Terolut kuuri -> ei kuukautisia

Pelokas1982

Olen syksystä asti ollut hedelmällisyys hoidossa PCO:n vuoksi. Lääkityksenä on ollut Terolut ja Clomifenin. Parin Terolut Clomifen kierron jälkeen ei follit lähteneet kypsymään, otettiin vuoden alusta käyttöön Metforem hoidon tueksi. Nyt olen syönyt 10 vrk kuurin Terolutia, mutta kuukautisia ei ole kuulunut 7 vrk:hen. Aiemmin jo 7 vrk kuurilla kuukautiset/tyhjennysvuoto on tullut noin 4 vrk:ssa. Onko kellään muulla kokemuksia että kuukautiset eivät ole tulleet Terolutin jälkeen muusta syystä kuin raskautumisesta? Raskaustestiä en ole tehnyt, koska pelkään taas pettymyksen tunnetta ja sitä pelkoa että jotain lisää on vielä vialla.

6

8825

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Terot käytössä

Ekan terokuurin jälkeen kuukautiset alkoivat viidentenä päivänä viimeisestä terolutista. Minulla annostuksena ollut joka kierrossa 10 mg/päivä 10 päivän ajan. Toisen kuurin jälkeen meni 10 päivää että kuukautiset alkoivat. Nyt odottelen kolmansia kuukautisia, saa nähdä meneekö nyt 15 päivää ennenkuin alkavat. Lääkäri sanoi että yleensä menee noin 3-4 päivää kun alkavat, jos kierrot venyvät pitemmiksi pitäisi annostusta nostaa, niin olen ymmärtänyt.

• SiRo_5

Mulla mennyt nyt 10 pvä viimeisestä tabletista. Lääkäri sanoi, että kyllä ne alkaa, jos eivät niin olet raskaana. Johon en kyllä usko ja testattu on. Mulle on käynyt samalla lailla, ku monille muille, että se väli viimeisestä tabletista ja alkamiseen venyy joka kerta. Mutta ei mitään tietoa, että kauan tässä pitäisi odotella ennen kuin kehtais soittaa lääkärille ja kysyä, että mitäs nyt.
      Itse olen pitkän odotuksen jälkeen vuorossa IVF-hoitoon ja siksi olisi pakko saada alkamaan, jotta hoidot voidaan aloittaa.

• ....

Omasta kokemuksesta voin kertoa,että kuukautiset eivät joka kierrosta tule. Jos jäävät joku kerta tulematta,syön seuraavassa kierrossa tupla annostuksen ja taas tulevat. Ja sit taas seuraavassa normaalin annostuksen ja taas tulevat.
      Minulla kuukautiset tulevat yleensä 2-4 päivän päästä viimeisestä terosta.

Olemme siis yrittäneet 5 vuotta lasta ja minulla on todettu pco,tällä hetkellä syön teroja ja metformiinia.
      Painoa pitäisi saada pikkasen alas,jotta hoidot kunnan puolella voisi edetä.Yksityisellä pääsisin heti hoitoihin,mutta siellä tulee sitten raha vastaan :(

• mitentoimia

ihan kauhee tilanne..itse 3v yritetty lasta...nyt eka terolut 2x/10mg päivässä..lauantaina viimenen, olen ollut hyvin ärtynyt ja äkkipikainenn , suuttunut pienistä viimeset 2vk, kuutausit ollu poissa 2kk, jo ehdin toivoa raskautta kaikkien "oireiden" puolesta,mutta testi oli viimekuussa neg..tuntuu toivottomalta..

• miks just nyt?

moi kaikki!
      mulla todettiin pco tuossa 2009 ja se huomattiin, silloin ku lopetin e-pillerit. menkkoja ei itekseen tullu ollenkaan, vaan söin silloin tuota teroluttia kierron 14-24 pv ja silloin vuoto tuli heti viimesen pillerin jälkeen. nyt sitten tilanne se, että clomeilla ollaan tässä jo pitkään yritetty ja vuoto tullut aina, paitsi kerran, kun olin onnistunut raskautumaan, mutta se meni kesken :( käänsin sen kuitenkin positiiviseksi asiaksi, kun tajusin, että raskaus on sittenkin mahdollinen. nyt sitten olemme menosso ouluun inseminaatioon.... ja eihän sekään nyt sit menny niin ku piti... teroluttia piti syödä kaks kiertoo, että kierto säilyis. viime viikolla, piti vuodon alkaa ja kiertoon ois mennyt clomit ganal f pergnyl ja ton pergnylin jälkeen ois ollut lähtö ouluun toimenpiteeseen. mun kroppa teki taas kepposet, just sillon ku ei ois tarvinu! tein pari testiäkin, joista eka oli haamu ja toinen nega... ouluun soitin meidän lääkärille ja kysyin mitä tehdä, niin hän harmitteli huonoa tuuriani... niinpä. sanoi, että viikko odotellaan ja sitten katotaan ultrat yms. mutta vuoto pitäis saada alkamaan. tää on oikeesti tosi turhauttavaa, ku aina ennen on terot toiminut ja nyt ei....

• Anonyymi

Täällä kamppaillaan ylipainon ja lapsettomuuden kanssa. Kierto ollut aina sekaisin ja nyt terolut ollut käytössä puoli vuotta ja ekaa kertaa oli myös letrosol. Ultrassa kp 11 kohdalla letrot eivät olleet toimineet eikä yhtään follikkelia näkynyt ultrassa. Jouluna olin reissussa ja terolutit jäi kotiin ja aloitin ne viikon myöhemmin kuin ohje. Noh, nyt terojen lopetuksesta viikko eikä menkkoja kuulu. Raskautta en ole testannut kun ei niistä follikkeleita edes näkynyt ja koko 2 v aikana ei ilmeisesti ovulaatiota ole tullut. Miksi menkat ei ala vaikka terolut käytössä. Outoa...
      Noh, odotan vissiin 3vkoa ja otan 2tbl/pvä

Onko muilla ollut tämmöistä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      30
      4277
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      30
      2217
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      1750
    4. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1608
    5. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      83
      1446
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      139
      1296
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1096
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1004
    9. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      984
    10. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      971
    Aihe