Hyvä ja uusia nettiroolipelejä, onko niitä?

sylv14

Haluisin kunnolla kokeilla nettiroolipelaamista ajanvieton ja en tiedä, ehkä jonkin verran myös kirjoitustaidon kehittämisen merkeissä, mutta missä sitä voisi? On tullut kokeiltua ja vähän pelailtua, mutta tuntuu että suurin osa roolipeleistä on jotain heppatallijuttuja ja toinen puoli joko jo-kuolleita roolipelejä, tai sitten sellaisia minne uudet jäsenet pääsevät todella huonosti mukaan porukkaan. Tämän lisäksi usko omiin englannin taitoihin ei ole niin suuri, että lähtisin englanninkielisiin roolipeleihin mukaan.

Sitten oon myös harkinnut oman roolipelin perustamista ja ylläpitämistä, mutta vähän näyttää siltä ettei kaveripiiristä tai tähän mennessä muualta löydy samanhenkistä porukkaa tekemään sellaista yhdessä, ja miten niitä pelaajiakaan löytää. Mulla ei myöskään ole mitään kokemusta esim. foorumeiden ylläpidosta, mutta opin nopeasti, kai, ehkä.

Haaveena olisi siis päästä mukaan sellaiseen uuteen ropeen jossa olisi pelaajia laidasta laitaan, ikään katsomatta ja jonka aihealueita voi olla esim. fantasia, nykyaika, sci-fi sekä post nuke. Kaksi jälkimmäistä on siitä huonoja, etten tiedä juurikaan mitään aseista (pyssy.. ja sit vähän isompi pyssy) ja siksi kaipaisin myös sellaista roolipeliä johon ei tarvitse mitään hirvittävän suurta taustatutkimusta.

Omana unelmana olis joskus saada aikaan Nälkäpeliin (The Hunger Games-kirjasarja, anyone?) perustuva roolipeli, mut sitten vasta kun oppii OIKEASTI jotain roolipelaamisesta.

Omat kirjoitustaidot on aika jees, ja kärsin pienestä ramppikuumeesta kun kirjotan julkisesti. Mutta eiköhän se tästä :)

Vastailkaa ja ehdotelkaa nettiroolipelejä.

6

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fingolfin

      Nykyään kunnollisia roolipelejä on kyllä todella harvassa ja ne harvatkin on sitten, kuten sanoit, eläin ropeja tai muuten vain kuolleita.

      Itse voisin lähteä mukaan, jos aihe on sopiva ja mielenkiintoinen. Olen ollut mukana muutamassa lyhyessä pelissä, joten jonkinlaista kokemusta löytyisi. Aiheina fantasia, sci-fi ja muuten fiktiivinen kiinnostaisi.

      En osaa ehdottaa mitään nykyistä roolipeliä mutta, jos olet uuteen roolipeliin kiinnostuneita etsimässä, niin voi lähettää viestiä. [email protected]

      PS. Nälkäpeli aiheena voisi olla mielenkiintoinen, mitä wikeistä luin, vaikken ole sarjaa lukenut.

    • huvilakuja_admin
    • Anoniimi

      www.kuningaskunnat.com

      En tiedä haetko ihan tuollaista, mutta kannattaa kokeilla. Tässä tuo itse pelin puoli vie minuutin päivässä eikä siihen tarvitse keskittyä ellei halua. Pelin sielu on juuri tämä RP. Mukaan pääsee helposti eikä omalla tämänhetkisellä tasolla ole väliä, täälläkin on laidasta laitaan kirjoittajia! Pääasia että osallistuu rohkeasti. Tervetuloa kokeilemaan

    • zjajajaja

      minä haluaisin pelejä joissa on ajoneivo ja se on yksin peli.. jossa voi varustaa oman miehen ja muuta tällasta

    • pelailija
    • Dinot kunniaan !

      Perustin just oman ropeni ja siellä ei vielä toistaseks oo muita hääräämässä, ku minä ite ja mun kaveri :D Et kaikki vaa joita vähänki roolipelaamine foorumilla kiinnostaa tervetuloa, juoni on iha vapaa. Rope siis sijottuu tulevaisuuteen, jossa dinosaurukset on heränny uuestaa henkiin. Ei tarvihe oikeestaa tietää mistää mtn, koska kaikki tarpeelline tieto löytyy kyllä sivuilta. Käy edes vilkasemassa, vaikket innostuskaa se ei haittaa. :)

      http://dinoriders.webs.com/

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2880
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2145
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1554
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      70
      1013
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      880
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe