mihin tilaa katoaa koneelta?

tietämätön...

Osaisiko joku kertoa tietämättömälle, että minne tila katoaa itsestään C:asemalta, tietokoneelta, mikä sen voi aiheuttaa?
Kauan aikaa on tullut aina aikaajoin ilmoitus, että tila vähissä, pitää vapauttaa tilaa! ja aina olen sen tehnyt, ja vaikka kuinka paljon olen tilaa vapauttanut, ja nyt taas tuli sama, että tila lopussa, vaikka mitään uutta en ole koneella asentanut ja ei oikein ole enään mitä poistaa, vapauttaakseni tilaa. Olen aina käsittänyt, että tilaa kuluu vain, jos tallentaa jotain koneella tai asentaa uutta, eikö se niin ole? (en tiedä siis tietokoneista mitään) MIssä siis vika, joku virus, vai mikä? Jos joku viisampi voisi minua auttaa! kiitos vastauksista etukäteen!

10

1290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oletko kokeillut Ccleaner ohjelmaa? Entäs Windowsin "järjestä uudelleen" ohjelmaa? Ne vapauttavat tilaa... Ccleanerissa muista valita ne kohteet, joista haluat poistettavan tiedostoja. Myös sen asetuksista kannattaa ottaa "poista vain yli 24 tuntia vanhat tilanpäistiedostot pois" kohta.

    • kimir

      "että tila lopussa, vaikka mitään uutta en ole koneella asentanut"
      Mutta on todella mahdollista jos esim D asemalle on asennettu peli ja sen talletukset menee kuitenkin C asemalle mitkä voivat viedä satoja megoja.
      Jos ei pelejä ole asennettu niin se ei ainakaan voi olla syy.

      • deleted

        Onko käyttis esim. windows xp, vista vai 7?
        Jos käytössä netti niin nettiselain lataa ja tallentaa kovalevylle kaikennäköisiä väliaikaistiedostoja ennenkuin se näyttää mitään. Yleensä kansioon jonka nimi jotain temp tai tmp tyyppistä?
        Tallennatko/katsotko kamerakuvia PC:läsi? Kun poistat tiedostoja niin ne pitää poistaa myös "poistetut" (tai millä nimellä se nyt olikaan) kansiosta.


    • tekee..

      palautus pisteitä automaattisesti ja se vie todella tilaa, poista muut paitsi viimeisin piste.

      • Tähän väliin

        ajattelin vastata.
        EI ainakaan minun kone säilytä palautuspisteitä eikä ainakaan se minulla mitenkään koneen koko varastoa uudelleen talleta uudeksi tiedostoksi. levytilani on aina 90 % täynnä teen itse palautuspisteen ainaennenkuin poistan tiedostoja.

        MUTTA "kaiken maailman" temppi ja väliaikaistiedostoja tulee, itse availin vain kansioita ja siellä oli useita 1 Gt tiedostoja, muutamayli10 Gt, esim tuossa alla olevissa
        C:\Documents and Settings\yhteinen\Desktop\--->>>>
        Kansiot->
        >Temp
        >Storage
        > MovieEditTask
        > yms

        tuttava käski etsiä KÄYNNISTÄ valikosta suuria tiedostoja aivan kuten sieltä etsitään kuvia/musiikkia/eri nimiä ja muutakin, jotenkin siinä en ole onnistunut

        Ja vielä sen, jos poistelet,älä nyt aivan vailla ymmärrystä poistele,
        että pääset vieä kyselemään apuja, vähän hommanjärkeen.


    • 12

      Esim. jos katsot netin kautta leffoja tai paljon videoita, selaimen välimuistiin voi tallentua paljonkin tavaraa.

    • Tilan vapauttamisessa kannattaa keskittyä olennaiseen, ettei poista jotain tekstitiedostoja tms. jotka eivät juuri vie tilaa. On olemassa ohjelmia, jotka kertovat mihin se tila menee. Yksi tällainen on scanner:

      http://www.steffengerlach.de/freeware/

      Nykykoneissa on niin isot kovalevyt, ettei niitä helpolla saa täyteen ellei tallenna videoita.

    • bittiäbitinperään

      turhat palautuspisteet - käytännössä vain kaksi viimeistä yleensä toimii, joten pienennä Järjestelmän Palautuksen (System Restore) vaatimaa tilaa. Selaimen asetuksista olisi hyvä asettaa tilapäistiedostojen poisto selaimen sammuttamisen yhteydessä päälle - voi kerääntyä yllättävänkin paljon tauhkaa ajan myötä. C:\Windows-kansiossa voi olla paljon automaattisen päivityksen muodostamia kansioita - yleensä muotoa $NtUninstallKB2296199$ tai jotain. Ne voi aivan rauhassa poistaa, sillä päivityksen poisto ei yleensä toimi kuin aivan viimeisimpien kanssa (tullut liikaa tavaraa päälle päivityksen jälkeen). Oikeastaan viittaukset niihin kannattaisi poistaa myös rekisrteristä, ehkä CCleaner-softa on siihen sopiva työkalu - en tosin ole kokeillut (itse muokkaan manuaalisesti rekisteriä regeditin kautta). Kannattaa myös ottaa pois päältä "offline files" resurssienhallinnasta, jos sitä ei aivan välttämättää tarvitse.

      • dfvdfdv

        Jos sulla on vista, niin wareta esim windows 7. Removewat:tilla saat koodin auki


    • Temzz

      Tuo scanneri auttoi mua nyt mulla on 350gt vapaata! Kiitoksia paljoN!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe