http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Astrofyysikko Ylellä Paukkupakkasten takana outo syy/art-1288370627759.html
70-luvulla Itä-Kainuussa hirviporukoilla yleistyvät LA-puhelimet. Parin hyvän kuuluvuusvuoden jälkeen yhteyksien pito häiriintyi kohinoilla ja ulkomaankielisillä molotuksilla. Aikaani seuraavana nuorena kollina menin julkisesti selittämään, että auringossa tapahtuvat purkaukset ns. auringonpilkut sekoittavat radioliikenteen 11 vuoden jaksoissa...... pitemmälle en päässyt, sillä ikämiesten naurunpurskaukset lopettivat selostukseni siihen. Heh, heh, heh, vai auringonpilkkuja, heh, heh , heh, kaikkea se keksii, heh, heh .....
80-luvun lopulla samat äijät kiroilivat asiantuntijan elkein auringonpilkkujen häiritsevää vaikutusta....
Vai auringonpilkkuja, heh, heh, ...
3
280
Vastaukset
- ELÄMÄNTAPAINKKARI
Tuo 11 vuoden sykli kyllä pitää sinänsä paikkansa.mm. Jäniskannan määrän osalta ja sitäkautta myös petoeläimissä.
Muinaiset inkkarit jo tiesivät siitä.
Se että vaikuttaisko se LA-PUHELIMIIN en osaa sanoa.
Taitaa itänaapurilla vai olla pikkuusen tehokkaammat lähettimet.- Aika näyttää
Vaikuttaa kaikkeen radioliikenteeseen hyvinkin voimakkaasti. Se tiedetään, että hiilidioksidi oli ihan hyvä teoria, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ilmaston muutoksen kanssa. Katsotaan, mikä tämän teorian elinikä on?
- uusavuttomuutta |
Aika näyttää kirjoitti:
Vaikuttaa kaikkeen radioliikenteeseen hyvinkin voimakkaasti. Se tiedetään, että hiilidioksidi oli ihan hyvä teoria, mutta sillä ei ole mitään tekemistä ilmaston muutoksen kanssa. Katsotaan, mikä tämän teorian elinikä on?
http://tillman-maailma.blogspot.com/2008/03/auringonpilkut-heiluttavat-vehnn-hintaa.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774612- 1801867
- 1241570
- 1231100
- 351026
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161011- 78923
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78852- 49852
- 4818