tarkistus viasta.

käyttis seiska 64, muistit kingston hyperx 1066 ddr2, 4 giga dualkit a 2 gigaa kpl, kaksi paria noita eli yht 8 gigaa. eli ostin tuon toisen kitin parisen viikkoa sitten, alko heittää nyt blue screenia ja tein seiskan mem testin. otin uudet pois ja aikaisemmin ostetuista tuli testissä teksti keltaisella: hardware problems were detected, to identify and repair these problems you will nees to contact the computer manu facturer. ensin tietty tuo tuli koko setillä. eli ne ekana ostetut ovat ilmeisesti viottunut koska laitoin viimeksi ostetut samoihin paikkoihin ja tuli ainoastaan no problem.
kysymys kuuluu: ilmeisesti tuon winukan testiin voi luottaa? toinen kysymys: vaihtaako ne takuuseen koko kitin vai täytyykö vielä testata kumpi siitä parista on viallinen ja ne vaihtaa vaan sen yhden?
selviäähän se liikkeestä huomena tietty mutta kysyn näin etukäteen jos joku tietäisi niin testaisi valmiiksi kumpi on rikki siitä dual kitti parista.

9

382

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuollaisen kopioin ku käynnistyi testin jälkeen ja ilmoitti:

      Ongelman tunniste:
      Ongelmatapahtuman nimi: BlueScreen
      Käyttöjärjestelmän versio: 6.1.7600.2.0.0.256.1
      Aluekohtaisten asetusten tunnus: 1035

      Lisätietoja ongelmasta:
      BCCode: 116
      BCP1: FFFFFA8009BF34E0
      BCP2: FFFFF88003E06FB8
      BCP3: 0000000000000000
      BCP4: 0000000000000002
      OS Version: 6_1_7600
      Service Pack: 0_0
      Product: 256_1

      Ongelman kuvausta helpottavat tiedostot:
      C:\Windows\Minidump\022011-41683-01.dmp
      C:\Users\Hannu\AppData\Local\Temp\WER-205656-0.sysdata.xml

      Lue tietosuojatiedot verkossa:
      http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x040b

      Jos tietosuojatiedot verkossa eivät ole käytettävissä, voit lukea tietosuojatiedot myös offline-tilassa:
      C:\Windows\system32\fi-FI\erofflps.txt

    • "ilmeisesti tuon winukan testiin voi luottaa?"
      Voi luottaa. Testihän on periaatteessa ihan yksinkertainen. Määräättyyn absoluuttiseen muistilohkoon ladataan joku bittikuvio esim. 1010 1010 1010 1010 , 1111 1111 1111 1111 , 1111 0000 1111 0000 1111 tms. ja sitten se luetaan takaisin ja verrataan että onko pysynyt samana. Sama toistetaan niin kauan kunnes koko muisti on käyty läpi.
      Takuusta en osaa sanoa mitään. Kun asennat sitten ne uudet muistikammat niin maadoitusranneke voisi auttaa.

      • oon noissa staattinensähkö asioissa kyllä tarkkana eli se ei oo ollu koskaan ongelma.
        eli noita muisteja:
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0102
        sitä vaan mietin et eikö nuo ole jotain cual cannel juttuja missä laitetaan parittain. eli onko ne jotenkin toisiinsa sidoksissa? eli vaihdetaan pari kerralla eikä vaan yhtä siitä parista?
        emossa on eka ja kolmas muistipaikka musta, toka ja neljäs keltainen. eli tämä hajonnut pari oli ekassa ja kolmannessa eli mustissa. tuon jälkeenpäin ostetun parin laitoin samoihin mustiin ja toimii eli ei oo muistipaikoissa vikaa.
        no selviäähän se huomenna kaupassa, tosin noi on ostettu tietoasemalta ku kattelin kuitista ja tietoasemaa ei varsinaisesti enää ole vaikka tampereella onkin joku fuusioitunu juttu vielä tietoaseman nimellä. kaitpa ne hoitaa sen vaikka se ei varsinaisesti ole enää "sama" kauppa.
        nuo on ostettu vajaa vuosi sitten että takuu ei pitäisi olla ongelma.


      • unohdin kiittää vastauksesta :)


      • siis dual :) ja kait tohon toiseen sanaan kuuluu viä h johonkin kohtaan, on toi enkku vähä huonoo ku aikoinaan koulussa ei ollu muuta vaihtoehtoo ku pitkä saksa :D


      • harrastelijakirurgi kirjoitti:

        oon noissa staattinensähkö asioissa kyllä tarkkana eli se ei oo ollu koskaan ongelma.
        eli noita muisteja:
        http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0102
        sitä vaan mietin et eikö nuo ole jotain cual cannel juttuja missä laitetaan parittain. eli onko ne jotenkin toisiinsa sidoksissa? eli vaihdetaan pari kerralla eikä vaan yhtä siitä parista?
        emossa on eka ja kolmas muistipaikka musta, toka ja neljäs keltainen. eli tämä hajonnut pari oli ekassa ja kolmannessa eli mustissa. tuon jälkeenpäin ostetun parin laitoin samoihin mustiin ja toimii eli ei oo muistipaikoissa vikaa.
        no selviäähän se huomenna kaupassa, tosin noi on ostettu tietoasemalta ku kattelin kuitista ja tietoasemaa ei varsinaisesti enää ole vaikka tampereella onkin joku fuusioitunu juttu vielä tietoaseman nimellä. kaitpa ne hoitaa sen vaikka se ei varsinaisesti ole enää "sama" kauppa.
        nuo on ostettu vajaa vuosi sitten että takuu ei pitäisi olla ongelma.

        On ihan uutta asiaa minullekkin kun en ole aikoihin kasaillut itse mitään mutta Wikistä löytyi juttu

        http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture

        Eli on näköjään niin että sinulla on emo joka tukee tuota dual channel juttua joten muistit sitten pareittain.


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        On ihan uutta asiaa minullekkin kun en ole aikoihin kasaillut itse mitään mutta Wikistä löytyi juttu

        http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture

        Eli on näköjään niin että sinulla on emo joka tukee tuota dual channel juttua joten muistit sitten pareittain.

        emo on asus p5q deluxe ja pareittain koska eihän ne muuten olisi erivärisiä ne muistipaikat. aikaa on 2 ja puolivuotta kun suunnittelin ja kasasin koneeni ja apuna oli muroplaza sun muuta eikä se suunnittelu ollut ihan yhdenillan juttu joten osakokonaisuus kyllä on synkannut.
        no, mikäänhän ei ole ikuista :) tosin koko tietsikka aikanani ei ole levinnyt kuin yksi kiintis ja nyt tämä.
        sillä tarkistan vielä varmuuden vuoksi täältäkin ettei joudu sit maksamaan sitä 70 euroo omasta mokasta :)
        ehkä olen liiankin ylitarkka :D


      • f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        On ihan uutta asiaa minullekkin kun en ole aikoihin kasaillut itse mitään mutta Wikistä löytyi juttu

        http://en.wikipedia.org/wiki/Dual-channel_architecture

        Eli on näköjään niin että sinulla on emo joka tukee tuota dual channel juttua joten muistit sitten pareittain.

        vielä että kun testasin näitä viallisia niin kuului ylimääräinen "sirinä" minkä erotti kun kone oli auki. tällä viimeksi ostetulla parilla ei kuulunut sitä
        eli paskana se muistipari varmaan on :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe