PASKA KELA PUUKOTTAA !!

Nyt riittää !!!!!!!!

Saatanan vitun paska kela, byrokraatinen paskalaitos joka ei ajattele miltä ihmisestä tuntuu.
Jäin sairauden takia työttömäksi ja kela maksoi 300 pv sairauspäivärahaa. Tuona aikana saatanan kela katkaisi kolme kertaa maksun. Kaksi kertaa piti hakea lääkäriltä uusi b-lausunto, koska selvitys terveydentilastani ei ollut kelan kusipäälääkäreiden mielestä riittävä.
Kerran maksu katkesi kelan virkailijan näppäilyvirheen takia.

Kun 300 pv tuli täyteen, sairastuin masennukseen ja psykiatri kirjoitti minulle puoli vuotta sairauslomaa, koska masennukseni luokiteltiin vakavaksi.
Jätin kelaan uuden sairauspäiväraha-hakemuksen, josta tuli päätös yli 3,5kk jälkeen. Ensinnäkin saatanan kusipää päättäjät määräsivät minulle 12 pv karenssin, vaikka en ole halunnut sairastua masennukseen. Olen itsestäni riippumattomista syistä sairas. Miten helvetissä kelan päättäjät voivat tehdä tällaista, eikö tämä ole oikeusvaltio ?!

Toiseksi, kelan ihmeparantaja-lääkäreiden mielestä en ole sairas, vaan minun pitää toimittaa uusi B-lausunto kelaan...
Elämäni on sairastumisen jälkeen ollut muutenkin vaikeaa, en kaipaa kelan byrokratiaa yhtään. Henkiset voimavarani ovat lopussa, kelan toiminta aiheuttaa minulle itsetuhoisia ajatuksia. Toivottavasti joku kelan päättäjistä lukee tämän, haluan sanoa että kela on paska laitos, epäoikeudenmukainen taho joka tahallaan aiheuttaa ihmiselle pahaa oloa.
Minä taistelen itseäni vastaan että en tee jotain mitä kadun myöhemmin. Haistakaa päättäjät vittu, vetäkää itsenne jojoon !!

67

5028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kekkonen takaisin

      Tiedän monia ihmisiä joita kela on kyykyttänyt itsemurhaan. Suurinosa junan alle jääneistä ovat olleet naimisissa kelan kanssa, ja pettyneet karvaasti saamastaan kohtelusta.
      Tätä on elää hyvinvointi suomessa, tai pahoinvointi suomessa!

      • keskisd

        tässä uusin uhri.Ei edes sairauspäivärahaa,pyysynkin lopetuspillerin heiltä, niin loppuisi tämä köyhien ruikutus


      • Anonyymi

        Lopettakaa tuo trollaaminen ketään ei kinosta!!


      • Anonyymi

        Miten tollane instanssi voi toimia sosiaalituista päättävänä elimenä? Johan se on koko toiminta periaatteen ja sosiaali lain vastasta että tukia pyritään leikkaamaan ja laki edellyttää sosiaalisen toimeentulon edistämistä. Mahtaako noi toimet olla ihan laillisella pohjalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tollane instanssi voi toimia sosiaalituista päättävänä elimenä? Johan se on koko toiminta periaatteen ja sosiaali lain vastasta että tukia pyritään leikkaamaan ja laki edellyttää sosiaalisen toimeentulon edistämistä. Mahtaako noi toimet olla ihan laillisella pohjalla?

        Mieleztäni perustuvat suurilta osin pelkkään mielivaltaan ja yksittäisen virkailijan lain omavaltaiseen tulkintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopettakaa tuo trollaaminen ketään ei kinosta!!

        Mitäs sitten kyttäsit palstalla, paskapää? Varmasti on oikeus purkaa tuntojaan, varsinkin kun aihetta on annettu. Turha yrittää vaientaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mieleztäni perustuvat suurilta osin pelkkään mielivaltaan ja yksittäisen virkailijan lain omavaltaiseen tulkintaan.

        Ei KELA tee mitään mielivaltaista. Se on ihan turha syyttää KELA.a omista ongelmistaan. KELA auttaa meitä köyhiä. Ilman KELA.a minäkin olisin jo kuollut nälkään.


    • itsekin eläkkeellä

      Jos sinä olet ollut 300 pv sairaslomalla, niin eikö sinun pitäisi hakea eläkettä? Eikö tätä ole sinulle missään vaiheessa ehdotettu, vaikka noin kauan olet sairastanut? Otapa nyt selvää, jos vaikka saisit eläkkeen, niin pääsisit irti näistä jatkuvista sairauslomajutuista ja saisit säännöllisesti rahaa. Varmasti se helpottaisi masennustakin.

      • Työkyvytön

        Olen ollut työkyvyttömänä yhtäjaksoisesti 3 vuotta ja 2kuukautta. Sairausajan umpeuduttua lääkärini (ortopedi) kirjoitti b-lausunnon määräaikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä ja käski toimittamaan sen Kuntien eläkevakuutukseen (olen siis ollut kunnalla töissä). Sen käsittely kesti 8:n kk:tta ja sitten tuli päätös: hylky.
        Tein valituksen sekä liitin mukaan uuden b-lääkärinlausunnon, samaiselta ortopediltä (joka on siis operoinut minua 3 kertaa). Päätös tuli nyt puolta lyhyemmässä ajassa, eli 4:ssä kk:ssa. Hylky taas. Tein valituksen vakuutusoikeuteen, mainittakoon että asia on vieläkin pöydällä ko. instanssissa.
        Kaikki tämä ja lisääntyneet kivut ovat tuoneet mukaan ahdistusta sekä keskivaikeaa masennusta, josta psykiatri on kirjoittanut b-lääkärinlausunnon toimitettavaksi Kuntien eläkevakuutukseen liitteeksi työkyvöttömyyseläkehakemukseeni.
        Odottavan aika on pitkä, tunnetusti.
        Minulle on sanottu, että vielä saattaa mennä muutama vuosi odotellessa.


      • itsekin eläkkeellä
        Työkyvytön kirjoitti:

        Olen ollut työkyvyttömänä yhtäjaksoisesti 3 vuotta ja 2kuukautta. Sairausajan umpeuduttua lääkärini (ortopedi) kirjoitti b-lausunnon määräaikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä ja käski toimittamaan sen Kuntien eläkevakuutukseen (olen siis ollut kunnalla töissä). Sen käsittely kesti 8:n kk:tta ja sitten tuli päätös: hylky.
        Tein valituksen sekä liitin mukaan uuden b-lääkärinlausunnon, samaiselta ortopediltä (joka on siis operoinut minua 3 kertaa). Päätös tuli nyt puolta lyhyemmässä ajassa, eli 4:ssä kk:ssa. Hylky taas. Tein valituksen vakuutusoikeuteen, mainittakoon että asia on vieläkin pöydällä ko. instanssissa.
        Kaikki tämä ja lisääntyneet kivut ovat tuoneet mukaan ahdistusta sekä keskivaikeaa masennusta, josta psykiatri on kirjoittanut b-lääkärinlausunnon toimitettavaksi Kuntien eläkevakuutukseen liitteeksi työkyvöttömyyseläkehakemukseeni.
        Odottavan aika on pitkä, tunnetusti.
        Minulle on sanottu, että vielä saattaa mennä muutama vuosi odotellessa.

        Niihin uusintahakemuksiin (tietysti alkuperäisiinkin) pitää kirjoittaa tarkkaan, kuinka se sairaus vaikuttaa siihen normaaliin arkielämään. Se on kelan kannalta tärkeintä. Näin sanoi minulle kelan virkailija ja kun noudatin neuvoa, sain eläkkeen välittömästi.
        Ei siis pidä yliolkaisesti täyttää lomaketta, vaan perehtyä siihen ja laittaa tarvittaessa lisäliite, johon kirjoittaa arkipäivää vaikeuttavat asiat.


      • h
        itsekin eläkkeellä kirjoitti:

        Niihin uusintahakemuksiin (tietysti alkuperäisiinkin) pitää kirjoittaa tarkkaan, kuinka se sairaus vaikuttaa siihen normaaliin arkielämään. Se on kelan kannalta tärkeintä. Näin sanoi minulle kelan virkailija ja kun noudatin neuvoa, sain eläkkeen välittömästi.
        Ei siis pidä yliolkaisesti täyttää lomaketta, vaan perehtyä siihen ja laittaa tarvittaessa lisäliite, johon kirjoittaa arkipäivää vaikeuttavat asiat.

        jeah. sellasta se on. mutta ei se kela ole mikään itsenäinen valtio. kyllä se on ihan se meidän hallitus joka ne lait määrää mitä se kela sitten noudattaa. kaikkihan ois helpompaa kun koko kela vaan lakkautettaisiin. ei tulis tukia kellekkään mistään ni ei tarttis kenenkään myöskään pettyä. aasiaan vaan kaikki puhelinmyymään ja lepposta biitsielämää viettämään!


      • 3r4r3443r
        Työkyvytön kirjoitti:

        Olen ollut työkyvyttömänä yhtäjaksoisesti 3 vuotta ja 2kuukautta. Sairausajan umpeuduttua lääkärini (ortopedi) kirjoitti b-lausunnon määräaikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä ja käski toimittamaan sen Kuntien eläkevakuutukseen (olen siis ollut kunnalla töissä). Sen käsittely kesti 8:n kk:tta ja sitten tuli päätös: hylky.
        Tein valituksen sekä liitin mukaan uuden b-lääkärinlausunnon, samaiselta ortopediltä (joka on siis operoinut minua 3 kertaa). Päätös tuli nyt puolta lyhyemmässä ajassa, eli 4:ssä kk:ssa. Hylky taas. Tein valituksen vakuutusoikeuteen, mainittakoon että asia on vieläkin pöydällä ko. instanssissa.
        Kaikki tämä ja lisääntyneet kivut ovat tuoneet mukaan ahdistusta sekä keskivaikeaa masennusta, josta psykiatri on kirjoittanut b-lääkärinlausunnon toimitettavaksi Kuntien eläkevakuutukseen liitteeksi työkyvöttömyyseläkehakemukseeni.
        Odottavan aika on pitkä, tunnetusti.
        Minulle on sanottu, että vielä saattaa mennä muutama vuosi odotellessa.

        Demokratiaa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9736964


      • Anonyymi
        Työkyvytön kirjoitti:

        Olen ollut työkyvyttömänä yhtäjaksoisesti 3 vuotta ja 2kuukautta. Sairausajan umpeuduttua lääkärini (ortopedi) kirjoitti b-lausunnon määräaikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä ja käski toimittamaan sen Kuntien eläkevakuutukseen (olen siis ollut kunnalla töissä). Sen käsittely kesti 8:n kk:tta ja sitten tuli päätös: hylky.
        Tein valituksen sekä liitin mukaan uuden b-lääkärinlausunnon, samaiselta ortopediltä (joka on siis operoinut minua 3 kertaa). Päätös tuli nyt puolta lyhyemmässä ajassa, eli 4:ssä kk:ssa. Hylky taas. Tein valituksen vakuutusoikeuteen, mainittakoon että asia on vieläkin pöydällä ko. instanssissa.
        Kaikki tämä ja lisääntyneet kivut ovat tuoneet mukaan ahdistusta sekä keskivaikeaa masennusta, josta psykiatri on kirjoittanut b-lääkärinlausunnon toimitettavaksi Kuntien eläkevakuutukseen liitteeksi työkyvöttömyyseläkehakemukseeni.
        Odottavan aika on pitkä, tunnetusti.
        Minulle on sanottu, että vielä saattaa mennä muutama vuosi odotellessa.

        Persvako eli vakuutus"oikeus" on ketkojen laitos. Pyörittelevät asiaa 2 vuotta jotta saavat lipevät lakimiehet käärittyä itselleen isot palkat. Asenteellisuus on uhria, joka koettaa oikeutta saada, häntä vastaan. Kuin roisto olisi uhri, sen tiedän niiden asenteesta.
        Lakkauttaa pitää koko PERSEvako, phyi! Turhaa maan rahojen tuhlausta moisille kalliiksi maalle tuleville kumileimasimille.


      • Anonyymi
        Työkyvytön kirjoitti:

        Olen ollut työkyvyttömänä yhtäjaksoisesti 3 vuotta ja 2kuukautta. Sairausajan umpeuduttua lääkärini (ortopedi) kirjoitti b-lausunnon määräaikaisesta työkyvyttömyyseläkkeestä ja käski toimittamaan sen Kuntien eläkevakuutukseen (olen siis ollut kunnalla töissä). Sen käsittely kesti 8:n kk:tta ja sitten tuli päätös: hylky.
        Tein valituksen sekä liitin mukaan uuden b-lääkärinlausunnon, samaiselta ortopediltä (joka on siis operoinut minua 3 kertaa). Päätös tuli nyt puolta lyhyemmässä ajassa, eli 4:ssä kk:ssa. Hylky taas. Tein valituksen vakuutusoikeuteen, mainittakoon että asia on vieläkin pöydällä ko. instanssissa.
        Kaikki tämä ja lisääntyneet kivut ovat tuoneet mukaan ahdistusta sekä keskivaikeaa masennusta, josta psykiatri on kirjoittanut b-lääkärinlausunnon toimitettavaksi Kuntien eläkevakuutukseen liitteeksi työkyvöttömyyseläkehakemukseeni.
        Odottavan aika on pitkä, tunnetusti.
        Minulle on sanottu, että vielä saattaa mennä muutama vuosi odotellessa.

        5 krt. Hakenut .


    • samassa veneessä

      Tiesitkö,300 kipupotilaista tekee rakkaassa isänmaassamme suomessa
      itsemurhaa vuosittain. Osittain siksi, juuri tällaisten tapausten takia jossa
      1996 SDP:n keksimän lain perusteella: "vakuutuyhtiön/kelan lääkärit voivat
      kumota erikoislääkäreiden lausunnot lain perusteella. Tällainen hullujen
      keksimä laki on kumottava välittömästi!

      • Anonyymi

        Niin. Ihme että kansa on hyväksynyt hullujen mielipuolisia päätöksiä. Ja hullut on palkittu isolla palkalla aikaansaamastaan haitasta. Toivottavasti karma kostaa.


    • fdgytrdds

      Aivan niin..vakuutusyhtiöt ja Kela kumoavat aivan mielivaltaisesti lääkärinlausuntoja ja siinä on laki takana..siis haloo..lääkärilausunto on kuin tyhjä paperi heille, siinähän tehdään lääkäristä aivan pelle.

      Katsokaa ketä äänestätte ja olisi jo aika Suomessakin järjestää mielenosoituksia tosin aiheita taitais olla niin paljon että ei päivät vuodessa riittäisi.

      Juoppoja ja narkkareita hyysätään paremmin kuin raittiita mutta muuten sairastavia sekä työkyvyttömiä ja tapaturman kokeneita.

    • lets do it again

      se on sitten sossuun vaan..toiseen pohjamutaan uimaan;)

    • sharreliin..

      voisko noista koittaa valittaa eka sosiaali ja terveysministeriöön sitten vaikka euhun mutta että kestää...Kela on oikeesti mielivaltalaitos..Ei kannata sairastua, ei mitään..

      Ainoo mitä saa enää katkoitta maksaa, on työttömyyspäiväraha koska se niin pieni.
      Siksi moni huonokuntoinen onkin mieluummin työtön kuin muu..
      työtön ihminen, ei sillä ole varaa käydä lääkärissä.Se ei ole kirjoilla missään terveytensä kanssa.Työtarjous kun tulee voi sanoa haastattelussa olen sairas..
      Mun itse oli pakko!kiitos rehellisyydestä tuli.En pysty edes liikkumaan aina miten menisin töihin???sairauden takiahan olin ulos saneerannut itseni..työperäinen sairaus vielä!

      ... Suomessakin on ihmisiä jotka ei hae tukia.Ei ne tee työtäkään.
      Itse harkitsen samaa kun kuitenkin takuueläke on se mitä haen. 17 v työt aloittanut.
      Näyttää sille nyt -50v että ei se eläke kauheita kerry.
      Tiedän ihmisiä jotka nyt enne takuu eläkettä sai 700e ja töitä tehneet 40v.

      Lääkärintodistus ei mulla riittänyt sairauspäivärahojen saantiin.Nyt pitäs viedä sairaskertomuksia jne..Siin se sairas aika meneekin..Tällä menolla sairausaika jatkuis mutta ei nyt stopataan se.Ei jaksa..



      Tsempppiä kaikille teille jotka juoksette noiden asioiden perässä ja yöunenne mentätte, niin tein minäkin.Sairauslomasta tuli painajainen!itkettykin on..

    • Älä luovuta.

      Pyydä apua oikeusaputoimistosta tai sosiaalitoimistosta hakemusten tekoon. Puolisoni tappeli Kela/vakuutusyhtiötä vastaan n.5v ja hänen mielenterveyttään auttoi että valituksia hoiti oikeusaputoimiston asianajaja.
      Noista vaihtoehdoista ei moni tiedä kun niitä ei kerrota.


      Kelan virkailijan hauskin sanonta "Käytämme täällä joskus omaa harkintaakin", tuo tapahtui hakiessani sairaspäivärahaa A-todistuksella josta sanottiin ettei se riitä vaan pitää olla B-todistus. No sen saanti kesti viikon ja sitä viedessä kävikin ilmi että päätös oli jo tehty A-todistuksella myönteisenä.

    • Rapu Rella

      Maailmassa on lukematon määrä maita joissa tällaista sosiaaliturvaa ei ole ollenkaan. Ole siis tyytyväinen äläkä märise.

      Mene sivistysvaltioon nimeltä USA, ei ole sosiaaliturvaa. Tai mene Afrikkaan, ei ole sosiaaliturvaa. Mene Kiinaan, ei ole sosiaaliturvaa. Jne, jne, jne

      Pitöisikö yhteiskunnan maksaa sulle vielä palvelija kotiin?

      • ei naurata

        On kaksi eri asiaa loikoilla työttömänä kuin olla sairaana.

        Aloittajalle,tiedän miltä tuntuu. Itse fyysisen sairauden ja nyt psyykkisenkin sairauden vuoksi sairaspäivärahalla. Vie sitä tuo tätä eri virastoihin,odota rahaa kuukausia ja niin pois päin.

        Seuraavana minullakin haettavana työkyvyttömyyseläke;miettinyt että jos tulee hylkypäätös niin mitä rahaa sitten saan? tuskin päivärahaa/työmarkkinatukekaan koska en voi olla työnhakijana. Sossustako kaikki?


      • Anonyymi

        Haloo. Sairaita ei pidä kiusata. Mistä tarve ivaan?


    • Oikein!

      Kannatan edellistä kirjoittajaa! Ilmaisen rahan saaminen ei pidäkään olla helppoa. Tuntuu ketjun aloittajakin olevan vielä elossa vaikka rahahanoja onkin oikeutetusti säännöstelty.

      • Anonyymi

        Mina saada ilmanen raha kela. Sipilä lupasi talo me tulla suome ja sipila rasisiti ei anta talo,
        Kuka anta talo. taksiseteli lian vaha, metro 3 kilometri tarvi taksiseteli enemmän kuka anta talo.


    • tuet pois ja heti

      Liian monet tottuneet siihen jotta rahaa tulee automaattisesti vaikka ei huvita mitään tehdä.Nio Kataisen hallituksella on siihen jo oma keino odottamassa.Kaikki tuet myös toimeentulotuki siirtyy Kelalle.Eli sama täti joka ei hyväksi sairaslomiasi päättää myös toimeentulotuesta tästä lähtien ja varmaan aina -20 tai -40% vähennettynä jos pikkasen vittuillut siille.Keppiä tulossa ja lujaa niille joita ei huvita työelämä.Syyksi ei riitä,jotta saa sossusta yhtäpaljon kun olisi pikku hommissa.Silloin vähennetään tukea lisää.

      • vittuuntunut

        Herätkää nyt sen takia maksetaan korkeaa veroa että jos jotain yllättävää sattuu niin kela tukee silloin ei kuseta ja kyykytä.
        Kela on paska laitos ja käsittelijät sairaspäivärahoille ja moraalittomat lääkärit jotka kelassa ja vakuutusyhtiöissä tekee hylkyjä todellisissa sairauksissa pitäisi ampua.
        Näiltä lääkäreiltä puuttuu etiikka, moraali ja omatunto


      • Anonyymi
        vittuuntunut kirjoitti:

        Herätkää nyt sen takia maksetaan korkeaa veroa että jos jotain yllättävää sattuu niin kela tukee silloin ei kuseta ja kyykytä.
        Kela on paska laitos ja käsittelijät sairaspäivärahoille ja moraalittomat lääkärit jotka kelassa ja vakuutusyhtiöissä tekee hylkyjä todellisissa sairauksissa pitäisi ampua.
        Näiltä lääkäreiltä puuttuu etiikka, moraali ja omatunto

        Kelaan on haalittu suurin osa sosiaaliturvapalveluista. Tarkoittaa myös paljon etuuskäsittelijöitä sekä digitaalisia ratkaisuja. Järjestelmät vielä selvästi keskeneräisiä ja toimeentulotuen kelasiirron jälkeen paljon huonosti perehdytettyjä virkailijoita. Lisäksi Kelan ja muiden sosiaali/työttömyysturvajärjestelmien pitäisi pystyä toimia joustavasti yhteen. On aika mahdoton yhtälö. Jos jossakin järjestelmässä, esimerkiksi te-palveluissa tehdään virhe (esim. simppeli kirjausvirhe) niin se vaikuttaa välittömästi kelan päätöksiin asiakkan kohdalla. Tällaisen virheen korjaamisen vaatiminen edellyttä asiakkaalta melkoista tietämystä. Kokemus on, että järjestelmät eivät tunnista tai halua selvittää omia virheitään. Vastuu jää asiakkaalle, jolla harvoin on vaadittavaa tietoa tällaisten ongelmien hoitamiseen. Voisi siis jopa väittää, että sosiaaliturvajäjestelmässämme on piilossa rikollista (=lue lainvastaista) toimintaa. Todella toivottavaa, että kansanpuolue perussuomalaiset ottaisivat Kelan toiminnan loopin alle. ... taitaa olla turha toive.


    • krooninen

      Otan oman tuoreen hylkypäätöksen henkilökohtaisuutena...

      Olenhan ikäni puolesta vielä toimintakykyinen...

    • vanha stara

      näyttää jo alkaneen, koska vahuuseläkeenikin jäi tulematta pankkiin

      • Jostainhan sitä on säästettävä kun kansanedustajien palkkio nousee sen 1,5% lisäksi vielä 6,5%. Eli yhteensä 8%.


    • ironiaaa

      ja mamut tarvitsee rahoja joten oikea säästökohde on suomalaiset ja tänne joskus verojansa maksaneet.mitäs teit töitä ja sairastuit,saatanan loinen!!!

    • Ahdistunut!

      Kela ei päästänyt minua sairaslomalle eli yli vuoden olen sairastanut työmarkkinatuella,kaksi eläkehakemusta hylätty. Masennukseni menee vain huonompaan suuntaan näiden toimenpiteiden seurauksena ja persoonallisuushäiriönikin vaikeuttaa asioita. B-lääkärintodistuksia ollut katkotta Joulukuusta 2009, eivät kelpaa kelaan.
      Sairasta kyykyttämistä ja sairaan ihmisen mitätöintiä! Kela on vain suojatyöpaikka sen virkailijoille , ilmeisesti vielä tulosvastuulla.
      Hilkulla alkaa olla jo omat mielenterveyteni rippeidenkin romahtaminen, mutta kelan mukaan ei muuta kun töihin.
      ja muistutan vielä ,että työmarkkinatuesta maksetaan 20 % veroa eli kyllä verot on tulleet maksetuksi.

    • ei iso eläke

      Olisi oikeastaan helpompi päästää eläkkeelle porukkaa sillä halvemmaksi tulisi kun sossusta rahan hakeminen.Moni ei tajua kuinka vähän se eläke oikein on.Keskimääräinen sairaseläke joka tulee on tällä hetkellä 727€ brutto.Erikseen tietenkin työtapaturmassa vammautneet.Eli sen verran eläke jotta ei saisi ollenkaan sossutukia juuri ollenkaan.
      32v töissä ja sairaseläke on 255 Etera 160€Norjasta ja Kela 455€ asumistuki 118€
      ja tietenkin pienempi jos ei ole ollut hommissa.

    • Kipulaastarina

      Kokemusta Kelan toiminnasta jo 10 v ajalta. Ihme, että olen järjissäni tai hengissä.

      tsemppiä kaikille, jotka taistelevat .. 1 hyvä neuvo, hankkikaa juristi ja vedotkaa EU direktiiveihin, ihmisoikeuksiin!!

      • Anonyymi

        10vuotta eikö siinä ajassa jo olisi pitänyt kuntoutua. Taidat vaan käyttää yhteiskunnan tukia lorvailuun. Mene töihin


    • Todellista avuntarvitsijaa ei tämä järjestelmä auta. Näin se on suunniteltukin että rahansiirroin joita byrokraattinen koneisto tarvitsee pyöriäkseen ja elättääkseen itsensä tarvitaan ongelmia. MItä suuremmat ongelmat sitä enemmän byrokraatit huutavat jotta heidän toimintansa olisi oikeutettua. Totuus on että tuo hankalottaa entisestään kansalaisten toimeentuloa ja jaksamista.

      Itse tein ratkaisun olla ottamatta mitään tukiamuotoja vastaan. Kela toimii siten että tahallaan tekee vääriä päätöksiä. Kaikki eivät jaksa valittaa jolloin kela hyötyy heistä. Valittaminen maksaa yhteiskunnalle sillä niitä käsitellään verovaroin eikä kukaan virkailiaja joudu koskaan vastuuseen. Virkailijat oivat ahneiden poliitikkojen orjia, jota lahjotaan sillä että riistävät kansan hyvinvointia. Nykyistä järjestelmää ei voi sanoa hyvinvointivaltion toimintamalliksi.

      Toivottavasti jaksamme taistella että Kelan ja piiri-pieni-pyörii poliitikkojen harjoittama laillistettu riisto byrokratian kautta saataisiin loppumaan.

      • Anonyymi

        Kelaan on haalittu suurin osa sosiaaliturvapalveluista. Tarkoittaa myös paljon etuuskäsittelijöitä sekä digitaalisia ratkaisuja. Järjestelmät vielä selvästi keskeneräisiä ja toimeentulotuen kelasiirron jälkeen paljon huonosti perehdytettyjä virkailijoita. Lisäksi Kelan ja muiden sosiaali/työttömyysturvajärjestelmien pitäisi pystyä toimia joustavasti yhteen. On aika mahdoton yhtälö. Jos jossakin järjestelmässä, esimerkiksi te-palveluissa tehdään virhe (esim. simppeli kirjausvirhe) niin se vaikuttaa välittömästi kelan päätöksiin asiakkan kohdalla. Tällaisen virheen korjaamisen vaatiminen edellyttä asiakkaalta melkoista tietämystä. Kokemus on, että järjestelmät eivät tunnista tai halua selvittää omia virheitään. Vastuu jää asiakkaalle, jolla harvoin on vaadittavaa tietoa tällaisten ongelmien hoitamiseen. Voisi siis jopa väittää, että sosiaaliturvajäjestelmässämme on piilossa rikollista (=lue lainvastaista) toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelaan on haalittu suurin osa sosiaaliturvapalveluista. Tarkoittaa myös paljon etuuskäsittelijöitä sekä digitaalisia ratkaisuja. Järjestelmät vielä selvästi keskeneräisiä ja toimeentulotuen kelasiirron jälkeen paljon huonosti perehdytettyjä virkailijoita. Lisäksi Kelan ja muiden sosiaali/työttömyysturvajärjestelmien pitäisi pystyä toimia joustavasti yhteen. On aika mahdoton yhtälö. Jos jossakin järjestelmässä, esimerkiksi te-palveluissa tehdään virhe (esim. simppeli kirjausvirhe) niin se vaikuttaa välittömästi kelan päätöksiin asiakkan kohdalla. Tällaisen virheen korjaamisen vaatiminen edellyttä asiakkaalta melkoista tietämystä. Kokemus on, että järjestelmät eivät tunnista tai halua selvittää omia virheitään. Vastuu jää asiakkaalle, jolla harvoin on vaadittavaa tietoa tällaisten ongelmien hoitamiseen. Voisi siis jopa väittää, että sosiaaliturvajäjestelmässämme on piilossa rikollista (=lue lainvastaista) toimintaa.

        Ilmeisesti ne järjestelmät on myös tahallisesti ohjelmoitu tekemään virheitä.


    • ceeliase

      hohhoijakkaa. vaikea uskoa että joku on oikeesti niin tyhmä että ajattelee että virkailijat tai lääkärit kelassa tai vakuutusyhtiössä "tahallaan" tekee vääriä päätöksiä. huhhuh. kaupan kassakin varmaan tahallaan rahastaa teitä väärin, postinjakaja hävittää tahallaan juuri teidän postit, taloyhtiön hallitus vakoilee teitä ja bussikuski hidastelee ja jättää tervehtimättä ihan vaan teille vittuillakseen.

      • Bolse

        Just näin. Itse äänestätte eduskuntaan lainsäätäjät jotka kohtelevat äänestäjiään kaltoin. Ja muistakaa, markkinatalous säätelee siitä huolimatta asiat.


      • Anonyymi

        Kyllä tekee tahalleen päätöksiä. Käskystä. Tilauksesta. Toisen valtion päämies siis nainen soittaa Suomeen ja köskyttöö tekemään. Olen otse ollut vieressä ja kuullut puheluita. Köskyttöö palkkaamaan sinne ja tänne ja hankkimaan potkut sieltä ja täältä ja siirtämään töihin sinne ja tuonne.


    • pääkainalossa

      puhut asiaa kela on kyllä karmea pyrokraattinen murhalaitos...

      • Anonyymi

        Murhataan vitun kela


    • Mikko Poika

      Yhdysvalloissa on sosiaaliturva.

    • kassukosula

      Miksi itsetuhoisia miksei kelantuhoisia ajatuksia.

    • Anonyymi

      Kelaan on haalittu suurin osa sosiaaliturvapalveluista. Tarkoittaa myös paljon etuuskäsittelijöitä sekä digitaalisia ratkaisuja. Lisäksi Kelan ja muiden sosiaali/työttömyysturvajärjestelmien pitäisi pystyä toimia joustavasti yhteen. On aika mahdoton yhtälö. Jos jossakin järjestelmässä, esimerkiksi te-palveluissa tehdään virhe (esim. simppeli kirjausvirhe) niin se vaikuttaa välittömästi kelan päätöksiin asiakkan kohdalla. Tällaisen virheen korjaamisen vaatiminen edellyttä asiakkaalta melkoista tietämystä. Kokemus on, että järjestelmät eivät tunnista tai halua selvittää omia virheitään. Vastuu jää asiakkaalle, jolla harvoin on vaadittavaa tietoa tällaisten ongelmien hoitamiseen. Voisi siis jopa väittää, että sosiaaliturvajäjestelmässämme on piilossa rikollista (=lue lainvastaista) toimintaa.

      • Anonyymi

        Ei siihen vaadita yliopistotasoista koulutusta, että osaa lukea kelan ja Te-palveluiden päätökset. Lukutaito on hyväksi ; ) Virheitäkin toki sattuu ja niistä tulee tehdä heti ilmoitus kyseiselle päättäjälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen vaadita yliopistotasoista koulutusta, että osaa lukea kelan ja Te-palveluiden päätökset. Lukutaito on hyväksi ; ) Virheitäkin toki sattuu ja niistä tulee tehdä heti ilmoitus kyseiselle päättäjälle.

        Ja te palveluiden ja kelan virheellisistä päätöksistä voi tehdä muutoksenhalulautakuntaan oikaisuvaatimuksen, joka tosin on matkalla monta kuukautta, kun eivät ne siellä lautakunnassakaan aina osaa lukea :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja te palveluiden ja kelan virheellisistä päätöksistä voi tehdä muutoksenhalulautakuntaan oikaisuvaatimuksen, joka tosin on matkalla monta kuukautta, kun eivät ne siellä lautakunnassakaan aina osaa lukea :)

        Nuo lautakunnan on ploiittisia ,eikä oidellisia laitoksia. Politiikot tekee poliittisia linjauksia ja tuskin ryhtyvät niitä oikomaan lautakunnissa. Otetaan karkea esimerkki. Josko politiikot tejkevät aktiivimallin mukaisia leikkauspäätöksiä niin tuskimpa vaikka tulosi putoasi tuosta syytä kohtuuttomalle tasolle ,lautakunnat sitä oikaisisi.Sen sijaan pidän enemmänkin mahdollisena että toimeentulotuesta tuo loppu osa maksettaisiin, mutta siinä on vain se että kaikki eivät välttämättä mahdu niihin raameihin jolloin tuota saisi. tosin en kyllä pidä tuota lautakuntaan valittamista muutoinkaan potentiaalisena väylänä saada asioilleen oikaisua,sillä siellä istuu tavallisia matti meikäläisiä päättämässä asioista.Toki joku lain oppinutkin voi tuolta löytyä,mutta tuo ei kuitenkaan ole valikoituneista oikeusoppineista koostettua väkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo lautakunnan on ploiittisia ,eikä oidellisia laitoksia. Politiikot tekee poliittisia linjauksia ja tuskin ryhtyvät niitä oikomaan lautakunnissa. Otetaan karkea esimerkki. Josko politiikot tejkevät aktiivimallin mukaisia leikkauspäätöksiä niin tuskimpa vaikka tulosi putoasi tuosta syytä kohtuuttomalle tasolle ,lautakunnat sitä oikaisisi.Sen sijaan pidän enemmänkin mahdollisena että toimeentulotuesta tuo loppu osa maksettaisiin, mutta siinä on vain se että kaikki eivät välttämättä mahdu niihin raameihin jolloin tuota saisi. tosin en kyllä pidä tuota lautakuntaan valittamista muutoinkaan potentiaalisena väylänä saada asioilleen oikaisua,sillä siellä istuu tavallisia matti meikäläisiä päättämässä asioista.Toki joku lain oppinutkin voi tuolta löytyä,mutta tuo ei kuitenkaan ole valikoituneista oikeusoppineista koostettua väkeä.

        Tuo sama asiahan vaikuttaa omalla tavallaan myös perustuslain noudattamiseen, eli poliitikot eduskunnassa ensin tekee poliittisilla (eli mielipiteisiin perustuen) linjauksilla päätöksistä tietynlaisia, mutta esim. perustuslaillista suojaa kansalle ei välttämättä noudateta kovin hyvin, jos samaiset poliitikot istuu myös perustuslakivaliokunnassa.

        Sitä en kuitenkaan suoralta kädeltä uskaltaisi sanoa, että olisiko perustuslakituomioistuinkaan sen parempi - koska jotain henkilöitähän sinnekin on valittava, ja kukapa heidän poliittisista ambitioistaan tietää.

        Jos lakeja aletaan vääntelemään, kyllä se väänteleminen voi onnistua vaikka vuosikausia, mutta tokihan pitäisi olla selvää että lain tarkoituksen pitäisi toteutua jotta oikeusvaltion toimintaan voisi yleensäkään luottaa.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Yo. linkistä teksti:

        "Vaikka vain 0,2 prosentista Kelan antamista päätöksistä valitetaan, lautakunnissa ratkaistiin vuonna 2015 yhteensä lähes 30 000 Kelan päätöstä koskevaa valitusasiaa. Vuoden 2015 luvut ovat tuoreimpia saatavissa olevia lukuja valitusratkaisujen osalta."

        Kannattaa huomata sellainen seikka, että Kelakaan ei aina voi päätöksilleen mitään, koska laki velvoittaa heitä tekemään päätöksen perustuen jonkin toisen osapuolen antamaan lausuntoon.

        Näin on ainakin työttömyysturvan kohdalla, eli vaikka päällisin puolin näyttää, että Kela olisi tehnyt päätöksessään virheen, tosiasiallisesti Kelan päätöksenteko on sidottu TE-toimiston lausuntoon.

        Ja kun TE-toimiston lausunnot on käytännössä TYÖVOIMAPOLIITTISILLA perusteilla tehtyä mielivaltaa, on selvää se että riita asiasta leviää.

        Eikä edes Kelan jälkeenkään toiminta muutu, koska sosiaaliturvan muutosasioita käsittelevä lautakunta on puolestaan miehitetty elinkeinoelämätaustaisilla henkilöillä.

        Oikeutta Suomessa saa ilmeisesti vasta kun juttu menee Kelasta ja lautakunnista eteenpäin riittävän korkealle oikeusjärjestelmässä, ja tämä asia jo sellaisenaan vaikeuttaa Suomessa oikeusturvan toteutumista koska saadakseen oikeutta, on mentävä monen tason läpi ennenkuin alkaa löytymään puolueettomampaa asian käsittelyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yo. linkistä teksti:

        "Vaikka vain 0,2 prosentista Kelan antamista päätöksistä valitetaan, lautakunnissa ratkaistiin vuonna 2015 yhteensä lähes 30 000 Kelan päätöstä koskevaa valitusasiaa. Vuoden 2015 luvut ovat tuoreimpia saatavissa olevia lukuja valitusratkaisujen osalta."

        Kannattaa huomata sellainen seikka, että Kelakaan ei aina voi päätöksilleen mitään, koska laki velvoittaa heitä tekemään päätöksen perustuen jonkin toisen osapuolen antamaan lausuntoon.

        Näin on ainakin työttömyysturvan kohdalla, eli vaikka päällisin puolin näyttää, että Kela olisi tehnyt päätöksessään virheen, tosiasiallisesti Kelan päätöksenteko on sidottu TE-toimiston lausuntoon.

        Ja kun TE-toimiston lausunnot on käytännössä TYÖVOIMAPOLIITTISILLA perusteilla tehtyä mielivaltaa, on selvää se että riita asiasta leviää.

        Eikä edes Kelan jälkeenkään toiminta muutu, koska sosiaaliturvan muutosasioita käsittelevä lautakunta on puolestaan miehitetty elinkeinoelämätaustaisilla henkilöillä.

        Oikeutta Suomessa saa ilmeisesti vasta kun juttu menee Kelasta ja lautakunnista eteenpäin riittävän korkealle oikeusjärjestelmässä, ja tämä asia jo sellaisenaan vaikeuttaa Suomessa oikeusturvan toteutumista koska saadakseen oikeutta, on mentävä monen tason läpi ennenkuin alkaa löytymään puolueettomampaa asian käsittelyä.

        Kuule, ei ole puolueetonta missään ei siis edes siellä huipulla.

        Kiristävöt ryhtmään poliitikoksi tai virkamieheksi jos et suostu marionetiksi niin sitten tuodaan kostoksi raiskareita. Joku pässinpää on saanut pakkomielteen, että tuosta tehdäön poliitikko eikä mitään väliä haluaako henkilä itse sitä vai ei tai suostuuko siihen. Nämäovat ME LAITETAAN, ME TEHDÄÄN. Haluavat päättää ammattisi puolestasi. Omaa tahtoa ei saa olla. Olet tahdoton marionetti.


    • Anonyymi

      Se pitäisi kuntouttaa noita Kelan päätöksentekijöitä kun ei tuo tuen teon päätös oikein tahdo sujua.Rupeisi tulemaan niitä tukia.

    • Anonyymi

      Siivoa kielesi

    • Anonyymi

      Luin työttömyysturvasta ja sitä kontrolloimaan pyrkivästä politiikasta sen verran, että löysin esim. Ruotsin puolelta esimerkkejä siitä, että siellä jopa pyritään aiheuttamaan asiakkaalle sellainen tilanne, että työttömyysturva menisi poikki, jonka jälkeen ohjeistetaan valittamaan.

      En laittanut linkkiä muistiin, mutta se oli mielestäni jokin doc-tiedosto, jossa sosiaaliturvaa/työttömyysturvaa käsiteltiin pohjoismaisittain, ja mukana oli myös (Heikki?) Hiilamon nimi.

      Eli, totuus paljastuu, kun työttömille on lähtökohtaisesti vaadittu palveluita, onkin systeemi käännetty päinvastaiseksi niin, että palveluksi katsotaan kiusanteko.

      Jos joku tuon lukaisee, niin yllättyy. Jos Suomessa toimitaan samalla periaatteella, eli viranomainen tekee tahallisesti asiakkaansa edun vastaisia tulkintoja, ja aiheuttaa siis työttömyyspäivärahan katkaisun siksi että jokin ay-liikkeen määräämä politiikka sanoo niin, tullaan jo kysymysten äärelle noudatetaanko asiassa enää edes viranomaiselle kuuluvia velvollisuuksia ja toisaalta jos se johtaa lisäksi myös muihin ongelmiin - ehkä esim. leimaamiseen - onko kyse jo myös rikoslain vastaisesta toiminnasta.

      Koko ajan täytyy muistaa, että perustuslain mukaisesti kansa valitsee itse työnsä/elinkeinonsa, ja jos työvoimahallinto toimii jopa AKTIIVISESTI sitä valintaa vastaan, pitäisi tämän tyyppinen toiminta olla vahingonkorvauksia vaativa juttu.

      Joka alkaa tätä tonkimaan, voi varautua siihen, että kyse on varsin monen mutkan taakse piilotellusta toiminnasta, koskee myös lakeja jossa ilmeisesti hyppäillään varsin mutkattomasti pelkän viranomaisen mielivallan mukaan työvoimalainsäädännöstä sosiaalilainsäädäntöön jne.

      • Anonyymi

        Nuo Ruotsin puolen esimerkit löytyy siis ko. dokumentista ihan haastattelujen pohjalta, siellä oli useampikin esimerkki miten työvoimaviranomainen pyrkii tilanteeseen jossa aiheutetaan työttömälle harmia.

        Suomessa eduskunnastakin asialle on jo tullut vahvistus, eli Juhana Vartiainen tv-haastattelussa selkeästi totesi että tässä palvelussa on kyse kiusanteosta ("vähän kiusataan") ja sitten voikin jo kysyä että mikä laki se on jossa sallitaan kansalle tehtävä kiusan- ja haitanteko, kun kyse piti olla palveluista?


      • Anonyymi

        Ruotsissa siis sellainen ajatus, että testailevat oikeusjärjestelmää, mitkä päätökset menee läpi ja mitkä ei.

        On vähän järjetön systeemi että työllistetään todella isopalkkaista oikeusjärjestelmää koko ajan tahallisesti, jotta voidaan löytää tarkoin määritellyt kiusantekotoimet kansaa vastaan, josta ei vielä joutuisi oikeuteen.

        Melkoisen kallista hommaa on tämä "työvoimapoliittisesti" motivoitunut kiusantekotoiminta, kun leipäjonolaisia käytetään kohteena täysin turhaan massiiviseen pyörittelyyn jossa todellisuudessa ei edes ole tavoitteena palkkatyöpaikka, vaan pikemminkin systeemin hengissäpito ja systeemistä mukavat palkat saavien elatus.


      • Anonyymi

        Tarkoitus on saada etenkin naisia tulottomiksi, jotta sitten ajautuvat ihmiskauoan uhreiksi tavalla tai toisella ja heitä sitten paritetaan ja tai kyyditetään ulkomaille ja kotimaan susällä paritettavaksi eliitille siis raiskattavaksi. Toinen syy on, että halutaan naisia tulottomiksi, jotta suostuvat marioneteiksi politiikkaan ja tai virkamiemiehiksi valtion virastoihin/ministeriöihin, jossa hyväksiköyttäjöt, raiskarit, maa petturi värvääjät ovat siellä töissä.


    • Anonyymi

      KELA: tarjoamme ennenaikaset kuolemat sekä itsemurhat. Täytä 100 hakemusta turhaan ja kuole.

    • Anonyymi

      Avustusten ruinaajat ovat yhteiskunnalle valtava riippakivi.

      • Anonyymi

        Väärin meni -
        oikeasti yhteiskunta mukaan lukien Kela ja kunnan sosiaalitoimi on hakijalle valtava riippakivi - ei kannata valittaa päätöksistä, kun sellainen hylky tulee kannattaa tehdä heti haaste hakemus käräjäoikeuteen ja haastaa Kela ja eläkelaitos oikeuteen ja kutsua hoitavat lääkärit todistelemaan-
        mitä ilmeisimmin Kela ja eläkelaitos ei tule ja käräjäoikeudessa voitat jutun ja saat pysyvän eläkkeen, jota olet hakenut. Yhteys heti asianajajaan ja oikeudenkäynti kuluttua Kelan, eläke laitoksen maksettavaksi. Itse saat ilmaisen oikeusavun valtion varoista, käytä aina yksityistä asianajajaa- ei koskaan oikeusapu toimistoa!!


    • Anonyymi

      Kela on täysin paska laitos. Huomattu on.

    • Anonyymi

      Toivottavasti viesti meni perille ja asiasi ovat nyt paremmin. Tuommoiset karenssit ovat syvältä perseestä! Ja kiusaaminen yleensäkin.

    • Anonyymi

      Ei ole mitään ihmis oikeuksia

    • Anonyymi

      Kiitos äänestäsi <3

      Rauhallista Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta!

      Äänestäthän meitä jatkossakin

      terv. Perussuomalaiset

      ps. Sinun ansiostasi Suomi on takaisin!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe