Kirjoitan lähinnä siksi tänne, että olisi mielenkiintoista kuulla, ajatteleeko joku samalla tavalla. En pidä itseäni mitenkään hulluna, sairaana tai muuta vastaavaa. Olen suht normaali lähes 30v. tyttö, sinkku, paljon maailmaa nähnyt. En kuitenkaan ole enään moneen vuoteen ollut vakuuttunut siitä, että maailma on ihana paikka ja että täällä eläminen olisi jotenkin etuoikeutettua. Suoraan sanottuna mulle on ihan sama, vaikka kuolisin. Tietysti mua surettaisi läheisten puolesta, koska he olisivat surullisia, mutta jos se seikka sivuutettaisiin. En todellakaan suunnittele mitään itsemurhaa tai muuta yhtä idioottimaista. Mä en vaan tajua, miten nuoruusvuosien loputtua elämänjano on loppunut ja musta tuntuu, että olen jo nähnyt kaiken, minkä olen halunnutkin nähdä.
Olen miettinyt, voiko tämä johtua siitä, että mulla ei ole miestä eikä lapsia, vaikka tässä iässä pitäisi jo ollakin. Ei ole periaatteessa mitään, minkä puolesta eläisi. Onko tällainen välinpitämättömyys elämää ja kuolemaa kohtaan normaalia?
Ei minua haittaisi, vaikka kuolisin
7
1282
Vastaukset
- on sullakin
vielä eessä. Älä koskaan mieti tuollaisia itsetuhoisia juttuja. Sulla on läheisiä ihmisiä jotka susta välittää. Jeesus sut pelastaa, jos haluat. Nyt on pelastuksen päivä!!!
- joo se ei oo tylsää.
Jesus saattaakin pelastaa se on henkilöstä kiinni näkeekö se asian kaikki puolet vai ei... Tämä ei ole linnunratamme ainoita planeettoja, jotka eivät "tunnu" hyvältä....
Ihan normaalia se on itse toivon kuolevani, mutta en kuole - oon aina samas tilantees. Vituttaa aika paljo.. En tie miten pitäisi muut saada tappamaan itsensä, keinot on aika vähissä.... Sitten olisin taas täällä takaisin hetken päästä. Ei ymmärrä tätä leikkii. Elämä on tylsää. Psykoosissa ei ole kiva olla.. =( - häiriöinen
joo se ei oo tylsää. kirjoitti:
Jesus saattaakin pelastaa se on henkilöstä kiinni näkeekö se asian kaikki puolet vai ei... Tämä ei ole linnunratamme ainoita planeettoja, jotka eivät "tunnu" hyvältä....
Ihan normaalia se on itse toivon kuolevani, mutta en kuole - oon aina samas tilantees. Vituttaa aika paljo.. En tie miten pitäisi muut saada tappamaan itsensä, keinot on aika vähissä.... Sitten olisin taas täällä takaisin hetken päästä. Ei ymmärrä tätä leikkii. Elämä on tylsää. Psykoosissa ei ole kiva olla.. =(Mä kyllä aattelen, että ei ole "normaalia", mutta ehkä sulla on masennusta tms. Mä olen kokenut myös paljon tuota tuntemusta. Mulla on nyt tullut pitkästä aikaa pientä nostetta mun elämään ja kyllä mä oon löytänyt elämälle jotain merkitystä. Mulla on aviomies, mutta ei lapsia, mutta ei kukaan voi elää vain toisen ihmisen takia loppujen lopuksi. Se on aika tuskallista, olen kokenut myös senkin vaiheen.
Mulla on aina ollut valtava halua vaikuttaa yhteiskunnan epäkohtiin ja nyt olen huomannut, että se todella on mahdollista. Varmasti lähintä sydäntäni on tällä hetkellä mielenterveyshoidon parantaminen. Toinen asia minkä puolesta haluan taistella niin on ihmisoikeudet. Siis on toki miljoona muutakin asiaa mitä haluaisin muuttaa maailmassa ja välillä onkin vaikeaa, kun koen sellaista "maailmantuskaa". Kaikkeen ei kuitenkaan yksi ihminen voi vaikuttaa niin on tavallaan tehtävä valinta. Mulle se vaikuttaminen tarkoittaa aktiivista järjestötoimintaa joko poliittista tai sitten vaan ehkä yhdistys mielessä. Vielä oon pysytellyt vähän vähemmän aktiivisena, oman kuntoni takia, että en ylittäisi voimavarojani. Mutta nyt tiedän kanavat mitä kautta vaikuttaa. Sellaista yhden naisen vaikuttamista oon tehnyt koko ajan mielenterveystyön parantamiseksi, mm. kirjoittamalla mielipidekirjoituksia lehtiin pääasiassa kyllä hesariin, on niitä muutama jopa julkaista. Sinne on kyllä vaikea saada mitään läpi. Sitten teen sitä, ihan sillä tavalla, että annan suoraa palautetta jos koen epäkohtia, siis itse siinä tilanteessa välittömästi. Ihan on siitä tullut positiivisia kokemuksia. Tätä olen soveltanut yleisesti muutenkin terveydenhuollossa varmasti tässä on taustalla sekin, että olen hoitaja ammatiltani.
Mutta joo nyt eksyin selittelemäään omia interessejäni, mutta siis ajattelen, että jonkinlainen merkitys elämässä pitää olla. Eihän elämä aina ole mitään ihanaa ja onnellista sen varmasti ymmärrätkin, mutta ei se sellaistakaan musta pidä olla mitä kuvaat.
Tuosta kuolemasta, mä en ole ollenkaan välinpitämätön kuoleman suhteen. Kun mä olen voinut todella huonosti ja tässä voisin pitkään aikaa. Olen siis sairastanut vuosia. Niin olen niin huonossa jamassa, että ajattelin että en kestä enkä jaksa elää näin, että en vaan pysty. Mutta minä taas pelkäsin, että joudun tappamaan itseni, koska elämä on liian sietämätöntä. Toisaalta tossa kohtaa minua täällä piti kiinni aviomies, en halunnut luopua hänestä. Koin myös suurta tuskaa siitä, että olisin tehnyt hänelle jotain niin pahaa. Tappamalla itseni olisin tavallaan siirtänyt oman tuskani hänelle, ehkä hän olisi ollut vuoden kahden päästä samassa jamassa kuin minä olin.
Minä en varmasti koskaan elämässäni pysty sulkemaan kuoleman ovea. Vaikka nytkin minulla on tuollaista nostetta elämssä, niin suhtaudun kyllä tähän todella skeptisesti. Masennukseni on atyyppinen eli siinä vain on välillä parempia jaksoja ja sitten taas romahdan pohjalla. Pientä toivoa on, että aloitin tässä kyllä myös ehkä sadannen uuden masennuslääkken, mutta jospa tämä toimisi. Vielä kyllä olen kotini vanki, mutta on sentään suunnitelmia. Sinulta taas tuntuu puuttuvan ne. Muistan, että joskus koulussa filosofin tunnilla, opettja sanoi että jokaisella ihmisella pitää olla telos, eli päämäärä elämässään.
Ehkä näin alkajaiseksi voisit tehdä beckin masennustestin, löytyy kun netistä googlettamalla. Siitä saisit vähän suuntaa, että voisiko kysymys olla jonkinlaisesta masennuksesta. Sitten varmaan sinun pitäisi osata vastata yhteen kysymykseen tai oikeastaan kahteen, mikä sinulle on mielekästa ja mitä todella haluaisit tehdä? Musta noi kysymykset on avain kaikkeen. Terapeutteni kysyi varmaan vuoden noita, vastasin aina vaan, että en vittu tiedä, kunnes sanoin, että haluun vaan maata sängyssä. Sitten tein niin ja lopulta seinät kaatuivat päälle. Sitten piti taas miettiä tuota samaa kysymystä uudelleen ja aina sama toistuu.
Mutta tsemppiä elämään ja kyllä mä uskon että elämän jano vielä palaa - vähä vois skarpata
häiriöinen kirjoitti:
Mä kyllä aattelen, että ei ole "normaalia", mutta ehkä sulla on masennusta tms. Mä olen kokenut myös paljon tuota tuntemusta. Mulla on nyt tullut pitkästä aikaa pientä nostetta mun elämään ja kyllä mä oon löytänyt elämälle jotain merkitystä. Mulla on aviomies, mutta ei lapsia, mutta ei kukaan voi elää vain toisen ihmisen takia loppujen lopuksi. Se on aika tuskallista, olen kokenut myös senkin vaiheen.
Mulla on aina ollut valtava halua vaikuttaa yhteiskunnan epäkohtiin ja nyt olen huomannut, että se todella on mahdollista. Varmasti lähintä sydäntäni on tällä hetkellä mielenterveyshoidon parantaminen. Toinen asia minkä puolesta haluan taistella niin on ihmisoikeudet. Siis on toki miljoona muutakin asiaa mitä haluaisin muuttaa maailmassa ja välillä onkin vaikeaa, kun koen sellaista "maailmantuskaa". Kaikkeen ei kuitenkaan yksi ihminen voi vaikuttaa niin on tavallaan tehtävä valinta. Mulle se vaikuttaminen tarkoittaa aktiivista järjestötoimintaa joko poliittista tai sitten vaan ehkä yhdistys mielessä. Vielä oon pysytellyt vähän vähemmän aktiivisena, oman kuntoni takia, että en ylittäisi voimavarojani. Mutta nyt tiedän kanavat mitä kautta vaikuttaa. Sellaista yhden naisen vaikuttamista oon tehnyt koko ajan mielenterveystyön parantamiseksi, mm. kirjoittamalla mielipidekirjoituksia lehtiin pääasiassa kyllä hesariin, on niitä muutama jopa julkaista. Sinne on kyllä vaikea saada mitään läpi. Sitten teen sitä, ihan sillä tavalla, että annan suoraa palautetta jos koen epäkohtia, siis itse siinä tilanteessa välittömästi. Ihan on siitä tullut positiivisia kokemuksia. Tätä olen soveltanut yleisesti muutenkin terveydenhuollossa varmasti tässä on taustalla sekin, että olen hoitaja ammatiltani.
Mutta joo nyt eksyin selittelemäään omia interessejäni, mutta siis ajattelen, että jonkinlainen merkitys elämässä pitää olla. Eihän elämä aina ole mitään ihanaa ja onnellista sen varmasti ymmärrätkin, mutta ei se sellaistakaan musta pidä olla mitä kuvaat.
Tuosta kuolemasta, mä en ole ollenkaan välinpitämätön kuoleman suhteen. Kun mä olen voinut todella huonosti ja tässä voisin pitkään aikaa. Olen siis sairastanut vuosia. Niin olen niin huonossa jamassa, että ajattelin että en kestä enkä jaksa elää näin, että en vaan pysty. Mutta minä taas pelkäsin, että joudun tappamaan itseni, koska elämä on liian sietämätöntä. Toisaalta tossa kohtaa minua täällä piti kiinni aviomies, en halunnut luopua hänestä. Koin myös suurta tuskaa siitä, että olisin tehnyt hänelle jotain niin pahaa. Tappamalla itseni olisin tavallaan siirtänyt oman tuskani hänelle, ehkä hän olisi ollut vuoden kahden päästä samassa jamassa kuin minä olin.
Minä en varmasti koskaan elämässäni pysty sulkemaan kuoleman ovea. Vaikka nytkin minulla on tuollaista nostetta elämssä, niin suhtaudun kyllä tähän todella skeptisesti. Masennukseni on atyyppinen eli siinä vain on välillä parempia jaksoja ja sitten taas romahdan pohjalla. Pientä toivoa on, että aloitin tässä kyllä myös ehkä sadannen uuden masennuslääkken, mutta jospa tämä toimisi. Vielä kyllä olen kotini vanki, mutta on sentään suunnitelmia. Sinulta taas tuntuu puuttuvan ne. Muistan, että joskus koulussa filosofin tunnilla, opettja sanoi että jokaisella ihmisella pitää olla telos, eli päämäärä elämässään.
Ehkä näin alkajaiseksi voisit tehdä beckin masennustestin, löytyy kun netistä googlettamalla. Siitä saisit vähän suuntaa, että voisiko kysymys olla jonkinlaisesta masennuksesta. Sitten varmaan sinun pitäisi osata vastata yhteen kysymykseen tai oikeastaan kahteen, mikä sinulle on mielekästa ja mitä todella haluaisit tehdä? Musta noi kysymykset on avain kaikkeen. Terapeutteni kysyi varmaan vuoden noita, vastasin aina vaan, että en vittu tiedä, kunnes sanoin, että haluun vaan maata sängyssä. Sitten tein niin ja lopulta seinät kaatuivat päälle. Sitten piti taas miettiä tuota samaa kysymystä uudelleen ja aina sama toistuu.
Mutta tsemppiä elämään ja kyllä mä uskon että elämän jano vielä palaaHei haloota päivää vaan sullekin. oon psygoottinen ja ei mua beckin masennustestit kiinnosta..
enemmän kiinnostaa nuo natsisaksan innovaatiot ufoteknologiassa ja muu kätketty informaatio - emo sä oot
vähä vois skarpata kirjoitti:
Hei haloota päivää vaan sullekin. oon psygoottinen ja ei mua beckin masennustestit kiinnosta..
enemmän kiinnostaa nuo natsisaksan innovaatiot ufoteknologiassa ja muu kätketty informaatioolisit nyt vähän enemmän kertonut taas näistä ufojutuistasi, eikö riitä että levität niitä jo tuolla salaliittopalstallakin??
- ihmettelen vain
häiriöinen kirjoitti:
Mä kyllä aattelen, että ei ole "normaalia", mutta ehkä sulla on masennusta tms. Mä olen kokenut myös paljon tuota tuntemusta. Mulla on nyt tullut pitkästä aikaa pientä nostetta mun elämään ja kyllä mä oon löytänyt elämälle jotain merkitystä. Mulla on aviomies, mutta ei lapsia, mutta ei kukaan voi elää vain toisen ihmisen takia loppujen lopuksi. Se on aika tuskallista, olen kokenut myös senkin vaiheen.
Mutta tsemppiä elämään ja kyllä mä uskon että elämän jano vielä palaakiitos tästä
- to beornottobe
Ajattelen ihan samalla tavalla. Mulla on moni asia ihan ok enkä ole tavvallista tallaajaa kummoisempi. Kuitenkin mietin että ihan sama elänkö vai olisinko kuollut. Kaikki me kuollaan, kuka aikaisemmin kuka myöhemmin. Elämää monella tapaa nähnyt ja tää maailma on aika kipee paikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850