Rakvere Aqva Hotel & Spa

IhanaRakvere

Hieman palautetta Rakveren kylpylälomasta Aqva Spa:ssa sillä itse en siitä kamalasti löytänyt vaikka koetin etsiä. Kaikenkaikkiaan pakko hehkuttaa, AIVAN ihana paikka niin kylpylä kuin itse Rakverekin.

Varattiin matka MAtka-Vekan kautta. Päästyämme Tallinnan satamaan hotellin oma bussi oli meitä vastassa suomea puhuvan oppaan kanssa, matka rakvereen kesti noin 1,5h. Perillä saimme heti huoneen joka oli oikein mukava ja toimiva. Olimme etukäteen pyytäneet allergiahuonetta ja tuollaisen saimmekin. Ensimmäisenä iltana jo kokeilimme kylpylää joka oli paras Viron kylpylöistä joissa olen ollut! Kylpylä on "kahdessa tasossa" alhaaalla kylpyläallas jossa ihanan lämmin vesi erilaisin vesihierontapistein, porealtain sekä oma suosikkini vastavirta-allas ja aaltoallas. "Ylä osassa" täyspitkä allas uimareille ja siellä järjestettiin myös erilaisia vesijumppia joihin kylpylävieraat saivat maksutta osallistua. Näiden lisäksi vielä kaksi erillistä poreallasta sekä ulkouima-allas jonne käynti kylpylän sisältä. Plussana kylpylälle vielä se että hotellivieraat saivat kylpylästä erilliset pyyhkeet eli huoneen pyyhkeitä ei tarvinnut käyttää.

Lapsiakaan ei todella oltu unohdettu, lapsille kaksi erilaista allasta matalampi ja syvempi ja lisäksi pitkä vesiliukumäki (joka oli niin hurja etten itsekkään kokeillut).

Aamiainen meinasi tiputtaa pyllylleen kun olen tottunut Viron kylpylöissä kotiruokamaisempaan tarjontaan...seisova aamiaispöytä jugurtteja,rahkaa,nakkeja,pekonia,munia,juustotäytteisiä lihapullia, graavikalaa, savukalaa, salaatteja, leikkeileitä,juustoja, puuroa, TUOREITA hedelmiä (ananas,hunajameloni,kiivi,appelsiini) jne jne. Aamiaisella pärjäsi pitkälle päivään. Meillä ei ollut puolihoitoa mutta puolihoidossa illallinen on kahden ruokalajin illallinen joka tarjoillaan pöytään. Hotellissa oli ihana kahvila pääravintolan lisäksi josta sai edullisia keittoja, salaatteja ja muita ruoka-annoksia kahvin lisäksi erittäin edullisesti. Kävimme syömässä myös kaupungissa joka sijaitsee aivan hotellin vieressä, lisäksi kaupungissa alueen isoin ostoskeskus jonne pääsee ilmaisella bussilla.

Kylpylässä oli erittäin tasokkaita hoitoloita. Kävin Shanghailaisessa hieronnassa jota voin suositella todella, lisäksi kampaamopalvelut ja muutkin kauneuspalvelut tasokkaita hotellissa. Eteenkin nuo kampaamopalvelut edullisempia kuin suomessa ja työn jälki erittäin laadukasta.

Itse kaupunki oikein kaunis paikka, matalia puutaloja, rakveren linna ja härkäpatsaskin sijaitsivat aivan hotellin takana. Kaupungissa paljon ostospaikkoja pieneksi kaupungiksi ja tosiaan tuo alueen suurin ostoskeskus bussimatkan päässä. Suosittelen ehdottomasti Rakveren kylpylää, hinta-laatu suhde on todella kohdallaan, mukava rentouttava loma. lähtisin todellakin uudelleen samaan paikkaan!

6

3018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rakvere

      Toissapäivänä kotiuduimme 4 pv kylpylälomalta Rakverestä. Aivan loistava paikka. Matkapakettiimme kuului 4 hoitoa ja puolihoito. Ruuat todella loistavat siis sekä aamiainen että lounaat. Henkilökunta ystävällistä. Hotelli todella siisti. Mielestäni sopii sekä aikuisille että vanhemmille. Erityisesti hoitoista voi suositella shanghailaista hierontaa ssekä jalkahoitoa. Meillä kumpikin hoito kesti 60 min.

    • voih...

      Nyt vähän harmittaa. Itsekin kövin kyseisessä paikassa, mutta se vierailu jäi jtnkin lyhyeksi pikavisiitiksi :( Haluan uudestaan tuonne! Ja mistäs se ilmanen bussi sinne ostoskeskukselle lähtee? :o

    • Ära koske palli!

      Kylpylä ja hotelli olivat hyvät.
      Kumpikaan ei ole kovin suuri, hotellin laajennus rakenteilla vieressä.
      Paras puoli lienee monipuoliset saunat kylpylässä (8 1 kpl eli 7 yhteissaunaa (uimapuvuissa) ja 1 suihkujen yhteydessä), jos vertaa muihin kylpylöihin.
      Hoitopuolesta ei kokemusta.

      Rakvere Linn aukeaa vappuna, talviaikaan voi kierrellä pengereillä.

      Nimimerkki liittyy kylpylään ei mäellä olevaan härkään...
      http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/lapualaisten-rahoittama-metalliharka-kuohittiin-viron-rakveressa-1.887172

      • Pulmat kerrakseen

        Korjaanpa se oli Ära puutu palli!


    • LOMAKOTI VIROSTA

      Kannattaa katsoa linkkiä, koska tarjolla olisi asunto alle 40km päästä Rakvereä ja bussimatka maksaa noin 2eur/suunta.

      Rakvere on todella halpa ja hyvä kaupunki josta löytyy kaikki mitä Suomalainen haluaa sekä ei ole mikään turisti rysä niin kuin Tallinna.

      Eli Suomalaisten suosimassa rauhallisessa ympäristössä olisi kt asunto myytävänä eron takia.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10557311

    • Heh!

      Nyt löysin sen paikan missä söin kun kävin tuolla Rakveressa! Todella hyvää ruokaa 'Pikk' nimisellä kadulla, Aqva Spa:n lähellä, Katarina Kelderin vieressä. Paikka vaikuttaa epämääräiseltä, mutta paljastuu laadukkaaksi. Mennään maanalle. Eikä tilattu kuin pippuripihvit kun ei muuta listasta tajuttu;:D

      http://maps.google.fi/maps?hl=fi&ll=59.349985,26.35397&spn=0.002877,0.013797&t=m&z=16&layer=c&cbll=59.349982,26.353965&panoid=7oXvC5LIt7Ypx50CE-ftoA&cbp=11,22.17,,1,-1.27

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe