Hyvä ja uusia nettiroolipelejä, onko niitä?

sylv14

Haluisin kunnolla kokeilla nettiroolipelaamista ajanvieton ja en tiedä, ehkä jonkin verran myös kirjoitustaidon kehittämisen merkeissä, mutta missä sitä voisi? On tullut kokeiltua ja vähän pelailtua, mutta tuntuu että suurin osa roolipeleistä on jotain heppatallijuttuja ja toinen puoli joko jo-kuolleita roolipelejä, tai sitten sellaisia minne uudet jäsenet pääsevät todella huonosti mukaan porukkaan. Tämän lisäksi usko omiin englannin taitoihin ei ole niin suuri, että lähtisin englanninkielisiin roolipeleihin mukaan.

Sitten oon myös harkinnut oman roolipelin perustamista ja ylläpitämistä, mutta vähän näyttää siltä ettei kaveripiiristä tai tähän mennessä muualta löydy samanhenkistä porukkaa tekemään sellaista yhdessä, ja miten niitä pelaajiakaan löytää. Mulla ei myöskään ole mitään kokemusta esim. foorumeiden ylläpidosta, mutta opin nopeasti, kai, ehkä.

Haaveena olisi siis päästä mukaan sellaiseen uuteen ropeen jossa olisi pelaajia laidasta laitaan, ikään katsomatta ja jonka aihealueita voi olla esim. fantasia, nykyaika, sci-fi sekä post nuke. Kaksi jälkimmäistä on siitä huonoja, etten tiedä juurikaan mitään aseista (pyssy.. ja sit vähän isompi pyssy) ja siksi kaipaisin myös sellaista roolipeliä johon ei tarvitse mitään hirvittävän suurta taustatutkimusta.

Omana unelmana olis joskus saada aikaan Nälkäpeliin (The Hunger Games-kirjasarja, anyone?) perustuva roolipeli, mut sitten vasta kun oppii OIKEASTI jotain roolipelaamisesta.

Omat kirjoitustaidot on aika jees, ja kärsin pienestä ramppikuumeesta kun kirjotan julkisesti. Mutta eiköhän se tästä :)

Vastailkaa ja ehdotelkaa nettiroolipelejä.

6

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fingolfin

Nykyään kunnollisia roolipelejä on kyllä todella harvassa ja ne harvatkin on sitten, kuten sanoit, eläin ropeja tai muuten vain kuolleita.

Itse voisin lähteä mukaan, jos aihe on sopiva ja mielenkiintoinen. Olen ollut mukana muutamassa lyhyessä pelissä, joten jonkinlaista kokemusta löytyisi. Aiheina fantasia, sci-fi ja muuten fiktiivinen kiinnostaisi.

En osaa ehdottaa mitään nykyistä roolipeliä mutta, jos olet uuteen roolipeliin kiinnostuneita etsimässä, niin voi lähettää viestiä. [email protected]

PS. Nälkäpeli aiheena voisi olla mielenkiintoinen, mitä wikeistä luin, vaikken ole sarjaa lukenut.

• huvilakuja_admin
    • Anoniimi

www.kuningaskunnat.com

En tiedä haetko ihan tuollaista, mutta kannattaa kokeilla. Tässä tuo itse pelin puoli vie minuutin päivässä eikä siihen tarvitse keskittyä ellei halua. Pelin sielu on juuri tämä RP. Mukaan pääsee helposti eikä omalla tämänhetkisellä tasolla ole väliä, täälläkin on laidasta laitaan kirjoittajia! Pääasia että osallistuu rohkeasti. Tervetuloa kokeilemaan

• zjajajaja

minä haluaisin pelejä joissa on ajoneivo ja se on yksin peli.. jossa voi varustaa oman miehen ja muuta tällasta

• pelailija
    • Dinot kunniaan !

Perustin just oman ropeni ja siellä ei vielä toistaseks oo muita hääräämässä, ku minä ite ja mun kaveri :D Et kaikki vaa joita vähänki roolipelaamine foorumilla kiinnostaa tervetuloa, juoni on iha vapaa. Rope siis sijottuu tulevaisuuteen, jossa dinosaurukset on heränny uuestaa henkiin. Ei tarvihe oikeestaa tietää mistää mtn, koska kaikki tarpeelline tieto löytyy kyllä sivuilta. Käy edes vilkasemassa, vaikket innostuskaa se ei haittaa. :)

http://dinoriders.webs.com/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      156
      6339
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      50
      1786
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      38
      1444
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      47
      1051
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      324
      1019
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      941
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      919
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      898
    9. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      877
    10. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      75
      875
    Aihe