Paha ongelma

Epatoivoinen

Virustorjuntaohjelma System tool loysi 38 eri virusta ja tietokoneen naytoon tulee varoitus:
Warning! Your're in danger! Your computer is infected with spyware. Are you do with computer is stored forever in your hard disk. When you visit sites,send emails... All your actions are logged and it is impossible to remove them with standard tools. Your data is still available for forensics and in some cases. Secure yourself right now! Remove all spyware from your pc!
Mita on nyt tehtavissa? Olenko nyt menettanyt kaikki tallentamani tiedot?

16

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yritä puhdistaa sillä ohjelmalla ne virukset. Olet varmaan säännöllisesti varmuuskopioinut tärkeät tiedostot ulkoiselle levylle?

      • System tools on huijausohjelma.


      • aidon näköinen

    • System tool on huijausohjelma joita löytyy netistä pilvin pimein ja ne kaikki toimivat samalla tavalla:

      Jatkossa kun näet vastaavanlaisen "scannauksen" ja "varoituksen" niin suljet vaan sivun selaimesta sivun tavalliseen tapaan oikean yläkulman ruksista ja ilmaantuvaan latauskehotukseen vastaat vain "peruuta", ei missään tapauksessa "suorita" niin mitään ei ole tarttunut koneelle. Se "scannaus" on vain pelkkä kuva (gif) jolla huijataan ihmisiä, eikä itsessään ole lainkaan vaarallinen.

      http://aijaa.com/v.php?i=006227555782.png

      Typerä kysymys?
      Koneellasi on luultavasti joku virustorjunta. Miksi alat tarkistaa viruksia joltain weppisivulta tarjotulta "virustorjunnalla" joka on ulkonäöltään aivan erilainen kuin koneessasi oleva oikea virustorjunta ja jota et ole edes asentanut ikinä koneellesi?

    • tuo..

      System tool ole jo haittaohjelma itsessään, ei muuta kuin levy formatointiin ja käyttis uusiksi. Koita ensin pelastaa omat tiedostot.

    • kimir

      Ongelma on itse ohjelma System tool
      google antaa tietoa asiasta enemmän
      Malwarebytes' Anti-Malware ohjelma taitaa auttaa tuohon.
      Lataa Malwarebytes' Anti-Malware ohjelma sen kotisivuilta.

      • Epatoivoinen

        En pysty tekemaan paljon mitaan. En mm.klikkaamaan ohjelmia tai aukaisemaan niita,enka menemaan nettiin. En tieda jos puhelimen netin siirtaisi tietokoneseen ja sen avulla hoitaisi jutun,mut nayttaa silta kai,etta minun kannattaisi vieda huoltoon.


      • Epatoivoinen kirjoitti:

        En pysty tekemaan paljon mitaan. En mm.klikkaamaan ohjelmia tai aukaisemaan niita,enka menemaan nettiin. En tieda jos puhelimen netin siirtaisi tietokoneseen ja sen avulla hoitaisi jutun,mut nayttaa silta kai,etta minun kannattaisi vieda huoltoon.

        Asennat vain käyttöjärjestelmän uudelleen.
        Window asennus DVD tai tehdaspalautus DVD asemaan ja koneen uudelleen käynnistys ja seuraat ohjeita. Älä tee korjausasennusta vaan asenna kokonaan uusiksi.
        Koneesi ei ole rikki, ohjelmisto vain on ja se on helppo korjata itsekkin.

        Jos palautuslevyt ovat jääneet tekemättä niin koneen voi palauttaa suoraan kiintolevyltäkin. Lue koneen mukana tulleet ohjeet. Tässä palautustavassa on sellainen pieni ongelma että ei voi olla 100% varma etteikö palautusosiolla voisi olla jotain sinne kuulumatonta.


      • tulin järkiin
        Epatoivoinen kirjoitti:

        En pysty tekemaan paljon mitaan. En mm.klikkaamaan ohjelmia tai aukaisemaan niita,enka menemaan nettiin. En tieda jos puhelimen netin siirtaisi tietokoneseen ja sen avulla hoitaisi jutun,mut nayttaa silta kai,etta minun kannattaisi vieda huoltoon.

        Ikävä sanoa mutta ei tässä voi mac (ex windows) käyttäjä kuin nauraa partaansa 5 vuoden ongelmattoman käytön jälkeen.
        Miksi hankkia windows tietokone jota ei osaa eikä koskaan opi käyttämään oikein, siinäpä kysymys jonka itsellenikin tein.
        Netistä tunkevien "viirustorjuntojen" klikkailu on kyllä järkyttävä moka ja kertoo siitä että on hankittu omille kyvyille pahasti liian vaikea ja vaarallinen jrjestelmä.


    • ----
    • pidä uskoa

      noita webbisivuilta tulevia popuppeja. Äläkä ainakaan lataa niitä "virustorjuntoja". Ne ovat haittaohjelmia itsessään eivätkä mitään virustorjuntoja.

    • ...

      Saitko puhdistettua?

    • 9+4

      malwarebyteksellä lähtee varmasti.

    • ?

      Onko nämä jotain Windows-juttuja?

      • Itse amatööri

        Heheehhe.. On.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe