Puhutaan junttihuumorista, junttityypeistä, junttimausta ja myös siitä,että vain juntit äänestävät erästä tiettyä puoluetta. Muta minkälainen ihminen on oikeastaan juntti? Kerro käsityksesi junttiudesta.
Minkälainen on juntti?
93
2487
Vastaukset
Profiilista.
- jtitar
juntilla on ystäviä, joille jakelee
Anceli kirjoitti:
saa narrata.
Vihaan kaikkee sitä hössötystä jota naisten lehdissä on ,tykkään vanhasta tanssimusiikista ajan traktorilla.
Mul on oranssi hankkijan lippiskin.koti-kiusattu kirjoitti:
Vihaan kaikkee sitä hössötystä jota naisten lehdissä on ,tykkään vanhasta tanssimusiikista ajan traktorilla.
Mul on oranssi hankkijan lippiskin.kuitenkin olet gentlemanni, aina niin kohteliaskin.
Mitä nyt välillä kiroilet, mutta varmaan ihan vahingossa.
:)Anceli kirjoitti:
kuitenkin olet gentlemanni, aina niin kohteliaskin.
Mitä nyt välillä kiroilet, mutta varmaan ihan vahingossa.
:)Sen rekilaulu varaston jonka muistan,ja pimees kaikki kissat on mustia.
koti-kiusattu kirjoitti:
Sen rekilaulu varaston jonka muistan,ja pimees kaikki kissat on mustia.
minullakin jotain odottamista, että pääsen kuuntelemaan lauluasi.
Kissoista olen samaa mieltä, mutta hännän päälle ei saa astua kuin vahingossa.
Meidän kulkukissa on hyvissä voimissa, se on leikkaamaton kolli, haju paljasti äijän.- piipiloo
Ei näkyny mitään,rohviilista ; )))
Pysyy vaan piilossa,mut mä kuvittelen sut jossain rattorin selässä lumia pöllyttäen ; )))
- ölqå
ne äänestää persuja.
- kopio jostai
Pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuva ns tavallinen Suomalainen. Esimerkkihenkilö: Matti Vanhanen. Sanaa kannattaa käyttää varoen sillä usein kuvauksen kohdehenkilöt ovat huumorintajuttomia ja ottavat sanan identiteettiin kohdistuvana loukkauksena
- meeriamanda
kertoo seuraavaa;
juntti
1. (arkikieltä) stereotyyppinen maalaisihminen
2. (arkikieltä) moukka, tavoiltaan sivistymätön ihminen
3. (arkikieltä) typerys
4. (vanhentunut) nauris
5. (murretta) lanttu
Tuo arkikielenä käytetyt nimikkeet , kuten peräkammarin aikamiespojat, moukkamainen käyttäytyminen
tuntuvat tutuinmilta :) - kolikkopussi
joka ei ota muita ihmisiä huomioon.
Ihan sama missä asuu, ihan sama, mikä on palkkaluokka.- inhottava mies
joka syljeskelee ympäristöönsä vaikka muita ihmisiä lähellä ja virtsailee lähimpään puskaan, heittää tupakan tumpit ympäristöön. Kiroilee ja haisee. Usein on myös väkivaltainen.
- In vino veritas
määritelmä. Kiitos!
- junkti
että on parhaimmillaan olemalla oma typerä itsensä.
- AurooraT
joka toista nimittelee.
Osoittaa vakavaa puutetta sekä älystä että sivistyksestä.
Sillä, kaikki ovat vaatteidensa alla ihmisiä.
Toisilla vain on ollut enemmän mahdollisuuksi akuin toisilla.- Tase pappa
Oliskohan henkilö joka ajaa Volvolla, polttaa Norttiaja ryyppää pöytäviinaa. Vaihtaa kalsari ja sukat kahden viikon välein. Ajaa partansa lauantaina. Rakastaa salaa naapurin nuorta emäntää. Käy lavatansseissa, mutta menee sieltä yksin kotiin. Asuu äidin helmoissa viisikymppisenä.
- AurooraT
Tase pappa kirjoitti:
Oliskohan henkilö joka ajaa Volvolla, polttaa Norttiaja ryyppää pöytäviinaa. Vaihtaa kalsari ja sukat kahden viikon välein. Ajaa partansa lauantaina. Rakastaa salaa naapurin nuorta emäntää. Käy lavatansseissa, mutta menee sieltä yksin kotiin. Asuu äidin helmoissa viisikymppisenä.
ovat hyvinkin hanakoita nimittelemään toisiaan.
Minuä en nimittele ketään, en herraksi enkä narriksi. - enkeliduo
Tase pappa kirjoitti:
mut ajaa Renul.Haukkuu Mersukuskit ja lippalakkiset liikentees.
Polttaa Norttii,jua Tapioo.
Mut vaihtaa kyl kalsarit joka pvä.
Ei aja partaas ku siistii joskus.Parrakas ku on.
Lavatansseis tavattiin,hyvin tanssiiki.
Röyhtäsee,joskus piarassukki vaiks on viarai.
Ei ossaa hävetä,mää häppeen sen pualest usseen.
Tinkii joka paikas,ei maitokaupas sentäs.
Muutti pois kottoot alle 20v.
Puhuu kaksmiälissii,kiroo koko ajan,joka asias,tyyliin "saat.... kaunis ilma:"
Pkle,ku sataa taas.Vit..,ku lunta riittää.
Eikä haittaa,vaiks lapsii olis lähel :(
Mut on sil sit toinenki puoli....onneks. - enkeliduo
ku nimittelin....ei,emmää ole,
mää määrittelin vaa :D
Toki mum miähel on parempiki puales - Anonyymi
Juntti on olevinaan kaikkitietävä , sivistymätön rasistinen ja ei tiedä pahemmasti asioista. Mutta omasta mielestään on tietävinään kaiken jopa enemmän kun tiedemiehet . Naisia alentava joka ei omaa normaalia tunne elämää . Usein yksineläjä ja jos sattuu olemaan vaimo niin samat kriteerit ns junttitar . Hän haukkuu ihmisiä ja juoruaa ja kiroilee , ja silti sanoo itseään kristityksi . Vieraaviha koko ajan päällä.
- ...
On niitä vielä suomessakin. Huvittavaksi asian tekee. Vaikka ilmaus yhdistetään maalaisuuteen, punaniskoja on eniten kaupungeissa nykyisin.
Maaseudulla kun pitää elellä ajanhermolla, direktiivien ja muuttuvan yhteiskunnan ehdoilla ja jatkuvasti seurata maailman menoa. Hah, kaikissa traktoreissa tietokoneet ja paikantimet. Pitkien välimatkojen takia kähinnä läpistään kännykkään ja hoidellaan asioita sähköisesti, usein kansainvälisestikkin. Ja vähintään pitää olla agrologi tai jokin muu tutkinto taskussa, että pystyy edes mitään tekemään.
Kaupunkien lähiöissä ne juntit nykyään asuu. Pienet piirit, jotain sukulaisia ja naapureita. Koulut käymättä, työttömiä. Soskusta saatua tietokonetta käytetään lähinnä suoli24:ssä chatailemiseen, edes laskinta ei osata käyttää. Kapea ja ahdas maailmankuva, äänestetään demareita ja syödään korvauspäivänä pitsaa paarissa ja sen jälkeen lauletaan karaookkea toisessa paarissa. Muuten syödään roiskeläppää kotona pussikaljan kanssa.
Siis mun käsitys tosiaan on, että nykyisin juntit asuu kaupungeissa. Ei maalla pysty elämään junttina enää nykyaikana.
=DW=- žžžžžžžžž-
Redneckilläkin voi olla tavat, jotka juntilta puuttuu, oli sitten vaikka nörtti.
Juntti-idiootilla ei ole tapoja. - Anonyymi
Yleensä miehiä joilla ei ole tietoa asioista ja höpöttävät vanhan aikaisia juttuja pitävät niitä oikeina siis asioita millä ei nykyään ole mitään arvoa enään, joten eivät ole pysyneet kehityksessä mukana , käyttävät sanoja puheessaan mitä normaalit ihmiset eivät koskaan käyttäisi. Aina samat vaatteet yllä, eivät tiedä yhteiskunnallisista asioista mitään. Huutelevat mauttomia. , jne
- näkökulmasta.
työläinen on juntti. Siksi moni sairaanhoitajakin on nyt kokoomuksen ehdokas, kuten se missi.
- öälöälölkj
voi olla vaikka ministeri.
- 14
öälöälölkj kirjoitti:
viimeistään sitten, kun persut voittavat vaalit. Punaniska on juntin amerikkalainen versio.
- näkökulmasta.
öälöälölkj kirjoitti:
Nythän meillä oli 12 nais -juntti -ministeriä, ja työnlaatu oli mitä oli.
On se hyvä kun saamme nyt oikeita härmäläisiä perusjuntteja seuraavaksi sinnekin ...
http://www.youtube.com/watch?v=uT4lWIqlU1A&playnext=1&list=PL8349D5F4929BB106
- Pirre*
junttimaista jättää kaikki vihreä lautaselle ..:)
- jocus*
Homojen ja mamujen pelko. (Vrt. punaniskat!)
- enkeliduo
Kiltisti sanottu, mun on ihan pakko lisätä,
ku kerran sää puhut "mum miähe" lautasest,
etikkakurkut ja pualukkahillo kelpaa :)
Mää kerron välipalan:Pulla,tai munkki PÄÄLLE HK:n sinistä.YÄK ! - Pirre*
enkeliduo kirjoitti:
Kiltisti sanottu, mun on ihan pakko lisätä,
ku kerran sää puhut "mum miähe" lautasest,
etikkakurkut ja pualukkahillo kelpaa :)
Mää kerron välipalan:Pulla,tai munkki PÄÄLLE HK:n sinistä.YÄK !vähän erikoinen makuyhdistelmä.., täällä yksi tykkää syödä jogurtin kanssa voileipää jossa on esim. mätitahnaa päällä :/ - , mutta ei pierase - pöydässä :)
- ^^J^^duo
Pirre* kirjoitti:
vähän erikoinen makuyhdistelmä.., täällä yksi tykkää syödä jogurtin kanssa voileipää jossa on esim. mätitahnaa päällä :/ - , mutta ei pierase - pöydässä :)
ei munka pöydäs sentää.
Eikä saunas ! - Osmolle
..kelpaa enää vihreä ?
- luutnanttikin
mielestäni juntti on sivistymätön joka möläyttelee sopimattomia sopimattomassa paikassa. Erittäin hyvin junttius istuu siihen yli-luutnanttiin joka piti puheen varusmiehille, koskien presidenttiä, ylipäällikyyttä jne...
Voiko olla juntimpaa ja sivistymättömämpää käytöstä? En löydä hevin.- ...
En voi tajuta tuota asiaa ollenkaan. Aktiiviupseeri pitää tuollaisen puheen. En voi ymmärtää ollenkaan.
Se on pakko myöntää. Olen kaverin kanssa kokolailla samaa mieltä itse, henkilökohtaisesti. Mutta se vain mielipide, täysin omani. Ja jos Haloska sanoo, että hyppää, silloin mä hyppään kyllä. Päällikkö on päällikkö. Ja presidentti on yksiselitteisesti presidenti. Vaikka ei kai tässä nostoväkeä ihan heti hyppyytettäisikään, ainahan siihen on oltava valmius. Kuten kotona polkupyörä ja suksetkin.
Mua lähinnä ihmetyttää, että noinkin alhaalla komentorivissä ollut mies antaa tuollaisen lausunnon. Sotilaathan ei osallistu politikoimiseen julkisesti. Kuka tai ketkä tuon lausuntosingon on yleensä ottaneet puolustusvoimiin töihin?
Kun maassa on mielipiteenvapaus kuitenkin, ei tämä mikään pohjoiskorea ole.Upseerillakin on oikeus mielipiteisiinsä. Muta mitä ihmetä nyt oikein tapahtuu, kun vakiväen keskuudessa on kapinamielialaa julkisesti?
Juntteuden kanssa tässä asiassa ei ole mitään tekemistä. Jotain paljon vakavampaa menossa. Vaalit tulossa. Iso jutu, äärettömän harvinainen. Mä ite olen puhunut tollasista asioista paljonkin. Mutta yksityishenkilönä. Siinä vissi ero.
Mä ite, henkilökohtaisesti, olen täysin vakuutunut, että annan ääneni ihmisten puolueelle. Ja toi kapiainen, saahan se potkut, mikä hyvä asia kaikkinensa kaikille. Ja oletettavasti istuu linnassakin, mikä huono asia yhteiskunnalle. Mutta kaitpa hällä oli vakaa vakaumus, miksi puhunut. Ja on se tietyllä tavalla kunniakasta sekin. Mutta tais olla yks rauhanajanhistorian raskaimmista puheista, mitä kukaan kapiainen on puhunut.
Ei oikein tiedä, nostaisko hattua tyypille, vaiko sylkiskö. Oma mielipide samansuuntainen, mutta asemansa takia tollasia puhuva tyyppi on erittäinkin vastenmielinen. Vaikea sanoa tarkemmin, kun ei tiedä asiasta muuta, kuin mediassa esitetyt uutisoinnit.
Ja haluan huomauttaa. Mä ite olen puhunut just tolleen muissa kuvioissa, useampaankin kertaan. En mä vois olla mitenkään töissä paikassa, jossa mun mielipiteet ois noin valtavasti ristiriidassa ylimmän johdon kanssa. Se kun on se lippu ja sen sellaista. Ne on siviviileilläkin selän takana. Ja upseereilla sen pitäs olla sydämessä. Haloska on pressa, sille ei voi mitään.
=DW= - herrasmiehiä
... kirjoitti:
En voi tajuta tuota asiaa ollenkaan. Aktiiviupseeri pitää tuollaisen puheen. En voi ymmärtää ollenkaan.
Se on pakko myöntää. Olen kaverin kanssa kokolailla samaa mieltä itse, henkilökohtaisesti. Mutta se vain mielipide, täysin omani. Ja jos Haloska sanoo, että hyppää, silloin mä hyppään kyllä. Päällikkö on päällikkö. Ja presidentti on yksiselitteisesti presidenti. Vaikka ei kai tässä nostoväkeä ihan heti hyppyytettäisikään, ainahan siihen on oltava valmius. Kuten kotona polkupyörä ja suksetkin.
Mua lähinnä ihmetyttää, että noinkin alhaalla komentorivissä ollut mies antaa tuollaisen lausunnon. Sotilaathan ei osallistu politikoimiseen julkisesti. Kuka tai ketkä tuon lausuntosingon on yleensä ottaneet puolustusvoimiin töihin?
Kun maassa on mielipiteenvapaus kuitenkin, ei tämä mikään pohjoiskorea ole.Upseerillakin on oikeus mielipiteisiinsä. Muta mitä ihmetä nyt oikein tapahtuu, kun vakiväen keskuudessa on kapinamielialaa julkisesti?
Juntteuden kanssa tässä asiassa ei ole mitään tekemistä. Jotain paljon vakavampaa menossa. Vaalit tulossa. Iso jutu, äärettömän harvinainen. Mä ite olen puhunut tollasista asioista paljonkin. Mutta yksityishenkilönä. Siinä vissi ero.
Mä ite, henkilökohtaisesti, olen täysin vakuutunut, että annan ääneni ihmisten puolueelle. Ja toi kapiainen, saahan se potkut, mikä hyvä asia kaikkinensa kaikille. Ja oletettavasti istuu linnassakin, mikä huono asia yhteiskunnalle. Mutta kaitpa hällä oli vakaa vakaumus, miksi puhunut. Ja on se tietyllä tavalla kunniakasta sekin. Mutta tais olla yks rauhanajanhistorian raskaimmista puheista, mitä kukaan kapiainen on puhunut.
Ei oikein tiedä, nostaisko hattua tyypille, vaiko sylkiskö. Oma mielipide samansuuntainen, mutta asemansa takia tollasia puhuva tyyppi on erittäinkin vastenmielinen. Vaikea sanoa tarkemmin, kun ei tiedä asiasta muuta, kuin mediassa esitetyt uutisoinnit.
Ja haluan huomauttaa. Mä ite olen puhunut just tolleen muissa kuvioissa, useampaankin kertaan. En mä vois olla mitenkään töissä paikassa, jossa mun mielipiteet ois noin valtavasti ristiriidassa ylimmän johdon kanssa. Se kun on se lippu ja sen sellaista. Ne on siviviileilläkin selän takana. Ja upseereilla sen pitäs olla sydämessä. Haloska on pressa, sille ei voi mitään.
=DW=ja olla pitää. Näin hyvän pääkirjoituksen ko tapauksesta:
http://www.savonsanomat.fi/mielipide/artikkelit/upseereita-ja-herrasmiehiä/649284
- ---
sattunut tutustumaan tällä palstalla vasta eläkkeelle jääneeseen, omatekoiseen älykköön? Jos olet, niin olet tutustunut ehtaan emäjunttiin.
- Kullervo Trudilutzky
Ovat molemmat kylläkin mainettaan fiksumpia, mutta yrittävät näyttää monien muiden tavoin vielä paremmilta kuin ovat. Esimerkiksi käyttävät Stadin slangia hieman vallattomasti. Esimerkkinä Stadin slangissa teonsana digata. Juntit luulevat, että se on suomeksi tykätä. Suomeksi se kuitenkin tarkoittaa sietää. Ei se ketään häiritse, mutta kuitenkin.
- blondi landelta
ainakin yksi juntti jo ilmoittautui ihan itse!
- bessie*
kielteisessä mielessä. Käytän sitä enimmäkseen katsoessani tarpeelliseksi ennakkoon joillekin vähän kertoa jostain ihmisestä, lyhyesti ja kuvaavasti. Useimmiten tarkoitan silloin ihmistä, joka ei kaiken maailman trendeistä ja citymeiningistä yms. niin kovasti joko piittaa tai tiedä.
Joskus saatan sanoa ihmisestä "vähän huonolla tavalla juntti" tms.. Silloin tarkoitan yleensä ihmistä, joka esim. luokittelee ihmisiä asumismuodon mukaan (kerrostaloyksiössä tai kaksiossa, lähiöissä tai kaupungissa yleensäkin asuvat ovat hänestä jotenkin säälittäviä), vähättelee koulutusta ja asiantuntemusta, pilkkaa hienosteluksi tai joksikin toisten ruokailutottumuksia, pukeutumista, puhetapaa, elleivät ne nyt satu olemaan suoraan suomalaisesta maaseudun elämänmuodosta lähtöisin, pitää naurettavana teeskentelynä tavallisia hyviä tapoja jne.. - ihan oikeesti
Lisääntyy kohta 100% kansasta, pokataan, niiataan,kohta kaikki sanat väännetty eri kielille....
- In vino veritas
ihmisen ekonomiseen asemaan eli että junttius on muka ainoastaan köyhän ihmisen ominaisuus? Eikö ns. junttius kuulu enemmän ihmisen arvomaailmaan kuin siihen, onko hänellä rahaa paljon vai vähän tai asuuko maalla, kaupungissa, lähiössä, omakotitalossa tai vaikka linnunpöntössä. Näin tuumaan itse tästä ns. junttiudesta. Mielenkiintoisia kirjoituksia olette kirjoitelleet.
- Juntti`
...eikä junteille.
- jocus*
Juntti` kirjoitti:
...eikä junteille.
Henkinen ja taloudellinen köyhyys eivät käy useinkaan käsi kädessä. Siinä olet oikeassa, että äkkirikastuneista hyvin suuri osa on juntteja, jotka kuvittelevat olevansa jotakin pelkästään siksi, että ovat onnistuneet hankkimaan hieman rahaa. Rahasta puhuminen silloin, kun siitä ei ole puutetta, turha kitsastelu, omaisuudella kehuskelu yms. ovat junttien ominaisuuksia.
Junttius voidaan ymmärtää monella tavalla, myös arvoneutraalisti. Minulle se tarkoittaa silloin jupin vastakohtaa eli muoti-ilmiöistä piittaamatonta, kaupallisia kanavia kaihtavaa, hieman askeettisesti elävää (yleensä) mieshenkilöä.
- 1943
ennen kuin luin ketjun. Minulle juntti on maanläheinen, aito ihminen. Vastakohta on juppi, joka on pinnallinen, keimaileva hienostelija. Minun ihanat mieheni ovat olleet/ovat etupäässä juntteja. Ei haittaa, jos eivät kaikkia etiketin kiemuroita osaa, kunhan on sydämen sivistystä.
- bessie*
Molempien sanojen käyttämisessä noudatan tiettyä varovaisuutta, vaikka ne itselleni ovatkin ensi sijaisesti neutraaleja ja käyttökelpoisia luonnehdintoja. Harvoinpa yleensä tuleekaan tarvetta niitä käyttää, juppia varsinkaan. Mutta JOS joskus tuntuisi tarkoituksen mukaiselta käyttää juppi-sanaa, niin ei se kyllä minulle merkitse pinnallisuutta, keimailua tai hienostelua. Se kuulostaa minun korvissani kaupunkilaiselta, urasuuntautuneelta (ei sulje pois esim. perhekeskeisyyttä!) mieheltä, joka tietenkin voi olla aivan yhtä maanläheinen ja aito kuin junttikin.
- 1943
bessie* kirjoitti:
Molempien sanojen käyttämisessä noudatan tiettyä varovaisuutta, vaikka ne itselleni ovatkin ensi sijaisesti neutraaleja ja käyttökelpoisia luonnehdintoja. Harvoinpa yleensä tuleekaan tarvetta niitä käyttää, juppia varsinkaan. Mutta JOS joskus tuntuisi tarkoituksen mukaiselta käyttää juppi-sanaa, niin ei se kyllä minulle merkitse pinnallisuutta, keimailua tai hienostelua. Se kuulostaa minun korvissani kaupunkilaiselta, urasuuntautuneelta (ei sulje pois esim. perhekeskeisyyttä!) mieheltä, joka tietenkin voi olla aivan yhtä maanläheinen ja aito kuin junttikin.
ollaan eri henkilöitä erilaisine taustoinemme. Ei voi sanoa, että toisen tulkinta on väärä.
- bessie*
1943 kirjoitti:
ollaan eri henkilöitä erilaisine taustoinemme. Ei voi sanoa, että toisen tulkinta on väärä.
sanomaan - tulkinta-asiasta vallankaan.
Yritinkin kertoa, millaiselta nuo sanat minun persoonallisuudellani, elinympäristölläni ja taustallani olevasta tuntuvat, ja missä mielessä niitä itse käytän - jos siis yleensä käytän.
Eikä minusta muuten kohtuullinen ja hyvän maun rajoissa pysyvä keimailukaan ole huono tapa. Joskus on ihana keimailla, tosin itse harrastan sitä hyvin pienimuotoisesti ja tarkkaan rajaten. Pinnallisuuskaan ei minusta ole niin hirveän huono ominaisuus, määrätyissä ihmissuhteissa se on jopa plussaa mielestäni.
- i_a'*'
Liki lapsuudessani olin tuolla Partaharjun leirillä joskus 50-luvulla... Isosti eroteltiin meidät "landebuukit" ja "stadinkundit" lähinnä jälkimmäisten aikaansaanoksesta... No me "landebuukit" kuitenkin voitettiin urheilukisoissa kaikki... :)
Nyt meitä "landebuukeja" sanotaan junteiksi syystä, että viihdymme kotona, emme ryyppää, emmekä reuhaa kylillä... Kuitenkin meillä on elämää, tervettä elämää, eikä siihen kuulu nuo perjantaipullot ja lauantairapulat... Tietokonetekniikassakin olemme huippuja...
Eihän meillä mitään puoluetta ole, vaikkakin kaikista pahoista jokin on valittava... Mehän viljelemmme tuota maata, tuomme leipämme teiille, josta ette ole valmiita maksamaan valittamatta... No mehän teitä kivitaloissamme todellisuudessa elätämme... Jos ei olisi maaseutua, ei olisi kaupunkejakaan... Niin Nokia menee kuka siihenkään on tulevaisuutensa rakentanut... Maa ja sen kasvu pysyy ilman pörssiäkin...- 27
"Maa ja sen kasvu pysyy ilman pörssiäkin..."
Mutta ei ilman valtavia tukiaisia, joilla kaikille suomalaisille ostettaisiin leipä muualta. - saimaanperä
27 kirjoitti:
Mutta ei ilman valtavia tukiaisia, joilla kaikille suomalaisille ostettaisiin leipä muualta.Kun kaikki suomalaiset maksavat mistä tahansa himphömpsöstä eli tarpeettomasta krääsästä, luksuksesta ja ulkomaanmatkoista vaikka maltaita - rahaa kun on - mutta ei lähiruoasta edes sitä mitä niiden tuottaminen maksaa. Halvalla pitää ruokaa saada, vaikka se on lähes ainoa välttämättömyys mitä ihminen tarvitsee. Ei makseta, ei. Onneksi valtio/EU on "keksinyt" systeemin millä kivikyliinkin saadaan ruokaa halvalla. Että jää rahaa muuhun, tärkeämpään???
Olen oikein mielelläni maalaisjuntti, jos näine ajatuksineni sellaiseksi leimaudun. En ainakaan yhdy edelliseen ajatukseen, mikä toistuu täällä vähän väliä. Ihmiset voisivat joskus ajatella asioita, tai ainakin ottaa selvää jos ei oma ymmärrys riitä. - i_a''*
27 kirjoitti:
Mutta ei ilman valtavia tukiaisia, joilla kaikille suomalaisille ostettaisiin leipä muualta.tukiaisia maksetaan teollisuuteenkin esim. telakoille jne... Samoin jos joku iso firma lopettaa toimintansa on yhteiskunta välittömästi muutosrahoittajana...
Kyllä minä ainakin ostan aina kotimaisia tuotteita vaikka hinta onkin suuri verrattuna "lentoeineksiin"... Tiedän ainakin miten moiset on kasvatettu eikä ainakaan käytetty "orjatyövoimaa"... - 1943
saimaanperä kirjoitti:
Kun kaikki suomalaiset maksavat mistä tahansa himphömpsöstä eli tarpeettomasta krääsästä, luksuksesta ja ulkomaanmatkoista vaikka maltaita - rahaa kun on - mutta ei lähiruoasta edes sitä mitä niiden tuottaminen maksaa. Halvalla pitää ruokaa saada, vaikka se on lähes ainoa välttämättömyys mitä ihminen tarvitsee. Ei makseta, ei. Onneksi valtio/EU on "keksinyt" systeemin millä kivikyliinkin saadaan ruokaa halvalla. Että jää rahaa muuhun, tärkeämpään???
Olen oikein mielelläni maalaisjuntti, jos näine ajatuksineni sellaiseksi leimaudun. En ainakaan yhdy edelliseen ajatukseen, mikä toistuu täällä vähän väliä. Ihmiset voisivat joskus ajatella asioita, tai ainakin ottaa selvää jos ei oma ymmärrys riitä.pitäisi keksiä muu, korvaava käsite. Se on vastikkeellinen ns tuki. Jotta sen saisi, pitää ostaa maa, muokata, kylvää, korjata satoa. Näin pitää tehdä, vaikka lopputulos menisi miinuksen puolelle kuten sein meneekin. Esimerkiksi työttömyystukea saa, vaikka ei tekisi yhtään mitään. Jää rahaa vaikka viinaan ja tupakkaan, kun ruoka pitää saada miltei ilmaiseksi. Suomessa menee rahaa ruokaan 10-15 % tuloista, mikä on todella vähän. Ja ruoantuotanto on haavoittuvaa, rahakaan ei auta, jos sato jostain syystä epäonnistuu. Junttiina olen henkeen ja vereen.
- 24
saimaanperä kirjoitti:
Kun kaikki suomalaiset maksavat mistä tahansa himphömpsöstä eli tarpeettomasta krääsästä, luksuksesta ja ulkomaanmatkoista vaikka maltaita - rahaa kun on - mutta ei lähiruoasta edes sitä mitä niiden tuottaminen maksaa. Halvalla pitää ruokaa saada, vaikka se on lähes ainoa välttämättömyys mitä ihminen tarvitsee. Ei makseta, ei. Onneksi valtio/EU on "keksinyt" systeemin millä kivikyliinkin saadaan ruokaa halvalla. Että jää rahaa muuhun, tärkeämpään???
Olen oikein mielelläni maalaisjuntti, jos näine ajatuksineni sellaiseksi leimaudun. En ainakaan yhdy edelliseen ajatukseen, mikä toistuu täällä vähän väliä. Ihmiset voisivat joskus ajatella asioita, tai ainakin ottaa selvää jos ei oma ymmärrys riitä.Kyllä Nalle Wahlroosille ja muille suurviljelijöille kannattaa maksaa miljoonia, että saadaan lähiruokaa.
- 1943
24 kirjoitti:
Kyllä Nalle Wahlroosille ja muille suurviljelijöille kannattaa maksaa miljoonia, että saadaan lähiruokaa.
on saada kansalle ruokaa edullisesti. Se ei ole mikään sosiaalisin perustein myönnettävä tuki ja nykyjärjestelmä ajaa tuottajat suurempiin yksiköihin. Hyvä kun joku vielä viljelee jotain ja kyseinen henkilö työllistää muita. Kyllä Suomessa elää moni kuin ellun kana tekemättä mitään.
- i_a¨¨*
24 kirjoitti:
Kyllä Nalle Wahlroosille ja muille suurviljelijöille kannattaa maksaa miljoonia, että saadaan lähiruokaa.
ruoantuotanto on ylläpidettävä... Hyvä esimerkki on viime kesä, jolloin Venäjän viljasato epäonnistui... Viljan ja sen myötä leivän hinta nousi viljapulan seurauksena... Olisipa vaan nuo kaikki pellot olleet viljalla muun sijaan... Nyt venäjälle viedään perunammekin... Riittäneekö noita pottuja ensi satoon... No ainakin minulla on kylläkin oman maan lapinpuikulaa ystävienikin varalle, vaikka olen normaali puutarhan puuhastelija... :)
- 7
1943 kirjoitti:
on saada kansalle ruokaa edullisesti. Se ei ole mikään sosiaalisin perustein myönnettävä tuki ja nykyjärjestelmä ajaa tuottajat suurempiin yksiköihin. Hyvä kun joku vielä viljelee jotain ja kyseinen henkilö työllistää muita. Kyllä Suomessa elää moni kuin ellun kana tekemättä mitään.
Suurviljelijät työllistävät pari miestä ja traktoria, siinä kaikki. Makoilevat ja syljeskelevät kattoon ja elelevät kuin ellun kanat nostamillaan miljoonatuilla. Tuki ei toodellakaan ole sosiaalinen vaan epäsosiaalinen, kun se maksetaan sille, joka omistaa maata ja "viljelee" sitä vain tukien takia.
- 1943
7 kirjoitti:
Suurviljelijät työllistävät pari miestä ja traktoria, siinä kaikki. Makoilevat ja syljeskelevät kattoon ja elelevät kuin ellun kanat nostamillaan miljoonatuilla. Tuki ei toodellakaan ole sosiaalinen vaan epäsosiaalinen, kun se maksetaan sille, joka omistaa maata ja "viljelee" sitä vain tukien takia.
viljelet ihan epäitsekkäistä syistä. Kyllä ne on ihan muut ihmiset kuin maanviljelijät, joilla on aikaa syljeskellä. Eihän yrityksessä yksin tulot ratkaise mitään. Muiden tukien saajilla sen sijaan on usein ellun kanojen päivät.
- 9+11
27 kirjoitti:
Mutta ei ilman valtavia tukiaisia, joilla kaikille suomalaisille ostettaisiin leipä muualta.Maksetaanhan valtavia yritystukia myös asutuskeskuksiin, että työpaikat säilyisivät. Miksi se maaseudulle menevä tuki on niin helvetin vaikeaa hyväksyä?
Jos se leipä sinun mielestä pitäisi ostaa muualta, niin samahan se on teettää kaikki työtkin muualla. Lopetetaan vaan kaikenlainen tukeminen ja tuijotellaan vaan omaan napaan!
- evakkona hesaan
Juntti = savolaisen jälkeläinen kehä kolmosen sisällä . Niin putkiaivoista ei
muusta heimosta irtoa.- amerikanevakko
Äläs ole niin varma. Sulla on jokin onneton esimerkki siinä lähellä?
Tiedän ja tunnenkin putkiaivoja, mutta ovat ihan jostain muualta kotoisin kuin Savosta. Sanoisinko mistä esimerkiksi - nojoo: eteläpohjanmaalta. Enkä yhtään epäile eikö heitä olisi kaikissa kansoissa, heimoissa ja yhteiskuntaryhmissäkin. Niinkuin junttejakin. Junteista taas edellinen vastaaja on todellinen malliesimerkki - vaikka olisi nainenkin.
Ei siis kannata yleistää, tässäkään asiassa.
- juntitar
Juntin tuntee lippiksestä, jossa lippa on nuhraantunut, paria numeroa liian pienestä pusakasta, isosta läskimahasta, joka roikkuu housunkauluksen päällä ja takaa välillä persvako vilahtaa.
Lisäksi on parin, kolmen pv.n sänki ja likaiset leikkaamattomat kynnet.
Nämä ulkoiseen habitukseen liittyvät tunnusmerkit, tulevat vääjäämättä mieleeni, kun kuulen juntti sanan.
Lisäksi vielä yhdistän tähän olemukseen tietyn tavan arvostella vastakkaista sukupuolta, ellei ole täydellisissä missimitoissa.
Tämä on ehdoton junttikuvani, enkä tiedä mistä olen sen luonut, olenko sitten ollut entisessä elämässäni sellainen.- O-----=_m
Paljon pahempi juntti on idiootti ukko, olkoon vaikka kuinka pukeutunut Armaniin, merkkiaurinkolasit silmillään, joka ei ota muita ihmisiä huomioon.
Ei ulkonäkö tai vaatetus tee junttia, vaan älyn vinksahtaneisuus. - Kylläpä iiiinhottaa
Minusta juntti on se joka toisia nimittelee.Ylipäätään miksikään tai millä nimellä tahansa.
Sellainen ihminen paljastaa likaisen sisuksensa.
Korottaen itsensä toisen yläpuolelle.
Millä oikeudella sinä nimettelet muita ihmisiä?
- kaunisleski
Olen täysin samaa mieltä kuin juntitar.
- Ilman kumpaakaan
Minkäkölainen on juntti. Vastaus kysymykseesi. Se on heinähattu rehupuntti.
- On se kyllä näin.
Oma käsitys junteista on se että ne (me) ovat vastakohta pintaliitäjille, paskanjauhajille, tämän maan vedättäjille / kusettajille.
Ja siksi ääni menee Perussuomalaisuudelle.- 13
No niin!
Nyt ne persut kärähtivät vaalirahasotkuista. Valittaviksi jäivät vihreät, demarit, kristilliset ja vasemmisto. Ja ruotsalaiset pienin epäilyksin. - " ruotsalaiset "
13 kirjoitti:
No niin!
Nyt ne persut kärähtivät vaalirahasotkuista. Valittaviksi jäivät vihreät, demarit, kristilliset ja vasemmisto. Ja ruotsalaiset pienin epäilyksin.Jaa, oot kun mun exä ennen kun ei tiennyt mitään politiikasta, tosin ei vieläkään, mutta äänestää silti persuja ny, ainakin näin uhoaa tekevän.
Niin tuo exä on käynyt Suomessa ruotsinkielistä tyttökoulua, ja eilen kysyin häneltä että eikö siellä opetettu yhteiskuntaoppia, (Koska ei ymmärrä politiikasta sen enempää ku sika pohjantähdestä) Totesi, eihän meille sellaista opetettu..Eipä ihme että RKP:llä on aina ne samat äänestäjät.
Miten ne persut nyt kärähtivät ?
Löytyikö Visbakan takapihalta tukkikasa, tuskin sillä lautakasaa on ? - 13
" ruotsalaiset " kirjoitti:
Jaa, oot kun mun exä ennen kun ei tiennyt mitään politiikasta, tosin ei vieläkään, mutta äänestää silti persuja ny, ainakin näin uhoaa tekevän.
Niin tuo exä on käynyt Suomessa ruotsinkielistä tyttökoulua, ja eilen kysyin häneltä että eikö siellä opetettu yhteiskuntaoppia, (Koska ei ymmärrä politiikasta sen enempää ku sika pohjantähdestä) Totesi, eihän meille sellaista opetettu..Eipä ihme että RKP:llä on aina ne samat äänestäjät.
Miten ne persut nyt kärähtivät ?
Löytyikö Visbakan takapihalta tukkikasa, tuskin sillä lautakasaa on ?Lainaus:
Sen mukaan perussuomalaisten ryhmäjohtajan Raimo Vistbackan avustajarahoja kierrätettiin 2007 sääntöjen vastaisesti vaalityöhön. Rahoista 22216 euroa käytettiin perussuomalaisten vaalikuluihin.
Vistbackalla on avustamisesta ostopalvelusopimus perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin kanssa. Piiri saa 1009 euroa kuukaudessa eduskunnalta.
Näin kertyneistä, avustajaa ja toimistopalveluja varten saaduista yli 29000 eurosta oli laitettu rahaa sivuun. Yli 29000 eurosta käytettiin varsinaiseen tarkoitukseen vain 8694 euroa.
Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja ei Iltalehden jutussa osannut nähdä asiassa mitään väärää.
Eduskunnan tilitoimiston mukaan avustajanpalkkioita eli eduskunnan rahaa ei saa "tietenkään käyttää vaalitoimintaan". - Näin valtionvaroilla
13 kirjoitti:
Lainaus:
Sen mukaan perussuomalaisten ryhmäjohtajan Raimo Vistbackan avustajarahoja kierrätettiin 2007 sääntöjen vastaisesti vaalityöhön. Rahoista 22216 euroa käytettiin perussuomalaisten vaalikuluihin.
Vistbackalla on avustamisesta ostopalvelusopimus perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin kanssa. Piiri saa 1009 euroa kuukaudessa eduskunnalta.
Näin kertyneistä, avustajaa ja toimistopalveluja varten saaduista yli 29000 eurosta oli laitettu rahaa sivuun. Yli 29000 eurosta käytettiin varsinaiseen tarkoitukseen vain 8694 euroa.
Perussuomalaisten Etelä-Pohjanmaan piirin puheenjohtaja ei Iltalehden jutussa osannut nähdä asiassa mitään väärää.
Eduskunnan tilitoimiston mukaan avustajanpalkkioita eli eduskunnan rahaa ei saa "tietenkään käyttää vaalitoimintaan"...hallituspuolueet toimivat!
"Eduskuntavaaliehdokkaat ministeri Stefan Wallin ja hänen valtiosihteerinsä Marcus Rantala kampanjoivat naistenpäivänä valtion piikkiin."
http://www.iltalehti.fi/vaalit/2011030913327564_vl.shtml
- ei juntti
Suomessa tosiaan nämä luokkaerot alkaa olla 70-luvun tasoisia. Junttiuteen, tiedä sitten liittyykö, mutta näemmä sairaanhoitajankin on samaistettava itsensä nykymenestyjiin, siki puolueena kokoomus. Uusjupit on usein melko juntteja. Niilä on kyllä fygee ja joku tutkinto, ehkä myyntialalta, mutta suusta ei tule mitään muuta kuin: hitto mä oon ansainnut itse tämän aseman. Toisaalta moni tavallinen duunari yltää palkkansa ansiosta tähän samaan kategoriaan, mutta se ajatustusmaailma ei ole kovinkaan korkealentoista. Asiat, jotka ovat junttimaisia: 1. syyttää maahanmuuttajia työpaikkojen viemisestä 2. kuvitella, että on menestynyt ihan omin ansioin ja omalla ahkeruudella 3. ylimielinen käytös. Voi käyttää lippalakkia, verkkareita ja piereskellä sohvalla, jos omaa edes jonkinlaisen sivistystason(avarakatseisuuden)
Juntti on ihminen.
Hän ei laske ajatuksiaan lentoon sinne missä missit liihoittelevat tai sivistyssanat lentelevät.
Hänen sanontojaan ovat:
Tosson säkki, 24 Euroo.
En mää tiiä, lehmänpaskoo oon ajanu pellolle keväisin.
Ostakko säkin vai et?
Joo, mä voin tulla korjaamaan nuo rappuset, voin aloittaa ensi tiistaina, 680 Euroo se sitten tekee.
Kyllä se on parempi että hoidat itse nuo kotitalousvähennyksesi ja ladot rahat kouraan ja minä kirjoitan kuitin.
Kilsarahat tekee 135,40 ja tuntipalkka on 85 euroo.
SIllä mä voin kaataa ton leimikon, ite saat viedä pulikat tienvarteen.
Ei... verokirjalla mennään.
Minä ja muija ei lähetä kuunteleen jotain keinotissiä taustanauhalla.
Se on kato niin että orkesteri pitää olla ja Anne Mattila tai joku muu nätti, tai sitten Grööni tai Taipale, joku kuningaskin menee, harmi että se Lehtosen Sauli kuoli, siitä olis tullut muijan lemppari.
Siinä noita esimerkkejä "junttiudesta".
Eli juntti on perusrehellinen Suomalainen mies.
Ne kevyesti leijuvat ovat antaneet tuon nimityksen, jostain syystä.
H.
- ..............
Edelleenkin sanon, juntti on ihminen joka nimittelee muita, vaikkapa juntiksi.
Osoittaa aika pahaa älyn puutetta ja ylimielisyyttä.Ei se taida mennä noin.
Juntti ei voi Junttia tehdä, omaa surkeuttaan sureva ihmisnäyttelijä joka tuntee oman avuttomuutensa sellaisen edessä joka ei alistu nöyrtymään hänen pikkusormelleen ja jonka hän tietää olevan kaikessa hänen yläpuolellaan, ihan ihmisenä , on säälittävä raukka.
Säälittävä raukka nimittelee Juntiksi.
H.
- maaritys
Jos nyt määritellään ihmisiryhmiä, niin on juntit, pintaliitäjät ja tavikset.
Junttimääritelmä:
-ei kuuntele muita, tai jos onkin kuuntelevinaan, ohittaa sen ja jatkaa omaa puhettaan, kuin toinen ei olisi mitään sanonutkaan.
- Kiroilee
-Heittää kaksimielisiä juttuja, suorastaan vääntää niitä aiheesta kuin aiheesta ja huolimatta siitä, sopivatko ne tilanteeseen.Nauraa niille itse.
-Saa muut vaivautuneeksi jatkuvalla oman itsensä esille tuomisella
-Kiroilu ja kaksimieliset jutut härskeine sanoineen lentelevät ilmassa vaikka lapsia olisi paikalla
-Jos miespuolinen niin flirttailee naisille ja pitää itseään luomakunnan kruununa.
-Jos nainen, puhuu miehistä vähättelevästi ja rumin sanoin, on miehekäs.
-Loukkaantuu helposti pienestäkin kritiikistä
-Saattaa käyttää vihamielistä ja agressiivista puhetta tai selän takana kieroilua aseena (hyökköys on paras puolustus)
-On useimmiten rasistinen ja homovastainen
-Ei tunteile, paitsi suuttuessaan. Saattaa käyttäytyyä hyvinkin agressiivisesti, koska se on hänen tapansa hoitaa ongelmat. - Anonyymi
Suomi on täynnä juntteja. Hallitus on eliittijuntteja pullollaan.
- Anonyymi
Juntti on sellainen joka ei pukahda tyytyy mitä on.
Toisen version mukaan valittaa kaikesta.
Vuonna 2011 josta aloitus, Soinin persuilu populismi orasti, populismi loi pohjaa äärioikeistolle tahtomattaan Timo Soini antoi kasvun Halla-ahon kieroidulle, hyväksi käytölle. Soinin populismi oli jotenkin siedettävää mutta oli turmioksi Soinille, kiittäkää uusnatsismia suomen politiikassa tämäkö on edistystä, vihan lietsontaa rasismia. Sanoisin tämän hyväksyi juntti pitäkää hyvänänne.
- Anonyymi
Alottajalle jokinlainen selitys :
Juntti on sama kuin " änkyrä "
joka toimittaa vain omaa näkemystään,
ei ota hiomioon muitten mielipiteitä
eikä ollenkaan kuuntele toiset sanoo, - Anonyymi
Lyhyesti ja ytimekkäästi: juntti on jupin vastakohta.
- Anonyymi
Verkkokoulutus antirasismista ammattilaisille - tietoa, taitoa, tunnetta -koulutuksen osassa 4 erikoisasiantuntija, valtiotieteiden tohtori Marko Stenroos käsittelee rasismin historiaa Suomessa.
https://youtu.be/ydcJPrqlD-c
Käsitys Suomesta yhden kielen, kulttuurin tai etnisyyden maana on myytti, sillä Suomi on ollut monimuotoinen jo vuosisatojen ajan. Suomen kieli- ja kulttuurivähemmistöt ovat kohdanneet rasismia ja syrjintää vuosisatojen ajan.
Suomalaisuusmyytin ja valkoisuusnormin purkaminen ovat tärkeitä yhdenvertaisuuden edistämiseksi. Suomalaisuusmyytin purkaminen vaikuttaa oleellisesti yhteiskunnan rakenteiden uudelleenjärjestymiseen ja vähentää rakenteellista rasismia yhteiskunnassa. Osallisuuden mahdollistaminen on yksi tärkeimmistä antirasistisista teoista.
Oppimista tukevat materiaalit
Diaesitys
Marko Stenroosin diaesitys (pdf 830 kt)Tiedosto avautuu uudessa välilehdessä PDF 830kB
Keskeiset käsitteet
osallisuus
kieli- ja kulttuurivähemmistöt
historian painolasti
suomalaisuusmyytti
valkoisuusnormi
tokenismi
yhdenvertaisuus
historian valkopesu
alkuperäiskansa
pakkoassimilaatio
antisemitismi
nationalismi
kriittinen valkoisuustutkimus
Tutustu keskeisiin käsitteisiin
Kysymyksiä pohdittavaksi
Miksi myytti suomalaisuudesta on niin vahva yhteiskunnassamme?
Miten suomalaisuusmyyttiä voidaan purkaa?
Mitä osallisuus tarkoittaa ja miksi se on tärkeää yhdenvertaisuuden toteutumiselle?
Mitä vanhat vähemmistöt ovat?
Mikä merkitys on historian painolastilla?
Mistä kumpuaa ajatus siitä, että Suomi olisi rasismista vapaa maa?- Anonyymi
Kysymyksiä pohdittavaksi
Miksi myytti suomalaisuudesta on niin vahva yhteiskunnassamme? Siksi koska se on kansallistunne ja yleismaailmallinen ilmiö, ei pelkästään Suomessa vaan Kreikassa kreikkalaisuus, Tansaniassa tansanilaisuus jne.jne.
Miten suomalaisuusmyyttiä voidaan purkaa?
Miksi se pitäisi purkaa?
Mitä osallisuus tarkoittaa ja miksi se on tärkeää yhdenvertaisuuden toteutumiselle?
Osallisuus on tunne siitä, että kuuluu osana johonkin itseä isompaan esim. perhe, yhteiskunta, yhdistys, työporukka. Osallisuuden, kuten muutkin tuntemukset, ovat yksilöllisiä eikä toinen voi niitä toisen kohdalla määritellä. Yhdenvertaisuus taas tarkoittaa osallisuuden näkökulmasta sitä, että jokaisella tulisi olla tasavertaiset mahdollisuudet osallistua yhteiskunnan päätöksentekoon tai esim. opiskeluun
Mitä vanhat vähemmistöt ovat?
En tiedä, en ole kuullut termiä aiemmin
Mikä merkitys on historian painolastilla?
Tämäkin yksilöllistä ja usein myös asennoitumiskysymys, siis yksilötasolla. Suomen historian painolasti kertyy varmasti tuolta ryssän puolelta
Mistä kumpuaa ajatus siitä, että Suomi olisi rasismista vapaa maa?
Siitä, miten tilanteen itse kokee
- Anonyymi
mode = juntti
- Anonyymi
Hyvässä mielessä junttihan on maalainen, joka ei paljon maailmanmenosta piittää eikä siitä siten tiedä.
Usein juntti -sanaa toisista käyttävät ihmiset, jotka tosiasiassa ovat itse sellaisia. Ja nimenomaan kun he haluavat sanoa, toisen olevan tyhmä ja huonokätyöksinen - Anonyymi
Juntteja on pääkaupunkiseudulla paljon, ovat muuttaneet sinne työn perässä
- Anonyymi
Siinäpäs oli junttimainen kommentti!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpäs oli junttimainen kommentti!
Mutta totta.
- Anonyymi
Käytöstavaton ihminen on juntti ja junttius tuntuu vain olevan lisääntymässä, valitettavasti.
- Anonyymi
Demarri. Venyvä. Ei oo raikasta.
- Anonyymi
Juntti on maalainen, mehtäläinen tai selvästi näiden jälkeläinen. Joku voisi sanoa negatiivisesti jälkeenjäänyt tai hidas. Periaatteen mies, mutta vain siksi, ettei tiedä muusta.
Juntti voi olla myös positiivinen sana. Se voi kuvata ihmistä, jolla on konservatiiviset arvot. Ne eivät ole muotia, siksi niitä haukutaan juntiksi.- Anonyymi
Yleensä löytyy pääkaupunkiseudulta pilkkihaalarit päällä kyselemässä työpaikkaa ei töitä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005167733- 2312682
- 262581
- 1611940
- 1141788
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?51502Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21376- 761203
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621178IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155