdellä pirssillä ja tunteja about 250/kk.
        Pitää valita oikeat ajot.

        Mä tienasin viime vuonna jakarikuskina 62500 ekee ruttona.Nettona 32500 ekee. Puoli vuotta olin saikulla. aika hyvin. En lähe yrittäjäks helvetti.


      • MN
        sdfs<df kirjoitti:

        yrittäjäksi ainakaan tällä hetkellä, viime vuonna tulot 39600e,kaikki viikonloput kotona ja n.30h ylitöitä!

        yrittäjä saa tehdä kaksinkertaisen tuntimäärän että saa kasaan tuon verran tuloja jos puhutaan aloittelivista ja yhdestä kolmeenautoa omistajista!

        Paljonko meinaat että se isäntä tienaa jos maksaa sulle tonverran liksaa vuodessa,meinaatko että maksaa omista säästöistä,vai tekikö 16h päiviä et sai sut pidettyä töissä???? Hah,KAIKKI isännät sanoo ettei kannata ku menet kyseleen,silti ostellaan 150K vehkeitä ja naureskellaan,ei kannata ei....


      • saksanseisojavoimaa
        MN kirjoitti:

        Paljonko meinaat että se isäntä tienaa jos maksaa sulle tonverran liksaa vuodessa,meinaatko että maksaa omista säästöistä,vai tekikö 16h päiviä et sai sut pidettyä töissä???? Hah,KAIKKI isännät sanoo ettei kannata ku menet kyseleen,silti ostellaan 150K vehkeitä ja naureskellaan,ei kannata ei....

        Meinaan aika surkeaa luettavaa.Rupeaa oleen tulokset miinuksella melkein joka yrityksellä,jos liikevoittoa löytyy 10% rupeaa olemaan harvinaista herkkua.2-3% saattaa löytyä, tai sitte on pakkasella.

        Koittakaa nyt käsittää,että kuljetusala on varmasti tänä päivänä huonoimpia bisneksiä.Jumalattomat vaihtuvat/muuttuvat kustannukset ja kukaan ei halua kuljetuksista mitään maksaa,niin on aika huono lähtökohta bisneksen tekoon.Jokainen saa tietysti tehdä rahoillaan mit tykkää,mutta järkevimpiäkin tapoja on rahojaan käyttää.


      • Kapitalistiriistäjä
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Meinaan aika surkeaa luettavaa.Rupeaa oleen tulokset miinuksella melkein joka yrityksellä,jos liikevoittoa löytyy 10% rupeaa olemaan harvinaista herkkua.2-3% saattaa löytyä, tai sitte on pakkasella.

        Koittakaa nyt käsittää,että kuljetusala on varmasti tänä päivänä huonoimpia bisneksiä.Jumalattomat vaihtuvat/muuttuvat kustannukset ja kukaan ei halua kuljetuksista mitään maksaa,niin on aika huono lähtökohta bisneksen tekoon.Jokainen saa tietysti tehdä rahoillaan mit tykkää,mutta järkevimpiäkin tapoja on rahojaan käyttää.

        kapitalisti..!!!

        Kyllä nämä rengit IHAN OIKEASTI uskoo siihen, että isäntä rikastuu niiden työllä...!!!

        Kyllä pahaa tekee kun katselee sivusta sitä panettelua,miten isäntä osti uuden Hummeri muijalleen...!!!
        Noh, onhan sillä kaks autoo merikonttien ajossa niin rahassahan se kylpee...!!!!
        Pitää vissiin keksii sille jotain jäynää, niin ei pääse rikastuu liikaa...!!!!


      • saksanseisojavoimaa
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        kapitalisti..!!!

        Kyllä nämä rengit IHAN OIKEASTI uskoo siihen, että isäntä rikastuu niiden työllä...!!!

        Kyllä pahaa tekee kun katselee sivusta sitä panettelua,miten isäntä osti uuden Hummeri muijalleen...!!!
        Noh, onhan sillä kaks autoo merikonttien ajossa niin rahassahan se kylpee...!!!!
        Pitää vissiin keksii sille jotain jäynää, niin ei pääse rikastuu liikaa...!!!!

        Aikasemmin yrittäjäkuljettaja pystyi itse kovilla ajosuritteilla tulemaan toimeen,mutta tänä päivänä ei enää onnistu,joten kaikki jotka haaveilevat omasta autosta/yrityksestä niin tehkää kustannuslakelma ja uskokaa hyvät miehet sitä,jos näyttää ettei kannata sillä väitän,että kustannuslaskelma oikein tehtynä voi olla aika masentavaa luettavaa siltä osin , mitä viivan alle pitäisi olla jäänyt.

        Suurin osa kuljetusyrityksistä on pelkästään työllistäviä yrityksiä,jotka vielä riskien lisäksi työllistävät täysin kädetöntä ja saamatonta porukkaa.

        Toki teollisuudelle täytyy antaa 10 pin arvosana heidän onnistuneesta taktiikasta pitää rahdit alhaalla ja kuljetusliikkeet kovassa kilpailuttamis tilanteessa.

        Kuljetusyrityksille arvosana on naurettavan ja hylättävän rajamailla ,koska he antavat viedä itseään kuin pässiä narussa. Vuodesta ja vuosikymmenistä huolimata sama peli jatkuu eikä mitään ole otettu opiksi.Kuljetusyrittäjiksi on vain siunaantunut jostain syystä helevetin tyhmää porukkaa.

        Vähän ku siinä dna mainoksessa,kun kaveri ryöstäny kioskin poliisilaitosta vastapäätä 3 kertaa ja jäänyt joka kerta kiinni,niin poliisi sanoo ,että tuota voi kutsua jo tyhmyydeksi johon kaveri vastaa eiku meilläpäin sitä sanotaan sinnikkyydeksi,

        Taitaa meissä kuljetusyrittäjissä olla tuota samaa sinnikkyyttä vähä liikaaki.


      • toteuttaja45
        saksanseisojavoimaa kirjoitti:

        Aikasemmin yrittäjäkuljettaja pystyi itse kovilla ajosuritteilla tulemaan toimeen,mutta tänä päivänä ei enää onnistu,joten kaikki jotka haaveilevat omasta autosta/yrityksestä niin tehkää kustannuslakelma ja uskokaa hyvät miehet sitä,jos näyttää ettei kannata sillä väitän,että kustannuslaskelma oikein tehtynä voi olla aika masentavaa luettavaa siltä osin , mitä viivan alle pitäisi olla jäänyt.

        Suurin osa kuljetusyrityksistä on pelkästään työllistäviä yrityksiä,jotka vielä riskien lisäksi työllistävät täysin kädetöntä ja saamatonta porukkaa.

        Toki teollisuudelle täytyy antaa 10 pin arvosana heidän onnistuneesta taktiikasta pitää rahdit alhaalla ja kuljetusliikkeet kovassa kilpailuttamis tilanteessa.

        Kuljetusyrityksille arvosana on naurettavan ja hylättävän rajamailla ,koska he antavat viedä itseään kuin pässiä narussa. Vuodesta ja vuosikymmenistä huolimata sama peli jatkuu eikä mitään ole otettu opiksi.Kuljetusyrittäjiksi on vain siunaantunut jostain syystä helevetin tyhmää porukkaa.

        Vähän ku siinä dna mainoksessa,kun kaveri ryöstäny kioskin poliisilaitosta vastapäätä 3 kertaa ja jäänyt joka kerta kiinni,niin poliisi sanoo ,että tuota voi kutsua jo tyhmyydeksi johon kaveri vastaa eiku meilläpäin sitä sanotaan sinnikkyydeksi,

        Taitaa meissä kuljetusyrittäjissä olla tuota samaa sinnikkyyttä vähä liikaaki.

        mikä kannattaa! eihän kuljetusyritysten tulokset kovin hyviä oo,verrattuna moneen muuhun alaan, mutta kyllä tälläkin vielä tilin tekee... mutta työtä se vaatii!
        minusta yrittämisessä on tärkeää se että hommat ja asiat hoidetaan...ja sen päälle pitää vielä saada kunnon tili! ei tätä muuten jaksais..


      • erkkimerkki,,,,,
        toteuttaja45 kirjoitti:

        mikä kannattaa! eihän kuljetusyritysten tulokset kovin hyviä oo,verrattuna moneen muuhun alaan, mutta kyllä tälläkin vielä tilin tekee... mutta työtä se vaatii!
        minusta yrittämisessä on tärkeää se että hommat ja asiat hoidetaan...ja sen päälle pitää vielä saada kunnon tili! ei tätä muuten jaksais..

        Mikä on kunnon tili ? Useimmin sen syö kalusto .


      • hommissa
        erkkimerkki,,,,, kirjoitti:

        Mikä on kunnon tili ? Useimmin sen syö kalusto .

        yrittäjänä ei nää nälkää , kun aina voi syödä toista yrittäjää!


      • delafonte
        hommissa kirjoitti:

        yrittäjänä ei nää nälkää , kun aina voi syödä toista yrittäjää!

        hei seis kaikile teille1 olettekohuomanneet että ystävämme estonia on tullut ja laittanut hinnat alas niin kuin yrityksien ja työntekijoiden liksoihin ,lopettakaa tommoinen toisten ruotiminen suomessa suomalaisella ei ole enään tulevaisuutta jos latvialaiset tekevät virolaisten työt niin ketkä tekevät suomalasten työt eli virolaiset .ovat tulleet jo ja ovat kovin jakeluajossa


      • EX kuski/yrittäjä
        delafonte kirjoitti:

        hei seis kaikile teille1 olettekohuomanneet että ystävämme estonia on tullut ja laittanut hinnat alas niin kuin yrityksien ja työntekijoiden liksoihin ,lopettakaa tommoinen toisten ruotiminen suomessa suomalaisella ei ole enään tulevaisuutta jos latvialaiset tekevät virolaisten työt niin ketkä tekevät suomalasten työt eli virolaiset .ovat tulleet jo ja ovat kovin jakeluajossa

        Ei kannata yrittäminen. Ja ovat tyhmiä nämä yrittäjät jos luulevat että tulevat paremmat ajat vielä. Olen nähnyt molemmat rengin ja yrittäjän touhut. Ei voi kehua kumpaakaan vaihtoehtoa. Nyt vedän 4000-8000 euroa kuussa. Ja vähällä yrittämisellä. Eikä tarvi tehdä joka päivä keikkaa. Puolalaiset, virolaiset, Unkarilaiset ym ajavat kohta kaikki Suomen sisäiset ajot. Luovuttakaa ajoissa.


      • Sisue18
        EX kuski/yrittäjä kirjoitti:

        Ei kannata yrittäminen. Ja ovat tyhmiä nämä yrittäjät jos luulevat että tulevat paremmat ajat vielä. Olen nähnyt molemmat rengin ja yrittäjän touhut. Ei voi kehua kumpaakaan vaihtoehtoa. Nyt vedän 4000-8000 euroa kuussa. Ja vähällä yrittämisellä. Eikä tarvi tehdä joka päivä keikkaa. Puolalaiset, virolaiset, Unkarilaiset ym ajavat kohta kaikki Suomen sisäiset ajot. Luovuttakaa ajoissa.

        Puhut vähän mutta asiaa ja olen samaa mieltä kanssasi että vielä pahemmat ajat on tulossa suomalaisille kuskeille ja isännille ja lopuksi pinkku vinkki älkää ihmiset lähtekö töihin kuljetusalalle tää ala ei kannata olit sitten kuski tai isäntä.


      • toteuttaja45
        erkkimerkki,,,,, kirjoitti:

        Mikä on kunnon tili ? Useimmin sen syö kalusto .

        mikä on kunnon tili!? mun firmassa vajaa pari kymmentä autoa ja mun vuosiansio (palkka osingot) 70-90tuhatta euroa. vähän vuodesta riippuen...


      • yrittäjä
        Kapitalistiriistäjä kirjoitti:

        kapitalisti..!!!

        Kyllä nämä rengit IHAN OIKEASTI uskoo siihen, että isäntä rikastuu niiden työllä...!!!

        Kyllä pahaa tekee kun katselee sivusta sitä panettelua,miten isäntä osti uuden Hummeri muijalleen...!!!
        Noh, onhan sillä kaks autoo merikonttien ajossa niin rahassahan se kylpee...!!!!
        Pitää vissiin keksii sille jotain jäynää, niin ei pääse rikastuu liikaa...!!!!

        joo hummereita saa velaks katootaan onko firma vielä pystyssä


    • möllimöllinen

      en olisi yrittäjä jos nyt sais päättää. on niin huonot taksat nykyään. Hullun hommaa sanon minä, ja joku viä karehtii!!

      • tingitään vähän

        Huonot taksat yrittäjällä? Ei kannata laittaa nimeä huonoon sopimukseen. Monella kuljetussektorilla yrittäjä itse tekee tarjouksen ja määrää hinnan millä ajaa eli kyllä taksan määrää YRITTÄJÄ itse(pikkusen halvemman kuin kilpailijalla)loppujen lopuksi.


    • Pokeripallo

      Oma isäni oli kanssa aluksi palkkakuski ja vaihtoi yrittäjäksi. 6 vuotta se yritti saada sitä hommaa toimimaan 90-luvun alussa. Lama vähäsen sotki kuvioita. Ongelma usein oli, että vaikka tienistit olivatkin kohtalaiset niin menot söivät yleensä kaiken. Rekka oli ostettu lainalla ja bensaakin kuluu huomattavasti isommalla autolla.

      Rekasta myös hajosi silloin tällöin jotain joka söi sitä summaa minkä oli säästöön saanut. (Mikäli moottori hajoaa, niin se on pakko korjata, koska muuten ei tule rahaa)
      Lama lopulta vähensi työtäkin ja isäni teki lopulta itsemurhan kun ei löytänyt solmusta ulospääsyä. Yrittämisen ongelmat suomessa ovat ihan todellisia. Mikäli homma lähtee menemään vikaan, niin siitä ei jää niskaan kuin lainat. Kaikki muu menee ulos-otossa. Myös eläkkeet eivät tietääkseni kerry joten viimeistään eläkkeelle jäädessä voi alkaa harmittamaan, mikäli homma ei mennyt putkeen.

      Toinen puoli on sitten tuo, että voit tosiaan tienata tuplasti. ELämä on vähän kuin pokeria. Jos menet all-in niin sinne voi mennä kaikki nykyinen ja tulevaisuudenkin omaisuus, mutta toisaalta voitotkin ovat sitten sen mukaisia.

    • Yrittäjä/renki

      Yrittäjyys toimii mielestäni vallan mainiosti.Vaatii vain vuosi tasolla noi 100 000- 120 000 km vuodessa. Ja on valmis itte ajaa noi kilsat. Olen ainakin itte tyytyväinen tulo tasooni.

    • joo-o-o
    • Pian yrittäjä

      Millaista hintaa saa kilometriltä täysperä joka ajaa kappaletavara kuljetuksia?
      Olen haaveillut laittaa tällaisen auton itselle.
      Esim paperin,raudan tai sahatavaran ajoon.Onko hyvää hommaa?
      Ja mikä merkki paras tähän scania???

      • seemax

        moi. hommaa volvo, kunnon vaihteisto.


      • SompaWeikko

        tuollainen vähä syömänen Nissani varmaan paras menee alle 5 litran satasen.


    • seex

      ei ikinä kuormaautoalelle, homma ön perseestä.

    • r 500

      Ota Yritysten ja palkkakuljettajien verotietoja selville.Osta Verolehti joka
      ilmestyy kohtapuoliin.Saat myös tekstiviestillä verotietoja.Kauppalehden
      sivuilta voit tilata Osakeyhtiön tilinpäätöksiä.Opettele lukemaan niitä
      henkilön kanssa joka ymmärtää niitä.Nämä kertoo totuuden.Sieltä löytyy
      monta monta yllätystä yritysten kohdalla.Muutamat saa kohtalaista tulosta,
      suurin osa tekee tosi pientä tulosta.Harkitse tarkkaan,vuosien varrella olen
      nähnyt onnistumisia ja epäonnistumista.Liike elämäsä on sääntö,20%
      tekee kunnon tiliä,loput pärjää vaihtelevasti.Pitää paikkansa joka alalla.
      Toinen sääntö on että todelliset menestyjät ei kehua retostele tuloksillaan,
      ei ainakaan tällä palstalla.Itse olen palkkatyössä hyvällä työnantajalla,ja
      tyytyväinen osaani.

    • r 500

      Mitä ketjun aloittajalle kuuluu?Mitä mieltä olet yrittämisen aloittamisesta.?

    • tojoota

      Iso auto isot kulut ja pieni kate? Itse toimin kuljetusyrittäjän Tonni luokan pakulla ja liikevaihtoa kertyy 5500-7500 eur/kk. Hommt tehty noin klo 11 mennessä eli hyvät sopparit on kaiken perusta.

    • Mara:k

      Ai ei yrittäminen kannata? Vähä samaa mieltä ton alottajan kanssa.
      Mikäs tääl nyt sit kannattaa jos ruinataa palkasta ja yrittäminen ei kannata?

      Jos asia ois näin miten täälkin ny kaikki tietävät horisee??
      käyttekös sossus usein? ja kukas nää suomalaiset firmat omistaa sitten?
      Mun tietääksen ne on yrittäjii ollu joskus..
      kummallista ku ovat viel pysytyssä, tän palastan juttujen mukaan
      et ei tääl pitäs olla yhtään firmaa pystys?

    • Yrittäjä

      Kannattaa ruveta yrittäjäksi kun pitää huolen muutamasta asiasta.Ensiksi taksat kohdalleen ja unohtaa taksan polkijoitten puheet.Lisäksi ajaa itse yksi auto ei tarvitse kuin yhden miehen ainakaan minun autossa ei ole kahta rattia.Lisäksi täytyy tehdä TYÖTÄ.Yhdellä yhdistelmällä pääsee lähelle 200 000euron liikevaihtoon kun muistaa vaan että täytyy ajaa vähintään 150 000km vuodessa mieluusti tietenkin 200 000km.Parhaiten ehkä alkuun pääsee kun ostaa valmiin auton ajoineen siinä yleinsä on samalla asiakkaat valmiina.
      Jos mahdollista niin ei torppariksi vaan ajot suoraan,tosin jotkut kuljetusliikkeet maksaa torpparille hyvän taksan.
      skal antaa ohjeita taksan laskemiseen ja varmaan joku autoilija neuvoo mielellään alkuun.
      Mutta se mitä autoilijat puhuu ettei kannata ym.. niin ne puheet kannattaa jättää sikseen.Suomessa on tunnetusti kaksi kateellista ammattikuntaa ne on toinen autoilija toiselle.
      Autoilijat polkee taksoja vielä konkurssin jälkeenkin,jos toinen ottaa täyden työttömyyskorvauksen niin seuraava ottaa vaan 90% korvauksesta.Kunnes lopulta löytyy sekin autoilija joka ottaa vaan 50euroa kuukaudessa.
      Onnea ja menestystä jos päätät ruveta yrittäjäksi.

    • matikka 4

      Tuolla mainitsemallasi esimerkillä ei kovin hääviä ole sinunkaan toiminta.Tuolla kilometrimäärällä joudut tekemään 11-12h töitä vähintään 5 päivänä viikossa läpi vuoden ilman lomia ja silti se ei mene edes laillisesti läpi.

      Auto kuluttaa n 50l polttoainetta joka noilla kilometreillä on n,100000/e rahassa vuositasolla .Siihen vakuutukset huollot renkaat verot ,niin jää jotain 40-50000/e ,josta maksat tuurarille tai työmiehelle vielä palkan,koska laki ei anna tehdä tuota työmäärää yhden kuljettajan noilla km määrillä , siihen odottamattomat kalusto rikkoontumiset,niin summarum mitä jää kyseisessä esimerkissä tyhmyyden lisäksi yrittäjälle palkaksi,sen jokainen päätelköön itse.

      Älkää uskoko näitä laskutaidottomia.

    • Asiijjantuntiijja

      Liittymällä vielä työnantaja järjestöön ja tietysti elinkeinoelämän keskusliittoon voit jakaa kravattimiehillekin osuuttasi! Saavat hoitaa valittamiset ja ruikuttamiset puolestasi kaikissa TV-uutisissa kuten nykyäänkin....palkkaavat ainakin kaksi lisää jos painat pitkää päivää.Saisit keskittyä ajamiseen ja vekselien maksuun.

    • robo3

      ei kannata auton kulut ja polttoaineen hinta ja hinnat poljettu alas jopati pullon kerääjä tienaa enemmän keräämällä pulloja ojasta eli renki on täl hetkellä paremmassa jamassa kun ei ole stressiä eikä tarvii kuin odottaa palkkaa kun se tulee :)

      • yrittäjä

        Rekkaveturille maksetaan n. 0,80-1,00 e/km .Kaikki muu homma tehdään talkoilla,odotteluista ei makseta mitään jos on kuski sille pitää maksaa koko ajasta.Siitä voi laskea jos 13tunnin työpäivästä menee kaikissa odotteluissa n.5 tuntia. Polttoaineet pois ja kuljettajan palkan kaikki sivukulut n. 50% lisäksi pekkaset lomalta paluut yms. Auton kaikki kulut pois,niin laske siitä kannattaako yrittää.


      • jtyjtyj

        Luin että tukkirekka vie polttoainetta täydessä lastissa 100km 60 litraa. Jos maksetaan vain 0,80-1€ 100 km niin mun suhteellisuuden tajun mukaan toiminta ei voi mitenkään kannttaa sillä oletan että auton pääomakulut ovat yksistään suurimmat kuin kuskin palkka joka on noin 30 € tunti sivukuluineen.


      • Karhu.IV

        Olen siirtynyt rattihommista lasihommiin, kaljanjuonti kannattaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4925
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3114
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1621
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe