Imetys

jeesa

Pitääkö lapsi aina vierottaa rinnasta vai vierottuuko lapsi siitä oman tahtisesti? Kyselen lähinnä sen vuoksi,kun imetän edelleen iltaisin 1 vuotiasta lastani ja 1 vee neuvolassa neuvolan terkka sanoi aika tiukasti,että nyt olisi aika vierottaa kokonaa,koska muuten vieroitus tulee olemaan vaikeaa. Sanoi myös,että lapsi ei saa enää maidosta mitään hyödyllisiä ravintoaineita ja se on lähinnä enää tapa. Olin kyllä vähän ihmeissäni,koska ensin neuvolassa paasataan täysimetyksestä ja sitten kun maagiset 1 vuotta tulee täyteen,niin se onkin sitten "turha tapa". Mieheni sattui olemaan mukana ja sanoi,että nyt kyllä loppuu imetys,kun neuvolassa niin sanottiin. Itse olen hyvin epävarma,koska en ole kokenut imetystä rasitteeksi ja lapsi sitä rintaa iltaisin kovin haluaa...

1

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ()()()()()()()

      Itse olen vieroittanut lapseni reilusti yli kahden vuoden iässä, eikä mitään ongelmia ollut. Ennäkisi sitä yhtään vaikeampana kuin muunkaan ikäisenä.
      '
      Tuosta imetyksen hyödyllisyydestä ollaan montaa mieltä ja niinpä sinun on itse paras muodostaa oma käsityksesi siitä. Minä olen saanut saarnoja lääkäreiltä siitä, että imetys pitää lopettaa ja kommentin, että saa nähdä, kuinka kauan viitsin, vaikka se on jo turhaa. Toisaalta eri lääkärit ovat pitäneet sitä oikein hienona juttuna ja esimerkiksi selityksenä sille, ettei lapsemme ole koskaan joutuneet syömään yhtään lääkekuuria ja ovat muutenkin terveitä. Pahassa mahatautiepidemiassa lääkäri totesi, muuten lapsi joutuisi sairaalaan, mutta koska imetys onnistuu niin hyvin, niin ei vielä tarvitse.

      Oli siitä sitten ollut hyötyä tai ei, niin haittaa siitä ei ainakaan ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1991
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1475
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    Aihe