Erikoiskuljetukset

Kiinnostais

Onko todella niin hyvää hommaa, rahallisesti työolosuhteet, koska kuskit pysyy firmoissa.
Kun erikoiskuljetuksia ajavat firmat ei hae kuskeja.
Vai täytyykö olla suhteita päästäkseen kuskiksi esim Havatorille tai Nurmiselle tai jollekin muulle?

26

11240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Draivari

      Ennen kuin luotetaan kuskattavaksi satojen tonnien painoisia, nykyjään painavempiakin ylisuuria kuljetuksia täytyy olla myös kunnon kokemus raskaassa liikenteessä. Täytyy myös olla näyttöä että hommat hoituu. Ei siinä suhteet ratkaise vaan ammattitaito.

      • Max.

        niillä kavereilla onkin sitä ammattitaitoa, koska ne ei ole jatkuvasti autojensa kanssa metsähallituksen puolella rasvausasennossa.


      • Tillikuski Hgistä

        Vai ei suhteet ratkaise? Minä olen nähnyt useamman kuljetusliikkeiden omistajien jälkikasvua (tyttäriä kuin poikia) iältään alle 20v kuljetuksissa mukana.. Miten niillä voi olla muka vuodessa tai kahdessa kertynyt kokemusta, että ovat parhaita hakijoista vai onko sittenkin sukulaissuhteet ne tärkein kriiteeri erik kuljetushommiin ?!!


      • Kalle Kapitaali
        Tillikuski Hgistä kirjoitti:

        Vai ei suhteet ratkaise? Minä olen nähnyt useamman kuljetusliikkeiden omistajien jälkikasvua (tyttäriä kuin poikia) iältään alle 20v kuljetuksissa mukana.. Miten niillä voi olla muka vuodessa tai kahdessa kertynyt kokemusta, että ovat parhaita hakijoista vai onko sittenkin sukulaissuhteet ne tärkein kriiteeri erik kuljetushommiin ?!!

        Voi itku Pate, etkös ymmärrä etteä tulevat omistajat tutustuvat tulevaan työhönsä. Menee aina ohitse persvako Ranesta joka vaan tekee tuhoa, ei tulosta.


    • kilonainer

      Kyllä se on niin että sinne ei palkanmaksaja enää harjoittelijoita tai muuten tuntemattomia ilman suosituksia ota. Yleensäkin kuljetussuoritteesta riippumatta hyvät paikat täytetään ilman ensimmäistäkään julkista ilmoitusta. Jos et ek-julleja tunne, hakeudu ekl-kurssille. Pääsetpä ainakin saattoreissuilla kuulemaan tarinoita 100-metrisistä rumpukuljetuksista sekä siitä mitenkä perkeleesti se 400-tonninen muuntaja painoikaan.

      Mollin sivuilla pyörii ne samat ilmoitukset. Miksi?

      • Kiinnostais

        ajattelinkin, et täytyy olla suhteita eli tuttuja jo sisällä, jotta kyseisiin firmoihin pääsis.

        Mollin sivuilla pyörii samat siksi, koska maksavat palkan läpitunteina tai kilometrien mukaan, eikä kukaan täysjärkinen lähde tuolla palkkauksella töihin.
        Eikä se tess;in vaatimuskaan hääppönen ole, parikymmentä vuotta kokemusta niin saa jotain 13 ekee suunnilleen tunti.
        Ei mikään ihme, jos kuskeista tulee vielä puutetta.


    • Kantatie

      Eipä taida hääppöstä tuokaan ajo olla koska näyttää olevan virolaisia ja puolalaisia eninmäkseen ajamassa. Ja niillehän ei kunnon korvausta täydy maksaa jollei jää siitä kiinni

      • lavettikuski myös

        Jaa, minä kun luulin , että on yksi niistä harvoista lajeista joissa niirtä ei vielä löydy. Henkilökohtaisesti en ole nähnyt vielä yhtään virolaista, polakkia, tai ryssykkää suomenkilvillä varustetussa lavetinvetäjässä. Jollain tietty voi olla parempaa tietoa.


    • Ihmettelijät

      Jos olet lavettikuski, niin mikset vastaa aloittajan kysymykseen palkkauksestasi?

      • lavettikuski

        Palkkaus on kohdallaan.(Tosin en pysty sanoon kuin omasta puolestani). Lähtö reilusti yli TES:sin. Prosenttitunnit, ilta-,yö-,vkl-, jne. lisät juuri niinkuin kuuluu ja tunteja saa tehdä niin paljon kuin vaan lain puitteissa mahdollista. Ja jos suostuu työtehtäviä vaihtelemaan, niin saa tehdä enemmänkin.
        Mutta työhön joutuu sitoutumaan sitten ihan toisella tavalla ja osaaminen on oltava todellista, eikä mitään Essonbaari kehuskeluja. Jos kykenet omatoimisesti ajamaan kyytiin ja kuljetusasentoon kaivinkoneita, pyöräkoneita, junttaneita, murskia, kaivoskoneita, seuloja, nostureita jne. jne ja tunnet hydraulilavetit HYVIN, niin eikun tervetuloa. Ja tietysti olisi tunnettava alustavasti Suomen korkean reitistöt ja Y80/Y120 painoreitit. Etua olisi jos tuntee myös Pohjoismaiden ja Baltian EKL säädöksiä.


      • Mietinpä vaan
        lavettikuski kirjoitti:

        Palkkaus on kohdallaan.(Tosin en pysty sanoon kuin omasta puolestani). Lähtö reilusti yli TES:sin. Prosenttitunnit, ilta-,yö-,vkl-, jne. lisät juuri niinkuin kuuluu ja tunteja saa tehdä niin paljon kuin vaan lain puitteissa mahdollista. Ja jos suostuu työtehtäviä vaihtelemaan, niin saa tehdä enemmänkin.
        Mutta työhön joutuu sitoutumaan sitten ihan toisella tavalla ja osaaminen on oltava todellista, eikä mitään Essonbaari kehuskeluja. Jos kykenet omatoimisesti ajamaan kyytiin ja kuljetusasentoon kaivinkoneita, pyöräkoneita, junttaneita, murskia, kaivoskoneita, seuloja, nostureita jne. jne ja tunnet hydraulilavetit HYVIN, niin eikun tervetuloa. Ja tietysti olisi tunnettava alustavasti Suomen korkean reitistöt ja Y80/Y120 painoreitit. Etua olisi jos tuntee myös Pohjoismaiden ja Baltian EKL säädöksiä.

        Mikähän se reilusti yli TES:sin on?


    • Koitappa kerran viel

      Viime perjantaina tuli erikoiskuljetus vastaan ja taas oli yksi KAMIKAZE ek ohjaaja etuautona.Ei kai niillä ek ohjaajilla vieläkään ole lupa ajaa vastaantulevien kaistalla kohti?Vielä tulee se päivä jolloin joku ei väistäkään sitä RANSPORTERILLA tai HICELLA ajavaa teiden valtiasta päin vaan läsähtää nenuun!Koittakaa keksiä jotain tehokasta jolla varottaa tulevan kuljetuksen leveydestä muutenkin kuin kohti ajamalla!Ei tarvii kovin paljon keksiä nyky dikitekniikan aikana.Laitetaan sellainen digitaulu keulaaan jossa lukee SELVÄSTI kuljetuksen leveys!

      • pihgiodhio

        Voi WW mikä pelle vaahtoaa. Pidä vaan oikeuksistasi kiinni ja etuauto väistää viime tipassa. Se 7m leveä peltimöykky ei sitten enää pystykään väistämään mutta suahan se ei siellä pilvenreunalla enää murehduta


      • tukkirekka

        Jesus, mitä vatipäitä, sekö sua ketuttaa, jos etuautio tulee vastaan ja koittaa näyttää missä ek-kuljetus kulkee, minusta ainakin hyvä juttu, niin tietää varautua pysähtymään, koska kuitenkin sadanmetrin jälkeen matka loppuu, jollei ymmärrä väistää.


      • Vilkku katolla

        Se tehokas keino on jo keksitty!!
        Ajetaan sillä linjalla vastaantulevien kaistaa minkä kuljetus TARVII!!
        Koettakaa,ny vaan hyväksyä se tosi seikka,että olemme siellä VAROITTAMASSA!! muusta liikenteestä poikkeavasta kuljetuksesta,eli teidän turvallisuuden takia laki meidät on sinne MÄÄRÄNNYT!!
        Ja siitä johtuen MEILLÄ!! on lain suomat VALTUUDET!! ja OIKEUDET!! MÄÄRÄTÄ!! ja OHJATA!! muuta liikennettä,että erikoiskuljetuksesta aiheutuisi mahdollisimman vähän haittaa ja vaaraa muulle liikenteelle.
        Pieni vinkki ensi tapaamisellemme!!
        -Vauhti POIS!!
        -Siirry mahdollisimman lähelle oikeaa reunaa!!
        -Valot parkki asentoon
        -ODOTA lisä ohjeita ja/tai,että kuljetus on sinut ohittanut!!
        -Jatka matkaasi ja laita ajovaot päälle.
        Näin helppoa se olisi,jos sen vaan kaikki oivaltaisi..... Kiitos jo etukäteen yhteistyöstä ja mukavia kesäpäiviä kaikille.


      • mopo18
        tukkirekka kirjoitti:

        Jesus, mitä vatipäitä, sekö sua ketuttaa, jos etuautio tulee vastaan ja koittaa näyttää missä ek-kuljetus kulkee, minusta ainakin hyvä juttu, niin tietää varautua pysähtymään, koska kuitenkin sadanmetrin jälkeen matka loppuu, jollei ymmärrä väistää.

        Hyvä että rekkoja varoitetaan (lällärillä) mutta jos tulet moottoripyörällä vastaan niin avot.. pellolle ohjataan. Eiköhän se 7m kuljetuksen huomaakin ilman että tarvii päin ajaa.. humalaiset toki erikseen.


    • ehkä tuleva etuauto!

      Kuinka paljon kilometri korvaukset nykyään on ja muutenkin palkkiot saatto/etuautoilla? Kannattaako ekl kurssia suorittaa??

      • Vilkku katolla

        Korvaukset on hyvinkin vaihtelevia,riippuen EKL-ohjaajan kokemuksesta,statuksesta,kalustosta ja tehdyn työn toimen kuvasta.
        Lähtökohta kuitenki on että työllä pitää itsensä pystyä elättämään!!
        Tällä hetkellä tuntuu olevan lievää ylitarjontaa markkinoilla,mutta kuka tietää mikä on tilanne puolen,saati vuoden kuluttua?!

        Tutustu alaan,ennen suht kallista kurssia ja oheis kursseja ja siihen kuluvaa aikaa,sillä totuus on tod.näk. hyvinkin paljon raadollisempi,kuin mielikuvat antaa ymmärtää...

        Jo,pelkät apuvälineet ja turvavarusteet (Turva vaatetus lk3,kesään sateen ja Talven aikaan,Tikkari,Saittakeppi,lankojen nostimet,mittaus välineet) maksaa lisää tonneja!!
        Autoon lähtöhinnan jälkeen tulee,jopa viikkojen/tonnien lisäinvestoinnit (Varoitustaulu,majakat,työvaloja lisä akkuja ja lämmittimiä ja niille toimivat sähköt) ,että voi työnsä aloittaa siinä,sitä on kynnystä kavuttavaksi.
        En yritä lannistaa,vain antaa reaalisen kuvan mitä tuleman pitää!!
        Jos vielä Budjetoinnin jälkeen olet mieltä,että sinustakin Pätevä EKL-ohjaaja tulee,niin minun puolesta Tervetuloa,vaan!!
        Ps. Joukkomme ikääntyy hyvää vauhtia,niinkuin koko kuljetusala yleensäkkin,joten jos ny ei kannata lähteä on tilanne takuulla lähitulevaisuudessa toisenlainen!!


    • r500

      Kaksi kertaa tullut saattoauto vastaan LEVEÄ KULJETUS kilpi pystyssä.
      Olen hiljentänyt ja odotellut,normaali liikennettä pelkästään on tullut vastaan.
      Tästä lähin HILJENNÄN VASTA kun näen ERIKOISKULJETUKSEN.
      PELLET ei enää KOMENTELE:Huolellisuutta sinnekinpuolelle!!!!!

      • Vilkku katolla

        Ei ne Varoitusautot turhaan kilpi pystys ajele,tai ajelee esim. tarkastaessaan paikkoja,mut silloin ei valo pala,eikä vilkut lätkytä...

        Tosi on,että noinkin kokenu kuljettaja,kuin nimimerkki r500 saattaa tuntea,ettei se leveydeltään pelkkä 3puolikas ole "erikoiskuljetuksen" mittainen,mutta LAKI on laki ja meidän pitää siellä varoittamas olla!!

        Asenetta vaaditaan molemminpuolin tuulilasia,eikä täällä herkkä uskosille uhoilu ainakaan tilannetta paranna...

        Lisää vinkkejä taas joskus kohdatessa!!
        Varoitus autojen MÄÄRÄ kertoo jo paljon sen kuljetuksen koosta!!!
        Yksi auto omalla kaistallaan kiltisti ajellen,ei yleensä vaadi vastaan tulijalta muita toimenpiteitä,kuin yleistä malttia ja rauhallisuutta liikenteessä.

        Varoitus auto keskellä tietä vastaan tullessa jo pitäisi antaa ymmärtää,että kohdatessa tulee ahdasta!!
        Eikä se,että juuri siinä teidän kodalla on tietä hehtaari tolkulla tarkoita,että tilanne olisi sama 300metrin kuluttua!!

        2/useampi varoitus auto Takaa,että teidän kaistalla ollaan ja yleensä kohtaaminen vaatii jo tarkkaavaisuutta kohdatessa!!
        -Eli,kun olette hiljentäneet vauhtia ja valmiita pysähtyyn pitäisi muistaa myös katsoa kokonais tilanne siinä tien leveydessä!!
        -Saisinpa euron jokaisesta muuten hyvin toimineesta vastaantulijasta joka on sitte pysähtyny juurikin sen meidän puolella olevan liikennemerkin tai valotolpan kohdalle!!
        Silloin se aina harmittaa,kun joutuu taas kerran ottaan vauhdin pois kuljetukselta ja yrittää saada jo pysähtyneen kanssa autoilijan liikkumaan, vielä lisää ja sitten kuitenki pysähtyä uudestaan,ei mene jokaisen ymmärrykseen,ei!!
        Sitten on vielä ne "Kunigas" autoilijat joihin r500 itsensä juuri lisäsi listalle,Paskat minä muista,minä,minä,minä asenne on valitettavan yleistä
        Eli ei se ole aina.niin kivaa olla "paimentamassa" mielestään Täydellisiä kuljettajia,joilla omasta mielestään on kaikkivaltiaan valta ja oikeus omistaa tiet omaan käyttöönsä..
        Maltti ja järjen käyttö on sallittua ja jopa toivottavaa!!
        Muistutan vielä uudestaan,ETTEMME ole siellä TURHAN TAKIA!!


    • r500

      En ole sen enempää kuningas kuin kilpi pystyssä ajava varoitusauto joka
      on UNOHTANUT SEN kilven tai EI VÄLITÄ laskea sitä alas.
      Paskat nekään välitti MUISTA kun ylimielisesti ajoivat kilpi pystyssä
      ja takana tuli henkilöautoja ja normaalileveystä kuorma-autoa.
      AINA hiljennän ja väistän kun näen että ERIKOISKULJETUS on tulossa.
      ASENNETTA kilven käyttöön.Tie kuuluu kaikille!

      • Vilkku katolla

        Jahas,että sellainen Tapaus?!?

        No ensinmäiseksi tuli mieleen,että lukiko siinä kyltissä oikeasti LEVEÄ! kuljetus,ettei kuitenkaan Esim. PITKÄ tai KORKEA KULJETUS?!

        Samat raamit ja sama teksti muoto saattaa aiheuttaa sekaannusta pikaisesti vastaan tulevan mielessä!!

        Eikä,se ohittelevien autojen peräs pitäminen oo aina,niin helppoa,kuin luulisi!! monesti varsinkin "pienempien" Erikoiskuljetusten kanssa ei ole edes tarpeellista pitää muuta nopeampaa liikennettä takana jumissa,joten välimatkat
        VAROITUS AUTON ja itse kuljetuksen kanssa saattaa venyä,jopa kilometrien pituisiksi

        Jos kyseessä oli,joko PITKÄ tai KORKEA kuljetus saattaa/on Pakko ns.normaalitie osuuksilla itse yhdistelmä olla ilman varoittavia vilkkuvaloja,eikä se tietenkää tarvitse leveydestä varoittavia ylileveen valoja,jotka eroittuu muiden valojen seasta hyvinkin helposti!!
        Jos näin on ollut on hyvinkin mahdollista,ettei se varoitusta vaativa kuljetus ole muusta liikenteestä eroittunut?!

        Pahoittelen syvästi kolleegan aiheuttamaa mielipahaa sinulle,mutta tietenki on kyseessä saattanut olla,myös ihan arkinen talven aiheuttama Vika/Ongelma,joka on pakoittanut EKL-Ohjaajan jättämään taulun ylös?! Tapausta,sen tarkemmin tuntemati ovat kommenttini pelkkää spekulaatiota,mutta mielenkiinnosta sekä alamme arvostuksen kannalta olisin mielelläni lukenut lisää yksityiskohtia....
        Oliko Kilvessä Varmasti LEVEÄ KULJETUS teksti?
        Oliko kyseinen kyltti valaistu?
        Oliko Majakat päällä ko. EKL-Ohjaajan autossa?
        Oliko EKL-Ohjaajan ajotapa sellainen,että hänellä olisi kiire jonnekkin?!

        Jos Näihin kysymyksiin saisin selkoa,saatan jopa pystyä kommentoimaan kolleegankin toimintaa ja ennenkaikkea,jos myös totean ko. toiminta tavan yleistä tapaamme toimia,erillaiseksi,yritän ilmanmuuta poistaa moisen "Häirikkö" käyttäytyjän joukoistamme!! Joko valistuksen tai yleisen mielipiteen voimin!!

        Toistan yhä-edelleen itseäni!!
        EMME OLE TIELLÄ TURHAN TAKIA!!

        Ja kokeneemmat meistä osaa ihan oikeasti ajatella,sitä YHTEISTÄ etua,että olemisemme tiellä tuottaisi MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN!! ristiriitaa ja varsinkin vaara tilanteita liikenteessä!!
        Kompromisseja,kompromissien perään kokoajan... kilometri,kilometriltä suunnitelmaa yhteisen edun puitteissa!!

        Arvostelu alaa tuntemattomalle on helppoa!!
        Oma näkemys tilanteesta,mikä ei TODELLAKAAN pidä sisällään kaikkea huomioon otettavaa,saattaa meidät todella eriarvoiseen asemaan ja siksi juuri olen yrittänyt täälläkin palstoiilla Suomentaa näkökohtia Kuljettajan silmin!!

        Mielelläni lukisin muitakin alaamme kohdistuvista epätietoisuusista,sillä oma "lehmä" on ojassa aina,kun tulee ristiriita tilanteita,eikä osaa välttämäti asettaa itseään(enään) toista näkökulmaa katsovan asemaan....

        Liukkaita risteyksiä ja huonoja mäkilähtöjä odotellessa....
        Kohdatessamme!!
        -Vauhti POIS!!
        -Siirry mahdollisimman lähelle oikeaa reunaa!!
        -Valmistaudu PYSÄHTYMÄÄN!!
        -Valot parkki asentoon
        -ODOTA lisä ohjeita ja/tai,että kuljetus on sinut ohittanut!!
        -Jatka matkaasi ja laita ajovalot päälle.
        Näin helppoa se olisi,jos sen vaan kaikki oivaltaisi.....


      • äänestä kuulee.....
        Vilkku katolla kirjoitti:

        Jahas,että sellainen Tapaus?!?

        No ensinmäiseksi tuli mieleen,että lukiko siinä kyltissä oikeasti LEVEÄ! kuljetus,ettei kuitenkaan Esim. PITKÄ tai KORKEA KULJETUS?!

        Samat raamit ja sama teksti muoto saattaa aiheuttaa sekaannusta pikaisesti vastaan tulevan mielessä!!

        Eikä,se ohittelevien autojen peräs pitäminen oo aina,niin helppoa,kuin luulisi!! monesti varsinkin "pienempien" Erikoiskuljetusten kanssa ei ole edes tarpeellista pitää muuta nopeampaa liikennettä takana jumissa,joten välimatkat
        VAROITUS AUTON ja itse kuljetuksen kanssa saattaa venyä,jopa kilometrien pituisiksi

        Jos kyseessä oli,joko PITKÄ tai KORKEA kuljetus saattaa/on Pakko ns.normaalitie osuuksilla itse yhdistelmä olla ilman varoittavia vilkkuvaloja,eikä se tietenkää tarvitse leveydestä varoittavia ylileveen valoja,jotka eroittuu muiden valojen seasta hyvinkin helposti!!
        Jos näin on ollut on hyvinkin mahdollista,ettei se varoitusta vaativa kuljetus ole muusta liikenteestä eroittunut?!

        Pahoittelen syvästi kolleegan aiheuttamaa mielipahaa sinulle,mutta tietenki on kyseessä saattanut olla,myös ihan arkinen talven aiheuttama Vika/Ongelma,joka on pakoittanut EKL-Ohjaajan jättämään taulun ylös?! Tapausta,sen tarkemmin tuntemati ovat kommenttini pelkkää spekulaatiota,mutta mielenkiinnosta sekä alamme arvostuksen kannalta olisin mielelläni lukenut lisää yksityiskohtia....
        Oliko Kilvessä Varmasti LEVEÄ KULJETUS teksti?
        Oliko kyseinen kyltti valaistu?
        Oliko Majakat päällä ko. EKL-Ohjaajan autossa?
        Oliko EKL-Ohjaajan ajotapa sellainen,että hänellä olisi kiire jonnekkin?!

        Jos Näihin kysymyksiin saisin selkoa,saatan jopa pystyä kommentoimaan kolleegankin toimintaa ja ennenkaikkea,jos myös totean ko. toiminta tavan yleistä tapaamme toimia,erillaiseksi,yritän ilmanmuuta poistaa moisen "Häirikkö" käyttäytyjän joukoistamme!! Joko valistuksen tai yleisen mielipiteen voimin!!

        Toistan yhä-edelleen itseäni!!
        EMME OLE TIELLÄ TURHAN TAKIA!!

        Ja kokeneemmat meistä osaa ihan oikeasti ajatella,sitä YHTEISTÄ etua,että olemisemme tiellä tuottaisi MAHDOLLISIMMAN VÄHÄN!! ristiriitaa ja varsinkin vaara tilanteita liikenteessä!!
        Kompromisseja,kompromissien perään kokoajan... kilometri,kilometriltä suunnitelmaa yhteisen edun puitteissa!!

        Arvostelu alaa tuntemattomalle on helppoa!!
        Oma näkemys tilanteesta,mikä ei TODELLAKAAN pidä sisällään kaikkea huomioon otettavaa,saattaa meidät todella eriarvoiseen asemaan ja siksi juuri olen yrittänyt täälläkin palstoiilla Suomentaa näkökohtia Kuljettajan silmin!!

        Mielelläni lukisin muitakin alaamme kohdistuvista epätietoisuusista,sillä oma "lehmä" on ojassa aina,kun tulee ristiriita tilanteita,eikä osaa välttämäti asettaa itseään(enään) toista näkökulmaa katsovan asemaan....

        Liukkaita risteyksiä ja huonoja mäkilähtöjä odotellessa....
        Kohdatessamme!!
        -Vauhti POIS!!
        -Siirry mahdollisimman lähelle oikeaa reunaa!!
        -Valmistaudu PYSÄHTYMÄÄN!!
        -Valot parkki asentoon
        -ODOTA lisä ohjeita ja/tai,että kuljetus on sinut ohittanut!!
        -Jatka matkaasi ja laita ajovalot päälle.
        Näin helppoa se olisi,jos sen vaan kaikki oivaltaisi.....

        Keke on legendaarinen EKL-Ohjaaja.Tarinaa tulee tilanteesta ja vähän vierresstäkin.


      • Vilkku katolla
        äänestä kuulee..... kirjoitti:

        Keke on legendaarinen EKL-Ohjaaja.Tarinaa tulee tilanteesta ja vähän vierresstäkin.

        Jos meinaat,että mulla on Keken/ Keke Kakkosen?! ääni,niin joudun tuottaan pettymyksen!!
        Keikkaa oon,kyl molempien kans heittäny molemminpuolin Itärajaa ja toisen kans aina Aasiaa myöten.... Ja myönnän,että ei käy matka tylsäksi,ainakaan juttujen puutteen myötä!!
        Terveiset,vaan Kolleegoille itärajan tuntumaan,jos näillä sivuilla käytte!


    • jepjep

      voi olla tyhmäkin kysymys mutta täytyykö saattoauton kuljettajalla olla aina kurssit käytynä vai saako kapeampia saattaa ilman kursseja?

    • Asioita seraava

      Havator,Nurminen ja Silvasti tuskin ilmoittelee kuljettajien paikoista.Täyttyvät sisäisen tiedon kautta hyviä yhtiöitä kun ovat. Nostokonepalvelu/R.Nieminen hakee mollissa useasti ja myös joskus sanomalehdissä.Tampereen toimipiste tälläkin hetkellä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      123
      1875
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      193
      1488
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1198
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      45
      1172
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      87
      1057
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      102
      995
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      900
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      846
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      817
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      771
    Aihe