Onko ihan normaalia että työssäoppijaa pidetään töissä 8-9h ja taukoja päivän aikana 1, joka on tarkoitettu ruokailuun, max 15min? Eikö tuo ala olemaan jo vastoin työsuojelulakia?
Varmaan tullut valittua huonoin mahdollinen paikka.
Vitun ABC ja S-ryhmä ei voi muuta sanoa.
Työssäoppimista ravintolakokkina
3
567
Vastaukset
- Vastaan!!!
Kysymykseesi on selvä ja helppo vastaus ...............
ON - exkokkeli
Abc:n niinsanotun kokin hommat ovat ihan eri planeetalta kuin oikean kokin,joka valmistaa ruuan ITSE,ei valmispusseista,ja mauste määrätkin on tarkasti määrätty
- .............
Hei.
Ei tuo todellakaan ole oikein. Työtunteja saa olla vain sen verran, mitä työssäoppimissopimukseesi on kirjoitettu. Opiskelijalla pitää olla oikeus taukoihin, vaikka palkalliset työntekijät eivät niitä jostain syystä pitäisikään. Ja opiskelijana sinä et ole vastuullinen mistään, joten paikka ei saa olla riippuvainen sinusta. Kannattaisi ottaa yhteyttä opettajaan ja kertoa asiasta hänelle. Valitettavasti monet työpaikat hyväksikäyttävät opiskelijoita juuri noin, että teetetään raskasta työtä ilman mitään taukoja ja laitetaan ylitöihin. Ottavathan ne mieluummin ylitöihin sellaisen, jolle ei makseta siitä. Sitten nuoret eivät välttämättä ymmärrä tai uskalla sanoa vastaan. Saatko siellä edes kunnon ohjausta, neuvotaanko sinua, onko ohjaajilla aikaa sinulle ja onko paikassa muuten hyvä olla? Sopisi vain niin hyvin kuvaan, että tuollaisessa paikassa ei muutenkaan ole oikein sisäistetty työssäoppimisen ideaa.
Kannattaa kertoa opettajalle, jonka kanssa voit keskustella, onko tilanteelle tehtävissä jotain ja mitä mieltä opettaja on siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821319Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä651105Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021098Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ1631033Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121019Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103973Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68886Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119801Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121744- 77735