Linux mozilla firefox

Linux fani

Asensin linuxin ubuntun uudelleen. Firefox nafigation toolbar ja vähän muutakin muuttui englanniksi. Pystyykö muuttamaan suomeksi!

11

833

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *.deb
      • ei haittaa minua

        Kokeile asentaa Ubuntu ja näet miten käy.


    • kun piti vaimon koneeseen saada "väkisin" suomeksi. Onnistuihan se.

      Lataa uusi Firefox: http://www.mozilla-europe.org/fi/

      Pura se johonkin kansioon. (Oletus tarjoaa Lataukset-kansiota.)

      Tarkista mikä Firefox-versio on käytössäsi? Esimerkissä on hakemisto: - /usr/lib/firefox-3.6.13/chrome.

      Sovellukset - Apuohjelmat - Pääte

      Siirry siihen kansioon johon purit paketin ja edelleen sen chrome kansioon.

      Esim. komennolla:
      cd ~/Lataukset/firefox/chrome

      Tarkista, että fi-alkuiset tiedostot ovat siellä.

      ls fi*
      fi.jar fi.manifest

      kopioidaan fi-alkuiset tiedostot oikeaan hakemistoon:

      sudo cp fi.jar /usr/lib/firefox-3.6.13/chrome
      sudo cp fi.manifest /usr/lib/firefox-3.6.13/chrome

      Käynnistetään päätteessä firefox seuraavasti:
      firefox -safe-mode

      Tarkistetaan kieliasetus Firefoxissa antamalla sen osoiteriville komento:
      about:config
      (Lupaat olla varovainen)
      Suodata: general.useragent.locale

      Muuta kaksoisklikkaamalla sen arvoksi: fi-FI

      Käynnistä Firefox uudelleen. Jos se ei vielä ole suomenkielinen, kokeile Ubuntuun uudelleen käynnistämisen jälkeen.

      Enkä osaa sanoa, miksei tällä kertaa suomenkielisyys tullutkaan automaattisesti niinkuin aiemmin.

      Tuolla sama ohje mutkien kautta selostettuna:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9679054

      • Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti.


      • M-Kar kirjoitti:

        Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti.

        mutta se vaan ei nyt onnistunutkaan.
        Sain ensin pääkäyttäjälle (itselleni) sen suomeksi heti ekassa asennuksessa (Ubuntu 10.04 LTS) laakista, mutta kun määrittelin toisen käyttäjän (vaimoni), se Firefox avautuikin hänelle englanniksi.
        Ajattelin sen korjaantuvan poistamalla Firefox ja asentamalla sen uudelleen, mutta nyt pääkäyttäjälläkin oli englannin kielinen Firefox. Sieltä hakemistosta /usr/lib/firefox-3.6.13/chrome puuttui kokonaan nuo fi-alkuiset tiedostot.
        Joten tollanen tapaus tällä kertaa.


      • asentaja 10
        M-Kar kirjoitti:

        Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti.

        >Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti. <

        Älähän pelleile kun et tiedä asiasta mitään!


      • N.I.Mimerkki
        asentaja 10 kirjoitti:

        >Ei mitään tuollaista pelleilyä kun Firefox on Ubuntussa valmiina suomenkielisenä! Pitäkää se nettipiuha vaan kiinni asennuksen aikana ja valitsette suomenkielen kuten normaalisti. <

        Älähän pelleile kun et tiedä asiasta mitään!

        Menet sinne kieliasetuksiin ja katot että onko suomenkieli asennettu kokonaan,jos ei niin siitä
        näkee.Käytän nyt Windowsia niin en voi tarkemmin neuvoa.


      • asentaja 10
        N.I.Mimerkki kirjoitti:

        Menet sinne kieliasetuksiin ja katot että onko suomenkieli asennettu kokonaan,jos ei niin siitä
        näkee.Käytän nyt Windowsia niin en voi tarkemmin neuvoa.

        >Menet sinne kieliasetuksiin ja katot että onko suomenkieli asennettu kokonaan,jos ei niin siitä
        näkee.Käytän nyt Windowsia niin en voi tarkemmin neuvoa. <

        Tämä ei voi olla totta! Asenna sinäkin ubuntu 10.04 (ei tässä ole kysymys ubuntun huonoudesta) ja näet miten käy!


      • N.I.Mimerkki
        asentaja 10 kirjoitti:

        >Menet sinne kieliasetuksiin ja katot että onko suomenkieli asennettu kokonaan,jos ei niin siitä
        näkee.Käytän nyt Windowsia niin en voi tarkemmin neuvoa. <

        Tämä ei voi olla totta! Asenna sinäkin ubuntu 10.04 (ei tässä ole kysymys ubuntun huonoudesta) ja näet miten käy!

        Voi ninnannunna,mulla on tässä koneessa Ubuntu 10.10 mutta on myös Windows jota nyt käytän.


      • N.I.Mimerkki
        N.I.Mimerkki kirjoitti:

        Voi ninnannunna,mulla on tässä koneessa Ubuntu 10.10 mutta on myös Windows jota nyt käytän.

        No nyt olen Ubuntun puolella.Klikkaa järjestelmä,ylläpito,kieliasetukset.Thunderbirdinki asentaa vaikka päätteelä niin se asentuu englannin kielisenä.Kieliasetuksista asentaa
        sitten suomenkielen.


      • asentaja 10
        N.I.Mimerkki kirjoitti:

        No nyt olen Ubuntun puolella.Klikkaa järjestelmä,ylläpito,kieliasetukset.Thunderbirdinki asentaa vaikka päätteelä niin se asentuu englannin kielisenä.Kieliasetuksista asentaa
        sitten suomenkielen.

        Unohda koko juttu, kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      262
      586
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      492
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe