Hei! Haluisin kysellä, jos joku tietäisi et mistä vois johtua että mun kuukautiset tuntuu tällä kertaa normaalia lyhyemmiltä. Alkovat tossa sunnuntai-iltana, eli 20. päivä. Siinä su-ma yönä oli runsasta vuotoa, samoin maanantai päivänä, sekä ma-ti yönä. Ti-ke yönä ei ollut tullut tippaakaan verta terveyssiteeseen ja kun tampoonia pidin noin neljä tuntia aamusta puoleen päivään, niin siihenkin oli tullut vain vähäinen määrä vuotoa. Nyt sitten vaihdoin pienen terveyssiteen tampoonin tilalle kun ei mitään tunnu tulevan, eikä sinne olekaan mitään tullut tässä pariin tuntiin, ei siis tippaakaan.
Juttuhan siis on niin, että yleensä mun menkat kestää noin 6 päivää. Yleensä tässä vaiheessa tulee vielä ihan huomattavasti sitä vuotoa, eikä ikinä ole kolmantena päivänä tätä tilannetta, ettei tyyliin MITTÄÄN tulisi! Alkovat kuitenkin ihan ajallaan ja oli siinä ekoina päivinä normaalit kivut jne.
Mistä tämmöönen vois johtua? Onko muilla ollu ja onko syy siihen selvinnyt? Tuskin on kuolemanvakavaa, mutta ihmetyttää vaan... :O Anteeksi sekava teksti, toivottavasti joku ymmärtää!!
Normaalia lyhyemmät kuukautiset
14
6303
Vastaukset
- menkkaneuvoja
Vastaisuuden varalle yksinkertainen neuvo: kuukautisissa voi olla muutoksia, ne voivat jäädä välistä, olla erilaiset kuin normaalisti, tulla myöhässä, tulla etuajassa ja vaikka mitä muuta. Miksi? Koska ihmiskeho ei ole kone ja hormonitoiminta ei ole mitään kellontarkkaa nakutusta. Jos kuukautiset ovat selkeästi tavanomaista niukemmat niin silloin kannattaa testata raskauden mahdollisuus. Muutoin ei ole mitään syytä huoleen.
- linneea
Juu eihän siinä..On vaan aina ollut säännölliset ja joka kerta suht samanlaiset kuukautiset tässä n. 7 vuoden ajan. (En nyt tosi kyllä muista alkuaikojen kuukautisiani) mutta niin kauan kun muistan ne on aina kestänyt tuon noin 6 päivää. Se on vielä ärsyttänyt minua kun kestää niin "kauan". Niukat ne ei olleet sillon kun sitä vuotoa tuli. Loppu vaan toi vuodon tuleminen tosi nopeaan. Voihan se olla että sieltä vielä sitä rusehtavaa vuotoa jossain vaiheessa vähän tulee. Voikohan stressi aiheuttaa tämmöstä?
Googlettelin aiheesta ja tuli juttuja juurikin tosta raskaudesta, vähän siitä säikähdin. Ei nyt kuitenkaan lapsi ole suunnitelmissa. En käytä e-pillereitä, mutta kortsu on ollu jokaikisellä kerralla kun on seksiä harrastettu... Eipä oo mun tietooni ainakaan tullut mitään sen hajoamisesta...... - menkkaneuvoja
linneea kirjoitti:
Juu eihän siinä..On vaan aina ollut säännölliset ja joka kerta suht samanlaiset kuukautiset tässä n. 7 vuoden ajan. (En nyt tosi kyllä muista alkuaikojen kuukautisiani) mutta niin kauan kun muistan ne on aina kestänyt tuon noin 6 päivää. Se on vielä ärsyttänyt minua kun kestää niin "kauan". Niukat ne ei olleet sillon kun sitä vuotoa tuli. Loppu vaan toi vuodon tuleminen tosi nopeaan. Voihan se olla että sieltä vielä sitä rusehtavaa vuotoa jossain vaiheessa vähän tulee. Voikohan stressi aiheuttaa tämmöstä?
Googlettelin aiheesta ja tuli juttuja juurikin tosta raskaudesta, vähän siitä säikähdin. Ei nyt kuitenkaan lapsi ole suunnitelmissa. En käytä e-pillereitä, mutta kortsu on ollu jokaikisellä kerralla kun on seksiä harrastettu... Eipä oo mun tietooni ainakaan tullut mitään sen hajoamisesta......Niin, ymmärrän että jos kuukautiset on aina olleet säännöllisen samanlaiset niin se tuntuu oudolta, että yhtäkkiä ovatkin erilaiset. Mutta toisaalta: jos tiedät, että heittelyjä voi tulla niin miksi se olisi outoa sinun kohdallasi kun ei ole muidenkaan kohdalla? :)
Kuukautiset voivat olla todella pitkään aivan samanlaiset ja sitten yhtäkkiä iän mukana muuttuakin. En sinuna olisi mitenkään paniikissa ja jos vuotokin on ollut runsasta kuitenkin sen pari päivää niin ei se raskaus mitenkään kovin todennäköinen. Voithan oman mielenrauhan vuoksi kuitenkin ostaa raskaustestin ja tehdä sen. Kondomikin on oikein käytettynä luotettava ehkäisyväline, mutta toki sen kanssa vahinkoja voi sattua, ihan niin kuin minkä tahansa muun ehkäisynkin kanssa. - linneea
menkkaneuvoja kirjoitti:
Niin, ymmärrän että jos kuukautiset on aina olleet säännöllisen samanlaiset niin se tuntuu oudolta, että yhtäkkiä ovatkin erilaiset. Mutta toisaalta: jos tiedät, että heittelyjä voi tulla niin miksi se olisi outoa sinun kohdallasi kun ei ole muidenkaan kohdalla? :)
Kuukautiset voivat olla todella pitkään aivan samanlaiset ja sitten yhtäkkiä iän mukana muuttuakin. En sinuna olisi mitenkään paniikissa ja jos vuotokin on ollut runsasta kuitenkin sen pari päivää niin ei se raskaus mitenkään kovin todennäköinen. Voithan oman mielenrauhan vuoksi kuitenkin ostaa raskaustestin ja tehdä sen. Kondomikin on oikein käytettynä luotettava ehkäisyväline, mutta toki sen kanssa vahinkoja voi sattua, ihan niin kuin minkä tahansa muun ehkäisynkin kanssa.Kun nyt mua alkoiki ihan pelottaan että mitä jos kortsusta on jotenki valunu spermaa niin että olisin tullut raskaaksi. Ei varmaan kovin todennäköistä tuo?? Jos kortsusta jotain valuukin ni päätyisköhän se sitten ihan sinne asti minne pitäisi, että raskaaksi tultais.
Kun raskaana ollessakin kerran voi kuukautiset tulla niin onkohan se vuoto sillon päivääkään kovin runsasta...
Äh, ihan mitä muuta vaan mutta en halua raskautta!!!!
Eiköhän tämä johdu jostain muista syistä, niin mä nyt itselleni haluun uskotella oman mielenrauhan vuoksi!:D - menkkaneuvoja
linneea kirjoitti:
Kun nyt mua alkoiki ihan pelottaan että mitä jos kortsusta on jotenki valunu spermaa niin että olisin tullut raskaaksi. Ei varmaan kovin todennäköistä tuo?? Jos kortsusta jotain valuukin ni päätyisköhän se sitten ihan sinne asti minne pitäisi, että raskaaksi tultais.
Kun raskaana ollessakin kerran voi kuukautiset tulla niin onkohan se vuoto sillon päivääkään kovin runsasta...
Äh, ihan mitä muuta vaan mutta en halua raskautta!!!!
Eiköhän tämä johdu jostain muista syistä, niin mä nyt itselleni haluun uskotella oman mielenrauhan vuoksi!:DNo kyllähän sitä spermaa voi valua jos ei osata kortsua oikein käyttää, mutta kai nyt olette sen kanssa kuitenkin olleet huolellisia? :) Jos kondomi on ehjä ja sitä käytetään ohjeiden mukaan niin ei sieltä todellakaan mitään valu, se on niin tiukasti peniksen ympärillä. Tietenkin pitää muistaa myös vetää penis heti tulemisen jälkeen ulos ennen kuin erektio lopahtaa.
Raskaana ollessa ei tule varsinaisia kuukautisia, mutta monella voi tulla alkuraskaudessa vuotoa, jota erehdytään luulemaan kuukautisiksi. Ei se nyt varmasti mahdotonta ole, että vuoto olisi runsasta silloinkin, mutta kyllä se hyvin todennäköistä on, että raskaana et ole. Jos asia sinua häiritsee niin mikset vain käy ostamassa sitä testiä ja testaa? - linneea
menkkaneuvoja kirjoitti:
No kyllähän sitä spermaa voi valua jos ei osata kortsua oikein käyttää, mutta kai nyt olette sen kanssa kuitenkin olleet huolellisia? :) Jos kondomi on ehjä ja sitä käytetään ohjeiden mukaan niin ei sieltä todellakaan mitään valu, se on niin tiukasti peniksen ympärillä. Tietenkin pitää muistaa myös vetää penis heti tulemisen jälkeen ulos ennen kuin erektio lopahtaa.
Raskaana ollessa ei tule varsinaisia kuukautisia, mutta monella voi tulla alkuraskaudessa vuotoa, jota erehdytään luulemaan kuukautisiksi. Ei se nyt varmasti mahdotonta ole, että vuoto olisi runsasta silloinkin, mutta kyllä se hyvin todennäköistä on, että raskaana et ole. Jos asia sinua häiritsee niin mikset vain käy ostamassa sitä testiä ja testaa?Se on vedetty tulemisen jälkeen välillä miten sattuu...
En halua käydä ostamassa raskaustestiä, vielä ainakaan. Nyt kaikki tietysti ajattelee, että ompa tyhmä kun ei voi sitä käydä hakemassa. Mutta katsellaan nyt jonkun aikaa vielä... - menkkaneuvoja
linneea kirjoitti:
Se on vedetty tulemisen jälkeen välillä miten sattuu...
En halua käydä ostamassa raskaustestiä, vielä ainakaan. Nyt kaikki tietysti ajattelee, että ompa tyhmä kun ei voi sitä käydä hakemassa. Mutta katsellaan nyt jonkun aikaa vielä...No en minä nyt tyhmäksi ainakaan ajattele, mutta miksi ihmeessä et halua käydä sitä testiä ostamassa? Niitä ostetaan harva se päivä eikä se kuulu kenellekään mitä sinä apteekista ostat. Muistaakseni myös joissain marketeissa on halpistestejä myynnissä. Helpointa nyt olisi vain käydä se ostamassa, et sinä mitenkään muuten täyttä varmuutta asiaa saa. Entä jos seuraavat menkatkin ovat lyhyemmät kuin normaalisti? Haluatko mieluummin märehtiä tätä asiaa kun kuitenkin voisit selvittää asian ihan hetkessä tekemällä sen testin?
- linneea
menkkaneuvoja kirjoitti:
No en minä nyt tyhmäksi ainakaan ajattele, mutta miksi ihmeessä et halua käydä sitä testiä ostamassa? Niitä ostetaan harva se päivä eikä se kuulu kenellekään mitä sinä apteekista ostat. Muistaakseni myös joissain marketeissa on halpistestejä myynnissä. Helpointa nyt olisi vain käydä se ostamassa, et sinä mitenkään muuten täyttä varmuutta asiaa saa. Entä jos seuraavat menkatkin ovat lyhyemmät kuin normaalisti? Haluatko mieluummin märehtiä tätä asiaa kun kuitenkin voisit selvittää asian ihan hetkessä tekemällä sen testin?
Se on vähän vaikea selittää niin, että muut ymmärtäisivät mun syyt sille, etten halua ostaa ja tehdä sitä testiä :D Olen vähän outo ilmeisesti ja toimintatapani on vähän sen kaltaiset, että "mitä en tiedä, ei voi minua satuttaa" :D
Vaikka tässä nyt on hyvin pieni todennäkösyys kaiketi siihen että olisin raskaana, niin pelottaa jos se näyttäisikin plussaa!! Ja sitä mä en halua nähdä, koska se tekis siitä niin todellista. :D Ennemmin odotan sitten, että tulee jotain selkeempiä oireita tai muita oireita, tai odotan ja katselen miten seuraavat kuukautiset käyttäytyvät. Näin toimin siis aina. En pelkästään jos pelkään olevani raskaana (mitä en ole ennen pelännyt, tämä on ensimmäinen kerta kun alkoi ihan huolestuttamaan:D), vaan esimerkkinä se, että olen maailman luulotautisin ihminen! Olen diagnosoinut aikoinani itselläni ties mitä syöpiä sun muita, enkä ikinä halunnut mennä lääkäriin tutkimaan, että onko minulla niitä todella, sillä pelkäsin niitä sanoja mitä lääkäri saattaisi sanoa. Noh, ikinä ei ole syöpää tai muitakaan vakavia sairauksia sitten ollut, vaan "oireet" ovat itsestään hävinneet. (liittyi nyt kauheasti aiheeseen tuo luulotautisuuteni, mutta esimerkkinä vertasin sitä tähän:)
Pääseekö sperma TODELLA valumaan emättimen sisään asti, jos tulemisen jälkeen ei heti vedetä ulos? Jos jää siihen makoilemaan hetkeksi jos toiseksikin, niin voiko se OIKEASTI valua mun emättimen sisään ja voinko mää OIKEASTI tulla raskaaksi siitä!!? AA-PUU-A... Luulin, että valuu korkeintaan lakanoille tai pyllylle, mutta että sisään asti menisi. Anteeksi vain tyhmyyteni taas, ei ihan liikaa vissiin mullakaan tuota järjenjuoksua päässä ole nähtävästi! :S - menkkaneuvoja
linneea kirjoitti:
Se on vähän vaikea selittää niin, että muut ymmärtäisivät mun syyt sille, etten halua ostaa ja tehdä sitä testiä :D Olen vähän outo ilmeisesti ja toimintatapani on vähän sen kaltaiset, että "mitä en tiedä, ei voi minua satuttaa" :D
Vaikka tässä nyt on hyvin pieni todennäkösyys kaiketi siihen että olisin raskaana, niin pelottaa jos se näyttäisikin plussaa!! Ja sitä mä en halua nähdä, koska se tekis siitä niin todellista. :D Ennemmin odotan sitten, että tulee jotain selkeempiä oireita tai muita oireita, tai odotan ja katselen miten seuraavat kuukautiset käyttäytyvät. Näin toimin siis aina. En pelkästään jos pelkään olevani raskaana (mitä en ole ennen pelännyt, tämä on ensimmäinen kerta kun alkoi ihan huolestuttamaan:D), vaan esimerkkinä se, että olen maailman luulotautisin ihminen! Olen diagnosoinut aikoinani itselläni ties mitä syöpiä sun muita, enkä ikinä halunnut mennä lääkäriin tutkimaan, että onko minulla niitä todella, sillä pelkäsin niitä sanoja mitä lääkäri saattaisi sanoa. Noh, ikinä ei ole syöpää tai muitakaan vakavia sairauksia sitten ollut, vaan "oireet" ovat itsestään hävinneet. (liittyi nyt kauheasti aiheeseen tuo luulotautisuuteni, mutta esimerkkinä vertasin sitä tähän:)
Pääseekö sperma TODELLA valumaan emättimen sisään asti, jos tulemisen jälkeen ei heti vedetä ulos? Jos jää siihen makoilemaan hetkeksi jos toiseksikin, niin voiko se OIKEASTI valua mun emättimen sisään ja voinko mää OIKEASTI tulla raskaaksi siitä!!? AA-PUU-A... Luulin, että valuu korkeintaan lakanoille tai pyllylle, mutta että sisään asti menisi. Anteeksi vain tyhmyyteni taas, ei ihan liikaa vissiin mullakaan tuota järjenjuoksua päässä ole nähtävästi! :SNo ei sieltä nyt kovin helposti mitään valu, mutta jos jää pitkäksi aikaa makoilemaan penis yhä emättimessä niin on se mahdollisuus totta kai olemassa. Jos spermaa joutuu emättimeen niin TOTTA KAI siitä voi tulla raskaaksi. Ei se nyt mitenkään todennäköistä ole, mutta ehkäisyn kanssa pitää totta kai olla tarkkana, varsinkin kun sinulla ei ole mitään hormonaalista ehkäisyä.
Ja anteeksi nyt, mutta mun on pakko sanoa tämä: jos on valmis harrastamaan seksiä, niin sitten pitää myös ottaa vastuu siitä, että raskauden mahdollisuus on olemassa. Jos olet raskaana niin olet raskaana, ei se siitä toivomalla mihinkään muutu. Senkään takia en ymmärrä miksi mieluummin pelkäät pitkään kuin teet testin heti, kun todennäköisyys raskaudelle nyt tosiaankaan ei mikään kovin suuri ole. Tämä on nyt vähän eri asia kuin syövän pelko. Sinä olet itse harrastanut seksiä ja seksin harrastamisessa on aina raskauden mahdollisuus, koska yksikään ehkäisykeino ei ole sataprosenttisen varma. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta jos harrastat seksiä niin kanna myös seuraukset. - linneea
menkkaneuvoja kirjoitti:
No ei sieltä nyt kovin helposti mitään valu, mutta jos jää pitkäksi aikaa makoilemaan penis yhä emättimessä niin on se mahdollisuus totta kai olemassa. Jos spermaa joutuu emättimeen niin TOTTA KAI siitä voi tulla raskaaksi. Ei se nyt mitenkään todennäköistä ole, mutta ehkäisyn kanssa pitää totta kai olla tarkkana, varsinkin kun sinulla ei ole mitään hormonaalista ehkäisyä.
Ja anteeksi nyt, mutta mun on pakko sanoa tämä: jos on valmis harrastamaan seksiä, niin sitten pitää myös ottaa vastuu siitä, että raskauden mahdollisuus on olemassa. Jos olet raskaana niin olet raskaana, ei se siitä toivomalla mihinkään muutu. Senkään takia en ymmärrä miksi mieluummin pelkäät pitkään kuin teet testin heti, kun todennäköisyys raskaudelle nyt tosiaankaan ei mikään kovin suuri ole. Tämä on nyt vähän eri asia kuin syövän pelko. Sinä olet itse harrastanut seksiä ja seksin harrastamisessa on aina raskauden mahdollisuus, koska yksikään ehkäisykeino ei ole sataprosenttisen varma. En tiedä minkä ikäinen olet, mutta jos harrastat seksiä niin kanna myös seuraukset.Ei sillä, että ikäni nyt tähän liittyisi juurikaan, mutta olen 20-vuotias...
Ja tuo valmis harrastamaan seksiä-valmis ottamaan vastuu raskauden mahdollisuudesta on nyt vähän tyhmä juttu, sori vaan, tähän väliin. Kuinkahan moni ihminen tässä maailmassa harrastaa seksiä ilman, että haluaa saada lapsia. Melkoisen moni. Se nimittäin suurella osalla kuuluu parisuhteeseen. Ja minä olen yrittänyt ottaa vastuuta siitä niin, että ollaan sitä ehkäisyä käytetty. Tollasta menisin sellaselle puhumaan joka olisi sen jälkeen huolissaan kun olisi harrastanut seksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä...
Selibaattiin sitten kaiketi pitäisi ruveta, kun haluan harrastaa seksiä, mutten tulla raskaaksi. - menkkaneuvoja
linneea kirjoitti:
Ei sillä, että ikäni nyt tähän liittyisi juurikaan, mutta olen 20-vuotias...
Ja tuo valmis harrastamaan seksiä-valmis ottamaan vastuu raskauden mahdollisuudesta on nyt vähän tyhmä juttu, sori vaan, tähän väliin. Kuinkahan moni ihminen tässä maailmassa harrastaa seksiä ilman, että haluaa saada lapsia. Melkoisen moni. Se nimittäin suurella osalla kuuluu parisuhteeseen. Ja minä olen yrittänyt ottaa vastuuta siitä niin, että ollaan sitä ehkäisyä käytetty. Tollasta menisin sellaselle puhumaan joka olisi sen jälkeen huolissaan kun olisi harrastanut seksiä ilman minkäänlaista ehkäisyä...
Selibaattiin sitten kaiketi pitäisi ruveta, kun haluan harrastaa seksiä, mutten tulla raskaaksi.Kommenteistasi vaan päättelin, että olet ehkä melko nuori. Niin, tietenkin seksiä harrastetaan, vaikkei haluta lasta, mutta täytyyhän sinun ymmärtää, että se MAHDOLLISUUS on silti olemassa ja SIITÄ pitää ottaa vastuu. Joskus voi tulla tilanne, että
a) Ehkäisy pettää
b) Ehkäisy on pettänyt, mutta sitä ei ole huomattu
c) Ehkäisy unohtuu
Sinulla ei ole kyse ehkäisyn unohtumisesta, mikä on ilman muuta hyvä juttu ja vastuunkantoa sekin. Ethän kuitenkaan voi olla niin hupsu, että kuvittelet, että se kondomi ilman muuta ehkäisee raskauden? Joku kuuluu aina siihen prosenttiin, jolla kondomi ehkäisynä pettää eikä ole mitään syytä, etteikö sinulle joskus voisi käydä niin. Ja siitä sinä ET selvästikään ole valmis ottamaan vastuuta kun yrität vain painaa koko asian taka-alalle. Sitä paitsi tuo kondomin käyttökin tuntuu olevan vähän huteralla pohjalla, jos et tiennyt, että kondomia käytettäessä siitin pitää vetää ulos mahdollisimman pian siemensyöksyn jälkeen.
Tilanteessa a) pitää tietenkin hakea jälkiehkäisy ja tilanne b) taas saattaa johtaa raskauteen. Jostain ne aborttiluvutkin tulevat ja siellä on kuule myös monia sellaisia, jotka sitä ehkäisyä ovat käyttäneet. Ja aivan, siinä olet ihan oikeassa, että jos haluat estää raskauden mahdollisuuden sataprosenttisesti niin silloin pitää olla selibaatissa. Että siinä mielessä se raskauden mahdollisuus pitää TODELLAKIN ottaa huomioon jos seksiä alkaa harrastaa. Sehän vaan ei monelle nuorelle mieleen tule, varsinkin jos tuudittautuu siihen ajatukseen, että jos vain sitä kortsua käyttää niin raskauden mahdollisuutta ei ole. - linneea
menkkaneuvoja kirjoitti:
Kommenteistasi vaan päättelin, että olet ehkä melko nuori. Niin, tietenkin seksiä harrastetaan, vaikkei haluta lasta, mutta täytyyhän sinun ymmärtää, että se MAHDOLLISUUS on silti olemassa ja SIITÄ pitää ottaa vastuu. Joskus voi tulla tilanne, että
a) Ehkäisy pettää
b) Ehkäisy on pettänyt, mutta sitä ei ole huomattu
c) Ehkäisy unohtuu
Sinulla ei ole kyse ehkäisyn unohtumisesta, mikä on ilman muuta hyvä juttu ja vastuunkantoa sekin. Ethän kuitenkaan voi olla niin hupsu, että kuvittelet, että se kondomi ilman muuta ehkäisee raskauden? Joku kuuluu aina siihen prosenttiin, jolla kondomi ehkäisynä pettää eikä ole mitään syytä, etteikö sinulle joskus voisi käydä niin. Ja siitä sinä ET selvästikään ole valmis ottamaan vastuuta kun yrität vain painaa koko asian taka-alalle. Sitä paitsi tuo kondomin käyttökin tuntuu olevan vähän huteralla pohjalla, jos et tiennyt, että kondomia käytettäessä siitin pitää vetää ulos mahdollisimman pian siemensyöksyn jälkeen.
Tilanteessa a) pitää tietenkin hakea jälkiehkäisy ja tilanne b) taas saattaa johtaa raskauteen. Jostain ne aborttiluvutkin tulevat ja siellä on kuule myös monia sellaisia, jotka sitä ehkäisyä ovat käyttäneet. Ja aivan, siinä olet ihan oikeassa, että jos haluat estää raskauden mahdollisuuden sataprosenttisesti niin silloin pitää olla selibaatissa. Että siinä mielessä se raskauden mahdollisuus pitää TODELLAKIN ottaa huomioon jos seksiä alkaa harrastaa. Sehän vaan ei monelle nuorelle mieleen tule, varsinkin jos tuudittautuu siihen ajatukseen, että jos vain sitä kortsua käyttää niin raskauden mahdollisuutta ei ole.Tottakai tiedän, että kondomi ei 100 prosenttisesti estä raskauksia. Kun hyvin pienellä todennäköisyydellä tässä edes raskaana ollaan, niin mistä mun pitäisi ottaa vastuu? Siitä, että olen niin syntinen ihminen, että harrastan seksiä poikaystäväni kanssa? Jos ilmenisi, että olen raskaana niin mitä vastuun ottamista siinä on? Olen tehnyt parhaani ehkäistäkseni asian ja siinä vaiheessa ei voisi muusta ottaa enää vastuuta kun vaikka abortin hankkimisesta tai sitten äidiksi ryhtymisestä?? Ei kait se ole vastuun ottamista tietää että on mahdollisuus raskauteen vaikka kortsua käytetäänki, vaikuttaa enemmänkin asioiden tiedostamiselta ja mää sen kyllä tiedostan. Miten sekään liittyy vastuun ottamiseen, että missä vaiheessa raskaustestin haluaa tehdä. JOS olisin MUKA raskaana, niin mikään jälkiehkäisypilleri ei enää kuitenkaan auttaisi niin vaihtoehtoina ei olisi kuin abortti tai synnyttäminen. Ja kun minun elämäntilanteeseeni ei opiskelujen jne takia oikein sopisi vauva, niin kai siitäkin saa pelästyä jos kuukautiset ovat oudot ja raskauden mahdollisuus on olemassa.
Ja mitä tulee tuohon kondomin käyttöön, en ole ikinä lukenut mitään käyttöohjeita niille, sillä miespuoliset henkilöt ovat ne asiat itsekseen hoitaneet. Poikaystäväni tietoisuudesta en tiedä, mutta eipä hänkään lapsia vielä halua, joten tuskin on hänkään kovin tietoinen. Ja tästä ei tarvitse alkaa moittimaan tyyliin kuinka vastuutonta on harrastaa seksiä lukematta kortsujen käyttöohjeita. V*tuttaa nyt muutenkin ottaa asia hänen kanssaan esille: "Hei, sä et sitten voi jäädä enää mun sisään laukeamisen jälkeen etten mä tule raskaaksi." tai "hei, ootkos sä lukenut kortsujen käyttöohjeita, niin ei voi tehdä niinkun me ollaan tehty."
En mä tiedä, kai multa sitten puuttuu maalaisjärkeä tai sitten oon vaan käsittämättömän tyhmä kun en tällasta tienny. Jooh eipä tässä muuta, eksyttiin vähän aiheesta...:) - menkkaneuvoja
linneea kirjoitti:
Tottakai tiedän, että kondomi ei 100 prosenttisesti estä raskauksia. Kun hyvin pienellä todennäköisyydellä tässä edes raskaana ollaan, niin mistä mun pitäisi ottaa vastuu? Siitä, että olen niin syntinen ihminen, että harrastan seksiä poikaystäväni kanssa? Jos ilmenisi, että olen raskaana niin mitä vastuun ottamista siinä on? Olen tehnyt parhaani ehkäistäkseni asian ja siinä vaiheessa ei voisi muusta ottaa enää vastuuta kun vaikka abortin hankkimisesta tai sitten äidiksi ryhtymisestä?? Ei kait se ole vastuun ottamista tietää että on mahdollisuus raskauteen vaikka kortsua käytetäänki, vaikuttaa enemmänkin asioiden tiedostamiselta ja mää sen kyllä tiedostan. Miten sekään liittyy vastuun ottamiseen, että missä vaiheessa raskaustestin haluaa tehdä. JOS olisin MUKA raskaana, niin mikään jälkiehkäisypilleri ei enää kuitenkaan auttaisi niin vaihtoehtoina ei olisi kuin abortti tai synnyttäminen. Ja kun minun elämäntilanteeseeni ei opiskelujen jne takia oikein sopisi vauva, niin kai siitäkin saa pelästyä jos kuukautiset ovat oudot ja raskauden mahdollisuus on olemassa.
Ja mitä tulee tuohon kondomin käyttöön, en ole ikinä lukenut mitään käyttöohjeita niille, sillä miespuoliset henkilöt ovat ne asiat itsekseen hoitaneet. Poikaystäväni tietoisuudesta en tiedä, mutta eipä hänkään lapsia vielä halua, joten tuskin on hänkään kovin tietoinen. Ja tästä ei tarvitse alkaa moittimaan tyyliin kuinka vastuutonta on harrastaa seksiä lukematta kortsujen käyttöohjeita. V*tuttaa nyt muutenkin ottaa asia hänen kanssaan esille: "Hei, sä et sitten voi jäädä enää mun sisään laukeamisen jälkeen etten mä tule raskaaksi." tai "hei, ootkos sä lukenut kortsujen käyttöohjeita, niin ei voi tehdä niinkun me ollaan tehty."
En mä tiedä, kai multa sitten puuttuu maalaisjärkeä tai sitten oon vaan käsittämättömän tyhmä kun en tällasta tienny. Jooh eipä tässä muuta, eksyttiin vähän aiheesta...:)No kyllä poikaystävän kanssa pitää pystyä puhumaan tällaisista asioista eikä siinä pitäisi mitään vituttamista olla. Mutta okei, tiedän minäkin, että nuorempana nämä asiat ei tunnu niin yksinkertaisilta kuin ne on. Vastuun ottamisella tarkoitin sitä, että testaisit sen raskauden, koska jos raskaana olisit niin sitten pitäisi tehdä päätös abortista. Kaikille ei tule sen kummempia oireita raskaudesta ja yhtäkkiä saattaisitkin olla tilanteessa, jossa raskaus on jo melko pitkällä. Ja kun kerran aborttiin olisit päätymässä niin siihen ei välttämättä enää sitten olisi paljon aikaa. Tämä nyt ei ole se tilanne, jossa erittäin todennäköisesti olisit raskaana, mutta kyllähän tuo vähän erikoiselta kuulosti, että "mitä et tiedä, ei voi sinua satuttaa". Suoraan sanoen kuulosti vähän lapselliselta. No, keskustelkaa nyt siitä ehkäisystä ja jos et sitä testiä millään halua tehdä niin tarkkaile millaiseksi seuraavat kuukautiset muodostuvat. Hyvää kevättä sulle joka tapauksessa, kehottaisin kuitenkin vähän pohtimaan miten toimisit esimerkiksi tilanteessa, jossa ehkäisy pettää. Ettei sitten mene pupu pöksyyn ratkaisevalla hetkellä.
- linneea
menkkaneuvoja kirjoitti:
No kyllä poikaystävän kanssa pitää pystyä puhumaan tällaisista asioista eikä siinä pitäisi mitään vituttamista olla. Mutta okei, tiedän minäkin, että nuorempana nämä asiat ei tunnu niin yksinkertaisilta kuin ne on. Vastuun ottamisella tarkoitin sitä, että testaisit sen raskauden, koska jos raskaana olisit niin sitten pitäisi tehdä päätös abortista. Kaikille ei tule sen kummempia oireita raskaudesta ja yhtäkkiä saattaisitkin olla tilanteessa, jossa raskaus on jo melko pitkällä. Ja kun kerran aborttiin olisit päätymässä niin siihen ei välttämättä enää sitten olisi paljon aikaa. Tämä nyt ei ole se tilanne, jossa erittäin todennäköisesti olisit raskaana, mutta kyllähän tuo vähän erikoiselta kuulosti, että "mitä et tiedä, ei voi sinua satuttaa". Suoraan sanoen kuulosti vähän lapselliselta. No, keskustelkaa nyt siitä ehkäisystä ja jos et sitä testiä millään halua tehdä niin tarkkaile millaiseksi seuraavat kuukautiset muodostuvat. Hyvää kevättä sulle joka tapauksessa, kehottaisin kuitenkin vähän pohtimaan miten toimisit esimerkiksi tilanteessa, jossa ehkäisy pettää. Ettei sitten mene pupu pöksyyn ratkaisevalla hetkellä.
Kyllä se mun mielestä on vittumaista, meitä ihmisii on hei erilaisia ja minusta se on vittumaista. Ei ole ennen tarvinut sen enempää puhua ehkäisyjutuista, kun molemmille osapuolille on aina ollut selvää että kortsua käytetään. Siis koko elämäni aikana ei ole tarvinut puhua. Mieleltäni tosiaan olen hiukan lapsellinen, mutta kuitenkin vastuuntuntoinen omasta mielestäni. Lapsellisuuteni ei omaa elämääni, eikä läheisiäni haittaa juurikaan. Mutta juuri sen lapsellisuudenkin takia mun on hankala keskustella tollasista asioista. Luultavasti tulen hoitamaan tämänkin jutun ilman puhumista ja ensi kerralla vain lähden vessaan tai muuten vaan poistun tästä asennosta. Anteeksi vaan, jos et ole taaskaan tyytyväinen toimintatapoihini, mutta aion tehdä niin kuin minusta tuntuu parhaalle ja luulen, että poikaystävänikään ei hirveästi nauttisi siitä keskustelusta. Hän vaan säikähtäisi ja menisi paniikkiin, enkä haluaisi tuhlata meidän yhteistä aikaa sellasella varsinkin kun se aika on vähän kortilla intin takia. Ja tuostakaan en menis vannomaan et jos nyt tulisin raskaaksi, että aborttiin kuitenkaan päätyisin... Noh..jos kuulostan lapselliselta ajattelutapoineni, niin se on minulle ihan ok... En halua olla mitään mitä en oikeasti ole ja mitään super-aikuista en ole ikinä esittänytkään. Minulta puuttuu vielä paljon elämänkokemusta ihan kaikenlaisista asioista, opiskelut nyt on ainoa asia missä olen mitään elämässäni saavuttanutkaan :D Enhän mää nyt vanha olekaan. Ja se "ajattelutapa" on mun luonteessa, en ole tietoisesti alkanut sen mukaan toimimaan.
Ja ei mun tarvitse pohtia sen enempää toimintaani tilanteessa, jossa ehkäisy pettää. Se on selvää että siinä tilanteessa mää menisin apteekkiin hakemaan jälkiehkäisyä.
Hyvää kevättä sullekkin ja kiitos kuitenkin neuvoistasi!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2004383
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!422026- 631713
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331373Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581347Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93969SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26933Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10899Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170818Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186706