tar.gz auki

29

Pura tähän sanoo:

gzip: stdin: not in gzip format
tar: Child returned status 1
tar: Error is not recoverable: exiting now

Debian 6 Squeeze

17

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fgndrtn

      Eikä löydy .deb pakettia? Mitä yrität asentaa?

      • 29

        flash player. Löytyy .deb pakettikin ja viralliset Debian Backportsitkin, mutta mielummin laitan sen .so päätteisen tiedoston kotikansioon .mozilla/plugins.

        Latasin .deb paketin ja purin sen. Otin siitä .so paketin ja lisäsin sen .mozilla/plugins kansioon. Tuntuu nyt toimivan Areenat/tuubit.

        Onko tuo bugi? Puuttuuko koneelta jokin paketti? Vikaa Flash paketissa? Vai mitä?


      • 29 kirjoitti:

        flash player. Löytyy .deb pakettikin ja viralliset Debian Backportsitkin, mutta mielummin laitan sen .so päätteisen tiedoston kotikansioon .mozilla/plugins.

        Latasin .deb paketin ja purin sen. Otin siitä .so paketin ja lisäsin sen .mozilla/plugins kansioon. Tuntuu nyt toimivan Areenat/tuubit.

        Onko tuo bugi? Puuttuuko koneelta jokin paketti? Vikaa Flash paketissa? Vai mitä?

        Ehkä se on vain ns. korruptoitunut tiedosto. Voit yrittää file-komennolla tutkia mikä se on. Jos on korruptoitunut eli risa niin tuloksesta en osaa sanoa.


      • exergy kirjoitti:

        Ehkä se on vain ns. korruptoitunut tiedosto. Voit yrittää file-komennolla tutkia mikä se on. Jos on korruptoitunut eli risa niin tuloksesta en osaa sanoa.

        Virheessähän sanottiin ettei ole gzip-tiedosto eli joko rikki tai jotain muuta..


    • Tuossa apuja?
      • 3+19

        Onnaako näin? Vai herjaako?
        $ gunzip *.tar.gz
        $ tar -xvf *.tar


    • Kertooko komento "file" mitään?

      file tiedostonimi.tar.gz

      • 29 kirjoitti:

        POSIX tar archive (GNU)

        Tuossa.

        http://get.adobe.com/flashplayer/completion/?installer=Flash_Player_10.2_for_Linux_(.tar.gz)

        Minulle purki semmosen kuin libflashplayer.so joka on tämä vanha kurmuutus-tiedosto ;D

        Ei sitä kyllä enää pitäisi joutua asentamaan näin..?

        Mutta jos väkisin haluat niin olkoon. Jos minä siirrän sen pakkaamattomana omalle servulleni niin voit imuroida sen sieltä, koko on pakkaamattomana 11,6Mt että ei nyt mikään äärimmäisen iso, vain vähän yli kaksi kertaa tuon pakkauksen.

        Eli minulla aukesi ihan hyvin, tosin nyt on käynnissä ubuntu, ei debian joten en voi todentaa tätä siellä. Muttaimuroitko sen mun eestiläisestä webbihotelista 11,6Mt vai mitä tehdään?


      • exergy kirjoitti:

        Minulle purki semmosen kuin libflashplayer.so joka on tämä vanha kurmuutus-tiedosto ;D

        Ei sitä kyllä enää pitäisi joutua asentamaan näin..?

        Mutta jos väkisin haluat niin olkoon. Jos minä siirrän sen pakkaamattomana omalle servulleni niin voit imuroida sen sieltä, koko on pakkaamattomana 11,6Mt että ei nyt mikään äärimmäisen iso, vain vähän yli kaksi kertaa tuon pakkauksen.

        Eli minulla aukesi ihan hyvin, tosin nyt on käynnissä ubuntu, ei debian joten en voi todentaa tätä siellä. Muttaimuroitko sen mun eestiläisestä webbihotelista 11,6Mt vai mitä tehdään?

        Tässä on kuitenkin http-osoite josta sen voi ladata tarvittaessa, poistan sen joku päivä jos muistan tai sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, jos muistan. En viitti antaa mitään ftp-tunnuksia tuonne niin http on ainoa konsti.

        www.mworks.info/tiedostot/libflashplayer.so

        Kumma kyllä kun se latautui konelle (kokeilin) niin koko on enää 8,8Mt.

        Mikähän sitä riivaa? No, voit kokeilla toimiiko tuo, ehkä kokoheitto on jotenkin viallisen pakkaamisen aiheuttama, eipä olisi eka kerta. Tai sitten tuo ei toimi, on rampa. Mutta kokeilemalla selviää.


      • 29
        exergy kirjoitti:

        Tässä on kuitenkin http-osoite josta sen voi ladata tarvittaessa, poistan sen joku päivä jos muistan tai sitten joskus hamassa tulevaisuudessa, jos muistan. En viitti antaa mitään ftp-tunnuksia tuonne niin http on ainoa konsti.

        www.mworks.info/tiedostot/libflashplayer.so

        Kumma kyllä kun se latautui konelle (kokeilin) niin koko on enää 8,8Mt.

        Mikähän sitä riivaa? No, voit kokeilla toimiiko tuo, ehkä kokoheitto on jotenkin viallisen pakkaamisen aiheuttama, eipä olisi eka kerta. Tai sitten tuo ei toimi, on rampa. Mutta kokeilemalla selviää.

        mutta tuon .deb paketin purku ja sieltä .so päätteisen tiedoston penkominen ja kopiointi teki taian.

        Ihan siksi vaan tuo Adobe Flash tuonne omaan .mozilla/plugin kansioon, kun en halua sitä Epiphanyyn ja en ole jaksanut katella miten sen sais disaploida Epiphanystä. Muutenkin tuo Flash on ollut paras tuolla plugins kansiossa.

        2 sarjaa tulee Areenalta seurattua ja Youtubea silloin tällöin käytettyä, niin en kehtaa pääselainta sotkea tuollaisien lisäosien takia. Gnash on kans otettu Epiphanystä pois, kun S.postin lukeminen jumittuu Gnashiin. Siis ne aloitus sivut ovat kaikkea Flash juttua täynnä. Aol.com sivut ja Aim s.posti. 10 jumiittunutta Gnashia ja selain ei tee mitään.

        Myöskään iltasanomien selaaminen ei ole hauskaa, jos Gnash tai Flash on käytössä. Yhtä nykimistä sivut (rullaa pyörittäessä).


      • 29 kirjoitti:

        mutta tuon .deb paketin purku ja sieltä .so päätteisen tiedoston penkominen ja kopiointi teki taian.

        Ihan siksi vaan tuo Adobe Flash tuonne omaan .mozilla/plugin kansioon, kun en halua sitä Epiphanyyn ja en ole jaksanut katella miten sen sais disaploida Epiphanystä. Muutenkin tuo Flash on ollut paras tuolla plugins kansiossa.

        2 sarjaa tulee Areenalta seurattua ja Youtubea silloin tällöin käytettyä, niin en kehtaa pääselainta sotkea tuollaisien lisäosien takia. Gnash on kans otettu Epiphanystä pois, kun S.postin lukeminen jumittuu Gnashiin. Siis ne aloitus sivut ovat kaikkea Flash juttua täynnä. Aol.com sivut ja Aim s.posti. 10 jumiittunutta Gnashia ja selain ei tee mitään.

        Myöskään iltasanomien selaaminen ei ole hauskaa, jos Gnash tai Flash on käytössä. Yhtä nykimistä sivut (rullaa pyörittäessä).

        Valitettavasti minäkin olen vain ihminen ja siksi väärinymmärtävä, erehtyväinen enkä edes sen suurempi guru. Näillä palstoilla pyörii paljon pätevämpiä tyyppejä neuvomaan linuxjutuissa kuin minä mutta ilmeisesti heillä ei ole aikaa jäädä tänne tuhraamaan niin minä yritän auttaa sen minkä voin. Tosin minullakaan ei ole henkilökohtaisen elämän vuoksi aina aikaa joten tyydyn siloin tappelemaan tuolla sodat-palstalla, niistä pääsee nopeasti eroon kun sulkee selaimen ;)

        Monesti tämä avustelu kuitenkin vie melko runsaasti aikaa ja aika monet neuvot täytyy itse kokeilla ettei muista väärin ja puhu puuta heinää niin tosiaan, sitä aikaa sitten kuluu. Mutta kun olen vähän tämmönen avulias aatu luonteeltani niin ei se minua haittaa ja mukava aina jos voi muita auttaa jotenkin.

        Mulla on vaan tämän taloni myötä tullut paljon muuta projektia mikä näkyy täsmälleen suoraan siinä että viestieni määrä sodat-palstalla on kasvanut suhteellisesti ja näillä linux-palstoilla vastaavasti vähentynyt koska mulla ei oikeasti ole ollut aikaa sitoutua auttamaan muita. Tässä oli nyt tätä flunssaa ja vuodenaika on kai semmonen että kun ei oikein voi tehdä mitään erityistä niin nyt on vähän enemmän aikaa kuljeksia myös täällä linuxpuolella ja voin yrittää ottaa matsia ongelmien kanssa vähän pidempään. Valitettavasti kun talven lämmityskausi loppuu eli toukokuussa viimeistään niin mulla alkaa taas uudet omat projektit enkä ehdi sitouttaa itseäni täällä. Toki tuolla sodat-palstalla "hihhuloin" tai miksi kukakin sitä sanoo mutta se on vaan semmosta huulenheittoa ;)

        Jos joku kuitenkin arvelee että voisin jossain asiassa auttaa niin voi sieltäkin käydä minua kysymässä että onko aikaa jeesata, jos on niin autan sen minkä pystyn.

        En ole guru enkä sellaiseksi pyri, olen vain käyttänyt linuxia jo sen verran kauan että jotakin hyödyllistä on haaviin tarttunut ja jaan sen tiedon mielelläni muille. Tärkeintä että homma toimii.


      • 29
        exergy kirjoitti:

        Valitettavasti minäkin olen vain ihminen ja siksi väärinymmärtävä, erehtyväinen enkä edes sen suurempi guru. Näillä palstoilla pyörii paljon pätevämpiä tyyppejä neuvomaan linuxjutuissa kuin minä mutta ilmeisesti heillä ei ole aikaa jäädä tänne tuhraamaan niin minä yritän auttaa sen minkä voin. Tosin minullakaan ei ole henkilökohtaisen elämän vuoksi aina aikaa joten tyydyn siloin tappelemaan tuolla sodat-palstalla, niistä pääsee nopeasti eroon kun sulkee selaimen ;)

        Monesti tämä avustelu kuitenkin vie melko runsaasti aikaa ja aika monet neuvot täytyy itse kokeilla ettei muista väärin ja puhu puuta heinää niin tosiaan, sitä aikaa sitten kuluu. Mutta kun olen vähän tämmönen avulias aatu luonteeltani niin ei se minua haittaa ja mukava aina jos voi muita auttaa jotenkin.

        Mulla on vaan tämän taloni myötä tullut paljon muuta projektia mikä näkyy täsmälleen suoraan siinä että viestieni määrä sodat-palstalla on kasvanut suhteellisesti ja näillä linux-palstoilla vastaavasti vähentynyt koska mulla ei oikeasti ole ollut aikaa sitoutua auttamaan muita. Tässä oli nyt tätä flunssaa ja vuodenaika on kai semmonen että kun ei oikein voi tehdä mitään erityistä niin nyt on vähän enemmän aikaa kuljeksia myös täällä linuxpuolella ja voin yrittää ottaa matsia ongelmien kanssa vähän pidempään. Valitettavasti kun talven lämmityskausi loppuu eli toukokuussa viimeistään niin mulla alkaa taas uudet omat projektit enkä ehdi sitouttaa itseäni täällä. Toki tuolla sodat-palstalla "hihhuloin" tai miksi kukakin sitä sanoo mutta se on vaan semmosta huulenheittoa ;)

        Jos joku kuitenkin arvelee että voisin jossain asiassa auttaa niin voi sieltäkin käydä minua kysymässä että onko aikaa jeesata, jos on niin autan sen minkä pystyn.

        En ole guru enkä sellaiseksi pyri, olen vain käyttänyt linuxia jo sen verran kauan että jotakin hyödyllistä on haaviin tarttunut ja jaan sen tiedon mielelläni muille. Tärkeintä että homma toimii.

        Ymmärrettävää. Onhan sulla omat jutut ja omat taidot. Paljon vaan tunnut tietävän asioista.

        Tarkoitin vaan, että aika useasti sinä olet se ainut joka yrittää auttaa. Muut ovat sillä kannalla, että "kerta se mulla toimii, niin se toimii sitten sullakin". "Älä levittele valheita täällä" Siis täällä Debian palstalla.

        Miten sä muuten muistat kaikki käskyt. Itellä on ihan pakko laittaa toimivat ja tarpeelliset paperille ylös, että muistaa jotenkin tarvittaessa.

        No ei siinä mitään homma selvisi. Paketissa jotain vikaa. nimeää vaan tar.gz päätteen .tar muotoon, niin toimii.

        Nyt röögille. Kiitos ja moi.


      • 29
        29 kirjoitti:

        Ymmärrettävää. Onhan sulla omat jutut ja omat taidot. Paljon vaan tunnut tietävän asioista.

        Tarkoitin vaan, että aika useasti sinä olet se ainut joka yrittää auttaa. Muut ovat sillä kannalla, että "kerta se mulla toimii, niin se toimii sitten sullakin". "Älä levittele valheita täällä" Siis täällä Debian palstalla.

        Miten sä muuten muistat kaikki käskyt. Itellä on ihan pakko laittaa toimivat ja tarpeelliset paperille ylös, että muistaa jotenkin tarvittaessa.

        No ei siinä mitään homma selvisi. Paketissa jotain vikaa. nimeää vaan tar.gz päätteen .tar muotoon, niin toimii.

        Nyt röögille. Kiitos ja moi.

        Niin piti vaan tulla sanomaan, että en mä ihan kaikkia netistä saatuja ohjeita mene kokeilemaan tuosta vaan. Pitää ensin tutkia mitä ne ne tekee.

        Eipä muuta. Kamppeet niskaan ja naapuriin...

        Hyvää iltaa sinne päin ja kaikille muillekin tasapuolisesti.

        T: Pipipää Moninikki


      • 29 kirjoitti:

        Ymmärrettävää. Onhan sulla omat jutut ja omat taidot. Paljon vaan tunnut tietävän asioista.

        Tarkoitin vaan, että aika useasti sinä olet se ainut joka yrittää auttaa. Muut ovat sillä kannalla, että "kerta se mulla toimii, niin se toimii sitten sullakin". "Älä levittele valheita täällä" Siis täällä Debian palstalla.

        Miten sä muuten muistat kaikki käskyt. Itellä on ihan pakko laittaa toimivat ja tarpeelliset paperille ylös, että muistaa jotenkin tarvittaessa.

        No ei siinä mitään homma selvisi. Paketissa jotain vikaa. nimeää vaan tar.gz päätteen .tar muotoon, niin toimii.

        Nyt röögille. Kiitos ja moi.

        "Miten sä muuten muistat kaikki käskyt"

        En minä kaikkia tai kaikkea muista, en alkuunkaan. Mutta kun muistan edes jotain niin voin googlettaa, käyttää man-sivuja tai vaikkapa ottaa hyllystä linux-raamatun ja tsekata että mitenkäs tuo nyt menikään. Tai tarkistaa komentohistorista jos siellä vaikka sattuisi olemaan komentoon liittyvää historiatietoa.

        Ihan hyvä tuokin että kirjoittaa jotakin ylös mutta itse joutuisin kirjoittamaan niin paljon etten enää löytäisi ehkä käskyjä tekstistäni, kokeilin tuotakin joskus ;D

        Kai se tulee siitä että kun riittävän monta vuotta jauhaa näitä asioita niin eräänlainen ymmärrysmuisti kehittyy että vaikka ei ihan tarkaan jotain muista niin tietää kuitenkin selkärangasta että mistä lähtee etsimään sitä tarvittavaa tietoa. Linuxissa itsessään on kyllä aika hyvä ohjeistus jos ymmärtää englantia.

        Jonkin verran sentään oma reikäinen pääkin muistaa mutta siis ei likikään niin paljon kuin haluaisi vaikka joitakin asioita olisi josus käsitellyt enemmänkin niin kyllä ne ajan mittaan tuppaavat unohtumaan. Ihmisen RAM-muistillakin on rajansa, ei mahda mitään ;)

        Sama hommahan se on melkein missä harrastuksessa vain, kun aikansa harrastaa niin termit, käsitteet ja metodit tulevat niin tutuiksi että soveltaminen on helpompaa kuin ihmiselle joka ei ole asiaa harrastanut vaikka juuri sillä hetkellä siihen kysymykseen ei täsmälleen oikeaaa vastausta olisikaan, sen voi "generoida".


    • 29

      Leikkiin pikkasen ja Flash tar.gz paketin saa auki, kun ottaa nimestä pois gz osan. Eli nimeää paketin muotoon paketti.tar

      Tuollain aukeaa mukisematta.

    • 29

      Terveisiä naapurin Ubuntu koneelta. Oli kone kuulemma käynyt huollossa tuossa. Ihme että eivät sielläkin liikkeessä pist'neet Ubuntun viaksi. Täällä on putiikeissa sellainenn tapa. Diagnoosi oli. Ei mitään vikaa. Tikkussa kyllä, mutta parempiakin on olemassa. Ite olisin osannut antaa saman diagnoosin. Mokkulan mallissa on vikaa. Muuten toimii hyvin. DNA Huawei E180. Kieltämättä saanut kaydä tappelemassa tän tikun takia tuon tuosta. Nyt taas tuntuu speelaavan, mutta kait se tietää, että korvaaja on tulossa.

      Iltamia kaikille!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe