Nokia E7 laitevaihtoon johtaneet viat

Disapointed to E7

Laittakaas tähän jatkoksi tietoa E7:n vaihtoon johtaneista vioista ja laitteen oireilusta.

Omani hain tänään ja laite sammuu-käynnistyy-sammuu jatkuvasti. Jaksoin katsoa noin 40 kertaa.
Asetuksia ei voi tehdä ja ohjelmiston uudelleen asennus ei auttanut. Eli vaihtoon. Arvaatkaapas harmittaako. Toivottavasti myyjäliike Ruoholahdessa vaihtaa eikä lähetä korjaamolle kuukausiksi.

69

7998

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

Tuttua juttua nokian "laadusta".Samaa paskaa vaikka mallit vaihtuu.

• PM

Sama vika itsellä. Reilun viikon ollut ja virta mennyt poikki puhelun aikana muutamia kertoja ja kerran meni yhden OVI-ohjelman kanssa tunniksi ihan jumiin, niin, että näytössä ei ollut mitään, eikä saanut edes virtoja poikki.
      Lisäksi kuuluvuus on huono, vaikka puhelin on auton etuikkunalla ja samalla tiellä E97 toimi moitteettomasti, vaikka puhelin olisi ollut taskussa.

• lahtiolli

Hankin nokia E7 toukokuun alussa jonka jälkeen en ole puhelinta nähnyt kuin huollosta noutojen ja takaisin lähetysten välillä noin 15min. Huollossa se on nyt neljättä kertaa. Eli reilu kaksi kuukautta myöhemmin laitteeseen on vaihdettu korjausselosteen mukaan erinäisten syiden takia piirikortti ja viimeksi akku.
      Laitteella ei ole pystynyt soittamaan eikä vastaamaan puheluihin ilman jonkin sovelluksen avautumista (kamera, sähköposti, kalenteri..) tai laitteen lukkiutumista tai sammumista.
      Vaikka käyttöliittymä on loistava, puhelimena E7 on oman ja useiden tuntemieni ihmisten kokemuksen mukaan kannattamaton hankinta.

• EI E7

Minä vein tänään omani huoltoon, sammui kesken sähköpostin lukemisen, eikä käynnisty enää millään. pari - kolme kertaa aiemminkin on "buuttaillut" mutta aina on noussut pystyyn. Huoltoaika noin 1-2 vko.
      exchange posti, näppis ja ääni hyviä, mutta softa vikoja liikaa.
      Nokia osaa tehdä raudan, mutta ei softaa.

• alppiaurinko

Mulla E7 seiska alkoi kadottaa kenttää. Aluksi hävisi kentät kun meni johonkin halliin esim. robinhoodiin tai vastaavaan kauppakeskukseen, niin tolppia nolla. Ja lopulta ei kotonakaan enää pystynyt puhumaan puhelimeen muualla kuin parvekkeella, kokeiltu dna ja soneran liittymällä mutta ei vaikutusta. Ja sit sammuilee ja käynnistelee kesken puhelun tai yleensä kun meinaa soittaa johonkin ja välillä menee ihan totaalliseen jumiin johon auttaa ainoastaan että pitää valikko näppäintä ja virtanäppäintä pohjassa muutaman sekunnin jolloin puhelin tekee täysbuutin. Tänää viety huoltoon ja odotellaan josko se sieltä joskus tulisi takaisin.

• viiiitttu

no nyt hei, ostin just ton kalliin e7 kännykän. en saa siihen mitään eloa mutta

• Newer Nokia

No wiittu joo, kallis "lelu" saisiko päivän pettymyksen jälkeen vaihtaa paskan pois - sammuu milloin haluaa ja tönkkää nettiä...
        paska laitos iso -4 !

• leloleei

mulla e7 pierii ja sylkee päin naamaa :(

• leepu_bmw

ja mulla ei ollu varaa ostaa koko romua nii ostin xperia x8 ja se tilttaa

• appentuura
        leepu_bmw kirjoitti:

ja mulla ei ollu varaa ostaa koko romua nii ostin xperia x8 ja se tilttaa

te ootte ostanu puhelimenne gigantista perkele ostakaa liikkeestä gigantti on perseestä !!!!

• ex-noksu
        appentuura kirjoitti:

te ootte ostanu puhelimenne gigantista perkele ostakaa liikkeestä gigantti on perseestä !!!!

taidat olla joku kaikentietävä besserwisser savolainen urpo. ostin omani ihan liikkeestä ja silti koko romu simahti.

• vittu sie oot aasi
        appentuura kirjoitti:

ootko vähän tyhmä kaikissa kaupoissa on SAMAT kännykät ja muut

• nokia E7 next 4 year

ostin E7:n alkuvuodesta, varmaankin ensimmäisten joukossa. myin pois iPhone neloseni, josta en tykänny. iPhoni ei kyllä kaatunu, eli toimi moitteetta, mutta ei siitä oikein työkäyttöön ollut.

keväällä E7 toimi melko hyvin, muutaman kerran jumittui täysin ja näytöllä näkyi vain pikselimössöä. piti tehdä bootti painamalla virtanappi pitkään tai sitten vain odottaa pitkään ja puhein sammui itsekkeen. onneksi näitä ei ollut kuin kerran parissa kuussa.

isompi ongelma oli käytettävyys. gepsi-softa oli luokaton, selain kaatuili usein ja oli hidas ja huono käyttää jne. ihan perus käytettävyysongelmia, joita ei luulis tämän hintaluokan laitteella olevan.

selaimeksi kannattaa asentaa ooppera.

onneksi jaksoin odottaa softapäivityksiä, sillä kesän jälkeen käytettävyys on ollut paljon parempi, anna-päivitys ja mitä muita sitä on tullut. ei ole kaatuillukkaan enää.

mutta mutta, reilu viikko sitten E7:ni sammui täysin. mikään ei auttanut. pysyi pimeänä, ei reagoi lataukseen, ei usbiin, ei erilaisiin kolmisormiboottauksiin tms. täysin mykkä. nyt on ollut reilun viikon huollossa, katsotaan mikä on tulos.

ja rautahan E7:ssa on loistava. parasta mitä olen kokeillut. kavereilla on paljon erilaisia älypuhelimia, mutta ei ne kyllä samalle tasolle E7:n kanssa ole vielä päässyt yksikään. iPhonessa on liian pieni virtuaalinäppis, isoilla sormilla mahdoton käyttää, Samsungin S2:n vaikutti tosi lelulta, varmaan hajoaa kun tippuu ekan kerarn betonilattialle (vaikka softa näytti kyllä hienolta)... jne. yleisesti ottaen lähes kaikissa muissa kalliimman hintaluokan puhelimissa on se vika, että niissä on virtuaalinäppis. jos sen kanssa pärjää, niin ok. muuten suosittelen E7:n kaltaisia puhelimia. varsinkin työkäyttöön.

• veeeee

Olettekos törmänneet siihen että linjan avaus "vihreää" ei tule näyttöön joka kerta tai jos puhut pidemmän aikaa, pitää luukku liipaista auki että voit katkaista linjan elle toinen tee sitä sinua ennen. Vähä ärsyttävä!!

Mökillä kuuluvuus (sama operaattori) aivan susi. E90 kuului joka paikassa!

Akkukin melko heikko esitys.. just pv. pärjäilee..

• smmja sung

arvosteletko autoa ostaessasikin että "hajoaa hetki kun ekan kerran ajaa puuhun".
        samsung s2 putosi parkkipaikalle ja naarmuja tuli kulmaan mutta muuten kesti asfaltin erinomaisesti. vähän harmitti mutta puhelin ei ole lelu ja päihittää temppuilevat nokialaiset 6-0. ennen tätä oli nokialaisia mutte ei ikinä enää vaikka jakaisivat ilmaiseksi-

• smmja sung kirjoitti:

arvosteletko autoa ostaessasikin että "hajoaa hetki kun ekan kerran ajaa puuhun".
        samsung s2 putosi parkkipaikalle ja naarmuja tuli kulmaan mutta muuten kesti asfaltin erinomaisesti. vähän harmitti mutta puhelin ei ole lelu ja päihittää temppuilevat nokialaiset 6-0. ennen tätä oli nokialaisia mutte ei ikinä enää vaikka jakaisivat ilmaiseksi-

Kannattaa hankkia Samsung Galaxy S2 tälläinen suojakotelo: http://www.mobilefun.co.uk/flexishield-skin-for-samsung-galaxy-s2-i9100-blue-p28778.htm

Eipähän tule niin paljon naarmuja, ja on halpa "vakuutus" kalliiseen 500 euron älypuhelimeen... itselläni juuri tuollainen omassa LG Optimus 2X mallissa ja eipä ole kolhuja tullut...

• E7 = toimii viikon

Nokia E7 on nyt ollut huollossa 4 viikkoa. Huollon mukaan ei ihan vielä ole tietoa milloin takuunalaisen laitteen vosi saada takaisin....mutta odotellaan.
      Tässä odotellessani tein päätöksen, että meidän yritykseen ei osteta enään yhtään Nokiaa.
      Jos puhelimen korjaus ohjelmistovian vuoksi kestää 4 viikkoa ja huoltopisteeltä saa "emmä tiiä" vastauksia, on syytä vaihtaa merkkiä tai siirtyä helvempiin puhelimiin jotka voi jumituessaan heittää saman tien roskiin ja ostaa uuden halpiksen tilalle.

Hölmö olin kun Nokian ostin!

• Go Nokia Go

1 vika noin kolme viikkoa hankinnasta. Ei ladannut enää. Koitin USB-piuhalla läppärin kautta, buuttasi läppärin. Huoltoon --> emolevy vaihdettiin.

2 vian huomasin nopeasti huollon jälkeen, kenttä katosi. Taas huoltoon --> antenni vaihdettiin.

3 vika tuli noin neljä viikkoa viimeisimmän huollon jälkeen. USB-piuhalla buuttaa taas läppörin, lataaminen taas onnistuu. En ole vielä vienyt huoltoon.

Muita vikoja, mitä on tullut vastaan. Kosketusnäyttö ei toimi, esim. vastauspainike kun tulee puhelu. Akku tyhjenee päivässä. Totaaliset jumit.

• Go Nokia Go

Tarkennuksena "Muita vikoja, mitä on tullut vastaan" siis muiden E7 puhelimissa, ei omassa.

• Työkalu E7

Käytän työssäni Nokia E7:ää. Mitään ongelmia ei ole ollut.
      Ainoa, joka ei toimi, on Nokian "asiakaspalvelu". Se on kuin likavesikaivo: Sinne menee helposti asiat, mutta mitään ei koskaan tule takaisin.
      Olen tyytymätön valmiiksi asennettuihin sovelluksiin, kuten Yle Areena, E! yms.. En ole koskaan niitä käyttänyt, enkä koskaan tule käyttämäänkään. Mutta niitä ei saa poistettua. Ilmeisesti Nokia saa rahaa ao. tahoilta siitä, että liittää ne puhelimeen tuolla tavalla.

Muutenkin tuo OVI-hypetys on lähinnä typerä: Sinne on lisätty ja keksitty ihan turhia ja tarpeettomia hrpäkkeitä, jotka kiinnostavat n 13v käyttäjää - ja häntkin vain vähän aikaa. Mitään asiallista ja tarpeellista siellä ei ole.

• trattoriAPe

itselläni tekee myös kenttien kadotusta... !!!!! linkki masto on puolen kilometrin päässä, puhelimessa näkyy 3g välillä 3.5 mutta ei yhden yhtä tolppaa , ei voi soittaa ei mitään, virran hallinta päälle jotta 2g tulee käyttöön , on ehkä yksi pykälä kenttiä tai sit ei mitään. . vielä dna kaupasta tilattu ja nyt kävin tänään siellä asiasta sanomassa kun puhelin on vasta kolme päivää vanha niin siellä ollessa ja kyseisen kiinteistön ympäristössä toimi moitteettomasti, joten asialle ei heidän mielestä voitu tehdä mitään , , , no joo, , , vajaa kymppi kilsa kerkesin ajella pois kyseiseltä kupalta pois päin niin ongelma ilmeni taas, , nyt on kotosalla otettu digikameralla kuvia ja videota puhelimen toiminnasta ja huomenna uudelleen kyseisen myyjän luo ja kamera mukaan. . !!!!!!!!

• romu taskussa

itel kanssa tuo E7:n romu. oon ostanut sen huhtikuussa. ja kesäkuussa sain viedä puhelimeni ensi kertaa huoltoon. jumiutui aivan kokonaan netis selatessani. ja suostui käynnistymään vasta kun akku loppui ja latasin täyteen..
      puhelin ei ollut pudonnut/kastunut kertaakaan. kuulema päivitysvika. no toisen kerran viimeviikolla puhelimeni sammui totaalisesti eikä suostunut lataukseen saati käynnistykseen. eli huoltoon ja vikana oli kuulema katkennut akku. ja taaskaan puhelin ei ollut saanut vettä/pudonnut. alkaa kohta palaa kiinni ton romun kanssa.

• Pettynyt Nokiaan

E7 on täys paska, 2 kk käytössä ja jatkuvasti jumissa.

• känny vuodesta -90

Minulla ja viidellä kollegalla ja tutulla ei ole ollut kuin huolia ja turhautumista E7:n kanssa. Vikojen lista on pitkä eikä elokuun uusi softa juurikaan muuttanut tilannetta. Huonoin puhelin jota ikinä olen käyttänyt. E7 on päivittäinen kiukun ja pahanmielen aiheuttaja. Hävettää suomalaisena että tällaisia tekeleitä päästetään markkinoille kuluttajan testattavaksi.

• jaymz86

häviikö kellään kentät jos pidätte e7 kädessä puhuessa, tarkoitan siis että kun pidän kevyesti parilla sormella kentät pysyy mutta jos pitää koko kämmenen mitalla kentät hävii. missähän puhelimen ''antenni'' sijaitsee. ainut oikeesti haittaava ongelma on juurikin tuo. myös akun kestävyys on heikkoo, mut niihän se nykysi joka puhelimessa.

• MuRR

Joo kuuluvuus on todella heikolla :( Ja kenttä poistuu täysin, niin että pitää itse hakea luuriin kenttää ja sit tietysti puhelut pätkii ja katkeilee !! Eikä kykene edes soittamaan uudelleen. Puhelin ollut huollossa asian takia ja on usein päivitetty ja yritetty vippas konsteja jos E 7 pystyis niinko soittamaan ja pysyä jopa linjalla. Nyt vaihdettiin sim kortti uuteen, jos siinä on vika, kun mitään onelmaa ei ole löydetty, muutakuin käyttäjän toteama, puhelimella ei voi soittaa !! Kakki juttu !! :(

• Nicoooooo

Ei ole kenttäongelma pelkästään Nokia E7:ssa. Meidän perheessä jokaisella nokian puhelimella sama juttu oli missä tahansa.. Kun olin ostamassa uutta puhelinta ja vaihtoehdot oli iphone tai nokia E7 valitsin nokian tuetakseni sen liiketoimintaa.. Puhelin toimi ehjänä puoli vuotta kunnes tänään kun ensilumi satoi ja menin pihalle puhelin rupesi valittamaan "Viallinen yhtäys usb liittimessä, poista usb kaapeli" siis minullahan ei mitään kaapelia siinä kiinni ollutkaan.. Kun sain sen loppumaan ihmee kaupalla alkoi tuo sammuu-käynnistyy-sammuu-käynnistyy... eli puhelin on aivan lukossa kun se ei pysy päällä.. kokeilen aamulla uudestaan jos tuo huikea kolmen asteen lämpö sai sen sekoamaan muuten lähtee huoltoon! KIITOS NOKIA VITUSTI!

• Sama kuin ylempi...

Ongelmani sain itse korjattua ottamalla simkortin pois nollasin puhelimen ja sim takasin... Nyt toimii

• rmj

Itselläni ei mitään ongelmia ole ollut E7 kanssa, toimii kuin rasvattu, paras Nokialainen tähän mennessä. Puoli vuotta olen käyttänyt, ehkä vain hyvä kappale sattunut ,tai hyvä onni...

• kiitos

Joku muu luuri itselle siis.

• mutjoohei..

Nokiaa en enää koskaan tule ostamaan, ja jos lapseni ostavat, teen heidät perinnöttömiksi, minä omista ihan uuden lumikolan, Fiskars merkkisen.

• Widgetti v*****lee

Onhan tuo vanhalle ja isokätiselle vähän kömpelö käyttää, kosketusnäyttö kun on reunoiltakin käytössä ja sormet pikkusen menee yli niin puhelin elää omaa elämäänsä. On tarkoiettu varmaan kahden sormenpänn nokassa käytettäväksi. Pelannut kuitenkin aika hyvin mutta nyt HS widgetti ei suostu sammumaan, jää pyörimään taustalle ja tyhjentää akun. Ohjelma poistettu ja sennettu uudestaan, ei vaikutusta. Oisko jollain tietoa mikä auttaisi

• USB taas.

Jo neljännen kerran menossa USB liittimen rikkoutumisen takia huoltoon.
      Nyt varmasti on käytetty siististi.
      Uskomattoman huono liitin. Muuten puhelin on hyvä.

• kommunikaattori

Menikö sinulla takuusen USB portin korjaaminen. Itse sain tällaisen vastauksen:
        "Laitetta käsitelty takuuehtojen vastaisesti, laitteessa kosteusvaurio ja USB –liitin mekaanisesti rikki, ei kuulu laitevalmistajan takuun piiriin."

No totta helvetissä on vähän kosteutta ottanut joka ikinen puhelin jota on ikinä käytetty ulkona. Mutta se ei ole mitään vikaa aiheuttanut. Ainoa ongelma on että tuo USB liitin on rikki eli ei voi ladata mitenkään.

• LRyder

E7 kadotteli myötäänsä bluotooth parituksia . Alle vuoden on tätä rasitusta ollut.
      Nyt ei käynnisty millään konstilla. Eilen sain sen ylös ottamalla SIM-kortin pois.
      Tänään pimeni lopullisesti. Vilkuttaa vähän aikaa latausvaloa, ei muuta.
      Onneksi on varalla E90 vanhus joka toimi monta vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia. Wanhassa wara parempi!
      Kiitos Eloppi kun panit hyvät kamppeet pilalle #!!!# ja porukan tietotaidon ulostit.

• Frustraatio

latasin eilen symbian belle-päivityksen ja olin päivittämässä usbin kautta e7:aa kun koko puhelin simahti eikä ole sen jälkeen suostunut käynnistymään. paska!

• Silloin ainoa vaihtoehto on viedä puhelin huoltoon:(

• 5230,. (500)

keksiikö joku miten miten internet radion sais näyttämään musiikki kappaleen nimen bellessä..annassa tuo vielä näytti

• Samaa mietin minäkin.. Internetradio ei näytä minullakaan kappaleiden nimiä..

• perkele

paskan myivät, moista sontaa en toista kertaa laita...,

• perkele

...sanokoon loppi mitä tahansa...,

• Pettynyt nokia tekn.

Vaihtoon E / 7 menee minullakin kun viikon päästä pitäisi huollosta puhelimem palautua.
      Ensin se meni täysin jumiin omia aikojaan ja kun siihen sitten soitettiin pyynnöstäni jumitilassa niin soittoääni jäi hälyttämään seitsemäksi tunniksi.

Romu hiljeni vasta kun akku tyhjeni fikkarin palaessa ja kylmässä autossa akku kait purkautui hiukan nopeammin kuin sisätiloissa olisi tapahtunut.

Kyllä minullakin luotto nyt nokia puhelimeen katosi lopullisesti.

• P*rkleen Mokia

Päivityksen jälkeen ei Galleria sekä Meli pelaa ollenkaan. En pääse edes avaamaan niitä.
      Puhelimen resetointi ei auttanut..
      Pelkkää murhetta tämä E7 on ollut.
      Ihan Pask*

• hehhehhhh

Älkää mollatko puhelinta, vaikka se olisi huollossa jatkuvasti, niin muistakaa silti kertoa että onhan se parempi kuin joku iPhone.
      Itsellä on iPhone, ja työkavereilla lähes kaikilla e7. Kyllä ovat hiljaista poikaa kun puhutaan puhelimista.

• nieppis

pelkkää pa.... omani 4 kk vanha, alusta alkaen pikkujuttuja, katkoo puheluita silloin tällöin, ilmoittelee soittajille ettei ole verkossa eikä siis tavoiteltavissa, yrittäjälle pieni pulma, pikku ilmoituksia "toiminta" ei sallittu esim vahingossa lähteneen puhelun katkaisemisessa, nyt viikko sitten sammui kokonaan, huoltoon, ilmoittivät tänään että kosteusvaurioita, hapettumaa, 150 e kiitos. puhelin ei koskaan edes pudonnu, ei ollut missään vaiheessa veden kanssa kosketuksissa, ehkä jossain vaiheessa lumisateessa joutunu puhumaan siis ihan normaalikäytössä. Taitaa olla merkin vaihto edessä jos saisi edes vuoden kestävän puhelimen käyttöön

• jaska686

Ei vikoja, toimii hyvin.

www.skykauppa.com

• jagx1

Aamulla puhelin paketista, nyt taas paketissa ja huoltoon/vaihtoon -- eipä virtanäppäin toimkaan!! Kurssin sukellus ei yllätys!

• ei hyvä

Työ puhelimena kanssa E7 sain takuuseen N900 tilalle, josta irtosi latausliitin ja olen ollut todella pettynyt. Puhelin nyt kolmatta kertaa huollossa sellaisen vian takia, että soittajalla hälyttää mutta minulla ei puhelimessa näy mitään. Itselläni katkaisee kaikki verkkoyhteydet gps ja wlan. Työni puolesta minun tulisi olla tavoitettavissa välittömästi aina, joten en tiedä mitä tässä seuraavaksi tekisi.

• ???-???

Asioin reilu vuosi sitten Tampereen Elisa liikkeessä ja edessäni oli kaveri joka oli tuomassa jo neljättä kertaa E7 puhelinta takuukorjaukseen, ihmeen tyynen oloinen kaveri silti oli.
      Itse ajattelin että kuinka voi olla mahdollista millaista paskaa Nokia nykyisin valmistaa. Nyt kun olen lukenut tätä viestiketjua niin humomaan että se ei ollut ainoa "maanaipäivän" kappale.
      Taitaa olla niin että suurin syy ei ollutkaan Nokian alamäkeen käyttöjärjestelmä, vaan tuli liikaa niitä maanantaipäivän kappaleita.
      Itsellä ei ole koskaan ollut tarvetta huippupuhelimelle ja nyt käytössä on ollut toista vuotta c5 malli, eikä siinä ole ollut (toistaiseksi) mitään ongelmia.

• happonen eeseiska!

Juu, huonoja kokemuksia E7:sta, Belleen päivitys oli ihan oma juttunsa, sen jälkeen tuntui että se alkoi jotenkuten funkkaamaan, kunnes nyt tuli ihan täysi tiltti, jumi, ei suostu sammumaan, ei tottele mitään nappia eikä näyttöä. Onneksi täältä joltain saitilta luin, että 8 sekunnin virtanäppäimen painamisen jälkeen se sammuu, vaikka se sitä ennen tekisi mitä...

ikävää, ettei voi edes hätäpuhelua soittaa, ennenkuin saa tiltattua virrat pois ja taas päälle...
      Kallekalamies

• sms kirjoittelija

Puolivuotta käyttäneenä E7, voin sanoa että olen tosi tyytyväinen puhelimeen. Fyysinen näppäimistö on ehdoton. Älypuhelin ilman fyysistä näppäintä tuntuu puolivalmiilta vempaimelta. Siis huippupuhelin minun mielestä.

• E7onhyvä
        sms kirjoittelija kirjoitti:

Puolivuotta käyttäneenä E7, voin sanoa että olen tosi tyytyväinen puhelimeen. Fyysinen näppäimistö on ehdoton. Älypuhelin ilman fyysistä näppäintä tuntuu puolivalmiilta vempaimelta. Siis huippupuhelin minun mielestä.

Mullakin E7 ollut puolisen vuotta. Olen tyytyväinen ja samoin kaverini joilla on samanlainen. Kun malttaa lukea käyttöohjeen, niin monikin noista kirjoittajien ongelmista olisi ratkennut ihan helposti.
        Oma puhelimeni on tippunut lattialle ja kerran hieman kastunutkin ja silti toimii.
        Hyvä puhelin. Suosittelen.

• huolto se klikkaa

Minulla oli E7 yli vuoden käytössä. Eka kuukautena piti käyttää antennin vaihdossa, mutta sen jälkeen toimi täydellisesti ja tosi pahoissakin olosuhteissa.
      Vaan sitten lähdin vähän kajakoimaan Kallavedelle ja menin vähän ympäri. Taskussa ollut puhelin lopetti yllättäin toimintansa.
      Vein Nokiahuoltoon. Lupasivat että ultraäänipuhdistus todennäköisesti auttaa asiaan. Kahden viikon kuluttua puhelin tuli takaisin. Ei toiminut.
      Poikani (16v) avasi puhelimen ja näytti sisusta minulle. Ei sille oltu tehty yhtään mitään. Se oli saanut ainoastaan "hyllyhoitoa" sen kaksi viikkoa. Vein puhelimen uudestaan puhdistukseen valokuvien kera. Kuvista näki että olin maksanut tyhjästä. Kerroin huoltoon viedessäni, että se avataan puhdistuksen jälkeen ja katsotaan mitä sille on tehty. Poikani muuten otti huvikseen antennin johdot irti liittimistään, että nähtäisiin onko sitäkään huomattu.
      No tuli takaisin huollosta. Vähän oli puhdisteltu mutta arvosana puhdistukselle 4-. Puhdistettiin se sitten itse, kun eivät huollossa osanneet. Se antennin johto muuten oli irti edelleen :)
      Puhelin heräsi osittain henkiin oman puhdistuksen jälkeen. Löysi tietokoneen ja kaikki tiedostot sai varmuuskopioitua turvaan. Näyttö toimi, näppäimistö toimi softa toimi muuten paitsi soittamisen osalta. Poju näytti minulle emolevyltä oikariin hajonneen piirin. Eli emolevy pitäisi vielä vaihtaa. Mutta takuulla en sitä merkkihuollossa vaihda. Poikani vaihtaa, kunhan löydetään jostain uusi emo.
      Puhenlin on niin hyvä, että kannattaa korjata.
      Luulen että suuri osa tämän ketjun ihmisistä on kärsinyt samasta jutusta kuin minäkin. Se huolto Nokialla krakaa, ei niinkään puhelimet. Saahan sitä aina myytyä uuden puhelimen, kun sitä vanhaa ei "saatu" huollossa korjattua.

• tampereellakin

muutama huoltoliike mutta huoltaminen vaatii ammattitaitoa ja halua korjata puhelin joten lopuksi päädyin tähän liikkeeseen jossa homma toimii http://www.digiman.fi/

• Kallis lelu

Surkein puhelin joka minulla on koskaan ollut.
      E7. Tarvitsen puhelinta eniten soittamiseen ja juuri siihen tätä ei ole tarkoitettu.
      Vanha puhelimeni kuului kotonakin hyvin, mutta tämä katkoo puhelut koko ajan, ja
      kuulen itse näitä robottiääniä. Kotonaolo on rauhoittunut, kun kukaan ei halua soittaa enää minulle, kun puhelut menee poikki koko ajan tai sanasta tulee läpi kirjain tai joku tavu. Tällä ei voi soittella. En minäkään enää viitse kellekkään soitetella kun tämä ei kuulu. PAKKOSÄÄSTÖÄ. Ajattelen postiviivisesti. Onhan ennenkin pärjätty ilman kännyä. Seuraavaksi otan tavallisen näppäinpuhelinmen, DOROlla on ainakin ihan perusmalli, joka lienee tehty soittamista varten. Vielä pitää pari vuotta olla hiljaiselossa. Suosittelen kaikille, jotka haluu säästää puhelinmaksuissa.

• Jk

Jos tarvitsee puhelinta pelkästään soittamiseen, niin siihen käy ihan hyvin viisikin vuotta vanha perus puhelin, mutta jos tarvitsee puhelinta missä on hyvät ominaisuudet ja toiminnot niin se on kyllä Nokia E7. Toimii todella hyvin ja jos on vielä nainen jolla on sormissa pitkät kynnet, niin koittakaapa kirjoittaa kännykällä esim viestä, jossa on pelkästään kosketusnäyttö......?

• pitkä kyntiset

Tuoton pitkiin kynsiin liittyen, et tiedä kyllä mistä puhut. Vaimollani ja hänen ystävällään kosketusnäyttöpuhelimet ja pitkät kynnet. Kehuvat paljon helpommaksi käyttää kuin minun E7:aani.

Eihän tuohon kosketusnäyttöön kynnet vaikuta mitenkään. Uusissa puhelimissa on resistiivinen näyttö joka ottaa vain sormenpäästä kosketuksen. Joillain valmistajilla oli alkuun kapasitiivisia näyttöjä ja nämä ottivat kaikesta kosketuksesta.

• 17+8

Puhelun katkeaminen voi johtua vastapuolestakin.
      Vastapuolen puhelin on huono tai olet niin ikävää juttuseuraa, että "menee poikki".
      Myös operaattorissa voi olla vikaa, taikka operaattoreiden välisessä liikenteessä.

Oma E7 toiminut hyvin. Puheluita n. 20 - 30 päivässä. Kertaakaan ei ole katkennut.
      Tekstiviesti näppärä kirjoittaa.
      Navigaattori toimii hyvin.
      Sähköpostin luku ja lähetys toimii.

Veljeni iPhone käynyt huollossa jo ainakin viidesti. Eikä toimi vieläkään.
      Muutenkin käytettävyydeltään huonompi.

E7 on minusta hyvin toimiva ja laadukas.

• hemenaattori998

Itellä oli seuraavat viat:

Onko kellää ollu samanlaatuisia ongelmia????

- herjaa usb:tä vaikka ei ole koneessa kii
      - sammuupuheiluiden aikana
      - näyttö ei tottele komentoja
      -katkaisee virran

puhelin oli ihan jees mutta tämän episodin jälkeen tajusin että älä ikinä enää osta NOKIALAISTA PUHELINTA

• PJaska koko E7

Avuton usbiliitin / lataus. Jo toinen kapula lakkasi lataamasta, alle vuoden käytön jälkeen. Alkaa sillä että lataus räpyttää irrota laturi-akku lopussa-irrota-laturi...Sen jälkeen ei lataa enää narraamallakaan. Tosi kuraa koko E7, suuri p aska. Tietysti Nokialta.

• Mun E7

Ostin E7:n helmikuussa 2011 ja se on pelittänyt aivan oivallisesti koko ajan kunnes ... tänään, 28.12.12, kävin 8 km:n kävelylenkillä - 4 C:n pakkasessa. Kotona huomasin laitteen menneen pimeäksi kokonaan. Laitoin masiinan laturiin ja näytölle syttyi Nokia-sana ja ruutuun ilmestyi 3 alle millimetrin levyistä väriviivaa. Näyttö välkkyi aikansa ja sitten pimeni kokonaan. Ei auta painelut eikä mitkään. Mykkä ja pimeä on! Onneksi on vuodenvaihde jolloin ei saa apua mistään ja tuskin muutoinkaan. Tähän asti olen vannonut Nokian Communicatoreiden nimeen. Nakkisormet ja hyvä näppis ovat oiva pari! Mutta mitä hittoa nyt eteen?

• Ei susi aina

2 vuotta on toiminut moitteettomasti mutta nytten sanoi usb ja lataus mahollisuus itsensä irti. Kaikilla tutuilla joilla ollu sama malli niin on puhelin menny rikki alle vuodessa. Ei oikein haluaisi viedä huoltoonkaan ja maksaa yli 100€ kun sillä hinnalla alkaa saamaan jo kohtalaisen uuden puhelimen. Ei muuta kun 7 vuotta vanha nokialainen käyttöön (edellinen puhelin) kunnes keksii minkä merkkisen seuraavaksi hankkisi. Oli viimenen nokialainen.

• E7 on ollut hyvä

E7:n tyyppivika on juuri USB-latausliittimen huonous. Vaihdatin puoli vuotta vanhaan puhelimeen pikahuollossa takuuna (Ja maksoin pikalisän, muuten olisi vienyt aikaa ja saanut ilmaiseksi). Sen jälkeen on toiminut vuoden hyvin. Liitin hajoaa huoltomiehen mukaan erityisesti kierretyn autojohdon kanssa, jossa tulee reippaita sivuttaisvetoja. Ainakin itse tunnistin tämän syyksi.

Muuten hieno puhelin! Yleensä toimii pari viikkoakin buuttaamatta. Sportstrackeri kovassa käytössä, samoin näppäimistö. Joitain jumeja on ollut liittyen bluetooth-kuulokkeisiin, ettei puhelu katkea tms. mutta pääosin nuokin lähtivät Belle-päivityksessä. Isot pdf:t (>1 MB) tuottavat selvästi liikaa kuormitusta, ei ole helppoa zoomailla. Kamera on lähikuvissa huono, mutta omat 1.5 silmälasit toimivat "pirkka-niksinä" loistavasti optiikan parantajana linssin edessä, kun täytyy ottaa kuva esim. kuitista. Sähköpostilaatikot ja kalenterit synkronoituvat kuin unelma verkon yli, samoin kuin muut ovisuiten yli. Opera selaimena on toiminut oikein hyvin. Älypuhelin parhaasta päästä, ainakin minulle.

E7:n mahti on minulle myös niinkin yksinkertaisessa toiminnossa kuin taskulampussa, jonka saa näytön lukitusnäppäintä useamman sekuntin vetämällä päälle ja pois. Sitä tulee todella käytettyä paljon ja sen saa laitetta katsomattakin päälle. Olen käyttänyt ongelmitta -10 asteen pakkasessa venetelakalla käydessäni.

Iskunkestävyys on myös hämmästyttävän hyvä (juostessa taskusta pudonnut betonilattialle)

• Täystuholainen

USB liitin paukahti (irronut muista komponenteista) jo toista kertaa vuoden sisällä, eikun huoltoon. Selkeästi tyyppivika, joka myös vaivannut vanhempia Lumia-malleja. En ostaisi enää yhtään puhelinta, jossa ei kahden vuoden huoltotakuu.

• nokia laatu

Aivan järkyttävä puhelin, vetää jumeja useasti, kenttiä eipä juuri ole postillaatikkoa pidempänä, kuukausi sitten oli huollossa n.3vk kun heti kun saa laitettuun Pin-koodin niin sammuu, että ei ollut kuin sen 20sec käynnissä ja sammuu, huollosta kun sain niin näytti että toimi moitteettomasti mutta nyt taas alko sama vika että käynnistyy,sammuu,käynnistyy.. en tiedä että mitä tämän kanssa teen, järki lähtee.

• voisinostaatoisenkin

E7 toiminut jokseenkin hyvin jo kaksi vuotta. Pari kertaa kosketusnäyttö ollut jäässä, mutta alkanut toimia hetken odottelun jälkeen.

• NOKIA E7

Paska on paska vaikka voissa paistaisi.

• Peruskäyttäjä

Pari vuotta sitten käytettynä ostamani E7 on toiminut tähän asti moitteettomasti. Alkuperäisakku tuli äskettäin tiensä päähän, mutta vaihdoin sen itse uuteen. YouTubessa on hyviä ohjeita akun vaihtamiseksi, kannattaa katsoa. Muuten voi tulla ongelmia.

Toivon, että puhelimeni kestäisi vielä pitkään sillä se on minulle juuri sopiva. Näppis on ihan ehdoton. Kamera saisi olla parempi. Vähäiseen nettikäyttöön E7 riittää mulle. Kun tarvii enemmän selailla niin sitten otan iPadin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      64
      7556
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      124
      2979
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      143
      1813
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1669
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      121
      1501
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      171
      1451
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      132
      1182
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      78
      869
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      812
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      53
      774
    Aihe