Millainen transnainen on helpoin tunnistaa

Kertokaa mulle

Kertokaa millainen transnainen on helpoin tunnistaa tai millainen on vaikein tunnistaa? Ja mistä sen selvimmin näkee?

295

8955

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko apua

      Helpoin tunnistaa on sellainen joka vetää katseita puoleensa. Pitkähiuksinen, paljon paljasta lihaa, muodokas yms. Sellaista (oikeaakin naista) tulee katsoneeksi pitkään ja silloin lähitarkastelulla transu paljastuu yleensä aika helposti, varsinkin kävelystä ja jos jalat on paljaana, niin jalkojen lihaksista. Ja jos sattuu olemaan pitkä, niin sekin helpottaa tunnistamista.

      Vastaavasti vaikein on päinvastainen tapaus. Sellainen joke ei vedä katseita puoleensa, niin yleensä on huomaamattomin. Lihava, ruma, iäkäs, lyhyt, peittävästi pukeutuva, vähän meikkaava. Kauempaa katsottuna tietysti on vaikeampi havaita kun läheltä. Silmälasit ja pitkät hiukset peittävät myös hyvin.
      Ja juomat saattavat heikentää havaintokykyä...

      • beobachter

        Jos kyseessä on hoidettu transnainen niin jalkojen lihakset on naisen lihakset. Mutta noin ylipäätään seuraava sääntö pätee: mitä kauniimpi, sitä varmemmin trans.


      • Niin tai näin
        beobachter kirjoitti:

        Jos kyseessä on hoidettu transnainen niin jalkojen lihakset on naisen lihakset. Mutta noin ylipäätään seuraava sääntö pätee: mitä kauniimpi, sitä varmemmin trans.

        " mitä kauniimpi, sitä varmemmin trans. "

        Ainakin suomessa omilla kuvillaan julkisuuteen tulleet hoidetut ja hoitamattomat trans-tyypit eivät ole mitenkään erityisen puoleensa vetäviä.


      • sitä että suurella
        beobachter kirjoitti:

        Jos kyseessä on hoidettu transnainen niin jalkojen lihakset on naisen lihakset. Mutta noin ylipäätään seuraava sääntö pätee: mitä kauniimpi, sitä varmemmin trans.

        todennälöisyydellä missit ovat ts naisia?


      • Petolinnun p
        Niin tai näin kirjoitti:

        " mitä kauniimpi, sitä varmemmin trans. "

        Ainakin suomessa omilla kuvillaan julkisuuteen tulleet hoidetut ja hoitamattomat trans-tyypit eivät ole mitenkään erityisen puoleensa vetäviä.

        Siinä olet oikeassa. Kun ei viitsi kahdesti vilkaista, voi jäädä tunnistamatta


      • nijgibhjnoibh
        Niin tai näin kirjoitti:

        " mitä kauniimpi, sitä varmemmin trans. "

        Ainakin suomessa omilla kuvillaan julkisuuteen tulleet hoidetut ja hoitamattomat trans-tyypit eivät ole mitenkään erityisen puoleensa vetäviä.

        Ne parhaan näköiset transsukupuoliset naiset eivät esittele kuviaan lehdissä ja elävät tyytyväisenä muiden naisten joukossa.


      • juuri siksi
        nijgibhjnoibh kirjoitti:

        Ne parhaan näköiset transsukupuoliset naiset eivät esittele kuviaan lehdissä ja elävät tyytyväisenä muiden naisten joukossa.

        Siksi niistä voikin kertoilla millaisia valeita tahansa.

        Kuten esimerkiksi, ettei heitä pysty erottamaan massasta,


      • että...
        juuri siksi kirjoitti:

        Siksi niistä voikin kertoilla millaisia valeita tahansa.

        Kuten esimerkiksi, ettei heitä pysty erottamaan massasta,

        ne kertomukset ovatkin totta. Taitaa olla melkoinen isku kun transnaisia ei pystykään erottamaan massasta. Sitähän tuo aloittajakin pelkää ja pyytää siksi vinkkejä.


      • miltä näyttävät
        että... kirjoitti:

        ne kertomukset ovatkin totta. Taitaa olla melkoinen isku kun transnaisia ei pystykään erottamaan massasta. Sitähän tuo aloittajakin pelkää ja pyytää siksi vinkkejä.

        Vai haluaako hän etukäteen tietoa siitä voisiko hänet tunnistaa entiseksi mieheksi leikkauksista huolimatta?


      • ........
        miltä näyttävät kirjoitti:

        Vai haluaako hän etukäteen tietoa siitä voisiko hänet tunnistaa entiseksi mieheksi leikkauksista huolimatta?

        LUULET tietäväsi. Minäkin olen erehtynyt useasti vaikka itsekin transtaustaisena on silmää nähädä ne pienet vinkit. Mutta jotkut todellakin ovat niin naisellisia ettei pysty erottamaan muista naisista. Jos olet bongannut transnaisia kadulla, olet havainnut vain hyvin pienen osan.


      • TIEDÄN
        ........ kirjoitti:

        LUULET tietäväsi. Minäkin olen erehtynyt useasti vaikka itsekin transtaustaisena on silmää nähädä ne pienet vinkit. Mutta jotkut todellakin ovat niin naisellisia ettei pysty erottamaan muista naisista. Jos olet bongannut transnaisia kadulla, olet havainnut vain hyvin pienen osan.

        Tarkoitus ei ollut väittää, että tunnistan heidät kaikki. Jotkut ovat todella vaikeasti erottuvia. Mutta 95% tunnistaa ensi silmäyksellä, kenet mistäkin.


      • peliin pyydän
        TIEDÄN kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollut väittää, että tunnistan heidät kaikki. Jotkut ovat todella vaikeasti erottuvia. Mutta 95% tunnistaa ensi silmäyksellä, kenet mistäkin.

        Eli sinä olet nähnyt ja tiedät tai tunnet 100% Suomen tai maailman transnaisista? Miten ihmeessä muuten voit tehdä tuollaisen väitteen? Jos olet nähnyt jonkin verran heitä, et silti ole nähnyt läheskään kaikkia ja mahdollisesti siihenkin ylijäämäosaan mahtuu ne, jotka ovat menneet sinulle läpi. Muutenkin kuulostaa typerältä, sillä hoidetut ovat jakaantuneet ympäri Suomea, ei he kaikki yhdessä kaupungissa asu, saati yhdellä asuinalueella ison kaupungin sisällä.

        Jutussasi ei ole loogista päätä eikä häntää.

        Vai väitätkö olevasi taas se TAYSin joku hoitsu, joka on nähnyt kaikki? Hohhoijaa.


      • porosentti
        peliin pyydän kirjoitti:

        Eli sinä olet nähnyt ja tiedät tai tunnet 100% Suomen tai maailman transnaisista? Miten ihmeessä muuten voit tehdä tuollaisen väitteen? Jos olet nähnyt jonkin verran heitä, et silti ole nähnyt läheskään kaikkia ja mahdollisesti siihenkin ylijäämäosaan mahtuu ne, jotka ovat menneet sinulle läpi. Muutenkin kuulostaa typerältä, sillä hoidetut ovat jakaantuneet ympäri Suomea, ei he kaikki yhdessä kaupungissa asu, saati yhdellä asuinalueella ison kaupungin sisällä.

        Jutussasi ei ole loogista päätä eikä häntää.

        Vai väitätkö olevasi taas se TAYSin joku hoitsu, joka on nähnyt kaikki? Hohhoijaa.

        Minä en ainakaan tunnista hoidettua ts.ää vaikka olen itse sellainen. En tosin kauheasti yritäkään bongailla. Pötypuhetta kaikki tuollaiset 95% tunnistamiset. Itse arvioisin että kyseiselle henkilölle menee itse asiassa 95% läpi ja hän tunnistaa loput 5% ja on siitä kauhean onnellinen.


      • Kun osaa katsoa
        peliin pyydän kirjoitti:

        Eli sinä olet nähnyt ja tiedät tai tunnet 100% Suomen tai maailman transnaisista? Miten ihmeessä muuten voit tehdä tuollaisen väitteen? Jos olet nähnyt jonkin verran heitä, et silti ole nähnyt läheskään kaikkia ja mahdollisesti siihenkin ylijäämäosaan mahtuu ne, jotka ovat menneet sinulle läpi. Muutenkin kuulostaa typerältä, sillä hoidetut ovat jakaantuneet ympäri Suomea, ei he kaikki yhdessä kaupungissa asu, saati yhdellä asuinalueella ison kaupungin sisällä.

        Jutussasi ei ole loogista päätä eikä häntää.

        Vai väitätkö olevasi taas se TAYSin joku hoitsu, joka on nähnyt kaikki? Hohhoijaa.

        TAYS:issa ei ole tullut kun ohi käveltyä joskus opiskeluaikana. Mutta se tapahtui silloin kahdesti päivässä.

        Ammatin puolesta silti tekemisiin joudutaan heidän/teidän kanssa viikoittain. Harvoin olen erehtynyt, mutta en tietenkään ole nähnyt kaikkia suomen transuja.


      • Joku osaa joku ei
        porosentti kirjoitti:

        Minä en ainakaan tunnista hoidettua ts.ää vaikka olen itse sellainen. En tosin kauheasti yritäkään bongailla. Pötypuhetta kaikki tuollaiset 95% tunnistamiset. Itse arvioisin että kyseiselle henkilölle menee itse asiassa 95% läpi ja hän tunnistaa loput 5% ja on siitä kauhean onnellinen.

        Se että sinä et tunnista, ei todista ettei joku muu sihen pysty.

        Minä tunnistan kaksi suomen sienilajia noin kahdesta tuhannesta. Kaverini tunnistaa noin 700.


      • hoeh
        Kun osaa katsoa kirjoitti:

        TAYS:issa ei ole tullut kun ohi käveltyä joskus opiskeluaikana. Mutta se tapahtui silloin kahdesti päivässä.

        Ammatin puolesta silti tekemisiin joudutaan heidän/teidän kanssa viikoittain. Harvoin olen erehtynyt, mutta en tietenkään ole nähnyt kaikkia suomen transuja.

        No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä? Ei siinä paljon tartte arvailla. Höhhhhhh.


      • sitä itseään siis
        Kun osaa katsoa kirjoitti:

        TAYS:issa ei ole tullut kun ohi käveltyä joskus opiskeluaikana. Mutta se tapahtui silloin kahdesti päivässä.

        Ammatin puolesta silti tekemisiin joudutaan heidän/teidän kanssa viikoittain. Harvoin olen erehtynyt, mutta en tietenkään ole nähnyt kaikkia suomen transuja.

        Paksua settiä, hohhoijaa. Mikset taneli tarinoisi vielä vähän lisää? On niin mielenkiintoista.


      • sissiköh
        Kun osaa katsoa kirjoitti:

        TAYS:issa ei ole tullut kun ohi käveltyä joskus opiskeluaikana. Mutta se tapahtui silloin kahdesti päivässä.

        Ammatin puolesta silti tekemisiin joudutaan heidän/teidän kanssa viikoittain. Harvoin olen erehtynyt, mutta en tietenkään ole nähnyt kaikkia suomen transuja.

        Eipä kaikki osaa katsoa, ammatista huolimatta. Kun viimeksi hain hormonejani apteekista, farmaseutti kirjoitti paketin kylkeen annostukseksi 2mg/vrk, vaikka reseptissä oli selvästi 4mg/vrk. Ja miksiköhän? Eiköhän siksi, että piti mua sissimuijana joka hakee normaaliannostusta? Näin ainakin minä sen tulkitsen.


      • selvitti
        hoeh kirjoitti:

        No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä? Ei siinä paljon tartte arvailla. Höhhhhhh.

        paljon tuo paljastus. Joku vuosi sitten kun koulutin ilmeisesti tässä ajateltuja ammatilaisia, eräs tuli luennon jälkeen kiittelemään erityisesti. Kertoi että hän tapaa työssään vain sellaisia TS:ia joilla menee huonosti. Oli kiitollinen kun tapasi TS:n jolla menee hyvin eikä tarvitse hänen palveluitaan.


      • kaikkeakanssa
        Kun osaa katsoa kirjoitti:

        TAYS:issa ei ole tullut kun ohi käveltyä joskus opiskeluaikana. Mutta se tapahtui silloin kahdesti päivässä.

        Ammatin puolesta silti tekemisiin joudutaan heidän/teidän kanssa viikoittain. Harvoin olen erehtynyt, mutta en tietenkään ole nähnyt kaikkia suomen transuja.

        Osoittaa todellista "ammattilaisen" ammatitaitoa kun transuttelee! Taidanpa melkein arvata kenestä on kyse kun kyseisestä henkilöstä on tehty valituksia transuttelun vuoksi. Tuntuisi oudolta että hänen kaltaisensa ihminen alentuisi kirjoittelemaan tällä keskustelupalstalla, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

        Entäpä jos et tietäisi tapaamiasi transsukupuolisia kyseisiksi ihmisiksi. Oletko sittenkään varma että tunnistaisit. Tietenkin tutkimusvaiheessa suurimman osan pystyy tunnistamaan, mutta kun hoito etenee ja estrogeenit vaikuttaa ja ao. henkilö sisäistää täysin uuden sukupuolensa, tilanne muuttuu. Jos seuraa kyseisen henkilön prosessin etenemistä, määrätyt piirteet tms. pysyvät mielessä ja kokee että helppohan hänet on tunnistaa. Mutta kun joku tuntematon ihminen tapaa ensimmäisen kerran muutama vuosi prosessin päättymisen jälkeen transnaisen, hänelle ei tule mieleenkään ettei kyse olisi tavallisesta naisesta (oma kokemus erittäin useista tilanteista). Moni transsukupuolisen paljastava pieni tekijä peittyy normaaliin naisten eroavuuksiin. Siksipä naisia on hakattu kun on luultu transnaiseksi.


      • hieno farmasia
        sissiköh kirjoitti:

        Eipä kaikki osaa katsoa, ammatista huolimatta. Kun viimeksi hain hormonejani apteekista, farmaseutti kirjoitti paketin kylkeen annostukseksi 2mg/vrk, vaikka reseptissä oli selvästi 4mg/vrk. Ja miksiköhän? Eiköhän siksi, että piti mua sissimuijana joka hakee normaaliannostusta? Näin ainakin minä sen tulkitsen.

        Ehkä farmaseutti oli vain hienotunteinen ja siksi kirjoitti väärin.


      • Anna Bussi
        hieno farmasia kirjoitti:

        Ehkä farmaseutti oli vain hienotunteinen ja siksi kirjoitti väärin.

        Ja gynekologi hienotunteisuuttaan kyselee kohdunkaulasta, vaikkei potilaalla sellaista ole.


      • tuskinpa niin
        hieno farmasia kirjoitti:

        Ehkä farmaseutti oli vain hienotunteinen ja siksi kirjoitti väärin.

        Ei ne farmaseutit mitään huomaa eikä tajua tai muutenkaan. Minua farmaseutti luuli kerran FtMksi kun tuli hormonihoidoista puhetta apteekkiasioinnin yhteydessä, koska oletti cisseksistisen tyypillisesti ja sanojensa mukaan, että 'sellainen' näyttää tietenkin tytöltä, siinä missä MtF pojalta. Liitti androcurinkin jotenkin transmiesten prosessiin liittyväksi asiaksi, kun siinä tehdään jotain testosteronille (ei siis tajunnut mitään mistään, edes siitä lääkkeestä). Korjautuipahan hänellekin ajatusmaailma edes vähäsen.

        Täällä on mielenkiintoisia illuusioita ihmisillä siitä miten paljon lääkärit ja apteekkarit oikeasti asioista tietävät tai ymmärtävät. Hyvin usein hyvin vähän. Samat ennakkoluulot ja mutut kuin muullakin kansalla. Ehkä hyvä niin, heikentää tutkaa.


      • frique
        tuskinpa niin kirjoitti:

        Ei ne farmaseutit mitään huomaa eikä tajua tai muutenkaan. Minua farmaseutti luuli kerran FtMksi kun tuli hormonihoidoista puhetta apteekkiasioinnin yhteydessä, koska oletti cisseksistisen tyypillisesti ja sanojensa mukaan, että 'sellainen' näyttää tietenkin tytöltä, siinä missä MtF pojalta. Liitti androcurinkin jotenkin transmiesten prosessiin liittyväksi asiaksi, kun siinä tehdään jotain testosteronille (ei siis tajunnut mitään mistään, edes siitä lääkkeestä). Korjautuipahan hänellekin ajatusmaailma edes vähäsen.

        Täällä on mielenkiintoisia illuusioita ihmisillä siitä miten paljon lääkärit ja apteekkarit oikeasti asioista tietävät tai ymmärtävät. Hyvin usein hyvin vähän. Samat ennakkoluulot ja mutut kuin muullakin kansalla. Ehkä hyvä niin, heikentää tutkaa.

        Jollei gynekologi tai apteekkari tunnista transtaustaista, epäilen ettei silloin tunnista muutkaan. Tai sitten pitää olla äärierikoistunut friikki, joka on omistautunut kokonaan tälle asialle.


      • Minä tiedän silti
        hoeh kirjoitti:

        No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä? Ei siinä paljon tartte arvailla. Höhhhhhh.

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.


      • nietukki
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Selväks tuli paikka. Kiitos.


      • Entinen asiakas
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Minä vaihdan manikyyriä.


      • Kerro jos tiedät
        kaikkeakanssa kirjoitti:

        Osoittaa todellista "ammattilaisen" ammatitaitoa kun transuttelee! Taidanpa melkein arvata kenestä on kyse kun kyseisestä henkilöstä on tehty valituksia transuttelun vuoksi. Tuntuisi oudolta että hänen kaltaisensa ihminen alentuisi kirjoittelemaan tällä keskustelupalstalla, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

        Entäpä jos et tietäisi tapaamiasi transsukupuolisia kyseisiksi ihmisiksi. Oletko sittenkään varma että tunnistaisit. Tietenkin tutkimusvaiheessa suurimman osan pystyy tunnistamaan, mutta kun hoito etenee ja estrogeenit vaikuttaa ja ao. henkilö sisäistää täysin uuden sukupuolensa, tilanne muuttuu. Jos seuraa kyseisen henkilön prosessin etenemistä, määrätyt piirteet tms. pysyvät mielessä ja kokee että helppohan hänet on tunnistaa. Mutta kun joku tuntematon ihminen tapaa ensimmäisen kerran muutama vuosi prosessin päättymisen jälkeen transnaisen, hänelle ei tule mieleenkään ettei kyse olisi tavallisesta naisesta (oma kokemus erittäin useista tilanteista). Moni transsukupuolisen paljastava pieni tekijä peittyy normaaliin naisten eroavuuksiin. Siksipä naisia on hakattu kun on luultu transnaiseksi.

        "Siksipä naisia on hakattu kun on luultu transnaiseksi. "

        Ei ole vielä kertaakaan tällaista uutista missään näkynyt. Transut kyllä on turpaansa saaneet.

        Mutta jos tiedät tapauksia, niin kerro ihmeessä missä ja koska.


      • Ei enää tippiä
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Kosmetologini kehui ulkonäköäni ja reagoi samoilla sanoilla kuullessaan, että olen trans.

        Vaihtoon, vaihtoon moinen transuttelija.


      • 12+3
        nietukki kirjoitti:

        Selväks tuli paikka. Kiitos.

        Onko sellaisia joka tekee molempia?

        Minä luulen tunnistavani 'käsialan', mutta muisti kaipaa virkistystä.


      • H. Y. Västi
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Keskustassa kampaaja tutki käsiäni ja ehdotti myös manikyyriä. Nyt selvisi miksi!!!

        Seuraava kampaaja. joka kajoaa johonkin muuhun kun tukkaan, joutuu oikeuteen


      • Anne XY
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Vyöhyketetrapiassa pusistellaan kämmenet ja jalkaterät, sekä hieroja käsittelee vartaloa kokonaisvaltaisesti.


      • dfgdsfgdf
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Kampaus muuttaa ulkonäköä eniten ja niitä tehdään kaikille.

        Kun vaan tietäisi missä kaupungissa ja mikä kampaamo...


      • liikaa!
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Toivottavasti mahdollisimman harva transsukupuolinen huomaa tämän keskusteluketjun ettet menetä liikaa asiakkaita. Tai eihän niitä transnaisia niin kovin paljon ole asiakkainasi. Jos transukupuoliset asiakkaasi tietäisivät että transuttelet heitä ja väheksyt noin rajusti, jaloilla äänestys olisi varmaa. Kuten tuolla toisaalla todettiin, jos on seurannut prosessia, transsukupuolisen voi tunnistaa. Mutta jos asiakkaaksesi tulisikin (tai ehkä on tullutkin) jo jonkin aikaa "valmiina" ollut transnainen, tunnistaminen olisi aika epävarmaa noista mainitsemistasi ruumiinosistakin.

        Nyt voit vain toivoa hartaasti näiden paljastustesi jälkeen ettei sinua tunnistettu, koska huono maine voi viedä muitakin asiakkaita kuin transnaiset.

        En taatusti anna tippiä vaikka asiakaspalvelija sanoisi noin. Olen aika herkkä havaitsemaan asiakaspalvelijan mielialat ja miten he suhtautuvat minuun ja käyntikerta voi olla ensimmäinen ja viimeinen ja muutkin kuulevat sen.


      • hoidoissa.
        Anne XY kirjoitti:

        Vyöhyketetrapiassa pusistellaan kämmenet ja jalkaterät, sekä hieroja käsittelee vartaloa kokonaisvaltaisesti.

        Muissakin hoitomuodoissa käsitellään vartaloa monimuotoisesti, mutta kirjoittaja antoi "sopivia" vinkkejä.

        Fysioterapeuttini uskalsi vasta kolmannella hoitokerralla varovasti kysellä taustaani kun oli alkanut epäillä jotain jalkojeni koon vuoksi. Joka kerralla olin ollut hoitopöydällä pikkuhoususillani eikä edes korjausleikkauksia ollut vielä tehty.


      • Nikolai Kopeloi
        frique kirjoitti:

        Jollei gynekologi tai apteekkari tunnista transtaustaista, epäilen ettei silloin tunnista muutkaan. Tai sitten pitää olla äärierikoistunut friikki, joka on omistautunut kokonaan tälle asialle.

        Jos gyne ei tunnista transua, niin on kaveri väärällä alalla.

        Eikä kannata suositella kellekään tutulle.


      • hitjhiehj
        Kerro jos tiedät kirjoitti:

        "Siksipä naisia on hakattu kun on luultu transnaiseksi. "

        Ei ole vielä kertaakaan tällaista uutista missään näkynyt. Transut kyllä on turpaansa saaneet.

        Mutta jos tiedät tapauksia, niin kerro ihmeessä missä ja koska.

        Eiköhän Kolmois-S kerro tarkemmat tiedot, hän on seurannut noita Suomessa tapahtuneita pahoinpitelyitä.


      • bölebo
        Nikolai Kopeloi kirjoitti:

        Jos gyne ei tunnista transua, niin on kaveri väärällä alalla.

        Eikä kannata suositella kellekään tutulle.

        Kyllä se gynehommissa on edelleen.


      • 10+4
        hoidoissa. kirjoitti:

        Muissakin hoitomuodoissa käsitellään vartaloa monimuotoisesti, mutta kirjoittaja antoi "sopivia" vinkkejä.

        Fysioterapeuttini uskalsi vasta kolmannella hoitokerralla varovasti kysellä taustaani kun oli alkanut epäillä jotain jalkojeni koon vuoksi. Joka kerralla olin ollut hoitopöydällä pikkuhoususillani eikä edes korjausleikkauksia ollut vielä tehty.

        "antoi "sopivia" vinkkejä"

        Mutta et sinä uskaltanut mainita millä alalla hän on. Annat vaan ymmärtää että tiedät, mutta se ei tarkoita että tiedät. Ja voi siinä olla joukossa muutama harkittu virheellinen vihje.

        Minulle tuli mieleen joku monipuolinen kauneushoitila jossa on kampaamo, manikyri, karvanpoistolaser ym.

        Hieronta tai vyöhyketerapia ei muokkaa ulkonäköä.


      • Minuakin!
        liikaa! kirjoitti:

        Toivottavasti mahdollisimman harva transsukupuolinen huomaa tämän keskusteluketjun ettet menetä liikaa asiakkaita. Tai eihän niitä transnaisia niin kovin paljon ole asiakkainasi. Jos transukupuoliset asiakkaasi tietäisivät että transuttelet heitä ja väheksyt noin rajusti, jaloilla äänestys olisi varmaa. Kuten tuolla toisaalla todettiin, jos on seurannut prosessia, transsukupuolisen voi tunnistaa. Mutta jos asiakkaaksesi tulisikin (tai ehkä on tullutkin) jo jonkin aikaa "valmiina" ollut transnainen, tunnistaminen olisi aika epävarmaa noista mainitsemistasi ruumiinosistakin.

        Nyt voit vain toivoa hartaasti näiden paljastustesi jälkeen ettei sinua tunnistettu, koska huono maine voi viedä muitakin asiakkaita kuin transnaiset.

        En taatusti anna tippiä vaikka asiakaspalvelija sanoisi noin. Olen aika herkkä havaitsemaan asiakaspalvelijan mielialat ja miten he suhtautuvat minuun ja käyntikerta voi olla ensimmäinen ja viimeinen ja muutkin kuulevat sen.

        Sano kuka, jos kerran tiedät!

        Minäkin haluaisin tietää käynkö tietämättäni firmassa jossa minua halveksitaan noin!


      • gyneikon
        bölebo kirjoitti:

        Kyllä se gynehommissa on edelleen.

        Työpaikat kilpailuttaa vuosittain lääkärikeskuksia. Minun työpaikkani kustantaa yhden gynekäynnin vuodessa, mutta se on sitten se kilpailussa edullisimmaksi todettu ja voi olla joka vuosi eri paikka. Niinpä on tullut pompittua gyneltä toiselle joka vuosi, kun ei viitsi itse maksaa kerta työpaikka tarjoaa. Gynekologeista on siten aika laaja otos. Ne voi olla aika tööt mutta osaa ne kirjoittaa reseptin ja labralähetteen kaikki.


      • qwert!qwert!
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Kerrohan sitten millainen on ollut vaikein tunnistettava, tai onko ollut joku jota et ole tunnistanut?


      • paraboxi
        qwert!qwert! kirjoitti:

        Kerrohan sitten millainen on ollut vaikein tunnistettava, tai onko ollut joku jota et ole tunnistanut?

        Voi tietenkin kysyä että onko ollut joku jota ei ole tunnistanut, mutta siihen ei voi vastata.


      • enimmäkseen paskaa
        hitjhiehj kirjoitti:

        Eiköhän Kolmois-S kerro tarkemmat tiedot, hän on seurannut noita Suomessa tapahtuneita pahoinpitelyitä.

        eikä osaa nimetä yhtään sellaista tapausta kaikesta uhostaan huolimatta.


      • Hankalin tapaus
        qwert!qwert! kirjoitti:

        Kerrohan sitten millainen on ollut vaikein tunnistettava, tai onko ollut joku jota et ole tunnistanut?

        Vaikein tunnistettava on ollut eräs kaukoidän "tyttö".

        Hän oli pienikokoinen, sirorakenteinen ja kun ei heidän rotuisia ole tottunut katselemaan, niin en meinannut tunnistaa. Ennen kun näin vehkeet pullottavan alushousuissa. Täysissä vaatteissa olisi luultavasti mennyt läpi.

        Suomalaisista ei ole tullut vastaan yhtään tapausta, että edes olisi syytä epäillä, etten olisi transua tunnistanut.


      • Seuraava vaihtoehto?
        Hankalin tapaus kirjoitti:

        Vaikein tunnistettava on ollut eräs kaukoidän "tyttö".

        Hän oli pienikokoinen, sirorakenteinen ja kun ei heidän rotuisia ole tottunut katselemaan, niin en meinannut tunnistaa. Ennen kun näin vehkeet pullottavan alushousuissa. Täysissä vaatteissa olisi luultavasti mennyt läpi.

        Suomalaisista ei ole tullut vastaan yhtään tapausta, että edes olisi syytä epäillä, etten olisi transua tunnistanut.

        Vai ollaanko kampaamossa pelkissä pikkuhousuissa?


      • kuka ei
        liikaa! kirjoitti:

        Toivottavasti mahdollisimman harva transsukupuolinen huomaa tämän keskusteluketjun ettet menetä liikaa asiakkaita. Tai eihän niitä transnaisia niin kovin paljon ole asiakkainasi. Jos transukupuoliset asiakkaasi tietäisivät että transuttelet heitä ja väheksyt noin rajusti, jaloilla äänestys olisi varmaa. Kuten tuolla toisaalla todettiin, jos on seurannut prosessia, transsukupuolisen voi tunnistaa. Mutta jos asiakkaaksesi tulisikin (tai ehkä on tullutkin) jo jonkin aikaa "valmiina" ollut transnainen, tunnistaminen olisi aika epävarmaa noista mainitsemistasi ruumiinosistakin.

        Nyt voit vain toivoa hartaasti näiden paljastustesi jälkeen ettei sinua tunnistettu, koska huono maine voi viedä muitakin asiakkaita kuin transnaiset.

        En taatusti anna tippiä vaikka asiakaspalvelija sanoisi noin. Olen aika herkkä havaitsemaan asiakaspalvelijan mielialat ja miten he suhtautuvat minuun ja käyntikerta voi olla ensimmäinen ja viimeinen ja muutkin kuulevat sen.

        "tunnistaminen olisi aika epävarmaa noista mainitsemistasi ruumiinosistakin."

        Jollain voi olla parempi pelisilmä kun sinulla.

        Minulle kaikki isot valkoiset linnut ovat lokkeja, joku toinen erottaa pikavilkaisulla nauru-, meri-, selkä-, kala- ja harmaalokin toisistaan.


      • .........
        kuka ei kirjoitti:

        "tunnistaminen olisi aika epävarmaa noista mainitsemistasi ruumiinosistakin."

        Jollain voi olla parempi pelisilmä kun sinulla.

        Minulle kaikki isot valkoiset linnut ovat lokkeja, joku toinen erottaa pikavilkaisulla nauru-, meri-, selkä-, kala- ja harmaalokin toisistaan.

        "Jollain voi olla parempi pelisilmä kun sinulla."

        Joillakin transnaisilla on pienet ja sirot kädet ja jalat. Kaikilla ei ole miehisiä lapioita käsinä ja kanootteja vaativia jalkoja. Minunkin käsinekokoni on naisten kokoa, jalat on kooltaan ylärajalla.


      • 2+4
        Hankalin tapaus kirjoitti:

        Vaikein tunnistettava on ollut eräs kaukoidän "tyttö".

        Hän oli pienikokoinen, sirorakenteinen ja kun ei heidän rotuisia ole tottunut katselemaan, niin en meinannut tunnistaa. Ennen kun näin vehkeet pullottavan alushousuissa. Täysissä vaatteissa olisi luultavasti mennyt läpi.

        Suomalaisista ei ole tullut vastaan yhtään tapausta, että edes olisi syytä epäillä, etten olisi transua tunnistanut.

        Kyllähän transun tunnistaa kun housuissa pullottaa, mutta puserossa pullottaakin silikonitäytteet. Transsukupuolinen nainen onkin eri asia.


      • 4+8
        Hankalin tapaus kirjoitti:

        Vaikein tunnistettava on ollut eräs kaukoidän "tyttö".

        Hän oli pienikokoinen, sirorakenteinen ja kun ei heidän rotuisia ole tottunut katselemaan, niin en meinannut tunnistaa. Ennen kun näin vehkeet pullottavan alushousuissa. Täysissä vaatteissa olisi luultavasti mennyt läpi.

        Suomalaisista ei ole tullut vastaan yhtään tapausta, että edes olisi syytä epäillä, etten olisi transua tunnistanut.

        Manikyrissäkään ei pitäisi päästä näkemään alusvaatteita


      • Kolmois-S
        enimmäkseen paskaa kirjoitti:

        eikä osaa nimetä yhtään sellaista tapausta kaikesta uhostaan huolimatta.

        Joitakin vuosia sitten miesjengi kyseli naisilta kelloa keskellä yötä ja sitten hakkasi päähän vasaralla (!!!). Olivat jälkikäteen pahoitelleet, kun oli käynyt ilmi, että pahoinpidelty on cis.


      • 15+20
        ......... kirjoitti:

        "Jollain voi olla parempi pelisilmä kun sinulla."

        Joillakin transnaisilla on pienet ja sirot kädet ja jalat. Kaikilla ei ole miehisiä lapioita käsinä ja kanootteja vaativia jalkoja. Minunkin käsinekokoni on naisten kokoa, jalat on kooltaan ylärajalla.

        Ei se kai väittänytkään tunnistavansa ihan jokaista.


      • löydy uutisia
        Kolmois-S kirjoitti:

        Joitakin vuosia sitten miesjengi kyseli naisilta kelloa keskellä yötä ja sitten hakkasi päähän vasaralla (!!!). Olivat jälkikäteen pahoitelleet, kun oli käynyt ilmi, että pahoinpidelty on cis.

        Kummaa, ettei esimerkiksi paikallisten sanomalehtien arkistosta löydy mitään uutista koko asiasta!


      • löydy uutisia kirjoitti:

        Kummaa, ettei esimerkiksi paikallisten sanomalehtien arkistosta löydy mitään uutista koko asiasta!

        Ei siinä puhuta transnaisista mitään, eikä transuista eikä trans ylipäätään.


      • Hieroja Mansesta
        Minä tiedän silti kirjoitti:

        "No jos sä ammatin puolesta kohtaat ts:iä niin eiks silloin ole selvää että sun luokse tulevat on just niitä?"

        Aika outo oletus, että jokainen asiakkaamme olisi transu. Silloin transuja pitäisi olla tässä maassa hirvittävän paljon. Ilmeisesti luulitte minun olevan jonkinlaista terveydenhoito alan väkeä. Väärin meni!

        En lähde sen tarkemmin mainostamaan työpaikkaani, mutta ympäripyöreästi totean sen olevan yritys jossa vaikutetaan suuresti ihmisen ulkonäköön ja hyvin lähietäisyydeltä käsitellään monia eri ruumiinosia (olematta kuitenkaan sairaala tms).
        Meillä käy kaikenlaista väkeä, etupäässä tavallisia naisia, sitten transsukupuolisia, transvestiitteja ja homojakin käy käsiteltävänä yllättävän paljon.

        Transsukupuoliset vakiasiakkaat on tietysti oppinut tuntemaan ja nähnyt heidän muutoksen. Uusista asiakkaista yleensä hyvin nopeasti tunnistaa ketkä ovat transuja ja ketkä eivät. Sormet ja jalkaterät on niitä joita ei korjaamaan vielä pystytä ja minulle viimeistään ne kertovat takuuvarmasti kuka on (ollut) mies.

        Meillä kaikkiin asiakkaisiin suhtaudutaan tasavertaisesti ja hienotunteisesti, siksi tarina on kulkenut ja teikäläisiä meillä käy paljon, meillä kun ei kukaan mene ääneen kysymään "oletko ollut mies?", osittain siksi, ettei meidän tarvitse kysyä.
        Luultavasti tämän palstan lukijoista monet ovat käyneet meillä useamman kerran.

        Jos joku oma-alotteisesti kertoo olevansa trana, me tietysti kohteliaasti sanomme: "oho, enpä olisi ikinä uskonut" ja tippi on taattu.

        Ilmeisesti kaikki vastaavat yrittäjät suhtautuvat transuihin samalla tavalla. JKuntunnistetaan, ei olla huomaavinaankaan sitä asiaa.

        Minä olen hieroja ja asiakkainani on ainakin kolme transua. Yhdeltäkään en ole asiasta kysynyt, yksi on kertonut kysymättä ja ne kaksi olen tunnistanut lihaksistosta sormituntumalta.
        Mutta asiakas pöydällä on vaan käsiteltävää lihaa, olkoon sitten normaali, homo tai transu.


      • että tunnistat
        Hieroja Mansesta kirjoitti:

        Ilmeisesti kaikki vastaavat yrittäjät suhtautuvat transuihin samalla tavalla. JKuntunnistetaan, ei olla huomaavinaankaan sitä asiaa.

        Minä olen hieroja ja asiakkainani on ainakin kolme transua. Yhdeltäkään en ole asiasta kysynyt, yksi on kertonut kysymättä ja ne kaksi olen tunnistanut lihaksistosta sormituntumalta.
        Mutta asiakas pöydällä on vaan käsiteltävää lihaa, olkoon sitten normaali, homo tai transu.

        transun lihaksistosta, onhan hän yleensä kropaltaan mies (on olemassa naistransujakin).

        Mutta transsukupuolisen lihaksisto on uuden sukupuolen mukainen, hormonihoito muuttaa lihakset. Kerroit siis väärän perusteen. Luustossa voi olla entisen sukupuolen mittasuhteita, mutta sekään ei ole pettämätön merkki.

        Sitten kun hierontapöydälle asettuu CIS-nainen joka on amatööribodaaja, olet tyytyväinen mielessäsi kun tunnistit taas yhden transun lihaksista.

        Onneksi ylivoimaisesti suurin osa asiakaspalvelussa työskentelevistä on fiksuja ihmisiä eikä kaltaisianne trans- ja homofoobikkoja. Nämä fiksut eivät koskaan eksyisi tälle palstalle.


      • kokeile uusiksi
        Hieroja Mansesta kirjoitti:

        Ilmeisesti kaikki vastaavat yrittäjät suhtautuvat transuihin samalla tavalla. JKuntunnistetaan, ei olla huomaavinaankaan sitä asiaa.

        Minä olen hieroja ja asiakkainani on ainakin kolme transua. Yhdeltäkään en ole asiasta kysynyt, yksi on kertonut kysymättä ja ne kaksi olen tunnistanut lihaksistosta sormituntumalta.
        Mutta asiakas pöydällä on vaan käsiteltävää lihaa, olkoon sitten normaali, homo tai transu.

        Haha, sama kirjoittaja sinä olet kuin tuo toinenkin tunnistelija. Älä yritä luoda useampia persoonia tänne jotenkin vahvistamaan juttujasi. ME tunnistamme sinut.


      • Hieroja Mansesta
        että tunnistat kirjoitti:

        transun lihaksistosta, onhan hän yleensä kropaltaan mies (on olemassa naistransujakin).

        Mutta transsukupuolisen lihaksisto on uuden sukupuolen mukainen, hormonihoito muuttaa lihakset. Kerroit siis väärän perusteen. Luustossa voi olla entisen sukupuolen mittasuhteita, mutta sekään ei ole pettämätön merkki.

        Sitten kun hierontapöydälle asettuu CIS-nainen joka on amatööribodaaja, olet tyytyväinen mielessäsi kun tunnistit taas yhden transun lihaksista.

        Onneksi ylivoimaisesti suurin osa asiakaspalvelussa työskentelevistä on fiksuja ihmisiä eikä kaltaisianne trans- ja homofoobikkoja. Nämä fiksut eivät koskaan eksyisi tälle palstalle.

        "Mutta transsukupuolisen lihaksisto on uuden sukupuolen mukainen, ..."

        Usko tuohon jos haluat.
        Esimerkiksi reisilihaksen miehisen kulmikas säilyy, vaikka sen massa vähenee ja rasva päällä lisääntyy.


      • Kiinnostaa muuten va
        Pre_Kaarina kirjoitti:

        Ei siinä puhuta transnaisista mitään, eikä transuista eikä trans ylipäätään.

        Ei löytynyt ylipäätään vasaralla tehtyjä naisiin kohdistuneita pahoinpitelyjä. Laita linkki jos sellaisia jossain on.


      • olla noin
        Hieroja Mansesta kirjoitti:

        "Mutta transsukupuolisen lihaksisto on uuden sukupuolen mukainen, ..."

        Usko tuohon jos haluat.
        Esimerkiksi reisilihaksen miehisen kulmikas säilyy, vaikka sen massa vähenee ja rasva päällä lisääntyy.

        Jos jollain yhdellä asiakkaallasi on tilanne tuo, ei se tarkoita, että kaikilla olisi. Moni mies tuskailee salilla, ettei saa reisilihaksia millään, joten en jaksa uskoa, että kaikilla transnaisilla olisi ongelmana miehekkäät reisilihakset, varsinkaan jos estroja on jo pitempään takana.

        Olet muuten varmaan unelma-ammatissasi, pääset koskettelemaan sellaistenkin miesten kroppia, jotka muuten antaisivat sinulle pakit. Harmi, että joudut sietämään naisiakin asiakkainasi.


      • Säälin sinua
        olla noin kirjoitti:

        Jos jollain yhdellä asiakkaallasi on tilanne tuo, ei se tarkoita, että kaikilla olisi. Moni mies tuskailee salilla, ettei saa reisilihaksia millään, joten en jaksa uskoa, että kaikilla transnaisilla olisi ongelmana miehekkäät reisilihakset, varsinkaan jos estroja on jo pitempään takana.

        Olet muuten varmaan unelma-ammatissasi, pääset koskettelemaan sellaistenkin miesten kroppia, jotka muuten antaisivat sinulle pakit. Harmi, että joudut sietämään naisiakin asiakkainasi.

        Ja kun sinä et saanut muuten koskaan kokeilla pillua (tai kullia jos satut olemaan transmies), niin jouduit hankkimaan sen leikkauksella.


      • joutua...
        Kiinnostaa muuten va kirjoitti:

        Ei löytynyt ylipäätään vasaralla tehtyjä naisiin kohdistuneita pahoinpitelyjä. Laita linkki jos sellaisia jossain on.

        selaamaan lehtien paperiarkistoja, kaikkea ei ole siirretty nettiin, eikä varsinkaan pikku-uutisia. Minäkin muistan nuo uutiset (oli muistaakseni pari erillistä tapausta eri kaupungeissa). Aikaa on jo sen verran ettei muistissani ole lehtiä joissa uutiset oli.


      • Kolmois-S
        Kiinnostaa muuten va kirjoitti:

        Ei löytynyt ylipäätään vasaralla tehtyjä naisiin kohdistuneita pahoinpitelyjä. Laita linkki jos sellaisia jossain on.

        ...jos siis olisi ollut nettiversiossa. Joka tapauksessa, transihmisiin kohdistuu niin paljon väkivallantekoja, ettei kerkiä kiinnittää erityishuomiota cissujen ongelmiin.


      • niin epäonnistuneita
        ......... kirjoitti:

        "Jollain voi olla parempi pelisilmä kun sinulla."

        Joillakin transnaisilla on pienet ja sirot kädet ja jalat. Kaikilla ei ole miehisiä lapioita käsinä ja kanootteja vaativia jalkoja. Minunkin käsinekokoni on naisten kokoa, jalat on kooltaan ylärajalla.

        ts naisia, että jalan koko naisten kokojen ylärajalla? Minulla koko 39 ja sääliksi käy teitä joilla on sitä isompi.


      • kahta suurta
        Kolmois-S kirjoitti:

        ...jos siis olisi ollut nettiversiossa. Joka tapauksessa, transihmisiin kohdistuu niin paljon väkivallantekoja, ettei kerkiä kiinnittää erityishuomiota cissujen ongelmiin.

        sanomalehteä eikä niissä koskaan mainita kyseisenlaisista pahoinpitelyistä. Tuskinpa kukaan sinulle niistä erikseen tiedottaa. Lopeta paskan puhuminen.
        Oliko tuo pahoinpidelty 50v tiitti joka kulki minihameessa ja verkkosukissa.?


      • pikku-uutisia
        kahta suurta kirjoitti:

        sanomalehteä eikä niissä koskaan mainita kyseisenlaisista pahoinpitelyistä. Tuskinpa kukaan sinulle niistä erikseen tiedottaa. Lopeta paskan puhuminen.
        Oliko tuo pahoinpidelty 50v tiitti joka kulki minihameessa ja verkkosukissa.?

        ei julkaista suurimmissa sanomalehdissä. Huomaa hyvin suurimman sanomalehden korkean uutiskynnyksen kun lukee välillä isoa paikallislehteä. Paikallislehti uutisoi sellaisiakin asioita joista isot valtakunnalliset sanomalehdet eivät ole kiinnostuneita. Jonkin naisen hakkaaminen kadulla ei kiinnosta isoja lehtiä. En oikein usko hakkaajan pyydelleen erehdystään anteeksi jos olisi hakannut verkkosukissa kulkeneen tiitin.


      • änkeät ne
        niin epäonnistuneita kirjoitti:

        ts naisia, että jalan koko naisten kokojen ylärajalla? Minulla koko 39 ja sääliksi käy teitä joilla on sitä isompi.

        neljäkolmosesi kolmeyseihin ei vielä tarkoita, että kengänkoko olisi 39.


      • tired of you
        Säälin sinua kirjoitti:

        Ja kun sinä et saanut muuten koskaan kokeilla pillua (tai kullia jos satut olemaan transmies), niin jouduit hankkimaan sen leikkauksella.

        Hoida ahtaanpaikankammosi, niin ehkä sinäkin saat oman pillun.


      • mitää'n hoitoja
        tired of you kirjoitti:

        Hoida ahtaanpaikankammosi, niin ehkä sinäkin saat oman pillun.

        Kiitos, mutta minulla on jo "oma pillu".
        Sitä kutsutaan myös oikeaksi naiseksi tai vaimoksi!


      • 5+18
        pikku-uutisia kirjoitti:

        ei julkaista suurimmissa sanomalehdissä. Huomaa hyvin suurimman sanomalehden korkean uutiskynnyksen kun lukee välillä isoa paikallislehteä. Paikallislehti uutisoi sellaisiakin asioita joista isot valtakunnalliset sanomalehdet eivät ole kiinnostuneita. Jonkin naisen hakkaaminen kadulla ei kiinnosta isoja lehtiä. En oikein usko hakkaajan pyydelleen erehdystään anteeksi jos olisi hakannut verkkosukissa kulkeneen tiitin.

        Tuollainen tilanne jossa joku oikea nainen hakataan vasaralla koska luullaan transuksi ylittää takuuvarmasti kaikkien lehtien uutiskynnyksen. Siinäkin tapauksessa, että sattuu ties missä peräkylässä.

        Ilmeisesti transuparat vaan yrittävät uskotella tällaista tapahtuneen ja sillä todistella epätoivoisesti omaa huomaamattomuuttaan.


      • Faktat peliin
        Kolmois-S kirjoitti:

        ...jos siis olisi ollut nettiversiossa. Joka tapauksessa, transihmisiin kohdistuu niin paljon väkivallantekoja, ettei kerkiä kiinnittää erityishuomiota cissujen ongelmiin.

        "ettei kerkiä kiinnittää erityishuomiota cissujen ..."
        Ilmeisesti ehdit, koska väität moisen uutisen nähneesi. Ilmeisesti olet kuullut vaan jonkin epämääräisen huhun ja vääntänyt siitä itsellesi uskottavan tarinan että olisit muka lukenut lehdistä.


      • tuokin oli
        mitää'n hoitoja kirjoitti:

        Kiitos, mutta minulla on jo "oma pillu".
        Sitä kutsutaan myös oikeaksi naiseksi tai vaimoksi!

        vastaus..?

        Sinulla mitään vaimoa ole.


      • 15+18
        ........ kirjoitti:

        LUULET tietäväsi. Minäkin olen erehtynyt useasti vaikka itsekin transtaustaisena on silmää nähädä ne pienet vinkit. Mutta jotkut todellakin ovat niin naisellisia ettei pysty erottamaan muista naisista. Jos olet bongannut transnaisia kadulla, olet havainnut vain hyvin pienen osan.

        Sinä olet siis jonkinlainen transu-tunnistuksen asiantuntija koska olet itsekin sellainen?


      • eipä kiinnosta
        5+18 kirjoitti:

        Tuollainen tilanne jossa joku oikea nainen hakataan vasaralla koska luullaan transuksi ylittää takuuvarmasti kaikkien lehtien uutiskynnyksen. Siinäkin tapauksessa, että sattuu ties missä peräkylässä.

        Ilmeisesti transuparat vaan yrittävät uskotella tällaista tapahtuneen ja sillä todistella epätoivoisesti omaa huomaamattomuuttaan.

        En nyt ole ihan varma oletko eräs skitso transnainen, joka on aiemminkin esiintynyt täällä homomiehenä, vai oletko oikeasti se eräs piilohomo, mutta... Jos et ole huomannut, että osa cisnaisista on oikeasti hyvinkin miehennäköisiä, olet sitten puolisokeakin kaiken lisäksi.


      • ovat aina
        15+18 kirjoitti:

        Sinä olet siis jonkinlainen transu-tunnistuksen asiantuntija koska olet itsekin sellainen?

        joko prosessissaan epäonnistuneita transnaisia, piilotransnaisia tai avoimesti tai piilevästi homoseksuaaleja miehiä. Muita ei kiinnosta.


      • Ihan luulin
        tuokin oli kirjoitti:

        vastaus..?

        Sinulla mitään vaimoa ole.

        Kummaa, sitten joku on väärentänyt minulle vihkitodistuksen. Pitääkin mennä selvittämään jostain virastosta.

        Mistähän ne lapsetkin sitten tuli kun verotuksessa pantiin minun nimiini?

        Saako jostain vaatia korvauksia kun jo yli 20v on kusetettu väittämällä että ollaan naimisissa?


        Onko muuten joku huolinut sinut puolisokseen?


      • Näin on näkyleipä
        eipä kiinnosta kirjoitti:

        En nyt ole ihan varma oletko eräs skitso transnainen, joka on aiemminkin esiintynyt täällä homomiehenä, vai oletko oikeasti se eräs piilohomo, mutta... Jos et ole huomannut, että osa cisnaisista on oikeasti hyvinkin miehennäköisiä, olet sitten puolisokeakin kaiken lisäksi.

        Nyt puhe oli siis tavallisiin naisiin kohdistuvista väkivaltaisuuksista koska heitä on luultu transuiksi.
        Jos et pysty niitä uutisia oikeiksi todistamaan, niin silloin puheillasi täällä ei ole paskan vertaa arvoa!

        Sillä olenko transu, homo, eläimiinsekaantuja, heterohinttihomolesboarkkipiispaputkimies ei ole mitään väliä.


      • Saatat olla
        ovat aina kirjoitti:

        joko prosessissaan epäonnistuneita transnaisia, piilotransnaisia tai avoimesti tai piilevästi homoseksuaaleja miehiä. Muita ei kiinnosta.

        Mihin noista ryhmistä kuulut itse?


      • 13+3=?
        mitää'n hoitoja kirjoitti:

        Kiitos, mutta minulla on jo "oma pillu".
        Sitä kutsutaan myös oikeaksi naiseksi tai vaimoksi!

        Vaimosi on siis sinulle pelkkä pillu. Hienoa! Jotain tuon kaltaista aavistelinkin sinulta. Mistä moinen naisviha sinussa on saanut alkunsa. Laiminlöikö äitisi sinua lapsuudessasi? Toivoiko hän sinusta tyttöä, mutta saikin epätoivotun pojan? Eipä käy kateeksi sinua, vaikutat aika rikkinäiseltä ihmiseltä.


      • 12+20=?
        Ihan luulin kirjoitti:

        Kummaa, sitten joku on väärentänyt minulle vihkitodistuksen. Pitääkin mennä selvittämään jostain virastosta.

        Mistähän ne lapsetkin sitten tuli kun verotuksessa pantiin minun nimiini?

        Saako jostain vaatia korvauksia kun jo yli 20v on kusetettu väittämällä että ollaan naimisissa?


        Onko muuten joku huolinut sinut puolisokseen?

        En todellakaan voi ymmärtää motiivejasi kirjoitella tänne. Kukaan normaali ja tasapainoinen heteromies ei jaksaisi pyöriä täällä päivästä toiseen osoittamassa halveksuntaansa.


      • Mutta ei se mitään
        13+3=? kirjoitti:

        Vaimosi on siis sinulle pelkkä pillu. Hienoa! Jotain tuon kaltaista aavistelinkin sinulta. Mistä moinen naisviha sinussa on saanut alkunsa. Laiminlöikö äitisi sinua lapsuudessasi? Toivoiko hän sinusta tyttöä, mutta saikin epätoivotun pojan? Eipä käy kateeksi sinua, vaikutat aika rikkinäiseltä ihmiseltä.

        Ensin luulet homoksi ja sitten pidätkin varmana sovinistisikana. Valitse jo.

        Sinun äitiäsi käy sääliksi jos joutui muutoksesi näkemään. Sai pojan josta tulikin "tytär". Varmaan kertoili ylpeänä kaikille kavereilleen?

        Oletko noin kiukkuinen kun kuukautisesi on vuosia myöhässä, mutta lapsia ei silti tule?


      • Sanon vaan
        12+20=? kirjoitti:

        En todellakaan voi ymmärtää motiivejasi kirjoitella tänne. Kukaan normaali ja tasapainoinen heteromies ei jaksaisi pyöriä täällä päivästä toiseen osoittamassa halveksuntaansa.

        Eikö tässä ollut tarkoitus keskustella siitä mistä teikäläiset tunnistaa?

        Ja pakko todeta, että keskustelussa mentiin asiattomuuksiin ensiksi juuri transujen puolelta!


      • anna mun kaikki kest
        Mutta ei se mitään kirjoitti:

        Ensin luulet homoksi ja sitten pidätkin varmana sovinistisikana. Valitse jo.

        Sinun äitiäsi käy sääliksi jos joutui muutoksesi näkemään. Sai pojan josta tulikin "tytär". Varmaan kertoili ylpeänä kaikille kavereilleen?

        Oletko noin kiukkuinen kun kuukautisesi on vuosia myöhässä, mutta lapsia ei silti tule?

        En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta homous ja sovinismi eivät todellakaan sulje toisiaan pois. Ja jos tulet tänne halventamaan "transuja", ei pidä ihmetellä, jos joku vastaa sinulle tylysti ja "aloittaa" epäasiattomuudet. Olet ilmeisesti joku itkevä neiti, mikä ei todellakaan yllätä, jos olet transujenkyttääjä. Bongarit/foobikot/kyttääjät ovat poikkeuksetta miehiä, joilla on ongelmia mieheytensä/sukupuoli-identiteettinsä kanssa.


      • sanoa vaimoksi,
        Ihan luulin kirjoitti:

        Kummaa, sitten joku on väärentänyt minulle vihkitodistuksen. Pitääkin mennä selvittämään jostain virastosta.

        Mistähän ne lapsetkin sitten tuli kun verotuksessa pantiin minun nimiini?

        Saako jostain vaatia korvauksia kun jo yli 20v on kusetettu väittämällä että ollaan naimisissa?


        Onko muuten joku huolinut sinut puolisokseen?

        jos olette eronneet.


      • Härskiä touhua
        Mutta ei se mitään kirjoitti:

        Ensin luulet homoksi ja sitten pidätkin varmana sovinistisikana. Valitse jo.

        Sinun äitiäsi käy sääliksi jos joutui muutoksesi näkemään. Sai pojan josta tulikin "tytär". Varmaan kertoili ylpeänä kaikille kavereilleen?

        Oletko noin kiukkuinen kun kuukautisesi on vuosia myöhässä, mutta lapsia ei silti tule?

        Potkaisit transu-parkaa munille!


      • nfajfjfoawjofuhfowo
        Saatat olla kirjoitti:

        Mihin noista ryhmistä kuulut itse?

        Olen transtaustainen, mutta tarkoittamani ns.transuasiantuntijat, joilla on pakkomielle bongata transnaisia ja halventaa heitä, ovat asia erikseen. Tietysti asiantuntijoita olemme myös me transtaustaiset, mutta emme me kirjoittele täällä paskaa, paitsi ne, joilta kielletään hoidot.

        Harmittaa muitten puolesta nämä foobikot ja kyylät, mutta minua itseäni ei kyllä tarkkasilmäisempikään bongaa.


      • Varo ettet pety
        nfajfjfoawjofuhfowo kirjoitti:

        Olen transtaustainen, mutta tarkoittamani ns.transuasiantuntijat, joilla on pakkomielle bongata transnaisia ja halventaa heitä, ovat asia erikseen. Tietysti asiantuntijoita olemme myös me transtaustaiset, mutta emme me kirjoittele täällä paskaa, paitsi ne, joilta kielletään hoidot.

        Harmittaa muitten puolesta nämä foobikot ja kyylät, mutta minua itseäni ei kyllä tarkkasilmäisempikään bongaa.

        "mutta minua itseäni ei kyllä tarkkasilmäisempikään bongaa. "

        Älä ole niin varma.


      • tapaukseen 5.11.2004
        5+18 kirjoitti:

        Tuollainen tilanne jossa joku oikea nainen hakataan vasaralla koska luullaan transuksi ylittää takuuvarmasti kaikkien lehtien uutiskynnyksen. Siinäkin tapauksessa, että sattuu ties missä peräkylässä.

        Ilmeisesti transuparat vaan yrittävät uskotella tällaista tapahtuneen ja sillä todistella epätoivoisesti omaa huomaamattomuuttaan.

        http://www.kaleva.fi/uutiset/naista-hakattiin-vasaralla-oulun-keskustassa/444102

        Toinen tapaus oli Kokkolassa, pitääkö sekin etsiä avuttomalle, vai löydätkö itse?


      • on 39 ja säälin
        änkeät ne kirjoitti:

        neljäkolmosesi kolmeyseihin ei vielä tarkoita, että kengänkoko olisi 39.

        kaikkia ts naisia joilla se on isompi. Tietysti jos tulee vedenpaisumus, niin isoja kenkiä voi käyttää kanootteina.


      • myös niitä
        on 39 ja säälin kirjoitti:

        kaikkia ts naisia joilla se on isompi. Tietysti jos tulee vedenpaisumus, niin isoja kenkiä voi käyttää kanootteina.

        kaikkia CIS-naisia joiden kengänkoko on 40 ja paljon sitäkin suurempi.


      • riidellä
        myös niitä kirjoitti:

        kaikkia CIS-naisia joiden kengänkoko on 40 ja paljon sitäkin suurempi.

        itsensä kanssa?


      • ollut lyhythiuksinen

      • kirjoittajan
        Sanon vaan kirjoitti:

        Eikö tässä ollut tarkoitus keskustella siitä mistä teikäläiset tunnistaa?

        Ja pakko todeta, että keskustelussa mentiin asiattomuuksiin ensiksi juuri transujen puolelta!

        taustoista kun transuttelee jatkuvasti. Kyllähän sitä ollaan niin rohkeaa piuhan päässä mutta ei uskalla suutansa avata henkilökohtaisessa keskustelussa kun transuttelusta saa turpiinsa.


      • seli...
        ollut lyhythiuksinen kirjoitti:

        nainen jota oli ensin luultu mieheksi, kun kaksi kännistä oli ollut liikkeellä.

        Kun kädettömälle kaivettiin linkki jota ei itse osannut etsiä niin sitten aletaan selittelemään.


      • Outoa tosiaan
        sanoa vaimoksi, kirjoitti:

        jos olette eronneet.

        Oikeassa olet. Ei voi sanoa entistä vaimoa vaimoksi jos on eronnut.

        Mutta kun en tietääkseni ole eronnutkaan, mistä sellaista luulit? Kyllä siitä joku tieto olisi pitänyt minullekin tulla.


      • Pelottaa ihan
        kirjoittajan kirjoitti:

        taustoista kun transuttelee jatkuvasti. Kyllähän sitä ollaan niin rohkeaa piuhan päässä mutta ei uskalla suutansa avata henkilökohtaisessa keskustelussa kun transuttelusta saa turpiinsa.

        Löisitkö käsilaukulla?


      • Yritä uudelleen
        tapaukseen 5.11.2004 kirjoitti:

        http://www.kaleva.fi/uutiset/naista-hakattiin-vasaralla-oulun-keskustassa/444102

        Toinen tapaus oli Kokkolassa, pitääkö sekin etsiä avuttomalle, vai löydätkö itse?

        Tässä ei puhuta mitään siitä, että naista oli luultu transuksi, vaan että häntä ei oltu tunnistettu naiseksi. Ne on eri asia.

        Tässä uutisessa ei mikään todista, että transuksi luuleminen olisi ollut teon motiivi.


      • Kolmois-S
        Yritä uudelleen kirjoitti:

        Tässä ei puhuta mitään siitä, että naista oli luultu transuksi, vaan että häntä ei oltu tunnistettu naiseksi. Ne on eri asia.

        Tässä uutisessa ei mikään todista, että transuksi luuleminen olisi ollut teon motiivi.

        Minkä takia ne olivat kysyneet kelloa. Jokainen transihminen kautta maailman tietää, että kellon kysyminen on kautta maailman tapa etsiä transihmisiä. Itse asiassa sitä kutsutaan Amerikassa nimellä "clocking".

        Miehet kantavat vasaraa keskellä yötä, mutta kelloa ei ole.

        Kiitokset linkin löytäjälle, onkin tuosta jo aikaa. Kaleva 15.11.2004.


      • jos ei ole
        Kolmois-S kirjoitti:

        Minkä takia ne olivat kysyneet kelloa. Jokainen transihminen kautta maailman tietää, että kellon kysyminen on kautta maailman tapa etsiä transihmisiä. Itse asiassa sitä kutsutaan Amerikassa nimellä "clocking".

        Miehet kantavat vasaraa keskellä yötä, mutta kelloa ei ole.

        Kiitokset linkin löytäjälle, onkin tuosta jo aikaa. Kaleva 15.11.2004.

        hajuakaan ajasta, sillä kaikkilla ei ole kelloa mukana.


      • Kolmois-S
        jos ei ole kirjoitti:

        hajuakaan ajasta, sillä kaikkilla ei ole kelloa mukana.

        Äijät toteavat ajan kuultuaan, että olis aikaa vielä yhdelle pahoinpitelylle.

        On se jännä, kuinka cissut ovat samanlaisia ympäri koko maailman. Tosi köyhää.


      • !!!
        Pelottaa ihan kirjoitti:

        Löisitkö käsilaukulla?

        "Löisitkö käsilaukulla?"

        Käsilaukkuni on niin painava että saisin syytteen kuolemantuottamuksesta.


      • tapauksessa
        jos ei ole kirjoitti:

        hajuakaan ajasta, sillä kaikkilla ei ole kelloa mukana.

        kelloa kysytään vaikka omassa ranteessa olisi toimiva kello. Kysymällä saadaan kohdehenkilön tarkkaavaisuus laskemaan ja erityisesti jos epäillään transihmiseksi, haetaan puheäänestä vahvistusta epäilylleen.

        Todellakin nykyisin aina harvemmalla on kello, mutta hekin katsovat ajan puhelimestaan. Seuratkaapa vaikka bussipysäkillä kun joku alkaa tutkia aikataulua. Hyvin harva vilkaisee rannekelloa, ylivoimaisesti suurin osa kaivaa puhelimen taskustaan. Mahdollisesti ryöstäjätkin ovat huomanneet tämän ja kun puhelin otetaan esiin, se napataan kädestä ja sitten juoksuun.


      • Haloo itsellesi
        Kolmois-S kirjoitti:

        Minkä takia ne olivat kysyneet kelloa. Jokainen transihminen kautta maailman tietää, että kellon kysyminen on kautta maailman tapa etsiä transihmisiä. Itse asiassa sitä kutsutaan Amerikassa nimellä "clocking".

        Miehet kantavat vasaraa keskellä yötä, mutta kelloa ei ole.

        Kiitokset linkin löytäjälle, onkin tuosta jo aikaa. Kaleva 15.11.2004.

        Siis ihmisiltä kysytään kelloa, että saataisiin selville ovatko he transseja? Eli kysymys ”Anteeksi, paljonko kello on?” onkin siis suomeksi ”Sori, oot sä transu?”.

        Anteeksi jos nauran, mutta menee taas vähän liian huvittavaksi. Minun tietääkseni kelloa kysytään jos jostain syystä halutaan saada selville paljonko kello on. Voidaan sitä käyttää avausrepliikkinäkin keskustelulle, mutta kovasti kaukaa haettu ja vainoharhainen ajatusmallisi on.

        Ja kun alkuperäisessä uutisessakaan ei ollut mitään viitettä transseihin, niin vähän järkeä noihin juttuihin kiitos.


      • Niin sitä pitää
        kirjoittajan kirjoitti:

        taustoista kun transuttelee jatkuvasti. Kyllähän sitä ollaan niin rohkeaa piuhan päässä mutta ei uskalla suutansa avata henkilökohtaisessa keskustelussa kun transuttelusta saa turpiinsa.

        "...kun transuttelusta saa turpiinsa."
        Jos et ole ihmisiksi tulee turpaan.

        Se on tosimiehen asenne se!


      • Kolmois-S
        Haloo itsellesi kirjoitti:

        Siis ihmisiltä kysytään kelloa, että saataisiin selville ovatko he transseja? Eli kysymys ”Anteeksi, paljonko kello on?” onkin siis suomeksi ”Sori, oot sä transu?”.

        Anteeksi jos nauran, mutta menee taas vähän liian huvittavaksi. Minun tietääkseni kelloa kysytään jos jostain syystä halutaan saada selville paljonko kello on. Voidaan sitä käyttää avausrepliikkinäkin keskustelulle, mutta kovasti kaukaa haettu ja vainoharhainen ajatusmallisi on.

        Ja kun alkuperäisessä uutisessakaan ei ollut mitään viitettä transseihin, niin vähän järkeä noihin juttuihin kiitos.

        "Siis ihmisiltä kysytään kelloa, että saataisiin selville ovatko he transseja? Eli kysymys ”Anteeksi, paljonko kello on?” onkin siis suomeksi ”Sori, oot sä transu?”."

        Kyllä, sillä paikoissa, jossa kellolla on merkitystä, kuten bussi -ja juna-asemat, on kello. Metrin korkuinen kellotaulu ei kyllä cisidiootteja estä kysymästä kelloa, nähtävästi he ajattelevat, ettei ole mitään menetettävää koska transihminen pitää heitä kohta dorkana muutenkin.

        "Anteeksi jos nauran, mutta menee taas vähän liian huvittavaksi."

        Eiks ole noloa, että teikäläisten yksinkertaisuus paljastetaan?

        "Minun tietääkseni kelloa kysytään jos jostain syystä halutaan saada selville paljonko kello on. "

        Kandeis hankkia oma.

        "Ja kun alkuperäisessä uutisessakaan ei ollut mitään viitettä transseihin, niin vähän järkeä noihin juttuihin kiitos. "

        Joo, sä olet jo tehnyt itsesi naurettavaksi täällä, niin kuin cissit aina. Over and out.


      • pystyy yleensäkään
        seli... kirjoitti:

        Kun kädettömälle kaivettiin linkki jota ei itse osannut etsiä niin sitten aletaan selittelemään.

        kirjoittamaan?


      • kännykän kotiin
        tapauksessa kirjoitti:

        kelloa kysytään vaikka omassa ranteessa olisi toimiva kello. Kysymällä saadaan kohdehenkilön tarkkaavaisuus laskemaan ja erityisesti jos epäillään transihmiseksi, haetaan puheäänestä vahvistusta epäilylleen.

        Todellakin nykyisin aina harvemmalla on kello, mutta hekin katsovat ajan puhelimestaan. Seuratkaapa vaikka bussipysäkillä kun joku alkaa tutkia aikataulua. Hyvin harva vilkaisee rannekelloa, ylivoimaisesti suurin osa kaivaa puhelimen taskustaan. Mahdollisesti ryöstäjätkin ovat huomanneet tämän ja kun puhelin otetaan esiin, se napataan kädestä ja sitten juoksuun.

        ja kysyn joltain ihmiseltä mitä kello on, niin kysyn sitä pelkästään siksi, että haluan tietää onko toinen transihminen? Olen siis potentiaalinen pahoinpitelijä?


      • matkalla asemalle
        Kolmois-S kirjoitti:

        "Siis ihmisiltä kysytään kelloa, että saataisiin selville ovatko he transseja? Eli kysymys ”Anteeksi, paljonko kello on?” onkin siis suomeksi ”Sori, oot sä transu?”."

        Kyllä, sillä paikoissa, jossa kellolla on merkitystä, kuten bussi -ja juna-asemat, on kello. Metrin korkuinen kellotaulu ei kyllä cisidiootteja estä kysymästä kelloa, nähtävästi he ajattelevat, ettei ole mitään menetettävää koska transihminen pitää heitä kohta dorkana muutenkin.

        "Anteeksi jos nauran, mutta menee taas vähän liian huvittavaksi."

        Eiks ole noloa, että teikäläisten yksinkertaisuus paljastetaan?

        "Minun tietääkseni kelloa kysytään jos jostain syystä halutaan saada selville paljonko kello on. "

        Kandeis hankkia oma.

        "Ja kun alkuperäisessä uutisessakaan ei ollut mitään viitettä transseihin, niin vähän järkeä noihin juttuihin kiitos. "

        Joo, sä olet jo tehnyt itsesi naurettavaksi täällä, niin kuin cissit aina. Over and out.

        ja kysyn kelloa koska haluan tietää, että ehdinkö junaan, niin se tekee minusta cis pahoipitelijän? Vähän taas älyä peliin kolmois ässä, sillä ihmiset liikkuvat muuallakin kuin bussi tai rautatieasemilla


      • Kolmois-S
        matkalla asemalle kirjoitti:

        ja kysyn kelloa koska haluan tietää, että ehdinkö junaan, niin se tekee minusta cis pahoipitelijän? Vähän taas älyä peliin kolmois ässä, sillä ihmiset liikkuvat muuallakin kuin bussi tai rautatieasemilla

        Tuollaista samanlaista vänkäämistä on krisseleitten kanssa kun näyttää Joosuan 10:13 tai persujen kanssa kun sanoo näiden olevan ihan selviä rasisteja eikä "maahanmuuttokriittisiä".

        Kannattaisi ottaa kello mukaan kaupungille vasaran sijasta ja naisen kannattaisi olla vastaamatta kellon kyselijöille.

        Miesten tapauksessa taidetaan kysyä röökiä tai tulta.


      • mahdollisesti ehkä?
        kännykän kotiin kirjoitti:

        ja kysyn joltain ihmiseltä mitä kello on, niin kysyn sitä pelkästään siksi, että haluan tietää onko toinen transihminen? Olen siis potentiaalinen pahoinpitelijä?

        Ehkäpä. Luultavasti olet myös punaisia silakoita syönyt olkinukke, joka liukuu pitkin liukasta ja kaltevaa pintaa ja on unohtanut herra Occamin partaterän kotiin, samalla kun katselet ohi kiitävää ihmismainosta, aka ad hominemia.

        Kylläpä te vänisette täällä.


      • Kolmois-S
        mahdollisesti ehkä? kirjoitti:

        Ehkäpä. Luultavasti olet myös punaisia silakoita syönyt olkinukke, joka liukuu pitkin liukasta ja kaltevaa pintaa ja on unohtanut herra Occamin partaterän kotiin, samalla kun katselet ohi kiitävää ihmismainosta, aka ad hominemia.

        Kylläpä te vänisette täällä.

        Miks sitten pahoittelee jälkikäteen iskuaan ja että toinen olikin nainen?

        Venkuloiden tekemistä selityksistä tehtiin aikoinaan tutkimus, jonka nimi oli "sattui käymään, että pääsi tapahtumaan". Sinulla on ihan sama kiertely. Sinä et halua nähdä muiden väkivaltakäytöstä etkä omaa asennettasi, jotka ruokkivat tuollaisia väkivaltarikollisia.


      • ihmetyttää
        Haloo itsellesi kirjoitti:

        Siis ihmisiltä kysytään kelloa, että saataisiin selville ovatko he transseja? Eli kysymys ”Anteeksi, paljonko kello on?” onkin siis suomeksi ”Sori, oot sä transu?”.

        Anteeksi jos nauran, mutta menee taas vähän liian huvittavaksi. Minun tietääkseni kelloa kysytään jos jostain syystä halutaan saada selville paljonko kello on. Voidaan sitä käyttää avausrepliikkinäkin keskustelulle, mutta kovasti kaukaa haettu ja vainoharhainen ajatusmallisi on.

        Ja kun alkuperäisessä uutisessakaan ei ollut mitään viitettä transseihin, niin vähän järkeä noihin juttuihin kiitos.

        miksi kysytään kelloa kun päätä kääntämällä näkisi seinältä kellon. Silloin epäilyttää että kysymyksellä on jokin taka-ajatus.


      • Sinä vai sinä?
        Kolmois-S kirjoitti:

        "Siis ihmisiltä kysytään kelloa, että saataisiin selville ovatko he transseja? Eli kysymys ”Anteeksi, paljonko kello on?” onkin siis suomeksi ”Sori, oot sä transu?”."

        Kyllä, sillä paikoissa, jossa kellolla on merkitystä, kuten bussi -ja juna-asemat, on kello. Metrin korkuinen kellotaulu ei kyllä cisidiootteja estä kysymästä kelloa, nähtävästi he ajattelevat, ettei ole mitään menetettävää koska transihminen pitää heitä kohta dorkana muutenkin.

        "Anteeksi jos nauran, mutta menee taas vähän liian huvittavaksi."

        Eiks ole noloa, että teikäläisten yksinkertaisuus paljastetaan?

        "Minun tietääkseni kelloa kysytään jos jostain syystä halutaan saada selville paljonko kello on. "

        Kandeis hankkia oma.

        "Ja kun alkuperäisessä uutisessakaan ei ollut mitään viitettä transseihin, niin vähän järkeä noihin juttuihin kiitos. "

        Joo, sä olet jo tehnyt itsesi naurettavaksi täällä, niin kuin cissit aina. Over and out.

        Minä taidan olla pahimman laatuinen pervertikko, sillä kysyin viikko sitten kelloa kahdelta pikkulapselta. Älkää vaan ilmiantako! Pyydän!

        Piitä hakeutua hoitoon, etten vaan aiheuta enää vahinkoa kellekään tällä sairaudellani


      • 15+16
        enimmäkseen paskaa kirjoitti:

        eikä osaa nimetä yhtään sellaista tapausta kaikesta uhostaan huolimatta.

        Ei voi muuta sanoa.

        Kelloa kysymällä osottaudun transunhakkaajaksi, voi vit...


      • ihanan normaali
        Hieroja Mansesta kirjoitti:

        Ilmeisesti kaikki vastaavat yrittäjät suhtautuvat transuihin samalla tavalla. JKuntunnistetaan, ei olla huomaavinaankaan sitä asiaa.

        Minä olen hieroja ja asiakkainani on ainakin kolme transua. Yhdeltäkään en ole asiasta kysynyt, yksi on kertonut kysymättä ja ne kaksi olen tunnistanut lihaksistosta sormituntumalta.
        Mutta asiakas pöydällä on vaan käsiteltävää lihaa, olkoon sitten normaali, homo tai transu.

        Miten muuten tunnistat, onko asiakas "normaali" vai homo? Siitäkö, että jatkatte hierontasessiota makkarissasi?


      • janita29
        nijgibhjnoibh kirjoitti:

        Ne parhaan näköiset transsukupuoliset naiset eivät esittele kuviaan lehdissä ja elävät tyytyväisenä muiden naisten joukossa.

        30v,.janita saa tosi hyvän maskeeraajan se tekee musta lutkan 4-5nai mua kimpas...kotkasssa1 mukaan?t:janita

        tv


      • 13+14
        janita29 kirjoitti:

        30v,.janita saa tosi hyvän maskeeraajan se tekee musta lutkan 4-5nai mua kimpas...kotkasssa1 mukaan?t:janita

        tv

        Ne nyt panis vaikka ei meikattaisikaan!


      • Pankkivirkailija

        50% TS:istä tunnistaa ensi vilkaisulla
        25% toisella vilkaisulla
        20% vaatii vähän tarkempaa (10s) katsomista
        5% saattaa jäädä tunnistamatta


      • iaerhgka<ekgz
        että... kirjoitti:

        ne kertomukset ovatkin totta. Taitaa olla melkoinen isku kun transnaisia ei pystykään erottamaan massasta. Sitähän tuo aloittajakin pelkää ja pyytää siksi vinkkejä.

        totta helvetissä pelotta trans ihmiset!!!! eritäin pelottavaa porukkaa


      • Mo nex
        Petolinnun p kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa. Kun ei viitsi kahdesti vilkaista, voi jäädä tunnistamatta

        Rumia naisia tässä maassa riittää muutenkin


      • Anonyymi
        hoidoissa. kirjoitti:

        Muissakin hoitomuodoissa käsitellään vartaloa monimuotoisesti, mutta kirjoittaja antoi "sopivia" vinkkejä.

        Fysioterapeuttini uskalsi vasta kolmannella hoitokerralla varovasti kysellä taustaani kun oli alkanut epäillä jotain jalkojeni koon vuoksi. Joka kerralla olin ollut hoitopöydällä pikkuhoususillani eikä edes korjausleikkauksia ollut vielä tehty.

        Mitä helvettiä kenenkään tausta millekään fysioterapeutille kuuluu? Minun fysioterapeuttini joutuu koskettelemaan lantiotani ja on täysin selvää, että hän (ainakin) siitä tunnistaa transmieheksi, mutta tietenkään hän ei ole ottanut tätä epäolennaista asiaa puheeksi.


    • etsi rohkeasti vaan

      hei
      ns. ylilyönnit näkyy aina, esim. jotkut transvestiitit näkyy jos eivät malta hoitaa mustaa partaansa pois, tai jos on oikein karskit kasvot ja minihame ym. ne kiinnittää huomiota. Osa haluaa että heidät nähdään trans-ihimisinä ja varmasti iso osa transväestä haluaa sekoittua massaan, eikä heitä tai meitä huomaa, ellei haluta tulla huomatuksi.
      Toisaalta hassu kysymys, mksi haluasit tunnistaa jonkun trans-ihmisen? Minut tunnistaa ihan varmasti, jos menisin yleiseen saunaan, niin alapäässä on vielä toistaiseksi pallit, kannattaa kokeilla kaikilta, jos epäilet vähänkin... rohkeasti vaan vaikka rautatieasemalle tai ravintoloihin etsimään transväkeä. Ihan varmasti löytyy...

      • jos joku

        tulee kourimaan minun alapäätäni, vastaisku jysähtää heti ja poliisit saavat viedä kourijan säilöön.


      • Transvestiitit tuski

        juurikaan ulkona liikkuvat joten heihin ei voi sekoittaa.


    • hentoinen...

      On vaikea tunnistaa naisporukan pienin ja hennoin transtaustaiseksi.

      • 18+10

        Ja varsinkin silloin kun hän seisoo niiden isompien takana...


      • ajatuskin..
        18+10 kirjoitti:

        Ja varsinkin silloin kun hän seisoo niiden isompien takana...

        Naurattaa ajatus, että joku kaunis nainen heittäisi tälle homoseksuaalille manikyristille vai mikä perimiehinen ammatti se onkaan missä tämä ah, niin maskuliininen cismies on töissä, että "morjens, mä oon muute trana".


      • vaan kommentoin
        ajatuskin.. kirjoitti:

        Naurattaa ajatus, että joku kaunis nainen heittäisi tälle homoseksuaalille manikyristille vai mikä perimiehinen ammatti se onkaan missä tämä ah, niin maskuliininen cismies on töissä, että "morjens, mä oon muute trana".

        On niitä isoja jalkoja ja käsiä ihan kuulkaa cisnaisillakin. Transmiehenä seurasin katkerana sivusta, kun kavereilleni kasvoi ties kuinka isoa jalkaa, kasvoivat hyvin pitkiksi ja käsissäkin oli kokoa varmaan puolet enemmän kuin minulla. Eihän sillä heille mitään merkitystä ollut, mitä nyt joskus harmitti, kun ei löytynyt tarpeeksi isoa kokoa kengistä, mutta vitutti miksi juuri he, miksen minä, jolle se olisi ollut plussaa ja nostanut silloin huonoa itsetuntoa. Mut pointtini oli siis, että isoja kouria ja jalkoja on tosiaan yllättävän paljon cisnaisillakin ja hyvin siroja käsiä löytyy cismiehiltäkin. Mitään merkitystähän tällä ei sinänsä pitäisi olla, mutta noiden foobisten bongareiden elämää se nyt vähän vaikeuttaa...


      • 30
        vaan kommentoin kirjoitti:

        On niitä isoja jalkoja ja käsiä ihan kuulkaa cisnaisillakin. Transmiehenä seurasin katkerana sivusta, kun kavereilleni kasvoi ties kuinka isoa jalkaa, kasvoivat hyvin pitkiksi ja käsissäkin oli kokoa varmaan puolet enemmän kuin minulla. Eihän sillä heille mitään merkitystä ollut, mitä nyt joskus harmitti, kun ei löytynyt tarpeeksi isoa kokoa kengistä, mutta vitutti miksi juuri he, miksen minä, jolle se olisi ollut plussaa ja nostanut silloin huonoa itsetuntoa. Mut pointtini oli siis, että isoja kouria ja jalkoja on tosiaan yllättävän paljon cisnaisillakin ja hyvin siroja käsiä löytyy cismiehiltäkin. Mitään merkitystähän tällä ei sinänsä pitäisi olla, mutta noiden foobisten bongareiden elämää se nyt vähän vaikeuttaa...

        "Mut pointtini oli siis, että isoja kouria ja jalkoja on tosiaan yllättävän paljon cisnaisillakin "
        Ei pidä paikkaansa, naisissa on isokätisiä, mutta se ei ole kovin yleistä.

        "hyvin siroja käsiä löytyy cismiehiltäkin"
        Totta, ei sekään ole mitenkään erityisen yleistä.

        Naisella voi olla pitkä kämmen tai jalkaterä, mutta on harvinaista että on vielä leveäkin. Leipälapio-mallin kämmen ja akuankka-mallinen jalkaterä on melko varma merkki entisestä miehestä, mutta ei kuitenkaan 100% varma näyttö yksinään.


      • shoot me
        30 kirjoitti:

        "Mut pointtini oli siis, että isoja kouria ja jalkoja on tosiaan yllättävän paljon cisnaisillakin "
        Ei pidä paikkaansa, naisissa on isokätisiä, mutta se ei ole kovin yleistä.

        "hyvin siroja käsiä löytyy cismiehiltäkin"
        Totta, ei sekään ole mitenkään erityisen yleistä.

        Naisella voi olla pitkä kämmen tai jalkaterä, mutta on harvinaista että on vielä leveäkin. Leipälapio-mallin kämmen ja akuankka-mallinen jalkaterä on melko varma merkki entisestä miehestä, mutta ei kuitenkaan 100% varma näyttö yksinään.

        Raskaudet kasvattavat käsiä ja varsinkin jalkoja-ja myös todistavat cissiyden.

        Et ole väärässä kommentissasi, mutta... Pointtisi?? Käytkö myös painonvartijoiden sivuilla kertomassa, kuinka venynyt iho paljastaa naisen olleen ennen läski? Ja vaikka he olisivat kuinka hoikkia, he ovat silti ikuisesti läskejä, koska ovat sitä kerran olleet. Ja et vahingossakaan voi käyttää korrektimpaa sanaa kuin läski.

        Osasta transihmisistä todella saattaa huomata taustan. Kyllä me tiedämme sen itsekin. Mutta meidän on mentävä hoitoihin, koska elämä väärässä sukupuolessa on liian raskasta. Jos saat jotain tyydytystä meidän tunnistamisestamme, suon sen sinulle ilomielin, vaikka omalla kohdallani tunnistaminen onkin erittäin epätodennäköistä. Kuitenkin kirjoituksistasi välittyy kuva, että pitäisit transsukupuolisia jotenkin feikkeinä, ihmisinä, jotka yrittävät teeskennellä jotain muuta kuin oikeasti ovat ja sinulla on tarve näyttää, että sinua ei huijata ja pystyt paljastamaan meidät.


      • Pastori Silli
        ajatuskin.. kirjoitti:

        Naurattaa ajatus, että joku kaunis nainen heittäisi tälle homoseksuaalille manikyristille vai mikä perimiehinen ammatti se onkaan missä tämä ah, niin maskuliininen cismies on töissä, että "morjens, mä oon muute trana".

        Moni pitää parturia, manikyristiä, hierojaa, barimikkoa jne jonkinlaisena rippi-isänä jolle voi kertoilla vaikka mitä. Heitä ei vaan rippisalaisuus sido.


      • ........
        Pastori Silli kirjoitti:

        Moni pitää parturia, manikyristiä, hierojaa, barimikkoa jne jonkinlaisena rippi-isänä jolle voi kertoilla vaikka mitä. Heitä ei vaan rippisalaisuus sido.

        Mahdollisesti jo seuraava asiakas saa kuulla: "Huomasitko minkälainen tyyppi tuo edellinen asiakas oli?" Sitten päivitellään yhdessä maailman menoa ja kuten tuolla aiemmin kehuttiin, saadaan ehkäpä mukava tippikin.


      • Turpa tukossa
        ........ kirjoitti:

        Mahdollisesti jo seuraava asiakas saa kuulla: "Huomasitko minkälainen tyyppi tuo edellinen asiakas oli?" Sitten päivitellään yhdessä maailman menoa ja kuten tuolla aiemmin kehuttiin, saadaan ehkäpä mukava tippikin.

        Ei asiakkaista auta juoruilla ainakaan toisille asiakkaille. Muuten epäilevät/arvaavat, että heidänkin asiat leviävät kylille ja lakkaavat käymästä.


    • Hieroja Mansesta

      Niinkuin jo mainitsin minulla on asiakkaina ainakin kolme transua (käytän tätä termiä koska kaksi heistä käyttää sitä itsekin teikäläisistä puhuessaan).

      Ensimmäisen heistä tunnistin transuksi jo heti kun hän astui ovesta sisään. Hän ei ole suoraan kertonut olevansa transu, mutta hän on joskus maininnut mm olleensa armeijassa ("korjasi" olleensa vapaaehtoisena työssä sotilaskodissa). Hän myös puhuu joskus "transu-tuttavastaan", mutta en ole viitsinyt mainita kuinka hyvin hän "ystävänsä" tuntee.
      Toinen asiakas mainitsi asiasta jo kun varasi aikaa ja tiedusteli miten suhtaudun teikäläisiin. Kerroin, että minulle asiakas on pelkkää lihaa olkoon sitten millainen tahansa ja mainitsin ettei hän ole ainoa teikäläinen asiakkaanani. Tämäkin henkilö on tunnistettavissa pelkällä silmällä ja ilman isompaa alan tuntemusta, hoidoista on kuulemma jo yli 10v. Viitisen vuotta on käynyt, oikein mukava ja avoin henkilö (ja nyt puhun vaan luonteesta).
      Kolmaskaan ei ole tähän päivään mennessä kertonut taustastaan mitään. Epäillä ei silti tarvitse, kämmenet, jalkaterät ja leuka paljastavat jo silmään sekä lihaksisto on selkeästi miehen. Ahkerana urheilijana tämä henkilö on erityisen helppo tunnistaa jalkojen ja käsivarsien sekä hartioiden lihaksista, koska surkastumista ei hänellä ole tapahtunut ja rasvaprosentti on pieni.

      Minulle on erittäin helppo tunnistaa teikäläiset, koska joudun ihmisten kanssa tekemisiin lähietäisyydellä ja olen 25v kokemuksen myötä oppinut tunnistamaan ihmisten rakenteelliset erot jo pelkästään käsilläni. Luultavasti olisin tunnistanut kaikki kolme asiakastani transuiksi jopa silmät sidottuna. Voi todella olla, että jotain hormooneja ja steroideja täyteen pumpattua naisbodaria, jolla on roteva luusto, saattaisin erehtyä luulemaan transuksi. Mutta entä sitten? Luuletteko että järkyttyisin totuudesta ja juoksisin pakoon? Se on pelkkää lihaa jonka käsitelystä minulle maksetaan ja hieroisin hänet siinä kun muutkin.


      Miten sitten päädyin tälle palstalle kirjoittamaan.
      Eräs virkaveli mainitsi tällaisen keskustelun nähneensä ja minäkin päätin ensin uteliaisuudesta katsoa mitä täällä kirjoitellaan. Luettuani kirjoituksia päätin myös lisätä omat kommenttini joukkoon, koska tämä on avoin keskustelupalsta. Kun minulle heitettiin epäasiallisia kommentteja, annoin tulla takaisin samalla mitalla.
      Olisitte kiitollisia jos teille kerrotaan totuus siitä mistä teidät tunnistaa, silloin tiedätte mitä tehdä ettette paljastuisi niin selvästi, sillä piilottelu ja massaan uppoaminen tuntuu olevan teille jotenkin erityisen tärkeää. Te ilmeisesti haluatte olla mahdollisimman huomaamattomia, se on minulle kyllä selväksi tullut. Mutta silti te ette ole niin huomaamattomia kun kuvittelette tai toivotte.

      Kertokaahan mitä asiatonta olen kirjoittanut? Minua syytettiin jopa teikäläisten halventamisesta. Miten olen teitä halventanut? Sitenkö että olen väittänyt tunnistavani teikäläiset helposti tietyistä miehisistä tuntomerkeistä? Mitä halventamista se on kun olen kertonut vain totuuden.
      Tehdään testi. Tuokaa kymmenen henkilöä, viisi tavista ja viisi transua. Minä tunnistan takuuvarmasti yhdeksän oikein silmät sidottuna ja viimeisenkin silmät auki. Kutsutaan vielä paikalle TV tätä testiä todistamaan. Minä uskallan tulla silloin omalla nimelläni ja naamallani julkisuuteen, mutta löytyykö ne viisi teikäläistä?

      • ihan tavis nainen

        en oikein vieläkään tiedä tämän kesksustelun perimmäistä tarkoitusta, että miksi pitää tunnistaa joku vähemmistöön kuuluva?
        Saako siitä joku jotain ihmeellistä kiksiä kun tunnistaa että, etpäs olekaan se mitä biologinen koodisi näyttää...
        Noo kaikilla on kai omat tarkoitusperänsä kun tälläisiä viestiketjuja alkaa kirjoittamaan. Minulle kaikki ihmiset on ihmisiä, ihan sama mitä sukupuolta ovat tai vaikka siltä väliltä ja korjattuina vaikka miksikä. So what.
        Ilmeisesti jotkut hyvin tiukkaan kaapissa olevat haluavat jotain poissulkevaa juttua, josta heitä ei varmastikaan tunnistettaisi tai ihan mitä vaan jossittelua. voi voi.
        Tiedän että on olemassa jotain friikkejä jotka haluavat kumppanikseen ainoastaan trans-ihmisiä mutta ne ovat kai omaa vähemmistöäaan nekin.
        Minut voisi tunnistaa isoista käsistäni mutta kun olen synnyttänyt lapsen niin ei minusta oikein mieheksi ole, vaikka joku on joskus luullut niin. jotta se siitä


      • tuo...

        kommentti, että kutsutaan paikalle TV sitä todistamaan. Minna-Maariako?

        Myönnän, että hierojana saatat tunnistaa transtaustaisen. Mutta tunnen itseni lisäksi transtaustaisia (en sano transu, minusta se viittaa enemmän hoitoja käymättömiin transvestiitteihin) joita ei todellakaan ole helppoa tunnistaa silmämääräisesti. Tilanne voisikin olla eri, jos järjestettäisiin mainitsemasi kaltainen arvaa-kuka-heistä-on-transtaustainen, jos kaikki muut naiset olisivat 150-senttisiä ja siroja ja raskaana...

        Ota huomioon, että näet päivittäin mahdollisesti satoja ihmisiä ja useita transtaustaisia, niin miehiä kuin naisia, on kävellyt ohitsesi etkä ole sitä huomannut. Myös on aivan täysin mahdollista, että joku asiakkaasi, niin mies kuin nainen, on voinut olla trans, etkä ole huomannut sitä. Huomaamasi henkilöt saattavat olla poikkeuksia, vaikka myönnän kyllä, että osasta transihmisistä tausta onkin helposti nähtävillä.


      • 16+7
        tuo... kirjoitti:

        kommentti, että kutsutaan paikalle TV sitä todistamaan. Minna-Maariako?

        Myönnän, että hierojana saatat tunnistaa transtaustaisen. Mutta tunnen itseni lisäksi transtaustaisia (en sano transu, minusta se viittaa enemmän hoitoja käymättömiin transvestiitteihin) joita ei todellakaan ole helppoa tunnistaa silmämääräisesti. Tilanne voisikin olla eri, jos järjestettäisiin mainitsemasi kaltainen arvaa-kuka-heistä-on-transtaustainen, jos kaikki muut naiset olisivat 150-senttisiä ja siroja ja raskaana...

        Ota huomioon, että näet päivittäin mahdollisesti satoja ihmisiä ja useita transtaustaisia, niin miehiä kuin naisia, on kävellyt ohitsesi etkä ole sitä huomannut. Myös on aivan täysin mahdollista, että joku asiakkaasi, niin mies kuin nainen, on voinut olla trans, etkä ole huomannut sitä. Huomaamasi henkilöt saattavat olla poikkeuksia, vaikka myönnän kyllä, että osasta transihmisistä tausta onkin helposti nähtävillä.

        "osasta transihmisistä tausta onkin helposti nähtävillä"

        Pienestä osasta transtaustaisista tausta ei ole helposti nähtävillä.


      • asiakaspalvelija

        Et ole ilmeisesti saanut kunnollista koulutusta asiakaspalvelusta tai sitten koulutuksessa on unohdettu täysin erityisryhmien asiakaspalvelukoulutus. Onneksi ainakin jotkut koulutuspaikat ovat huomioineet tämän ja näyttää siltä että se on tarpeen.

        Vaikka joku käyttäisikin itsestään ironisesti nimitystä transu, ei se edellytä sitä että se olisi hyväksyttävää. Varmaankin kutsut myös romaneja mustalaisiksi tai jopa manneiksi koska joku heistä on jopa televisiossa käyttänyt kyseistä nimitystä. Fiksu ihminen korjaa puhutteluaan heti ensimmäisestä huomautuksesta että kyseessä on loukkaava nimitys. Loukkaavan nimityksen käyttäminen edelleen osoittaa ihmisen väheksyvän ja syrjivän kohderyhmää. Selittelysi on erittäin läpinäkyvää ja osoittaa selvästi että "suvaitset" kyseisiä ihmisiä vain sen takia että he maksavat palkkasi. Parempi onkin ettet paljasta todellista luonnettasi koska kyseiset syrjityt ihmiset voivat levittää tiedon niille "hyville" asiakkaillesi, koska sellaisiakin ihmisiä on jotka todellakin hyväksyvät transihmiset eikä vain suvaitse heitä (pakosta). Olet kyllä kertonut ehkä liikaakin joten sinut voidaan tunnistaa kertomuksesi perusteella ja asiakaskuntasi voi kokea oudon vähenemisen. Mutta ehkäpä olet vain tyytyväinen että tällaiset epämääräiset ihmiset poistuvat häiritsemästä sinua.

        En ole koskaan kysellyt miten jonkin palveluntarjoaja suhtautuu minuun, se ei ole tarpeen. Ehkäpä transut (=transvestiitit) ovat tästä tarkempia kun sieltä naisten vaatteiden alta paljastuukin mies, niin joku asiakaspalvelija voi joko nauraa tai kauhistua. Olen käynyt useilla hierojilla tai kosmetologeilla, enkä ole kertonut taustastani, eikä työn tehnytkään ole asiasta maininnut puoleen tai toiseen. Esimerkiksi fysioterapiassa olen saanut määrättyjä jumppaohjeita nimenomaan naisille kohdistettuna (kyseiset ohjeet ovat erilaiset naisille ja miehille).

        Kirjoitat että virkaveljesi kertoi keskustelusta. Jotakin osoittaa käytöksestäsi että tulit tänne kirjoittamaan omia kommenttejasi ja ne olivat heti syrjiviä ja vähätteleviä. Kyselet mitä asiatonta olet kirjoittanut ja ihmettelet kun syytetään halventamisesta. Et ehkä huomannut mutta kirjoitustyylisi osoitti heti mitä mieltä olet transihmisistä. Toistuva transuttelukin osoittaa selvää halveksumista. Vaikka sinulle vastattiin räväkästi, fiksu ihminen ei provosoituisi tuosta vaan vastaisi asiallisesti ja ottaisi huomioon mm. tuon loukkaavan nimityksen eikä käyttäisi sitä enää.

        Uskoisin että ne viisi "meikäläistä" löytyisi helposti jos uskaltautuisit tuollaiseen julkiseen tilaisuuteen. Siinähän olisi vaara että menettäisit omat kasvosi ja negatiivisen maineen vuoksi menettäisit suurimman osan asiakkaistasi. Voisin jo nähdä iltapäivälehtien lööpit: "Yrittäjä syrjii asiakkaita laittomasti!" Ehkäpä tasa-arvovaltuutettukin kiinnostuisi mielipiteistäsi. Meistä aika moni on julkisuudessa omilla kasvoillaan ja nimellään, jopa siten että tausta tiedetään. Mutta eiköhän niitä tuntemattomiakin transsukupuolisia naisia löytyisi riittävä määrä arvioitavaksi.

        Onneksi en asu Mansessa, joten vaara joutua sinun tai virkaveljesi asiakkaaksi on melkoisen vähäinen. Toivottavasti teikäläisiä ei löydy kovin paljon enemmän.


      • se siellä
        16+7 kirjoitti:

        "osasta transihmisistä tausta onkin helposti nähtävillä"

        Pienestä osasta transtaustaisista tausta ei ole helposti nähtävillä.

        kirjoittelee. Kommenttisi pätee transvestiitteihin mutta alkuperäinen transsukupuolisiin.


      • kuitenkin
        asiakaspalvelija kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti saanut kunnollista koulutusta asiakaspalvelusta tai sitten koulutuksessa on unohdettu täysin erityisryhmien asiakaspalvelukoulutus. Onneksi ainakin jotkut koulutuspaikat ovat huomioineet tämän ja näyttää siltä että se on tarpeen.

        Vaikka joku käyttäisikin itsestään ironisesti nimitystä transu, ei se edellytä sitä että se olisi hyväksyttävää. Varmaankin kutsut myös romaneja mustalaisiksi tai jopa manneiksi koska joku heistä on jopa televisiossa käyttänyt kyseistä nimitystä. Fiksu ihminen korjaa puhutteluaan heti ensimmäisestä huomautuksesta että kyseessä on loukkaava nimitys. Loukkaavan nimityksen käyttäminen edelleen osoittaa ihmisen väheksyvän ja syrjivän kohderyhmää. Selittelysi on erittäin läpinäkyvää ja osoittaa selvästi että "suvaitset" kyseisiä ihmisiä vain sen takia että he maksavat palkkasi. Parempi onkin ettet paljasta todellista luonnettasi koska kyseiset syrjityt ihmiset voivat levittää tiedon niille "hyville" asiakkaillesi, koska sellaisiakin ihmisiä on jotka todellakin hyväksyvät transihmiset eikä vain suvaitse heitä (pakosta). Olet kyllä kertonut ehkä liikaakin joten sinut voidaan tunnistaa kertomuksesi perusteella ja asiakaskuntasi voi kokea oudon vähenemisen. Mutta ehkäpä olet vain tyytyväinen että tällaiset epämääräiset ihmiset poistuvat häiritsemästä sinua.

        En ole koskaan kysellyt miten jonkin palveluntarjoaja suhtautuu minuun, se ei ole tarpeen. Ehkäpä transut (=transvestiitit) ovat tästä tarkempia kun sieltä naisten vaatteiden alta paljastuukin mies, niin joku asiakaspalvelija voi joko nauraa tai kauhistua. Olen käynyt useilla hierojilla tai kosmetologeilla, enkä ole kertonut taustastani, eikä työn tehnytkään ole asiasta maininnut puoleen tai toiseen. Esimerkiksi fysioterapiassa olen saanut määrättyjä jumppaohjeita nimenomaan naisille kohdistettuna (kyseiset ohjeet ovat erilaiset naisille ja miehille).

        Kirjoitat että virkaveljesi kertoi keskustelusta. Jotakin osoittaa käytöksestäsi että tulit tänne kirjoittamaan omia kommenttejasi ja ne olivat heti syrjiviä ja vähätteleviä. Kyselet mitä asiatonta olet kirjoittanut ja ihmettelet kun syytetään halventamisesta. Et ehkä huomannut mutta kirjoitustyylisi osoitti heti mitä mieltä olet transihmisistä. Toistuva transuttelukin osoittaa selvää halveksumista. Vaikka sinulle vastattiin räväkästi, fiksu ihminen ei provosoituisi tuosta vaan vastaisi asiallisesti ja ottaisi huomioon mm. tuon loukkaavan nimityksen eikä käyttäisi sitä enää.

        Uskoisin että ne viisi "meikäläistä" löytyisi helposti jos uskaltautuisit tuollaiseen julkiseen tilaisuuteen. Siinähän olisi vaara että menettäisit omat kasvosi ja negatiivisen maineen vuoksi menettäisit suurimman osan asiakkaistasi. Voisin jo nähdä iltapäivälehtien lööpit: "Yrittäjä syrjii asiakkaita laittomasti!" Ehkäpä tasa-arvovaltuutettukin kiinnostuisi mielipiteistäsi. Meistä aika moni on julkisuudessa omilla kasvoillaan ja nimellään, jopa siten että tausta tiedetään. Mutta eiköhän niitä tuntemattomiakin transsukupuolisia naisia löytyisi riittävä määrä arvioitavaksi.

        Onneksi en asu Mansessa, joten vaara joutua sinun tai virkaveljesi asiakkaaksi on melkoisen vähäinen. Toivottavasti teikäläisiä ei löydy kovin paljon enemmän.

        Ei häntä mikään virkaveli paikalle maanitellut. Sama taneli tuo on kuin tässä muutaman viikon on täällä häiriköinyt jatkuvasti noilla jutuillaan. Välillä hän yrittää muuttaa persoonallisuutta ja sillä tavalla "vahvistaa" sanomisiaan useamman voimalla. Ei noita cissejä täällä ole koskaan jaksanut pyöriä enempää tai kauemmin.

        Kyseessä voi olla myös eräs näissä piireissä hyvin tunnettu henkilö.


      • Syrjintää syrjintää
        asiakaspalvelija kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti saanut kunnollista koulutusta asiakaspalvelusta tai sitten koulutuksessa on unohdettu täysin erityisryhmien asiakaspalvelukoulutus. Onneksi ainakin jotkut koulutuspaikat ovat huomioineet tämän ja näyttää siltä että se on tarpeen.

        Vaikka joku käyttäisikin itsestään ironisesti nimitystä transu, ei se edellytä sitä että se olisi hyväksyttävää. Varmaankin kutsut myös romaneja mustalaisiksi tai jopa manneiksi koska joku heistä on jopa televisiossa käyttänyt kyseistä nimitystä. Fiksu ihminen korjaa puhutteluaan heti ensimmäisestä huomautuksesta että kyseessä on loukkaava nimitys. Loukkaavan nimityksen käyttäminen edelleen osoittaa ihmisen väheksyvän ja syrjivän kohderyhmää. Selittelysi on erittäin läpinäkyvää ja osoittaa selvästi että "suvaitset" kyseisiä ihmisiä vain sen takia että he maksavat palkkasi. Parempi onkin ettet paljasta todellista luonnettasi koska kyseiset syrjityt ihmiset voivat levittää tiedon niille "hyville" asiakkaillesi, koska sellaisiakin ihmisiä on jotka todellakin hyväksyvät transihmiset eikä vain suvaitse heitä (pakosta). Olet kyllä kertonut ehkä liikaakin joten sinut voidaan tunnistaa kertomuksesi perusteella ja asiakaskuntasi voi kokea oudon vähenemisen. Mutta ehkäpä olet vain tyytyväinen että tällaiset epämääräiset ihmiset poistuvat häiritsemästä sinua.

        En ole koskaan kysellyt miten jonkin palveluntarjoaja suhtautuu minuun, se ei ole tarpeen. Ehkäpä transut (=transvestiitit) ovat tästä tarkempia kun sieltä naisten vaatteiden alta paljastuukin mies, niin joku asiakaspalvelija voi joko nauraa tai kauhistua. Olen käynyt useilla hierojilla tai kosmetologeilla, enkä ole kertonut taustastani, eikä työn tehnytkään ole asiasta maininnut puoleen tai toiseen. Esimerkiksi fysioterapiassa olen saanut määrättyjä jumppaohjeita nimenomaan naisille kohdistettuna (kyseiset ohjeet ovat erilaiset naisille ja miehille).

        Kirjoitat että virkaveljesi kertoi keskustelusta. Jotakin osoittaa käytöksestäsi että tulit tänne kirjoittamaan omia kommenttejasi ja ne olivat heti syrjiviä ja vähätteleviä. Kyselet mitä asiatonta olet kirjoittanut ja ihmettelet kun syytetään halventamisesta. Et ehkä huomannut mutta kirjoitustyylisi osoitti heti mitä mieltä olet transihmisistä. Toistuva transuttelukin osoittaa selvää halveksumista. Vaikka sinulle vastattiin räväkästi, fiksu ihminen ei provosoituisi tuosta vaan vastaisi asiallisesti ja ottaisi huomioon mm. tuon loukkaavan nimityksen eikä käyttäisi sitä enää.

        Uskoisin että ne viisi "meikäläistä" löytyisi helposti jos uskaltautuisit tuollaiseen julkiseen tilaisuuteen. Siinähän olisi vaara että menettäisit omat kasvosi ja negatiivisen maineen vuoksi menettäisit suurimman osan asiakkaistasi. Voisin jo nähdä iltapäivälehtien lööpit: "Yrittäjä syrjii asiakkaita laittomasti!" Ehkäpä tasa-arvovaltuutettukin kiinnostuisi mielipiteistäsi. Meistä aika moni on julkisuudessa omilla kasvoillaan ja nimellään, jopa siten että tausta tiedetään. Mutta eiköhän niitä tuntemattomiakin transsukupuolisia naisia löytyisi riittävä määrä arvioitavaksi.

        Onneksi en asu Mansessa, joten vaara joutua sinun tai virkaveljesi asiakkaaksi on melkoisen vähäinen. Toivottavasti teikäläisiä ei löydy kovin paljon enemmän.

        ”Olet kyllä kertonut ehkä liikaakin joten sinut voidaan tunnistaa kertomuksesi perusteella”
        Miten tekstistä on tunnistettavissa kirjoittaja? Laita Eniron superhaku ’hieroja tampere’, tulee noin 1800 osumaa.
        Selvitä siitä kirjoittaja ja tee tutkintapyyntö poliisille.


        ”Voisin jo nähdä iltapäivälehtien lööpit: "Yrittäjä syrjii asiakkaita laittomasti!" Ehkäpä tasa-arvovaltuutettukin kiinnostuisi mielipiteistäsi.”
        Muistui mieleen Tampereen rasistinen viharikos joka kohdistu talvella kebab-ravintolan pitäjään.

        Mitä syrjintää on tapahtunut? Eikö ne olekaan asiakkaita, otetaanko ylihintaa, päästetäänkö sisään vain peruutuspaikalle ja takaovesta jos kukaan ei ole näkemässä vai millaista syrjintää olet huomannut. Sylkäiseekö selkään, kun ei viitsi käyttää öljyä, huutaako asiakkaan pois lähtiessä kadulle että varokaa, taas se tulee, vai myykö lippuja katsojille?
        Kumma jos asiakkaat edelleen käyvät hierojalla joka heitä syrjii.


      • selitti,
        Syrjintää syrjintää kirjoitti:

        ”Olet kyllä kertonut ehkä liikaakin joten sinut voidaan tunnistaa kertomuksesi perusteella”
        Miten tekstistä on tunnistettavissa kirjoittaja? Laita Eniron superhaku ’hieroja tampere’, tulee noin 1800 osumaa.
        Selvitä siitä kirjoittaja ja tee tutkintapyyntö poliisille.


        ”Voisin jo nähdä iltapäivälehtien lööpit: "Yrittäjä syrjii asiakkaita laittomasti!" Ehkäpä tasa-arvovaltuutettukin kiinnostuisi mielipiteistäsi.”
        Muistui mieleen Tampereen rasistinen viharikos joka kohdistu talvella kebab-ravintolan pitäjään.

        Mitä syrjintää on tapahtunut? Eikö ne olekaan asiakkaita, otetaanko ylihintaa, päästetäänkö sisään vain peruutuspaikalle ja takaovesta jos kukaan ei ole näkemässä vai millaista syrjintää olet huomannut. Sylkäiseekö selkään, kun ei viitsi käyttää öljyä, huutaako asiakkaan pois lähtiessä kadulle että varokaa, taas se tulee, vai myykö lippuja katsojille?
        Kumma jos asiakkaat edelleen käyvät hierojalla joka heitä syrjii.

        että salaa nuo syrjivät mielipiteensä pitääkseen nämäkin asiakkaat joita ei hyväksy. Jos asiakkaat tietäisivät nuo mielipiteet niin vaihtaisivat varmaankin paikkaa. Monikohan tamperelainen transihminen suunnittelee hierojan vaihtamista näiden juttujen jälkeen.


      • Laske itse
        selitti, kirjoitti:

        että salaa nuo syrjivät mielipiteensä pitääkseen nämäkin asiakkaat joita ei hyväksy. Jos asiakkaat tietäisivät nuo mielipiteet niin vaihtaisivat varmaankin paikkaa. Monikohan tamperelainen transihminen suunnittelee hierojan vaihtamista näiden juttujen jälkeen.

        Montako transsia tampereelta löytää?

        5-10 enintään.


      • tunnen...
        Laske itse kirjoitti:

        Montako transsia tampereelta löytää?

        5-10 enintään.

        Tampereelta suunnilleen tuon verran transihmisiä, vaikka en edes asu paikkakunnalla. Tilastollisesti Tampereella asuu 30-50 transsukupuolista ja parituhatta transvestiittia. Niin että jos joku tunnistaa muutaman, ne loput liikkuu muiden ihmisten joukossa niin ettei heihin kiinnitetä mitään huomiota.


      • Anne XY
        tunnen... kirjoitti:

        Tampereelta suunnilleen tuon verran transihmisiä, vaikka en edes asu paikkakunnalla. Tilastollisesti Tampereella asuu 30-50 transsukupuolista ja parituhatta transvestiittia. Niin että jos joku tunnistaa muutaman, ne loput liikkuu muiden ihmisten joukossa niin ettei heihin kiinnitetä mitään huomiota.

        Viimeksi kuulin parin vuoden takaa Suomessa olevan 500 transsukupuolista, Tampereella on 4% Suomen väestöstä, siis noin 20 trranssukupuolista tasaisesti jakautuneena. Kun kaupunkeihin meitä kertyy, niin 20-40 voi olla totuus.


      • Niin tai näin
        selitti, kirjoitti:

        että salaa nuo syrjivät mielipiteensä pitääkseen nämäkin asiakkaat joita ei hyväksy. Jos asiakkaat tietäisivät nuo mielipiteet niin vaihtaisivat varmaankin paikkaa. Monikohan tamperelainen transihminen suunnittelee hierojan vaihtamista näiden juttujen jälkeen.

        Kun kaikki tampereen transihmiset vaihtavat hierojaa, niin tämä kaveri voi havaita asiakaskuntansa transihmisten puolesta kaksinkertaistuneen!


      • Kröhöm..
        Anne XY kirjoitti:

        Viimeksi kuulin parin vuoden takaa Suomessa olevan 500 transsukupuolista, Tampereella on 4% Suomen väestöstä, siis noin 20 trranssukupuolista tasaisesti jakautuneena. Kun kaupunkeihin meitä kertyy, niin 20-40 voi olla totuus.

        Foorumien jäsenmäärä on julkista tietoa ja Suomen kahdella ftm-foorumilla on yli 300 jäsentä. Kaikki Suomen ftm:t eivät todellakaan ole sinne kirjautuneet. Ja sen lisäksi vielä mtf:t ja olisko heitä enemmän? Joten kyllä tuo 500 kuulostaa liian pieneltä.

        Tiedän ftm:iä, jotka ovat saaneet turpaansa ihan muuten vaan kadulla ja jotain on kai homoksikin luultu. Voisiko tässä olla selitys sille, että joku on pyytänyt hakattuaan anteeksi, kun ei tajunnut toisen olevan nainen?


      • siv. seur
        Kröhöm.. kirjoitti:

        Foorumien jäsenmäärä on julkista tietoa ja Suomen kahdella ftm-foorumilla on yli 300 jäsentä. Kaikki Suomen ftm:t eivät todellakaan ole sinne kirjautuneet. Ja sen lisäksi vielä mtf:t ja olisko heitä enemmän? Joten kyllä tuo 500 kuulostaa liian pieneltä.

        Tiedän ftm:iä, jotka ovat saaneet turpaansa ihan muuten vaan kadulla ja jotain on kai homoksikin luultu. Voisiko tässä olla selitys sille, että joku on pyytänyt hakattuaan anteeksi, kun ei tajunnut toisen olevan nainen?

        Lähemmä 400 jäsentä siellä on.


      • Muut on stealth
        Laske itse kirjoitti:

        Montako transsia tampereelta löytää?

        5-10 enintään.

        Löytämisen suhteen luku 5-10 voi ollakin totta.


      • Suomessa on
        Muut on stealth kirjoitti:

        Löytämisen suhteen luku 5-10 voi ollakin totta.

        tuhansia transsukupuolisia, mutta montako heistä on hoidettu se on eri asia.


      • Älä puhu paskaa
        asiakaspalvelija kirjoitti:

        Et ole ilmeisesti saanut kunnollista koulutusta asiakaspalvelusta tai sitten koulutuksessa on unohdettu täysin erityisryhmien asiakaspalvelukoulutus. Onneksi ainakin jotkut koulutuspaikat ovat huomioineet tämän ja näyttää siltä että se on tarpeen.

        Vaikka joku käyttäisikin itsestään ironisesti nimitystä transu, ei se edellytä sitä että se olisi hyväksyttävää. Varmaankin kutsut myös romaneja mustalaisiksi tai jopa manneiksi koska joku heistä on jopa televisiossa käyttänyt kyseistä nimitystä. Fiksu ihminen korjaa puhutteluaan heti ensimmäisestä huomautuksesta että kyseessä on loukkaava nimitys. Loukkaavan nimityksen käyttäminen edelleen osoittaa ihmisen väheksyvän ja syrjivän kohderyhmää. Selittelysi on erittäin läpinäkyvää ja osoittaa selvästi että "suvaitset" kyseisiä ihmisiä vain sen takia että he maksavat palkkasi. Parempi onkin ettet paljasta todellista luonnettasi koska kyseiset syrjityt ihmiset voivat levittää tiedon niille "hyville" asiakkaillesi, koska sellaisiakin ihmisiä on jotka todellakin hyväksyvät transihmiset eikä vain suvaitse heitä (pakosta). Olet kyllä kertonut ehkä liikaakin joten sinut voidaan tunnistaa kertomuksesi perusteella ja asiakaskuntasi voi kokea oudon vähenemisen. Mutta ehkäpä olet vain tyytyväinen että tällaiset epämääräiset ihmiset poistuvat häiritsemästä sinua.

        En ole koskaan kysellyt miten jonkin palveluntarjoaja suhtautuu minuun, se ei ole tarpeen. Ehkäpä transut (=transvestiitit) ovat tästä tarkempia kun sieltä naisten vaatteiden alta paljastuukin mies, niin joku asiakaspalvelija voi joko nauraa tai kauhistua. Olen käynyt useilla hierojilla tai kosmetologeilla, enkä ole kertonut taustastani, eikä työn tehnytkään ole asiasta maininnut puoleen tai toiseen. Esimerkiksi fysioterapiassa olen saanut määrättyjä jumppaohjeita nimenomaan naisille kohdistettuna (kyseiset ohjeet ovat erilaiset naisille ja miehille).

        Kirjoitat että virkaveljesi kertoi keskustelusta. Jotakin osoittaa käytöksestäsi että tulit tänne kirjoittamaan omia kommenttejasi ja ne olivat heti syrjiviä ja vähätteleviä. Kyselet mitä asiatonta olet kirjoittanut ja ihmettelet kun syytetään halventamisesta. Et ehkä huomannut mutta kirjoitustyylisi osoitti heti mitä mieltä olet transihmisistä. Toistuva transuttelukin osoittaa selvää halveksumista. Vaikka sinulle vastattiin räväkästi, fiksu ihminen ei provosoituisi tuosta vaan vastaisi asiallisesti ja ottaisi huomioon mm. tuon loukkaavan nimityksen eikä käyttäisi sitä enää.

        Uskoisin että ne viisi "meikäläistä" löytyisi helposti jos uskaltautuisit tuollaiseen julkiseen tilaisuuteen. Siinähän olisi vaara että menettäisit omat kasvosi ja negatiivisen maineen vuoksi menettäisit suurimman osan asiakkaistasi. Voisin jo nähdä iltapäivälehtien lööpit: "Yrittäjä syrjii asiakkaita laittomasti!" Ehkäpä tasa-arvovaltuutettukin kiinnostuisi mielipiteistäsi. Meistä aika moni on julkisuudessa omilla kasvoillaan ja nimellään, jopa siten että tausta tiedetään. Mutta eiköhän niitä tuntemattomiakin transsukupuolisia naisia löytyisi riittävä määrä arvioitavaksi.

        Onneksi en asu Mansessa, joten vaara joutua sinun tai virkaveljesi asiakkaaksi on melkoisen vähäinen. Toivottavasti teikäläisiä ei löydy kovin paljon enemmän.

        Hyvin harva ts uskaltautuu julkisuuteen omalla kuvallaan ja omalla nimellään. Suurin osa pelkää ettei vaan kukaan saa tietää taustaa.


    • käsistäjoo

      Käsistä, siis lähinnä sormista sen näkee

      • Voi nähdä

        Kädet ja muutama muukin voi viitata transtaustaan, mutta mikään varma todiste se ei ole. Osalla pitkistä cisnaisista on oikeasti aika miesmäiset kädet. Ja kaikilla transnaisilla ei ole isot kädet.


      • luuloa vaan
        Voi nähdä kirjoitti:

        Kädet ja muutama muukin voi viitata transtaustaan, mutta mikään varma todiste se ei ole. Osalla pitkistä cisnaisista on oikeasti aika miesmäiset kädet. Ja kaikilla transnaisilla ei ole isot kädet.

        Ei todellakaan pysty. CIS naisilla työkin vaikuttaa minkälaisiksi kädet ja sormet muokkautuvat vuosien mittaan. Raskasta työtä käsillään tehneen naisen kädet ovat samanlaiset kuin miehelläkin. Vastaavasti käsiä säästävää työtä tekevällä miehellä voi olla hyvinkin naiselliset kädet. Usein transnaiset vielä hoitavat käsiään kuten muutakin ulkonäköään muita naisia paremmin, joten kädetkin ovat hyvässä kunnossa.


      • Tietoa sitäkin enemm
        luuloa vaan kirjoitti:

        Ei todellakaan pysty. CIS naisilla työkin vaikuttaa minkälaisiksi kädet ja sormet muokkautuvat vuosien mittaan. Raskasta työtä käsillään tehneen naisen kädet ovat samanlaiset kuin miehelläkin. Vastaavasti käsiä säästävää työtä tekevällä miehellä voi olla hyvinkin naiselliset kädet. Usein transnaiset vielä hoitavat käsiään kuten muutakin ulkonäköään muita naisia paremmin, joten kädetkin ovat hyvässä kunnossa.

        Luusto ei muutu, kämmenen rakenne paljastaa 90% tapauksista biologisen sukupuolen.
        Kämmenen lihakset muokkautuvat työssä, mutta luut ei. Ja nykyään ei paljon ole raskaita töitä joissa lihaksisto muokkautuu.

        TS naisen kädet on miehen kokoa, ei se pienene.


      • Meneekö pieleen
        Tietoa sitäkin enemm kirjoitti:

        Luusto ei muutu, kämmenen rakenne paljastaa 90% tapauksista biologisen sukupuolen.
        Kämmenen lihakset muokkautuvat työssä, mutta luut ei. Ja nykyään ei paljon ole raskaita töitä joissa lihaksisto muokkautuu.

        TS naisen kädet on miehen kokoa, ei se pienene.

        Mutta onhan kenkäsikin vain 39.


      • mitä vain sanot
        Tietoa sitäkin enemm kirjoitti:

        Luusto ei muutu, kämmenen rakenne paljastaa 90% tapauksista biologisen sukupuolen.
        Kämmenen lihakset muokkautuvat työssä, mutta luut ei. Ja nykyään ei paljon ole raskaita töitä joissa lihaksisto muokkautuu.

        TS naisen kädet on miehen kokoa, ei se pienene.

        Olet oikeassa siinä ettei luusto muokkaudu töissä, eikä se muokkaudu hormonihoidoissakaan mutta muuten puhut kukkua. Lihasten pienentyminen voi pienentää käsiä paljonkin ja on vielä paljon täysi-ikäisiä ihmisiä, jotka ovat tehneet fyysisiä töitä.

        Minun käteni ovat kokoa 7,5 naisten käsineissä, sama kuin monella naispuolisella ystävälläni tai tutulla. Tämän suuntaista on monilla muillakin ja naisten käsinekoot menee aina 8,5 asti, joskus harvoin jopa 9. Vaihtelua siis on jo kauppojen valikoimissa syystä. Tietenkin toisilla on isommat lapiot, mutta joillain vielä pienemmätkin. Tunnen miehiä joilla käsinekoko huitelisi jossain 6-6,5 paikkeilla, sen verran sirot ja pienet kädet heillä on, eivätkä ole teeässiä tai muutakaan.

        Kädet ovat isot jos ovat. Kaikilla ei ole, sukupuolesta riippumatta. Se niistä miehen käsistäsi. Mutta sinähän vain haluat trollailla.


      • Käry käy
        mitä vain sanot kirjoitti:

        Olet oikeassa siinä ettei luusto muokkaudu töissä, eikä se muokkaudu hormonihoidoissakaan mutta muuten puhut kukkua. Lihasten pienentyminen voi pienentää käsiä paljonkin ja on vielä paljon täysi-ikäisiä ihmisiä, jotka ovat tehneet fyysisiä töitä.

        Minun käteni ovat kokoa 7,5 naisten käsineissä, sama kuin monella naispuolisella ystävälläni tai tutulla. Tämän suuntaista on monilla muillakin ja naisten käsinekoot menee aina 8,5 asti, joskus harvoin jopa 9. Vaihtelua siis on jo kauppojen valikoimissa syystä. Tietenkin toisilla on isommat lapiot, mutta joillain vielä pienemmätkin. Tunnen miehiä joilla käsinekoko huitelisi jossain 6-6,5 paikkeilla, sen verran sirot ja pienet kädet heillä on, eivätkä ole teeässiä tai muutakaan.

        Kädet ovat isot jos ovat. Kaikilla ei ole, sukupuolesta riippumatta. Se niistä miehen käsistäsi. Mutta sinähän vain haluat trollailla.

        SInä haluat uskoa oikeaksi vain oman kantasi. Ole sitten siinä harhaluulossa ihan vapaasti.

        Käden koko ei ole ratkaiseva, vaan malli. Naisella on kapeampi ja miehellä leveä.
        Ja lihaksisto surkastuu käsissäkin kun työtehtävät kevenee koneiden ansiosta.


      • itseltäsi kävi hajut
        Käry käy kirjoitti:

        SInä haluat uskoa oikeaksi vain oman kantasi. Ole sitten siinä harhaluulossa ihan vapaasti.

        Käden koko ei ole ratkaiseva, vaan malli. Naisella on kapeampi ja miehellä leveä.
        Ja lihaksisto surkastuu käsissäkin kun työtehtävät kevenee koneiden ansiosta.

        Itse sinä tässä haluat uskoa vain oman kantasi. Luulet että miesten ja naisten käsissä on jotkut todella selkeät mallituntomerkit joista ei poikkea kukaan yhtään ja että missään nimessä yksikään miehen käsi ei voi olla sirompi tai jopa kapeampi kuin toisten naisten valtavasti vaihtelevat kädet.

        Elät jossain ihmeellisessä sukupuolistereotypiamaailmassa jossa sinulle naista edustaa hoikka 20v tyttö mediakuvastosta. En minä kiellä, etteikö tilastollisesti nuo luustopiirteet eroaisi, mutta tiedostan että poikkeamaa on paljon ja että prosessit käyneiden naisten tapauksessa kaiken lisäksi se muu normaali naisellinen olemus lisää sitä sopivuuden tuntua myös siihen miltä kädet näyttävät. Nuo mainitsemasi leveyserot ovat niin pieniä merkkejä, että niitä harva ihminen osaa katsoa vaikka se joillakin olisi olemassakin.

        Väitteesi siitä, että käsien luustosta voi tunnistaa voi pitää paikkansa välillä, muttei läheskään aina, eikä ihmiset toisten käsiä varta vasten tuijota muutenkaan. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta 99,99999% ihmisistä ei ole liikkeellä jatkuvasti TS:iä bongailemassa. Se nyt vaan on ikävä tosiasia (sinulle), että edes sinä et sitä monessa tapauksessa huomaisi, vaikka kuinka luulet nyt.


      • Höpö väite
        itseltäsi kävi hajut kirjoitti:

        Itse sinä tässä haluat uskoa vain oman kantasi. Luulet että miesten ja naisten käsissä on jotkut todella selkeät mallituntomerkit joista ei poikkea kukaan yhtään ja että missään nimessä yksikään miehen käsi ei voi olla sirompi tai jopa kapeampi kuin toisten naisten valtavasti vaihtelevat kädet.

        Elät jossain ihmeellisessä sukupuolistereotypiamaailmassa jossa sinulle naista edustaa hoikka 20v tyttö mediakuvastosta. En minä kiellä, etteikö tilastollisesti nuo luustopiirteet eroaisi, mutta tiedostan että poikkeamaa on paljon ja että prosessit käyneiden naisten tapauksessa kaiken lisäksi se muu normaali naisellinen olemus lisää sitä sopivuuden tuntua myös siihen miltä kädet näyttävät. Nuo mainitsemasi leveyserot ovat niin pieniä merkkejä, että niitä harva ihminen osaa katsoa vaikka se joillakin olisi olemassakin.

        Väitteesi siitä, että käsien luustosta voi tunnistaa voi pitää paikkansa välillä, muttei läheskään aina, eikä ihmiset toisten käsiä varta vasten tuijota muutenkaan. Tämä voi tulla yllätyksenä, mutta 99,99999% ihmisistä ei ole liikkeellä jatkuvasti TS:iä bongailemassa. Se nyt vaan on ikävä tosiasia (sinulle), että edes sinä et sitä monessa tapauksessa huomaisi, vaikka kuinka luulet nyt.

        ”kaiken lisäksi se muu normaali naisellinen olemus lisää sitä sopivuuden tuntua myös siihen miltä kädet näyttävät”
        Taas hyvin nähdään kuinka suuri on itsepetoksen voima. Asia on juuri päinvastoin. Kun muu ruumis on naisen ja käsissä miehiset tuntomerkit, se päinvastoin korostaa eroa. Kannattaa pitää rukkasia aina, oli sitten sisällä tai kesä.


      • Muu ruumis
        Höpö väite kirjoitti:

        ”kaiken lisäksi se muu normaali naisellinen olemus lisää sitä sopivuuden tuntua myös siihen miltä kädet näyttävät”
        Taas hyvin nähdään kuinka suuri on itsepetoksen voima. Asia on juuri päinvastoin. Kun muu ruumis on naisen ja käsissä miehiset tuntomerkit, se päinvastoin korostaa eroa. Kannattaa pitää rukkasia aina, oli sitten sisällä tai kesä.

        Aniharvalla kädet ovat paljastavin menneisyydestä kertova ominaisuus. Eiköhän eri transtaustaisilla naisilla ole 200 erilaista epänaisellista ominaisuutta, eikä kädet ole niistä sadan yleisimmän syyn joukossa.

        Ehkä teissä tunnistajissakin on sääri-, rinta- perse- ja harvinaisimpana kaikista käsimiehiä.


      • Paljon muutakin
        Muu ruumis kirjoitti:

        Aniharvalla kädet ovat paljastavin menneisyydestä kertova ominaisuus. Eiköhän eri transtaustaisilla naisilla ole 200 erilaista epänaisellista ominaisuutta, eikä kädet ole niistä sadan yleisimmän syyn joukossa.

        Ehkä teissä tunnistajissakin on sääri-, rinta- perse- ja harvinaisimpana kaikista käsimiehiä.

        Totta!

        Mutta kädet näkee aika usein, harva meistä on sisällä kämmenet peitettyinä. Vaikka varsinkin näin talvella muu kroppa onkin piilotettu paksuihin vaateisiin.

        Puhe ja kävelytapa ovat myös talvella helppoja tapoja tunnistaa transut.


      • *Jeesus*
        Paljon muutakin kirjoitti:

        Totta!

        Mutta kädet näkee aika usein, harva meistä on sisällä kämmenet peitettyinä. Vaikka varsinkin näin talvella muu kroppa onkin piilotettu paksuihin vaateisiin.

        Puhe ja kävelytapa ovat myös talvella helppoja tapoja tunnistaa transut.

        Kerrropas miten se puhe- ja kävelytapa eroaa muiden ihmisten vastaavista?


      • *Jumala*
        Paljon muutakin kirjoitti:

        Totta!

        Mutta kädet näkee aika usein, harva meistä on sisällä kämmenet peitettyinä. Vaikka varsinkin näin talvella muu kroppa onkin piilotettu paksuihin vaateisiin.

        Puhe ja kävelytapa ovat myös talvella helppoja tapoja tunnistaa transut.

        Kerro myös se mitä sitten teet kun "tunnistat" jonkun "transuksi"? Juoksetko kenties peloissasi karkuun?


      • Elvis Persley
        *Jumala* kirjoitti:

        Kerro myös se mitä sitten teet kun "tunnistat" jonkun "transuksi"? Juoksetko kenties peloissasi karkuun?

        Silloin kun ’nainen’ kävelee kun katupoika ja kantaa käsilaukkua olalla kun rynnäkkökivääriä, niin tiettyjä viitteitä antaa. Ja jos äänikin on vielä kun krapula-aamun kaljabasso, niin aina on selvempää. Ja jos tällainen esittää vielä naisen henkilöpaperit, niin silloin hän ei ole ainakaan transvestiitti.

        Eräs viimeaikoina nimellään ja naamallaan julkisuuteen tullut TS näytti kohtalaisen naiselliselta hänestä otetussa valokuvassa. Mutta tietysti hän on myös maskeerattu ko kuvaa varten. Kyseistä henkilöä kun näkee luonnossa, niin ei kukaan voi erehtyä taustasta, ei edes ennen kun hän tuli julkisuuteen. Naama kun… ja kävely muistuttaa enemmän marssimista.

        Mutta valokuvaaja hallitsi asiansa ja onnistui ottamaan kuvat josta ei pystyisi tunnistamaan ellei tietäisi.


        Ja kun kerran kysyit: Minä transun nähdessäni totean mielessäni, että ”Taas sinä yksi menee!”. En pelkää, olen lähinnä huvittunut


      • ihmettelen tollasia
        Elvis Persley kirjoitti:

        Silloin kun ’nainen’ kävelee kun katupoika ja kantaa käsilaukkua olalla kun rynnäkkökivääriä, niin tiettyjä viitteitä antaa. Ja jos äänikin on vielä kun krapula-aamun kaljabasso, niin aina on selvempää. Ja jos tällainen esittää vielä naisen henkilöpaperit, niin silloin hän ei ole ainakaan transvestiitti.

        Eräs viimeaikoina nimellään ja naamallaan julkisuuteen tullut TS näytti kohtalaisen naiselliselta hänestä otetussa valokuvassa. Mutta tietysti hän on myös maskeerattu ko kuvaa varten. Kyseistä henkilöä kun näkee luonnossa, niin ei kukaan voi erehtyä taustasta, ei edes ennen kun hän tuli julkisuuteen. Naama kun… ja kävely muistuttaa enemmän marssimista.

        Mutta valokuvaaja hallitsi asiansa ja onnistui ottamaan kuvat josta ei pystyisi tunnistamaan ellei tietäisi.


        Ja kun kerran kysyit: Minä transun nähdessäni totean mielessäni, että ”Taas sinä yksi menee!”. En pelkää, olen lähinnä huvittunut

        Katsopa uudelleen kadulla käveleviä CIS-naisia. Suurin osa löntystelee kuten miehetkin, eikä sitä laukkuakaan niin kovin sievästi kanneta. Melko suuri osa naisista raahaa reppua kuten metsurit metsätöissä. Kyllä ne mallielkeet jäävät esiintymistilanteisiin. Minäkin ihmettelen kun tiiteille opetetaan missikävelyä ja naisellisia maneereita, joita normaali nainen ei toteuta.

        Nämä kirveelläveistettynaamaiset transnaiset ovat selvä vähemmistö. Suurin osa transnaisista menee ohitsesi huomaamattasi koska sulautuvat muiden naisten joukkoon täydellisesti.

        Mitä huvittavaa transsukupuolisuudessa on? Monelle se on elämän ja kuoleman kysymys, mutta sinähän taidat nauraa uutisille jossa kerrotaan itsemurhista.


      • Miksi ottaa paineita
        ihmettelen tollasia kirjoitti:

        Katsopa uudelleen kadulla käveleviä CIS-naisia. Suurin osa löntystelee kuten miehetkin, eikä sitä laukkuakaan niin kovin sievästi kanneta. Melko suuri osa naisista raahaa reppua kuten metsurit metsätöissä. Kyllä ne mallielkeet jäävät esiintymistilanteisiin. Minäkin ihmettelen kun tiiteille opetetaan missikävelyä ja naisellisia maneereita, joita normaali nainen ei toteuta.

        Nämä kirveelläveistettynaamaiset transnaiset ovat selvä vähemmistö. Suurin osa transnaisista menee ohitsesi huomaamattasi koska sulautuvat muiden naisten joukkoon täydellisesti.

        Mitä huvittavaa transsukupuolisuudessa on? Monelle se on elämän ja kuoleman kysymys, mutta sinähän taidat nauraa uutisille jossa kerrotaan itsemurhista.

        "...sinähän taidat nauraa uutisille jossa kerrotaan itsemurhista..."

        Kun kerran kysyit taas:
        En naura. Mutta ei jonkun tuntemattoman itsemurha hetkauta minua millään lailla.

        Miksi minun pitäisi siitä mitään välittää?


      • Onkos tuon
        Elvis Persley kirjoitti:

        Silloin kun ’nainen’ kävelee kun katupoika ja kantaa käsilaukkua olalla kun rynnäkkökivääriä, niin tiettyjä viitteitä antaa. Ja jos äänikin on vielä kun krapula-aamun kaljabasso, niin aina on selvempää. Ja jos tällainen esittää vielä naisen henkilöpaperit, niin silloin hän ei ole ainakaan transvestiitti.

        Eräs viimeaikoina nimellään ja naamallaan julkisuuteen tullut TS näytti kohtalaisen naiselliselta hänestä otetussa valokuvassa. Mutta tietysti hän on myös maskeerattu ko kuvaa varten. Kyseistä henkilöä kun näkee luonnossa, niin ei kukaan voi erehtyä taustasta, ei edes ennen kun hän tuli julkisuuteen. Naama kun… ja kävely muistuttaa enemmän marssimista.

        Mutta valokuvaaja hallitsi asiansa ja onnistui ottamaan kuvat josta ei pystyisi tunnistamaan ellei tietäisi.


        Ja kun kerran kysyit: Minä transun nähdessäni totean mielessäni, että ”Taas sinä yksi menee!”. En pelkää, olen lähinnä huvittunut

        mainitsemasi ts naisen kuva jossain nähtävissä?


    • 16+2

      aika vitun spedeilyy tää et yritetään tunnistaa et kuka on trans :D
      must on iha vitun sama tunnistaako mut joku vai ei, enkä vittujakaa välitä jos joku nyt ei satu hyväksyy, au au jos joku nyt vastaan :D
      kertoo vaan transihmisen omast huonost itsetunnosta, jos pelkää et joku tunnistaa taustan, ei sitä millään pysty täysin menneisyytään kummiskaa piilottaa 8)
      mut on tääki naurettavaa et jotkut tulee selittää et miten transihminen tunnistetaan :D eiks ihmisillä oo oikeesti omaa elämää :DDDD
      mä nyt olen aika vaikeesti tunnistettavissa, koska sen verran nuori, mut en epäilis etteikö joku tunnistas/näkis mun transtaustaa, mut väliäköö tuolla 8)
      toisaalt en pyöri taas hirveemmin muiden transihmistenseuras, liikaa semmost sekoo porukkaa ja monella itsetunto liian huono, jne itkee et kuinka maailma potkii päähän ja hakemalla hakee hyväksyntää, ei sitä hyväksyntää hakemalla hakematta, sensaa tai sitten ei saa 8)
      voi sitä saada paskaa niskaansa muunki takia ja ihmiset nyt vaan on julmia toisiaan kohtaan, et aina sitä joku keksii seikan mist vittuilla 8)

      ainoo mitä sanon, et jos pelkäät paljastumista tai ettet saa hyväksyntää, älä hakeudu prosessiin 8)
      ja tiitit nyt on asia erikseen :D

      vaik ite nyt oon transsukupuolinen, niin emmä ymmärrä silti tiittejä et miten voi samaa aikaa olla mies että nainen :D

      • oijgoihguihg

        Aika kova kundi olet syrjimään kaikkia muita paitsi itseäsi. Toiset TS:t on sekoja eikä niiden porukassa pidä kulkea. Tiittejä et ymmärrä, entä homoja tai lesboja. Vai oletko itse lesbo joten hyväksyt sen ryhmän. En juokse karkuun jos joku toinen TS haluaa keskustella kanssani, vaikka nykyisin se tapahtuu aika harvoin. Hyväksyn jopa senkin että joku mies haluaa hetkellisesti eläytyä naisen elämään. Ymmärrän myös tuota hyvin suurta naisjoukkoa joka haluaa elää täyspäiväisesti äijäroolissa kun se sopii heidän elämäänsä parhaiten. Ei siinä tunne itseään yhtään sen paremmaksi jos naureskelee ja väheksyy muita vähemmistöihmisiä.


      • sit vaan

        Joissain tilanteissa taustan paljastuminen voi aiheuttaa väkivaltariskin, joten pelkästä huonosta itsetunnosta ei ole välttämättä kyse.


      • toinen ts
        oijgoihguihg kirjoitti:

        Aika kova kundi olet syrjimään kaikkia muita paitsi itseäsi. Toiset TS:t on sekoja eikä niiden porukassa pidä kulkea. Tiittejä et ymmärrä, entä homoja tai lesboja. Vai oletko itse lesbo joten hyväksyt sen ryhmän. En juokse karkuun jos joku toinen TS haluaa keskustella kanssani, vaikka nykyisin se tapahtuu aika harvoin. Hyväksyn jopa senkin että joku mies haluaa hetkellisesti eläytyä naisen elämään. Ymmärrän myös tuota hyvin suurta naisjoukkoa joka haluaa elää täyspäiväisesti äijäroolissa kun se sopii heidän elämäänsä parhaiten. Ei siinä tunne itseään yhtään sen paremmaksi jos naureskelee ja väheksyy muita vähemmistöihmisiä.

        No ethän sinäkään halua olla missään tekemisissä toisten ts:ien kanssa.


      • oijgoihguihg
        toinen ts kirjoitti:

        No ethän sinäkään halua olla missään tekemisissä toisten ts:ien kanssa.

        Väitinkö jossakin niin?

        "En juokse karkuun jos joku toinen TS haluaa keskustella kanssani, vaikka nykyisin se tapahtuu aika harvoin."

        Tapaan joskus transihmisiä, mutta en hakeudu erityisesti heidän seuraansa. Muitakin ihmisiä on maailmassa ja ilmeisesti viihdyn heidän seurasaan enemmän. Aikaa ei jää, eikä oikein kiinnostustakaan, istumiseen baareissa tai vertaisryhmissä TS:ien kanssa. Mutta enhän olekaan transsukupuolinen kuten tuo aiempi kirjoittaja, vaan nainen jolla on omat kiinnostuksen kohteensa.


      • 16+3
        sit vaan kirjoitti:

        Joissain tilanteissa taustan paljastuminen voi aiheuttaa väkivaltariskin, joten pelkästä huonosta itsetunnosta ei ole välttämättä kyse.

        Niinpä, mutta kun valitsee oikein seuransa, väkivaltariski on olematon.


      • Rva läpimeno
        16+3 kirjoitti:

        Niinpä, mutta kun valitsee oikein seuransa, väkivaltariski on olematon.

        Kadulla kävellessä ei oikein voi valita seuraansa. Asiaan myös vaikuttaa sukupuoli. Jos kirjoittaja oli ftm, miltä hän vaikutti, silloin ei saa niin herkästi turpaan ja läpimeno on muutenkin helpompaa.


      • nainen kuin muutkin
        Rva läpimeno kirjoitti:

        Kadulla kävellessä ei oikein voi valita seuraansa. Asiaan myös vaikuttaa sukupuoli. Jos kirjoittaja oli ftm, miltä hän vaikutti, silloin ei saa niin herkästi turpaan ja läpimeno on muutenkin helpompaa.

        Minä olen mtf eikä vuosien mittaan ole edes uhattu turpiin antamisella. Tänään kohtuullisessa laitamyötäisessä oleva äijä tuijotti silmiin puolen metrin päästä ja kerjäsi 50 senttistä. Puhumalla tuosta selvisin ja kun en antanut, lähti yrittämään muilta. Yöllä kulkiessani vaihdan toiselle puolelle katua jos nuorisojoukko sattuu eteen (niin tekee muutkin yksin tai kaksin liikkuvat naiset).


    • Vaikka tästä

      Kokonaisuudesta!

      Yksittäisistä piirteistä on turha mennä sanomaan mitään varmaa. Mutta kun on useampi piirre jotka antavat viitteitä, niin silloin on aika helppo tunnistaa.

      Liikkumistapa on aika selkeä merkki. Jotkut pystyvät kävelemään naisellisesti kun keskittyvät, mutta eivät jaksa jatkaa sitä pitkään.

      • joopajoojuu

        Moniko tavisnainen kävelee erityisen naisellisesti. Suurin osa löntystelee kuin miehet.

        Eiköhän transtaustainenkin nainen kävele muutaman vuoden kuluttua kuten muutkin naiset.


    • Jumalauda

      Mie oon aina kävellyt naisellisesti, sain kuulla siitä usein. Muutenkin olen perkeleen naisellinen.

    • Koestinen

      Ainakkan näistä julkisuuteen tulleista ei kukaan menisi täydestä, vaikka ei tietäisikään.

      • Yks tämmöinen

        Hyvin pieni osa meistä on julkisuudessa.


    • jee jee

      otsaan on kirjoitettu transnainen :)

      • koko-nainen

        Kas kun en ole huomannut eikä kukaan muukaan ?


    • Niitä riittää

      Katso vaalimainokset läpi ja näet ne helpoimin tunnistettavat.

    • Tänään tyttären lääkärireissulla (viikonloppuna viruskuume) poikettiin paluumatkalla kauppaan ja kaupassa kahvioon kun tytär tarvitsi juotavaa. Satuttiin samaan pöytään yhden mummon ja iäkkäämmän pariskunnan kanssa. Juteltiin kaikkea mahdollista ja mummo sanoi tyttärestä että on niin pitkä että tulee äitiinsä. :)

      Sitä ennen joku toinen mummo varoitti mua kutsumalla kohteliaasti rouvaksi ja sanoi että pitää pitää parempi huoli käsilaukusta ja rahapussista. Olin ottamassa kahviosta kahviani ja tyttären juomia ja mansikkakakkua, kun käsilaukku oli ostoskärryissä.

      Luulis että minäkin kun olen niin isokokoinen, että olis ongelmia mennä läpi. Ei ollut näemmä minkäänlaisia ongelmia.

      • Isojakin naisia on

        Monella vanhuksella on huono näkö


      • Isojakin naisia on kirjoitti:

        Monella vanhuksella on huono näkö

        No nyt sen käsitän!


    • Helppoja kaikki

      Ei ole kukaan koskaan pystynyt osoittamaan, että en olisi jotakuta tunnistanut

      • hbm,kvndj

        Miten sen voisi osoittaa kun olet tunnistanut vain muutaman harvan selvän tapauksen ja suurin osa on mennyt huomaamattasi ohi. Tunnen sen verran transsukupuolisia että pystyn väittämään ettet pystyisi heistä tunnistamaan kuin ehkäpä prosentin tai pari. Olisi kiva järjestää tuollainen "tunnistamistilaisuus" jossa eteesi marssitettaisiin ihmisiä jossa olisi niin tavallisia CIS ihmisä kuin transsukupuolisia. Olet täysin varma että moni TS menisi ohitsesi tunnistamatta ja erehtyisit väittämään tavallisia ihmisiä TS:ksi.


      • Helppoja tunnistaa
        hbm,kvndj kirjoitti:

        Miten sen voisi osoittaa kun olet tunnistanut vain muutaman harvan selvän tapauksen ja suurin osa on mennyt huomaamattasi ohi. Tunnen sen verran transsukupuolisia että pystyn väittämään ettet pystyisi heistä tunnistamaan kuin ehkäpä prosentin tai pari. Olisi kiva järjestää tuollainen "tunnistamistilaisuus" jossa eteesi marssitettaisiin ihmisiä jossa olisi niin tavallisia CIS ihmisä kuin transsukupuolisia. Olet täysin varma että moni TS menisi ohitsesi tunnistamatta ja erehtyisit väittämään tavallisia ihmisiä TS:ksi.

        Järjestä sellainen tunnistustilaisuus.

        Tulet negatiivisesti yllättymään tuloksesta.


      • hbm,kvndj
        Helppoja tunnistaa kirjoitti:

        Järjestä sellainen tunnistustilaisuus.

        Tulet negatiivisesti yllättymään tuloksesta.

        Niitä "järjestetään" säännöllisesti muutaman kerran vuodessa, kuukauden kuluttua on seuraava. Näissä on vaan se haittapuoli että TS ihmisiä on tilastollista esiintyvyyttä runsaammin ja tiedät ennakkoon että heitä on siellä. Mutta jos et tietäisi että jossain ihmisryhmässä on TS ihmisiä, erehtyisit varmasti.

        Jos olet noin pätevä jo ulkonäöstä päättelemään TS:t, sinun pitäisi etsiytyä transtukimusyksikköön asiantuntijajäseneksi.


      • Kolmois-S
        hbm,kvndj kirjoitti:

        Miten sen voisi osoittaa kun olet tunnistanut vain muutaman harvan selvän tapauksen ja suurin osa on mennyt huomaamattasi ohi. Tunnen sen verran transsukupuolisia että pystyn väittämään ettet pystyisi heistä tunnistamaan kuin ehkäpä prosentin tai pari. Olisi kiva järjestää tuollainen "tunnistamistilaisuus" jossa eteesi marssitettaisiin ihmisiä jossa olisi niin tavallisia CIS ihmisä kuin transsukupuolisia. Olet täysin varma että moni TS menisi ohitsesi tunnistamatta ja erehtyisit väittämään tavallisia ihmisiä TS:ksi.

        Ketkä?
        Ainakaan vaalimainoksista ei pysty tunnistamaan kuin ne, jotka itse ovat ilmoittaneet kuuluvansa sukupuolivähemmistöihin (kolme yksilöä). Keidenkään muiden nimet eivät ole tulleet esille.


      • Ei todista mitään
        Kolmois-S kirjoitti:

        Ketkä?
        Ainakaan vaalimainoksista ei pysty tunnistamaan kuin ne, jotka itse ovat ilmoittaneet kuuluvansa sukupuolivähemmistöihin (kolme yksilöä). Keidenkään muiden nimet eivät ole tulleet esille.

        Jos sinä et pysty, se ei tarkoita etten minä pystyisi


      • en usko!
        Ei todista mitään kirjoitti:

        Jos sinä et pysty, se ei tarkoita etten minä pystyisi

        Luettele sitten kaikki vaalipiirit ja äänestysnumerot ehdokkaista jotka sinun mielestäsi on sukupuolivähemmistöön kuuluvia. Paremmin ao. ehdokkaat tuntevat voisi sitten kuitata osuiko vai tuliko huti. Henkilöitä ei tarvitse outata, riittää kun sanoo osuiko vai ei.


      • Silmät auki
        Kolmois-S kirjoitti:

        Ketkä?
        Ainakaan vaalimainoksista ei pysty tunnistamaan kuin ne, jotka itse ovat ilmoittaneet kuuluvansa sukupuolivähemmistöihin (kolme yksilöä). Keidenkään muiden nimet eivät ole tulleet esille.

        Pelkästään vaalimainosten kuvista löytyy vielä ainakin kolme varmaa tapausta. Yhden näistä olet jo itse mennyt vahingossa paljastamaan.

        Heidän nimiään en lähde kertomaan, koska eivät itse ole tulleet kaapista ulos. Mutta kaksi heistä löytyy läntisestä ja yksi keski-suomesta. Yksi näistä on kyllä mennyt ja vaihtanut kuvansa nettiin, sillä vanha kuva paljasti armotta ja heti.


      • Kolmois-S
        Silmät auki kirjoitti:

        Pelkästään vaalimainosten kuvista löytyy vielä ainakin kolme varmaa tapausta. Yhden näistä olet jo itse mennyt vahingossa paljastamaan.

        Heidän nimiään en lähde kertomaan, koska eivät itse ole tulleet kaapista ulos. Mutta kaksi heistä löytyy läntisestä ja yksi keski-suomesta. Yksi näistä on kyllä mennyt ja vaihtanut kuvansa nettiin, sillä vanha kuva paljasti armotta ja heti.

        En ole paljastanut mitään vahingossa. Olen sanonut tuntevani yhden piraateista ja yhden vapauspuolueesta meidän kolmen lisäksi. Rytsy muuten ei enää tuo taustaansa esille, hän on ruvennut yleispoliitikoksi.


      • 4+11
        Kolmois-S kirjoitti:

        En ole paljastanut mitään vahingossa. Olen sanonut tuntevani yhden piraateista ja yhden vapauspuolueesta meidän kolmen lisäksi. Rytsy muuten ei enää tuo taustaansa esille, hän on ruvennut yleispoliitikoksi.

        Sinun tuntemasi piraatti taitaa olla länsi-suomesta?


    • Kolmois-S

      No, anna tulla, olet saanut jo vihjeitä. Pistä lista nimistä, jotka ovat vaaleissa sinun mielestäsi kuvan perusteella transsukupuolisia.
      Tuhannet Suoli24:n loanheittäjät eivät ole huomanneet. Ainoastaan meistä kolmesta on nihkeästi ollut keskustelua. Savolaiseen tyyliin Hetti Rytsy on saanut niskoilleen transfobiaa, muista ei olla transasiaa mitenkään kommentoitu. Sen sijaan montaa muuta listoilla ollutta on revitty senkin edestä. SKP:ssä etenkin Anni Wallenius ja Ibi Love ovat saaneet kuulla kunniansa ja piraateissa on naureskeltu Horsmalahdelle. Joko transihmisiä ei huomata tai sitten me emme ole mikään aihe skandaaleille.

    • Kysyn vaan

      Mikä himo sinulla on repiä kaikki muutkin ts:t julkisuuteen?

      • Kolmois-S

        Ei mikään. Haluan pikemminkin "repiä" sinut paskanpuhujaksi.
        Viestini jouduin kirjoittamaan kahdesti, koska Suoli kaatui kirjoittaessani ekaa viestiä.


      • Oletko aasi?
        Kolmois-S kirjoitti:

        Ei mikään. Haluan pikemminkin "repiä" sinut paskanpuhujaksi.
        Viestini jouduin kirjoittamaan kahdesti, koska Suoli kaatui kirjoittaessani ekaa viestiä.

        Etkö sinä idiootti tajua, että en välttämättä halua kaikkien saavan taustaani selville jos vaikka sattumalta pääsisin eduskuntaan?


      • 17+7
        Oletko aasi? kirjoitti:

        Etkö sinä idiootti tajua, että en välttämättä halua kaikkien saavan taustaani selville jos vaikka sattumalta pääsisin eduskuntaan?

        Onko siinä taustassa jotain hävettävää? Se voisi olla jopa eduksi eduskuntatyössä. Uutenakin edustajana voisi saada asiantuntemuksen vuoksi hyviä vaikuttamispaikkoja.

        Kyllä se tausta kuitenkin paljastuu vuorenvarmasti jos pääset eduskuntaan (jos nyt edes olet ehdokkaana). Siinä vaiheessa joku rahanahne sukulainen tai tuttava paljastaa taustan jollekin Seiskalle tai muulle sensaatiolehdelle vihjepalkkion toivossa.


    • Kolmois-S

      Nämähän ovat pelkkiä oletuksia. Vain kolme on itse outannut itsensä. Jos kukaan pääsee eduskuntaan, on varma, että kunkin kohdalla kaivellaan sellaisia asioita, jossa transsukupuolisuus on pikkuseikka.

    • 11+6

      Laittakaa näkyviin jonkun sellaisen suomalaisen TS:n kuva joka on 'mahdoton' tunnistaa.

      Ei taida olla yhtään ja ainahan voi väittää, ettei ko hlö halua tulla nimellään ja naamallaan julkisuuteen

      • ijgihguiguiad

        Eikös täällä jo vilahtanut joku kirjoittajana (ei siis Heli) jota et varmasti tunnistaisi täällä jaetuista kuvista TS:ksi ellei hän olisi itse kertonut taustastaan.

        Eiköhän ylläpito siivoaisi äkkiä tuollaiset kuvat pois jos joku sivullinen pistäisi niitä tänne näkyville (tai linkkejä) ja kyseinen henkilö saisi tietää siitä.

        Onhan noita suomalaisten täysin läpimenevien TS:ien kuvia netti väärällään, mutta niitä ei löydä sieltä kun taustaa ei ole paljastettu ja kuvat ovat julkistettu muussa yhteydessä. Vaikka tiedänkin jonkun, en outtaa vaikka kuinka vaatisit.


      • Tätäkö halusit?

      • khkjdshg

      • et saa

        On heitä. En anna kuvia. He eivät myöskään pahemmin pyöri hirveästi piireissä huutelemassa itsestään. Useita heitä ei tunnistaisi mitenkään. Ovat tietenkin nuoria.

        Siinähän mangut kuvia harmitukseesi.


      • Todisteet peliin
        ijgihguiguiad kirjoitti:

        Eikös täällä jo vilahtanut joku kirjoittajana (ei siis Heli) jota et varmasti tunnistaisi täällä jaetuista kuvista TS:ksi ellei hän olisi itse kertonut taustastaan.

        Eiköhän ylläpito siivoaisi äkkiä tuollaiset kuvat pois jos joku sivullinen pistäisi niitä tänne näkyville (tai linkkejä) ja kyseinen henkilö saisi tietää siitä.

        Onhan noita suomalaisten täysin läpimenevien TS:ien kuvia netti väärällään, mutta niitä ei löydä sieltä kun taustaa ei ole paljastettu ja kuvat ovat julkistettu muussa yhteydessä. Vaikka tiedänkin jonkun, en outtaa vaikka kuinka vaatisit.

        "Onhan noita suomalaisten täysin läpimenevien TS:ien kuvia netti väärällään, mutta niitä ei löydä sieltä kun taustaa ei ole paljastettu.... "

        Et pysty tuotakaan väitettä oikeaksi todistamaan.


      • Hah!
        Todisteet peliin kirjoitti:

        "Onhan noita suomalaisten täysin läpimenevien TS:ien kuvia netti väärällään, mutta niitä ei löydä sieltä kun taustaa ei ole paljastettu.... "

        Et pysty tuotakaan väitettä oikeaksi todistamaan.

        Miksi helvetissä joku haluaisi näyttää kuviaan tollaselle pöljäkkeelle niin kuin sinä olet. Hajoa kuvattomuuteesi idiootti!


      • Yhteenveto
        Hah! kirjoitti:

        Miksi helvetissä joku haluaisi näyttää kuviaan tollaselle pöljäkkeelle niin kuin sinä olet. Hajoa kuvattomuuteesi idiootti!

        Voimme siis lopettaa riitelyn yhteenvetoon:
        "Todistettavasti läpimeneviä TS naisia ei ole!"


      • Kumma juttu
        et saa kirjoitti:

        On heitä. En anna kuvia. He eivät myöskään pahemmin pyöri hirveästi piireissä huutelemassa itsestään. Useita heitä ei tunnistaisi mitenkään. Ovat tietenkin nuoria.

        Siinähän mangut kuvia harmitukseesi.

        Kumma kun kukaan läpimenevä TS ei tule julkisuuteen.

        Kaikki julkkikset ovat ensi vilkaisulla paljastuvia


      • kjhijoihjsh
        Kumma juttu kirjoitti:

        Kumma kun kukaan läpimenevä TS ei tule julkisuuteen.

        Kaikki julkkikset ovat ensi vilkaisulla paljastuvia

        Miksi kukaan tulisi julkisuuteen sinun mieliksesi? Kuka haluaisi leimautua kun pärjää hienosti muiden ihmisten joukossa ilman että kukaan osaa edes epäillä taustaa.

        Eipä niitä julkkisTS:iä ole kovin monta, suurin osa onkin sitten poissa julkisuudesta ja läpimeneviä.


      • Toinen yhteenveto
        Yhteenveto kirjoitti:

        Voimme siis lopettaa riitelyn yhteenvetoon:
        "Todistettavasti läpimeneviä TS naisia ei ole!"

        Voimme siis lopettaa riitelyn yhteenvetoon:
        "Todistettavasti TS naisista suurin osa on läpimeneviä!"


      • Väärin meni
        Toinen yhteenveto kirjoitti:

        Voimme siis lopettaa riitelyn yhteenvetoon:
        "Todistettavasti TS naisista suurin osa on läpimeneviä!"

        Ei voida. Et ole sitä todistanut


      • Toinen yhteenveto
        Väärin meni kirjoitti:

        Ei voida. Et ole sitä todistanut

        Etkä ole sinäkään pystynyt todistamaan. Pystyn koska tahansa kumoamaan todistuksesi että voit tunnistaa ehdottomasti jokaisen transnaisen. Hankalaahan se voisi olla, koska 100% läpimenevä transnainen ei todennäköisesti halua outtaantua, mutta siihenhän juuri perustat väittämäsi kun luotat ettei asiaa voida todistaa.


      • Todista sitten
        Toinen yhteenveto kirjoitti:

        Etkä ole sinäkään pystynyt todistamaan. Pystyn koska tahansa kumoamaan todistuksesi että voit tunnistaa ehdottomasti jokaisen transnaisen. Hankalaahan se voisi olla, koska 100% läpimenevä transnainen ei todennäköisesti halua outtaantua, mutta siihenhän juuri perustat väittämäsi kun luotat ettei asiaa voida todistaa.

        En minä ole väittänyt tunnistavani jokaisen, vaan ainoastaan suurimman osan. Kumoa tämä väite (ja todista oikeaksi) jos pystyt.

        Voi joku täysin läpimenevä ollakin, mutta he ovat hyvin harvinaisia. Meikattuna, tarkkaan valitusta kuvakulmasta melkein kenestä tahansa voi saada valokuvan josta tunnistaminen ei onnistu. Mutta luonnossa he paljastuvat nopeasti ja melkein kaikki.


      • jgoindnhad
        Todista sitten kirjoitti:

        En minä ole väittänyt tunnistavani jokaisen, vaan ainoastaan suurimman osan. Kumoa tämä väite (ja todista oikeaksi) jos pystyt.

        Voi joku täysin läpimenevä ollakin, mutta he ovat hyvin harvinaisia. Meikattuna, tarkkaan valitusta kuvakulmasta melkein kenestä tahansa voi saada valokuvan josta tunnistaminen ei onnistu. Mutta luonnossa he paljastuvat nopeasti ja melkein kaikki.

        Ahaa, alat siis perääntyä! Jos tunnistat sadasta transnaisesta 51 olet todistanut väitteesi oikeaksi vaikka et tunnistanutkaan 49 transnaista.

        Mutta jos joukkoon laitetaan vielä sata CIS naista, löydät heidänkin joukostaan runsaasti transnaisia. Naisten ulkonäkö, pukeutuminen ja käyttätyminen, jopa puheäänikin vaihtelee niin paljon ettet voi olla kaikista täysin varma onko joku CIS vai TS.


      • Todista lisää.
        jgoindnhad kirjoitti:

        Ahaa, alat siis perääntyä! Jos tunnistat sadasta transnaisesta 51 olet todistanut väitteesi oikeaksi vaikka et tunnistanutkaan 49 transnaista.

        Mutta jos joukkoon laitetaan vielä sata CIS naista, löydät heidänkin joukostaan runsaasti transnaisia. Naisten ulkonäkö, pukeutuminen ja käyttätyminen, jopa puheäänikin vaihtelee niin paljon ettet voi olla kaikista täysin varma onko joku CIS vai TS.

        Nyt kun myönsit kantani oikeaksi, niin vot varmaan myöntää senkin, ettet ole todistanut suomessa olevan yhtäkään läpimenevää TS naista.

        Voi niitä jokunen yksittäinen ollakin, mutta sinä et sitä ole todistanut.


      • lopetetaan jankutus
        Todista lisää. kirjoitti:

        Nyt kun myönsit kantani oikeaksi, niin vot varmaan myöntää senkin, ettet ole todistanut suomessa olevan yhtäkään läpimenevää TS naista.

        Voi niitä jokunen yksittäinen ollakin, mutta sinä et sitä ole todistanut.

        Minun ei tarvitse todistaa sitä sinulle koska tiedän itse.


      • Seli seli
        lopetetaan jankutus kirjoitti:

        Minun ei tarvitse todistaa sitä sinulle koska tiedän itse.

        Et siis PYSTY todistamaan.

        Mutta selitys se on tuokin


      • 2+9
        Seli seli kirjoitti:

        Et siis PYSTY todistamaan.

        Mutta selitys se on tuokin

        Et malttanut lopettaa. Täytyyhän saada viimeinen sana


      • Seurannut
        2+9 kirjoitti:

        Et malttanut lopettaa. Täytyyhän saada viimeinen sana

        "Et malttanut lopettaa. Täytyyhän saada viimeinen sana "

        Puhut ilmeisesti itsestäsi?


      • Jaaha ja...
        Seurannut kirjoitti:

        "Et malttanut lopettaa. Täytyyhän saada viimeinen sana "

        Puhut ilmeisesti itsestäsi?

        mielestäsi kukaan muu ei voi puuttua kahden henkilö keskinäiseen väittelyyn kuitenkin nimimerkilläsi pyrit väittämään olevasi ulkopuolinen.

        Vittuileminen taitaa olla kivaa.


      • On kivaa
        Jaaha ja... kirjoitti:

        mielestäsi kukaan muu ei voi puuttua kahden henkilö keskinäiseen väittelyyn kuitenkin nimimerkilläsi pyrit väittämään olevasi ulkopuolinen.

        Vittuileminen taitaa olla kivaa.

        Kyllä voi puuttua. Siksi minäkin puutuin todetessani, että syytät vastapeluriasi siitä, mihin syyllistyt itse!

        Vittuilu tyhmille on kyllä kivaa! Siksi minä tässä sinulle vittuilenkin.


      • Jaaha ja...
        On kivaa kirjoitti:

        Kyllä voi puuttua. Siksi minäkin puutuin todetessani, että syytät vastapeluriasi siitä, mihin syyllistyt itse!

        Vittuilu tyhmille on kyllä kivaa! Siksi minä tässä sinulle vittuilenkin.

        olet siis toinen noista väittelijöistä. Mutta mistä päättelit että minä olisin toinen? Juuri sitä tarkoitin että joku kolmaskin osapuoli voi osallistua keskusteluun. MOT


      • lisää selityksiä

      • kuy
        khkjdshg kirjoitti:

        Ihan kiva kuva tuollainen sammakko.

        Komppaan.


      • Kaikki julkkikset
        Kumma juttu kirjoitti:

        Kumma kun kukaan läpimenevä TS ei tule julkisuuteen.

        Kaikki julkkikset ovat ensi vilkaisulla paljastuvia

        ovat ensi näkemältä paljastuvia koska tiedät jo jutusta millaisesta henkilöstä on kyse. Ei siinä paljoa tarvita, että tietää että TS:stä kestovassa jutussa on ts. Olet sinä melkoinen neropatti.


      • Komea on

      • Jotain rajaa
        Todista sitten kirjoitti:

        En minä ole väittänyt tunnistavani jokaisen, vaan ainoastaan suurimman osan. Kumoa tämä väite (ja todista oikeaksi) jos pystyt.

        Voi joku täysin läpimenevä ollakin, mutta he ovat hyvin harvinaisia. Meikattuna, tarkkaan valitusta kuvakulmasta melkein kenestä tahansa voi saada valokuvan josta tunnistaminen ei onnistu. Mutta luonnossa he paljastuvat nopeasti ja melkein kaikki.

        Ei sentään.

        Oiva Lohtanderista ei naisen näköistä saa tehtyä kukaan kuvaaja


      • asdfghqwerty
        Todista lisää. kirjoitti:

        Nyt kun myönsit kantani oikeaksi, niin vot varmaan myöntää senkin, ettet ole todistanut suomessa olevan yhtäkään läpimenevää TS naista.

        Voi niitä jokunen yksittäinen ollakin, mutta sinä et sitä ole todistanut.

        Sinä et vaan niiden nuorten kanssa varmaan pyöri, kun taidat itse olla keski-ikäinen. Et kai sinä läpimeneviä transihmisiä tapaa, jos pyörit vain jossain nettipalstoilla, tai kenties SETAn kahvi-illoissa, joissa harvemmin näkyy ketään alle 30-vuotiasta.

        Sen lisäksi et tajua yhtään mitään sukupuolen biologiasta. Nuorelle ei yksinkertaisesti ole kehittynyt niitä miehisiä piirteitä, joista sinä heidät voisit tunnistaa. Mutta sinä elätkin mielikuvitusmaailmassa, jossa kaikki pojat ovat kaksimetrisiä raskaan sarjan painijoita syntyessään. Taisit unohtaa, että lapsen ja nuoren aikuisen pitää ensin kasvaa isoksi, ennenkuin on jykevä kaappi. Jos hoito aloitetaan aikaisin, niin ei tapahdu. Sitäpaitsi kaikilla ei edes ole geenejä siihen, että kasvaisi isoksi kaapiksi. Tätähän sinä et tajua, koska et taida paljon nuoria tavata, jos edes ketään, paitsi tietenkin "netti-ihmisiä".

        Turha sinulle on mitään selittää.


    • Näitä on

      Tampereella kauppahallin eräässä kahviossa käy liki joka aamu TS 'nainen' aamukahvilla. Luulee ilmeisesti itseään huomaamattomaksi koska kukaan ei koskaan sano mitään hänelle siitä asiasta.


      Mutta erottuu oikeista naisista niin selvästi, ettei kukaan selvinpäin erehdy.

      • Saa Mari

        Meinasin kerran erehtyä siellä istumaan samaan pöytään jonkun transun kanssa.
        Näytti takaapäin ihan naiselta, naaman kun näin lähti ruokahalut ja vaihdoin paikkaa.


      • Kalastaja Arska

        Sikäli kun on sama henkilö, niin kannattaisi lihottaa. Läski peittäisi hienosti miehiset piirteet


      • wappuheila

        Taidat tuntea tämän tyypin hyvin jos tiedät ettei kukaan koskaan sano mitään hänelle asiasta. Eihän kukaan normaalisti tiedä mitä kellekin on sanottu.


      • Näitä on

        Mutta enää ei käy. Ei ole useaan viikkoon näkynyt siellä.

        Taisi luulla itseään näkymättömäksi mutta nyt kuuli totuuden.


      • siistiix
        Näitä on kirjoitti:

        Mutta enää ei käy. Ei ole useaan viikkoon näkynyt siellä.

        Taisi luulla itseään näkymättömäksi mutta nyt kuuli totuuden.

        Cool story bro.

        Mutta menisitkö nyt jonnekin muuanne trollailemaan?


    • ei fransu

      Somalinainen tuli tänään viereeni istumaan bussissa. Nehän ei miehen viereen istu, tai fransun. Älikkä menin läppp! Oikkee!

    • remington steel

      ääni . Koko. Harrastukset.

      • jkfhknv

        Mikää noista ei ole varma tunnistustapa. Ääntä muokataan leikkauksin ja opiskelemalla. Kaikki transnaiset eivät ole isoraamisia äijänkuvatuksia. Melko harva transnainen harastaa jotain äijämäistä harrastusta ja vastaavasti naiset osallistuvat hyvinkin äijämäisiin harrastuksiin.


    • mvkjejgeöofjriöfjoaf

      Vietin monta tuntia porukassa, jossa oli yksi transvestiitti. Oletin kaikki tavisnaisiksi. Vasta kuultuani nimen, huomasin asianlaidan. Olen itsekin transtaustainen.

      • Sou Not

        Todistaa vaan omasta huonosta havaintokyvystäsi!


      • Yep Yep
        Sou Not kirjoitti:

        Todistaa vaan omasta huonosta havaintokyvystäsi!

        Olet ihan oikeassa.

        Ei transuus itsestään tee kenestäkään trans-tunnistuksen asiantuntijaa


    • aiujksilgdf

      Oon tyttö ja trans en tunne ketää muita trans sukupuolisii tyttöi mut jos oot sano. Mun elämä on sileen aika tylsää äiti ja isi juo melkee koko ilta ittensä känniin ja ne on ketjupolttajia ja mul ei ookku yks kaveri jonka kaa en oo usein oon 10-v, ja oon nörtti vapaa aikani menee koneella istumiseen plaah mitäköhä must tulee aikuisena en o-O En aijo myöntää et oon trans koska isi on homo- bi- lesbo ja trans vastaine ja en haluis olla mikää trans mut ei voi mitää en syntyny pojaks :(

    • Helppi Heikki

      Niitä on kahdenlaisia. Helppoja tunnistettavia ja vieläkin helpommin tunnistettavia.

      • Täällä ei pysty

        ketään kirjoittajista tunnistamaan varmuudella. Sitten se meneekin tuohon naurettavaan arvailuun.


      • 13+14
        Täällä ei pysty kirjoitti:

        ketään kirjoittajista tunnistamaan varmuudella. Sitten se meneekin tuohon naurettavaan arvailuun.

        Olisi kyllä mahtavaa tunnistaa joku transuksi pelkästään nettipalstalle kirjoitetusta tekstistä!

        Onnistuisiko?


    • 9+12

      Niitä on kahdenlaisia.

      Ne jotka tunnistaa heti ja niitä jotka luulevat ettei heitä tunnisteta.

      • 20+2

        "Ne jotka tunnistaa heti ja niitä jotka luulevat ettei heitä tunnisteta."

        Siis tarkoititko tiittejä?


      • Joskus luulee

        tunnistavansa kirjoittajan ja joskus taas ei tunnista. Koskaan ei voi olla varma siitä, että kuka on kirjoittaja-


      • Näin on
        20+2 kirjoitti:

        "Ne jotka tunnistaa heti ja niitä jotka luulevat ettei heitä tunnisteta."

        Siis tarkoititko tiittejä?

        Aloittaja ei puhunut transvestiiteistä, vaan transsukupuolisista.


      • 14+5
        Näin on kirjoitti:

        Aloittaja ei puhunut transvestiiteistä, vaan transsukupuolisista.

        "Aloittaja ei puhunut transvestiiteistä, vaan transsukupuolisista."

        Tämä on jo niin pitkä ja monipolvinen ketju että vastatessa viestiin on syytä käyttää lainausta viestistä johon vastaa. Eihän muuten tiedä mihin jokin epämääräinen teksti viittaa. Eli tähän tapaan kuin tässäkin vaikka nyt tuo kulmanuoli osoittikaakin mihin viestiin tämä vastaus liittyy.


    • Manikyristi Mäntästä

      Sormet kertoo aina totuuden

      • Olipas väite

        Miten muka? Kaikilla transnaisilla ei ole miehisiä lapioita. Minullekin mahtuu hyvin naisten kokoa olevat sormikkaat.

        Ehkäpä sillä Mäntän ainoalla transnaisella on isot kädet.


      • Toinen manikyristi

        Sitä ne sanoo mannetkin...

        Mutta totuus on, että niistä ei erehdy.


      • Mikä on totuus
        Toinen manikyristi kirjoitti:

        Sitä ne sanoo mannetkin...

        Mutta totuus on, että niistä ei erehdy.

        Niin sinä luulet. Mutta varokin vihjailemasta tai väittämästä kavereillesi jotakin mielestäsi transnaiseksi. Voi olla ihan tavallinen mummeli jolla on vaan työssä muokkaantuneet kädet. Tai yleensä he eivät kyllä käykään manikyristillä, siellä käy vain ne sievistelevät konttorirotat.

        Montako transnaista luulet osuneen hoitoosi? Koska transnaisia on olemassa vain promillen osia, edes yhden sellaisen osuminen asiakkaaksesi olisi jo loton päävoittoon verrattava tapahtuma.


    • asdfghqwerty

      Minulla on samankokoiset kädet ja samanpituiset sormet kuin äidillä.

      • Todista !

        Todista väitteesi


      • asdfghqwerty
        Todista ! kirjoitti:

        Todista väitteesi

        Mietin kerran tätä käsijuttua ja ajattelin, että kaikilla naisilla on pidempi etusormi ja lyhyempi nimetön. Minulla on lyhyempi etusormi ja pidempi nimetön. Kun kävin äidin luoda, painettiin kädet yhtään. Yllätys yllätys, äidilläkin oli samat sormien mittasuhteet ja kädet olivat ihan saman kokoiset. Että se siitä myytistä.


      • todistetaakaton
        Todista ! kirjoitti:

        Todista väitteesi

        Minulla on kapeammat ja sirommat kädet kuin keski-ikäisellä äidilläni, mutta pidemmät sormet. En tiedä millaiset kädet hänellä oli nuorempana, mutta...

        En aio todistella mitään.


      • Povaajalle
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Mietin kerran tätä käsijuttua ja ajattelin, että kaikilla naisilla on pidempi etusormi ja lyhyempi nimetön. Minulla on lyhyempi etusormi ja pidempi nimetön. Kun kävin äidin luoda, painettiin kädet yhtään. Yllätys yllätys, äidilläkin oli samat sormien mittasuhteet ja kädet olivat ihan saman kokoiset. Että se siitä myytistä.

        Käykää koettamassa osaako joku ennustaja sanoa kumpi teistä on äiti ja kumpi poika.


      • kaikkikokosmetologej
        Povaajalle kirjoitti:

        Käykää koettamassa osaako joku ennustaja sanoa kumpi teistä on äiti ja kumpi poika.

        Miksi sille pitäisi sanoa kumpi on poika, kun kumpikaan ei ole? Ja miksi pitäisi antaa ennakkotietoja taustoista tai mistään jos halutaan oikeasti testata tunnistaako joku huru-ukko- tai -akkaennustaja kädestä sukupuolittuneita piirteitä vai ei?

        Oletko ikinä nähnyt käsityöläisnaisten käsiä? Suosittelenpa tutustumaan naisiin jotka työstävät päivittäin käsillään raskaita materiaaleja, tai mitä vain missä väännetään ja käännetään ja hiotaan ja hinkataan ja puurretaan. Oletko nähnyt nuoren naisvoimistelijan känsäisiä ja vahvoja kämmeniä? Oletko nähnyt nyrkkeilijänaisten rystysiä? Esimerkkejä riittää vaikka millä mitalla.

        Missä ihmeen Hollywoodissa jotkut elää?


      • asdfghqwerty
        Povaajalle kirjoitti:

        Käykää koettamassa osaako joku ennustaja sanoa kumpi teistä on äiti ja kumpi poika.

        Jotkut äidin kaverit ovat itseasiassa kysyneet, että olenko minä äidin tytär. Samanlaisia kysymyksiä on tullut muutaman kerran kun olen ollut hieman vanhemman naisystäväni seurassa.


      • Miten on
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Jotkut äidin kaverit ovat itseasiassa kysyneet, että olenko minä äidin tytär. Samanlaisia kysymyksiä on tullut muutaman kerran kun olen ollut hieman vanhemman naisystäväni seurassa.

        Uskotko tuohon itsekään?


      • hfnfksjbvjb
        Miten on kirjoitti:

        Uskotko tuohon itsekään?

        Miksi epäilet tuota? Oletko taneli joka on vakaasti sitä mieltä että jokainen transsukupuolinen tunnistetaan. Minäkin olen äitini nuorempi kopio ja useamman kerran luultu itseni vaimoksi. Ei ole mitenkään mahdotonta että transnaista luullaan äitinsä tyttäreksi, mutta sinähän voit uskoa mitä haluat.


      • asdfghqwerty
        Miten on kirjoitti:

        Uskotko tuohon itsekään?

        Onko sinulla transvestiitit ja transsukupuoliset sekaisin? Aloitin hoidot 20-vuotiaana. Olen perkeleen pahoillani jos itse aloitit 50-vuotiaana ja näytät joltain helvetin norsulta. Toivoisin kovasti että sinäkin näyttäisit naiselta, ettei tarvisi istua päivät yöt nettipalstoilla katkerasti panettelemassa muita.


      • mä vain
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Onko sinulla transvestiitit ja transsukupuoliset sekaisin? Aloitin hoidot 20-vuotiaana. Olen perkeleen pahoillani jos itse aloitit 50-vuotiaana ja näytät joltain helvetin norsulta. Toivoisin kovasti että sinäkin näyttäisit naiselta, ettei tarvisi istua päivät yöt nettipalstoilla katkerasti panettelemassa muita.

        Etkö ollut 58?


      • Rohkeasti esiin
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Onko sinulla transvestiitit ja transsukupuoliset sekaisin? Aloitin hoidot 20-vuotiaana. Olen perkeleen pahoillani jos itse aloitit 50-vuotiaana ja näytät joltain helvetin norsulta. Toivoisin kovasti että sinäkin näyttäisit naiselta, ettei tarvisi istua päivät yöt nettipalstoilla katkerasti panettelemassa muita.

        Pistä kuvasi näkyville, niin nähdään kuinka läpimenevä olet.


      • asdfghqwerty
        Rohkeasti esiin kirjoitti:

        Pistä kuvasi näkyville, niin nähdään kuinka läpimenevä olet.

        Juu laita oma pärstäsi vain julkisesti tälle trollipalstalle, että voi kaikki sitten härnätä arkielämässä. Tiedän ihan hyvin kuinka läpimenevä olen, kun tänäänkin kaksi eri kassaneitiä katsoi pankkikorttia, jossa oli vanha pojan nimi, ja totesivat että "ei taida olla oma kortti?" ja siinä joutui sitten selittelemään.

        Ja olen ihan 22. Missähän muistat minun sanoneeni olevan 58?


      • Mä vain
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Juu laita oma pärstäsi vain julkisesti tälle trollipalstalle, että voi kaikki sitten härnätä arkielämässä. Tiedän ihan hyvin kuinka läpimenevä olen, kun tänäänkin kaksi eri kassaneitiä katsoi pankkikorttia, jossa oli vanha pojan nimi, ja totesivat että "ei taida olla oma kortti?" ja siinä joutui sitten selittelemään.

        Ja olen ihan 22. Missähän muistat minun sanoneeni olevan 58?

        Luulin, että olet se provo, joka aloitti hormonit 58-vuotiaana.


      • asdfghqwerty
        Mä vain kirjoitti:

        Luulin, että olet se provo, joka aloitti hormonit 58-vuotiaana.

        Mitä nimimerkkiä hän käyttää?


      • asdfghqwerty
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Mitä nimimerkkiä hän käyttää?

        asdfghqwerty


      • asdfghqwerty
        asdfghqwerty kirjoitti:

        asdfghqwerty

        Olen siis itseni vaimo, mies, äiti ja tytär samanaikaisesti.


      • Cis suinakkoon
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Olen siis itseni vaimo, mies, äiti ja tytär samanaikaisesti.

        Kyseinen henkilö ei käytä koskaan kunnollista nimimerkkiä. Hänelle on myös tyypillistä ulostaa fantasioitaan nuorena hormonien aloittamisesta. Enpä yllättyisi, jos olisit hän.


      • asdfghqwerty
        Cis suinakkoon kirjoitti:

        Kyseinen henkilö ei käytä koskaan kunnollista nimimerkkiä. Hänelle on myös tyypillistä ulostaa fantasioitaan nuorena hormonien aloittamisesta. Enpä yllättyisi, jos olisit hän.

        Tämä on viimeinen viestini tälle trollilaudalle. Pistäköön moderoinnin kuntoon tai vaatikoot vähintään nimimerkkien rekisteröimistä. Hävettää tuhlata tällaiseen aikaa.


      • fmijfjogfiw
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Tämä on viimeinen viestini tälle trollilaudalle. Pistäköön moderoinnin kuntoon tai vaatikoot vähintään nimimerkkien rekisteröimistä. Hävettää tuhlata tällaiseen aikaa.

        No eipä näyttänyt olevan.


      • 18+11
        asdfghqwerty kirjoitti:

        Jotkut äidin kaverit ovat itseasiassa kysyneet, että olenko minä äidin tytär. Samanlaisia kysymyksiä on tullut muutaman kerran kun olen ollut hieman vanhemman naisystäväni seurassa.

        Jos he tietävät, ettei äidilläsi ole tytärtä, niin tottakai he ihmeissään kysyvät sitä sinut nähdessään.

        Vai kysyivätkö he sitä jo ennen kun päätit ryhtyä leikkimään tyttöä?


    • damn it!

      Minulla on pitempi nimetön, miksei jo neuvolassa tajuttu, että olen ftm???

    • höpö-höpö -palsta...

      Mahtava keskustelu :D Viisastuin aivan valtavasti. Kuin jaksatte? :D

    • 15+20

      Sellainen joka luulee olevansa huomaamattomin

    • Tahdissa mars

      Kävelytapa on selvä merkki.
      Naisen lantio- ja reisiluiden kulma sekä jalkaterän leveys on erilainen kun miesten ja kävelytapa paljastaa nopeasti. TS saattaa jaksaa hetken kävellä naisellisesti, mutta nopeasti herpaantuu ja tyyliksi palautuu miehinen marssi-askel.

      • 45737347

        Vaihtelu naisten välillä on liian valtava että TS tuolla tavalla "varmasti" paljastuisi, ja joillakin heistä on normaalisti leveät lantiot.


      • 68435873474

        http://www.biomotionlab.ca/Demos/BMLgender.html

        Tässä näkyy kävelytyylin ja rakenteen erot äärimmäisillään. Mene seuraamaan ihmisiä kadulle ja toteat, että suurin osa jää siihen keskiarvon paikkeille, ja vähemmistö sijoittuu ääripäihin.


      • Anonyymi

        Kuten jostain luin: "Harppoo korkokongissään kyntömiehen vakain askelin"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jostain luin: "Harppoo korkokongissään kyntömiehen vakain askelin"

        No sitten puolet cis-naisistakin on transnaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sitten puolet cis-naisistakin on transnaisia.

        Tuohon mukaan vielä iso vartalo, miehiset mittasuhteet, iso pää, isot kädet ja miehekäs naama, niin a vot.


    • Käry käy

      Niin vaan paljastui se kanadan missityttökin, vaikka yritti peitellä taustaansa.

      Ei löydy läpimenevää tästäkään maasta.

    • idiootit

      Vittu mitä keskustelua

      • Paraskin valittaja

        Näytä itse mallia


    • ........

      Ja sitten joku transfoobikko kaivoi tämän vuosi sitten unhoon painuneen ketjun esiin että pääsee heittämään väitteensä ettei läpimeneviä ole.

    • Anonyymi

      Leveät hartiat ja olematon lantio sekä kokoon nähden pitkä selkä ovat hyviä tuntomerkkejä kuten isot kädetkin. Nää piirteet ei poistu hormonihoidoilla. Usein transnaidilla on alkavaa kaljuuntumista myös eli hiusraja vetäytynyt ja hiukset ohentuneet päälaelta ja ohimoilta josta syystä monilla otsatukka. Äänestä tai kävelytyylistä ei välttämättä huomaa mitään viitteitä transtaustaan. Monet ovat seksuaalisesti huomattavasti aktiivisempia ja korostavat seksuaalisuuttaan kuin bionaiset. Johtuu hormoneista ja kromosomeista.

      • Anonyymi

        Kromosomitko ne määräävät onko mies esimerkiksi alistuva btm?


      • Anonyymi

        Iso pää myös usein. Matala kulmaluu. Jos on paljaat käsivarret, niin miehistä lihaksiston mallia (se miesmallin ojentaja ei vaan katoa sieltä mihinkään, vaikka ottaa hormoneja)


    • Sellainen, jolla on pää kallellaan ja teennäinen prinsessahymy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe