SBY:n vuosikokous lähestyy

äää,ää äänestää

SBY:N vuosikokous lähestyy ja sonnan heitto lisäntyy. Katsokaa SBY:n sivuilta.

JIPII SBY

106

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surullista luettavaa

      Minkälaista sikailua taas onkaan tulossa. Odotin innolla kehitystä, kun nykyinen puheenjohtaja astui ruoriin. Kuvittelin jotta noinkin syvällä järjestötoiminnassa mukana uiva pj toisi jäsenistölle vihdoinkin rauhan keskittyä harrastukseen. Sama ikuinen toisten mollaaminen jatkuu, ehkä rajusti voimakkaampana kuin ennen.
      Tuloksena on ollut tosi raaka pettymys.

      • yksi jokainen

        Tässä nykyisessä tilanteessa on ainoastaan yksi häviäjä, eikä yhtään voittajaa. Mitä järkeä tällaisessa jatkuvassa toisten mollaamisessa on. Tämä on alkanut jo kauan sitten. Toivottavaa olisi että joskus saisimme sellaisen normaalin johdon yhdistykselle, jotta harrastus voisi olla taas hauskaa.
        Tiedän jo hirmu suuren joukon ihmisiä, jotka eivät halua enää osallistua yhdistyksen toimintaan millään tavalla, koska se ei enää tuo hyvää mieltä. Harrastuksen pitäisi nimenomaan tuoda voimia ja hyvää mieltä, arjen askareiden tueksi.
        Se häviäjä, on jokainen bokserin omistaja.


      • Laiha_akka

        Mitenhän toi nyt liityi aiheeseen? Tällä hetkellä siellä meuhkaa vosu joka on tikkulauta...


      • Jokainen itse
        yksi jokainen kirjoitti:

        Tässä nykyisessä tilanteessa on ainoastaan yksi häviäjä, eikä yhtään voittajaa. Mitä järkeä tällaisessa jatkuvassa toisten mollaamisessa on. Tämä on alkanut jo kauan sitten. Toivottavaa olisi että joskus saisimme sellaisen normaalin johdon yhdistykselle, jotta harrastus voisi olla taas hauskaa.
        Tiedän jo hirmu suuren joukon ihmisiä, jotka eivät halua enää osallistua yhdistyksen toimintaan millään tavalla, koska se ei enää tuo hyvää mieltä. Harrastuksen pitäisi nimenomaan tuoda voimia ja hyvää mieltä, arjen askareiden tueksi.
        Se häviäjä, on jokainen bokserin omistaja.

        Kummallista jos harrastus on vasta sitten hauskaa kun on "kiva" johto yhdistyksellä??? Tuntuu siltä, että ne jotka huutavat hyvän hengen perään ovat itse näillä kommenteillaan tuhoamassa sitä vähääkin... Me voidaan jokainen itse katsoa peiliin ja tehdä jotain siksi on myös vuosikokous olemassa. Sinne vaan asettumaan ehdolle ja äänestämään niin ei tarvitse keskustelupalstoilla itkeä!


      • oma elämä-PP
        Jokainen itse kirjoitti:

        Kummallista jos harrastus on vasta sitten hauskaa kun on "kiva" johto yhdistyksellä??? Tuntuu siltä, että ne jotka huutavat hyvän hengen perään ovat itse näillä kommenteillaan tuhoamassa sitä vähääkin... Me voidaan jokainen itse katsoa peiliin ja tehdä jotain siksi on myös vuosikokous olemassa. Sinne vaan asettumaan ehdolle ja äänestämään niin ei tarvitse keskustelupalstoilla itkeä!

        Idiootti pitää olla jos lähtee omaa aikaansa tuhlaamaan ritelyihin.

        Bokseri on kiva koira, mutta en aikaani tuhlaa SBY:n rienoissa.
        Jokainen tekee valintansa, mihin käyttää energiansa.


      • L,Viita-piiri
        oma elämä-PP kirjoitti:

        Idiootti pitää olla jos lähtee omaa aikaansa tuhlaamaan ritelyihin.

        Bokseri on kiva koira, mutta en aikaani tuhlaa SBY:n rienoissa.
        Jokainen tekee valintansa, mihin käyttää energiansa.

        "Sen joukon johtajaksi nimittäisin,
        ken pitkäkaulaisin on, pienipäisin
        ja takapuoleltansa täyteläisin."


      • käy-käy-käy
        L,Viita-piiri kirjoitti:

        "Sen joukon johtajaksi nimittäisin,
        ken pitkäkaulaisin on, pienipäisin
        ja takapuoleltansa täyteläisin."

        Kuulostaa vähän siltä, että kynsiä ja hampaita teroitellaan.
        Käyttis ihmiset iskevät.


    • niin tai näin

      Hyvin kävi taas tässäkin kokouksessa :) kovasti pyydetään ja halutaan uutta porukkaa osallistumaan toimintaan,mutta sama porukka sinne "johtoon" jäi nytkin hillumaan :P
      Meni taas minunkin antamani ääni varmaan mappi Ö:hön!
      Taidan alkaa kannattamaan bokserikerhoa :D

    • eksjäsen

      Ainakin rahat on hävinneet.Olisi kiva tietää minne.Vasta oli yli 40 tonnia ja nyt 25.....Ihmiset taitaa unohtaa ettei oo omia rahoja.olisko erikoistilintarkastuksen vuoro?Missään ei tullut ilmi minne ne on jaettu.Toimistokulut 1900 vastaa keskiverto firman papereita yms.....enpä kannata tuollaista poppoota.rehellisyys maan perii kuitenkin

    • boksuttiboksutti

      Taas on vauhti päällä.

    • tuuttifruutti

      Itse en ainakaan huomannut mitään outoa saatikka vauhdin kiihtymistä... :o
      aijon myöskin mennä kokoukseen jotta voin olla päättämässä seuraavastakin hallituksesta!

    • huksuttipuksutti

      Hei tuttifrutti, aloita vaikka käymällä SBY:n keskustelupalstalla.

    • tuuttifruutti

      ^HUOH. Nythän siellä näyttää taas olevan tekstiä, kun nuo muutamat katkeroituneet pitävät melua itsestään ja syyttelevät hallituslaisia. Aina samat tyypit. Kasvaisivat aikuisiksi. Ei jaksa ymmärtää. Itse en ainakaan tollaisia tyyppejä äänestäisi koskaan.

      • hohhohhoijaa

        Olisikohan siihen mahdollisesti joku hyvä syy, kun samat tyypit syyttelevät hallituslaisia?? Tuskin on kyse katkeruudesta, vaan siittä että asiat on oikeesti hoidettu huonosti!!


      • tuuttifruutti
        hohhohhoijaa kirjoitti:

        Olisikohan siihen mahdollisesti joku hyvä syy, kun samat tyypit syyttelevät hallituslaisia?? Tuskin on kyse katkeruudesta, vaan siittä että asiat on oikeesti hoidettu huonosti!!

        luulisi, että muutkin reagoisivat jos asiat niin huonosti olisivat! Kaikkia ei vaan voi miellyttää vaikka se hallitus olisi minkälainen tahansa - tai tietty noi huutelijat voisivat muodostaa oman hallituksensa niin siten voisivat asiat heidän mielestään olla hyvin. voisi muiden mielestä olla huonosti?


    • iekeidi

      yksi noista huutelijoista on kuulemani mukaan ollut ahllituksessa itse ja silloin olivat asiat ihan päin seiniä! näyttelyitäkin unohdellut sun muuta.

    • boksuttiboksutti

      Kyllä mun on myönnettävä, jotta nuo jatkuvat riidat häiritsee harrastamista. Ei aina tiedä kenen kanssa uskaltaa jutella, jottei joku toinen taas suutu.
      Ihmettelen mikä tässä on niin suurta, että tarvii riidellä.

    • my way or ...

      Nyt on uusi hallitus ja minkälainen se onkaan.Vanhat konkarit loistivat poissaolollaan ja sen pitäisi jo kertoa asioiden tilasta.Jalostustoimikuntaa "johtaa" peräti yhden pentueen kasvattanut...pj on henkilö,josta useimmat ei tiedä mitään muuta kun sen,ett kritiikinsietokyky on vähäinen.Koulutuksesta tai vaikkapa kielitaidosta ja yhdistystoiminnasta ei mitään kerrottu.Mutta onnea kaudelle,nyt vaan käyttökoiria kehiin ja näyttämään,miten terveitä ja hienoja ovat:)Jäseniä yhistyksellä varmaan tuhannen ja kokouksessa oli jotain 60...hävettävää.Ja riitelyä toisen päälle,ruttukuonoille menee tän vuoden maksu,siellä ei ainaskaan tapella naurettavista eikä haukuta ihmisiä.

      • surku66

        Harmittavaa se ,että on pakko olla jäsen jos haluaa halvemmalla hinnalla pentuja rekisteröidä,muuten kato olisi siinä yhdistyksessä kova. Minunkin maksuni menee ruttukuonoille tänä vuonna :) Ne on kaikkien kaveri


      • neljätoista
        surku66 kirjoitti:

        Harmittavaa se ,että on pakko olla jäsen jos haluaa halvemmalla hinnalla pentuja rekisteröidä,muuten kato olisi siinä yhdistyksessä kova. Minunkin maksuni menee ruttukuonoille tänä vuonna :) Ne on kaikkien kaveri

        Onneks ei oo pakko olla millään muotoa aktiivinen noissa keimeissä.
        Ruokin ja ulkoilutan omaa bokseria, se riittää mulle. Olen onnellisesti näistä riidoista vapaa.


    • Tyytyväinen

      Näyttää siltä, että pääosa jäsenistä on tyytyväisiä kun ei ole tarvetta tulla kokoukseen vaikuttamaan! Silloin jos halutaan vaikuttaa vuosikokouksissa on paljon jäseniä paikalla ja kun menee hyvin on vähän :)

      Jälleen oli mahdollisuus vaikuttaa valintoihin ja vaikkapa asettua ehdolle... jos ei ole paikalla niin on ihan turha täällä tai muilla palstoilla huudella! Lapsellista touhua itseensä kyllästyneiltä ihmisiltä. Jos halutaan muutosta kannattaa ensin katsoa peiliin ja miettiä vähän.

      SBY:llä menee hyvin ja jäsenenä on hyvä olla nyt ja jatkossa :)

      • tyytymätön

        Jos olit kokouksessa, tietäisit, ketä siellä oli paikalla. Nämä samat henkilöt vuodesta toiseen valitsevat ja ehdottavat vain toisiaan. Jollet ole kyseisten henkilöiden kaveri, on ehdolle asettuminen aivan turhaa. Tuossa kokouksessa riitti, kun oikea henkilö sinua ehdotti, muilla ehdokkailla ei sen jälkeen olisi ollut mitään mahdollisuuksia.

        Itse olen kuullut sellaista, että kokouksessa on nimenomaan vähän jäseniä paikalla, sillä useimmat kokevat etteivät he ole ennenkään pystyneet asioihin vaikuttamaan (miksi siis tulla taas kokoukseen), sillä samat ihmiset (tai heidän kaverinsa) edelleenkin asioita hoitavat.

        No, onneksi vähitellen on nousemassa SBY:n sisällä toisin monista asioista ajatteleva joukko aktiiveja, jotka tekevät toistensa kanssa yhteystyötä saadakseen lähitulevaisuudessa uusia, toisin ajattelevia ihmisiä, hallitukseen.


    • lipunkantaja10

      Se mikä on ollut kurjaa, SBY:n kulttuuri on jo 1990-luvulta ollut "enemmistädikdatuuri".
      Elikä se ryhmä joka on kulloinkin saanut valta-aseman, on juntannut juttunsa toisista välittämättä.
      Yksin ei riitele ketään, mutta jos vallassa pleva ryhmittymä tarkoituksella nuijii toisten toiveet ja kiinnostuksen kohteet vähäpätöisinä, syntyy tyytymättömyyttä. Hävinneestä osapuolesta aina tehdään se riidanhaastaja.
      Mitä nykyisin tarkoitetaan demokratialla, ei ole oikein toteutunut SBY:ssä.

      Tietysti voihan vetäytyä sanan "demokratia" taakse piiloon ja sanoa ettei se antiikin Kreikassakaan tarkoittanut suinkaan tasapuolisuutta.

      Ei silleen, minähän olen jo vuosia treenannut sakemannien kanssa, niin jatketaan edelleen.
      Onnea ja yrityshalua kuitenkin nykyiselle hallitukselle sekä oppositiolle tasapuolisesti.

    • nyth7

      Eipä tarvinnut mennä kokoukseen,kun enpä pystynyt edellisellä kerrallakaan mitään vaikuttamaan.. ei sen puoleen,en kyllä saanut viime vuosimaksuakaan maksettavaksi,että eipä mulla olis ollu äänivaltaakaan.. enkä ole sinne päin mitään ilmoa laitellut,kun omasta mielestäni ei kuulu mun toimenkuvaan penätä omaa jäsenmaksuani.. jos ei raha kelpaa niin olkoon..

      Tyytyväisenä palloilen nyt ruttukuonojen kanssa :) katsotaan mitä tuleman pitää kun ovat nyt skl:n ja palveluskoiraliiton jäseniä(SBY:n vastustuksesta huolimatta),että pystyy enemmän juttuja järjestämäänkin.

      • Nyth8

        Kumma kyllä kummankaan yhdistyksen (SPKL ja SKL) sivuilta ei löydy Ryttykuonoja jäsenenä???


      • whatever
        Nyth8 kirjoitti:

        Kumma kyllä kummankaan yhdistyksen (SPKL ja SKL) sivuilta ei löydy Ryttykuonoja jäsenenä???

        Etsivä löytää neitiseni :) Uudet jäsenyhdistykset
        Hallitus hyväksyi Suomen Kennelliiton jäseniksi seuraavat jäsenyyttä anoneet yhdistykset:
        • Etelä-Suomen Ruttukuonokerho ry, Helsinki .tämä siis löytyy kenneluutisista 6/2011, ja SPKL jäseniksihän ne vasta viime kuussa hyväksyttiin jotenka malttia,kyllä sekin sinun silmien eteen tupsahtaa Joten jos Nyth8 etsisi nyt jotain muuta tekemistä.

        Ja varsinkin jos etsit RYTTYKUONOJEN nimellä, niin ei kyllä löydykkään mitään


    • yhdistysonvoimaa

      Niin jossain on tosiaan vikaa kun SBY:n riidat ovat jo poikineet 2 uutta kerhoa.
      Menneellä vuosituhannella syntyi BB-klubi ja nykyinen ruttukuonot on vähän tuoreempien riitojen tuotos. Mikäköhän on seuraava ?

      No mahtuuhan tänne noita uusia yhdistyksiä.

    • Ihmetys

      Antaa kaikkien kukkien kukkia... Rodun eteen ruttukuonot ei ainakaan tee mitään hyvää!!!! Terveysasioista pitäisi olla kiinnostunut ja myöskin koiran rotumääritelmänmukaisuudesta. Tarkeintä ei ole se, että koira jaksaa pari kierrosta juosta kehässä vaan kokonaisuus! -> Rotuhan on palveluskoirarotu

      Riitoihin tarvitaan aina se toinenkin osapuoli ja yleensä se joka ei pysty kompromisseihin vaan katsoo ainoastaan omaan napaansa väistyy ja perustaa oman kerhon...

      Ja tiedoksi, en kuulu kumpaankaan.

      • whatever

        Rodun eteen ruttukuonot ei ainakaan tee mitään hyvää!!!! Terveysasioista pitäisi olla kiinnostunut ja myöskin koiran rotumääritelmänmukaisuudesta.

        Kerroppas muillekin mihin perustat väitteesi.


        "Rotuhan on palveluskoirarotu " ja KÄYTTÖTARKOITUS: Seura-, suojelu- ja palveluskoira, eli jokainen harrastaa sitä mitä haluaa ja näyttelissä käyminen on harrastus siinä missä koirien pistäminen hihoja puremaan. Kuinkas monta koiraa suoritti jonkunlaisen palveluskoirakokeen viime vuonna ? Ei muuten kovin monta. Ja voihan sitä palveluskoira toimintaa harrastaa ja käydä näyttelyissä,mutta ethän sinä voi tietää mitä muut tekee,jotenka suu suppoon


      • joku vain

        Ensinnäkin VAIN rotuyhdistys saa ottaa kantaa jalostusasioihin. Muilla yhdistyksillä ei ole oikeuttaa asiaan ottaa mitään kantaa yhdistyksenä.


    • fgu658

      jos "ihmetys" ei kuulu kumpaankaan porukkaan,eikä tiedä niiden asioista juurikaan mitään,niin tulisiko hieman miettiä ennen kuin laittaa kaiken syyn uusien kerhojen piikkiin! jos ihmiset ovat vuosia kokeneet,etteivät pysty millään tavalla vaikuttamaan SBY:n toimintaan missään suhteessa,niin ei kyllä minun mielestäni se vika ole siellä pois lähtevissä.
      SBY:llä käynyt viime vuosina aika kova kato riveissä ihan siellä yläpäässä ja niitäkin,jotka ovat lähteneet ovat saaneet vielä jälkikäteen paskaa niskaan ihan rodun lehdessä asti.
      Ja "ihmetys" voisi valaista samalla,että mitä niin ihmeellisen hyvää se SBY sitten tekee bokserin rotumääritelmän hyväksi? JTO:kin ollut myöhässä ja sis.useita virheitä.. tehty suoraan sanottuna juostenkusten..
      Jalostusuroslistalle alennettiin vaatimuksia EH:sta,H:n!!
      Vasta muutamia vuosia boksereita omistaneena on kyllä ollut aikamoinen järkytys varsinkin se miten yhdistyksen keskustelupalstalla ihmiset puhuvat.. suorastaan vittuillaan päin näköä ja jos haluaa hallitukselta jotain kysyä,niin se otetaan vastaan lähes hyökkäyksenä.. ei vain anna hirveän hyvää kuvaa itsestään juuri mukaan liittyneille boksereiden omistajille.

      • Minä

        Olen lukenut JTO:n ja todennut, että oikein kuten pitääkin on painotettu palveluskoirarodun käyttöominaisuuksia... Mitä tulee tuohon muutokseen EH.sta H:n mielestäni tärkeämpiä asioita ovat terveys ja koiran luonneominaisuudet kuin se priima ulkonäkö -> Eikös kyse ole jalostusuroksista? Ei se nätti pönöttäminen kehässä tee koirasta hyvää jalostusyksilöä!!!!

        Käsittääkseni SBY:n "yläpässä" on käynyt kato sellaisten henkilöiden kohdalla, jotka huomasivatkin kuinka kova homma on hoitaa pestiään ja näin jättivät luottamustoimensa mihin vuosikokous heidät oli valinnut??? Tämä on mielestäni järkyttävää rintamakarkuruutta ja vastuun pakoilua!

        Keskustelupalstalla vittuilu on tullut juurikin rivijäsenien puolelta hallitusta kohtaan mikä myös on säälittävää sillä eihän hallitus pysty puolustautumaan yksityishenkilöinä näitä muutamien "fiksujen" purkauksia vastaan.

        Mukaan vain toimintaan ja vaikuttamaan siihen, että meillä on jatkossa hyvillä käyttöominaisuuksilla varustettuja täysipäisiä boksereita eikä vain nätisti kehässä liikkuvia/seisovia vietittömiä rekkuja!


      • eioptimistiei
        Minä kirjoitti:

        Olen lukenut JTO:n ja todennut, että oikein kuten pitääkin on painotettu palveluskoirarodun käyttöominaisuuksia... Mitä tulee tuohon muutokseen EH.sta H:n mielestäni tärkeämpiä asioita ovat terveys ja koiran luonneominaisuudet kuin se priima ulkonäkö -> Eikös kyse ole jalostusuroksista? Ei se nätti pönöttäminen kehässä tee koirasta hyvää jalostusyksilöä!!!!

        Käsittääkseni SBY:n "yläpässä" on käynyt kato sellaisten henkilöiden kohdalla, jotka huomasivatkin kuinka kova homma on hoitaa pestiään ja näin jättivät luottamustoimensa mihin vuosikokous heidät oli valinnut??? Tämä on mielestäni järkyttävää rintamakarkuruutta ja vastuun pakoilua!

        Keskustelupalstalla vittuilu on tullut juurikin rivijäsenien puolelta hallitusta kohtaan mikä myös on säälittävää sillä eihän hallitus pysty puolustautumaan yksityishenkilöinä näitä muutamien "fiksujen" purkauksia vastaan.

        Mukaan vain toimintaan ja vaikuttamaan siihen, että meillä on jatkossa hyvillä käyttöominaisuuksilla varustettuja täysipäisiä boksereita eikä vain nätisti kehässä liikkuvia/seisovia vietittömiä rekkuja!

        Ei tästä ole kovin paljon aikaa kun uusi jalostustoimikunnan vetäjä haukkui JTO;n niin alas jottei nähnyt mitään posiitiivista Granholmin johtaman ryhmän työssä.
        Odottaako hän nyt että hänen työtään katsellaan vaaleanpunaisin kukkaslasein.

        Minun on vaikea asennoitua tuollaiseen henkilöön positiivisesti.
        Vaikea kuvitella jotta jalostusasioissa syntyisi jotain positiivista.

        On aika kummallinen näkemys, jotta hyvälle käyttökoiralle riittää-kunhan vain on ruma, eikä viedä kehään.

        En voi käsittää, että joku käyttää toimintakyvyssä miinuksen saanutta narttua jalostukseen.


      • Selvennys?
        eioptimistiei kirjoitti:

        Ei tästä ole kovin paljon aikaa kun uusi jalostustoimikunnan vetäjä haukkui JTO;n niin alas jottei nähnyt mitään posiitiivista Granholmin johtaman ryhmän työssä.
        Odottaako hän nyt että hänen työtään katsellaan vaaleanpunaisin kukkaslasein.

        Minun on vaikea asennoitua tuollaiseen henkilöön positiivisesti.
        Vaikea kuvitella jotta jalostusasioissa syntyisi jotain positiivista.

        On aika kummallinen näkemys, jotta hyvälle käyttökoiralle riittää-kunhan vain on ruma, eikä viedä kehään.

        En voi käsittää, että joku käyttää toimintakyvyssä miinuksen saanutta narttua jalostukseen.

        Missä toimintakyvyssä???


      • kolmepuoliehkäss
        Selvennys? kirjoitti:

        Missä toimintakyvyssä???

        Luonnetestin toimintakyky miinuksella, eikun käyttökoirajalostusta.
        Minä en huolisi sellaista edes kotikoiraksi.
        Niin ja toinen , , parempi kai odottaa ja katsoa, josko tästä vielä tulisi jotain.


      • Ihmetys
        kolmepuoliehkäss kirjoitti:

        Luonnetestin toimintakyky miinuksella, eikun käyttökoirajalostusta.
        Minä en huolisi sellaista edes kotikoiraksi.
        Niin ja toinen , , parempi kai odottaa ja katsoa, josko tästä vielä tulisi jotain.

        No toi luonnetesti on sellaista leikkiä ettei se kerro yhtään mitään. Seurakoirille ja muille sohvaperunoille tarkoitettu. Oikeasti ei kerro koiran käyttöominaisuuksista yhtään mitään....

        Samanlaista leikkiä on MH-kuvaus!


      • whatever
        Ihmetys kirjoitti:

        No toi luonnetesti on sellaista leikkiä ettei se kerro yhtään mitään. Seurakoirille ja muille sohvaperunoille tarkoitettu. Oikeasti ei kerro koiran käyttöominaisuuksista yhtään mitään....

        Samanlaista leikkiä on MH-kuvaus!

        Kerro sinä sitten kaikkitietävänä että mikä testi nyt sitten kertoo koiran käyttöominasisuuksista kaiken


      • kolmepuoliehkäss
        Ihmetys kirjoitti:

        No toi luonnetesti on sellaista leikkiä ettei se kerro yhtään mitään. Seurakoirille ja muille sohvaperunoille tarkoitettu. Oikeasti ei kerro koiran käyttöominaisuuksista yhtään mitään....

        Samanlaista leikkiä on MH-kuvaus!

        Kerroppa mikä sit kertoo ?


      • kauhistuskauhea
        Ihmetys kirjoitti:

        No toi luonnetesti on sellaista leikkiä ettei se kerro yhtään mitään. Seurakoirille ja muille sohvaperunoille tarkoitettu. Oikeasti ei kerro koiran käyttöominaisuuksista yhtään mitään....

        Samanlaista leikkiä on MH-kuvaus!

        Ihmetys, ihmetys, taisi olla nuo tiedot taas vain tyhjiä puheita. Kyllä pitää pystyä esittämään jotain parempaa, jos luonnetesti on vain lasten leikkiä.


      • joopasta joo
        Selvennys? kirjoitti:

        Missä toimintakyvyssä???

        Millainen on mielestäsi miinuksen toimintakyvyn koira


      • kauhistuskauhea
        joopasta joo kirjoitti:

        Millainen on mielestäsi miinuksen toimintakyvyn koira

        Joopasta joo tai ei.
        Koira jolla on puutteellinen toimintakyky "ei kestä kaikkia normaalielämän tilanteita toimintakykyään menettämättä"
        Sellainen koira ei ainakaan minulle kelpaa koti- tai harrastuskoiraksi.
        Sellaista koiraa ei tulisi käyttää jalostukseen, jos haluamme säilyttää edes vähäiset rippeet palveluskoiran perusominaisuuksista.


      • luonnetesti
        kauhistuskauhea kirjoitti:

        Joopasta joo tai ei.
        Koira jolla on puutteellinen toimintakyky "ei kestä kaikkia normaalielämän tilanteita toimintakykyään menettämättä"
        Sellainen koira ei ainakaan minulle kelpaa koti- tai harrastuskoiraksi.
        Sellaista koiraa ei tulisi käyttää jalostukseen, jos haluamme säilyttää edes vähäiset rippeet palveluskoiran perusominaisuuksista.

        Oma koirani sai luonnetestissä toimintakyvyn miinuksen puolelle. Uusintatestiin ollaan jossain vaiheessa menossa, sillä se ei ole lähelläkään totuutta. Älkää siis aina antako arvoa luonnetestin arvosteluille, luonnetestiarvostelu riippuu hyvin paljon muustakin kuin vain koiran suorituksesta. Lisäksi koiran suoritus riippuu myös hyvin monesta tekijästä (kuten ihmisenkin erinäisissä tilanteissa), itse tein sen virheen, että vein koirani luonnetestiin juuri silloin kun ei olisi saanut sitä viedä (mm. perheeseen oli juuri tullut uusi koira edeltävänä päivänä ja kukaan ei ollut saanut nukuttua yöllä.). Omistaja on lopulta paras arvostelemaan koiransa luonnetta vuosien kokemuksen kautta.

        Ja kyllä, koirani kestää erinomaisesti kaikki normaalielämän tilanteet, eikä menetä toimintakykyään. Koirani on mm. osannut suojella minua todellisessa tilanteessa ollessani uhattuna ja on sekä näyttelyissä että rakennustyömailla kuin kotonaan.


      • lldjftyvdch
        luonnetesti kirjoitti:

        Oma koirani sai luonnetestissä toimintakyvyn miinuksen puolelle. Uusintatestiin ollaan jossain vaiheessa menossa, sillä se ei ole lähelläkään totuutta. Älkää siis aina antako arvoa luonnetestin arvosteluille, luonnetestiarvostelu riippuu hyvin paljon muustakin kuin vain koiran suorituksesta. Lisäksi koiran suoritus riippuu myös hyvin monesta tekijästä (kuten ihmisenkin erinäisissä tilanteissa), itse tein sen virheen, että vein koirani luonnetestiin juuri silloin kun ei olisi saanut sitä viedä (mm. perheeseen oli juuri tullut uusi koira edeltävänä päivänä ja kukaan ei ollut saanut nukuttua yöllä.). Omistaja on lopulta paras arvostelemaan koiransa luonnetta vuosien kokemuksen kautta.

        Ja kyllä, koirani kestää erinomaisesti kaikki normaalielämän tilanteet, eikä menetä toimintakykyään. Koirani on mm. osannut suojella minua todellisessa tilanteessa ollessani uhattuna ja on sekä näyttelyissä että rakennustyömailla kuin kotonaan.

        Et usko tota itsekkään,,,justiinsa


      • luonnetesti
        lldjftyvdch kirjoitti:

        Et usko tota itsekkään,,,justiinsa

        Parikymmentä vuotta kokemusta rodusta eli enköhän minä tiedä, mistä puhun. Kertoisitko itse, kuinka paljon sinulla on kokemusta, kun pystyt väittämään, etten tiedä mistä puhun?


      • lkjkgffa
        luonnetesti kirjoitti:

        Parikymmentä vuotta kokemusta rodusta eli enköhän minä tiedä, mistä puhun. Kertoisitko itse, kuinka paljon sinulla on kokemusta, kun pystyt väittämään, etten tiedä mistä puhun?

        Yli 30 vuotta, mut jos tossa on sun argumentisi, sulla on mennyt 20 vuotta hukkaan.


      • luonnetesti
        lkjkgffa kirjoitti:

        Yli 30 vuotta, mut jos tossa on sun argumentisi, sulla on mennyt 20 vuotta hukkaan.

        En missään vaiheessa tekstissäni argumentoinut, kerroin vain asiasta oman mielipiteeni. Kerroin vain oman mielipiteeni luonnetestissä ja sen liian korkeasta arvostuksesta. Parikymmentä vuotta tosiaan kokemusta ja yli 10 rodun yksilöä omistaneena kerron vain ummikoille, ettei mikään arvostelulaji tai arvostelu ole niin mustavalkoinen, kuin voisi kuvitella.

        En tosiaan ala tällaisella palstalla argumentoimaan, sillä se on mielestäni turhaa. Tarkoitukseni on vain avartaa ihmisten katsantakantaa, jottei jokainen aina usko yksoikoisesti kaikkia koiran tuloksia (olivat ne yhtälailla hyviä tai huonoja) vaan osaisivat aina kyseenalaistaa asioita.

        Jos sinulla tosiaan on noin paljon kokemusta, luulisi sinun tietävän, etteivät luonnetestissä suoriutumiseen vaikuta pelkät geenit vaan hyvin vahvasti myös koiran saamat aikaisemmat kokemukset. Luonnetestin perusteella ei voi siis arvostella koiran synnynnäisiä käyttöominaisuuksia.

        Tässä sitten lyhyesti esimerkki kyseisen koiran osalta tuomarien "vääristä" tulkinnoista: koirani eteni pimeässä huoneessa reippaasti ja mielenkiinnolla haistellen jokaista paikkaa, mutta koska ei jäänyt luokseni vaan ainoastaan kävi luonani nopeasti, tulkitsivat tuomarit koirani toiminnan negatiivisesti (kuten arvostelun yhteydessä kertoivatkin, että koiran olisi pitänyt jäädä luokseni pimeässä huoneessa eikä jatkaa tutkimusretkeään ja siitä syystä toimintakyky meni miinukselle). Koirani ei ole ikinä luonteeltaan ollut sellainen, joka jää nyhjöttämään viereeni vaan menee aina täysillä ja tekee aina täysillä. Mielestäni paineistamisen jälkeen toimi uteliaana, normaalina omana itsenään pimeässä huoneessa, eikä osoittanut stressin merkkejä.


      • kukkistöyhtöhattu
        luonnetesti kirjoitti:

        En missään vaiheessa tekstissäni argumentoinut, kerroin vain asiasta oman mielipiteeni. Kerroin vain oman mielipiteeni luonnetestissä ja sen liian korkeasta arvostuksesta. Parikymmentä vuotta tosiaan kokemusta ja yli 10 rodun yksilöä omistaneena kerron vain ummikoille, ettei mikään arvostelulaji tai arvostelu ole niin mustavalkoinen, kuin voisi kuvitella.

        En tosiaan ala tällaisella palstalla argumentoimaan, sillä se on mielestäni turhaa. Tarkoitukseni on vain avartaa ihmisten katsantakantaa, jottei jokainen aina usko yksoikoisesti kaikkia koiran tuloksia (olivat ne yhtälailla hyviä tai huonoja) vaan osaisivat aina kyseenalaistaa asioita.

        Jos sinulla tosiaan on noin paljon kokemusta, luulisi sinun tietävän, etteivät luonnetestissä suoriutumiseen vaikuta pelkät geenit vaan hyvin vahvasti myös koiran saamat aikaisemmat kokemukset. Luonnetestin perusteella ei voi siis arvostella koiran synnynnäisiä käyttöominaisuuksia.

        Tässä sitten lyhyesti esimerkki kyseisen koiran osalta tuomarien "vääristä" tulkinnoista: koirani eteni pimeässä huoneessa reippaasti ja mielenkiinnolla haistellen jokaista paikkaa, mutta koska ei jäänyt luokseni vaan ainoastaan kävi luonani nopeasti, tulkitsivat tuomarit koirani toiminnan negatiivisesti (kuten arvostelun yhteydessä kertoivatkin, että koiran olisi pitänyt jäädä luokseni pimeässä huoneessa eikä jatkaa tutkimusretkeään ja siitä syystä toimintakyky meni miinukselle). Koirani ei ole ikinä luonteeltaan ollut sellainen, joka jää nyhjöttämään viereeni vaan menee aina täysillä ja tekee aina täysillä. Mielestäni paineistamisen jälkeen toimi uteliaana, normaalina omana itsenään pimeässä huoneessa, eikä osoittanut stressin merkkejä.

        Alanko vai enkö ala, voi käyttökoiraharrastajien yrttitarha.
        Kertoisitko mikä koe tai testi sitten selvittäisi "synnynnäisiä käyttöominaisuuksia".
        Yritäppä katsoa suurempaa kokonaisuutta. Älä takerru oman koirasi erinomaisuuteen ja kokemiin (mielestäsi) vääryyksiin.
        Yritä objektiivisesti mittiä mikä olisi parempi testi synnynäisten ominaisuuksien selvittämiseksi ja kerro se sitten meille.
        Ehkä saamme jotain uusia ideoita, kuka tietää.


      • ei lyttykuonoa tähän

        ehkä se on vain hyvä että on laskettu eh:sta h:n.. siellähän voi olla paremman näköisiä koiria kuin mitä eh ovat (siis ei niin lyttykuonoisia). Pääasia että ovat terveitä jos jalostukseen käytetään.


      • hoppahoijaa4
        Ihmetys kirjoitti:

        No toi luonnetesti on sellaista leikkiä ettei se kerro yhtään mitään. Seurakoirille ja muille sohvaperunoille tarkoitettu. Oikeasti ei kerro koiran käyttöominaisuuksista yhtään mitään....

        Samanlaista leikkiä on MH-kuvaus!

        Hei ihmetys- ZTP ja IPO ovat sellaista leikkiä jotta eivät kerro koiran käyttöominaisuuksista mitään. Jos pelkkä saalisvietti on käyttöominaisuus jpllekin, niin ihmettelen.


    • huisinäjaminä

      Hei minä ja sinä, kuinka se näkyy hallituksen toimien kautta jotta nyt yritetään hoitaa terveyttä ja palveluskoirarodun käyttöominaisuuksia ?? ;=D

    • fgu658

      No,kyllä vaan mun mielestä se koiran ulkonäkökin jotain merkkaa! kyllä mä ainakin haluan bokserilta näyttävän koiran,enkä vaan jotain sinne päin.. en mä mitään maailmanvoittajaa kaipaa,mutta hyvän rotunsa edustajan kuitenkin.
      Käytetään vaan niitä H:n saaneita koiria jalostukseen ja sitten 10v päästä mietitään,että miltä sen bokserin kuuluikaan näyttää? oikeasti! ei sieltä näyttelyistä ole temppu eikä mikään sitä EH:ta saada.. saa olla aika hiton ruma/viallinen koira,että saisi aina vaan H:ta?!
      Rotumääritelmässäkin kuitenkin kuvataan miltä bokserin tulee näyttää ja eikö sitä pitäisi noudattaa?
      Ja kuitenkaan Suomessa ei olla koiraharrastuksessa sellaista aktiivikansaa,että kaikki haluaa koiriensa kanssa kisata. Ja yleensä jos korkealle haluaa kisata nopeasti niin sitten siihen hommaan yleensä otetaan sakemanni tai malikka. Monet haluavat perhekoiran,jonka kanssa silloin tällöin harrastaa.Bokserin kuitenkin kuuluu olla myös helppo perhekoira.Mitä tapahtuu kun perheisiin lyödään kahden todella kovan ja terävän bokserin yhdistelmä? eikö voitaisi vaan ymmärtää,että toiset saa kasvattaa boksereita vaan käyttöön ja myykiin niitä sitten kisaaviin koteihin ja toiset tekee pentuja "kotikoiriksi".Terveys on tärkeää ja sitä pitääkin vaalia,mutta se jos koira nyt pärjää näyttelyissä mutta sen kanssa ei kisata onko se niin vaarallista? ei se sano,ettei koiraa olisi kunnolla peruskoulutettu.Ei ne kokeetkaan kaikkea kerro.. koira voi toimia kokeissa aivan eri tavalla kun mitä sitten kotona.

      • Ettnäin

        Ei tapahdu mitään, elämä jatkuu rauhallisena :) Kentällä päästetään höyryt pois... Kaikki on omistajista kiinni, mitä sallitaan ja mitä ei!


    • päivi h

      Ihmettelevälle sen verran,että ruttukuonot on kerho ei rotuyhdistys.Kerhojen toimintaperiaatteet sanelee aika pitkälti kennelliitto ja koska emme ole rotuyhdistys niin emme myöskään saa puuttua jalostusasioihin vaan se kuuluu rotuyhdistyksen tehtäviin.Ja siitä,ettemme tee muuta kuin käymme näyttelyssä voinen olla eri mieltä vai mitä sanot jälkiviikonlopusta,suojelukoiratestistä viime vuonna.Tänä vuonna järjestämme luonnetestin (palveluskoiiraliiton jäsenyyskin on nyt saatu),suojelukoiratestin ja tottispäivän ja klubshown.Joten pelkästään näyttelylinjalla emme ole:)Tervetuloa siis tapahtumiin ja jäseneksi :)

      • ruttukuonot juuh....

        tuloksia odottellessa, muutakin kun niitä näyttelytuloksia :)
        Se että järjestää jonkun "tapahtuman" ei tee mistään järjestöstä tai yhdistyksestä palveluskoira järjestöä tai -yhdistystä.
        Kivahan noissa tapahtumissa on käydä katselemassa punaisia, keltaisia ja vihreitä "valoja" ja kuulemassa kuinka koirasta joko olisi tai ei olisi suojeluun tai muuhun pk lajiin.


      • seliseli7
        ruttukuonot juuh.... kirjoitti:

        tuloksia odottellessa, muutakin kun niitä näyttelytuloksia :)
        Se että järjestää jonkun "tapahtuman" ei tee mistään järjestöstä tai yhdistyksestä palveluskoira järjestöä tai -yhdistystä.
        Kivahan noissa tapahtumissa on käydä katselemassa punaisia, keltaisia ja vihreitä "valoja" ja kuulemassa kuinka koirasta joko olisi tai ei olisi suojeluun tai muuhun pk lajiin.

        Minä tässä näitä viesteja selailin, enkä läytänyt missään sellaista kohtaa missä väitetään ,että ruttukuono kerho olisi palveluskoira järjestö/yhdistys. Sinä taidat olla yksi niistä katkeroituneista sby:läisistä jotka vastusti bokserkerhon liittymistä kennelliittoon. No nimenvaihdollahan ne senkin onnistu tekemään ja varmasti sinua nyt v...ttaa. Ja kyllä sby:llä ihan samanlaista toimintaa on, ja ei sieltäkään kovin monta koiraa mitään tuloksia tee. Mistä SÄ tiedät mitä muut harrastaa, ei kenekään tarvitse mennä kilpalemaan,vaikkakin koiransa kanssa harrastaa pk-lajeija. Ainkin viime vuonna, ne tapahtumat mitä ruttukuonot/ bokserikerho järjresti oli Kerava - Kouvola välissä. Kuinka monta kertaa UMA:lla on ollut tapahtumia sby:n jäsenille Helsingistä itäänpäin ? 0


      • :)

        Toi onkin ihan älyttömän kovaa palveluskoiratoimintaa :) Että oikein on ollut jälkiviikonloppu ja suojelukoiratesti ja vielä tänä vuonna järjestätte tottispäivänkin...

        On toimintaa on...


      • ;/
        :) kirjoitti:

        Toi onkin ihan älyttömän kovaa palveluskoiratoimintaa :) Että oikein on ollut jälkiviikonloppu ja suojelukoiratesti ja vielä tänä vuonna järjestätte tottispäivänkin...

        On toimintaa on...

        :) mitä jos sinä nyt näyttäisit sitä älyttömän kovaa palvelustoimintaa esimerkkinä.
        Me sitten arvioidaan mikä on tasosi.
        Ei ruttukuonot ole edes yritys yksiselitteisesti orientoitua palveluskoiratoimintaan. Kuitenkin on muistettava ettei yksikään muukaan boksuyhdistys Suomessa esitä mitään ylivertaista palveluskoiratoimintaa.

        On se tyhjää suunpieksemistä ollut toistaiseksi suomalainen bokserien pk-toiminta.


    • :D

      Eikä eteenpäin mene jos ei todella harrasteta ja yritetä jalostaa käyttöön sopivia boksereita. Näyttää kukkahatut olevan enemmistönä.... silloin ei rotu mene eteenpäin.

    • :/

      :D " Eikä eteenpäin mene jos ei todella harrasteta ja yritetä jalostaa käyttöön sopivia"

      Siihen sitten kulunut kukkahattu nimittely perään, no niinkö sinä viet eteenpäin bokserin jalostusta ?

      Toisten mollaaminen ja vastuun kiertäminen harvoin vie mitään asiaa eteenpäin.
      Perustalta pitäis aloittaa, siis rakentaa ensin yhteistyöhenki ja ehkä sitten voisi kuvitella jottaa saadan mahdollisuus jonkunlaiseen kehitykseen.
      Nyt kun rohkeasti toisit esiin omat saavutuksesi ja työtapasi, niin me hattukukat kukaties seuraisimme esimerkkiä.

    • uh64

      Kehittämisideoita ollaan valmiita ottamaan vastaan,että ":)" ja muut voisi sitten ihan rohkeasti kertoa,että mitä se "palveluskoiratoiminta" sitten on ja mitä se heidän mielestään pitää sisällään mitä ovat itse saavuttaneet koiriensa kanssa kun niin ovat tietoisia siitä,millainen palveluskoira on ja miten sellainen tehdään?!
      Jälkiviikonlopuilla,toko/tottis semmoilla ym.saadaan ihmisiä tutustumaan eri harrastuslajeihin ja monet alkuun/etenemään harrastuksessa ja ehkä sitten löytyvät tuolta kisakentiltä.. Harvemmin sieltä täysin itseoppineita ihmisiä löytyy.. itse ainakin toivon siellä kisakentillä oman koirani kanssa viettäväni tänä vuonna enemmän aikaa kun viime vuonna.

    • kasitoistakin

      "Kehitysideoita ollaan valmis ott,,,jne."
      Jos asetat kritiikkiä, sinulla tulee olla antaa jotain rakentavaa palautetta. Jos et ole halukas kehittämään asioita, pidä sitten mielipiteesi ihan omana tietonasi, sellaisia henkilöitä ei kaipaa kukaan,
      Onhan noita epäurheilijoita ollut jo ennen sinua, ovat kuitenkin huuhtoutuneet pois ilman merkittäviä tuloksia.

    • :D

      Hui! Muurahaiset pyörii pesässään kun vähän sorkkii... Osui ja upposi kritiikkini :)) Tehkää töitä koirienne kanssa ja menkää rohkeasti mestareiden oppiin niin opitte jotain ja pääsette koirienne kanssa eteenpäin. Tavoitteena 300 pistettä :D

    • ;/

      Et sinä sorkkimalla sitä 300 tee, siinä pitää jo vähän osata rakentaakkin.

      Ps. yli 99 % varmuudella oon paljon lähempänä sitä 300 pistettä ollut (ja varmasti tulen olemaan tänäkin vuonna);/ kuin sinä.

      • :D

        Ha Haaaaaaa!!!


    • ;/

      :D, muuten tiedätkö mistä kukkahattu sanonta on peräisin ?

    • uyyhggdd

      :D ei taida tosiaankaan olla perillä mistä kirjoittaa.

      • :D

        Hiekkalaatikolle mahtuu... Jos haluatte leikkiä leikkikää minä treenaan koiraani muualla kuin täällä! Kokeissa nähdään!


    • jottanäin

      oks se pk toiminta sitä,et pannaan sähköt ja koularit kaulaan ja aletaan reenaamaan?tiedos on,ketkä tekee,joten kandeis kattoo peiliin ja miettii,et onks sittekin itessä vika kun ei ilman vehkeitä saa koiraa koulutettua;)isot paskat haistatan niille,jotka tommottii vehkeitä tarvii,ei oo mitään kouluttamista,hävetkää plösöt

      • ?????

        "jottanäin" Häpeä itse!


      • 19ompi19
        ????? kirjoitti:

        "jottanäin" Häpeä itse!

        Rauhotutaan nyt vähän.Kuitenkin on totta että paljon on näitä epäurheilijoita pk-touhuissa mukana. Sekin on selvää, jotta ne joilla ei ole käsitystä sanasta "urheilu", pilaavat muidenkin harrastuksen piikkipannoillaan ja teletakein.
        Kyllänyt pitäisi olla jo niin paljon tietoa, jotta pystytään koira kouluttamaan aivan huipulle ilman näitä rankkoja välineitä.
        Jos todella eiuskopystyvänsä, niin siirtyköön vaikka savikiekkoampujaksi, pätemisen tarvettaan tyydyttämään.


    • HÄH?

      Mites nämä tietämättömien puheet liittyvät SBY:n vuosikokoukseen?

      • missäkiuas

        SBY:n vuosikokous valitsee tällaisia tietämättömiä käytöstapoja vailla olevia huutelijoita mm. jalostustoimikunnanvetäjäksi ym.


      • täälläkiuas
        missäkiuas kirjoitti:

        SBY:n vuosikokous valitsee tällaisia tietämättömiä käytöstapoja vailla olevia huutelijoita mm. jalostustoimikunnanvetäjäksi ym.

        Kuulostaa katkeruudelta!!!! Tietääkseni jäsenistö hallituksen valitsee ;)


      • vieläkiuas
        täälläkiuas kirjoitti:

        Kuulostaa katkeruudelta!!!! Tietääkseni jäsenistö hallituksen valitsee ;)

        sielläkiuas, ei siinä katkeruutta tarvita.
        Katsoppa vähän minne ollaan menossa. Puhutaan ja möykätään MUKA PK-asiaa , mutta todellisuus kaukana käyttökoirista.
        Täysin jäsenistön ja "kuluttajien" huijausta.


      • Kiusataas
        vieläkiuas kirjoitti:

        sielläkiuas, ei siinä katkeruutta tarvita.
        Katsoppa vähän minne ollaan menossa. Puhutaan ja möykätään MUKA PK-asiaa , mutta todellisuus kaukana käyttökoirista.
        Täysin jäsenistön ja "kuluttajien" huijausta.

        No mihin ollaan menossa??? Ei kai se ole ihme jos tuollaisella asenteella ollaan matkassa. Kannattaa vaikuttaa silloin kun on mahdollisuus eikä itkeä täällä, ei se hallitus yksin saa rotua eteenpäin! Omilla valinnoilla sitä viedään rotua eteenpäin. Herätkää vaikuttamaan!!!!


    • whatever22

      Palveluskoira ?? Viime vuonna tehtiin 80 palveluskoirakoetta ja niihin osallistui 34 koiraa joista 20 sai jonkin aseisen tuloksen tehtyä. 2010 tehtiin 65 koetta,34 koiraa ja 22 tulosta. Ja toivottavasti nämä jotka tuloksia tekee, ei ole niitä jotka täälä HUUTELEE että bokseri on palveluskoira. Mihin käyttöön bokseria tänä päivänä tarvitaan ? Kyllä meilläkin harrastetaan puruja ja tottista ,jälkee ym. Mutta kun ei aina kokeita järjestetä lähimain, ja ei oikeen innosta montaa sataa kilsaa ajaa jonekin, niin jä ne tuloksetkin hakematta. Jokainen saa koiransa kanssa harrastaa ihan mitä huvittaa,pää-asia että tekee jotain sen koiran kanssa. loppupeleissä, niin mitä "hyötyä" tavallisella koiranomistajall on siitä että koira osaa purraa maalimiestä ?

      • :)))))))))

        Hyöty tulee siinä, että saa koiransa koulutettua!!! Niin... ne tuloksethan vain haetaan??? Osoittaa todella hyvää asennetta jos kokeen pitäisi aina olla naapurissa eikä missään kauempana :)


      • &&&
        :))))))))) kirjoitti:

        Hyöty tulee siinä, että saa koiransa koulutettua!!! Niin... ne tuloksethan vain haetaan??? Osoittaa todella hyvää asennetta jos kokeen pitäisi aina olla naapurissa eikä missään kauempana :)

        Saa sen koiran kouluttettu ilman että se osaa purra jotain maalimiestä :)))


      • juu-pk-on

        Kyllä se on varmaan just niin että ketkä eniten huutelee sitä "bokseri on palveluskoira", ehkä kuitenkin suhteellisen vähän ymmärtää koko PK-asiaa ja niukasti tuloksia tekevät.


    • ....???

      perustakaan uusi rotuyhdistys jos se on mahdollista..

    • Odotin parempaa

      Kyllä tämä nykyinen johto on aika hakoteillä, ;=(

    • 18kertaa

      No taas kohti uutta ja upeampaa.

    • 2+2=5

      Tavalliset koiraharrastajat puuhastelevat mitä huvittaa ilman jatkuvaa nälvimistä,mikä koira kellään on:) Ei pääse edes yhdistyksen treeneihin kun on väärä ihminen tai väärän kasvattajan koira,mutta mitäs siitä,kiva kun teillä suojeluihmisillä on mukavaa keskenään;) Turha huudella mistään palveluskoirasta,rodulla on oikeudet niinkuin monella muullakin rodulla, loppu on omistajasta kiinni.Menkää oikeisiin SM-kisoihin ja tulkaa sitten huutelemaan.Ei taida monella taidot riittää ja jos pääasia on se helvetin pureminen niin sähkötelkää keskenänne. Yhdistykseen ei enää kukaan normityyppi viitsi lähteä,loputonta tappelua vaan..aikuiset ihmiset

      • 2+2=4 ;)

        "2 2=5" Eikös tuo nyt ole sitä nälvimistä mistä juuri puhuit??? Tuolla asenteella et varmasti pääsekään mihkään ryhmään treenaamaan. Oletko huomannut, että on muitakin lajeja kuin vain suojelu??? Ja totta, suojeluihmisillä on hauskaa :D :D


    • ugjrd

      2 2=4, kenelle mikä on hauskaa. Suojeluporukoiden mielestä piikkipannalla koiran repiminen on hauskaa, ehkä ?

    • moppe456

      ugjrd ja 2 2=5: kommenttisi kertovat, kuinka paljon todella tiedätte lajista... :(
      Ne (suojelu)porukat joissa itse pyörin ovat sekä ihmisiä että koiria arvostavaa porukkaa! Siellä ei revitä ketään mistään pannoista sun muista vaan siellä koulutettaan koiria. Ja tulosta syntyy. Sinua ollaan valmiita auttamaan hölmöimmänkin kysymyksesi kanssa ja treeniporukka iloitsee kun edistystä tapahtuu! Paljon on kiinni myös omista asenteista. Jos menet kentälle naama mutrussa ei kukaan varmasti halua juuri sinua olla ensimmäisenä opastamassa. Summa Summarun: kyllä suojeluihmisillä on hauskaa - ainakin meillä treeneissä! :)

      • 2+2=4

        Näin juuri :) Pidetään hauskaa eikä kaikkea oteta liian vakavasti.


    • hftes

      moppe456, no mitä tuloksia oot tehnyt ? ;-D

    • jjh7

      On kyllä totta,että SBY:n piirit on pienet ja treeneihin ei pääse kun oma sisäpiiri ja uuden joka yrittää mukaan pitää olla jonkun "sisäpiiriläisen" tuntema. Ja kyllä myös vaikuttaa se minkä kennelin koira itsellä on pääseekö mukaan.
      On se hauskaa kun maalimies miettii,että hmm.tää on "tän kennelin koira,näyttelypiski" (ia ilme kertoo,että miksköhän edes vaivaudun),treenin päätteeksi toteaa,että koirahan on luonnonlahjakkuus (no shit sherlock!),tuon tiesin jo itsekin,mutta silti ei "mahdu" ryhmään mukaan,vaikka paikka olisi auki.
      Tätä tietysti tapahtuu myös muiden rotujen piireissä,mutta siellä ollaan kuitenkin enemmän "roturasisteja",kuin "oman rodun" rasisteja..
      Ja kyllä niissä tietyissä porukoissa on ne "kivat" pikku sähköt käytössä koiria koulutettaessa suojeluun.
      Itse kuljenkin nykyisin mielummin koiraporukoissa,joihin pääsee kaikkien rotujen edustajat ja monesti koulutuksia on vetämässä lajien tuomareita tai oikeasti lajista tietäviä ja siinä kisaavia ihmisiä..

      • ijh8

        Taas joku ikäloppu jauhaa vanhoista asioista... Kannattaisi päivittää käsitykset tälle vuosituhannelle.

        Valitettavasti sinun itsekin pitää sitoutua treenaamiseen eikä vain käydä purettelemassa, suojelussa kun on kuitenkin ne kolme osa-aluetta!!! Ja mistä voit olla varma, että ryhmässä oli tilaa? Eiköhän se maalimies itse päätä ketä ottaa mukaan ja ketä ei, ohjaajan asenne on melkoisen suuressa osassa siinä pääseekö ryhmään vai ei...

        Pidetään hauskaa ja tavataan kokeissa ;)


    • j787

      no älä helvetti! tosiaanko siinä on 3 osa-aluetta! hienoa kun valaisit tästä asiasta!
      jos nimenomaan käytetty puruissa sen takia,kun maalimies halunnut nähdä koiran toimintakyvyn PURUISSA,niin luultavasti se viedään sinne puremaan?
      Ja nimenomaan haluttu päästä treenaamaan hieman itseä lähempänä olevaan ryhmään samalla ihan niitä muitakin osa-alueita kun ei ihan aika riitä ajamaan 3tuntia suuntaan useamman kerran vk:ssa.

      Mutta hei hienoa kun olet selkeästi ollut itse paikalla todistamassa tilannetta kun selkeästi pystyt minun suullani puhumaan! ja selkeästi tiedät koirani/koirieni tason ja kuinka paljon me treenataan?! ja ilmeisesti olet jonkin sortin telepaatikko tai selvännäkijä kun pystyt luonteeni analysoimaan ihan näin tietokoneen välityksellä!
      Selkeästi vikahan ei voi olla missään muussa kuin ulkopuolisessa,joka haluaisi ryhmään mukaan.On varmaan hienoa olla noin täydellisiä?peiliin katsominen ei oikeasti olisi pahitteeksi,niin paljon olen kuullut samanlaista juttua,niin monesta eri SBY:n treeniporukasta.Kritiikkiä ei selkeästi pystytä ottamaan vastaan,hyvin harmillista.
      Ja kyllä,tiedän tasan tarkkaan,että porukassa olisi ollut tilaa :)

      Hieman epäilen omaa asennettani,koska ikinä ei ole muiden kouluttajien (lajista riippumatta) tai maalimiehien kanssa tullut tällaista vastaan.
      Puhumatta siitä,että katsotaan päästä varpaisiin ja kun sanoo hymyillen päivää,niin naamalla ilme "kuka sä luulet olevasi".

      • df42

        Tuokin kirjoittamisesi kertoo juurikin asenteestasi... Samoin tuosta peili asiasta katso myös. Hirveää yleistämistä katkeruudella höystettynä.


    • uy7g7

      Voisit lukea tämänkin sivun tekstejä alusta asti,niin huomaat,että hyvinkin moni on kanssani samoilla linjoilla :) SBY ja sen ala-osastojen toiminta on "sisäsiittoista",ollaan kaikkitietäviä ja tärkeileviä ja jos joku kehtaisikin jotain sanoa,niin heti pistetään lyttyyn ja potkitaan pellolle.. ei oteta ystävällisesti vastaan ja ollaan nyrpeitä,jonka takia monet sitten lopettavat treeneissä käymisen tai eivät ensimmäisen kerran jälkeen edes viitsi tulla uudestaan.

      Nöyryys puuttuu kokonaan kun kaikki aika menee oman egon pönkittämiseen sen sijaan,että saadaan uusia bokserin omistajia mukaan.

      Jos moni ihminen on yhdistyksen ja alaosastojen toiminnasta samaa mieltä,niin täällä palstoilla kuin "tosi" elämässäkin niin silloin mielestäni oikeasti pitäisi teidän katsoa sinne peiliin ja miettiä mikä on mennyt vikaan omassa asenteessa ja käytöksessä ja miettiä keinoja asian parantamiseksi ja korjaamiseksi,eikä heti hyökätä kimppuun (niinkuin selkeästi tapoihin kuuluu),selkeästi oman mielipiteen esittäminen on teillä ehdoton EI!

      Ja kuten edellä sanoin tällaista ongelmaa ei ole IKINÄ tarvinnut kohdata minkään muun porukan kanssa.Minulla on oikeus vastata takaisin mielestäni hyväksytyllä tavalla kun minulle tuntematon henkilö tulee hyvin tietäväisenä kertomaan miten olen oletettavasti koiriani treenannut koiriani näkemättä tai niistä mitään tietämättä ja todellakaan kun ei ole ollut paikan päällä,kertomaan minun puolestani miten asiat ovat menneet.

      Ei ole katkeruutta treenaan porukoissa jossa saa olla ihan oma itsensä,on hyvä yhteishenki ja uudet ihmiset otetaan iloisesti vastaan :)
      Kuitenkin minulla on oikeus kertoa omat kokemukseni ja näemykseni asiasta ilman sinun selkeää yritystäsi vääristellä sanojani tai kokemuksiani :)

      • ?????

        On se ihhe juttu kun sinulla ja monella muullakin on tarve täällä palstoilla huudella??? Jos asiat on noin huonosti niin kannattaisiko yrittää tehdä jotain asioille eikä vain valittaa? Ymmärtääkseni jälleen on SBY:n vuosikokouksen aika eikö siellä olisi mahdollisuus vaikuttaa asioihin ei täällä meuhkaamalla.


      • PlaaPlaaaaa

        Höpötät ihan omiasi. Et ole missään käynyt treenaamassa :)


    • gda456

      PlaaPlaaaa, onneksi olkoon teit juuri tyhmyyden maailmanennätyksen. Koskaan tapamatta ihmistä, tiedät mitä hän on muka tehnyt tai jättänyt tekemättä. HUHU HUHU

      • HaHaaaaa

        Näillä palstoilla jokainen retostelee tekemisillään ja jokainen on kaikessa asian tuntija. Muita moititaan eikä katsota itse peiliin eikä todellakaan olla itse valmiita tekemään asioiden eteen mitään!!! Aina on mahdollisuus asioita muuttaa mutta se ei tapahdu täällä valittamalla...


    • hooohhoooo36

      HaHaaaa- miksikö täällä palstoilla sitten retostelet. Lopeta toi ikuinen narsistinen peiliintuijottelu ja lähde nyt sitten tekemään niiden asiottesi hyväksi.

    • Minna O.

      Miksei ihmisellä saa olla huonoja kokemuksia jostain? Heti syytellään narsistiksi ja asennevammaiseksi.

    • hei haloo

      Tämä sama asennevamma josta puhutaan on sitten varmaan todella monella ja jostain kumman syystä asennevammaiseksi haukutaan vain niitä jotka ovat eri mieltä sby:n ihmisten kanssa.

      Kukaan ei voi sanoa täällä että tietäisi toisen koirien tason ja sen että treenaako vai ei.

      Tuo sama maalimiehen ryhmään pääsyn ongelma on todella monella jonka tunnen ja tiedän että ryhmään olisi ollut paikkoja vapaana. Turhaan sby:ssä ihmetellään miksi ei uusia ihmisiä saada mukaan tai etenkään tapahtumia järjestämään ja jopa alaosastoilla on ollut ongelmia saada edes hallitus kasaan, joten kenellä tässä se asennevamma olikaan???

    • eri juttu tämä

      Syy on varmasti sysissä ja sepissä. Miksi tähän on tultu, ei ole niinkään kiinnostava. Kiinostavampi on, kuinka tästä päästään pois.

      Olen myös suojeluharrastaja, siis maalimies. En ole SBY:n jäsen ja minunkin ryhmästä putoaa pois, siis vaikka tilaa olisi, jos ohjaaja ei sopudu ryhmään. Tottakai se on ongelma, mutta minä myös valitsen kuinka käytän vapaa-aikaani.

      Ryhmässäni on mukana yksi naispuolinen bokseriohjaaja joka ei syystä tai toisesta ollut sopeutunut bokseriyhdistyksen treeneihin. Oliko koira väärän sukuinen tai väärästä paikasta, en tiedä, mutta asenne ohjaajalla on kunnossa ja koira on lupaava.
      Selkeästi kuitenkin meillä on ongelma.

      Olisi erittäin tärkeätä, että osaisimme osoittaa kunnioittaa toisiamme, riippumatta minkälaisia koiria tai harrasteita meillä on. Jos emme kykene avoimeen keskusteluun, tilanne ei parane, eikä se ole kenenkään etu. Minkään rodun tai rotujärjestön etu ei voi olla keskenään riitelevät harrastajat. Jos me haukumme toisten koiria lapasiksi, tai räyhäämme jonkun koulutusmenetelmistä, se ei vie mitään asiaa eteenpäin.

    • kypällä keljuttaa

      Vuosikokouksesta sen verran, minä koen, että jalostustoimikunnavetäjä on epäonnistunut täydellisesti. Valitettavasti sitä ei saada tänä vuonna vaihtoon.

      Harmituksen harmitus.

      • Tiedonhaluinen

        Voisitko täsmentää miten on epäonnistunut täydellisesti??? Noin voimakkaasti sanottuna olen kiinnostunut tietämään mitä järkyttäviä asioita on tapahtunut?


    • jfdsgh

      "Siirsin keskustelun virallisen foorumin puolelle,,,", että näin. Jos olet jonkun toimikunnan ¨vetäjä SBY:ssä, sinä siis myös päätät missä foorumeissa ihmiset keskustelevat, ???

      On tämä mahtipontista,

      • lkjhf

        Vai olisiko asia niin, että jotkin foorumit ovat yhdistyksen virallisia tiedotuskanavia???


    • jaahasta

      "jfdsgh" : Jos fb:tä seuraat, niin mikset sinne kirjoittele omalla nimelläsi vastausta? Miksi tulla tänne suomi24 palstalle valittamaan, kun sitä keskustellaan facebookissa ja yhdistyksen foorumilla? Eikö naama kestä?

      Ja ei, en ole edes seurannut ko. keskutelua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe