Verso S

13+9

Onko kukaan päässyt ajamaan 1.3 automaattia. Kuvien perusteella siisti auto, oikein pieni tila-auto.

39

1813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S Merso

      ilmestynyt tosiaan lisää netcarshow'n sivuillekin. Rattikin näyttäs tulevan jo aika lähelle eikä nyt kuvat pahalta näyttäneet muutenkaan. Saattas olla "järkivalinta" taloudellisessa mielessä(kin) käytetylle autolle, jos ajatellaan, et käyttöaika kakskertaa pidempi kuin käytetyllä, käyttökulut alhaisemmat, takuu, kulutusosien vaihto ehkä vain kertaalleen sillä toisella sadantonnin puolikkaalla. Jos ei vielä riitä kannattavuusvertailussa niin uutuuden tuoksulle kans arvo. Sanottakoon vielä, että en ole toyotakauppias ja samat huomiot voi varmaankin tehdä muillakin merkeillä sekä erityylisillä malleilla.

      • mitä tuubaa

        !!!!!!


    • 13

      Odotetaan nyt että auto edes tulee Suomeen!

      • koeajot tutuille

        Kyllä sitä moni on ajanut, vaan ei siitä huutele näemmä. Offtopic-onko tuo sinun nimimerkki "mitä tuubaa", vai kysymys. Ainakaan huutomerkit eivät ole kysymys. Olet jokatapauksessa väärällä osiolla.


    • Shaw Martens

      Verso S:ää ei kyllä moni ole vielä ajanut, kun ei autoja Suomessa ole. Mutta kohta pääsee kokeilemaan! Upea peli ja varsinkin se automaatti on näppärä.

      • jhlh

        Verso S on ainakin Kaivokselan Toyotalla nähtävissä.


      • 6+5

        Mistä tiedät automaatin näppäräksi, jos et ole ajanut? Ensi lauantaina pääsevät kaikki koeajamaan verson.


    • Jazz2005CVT

      Eilen oli Kaivokselassa Verso S näytillä, koeajo täytyy tehdä ensi viikolla kun on talvíloman johdosta enemmän aikaa. Mutta ihan näppärän näköinen peli, mikään halpa tuo ei kyllä todellakaan ole.

      • 13+9

        Mukava auto kaupungissa. On suuremman auton tuntua, niin ajossa kuin tiloiltaan. Moottoritiellä huomaa, että kyseessä pikkuauto. Voiman puute ja sivutuuli tarttuu helposti - saattaa kylläkin olla vain tunne, että viedään. Automaatti pelaa hyvin, mikä sopii kaupunkiajoon hienosti. Tulee varmasti myyntitilastojen kärkeen. On muuten tehty Japanissa - jos sillä enää nykyisin on merkitystä ?


    • Lasikattoko ?

      Kyseistä autoa saa myös näköjään lasikatolla, mutta Suomeen ei taida kyseistä mallia tuoda.

    • hippi-Corolla

      Koeistuttu. Ahdas kuskinpenkki yli 180 cm miehelle. Nokkaa hankala arvioida, kun konepelti ei näy kuskille.

      • perstuntuma

        Minäkin olen yli 180 cm ja yli 100kg, mutta penkki on ainakin mulle sopiva, ei ahdas. Samoin konepellin näkyvyys on hyvä. Mulla saattaa olla pitkä selkä, tai sulla lyhyt. Autot ja ihmiset ollaan eri kokoisia, kannattaa kokeilla omalla persuksilla.


    • Matti--

      Kävin koeajamassa ja pidin autosta. Istuma-asento oli ihan ok, vaikka olen 190 senttimetriä pitkä. Tosin käsinoja tuntui olevan vähän oudon korkealla..

    • jklhjfhdl

      Onkohan tuo Verso-S kovin kannattava ostos, kun 1,33 perusmallin (Terra-varustelu) hinnalla saa esim. Nissan Noten 1,4-koneella, paremmalla Acenta varustelulla ja Connect-navigaattorilla. Toyotassa ei samaan hintaan saa edes vakionopeudensäädintä. Toyotan hinnoittelulla saattaa kilpailijamerkin ovet käydä tiuhaan tahtiin.

      • 30

        Suora vastaus: ei ole ollenkaan kannattava ostos. Sinulle suosittelen lenkkareita. Onko kukaan tietoinen, koska Versoon tulee navigaattori. Saako sen liitettyä siihen kosketusnäyttöön myös jälkeenpäin?


      • Nipponist

        Näkyy myös olevan perusvarusteinen Note yli 2500e halvempi, kuin Verso-S:n hinnat-alkaen malli. Nissanissa lisäksi väljemmät tilat ja paremmat ajo-ominaisuudet. Ei tarvitse kauan miettiä näiden kahden välillä ;)


      • Niponisti
        Nipponist kirjoitti:

        Näkyy myös olevan perusvarusteinen Note yli 2500e halvempi, kuin Verso-S:n hinnat-alkaen malli. Nissanissa lisäksi väljemmät tilat ja paremmat ajo-ominaisuudet. Ei tarvitse kauan miettiä näiden kahden välillä ;)

        Me luulimme ettei persaukisella ole fyrkkaa kumpaankaan. Toisaalta näiden miettiminen ei tunnu lompuukissa. Jos vaikka menisit sinne Nissanin sivuille haaveilemaan.


      • gfkjhlgkfsh
        Niponisti kirjoitti:

        Me luulimme ettei persaukisella ole fyrkkaa kumpaankaan. Toisaalta näiden miettiminen ei tunnu lompuukissa. Jos vaikka menisit sinne Nissanin sivuille haaveilemaan.

        Muistahan sitten olla tinkimättä siellä Toyota-liikkeessä. Maksat sen hinnan mikä on lappuun laitettu ja sujautat vielä myyjän rintataskuun muutaman setelin. Näin eivät ainakaan erehdy luulemaan sinua persaukiseksi =) Naapurit saat varmasti kateelliseksi uudella Premium-luokan tila-autollasi, tuskin ihan joka pentillä on vastaavaan varaa.


      • tyyytyt
        30 kirjoitti:

        Suora vastaus: ei ole ollenkaan kannattava ostos. Sinulle suosittelen lenkkareita. Onko kukaan tietoinen, koska Versoon tulee navigaattori. Saako sen liitettyä siihen kosketusnäyttöön myös jälkeenpäin?

        alunperin oli toukokuu-11 tulossa,mutta Japanin ongelmien vuoksi menee ainakin yli kesän kuulema,kuin myös koko autojen toimitus.


    • senat sakaisin

      Antamasi neuvot ovat ala-arvoisia Nipponisti. Ihan vinkkinä, tingitty €, on säästetty €. Näin toimien pystyt sinäkin sitten joskus ostamaan oman Toyotan. Naapurit sanovat, että tulihan siitäkin kuitenkin mies.

      • väärä arvio

        Tojopelleksi ei tulla, siksi synnytään.


    • Ne ovat

      Terotilassa syntyneitä teroja.

    • Hra nro 19
      • lfdkhlöklö

        Kylläpä siinä 1,3:nen huusi hoosiannaa kiihdytettäessä... Kilpailijoihin saa sentään tehokkaampia ja vääntävämpiä koneita, ettei tarvitse koko ajan olla kierrokset yli kuuden tonnin. En lähtisi tuolla maantielle ajamaan.


      • \/ariattori
        lfdkhlöklö kirjoitti:

        Kylläpä siinä 1,3:nen huusi hoosiannaa kiihdytettäessä... Kilpailijoihin saa sentään tehokkaampia ja vääntävämpiä koneita, ettei tarvitse koko ajan olla kierrokset yli kuuden tonnin. En lähtisi tuolla maantielle ajamaan.

        tosi välkky...et voi tietää miten maisema vaihtuu, kun kuvataan tuolla lailla kartturin jalkatilasta yläviistoon zuumattuna kuskin nekkuun.
        oli turbo tai ei, vääntöä ja tehoa tai ei, joka automaatti nostaa kierrokset tappiin kun kuski laittaa lapun lattiaan, ja variaattorin kuuluu pitää ne siellä, ei tule nykäyksia vaihtojen aikana, kuten kaikissa pykäläautomaateissa, mukaanluettuna kaikkien €€rojen jumaloima tuplakytkin!
        kiihdytyksaen aloitus kestää kun laatikko miettii kahden rattaan välillä. toinen liian lyhyt, seuraava liian pitkä. sitten kun se vaihto tapahtuu mennän hetki, tai hetken päästä hetki kovaa, kunnes tulee tauko seuraavaa pykälää etsiessä, no nyt ei sentään kestä yhtä kauan koska vaihtoehtoja on vain yksi....
        ps tässä demo mvariaattorin eduista aika havainnollisesti esiteltynä


      • \/ariaattori
        \/ariattori kirjoitti:

        tosi välkky...et voi tietää miten maisema vaihtuu, kun kuvataan tuolla lailla kartturin jalkatilasta yläviistoon zuumattuna kuskin nekkuun.
        oli turbo tai ei, vääntöä ja tehoa tai ei, joka automaatti nostaa kierrokset tappiin kun kuski laittaa lapun lattiaan, ja variaattorin kuuluu pitää ne siellä, ei tule nykäyksia vaihtojen aikana, kuten kaikissa pykäläautomaateissa, mukaanluettuna kaikkien €€rojen jumaloima tuplakytkin!
        kiihdytyksaen aloitus kestää kun laatikko miettii kahden rattaan välillä. toinen liian lyhyt, seuraava liian pitkä. sitten kun se vaihto tapahtuu mennän hetki, tai hetken päästä hetki kovaa, kunnes tulee tauko seuraavaa pykälää etsiessä, no nyt ei sentään kestä yhtä kauan koska vaihtoehtoja on vain yksi....
        ps tässä demo mvariaattorin eduista aika havainnollisesti esiteltynä

        http://www.youtube.com/watch?v=2OMqmpjOHWM


      • djfgkkti
        \/ariattori kirjoitti:

        tosi välkky...et voi tietää miten maisema vaihtuu, kun kuvataan tuolla lailla kartturin jalkatilasta yläviistoon zuumattuna kuskin nekkuun.
        oli turbo tai ei, vääntöä ja tehoa tai ei, joka automaatti nostaa kierrokset tappiin kun kuski laittaa lapun lattiaan, ja variaattorin kuuluu pitää ne siellä, ei tule nykäyksia vaihtojen aikana, kuten kaikissa pykäläautomaateissa, mukaanluettuna kaikkien €€rojen jumaloima tuplakytkin!
        kiihdytyksaen aloitus kestää kun laatikko miettii kahden rattaan välillä. toinen liian lyhyt, seuraava liian pitkä. sitten kun se vaihto tapahtuu mennän hetki, tai hetken päästä hetki kovaa, kunnes tulee tauko seuraavaa pykälää etsiessä, no nyt ei sentään kestä yhtä kauan koska vaihtoehtoja on vain yksi....
        ps tässä demo mvariaattorin eduista aika havainnollisesti esiteltynä

        Joka tapauksessa tuo moottori on pahasti alimitoitettu perheautoon, jossa on yleensä useampi matkustaja ja paljon tavaraa kyydissä. Vaihteisto joutuu muuttamaan välityksiä jokaiseen mäennyppylään, että vauhti pysyisi yllä ja tästähän seuraa kierrosten nousua myös tasaisella nopeudella ajettaessa. Samalla myös taloudellisuus ja ajomukavuus kärsii. Ongelma ratkeaisi jos tarjolle tuotaisiin myös isompi kone, joita kyllä kilpailijoilta löytyy. Tuolla koneellahan auto ei kelpaa ainakaan perhekäytössä muuhun kuin kauppakassiksi, ohituskiihtyvyydetkin ovat todella vaatimatonta tasoa. Toyota on muuten jättänyt auton varustelusta vakionopeudensäätimen pois, koska autoa ei ole tarkoitettukaan maantieajoon, eikä moottorissa riittäisi puhti tasaisen nopeuden ylläpitoon.


      • eu versus
        djfgkkti kirjoitti:

        Joka tapauksessa tuo moottori on pahasti alimitoitettu perheautoon, jossa on yleensä useampi matkustaja ja paljon tavaraa kyydissä. Vaihteisto joutuu muuttamaan välityksiä jokaiseen mäennyppylään, että vauhti pysyisi yllä ja tästähän seuraa kierrosten nousua myös tasaisella nopeudella ajettaessa. Samalla myös taloudellisuus ja ajomukavuus kärsii. Ongelma ratkeaisi jos tarjolle tuotaisiin myös isompi kone, joita kyllä kilpailijoilta löytyy. Tuolla koneellahan auto ei kelpaa ainakaan perhekäytössä muuhun kuin kauppakassiksi, ohituskiihtyvyydetkin ovat todella vaatimatonta tasoa. Toyota on muuten jättänyt auton varustelusta vakionopeudensäätimen pois, koska autoa ei ole tarkoitettukaan maantieajoon, eikä moottorissa riittäisi puhti tasaisen nopeuden ylläpitoon.

        jaa-a 1.33,100heppaa,123Nm/40001/min, ja tämä maksimivääntö löytyy kuitenkin käyttökierroksilla 2000-5000 1/min
        kyllä sillä ihan kotitarpeiksi ehtii, ei se urheiluautoksi ole suunniteltu,näin minä sen pähkäilisin...
        ja moottori on ihan euroopan päämajan väläyksiä, toyotalla on japanin sisaressa ractis'issä 1.5 106hepan/150Nm moottori,ilman turboa ja vain imunokan säädöllä. silti vääntö on 140Nm 1500-63001/min, olisi luullut riittävän...
        ps. ja versoS saa muuten vakkarin


      • Onpa vääntökäyrä
        eu versus kirjoitti:

        jaa-a 1.33,100heppaa,123Nm/40001/min, ja tämä maksimivääntö löytyy kuitenkin käyttökierroksilla 2000-5000 1/min
        kyllä sillä ihan kotitarpeiksi ehtii, ei se urheiluautoksi ole suunniteltu,näin minä sen pähkäilisin...
        ja moottori on ihan euroopan päämajan väläyksiä, toyotalla on japanin sisaressa ractis'issä 1.5 106hepan/150Nm moottori,ilman turboa ja vain imunokan säädöllä. silti vääntö on 140Nm 1500-63001/min, olisi luullut riittävän...
        ps. ja versoS saa muuten vakkarin

        Tuo 123 Nm (Toyotan sivuilla 125 Nm) maksimivääntö on todellakin MAKSIMIVÄÄNTÖ, eikä se ole todellakaan käytössä läheskään noin laajalla kierrosalueella. Voi olla, että esim. 70 - 80 % maksimiväännöstä on käytössä 2000 - 5000 kierroksilla.

        Vähintään 125 Nm:n vääntö on muuten käytössä Nissan Notessa 1,6 koneella kierrosalueella 1300-6200. Maksimivääntöä onkin sitten 153 Nm. Miksikö vertasin Verso-S:ää isompikoneiseen Noteen? No siksi, että ne ovat samoilla varusteilla samanhintaisia ja muutenkin saman segmentin autoja.

        Mitä tulee tuohon vakionopeudensäätimeen, niin Toyotan sivuilla ei lue sen saatavuudesta mitään, samoin koeajoraporteissa on valitettu sen puutteesta, esim. http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/koeajot/toyota-verso-s-on-mittojaan-suurempi/652767


      • \ /variaattori
        Onpa vääntökäyrä kirjoitti:

        Tuo 123 Nm (Toyotan sivuilla 125 Nm) maksimivääntö on todellakin MAKSIMIVÄÄNTÖ, eikä se ole todellakaan käytössä läheskään noin laajalla kierrosalueella. Voi olla, että esim. 70 - 80 % maksimiväännöstä on käytössä 2000 - 5000 kierroksilla.

        Vähintään 125 Nm:n vääntö on muuten käytössä Nissan Notessa 1,6 koneella kierrosalueella 1300-6200. Maksimivääntöä onkin sitten 153 Nm. Miksikö vertasin Verso-S:ää isompikoneiseen Noteen? No siksi, että ne ovat samoilla varusteilla samanhintaisia ja muutenkin saman segmentin autoja.

        Mitä tulee tuohon vakionopeudensäätimeen, niin Toyotan sivuilla ei lue sen saatavuudesta mitään, samoin koeajoraporteissa on valitettu sen puutteesta, esim. http://www.savonsanomat.fi/teemat/autot/koeajot/toyota-verso-s-on-mittojaan-suurempi/652767

        no juu, tuli ajatuskatkos tuossa keskiarvo- ja maksimiväännössä...
        mut joo notesta, miksiköhän note ei sitten näy myyntilistojen kärjessä. noten moottori on kyllä aikamoisen vanhanaikainen eli mm. karskikäyntinen ja suurikulutuksinen. notessa myös on aika onnettomat tilaratkaisut, takapenkki kyllä liikkuu pitkittäin, mutta vain yhdessä osassa. ja se taittuu korkeaksi paketiksi
        toi vakkaritieto on myyjältä, jostain syystä sitä ei varustelistoissa oo...jostain syystä viime vuosina on varusteristiriitaisuuksia materiaalissa näkynyt, en tiedä miksi, olisiko syynä infon määrittely päämajasssa


      • hjklhgjlskh
        \ /variaattori kirjoitti:

        no juu, tuli ajatuskatkos tuossa keskiarvo- ja maksimiväännössä...
        mut joo notesta, miksiköhän note ei sitten näy myyntilistojen kärjessä. noten moottori on kyllä aikamoisen vanhanaikainen eli mm. karskikäyntinen ja suurikulutuksinen. notessa myös on aika onnettomat tilaratkaisut, takapenkki kyllä liikkuu pitkittäin, mutta vain yhdessä osassa. ja se taittuu korkeaksi paketiksi
        toi vakkaritieto on myyjältä, jostain syystä sitä ei varustelistoissa oo...jostain syystä viime vuosina on varusteristiriitaisuuksia materiaalissa näkynyt, en tiedä miksi, olisiko syynä infon määrittely päämajasssa

        Olisikohan syytä tutustua ensin niihin myyntitilastoihin kunnolla, viime vuonnahan Note oli pienten tila-autojen sarjassa toiseksi myydyin auto. Lisäksi sen myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna lähes 200 %. Samaan aikaan tämän luokan myydyin malli, isompi Verso menetti myynnistään 20 %.

        Noten moottori ei myöskään ole mitenkään vanhanaikainen. Siinähän on mm. muuttuva imuventtiilien ajoitus ja päästöt läpäisevät Euro 5 -normit. Eihän tuo moottori toki huippumodernikaan ole, mutta esim. Tekniikan Maailmassa moottori sai kiitosta taloudellisuudestaan ja suorituskyvystään. Ja moottorin käyntiääni ei ole sen karskimpi kuin muissakaan autoissa, varsinkin kun konettaa ei tarvitse normaaliajossa huudattaa juurikaan yli 3000 kierroksen. Sama kone on muuten Qashqaissakin käytössä, tosin tehoa otetaan silloin 7 hv enemmän.

        En sanoisi myöskään tilaratkaisuja mitenkään onnettomiksi, tuo takapenkin korkeaksi paketiksi taittuminen saattaa vähän haitata joskus, mutta toisaalta takapenkin tilat ovat ruhtinaalliset, sinne mahtuu kaksimetrinenkin mies istumaan ilman että pää- tai jalkatila käy edes ahtaaksi.


      • muuttori
        hjklhgjlskh kirjoitti:

        Olisikohan syytä tutustua ensin niihin myyntitilastoihin kunnolla, viime vuonnahan Note oli pienten tila-autojen sarjassa toiseksi myydyin auto. Lisäksi sen myynti kasvoi edellisvuoteen verrattuna lähes 200 %. Samaan aikaan tämän luokan myydyin malli, isompi Verso menetti myynnistään 20 %.

        Noten moottori ei myöskään ole mitenkään vanhanaikainen. Siinähän on mm. muuttuva imuventtiilien ajoitus ja päästöt läpäisevät Euro 5 -normit. Eihän tuo moottori toki huippumodernikaan ole, mutta esim. Tekniikan Maailmassa moottori sai kiitosta taloudellisuudestaan ja suorituskyvystään. Ja moottorin käyntiääni ei ole sen karskimpi kuin muissakaan autoissa, varsinkin kun konettaa ei tarvitse normaaliajossa huudattaa juurikaan yli 3000 kierroksen. Sama kone on muuten Qashqaissakin käytössä, tosin tehoa otetaan silloin 7 hv enemmän.

        En sanoisi myöskään tilaratkaisuja mitenkään onnettomiksi, tuo takapenkin korkeaksi paketiksi taittuminen saattaa vähän haitata joskus, mutta toisaalta takapenkin tilat ovat ruhtinaalliset, sinne mahtuu kaksimetrinenkin mies istumaan ilman että pää- tai jalkatila käy edes ahtaaksi.

        nojoo, en oo vaa nähny montaa notee...ja tuossa moottorissa minun tietojeni mukaan siinä on kiinteä venttiilien ajoitus, mistä kielii jo jyrkkä tehokäyrä, myös vääntökäyrä on "vanhanmallinen" sekä huipputeho, vain 110 hv, parhaiden moottoreiden saavuttaessa jo 140hevosvoimaa


      • jhkhkjgfg
        muuttori kirjoitti:

        nojoo, en oo vaa nähny montaa notee...ja tuossa moottorissa minun tietojeni mukaan siinä on kiinteä venttiilien ajoitus, mistä kielii jo jyrkkä tehokäyrä, myös vääntökäyrä on "vanhanmallinen" sekä huipputeho, vain 110 hv, parhaiden moottoreiden saavuttaessa jo 140hevosvoimaa

        Tekniikan Maailman koeajosta lainattua: "Muuttuvalla venttiilien ajoituksella alakierrosten vääntöä on saatu tukevoitettua. Toiminnolla on myös suotuisa vaikutus polttoaineen kulutukseen ja pakokaasupäästöihin". Ja missähän saman luokan kilpailijassa otetaan koneesta 140 hv:n teho?

        Tähän mennessä lähes kaikki mitä olet sanonut on osoittautunut virheelliseksi tiedoksi. Älä enää nolaa itseäsi lisää.


      • muuttori
        jhkhkjgfg kirjoitti:

        Tekniikan Maailman koeajosta lainattua: "Muuttuvalla venttiilien ajoituksella alakierrosten vääntöä on saatu tukevoitettua. Toiminnolla on myös suotuisa vaikutus polttoaineen kulutukseen ja pakokaasupäästöihin". Ja missähän saman luokan kilpailijassa otetaan koneesta 140 hv:n teho?

        Tähän mennessä lähes kaikki mitä olet sanonut on osoittautunut virheelliseksi tiedoksi. Älä enää nolaa itseäsi lisää.

        jaa-a...
        artikkeleista, kuten myös nissanin materiaaleissa, koskivat varmaan sitten edellisestä sukupolvesta , ei mainita eriiseen muuttuvista nokista.
        tuosta tehosta,Hyundai-kialllla on tässä kokoluokassa vengaan/ix20 vanha "ykskuutonen", jossa on 124 hevosvoimaa, se on lähiaikoina muuttumassa samankokoiseen juuri esiteltyyn 140 hevosvoimaseen moottorimallin.
        toyotallakin on 132 hevosen moottori aurisiin ,joka varmaan tulee verso-s konepellin alle


      • joo-oo
        muuttori kirjoitti:

        jaa-a...
        artikkeleista, kuten myös nissanin materiaaleissa, koskivat varmaan sitten edellisestä sukupolvesta , ei mainita eriiseen muuttuvista nokista.
        tuosta tehosta,Hyundai-kialllla on tässä kokoluokassa vengaan/ix20 vanha "ykskuutonen", jossa on 124 hevosvoimaa, se on lähiaikoina muuttumassa samankokoiseen juuri esiteltyyn 140 hevosvoimaseen moottorimallin.
        toyotallakin on 132 hevosen moottori aurisiin ,joka varmaan tulee verso-s konepellin alle

        Näkyy tosiaan Vengassa olevan 14 hv enemmän tehoja. Vengassa tuon 1.6 moottorin saa muuten vain automaattivaihteiston kanssa, 0-100 km/ menee 12,2 s. Note automaatilla kiihtyy 0-100 11,7 sekunnissa, että mitäs hyötyä niistä ylimääräisistä hevosista on tässä tapauksessa? Moottoreissa kun se huipputeho ei ole tärkein ominaisuus, vaan käyttöominaisuudet. Ihmisiä on helppo huiputtaa ohjelmoimalla moottorinohjauselektroniikka suurinta maksimitehoa silmällä pitäen, mutta tehoa/vääntöä ei sitten olekaan juuri ollenkaan alle 5000 kierroksen ja käytännän kiihtyvyys jää huonommaksi mitä teholukemien perusteella voisi olettaa.

        Ja Verso-s:ään ei ole tulossa 1,6 litraista konetta, se ei mahtuisi auton konepellin alle.


      • muuttori
        joo-oo kirjoitti:

        Näkyy tosiaan Vengassa olevan 14 hv enemmän tehoja. Vengassa tuon 1.6 moottorin saa muuten vain automaattivaihteiston kanssa, 0-100 km/ menee 12,2 s. Note automaatilla kiihtyy 0-100 11,7 sekunnissa, että mitäs hyötyä niistä ylimääräisistä hevosista on tässä tapauksessa? Moottoreissa kun se huipputeho ei ole tärkein ominaisuus, vaan käyttöominaisuudet. Ihmisiä on helppo huiputtaa ohjelmoimalla moottorinohjauselektroniikka suurinta maksimitehoa silmällä pitäen, mutta tehoa/vääntöä ei sitten olekaan juuri ollenkaan alle 5000 kierroksen ja käytännän kiihtyvyys jää huonommaksi mitä teholukemien perusteella voisi olettaa.

        Ja Verso-s:ään ei ole tulossa 1,6 litraista konetta, se ei mahtuisi auton konepellin alle.

        mistä tiedät ettei ole tulossa? verso-s japanin sisko, nimeltään ractis, http://toyota.jp/ractis/002_p_001/concept/concept/index.html ja on jo saatavilla 1.5 litraisella 1nz-fe moottorilla http://toyota.jp/ractis/002_p_001/dynamism/engin/index.html , ko. moottori ei ole ulkomitoiltaan sen isompi kuin 1.33 litrainen 1nr-fe tai 1.6 litrainen 1zr-fae
        ja ei kyllä kerro tuo 0-100kmh kiihdytyskään kerro juuri mitään...
        siinä on ehkä 0-30 tai 30-50 väli rajoitettu kytkimen, luistoneston, jne keston mukaan tai ihan vaan mukavuustekijöistä...


      • luu kurkkuun
        muuttori kirjoitti:

        mistä tiedät ettei ole tulossa? verso-s japanin sisko, nimeltään ractis, http://toyota.jp/ractis/002_p_001/concept/concept/index.html ja on jo saatavilla 1.5 litraisella 1nz-fe moottorilla http://toyota.jp/ractis/002_p_001/dynamism/engin/index.html , ko. moottori ei ole ulkomitoiltaan sen isompi kuin 1.33 litrainen 1nr-fe tai 1.6 litrainen 1zr-fae
        ja ei kyllä kerro tuo 0-100kmh kiihdytyskään kerro juuri mitään...
        siinä on ehkä 0-30 tai 30-50 väli rajoitettu kytkimen, luistoneston, jne keston mukaan tai ihan vaan mukavuustekijöistä...

        Jos Verso-S tulisi myyntiin 1,6:na, voisi ajatella että isompi moottori toisi autolle lisähintaa sellaiset 1500 e. Silloin hintaa olisi jo enemmän kuin Aurisilla samankokoisella koneella. Ja kuka haluaisi maksaa pienemmästä autosta samalla varustelulla isompaa hintaa? Automaailmassakin on käytössä sellainen asia kuin segmentointi, eikä omien automallien haluta kilpailevan keskenään.


      • muutori
        luu kurkkuun kirjoitti:

        Jos Verso-S tulisi myyntiin 1,6:na, voisi ajatella että isompi moottori toisi autolle lisähintaa sellaiset 1500 e. Silloin hintaa olisi jo enemmän kuin Aurisilla samankokoisella koneella. Ja kuka haluaisi maksaa pienemmästä autosta samalla varustelulla isompaa hintaa? Automaailmassakin on käytössä sellainen asia kuin segmentointi, eikä omien automallien haluta kilpailevan keskenään.

        miten niin pienempi auto, ulkomitoiltan kyllä muttei sisätiloiltaan...ja toimisikohan vähän niinkuin corollafarmarin korvikkeena osittain?
        hyvinhän renault'lla menee megane ja modus myynti rinnakain, ai mut ei meekkään, modusin myynti on lopetettu aika monessa maassa...
        samaan ylläriin törmää kohta opel, merivassa ei sa paljon enempää kuin astrassa


    • rtrtrt

      Kiitti linkistä,valintani oli oikea!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8637
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3020
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2419
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2233
    Aihe