Yleinen Mopoauto Lanka

öeöeöeöeöe

Näihin tulee harvemmin mitään fiksuja vastauksia mutta voisin nyt avautua parista epäkohdasta mitä tullu huomattua ja muutkin voivat kokemuksiaan ja mielipiteitään jakaa. Tietysti ne lapsellisimmat ja typerimmät voi jättää välistä.

"Mopoautot ei kestä"
-Suurimmassa osassa mopoautoja on työkoneen moottori. Itselläni on Aixam 500-4 vuosimallia 2003 ja siinä on kubotan 400 kuutioinen diesel moottori. Tällainen moottori on siis idiootinvarma, se kestää ''ikuisesti'' jos sitä huoltaa ja pitää huolta. Omalla mopoautolla on ajettu tähän mennessä 88000 kilometriä ja siinä ei ole ollut muita vikoja kuin edellisen omistajan huoltamattomuudesta johtuva laakeririkko vaihdelaatikossa.

"Mopoautot on ''paskoja'' ajaa"
-Ei, olen ajanut useilla autoilla ja mopoautoilla ja voin sanoa että tämä ei pidä paikkaansa. Vanhempi mopoauto on ajettavuudelta verrattavissa mihin tahansa vähän vanhempaan pikkuautoon. Ohjaustehostusta ei ole ja pieni akseliväli ja renkaiden väli johtaa uriin menoon ym. niinkuin pienemmissä autoissa konsanaan. Uudemmat autot ovat paremmin eristettyjä ja jykevämmin rakennettuja täten vähän hiljaisempia mutta pieni koko ajaa ne silti pienten autojen kanssa samaan mukavuusluokkaan.

"Mopoautot on "vittuisinpellelellipoikahomojenvittupaskavittuhommaapvvitunhomo"
-Tämä on ehkä suurin epäkohta 15 vuotiaiden mopoikäisten maailmassa. Sitä kutsutaan kateudeksi, pojat jotka saavat muita vähemmän tuntevat tietysti olonsa tällaiseksi, ja se on ymmärrettävää. Mutta mopoautojen haukkuminen ei osoita mitään muuta kuin teidän lapsellisuutenne ja sen kuinka kovasti itse haluaisitte sellaisen ajoon, idioottikin tajuaa että se on syksy,kevät,talvi keleillä paljon kompaktimpi paketti ajaa kuin mopo, jolla harvempi edes lumikeleillä ajaa.

Ja jo ennakkoon näille kateellisille kritiikkiä heittäville lapsille tiedoksi että ikää on 17 vuotta. Olen omistanut 3 Eri mopoa joilla olen ajanut kesällä että talvella yhteensä 20 000 kilometriä ja yhden kevytmoottoripyörän jolla ajoin kesässä 21 000 kilometriä ja nyt mopoauton jolla on n. 11 000 kilometriä takana.

Lanka alkakoon.

24

8173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pappa-betalar-teini

      Se on jokaisen oma valinta jos haluaa maksaa (antaa isin maksaa..) 10 000€ muovisesta leluautosta.
      Tärisee muuten aivan perkeleesti noi vehkeet ja hirvee sisämelu...

      • no moro

        itseasias mopoauto maksaa enemmän ja se riippu iha mopoautosta että minkälainen sen laatu on


    • Hur Dur

      Jos oot jo 17-v ni ei tartte tulla tänne todistelemaan että sulla on suuri tarve munanjatkeille ja ku muilla ei oo varaa munan pidennykseen ni ei tartte vittuilla muille.

      • qwrqwrwqreqrqwrwqr

        "-Suurimmassa osassa mopoautoja on työkoneen moottori. Itselläni on Aixam 500-4 vuosimallia 2003 ja siinä on kubotan 400 kuutioinen diesel moottori. "

        Noita kubotoja näkee pienissä agregaateissa jonkin verran, muissa niitä ei sitten olekkaan.

        " Tällainen moottori on siis idiootinvarma, se kestää ''ikuisesti'' jos sitä huoltaa ja pitää huolta. Omalla mopoautolla on ajettu tähän mennessä 88000 kilometriä ja siinä ei ole ollut muita vikoja kuin edellisen omistajan huoltamattomuudesta johtuva laakeririkko vaihdelaatikossa."

        Pitää muistaa, että agregaateissa tuo moottori saa käydä vapaasti ilman mitään kuristuksia, mopoautossa on pakoputkisto kuristettu, joka lisää suuresti lämpörasitteita, ja rasittaa moottoria ylipäätään runsaasti. Eikä nuo Kubotat oikein ammattikäyttöön sovi agregaattinakaan, kun ovat sen verran hepposta tekoa. Johonkin harrastelija käyttöön soveltuvat paremminkin, ja satunnaiskäyttöön. Ammattikäyttöön taas sopivampia on nämä Perkinssit ja muut, jotka ovat kunnon vankkaa tekoa.

        88 000 kilometriä pitäisi minkä vaan dieselmoottorin kestää huoltamatta, ja minkä vaan vaihteistonkin se pitäisi kestää. Kuten jo sanoin, hepposta tekoa nuo on jos niitä koko ajan pitää olla huoltamassa. 100 000 sen nyt ainakin pitäisi ilman hultoja kestää.


        "Ei, olen ajanut useilla autoilla ja mopoautoilla ja voin sanoa että tämä ei pidä paikkaansa. Vanhempi mopoauto on ajettavuudelta verrattavissa mihin tahansa vähän vanhempaan pikkuautoon. "

        Vanhalla pikkuautolla on paska ajaa verrattuna mihin vaan, joten puhuit ittesi pussiin...jos verrataa vaikka jotain Skodaa tai FIattia johonkin saman aikakauden Saabbiin, Volvoon tai Mersuun, huomaa eron heti. Mopoautoissa vielä kun on sisällä suurempi meteli mitä noissa Skodissa ja FIateissa on, joten ne on vielä järkyttävämpiä vehkeitä ajaa.

        "Uudemmat autot ovat paremmin eristettyjä ja jykevämmin rakennettuja täten vähän hiljaisempia mutta pieni koko ajaa ne silti pienten autojen kanssa samaan mukavuusluokkaan."

        Yhtä kamalia ajettavia ovat, mitä vähän vanhemmatkin mopoautot. Äänet sisällä on vähän pienentyneet, mutta aika räminää se silti on. Aixamista, JDMmästä ja joistain Belliereistä itellä kokemusta (jotka käsittääkseni ovat huippumerkkejä tällä saralla), ja niissä uusissakin ajettavuus on järkyttävä. En ollenkaan osaa ajatella, miten kamalaa on ajaa mopoautojen mittakaavassakin huonoa merkkiä.

        "Tämä on ehkä suurin epäkohta 15 vuotiaiden mopoikäisten maailmassa. Sitä kutsutaan kateudeksi, pojat jotka saavat muita vähemmän tuntevat tietysti olonsa tällaiseksi, ja se on ymmärrettävää. Mutta mopoautojen haukkuminen ei osoita mitään muuta kuin teidän lapsellisuutenne "

        Täysin samaa mieltä. Tuollainen turha haukkuminen ilman perusteluja on täyttä kateutta. Samaa asiaa ovat valitelleen myös kotarin omistavat tyypit. Kannattaa silti muistaa, että yleensä se kateellinen ihminen käärsii siitä "viastaan" paljon enemmän kuin se, kenelle hän on kateellinen. Vielä kun kääntää veistä haavassa, ja vähän leuhkii oikein kateellisen ihmisen läsnäollessa, on tämän kateellisen herran tuska taattu. Hyvä tapa, kunhan ei jää se leuhkimisvaihde päälle. Leuhkat ihmiset kun ovat vähän mulkkuja.

        "idioottikin tajuaa että se on syksy,kevät,talvi keleillä paljon kompaktimpi paketti ajaa kuin mopo, jolla harvempi edes lumikeleillä ajaa. "

        Kaupungissa ehkä tuo on hyvä ehje talvisin, mutta maalla taas traktori on käytännöllisempi. Sillä voi aurata, ja tehdä töitäkin, ajettavuus on aivan eri luokkaa mitä mopoautoissa, ja jotkut traktorit kulkevatkin paljon paremmin mitä mopoautot. Kestävyyskin on aivan omaa luokkaansa mopoautoihin verrattuna. Silti herää se kysymys, että kuka viitsii laittaa rahaqa tuollaiseen vehkeeseen noin paljon? Noiden mopoautojen hinnasta kun vähintään 3/4 on ilmaa.

        Mopoauto on kyllä surkein vehje hintalaatusuhteeltaan. Mikä siinä värkissä edes voi maksaa nii paljon? Trabantin sai aikoinaan halvalla, ja oli lähes samanlainen mitä nämä nykyiset mopoautot ovat.


      • öeöeöeöeöee
        qwrqwrwqreqrqwrwqr kirjoitti:

        "-Suurimmassa osassa mopoautoja on työkoneen moottori. Itselläni on Aixam 500-4 vuosimallia 2003 ja siinä on kubotan 400 kuutioinen diesel moottori. "

        Noita kubotoja näkee pienissä agregaateissa jonkin verran, muissa niitä ei sitten olekkaan.

        " Tällainen moottori on siis idiootinvarma, se kestää ''ikuisesti'' jos sitä huoltaa ja pitää huolta. Omalla mopoautolla on ajettu tähän mennessä 88000 kilometriä ja siinä ei ole ollut muita vikoja kuin edellisen omistajan huoltamattomuudesta johtuva laakeririkko vaihdelaatikossa."

        Pitää muistaa, että agregaateissa tuo moottori saa käydä vapaasti ilman mitään kuristuksia, mopoautossa on pakoputkisto kuristettu, joka lisää suuresti lämpörasitteita, ja rasittaa moottoria ylipäätään runsaasti. Eikä nuo Kubotat oikein ammattikäyttöön sovi agregaattinakaan, kun ovat sen verran hepposta tekoa. Johonkin harrastelija käyttöön soveltuvat paremminkin, ja satunnaiskäyttöön. Ammattikäyttöön taas sopivampia on nämä Perkinssit ja muut, jotka ovat kunnon vankkaa tekoa.

        88 000 kilometriä pitäisi minkä vaan dieselmoottorin kestää huoltamatta, ja minkä vaan vaihteistonkin se pitäisi kestää. Kuten jo sanoin, hepposta tekoa nuo on jos niitä koko ajan pitää olla huoltamassa. 100 000 sen nyt ainakin pitäisi ilman hultoja kestää.


        "Ei, olen ajanut useilla autoilla ja mopoautoilla ja voin sanoa että tämä ei pidä paikkaansa. Vanhempi mopoauto on ajettavuudelta verrattavissa mihin tahansa vähän vanhempaan pikkuautoon. "

        Vanhalla pikkuautolla on paska ajaa verrattuna mihin vaan, joten puhuit ittesi pussiin...jos verrataa vaikka jotain Skodaa tai FIattia johonkin saman aikakauden Saabbiin, Volvoon tai Mersuun, huomaa eron heti. Mopoautoissa vielä kun on sisällä suurempi meteli mitä noissa Skodissa ja FIateissa on, joten ne on vielä järkyttävämpiä vehkeitä ajaa.

        "Uudemmat autot ovat paremmin eristettyjä ja jykevämmin rakennettuja täten vähän hiljaisempia mutta pieni koko ajaa ne silti pienten autojen kanssa samaan mukavuusluokkaan."

        Yhtä kamalia ajettavia ovat, mitä vähän vanhemmatkin mopoautot. Äänet sisällä on vähän pienentyneet, mutta aika räminää se silti on. Aixamista, JDMmästä ja joistain Belliereistä itellä kokemusta (jotka käsittääkseni ovat huippumerkkejä tällä saralla), ja niissä uusissakin ajettavuus on järkyttävä. En ollenkaan osaa ajatella, miten kamalaa on ajaa mopoautojen mittakaavassakin huonoa merkkiä.

        "Tämä on ehkä suurin epäkohta 15 vuotiaiden mopoikäisten maailmassa. Sitä kutsutaan kateudeksi, pojat jotka saavat muita vähemmän tuntevat tietysti olonsa tällaiseksi, ja se on ymmärrettävää. Mutta mopoautojen haukkuminen ei osoita mitään muuta kuin teidän lapsellisuutenne "

        Täysin samaa mieltä. Tuollainen turha haukkuminen ilman perusteluja on täyttä kateutta. Samaa asiaa ovat valitelleen myös kotarin omistavat tyypit. Kannattaa silti muistaa, että yleensä se kateellinen ihminen käärsii siitä "viastaan" paljon enemmän kuin se, kenelle hän on kateellinen. Vielä kun kääntää veistä haavassa, ja vähän leuhkii oikein kateellisen ihmisen läsnäollessa, on tämän kateellisen herran tuska taattu. Hyvä tapa, kunhan ei jää se leuhkimisvaihde päälle. Leuhkat ihmiset kun ovat vähän mulkkuja.

        "idioottikin tajuaa että se on syksy,kevät,talvi keleillä paljon kompaktimpi paketti ajaa kuin mopo, jolla harvempi edes lumikeleillä ajaa. "

        Kaupungissa ehkä tuo on hyvä ehje talvisin, mutta maalla taas traktori on käytännöllisempi. Sillä voi aurata, ja tehdä töitäkin, ajettavuus on aivan eri luokkaa mitä mopoautoissa, ja jotkut traktorit kulkevatkin paljon paremmin mitä mopoautot. Kestävyyskin on aivan omaa luokkaansa mopoautoihin verrattuna. Silti herää se kysymys, että kuka viitsii laittaa rahaqa tuollaiseen vehkeeseen noin paljon? Noiden mopoautojen hinnasta kun vähintään 3/4 on ilmaa.

        Mopoauto on kyllä surkein vehje hintalaatusuhteeltaan. Mikä siinä värkissä edes voi maksaa nii paljon? Trabantin sai aikoinaan halvalla, ja oli lähes samanlainen mitä nämä nykyiset mopoautot ovat.

        Ainut syyhän näistä maksaa on se että ei ole ikää ajaa muulla. Ja olen kyllä samaa mieltä tuon hintalaatusuhteen kanssa.. itsellänikin tuo vehje on ''erikoismalli'' eli sähkölasit ym. mutta ei ilmastointia tai mitään? Uudemmissakaan autoissa ei ole ja ne maksavat 10-20t hintoja :D Kukaan ei tunnu tietävän mikä noissa päkäteissä maksaa


      • wrqwrqwrqewrwqrqwer
        öeöeöeöeöee kirjoitti:

        Ainut syyhän näistä maksaa on se että ei ole ikää ajaa muulla. Ja olen kyllä samaa mieltä tuon hintalaatusuhteen kanssa.. itsellänikin tuo vehje on ''erikoismalli'' eli sähkölasit ym. mutta ei ilmastointia tai mitään? Uudemmissakaan autoissa ei ole ja ne maksavat 10-20t hintoja :D Kukaan ei tunnu tietävän mikä noissa päkäteissä maksaa

        "itsellänikin tuo vehje on ''erikoismalli'' eli sähkölasit ym. mutta ei ilmastointia tai mitään? Uudemmissakaan autoissa ei ole ja ne maksavat 10-20t hintoja :D Kukaan ei tunnu tietävän mikä noissa päkäteissä maksaa"

        Jos uuden mopoauton hinta olisi jotain 4000-5000 euron paikkeilla, pitäisin sitä ihan järkevänä ostoksena, ja oikein hinnoteltuna. Nykyisillään nuo maksavat 10 000 euroa, kalleimmat muistaakseni 15 000 euroa. Mitä muuta saisit tuolla hinnalla? Eikö olisi viisaampaa ajaa mopolla tuo pari vuotta, ja sitten ostaa niillä rahoilla, mitä mopoautoon olisi laittanut, kunnon auto?

        Tuolla hinnalla saa jo lähes uusia A-mersuja, ja vahoja autoja saa melkein mitä vaan huippukuntosia. Tolla 15 000 eurolla voisi saada jo komean Audi Ur-Quatro urheiluauton käytettynä! Tai sitten voisit satsata moottoripyörään ja autoon molempiin.

        Ja kyllä sillä mopolla on ennenkin ajettu urissa tuolla tiellä ja kovilla pakkasilla. Piruullista tuolla on kyllä ajaa näin talvella mopolla, mutta on se silti sen väärtti että säästyy tuo iso raha mikä mopoautoon olisi mennyt.


      • Hur dur
        wrqwrqwrqewrwqrqwer kirjoitti:

        "itsellänikin tuo vehje on ''erikoismalli'' eli sähkölasit ym. mutta ei ilmastointia tai mitään? Uudemmissakaan autoissa ei ole ja ne maksavat 10-20t hintoja :D Kukaan ei tunnu tietävän mikä noissa päkäteissä maksaa"

        Jos uuden mopoauton hinta olisi jotain 4000-5000 euron paikkeilla, pitäisin sitä ihan järkevänä ostoksena, ja oikein hinnoteltuna. Nykyisillään nuo maksavat 10 000 euroa, kalleimmat muistaakseni 15 000 euroa. Mitä muuta saisit tuolla hinnalla? Eikö olisi viisaampaa ajaa mopolla tuo pari vuotta, ja sitten ostaa niillä rahoilla, mitä mopoautoon olisi laittanut, kunnon auto?

        Tuolla hinnalla saa jo lähes uusia A-mersuja, ja vahoja autoja saa melkein mitä vaan huippukuntosia. Tolla 15 000 eurolla voisi saada jo komean Audi Ur-Quatro urheiluauton käytettynä! Tai sitten voisit satsata moottoripyörään ja autoon molempiin.

        Ja kyllä sillä mopolla on ennenkin ajettu urissa tuolla tiellä ja kovilla pakkasilla. Piruullista tuolla on kyllä ajaa näin talvella mopolla, mutta on se silti sen väärtti että säästyy tuo iso raha mikä mopoautoon olisi mennyt.

        Kalleimmat maksaa 20 000 euroa ja ei niitä kiinnosta odottaa 2 vuotta kun pappa betalar.


      • 685460347640
        qwrqwrwqreqrqwrwqr kirjoitti:

        "-Suurimmassa osassa mopoautoja on työkoneen moottori. Itselläni on Aixam 500-4 vuosimallia 2003 ja siinä on kubotan 400 kuutioinen diesel moottori. "

        Noita kubotoja näkee pienissä agregaateissa jonkin verran, muissa niitä ei sitten olekkaan.

        " Tällainen moottori on siis idiootinvarma, se kestää ''ikuisesti'' jos sitä huoltaa ja pitää huolta. Omalla mopoautolla on ajettu tähän mennessä 88000 kilometriä ja siinä ei ole ollut muita vikoja kuin edellisen omistajan huoltamattomuudesta johtuva laakeririkko vaihdelaatikossa."

        Pitää muistaa, että agregaateissa tuo moottori saa käydä vapaasti ilman mitään kuristuksia, mopoautossa on pakoputkisto kuristettu, joka lisää suuresti lämpörasitteita, ja rasittaa moottoria ylipäätään runsaasti. Eikä nuo Kubotat oikein ammattikäyttöön sovi agregaattinakaan, kun ovat sen verran hepposta tekoa. Johonkin harrastelija käyttöön soveltuvat paremminkin, ja satunnaiskäyttöön. Ammattikäyttöön taas sopivampia on nämä Perkinssit ja muut, jotka ovat kunnon vankkaa tekoa.

        88 000 kilometriä pitäisi minkä vaan dieselmoottorin kestää huoltamatta, ja minkä vaan vaihteistonkin se pitäisi kestää. Kuten jo sanoin, hepposta tekoa nuo on jos niitä koko ajan pitää olla huoltamassa. 100 000 sen nyt ainakin pitäisi ilman hultoja kestää.


        "Ei, olen ajanut useilla autoilla ja mopoautoilla ja voin sanoa että tämä ei pidä paikkaansa. Vanhempi mopoauto on ajettavuudelta verrattavissa mihin tahansa vähän vanhempaan pikkuautoon. "

        Vanhalla pikkuautolla on paska ajaa verrattuna mihin vaan, joten puhuit ittesi pussiin...jos verrataa vaikka jotain Skodaa tai FIattia johonkin saman aikakauden Saabbiin, Volvoon tai Mersuun, huomaa eron heti. Mopoautoissa vielä kun on sisällä suurempi meteli mitä noissa Skodissa ja FIateissa on, joten ne on vielä järkyttävämpiä vehkeitä ajaa.

        "Uudemmat autot ovat paremmin eristettyjä ja jykevämmin rakennettuja täten vähän hiljaisempia mutta pieni koko ajaa ne silti pienten autojen kanssa samaan mukavuusluokkaan."

        Yhtä kamalia ajettavia ovat, mitä vähän vanhemmatkin mopoautot. Äänet sisällä on vähän pienentyneet, mutta aika räminää se silti on. Aixamista, JDMmästä ja joistain Belliereistä itellä kokemusta (jotka käsittääkseni ovat huippumerkkejä tällä saralla), ja niissä uusissakin ajettavuus on järkyttävä. En ollenkaan osaa ajatella, miten kamalaa on ajaa mopoautojen mittakaavassakin huonoa merkkiä.

        "Tämä on ehkä suurin epäkohta 15 vuotiaiden mopoikäisten maailmassa. Sitä kutsutaan kateudeksi, pojat jotka saavat muita vähemmän tuntevat tietysti olonsa tällaiseksi, ja se on ymmärrettävää. Mutta mopoautojen haukkuminen ei osoita mitään muuta kuin teidän lapsellisuutenne "

        Täysin samaa mieltä. Tuollainen turha haukkuminen ilman perusteluja on täyttä kateutta. Samaa asiaa ovat valitelleen myös kotarin omistavat tyypit. Kannattaa silti muistaa, että yleensä se kateellinen ihminen käärsii siitä "viastaan" paljon enemmän kuin se, kenelle hän on kateellinen. Vielä kun kääntää veistä haavassa, ja vähän leuhkii oikein kateellisen ihmisen läsnäollessa, on tämän kateellisen herran tuska taattu. Hyvä tapa, kunhan ei jää se leuhkimisvaihde päälle. Leuhkat ihmiset kun ovat vähän mulkkuja.

        "idioottikin tajuaa että se on syksy,kevät,talvi keleillä paljon kompaktimpi paketti ajaa kuin mopo, jolla harvempi edes lumikeleillä ajaa. "

        Kaupungissa ehkä tuo on hyvä ehje talvisin, mutta maalla taas traktori on käytännöllisempi. Sillä voi aurata, ja tehdä töitäkin, ajettavuus on aivan eri luokkaa mitä mopoautoissa, ja jotkut traktorit kulkevatkin paljon paremmin mitä mopoautot. Kestävyyskin on aivan omaa luokkaansa mopoautoihin verrattuna. Silti herää se kysymys, että kuka viitsii laittaa rahaqa tuollaiseen vehkeeseen noin paljon? Noiden mopoautojen hinnasta kun vähintään 3/4 on ilmaa.

        Mopoauto on kyllä surkein vehje hintalaatusuhteeltaan. Mikä siinä värkissä edes voi maksaa nii paljon? Trabantin sai aikoinaan halvalla, ja oli lähes samanlainen mitä nämä nykyiset mopoautot ovat.

        ''Vanhalla pikkuautolla on paska ajaa verrattuna mihin vaan, joten puhuit ittesi pussiin...jos verrataa vaikka jotain Skodaa tai FIattia johonkin saman aikakauden Saabbiin, Volvoon tai Mersuun, huomaa eron heti. Mopoautoissa vielä kun on sisällä suurempi meteli mitä noissa Skodissa ja FIateissa on, joten ne on vielä järkyttävämpiä vehkeitä ajaa.''

        Anteeksi nyt vain, mutta miten Skoda ja Fiat tähän liittyy? Skoda on aikoinaan herättänyt paljon ennakkoluuloja, mutta nyky Skodat ovat todella hyviä autoja. Kun vertaa vaikkapa minun Superbia ja veljen Mersua, niin Skoda on paljon mukavampi ajaa, ja kuluttaakin vähemmän.


      • tgaga
        685460347640 kirjoitti:

        ''Vanhalla pikkuautolla on paska ajaa verrattuna mihin vaan, joten puhuit ittesi pussiin...jos verrataa vaikka jotain Skodaa tai FIattia johonkin saman aikakauden Saabbiin, Volvoon tai Mersuun, huomaa eron heti. Mopoautoissa vielä kun on sisällä suurempi meteli mitä noissa Skodissa ja FIateissa on, joten ne on vielä järkyttävämpiä vehkeitä ajaa.''

        Anteeksi nyt vain, mutta miten Skoda ja Fiat tähän liittyy? Skoda on aikoinaan herättänyt paljon ennakkoluuloja, mutta nyky Skodat ovat todella hyviä autoja. Kun vertaa vaikkapa minun Superbia ja veljen Mersua, niin Skoda on paljon mukavampi ajaa, ja kuluttaakin vähemmän.

        Ja myös puolet halvempi kuin mese. Ja parempi.


      • Jepjepjepulis
        qwrqwrwqreqrqwrwqr kirjoitti:

        "-Suurimmassa osassa mopoautoja on työkoneen moottori. Itselläni on Aixam 500-4 vuosimallia 2003 ja siinä on kubotan 400 kuutioinen diesel moottori. "

        Noita kubotoja näkee pienissä agregaateissa jonkin verran, muissa niitä ei sitten olekkaan.

        " Tällainen moottori on siis idiootinvarma, se kestää ''ikuisesti'' jos sitä huoltaa ja pitää huolta. Omalla mopoautolla on ajettu tähän mennessä 88000 kilometriä ja siinä ei ole ollut muita vikoja kuin edellisen omistajan huoltamattomuudesta johtuva laakeririkko vaihdelaatikossa."

        Pitää muistaa, että agregaateissa tuo moottori saa käydä vapaasti ilman mitään kuristuksia, mopoautossa on pakoputkisto kuristettu, joka lisää suuresti lämpörasitteita, ja rasittaa moottoria ylipäätään runsaasti. Eikä nuo Kubotat oikein ammattikäyttöön sovi agregaattinakaan, kun ovat sen verran hepposta tekoa. Johonkin harrastelija käyttöön soveltuvat paremminkin, ja satunnaiskäyttöön. Ammattikäyttöön taas sopivampia on nämä Perkinssit ja muut, jotka ovat kunnon vankkaa tekoa.

        88 000 kilometriä pitäisi minkä vaan dieselmoottorin kestää huoltamatta, ja minkä vaan vaihteistonkin se pitäisi kestää. Kuten jo sanoin, hepposta tekoa nuo on jos niitä koko ajan pitää olla huoltamassa. 100 000 sen nyt ainakin pitäisi ilman hultoja kestää.


        "Ei, olen ajanut useilla autoilla ja mopoautoilla ja voin sanoa että tämä ei pidä paikkaansa. Vanhempi mopoauto on ajettavuudelta verrattavissa mihin tahansa vähän vanhempaan pikkuautoon. "

        Vanhalla pikkuautolla on paska ajaa verrattuna mihin vaan, joten puhuit ittesi pussiin...jos verrataa vaikka jotain Skodaa tai FIattia johonkin saman aikakauden Saabbiin, Volvoon tai Mersuun, huomaa eron heti. Mopoautoissa vielä kun on sisällä suurempi meteli mitä noissa Skodissa ja FIateissa on, joten ne on vielä järkyttävämpiä vehkeitä ajaa.

        "Uudemmat autot ovat paremmin eristettyjä ja jykevämmin rakennettuja täten vähän hiljaisempia mutta pieni koko ajaa ne silti pienten autojen kanssa samaan mukavuusluokkaan."

        Yhtä kamalia ajettavia ovat, mitä vähän vanhemmatkin mopoautot. Äänet sisällä on vähän pienentyneet, mutta aika räminää se silti on. Aixamista, JDMmästä ja joistain Belliereistä itellä kokemusta (jotka käsittääkseni ovat huippumerkkejä tällä saralla), ja niissä uusissakin ajettavuus on järkyttävä. En ollenkaan osaa ajatella, miten kamalaa on ajaa mopoautojen mittakaavassakin huonoa merkkiä.

        "Tämä on ehkä suurin epäkohta 15 vuotiaiden mopoikäisten maailmassa. Sitä kutsutaan kateudeksi, pojat jotka saavat muita vähemmän tuntevat tietysti olonsa tällaiseksi, ja se on ymmärrettävää. Mutta mopoautojen haukkuminen ei osoita mitään muuta kuin teidän lapsellisuutenne "

        Täysin samaa mieltä. Tuollainen turha haukkuminen ilman perusteluja on täyttä kateutta. Samaa asiaa ovat valitelleen myös kotarin omistavat tyypit. Kannattaa silti muistaa, että yleensä se kateellinen ihminen käärsii siitä "viastaan" paljon enemmän kuin se, kenelle hän on kateellinen. Vielä kun kääntää veistä haavassa, ja vähän leuhkii oikein kateellisen ihmisen läsnäollessa, on tämän kateellisen herran tuska taattu. Hyvä tapa, kunhan ei jää se leuhkimisvaihde päälle. Leuhkat ihmiset kun ovat vähän mulkkuja.

        "idioottikin tajuaa että se on syksy,kevät,talvi keleillä paljon kompaktimpi paketti ajaa kuin mopo, jolla harvempi edes lumikeleillä ajaa. "

        Kaupungissa ehkä tuo on hyvä ehje talvisin, mutta maalla taas traktori on käytännöllisempi. Sillä voi aurata, ja tehdä töitäkin, ajettavuus on aivan eri luokkaa mitä mopoautoissa, ja jotkut traktorit kulkevatkin paljon paremmin mitä mopoautot. Kestävyyskin on aivan omaa luokkaansa mopoautoihin verrattuna. Silti herää se kysymys, että kuka viitsii laittaa rahaqa tuollaiseen vehkeeseen noin paljon? Noiden mopoautojen hinnasta kun vähintään 3/4 on ilmaa.

        Mopoauto on kyllä surkein vehje hintalaatusuhteeltaan. Mikä siinä värkissä edes voi maksaa nii paljon? Trabantin sai aikoinaan halvalla, ja oli lähes samanlainen mitä nämä nykyiset mopoautot ovat.

        "Mopoauto on kyllä surkein vehje hintalaatusuhteeltaan. Mikä siinä värkissä edes voi maksaa nii paljon? Trabantin sai aikoinaan halvalla, ja oli lähes samanlainen mitä nämä nykyiset mopoautot ovat. "

        No siltä se varmaan persaukiselta tuntuu, ymmärrän toki ...


    • asdsfg9

      Ajokokemukseni:

      Mopoauto on kylmä ja meluisa. Mopoauto on hepposta tekoa, pyöränripustus vissin Emmaljungasta kopioitu. Mopo auton hinta-laatu-suhde saa ihon kananlihalle. Mopoauto on tekniikaltaan 50 000 km ajettuna jo raato. Mopoautot on kolaroitu säännönmukaisesti, ainakin jos kuski on alle 18-vuotias.

      Ainut järkevä syy ostaa mopoauto on se, että varakas isukki ei itse viitsi enää kuskata junioreita harrastuksiin.

      Tänään oli tarjouksessa uusia puntoja 12 000 eurolla. Täytyy olla aika paljon ylimääräitä fyffaa, että viitsii muovisesta auton pienoismallista maksaa saman!

    • qwrqweqrwqwrqwerqwrq

      "Anteeksi nyt vain, mutta miten Skoda ja Fiat tähän liittyy? "

      Skoda ja FIat ovat nykyään vanhoja pikkuautoja, ja erittäin paskoja ajettavia (joo o, jäi sutimaan lumella tasaselle maalle, vaikka moottorikin oli takana, ja ratissa klappia niin paljon, ettei sitä osaa kukaan normaali ihminen ajatellakkaan...). Nykyään Skoda ainakin on aivan toista maata mitä se silloin oli, mutta nyt kyse onkin vanhoista autoista, joita nämä hyvät skodat eivät ole.

      Ja se Skodan herättämät ennakkoluulot ymmärtää sen jälkeen kun enemmän tommosella vanhalla takamoottoripaskalla joutuu ajamaan...En itse vieläkään ostaisi Skodaa, vaikka hyvä auto onkin. Se on vanhempien ihmisten mieliin painunut huonolaatusena, ja kamalana itäautona, eikä se oikein muuksi muutu.

      Nyky Fiateista en tiedä millaisa ovat, joskus ainakin olivat samanlaisia itsemurhavälineitä mitä nuo Skodat.

      • X

        130 SKODA oli jo ihan hyva auto kaikin puolin, siis laatu ja ominaisuudet vastasivat hyvin sita mita voi normaalisti odottaa ihmisten vaativan. Linkista voi katsoa joitakin minun laitteitani. http://mattiviikate.blogspot.com/


    • 76v

      En ihan koko tarinaa lukenut syystä josta olettamukset muita ryhmiä kohtaan alkoivat pääsääntöisesti kielteiseen sävyyn. Lopusta kuitenkin tavasin ja matikkapäällänin yhteenlaskin jotta olet n. 2 vuoden aikana ajanut kevytvehkeillä 52tkm, joka keskimäärin tekee 26tkm vuodessa. Se on kohtuuhyvä määrä siihen nähden että moni autoilijakaan ei siihen pääse. Hitaasti hyvä tulee jne.
      Ei sillä ettet sitä ajanut olisi. Monesti näissä käy ilmi se että kaverin pitää päästä pätemään. Noilla kilometreillä ei enää tarvi. Varsinkin jos ne ovat tosiaan noilla vehkeillä tulleet.

    • mopot

      mopo auto parempi vaaku kenen vitun vanhemmilla on saatana varaa ostaa pennulle 10 000€ leikki kalu ku voi päästä 1500-3500 ja saatana eivä pähä oo tien tukkoina ku niillä viritetyillä mopoilla ajeleevat saatanan mopo autoilian ovat täysiä mulkkuja liikenteessä ja mopot btw pitävät hintansa paremmin jos ostaa vaikka käytettynä

    • MENKÄÄ TÖIHIN HOMOT

      lol pappabetalarmopoautopojat älkää itkekö vaa menkää töihin ja ostakaa omilla rahoillanne ne leluautoonne. Mikään ei oo säälittävämmän näköstä ku ruipelo fruittarihomo ajaa lippalakki päässä muovisella lastenautolla kylillä. Säälittävää. Välillä säälittää jo mopoautopoikien faijatkin. Miten ovat hemmotelleet pullamössöpoikansa piloille.

    • leluautotpoistieltä!

      ^asiaa!

    • kurtti-kuljettaja

      "Mopoautot ei kestä"
      No riippuu kestävyyden määritelmästä. Kyllähän H&M:n 9e alepaitakin kestää, jos kestämiseksi riittää yhden kesän käyttö. Jos mopoautolle ajatellaan auton kestävyyttä, niin voidaan sanoa että ei kestä. Mikäli haetaan mopedin kestoikää, niin lienee samoissa.

      "Mopoautot on ''paskoja'' ajaa"
      Jep! Tässä vertailukohtana on tietenkin oikea auto ja on helppo todeta, että paskahan se on ajaa. Niin on varmasti -95 nissan micrakin, sitä en väitä. Mutta ei mukavuuksia, äänieristystä ja mikä tärkein... se ei kulje mihinkään. Se on aika iso tekijä auton mukavuudessa - kiihtyvyys ja iso kone meinaan.

      "Mopoautot on 15v pellejen autoja"
      Niin on. Jokainen 16v täyttänyt vaihtaa sen häpeisyydessään heti kevariin ja 18v välittömästi vaikka vaarin vanhaan 1.2l Fiat viisisataseen. Kukaan ei kehtaa ajaa sillä kuin sen vuoden, minkä aikana ei paljon vaihtoehtoja ole.

      • ahahnazhbyy6gbh

        Micrahan oli aikansa parhaimpia pikkuautoja ajaa, että lähtökohdat hieman pielessä tuossa ajettavuusasiassa.

        "Kukaan ei kehtaa ajaa sillä kuin sen vuoden, minkä aikana ei paljon vaihtoehtoja ole."

        Vaihtoehtoja on. Mitenkäs olisi vaikka ihan oikea mopo? Sillä kehtaa ajaa.


    • folfresgl

      Itse olen 14v tyttö ja saan kesällä oman mopoauton. Veljelläni on ollut jo 8 mopoautoa, nyt 9 menossa. Itse haluan paljon mielummin mopoauton, kun vaikka mopon tai skootterin.

      Juu, kesällähän se on kuuma, mutta tuuletus ja ikkunathan on keksitty. On ne autotkin kuumia.. Talvella mopoauton saa lämmitykseen, joten aamulla pääsee lämpimään mopoautoon. Eipä tule ajaessa ainakaan kylmä, kun taas mopolla ajaessa.

      Mopoautolla ajaessa saa jo ajo-opetusta, sitten autoa varten. Se on kuin auto ilman vaihteita.. Joten se on aikas helppokäyttöinen näin omasta mielestäni - kaasu, jarru, töötti, vilkut ja pyyhkijät.. Siinä ne kaikki oikeastaan olikin.
      Ainakaan ei ole huolta pystyssä pysymysen takia ja on turvallisempaa.. Myöskin on helppo ottaa tavaraa mukaan jos vaikka menee harrastuksiin. Saa laitettua takakonttiin tavaraa.. Pitkät matkat kuluu ainakin veljelläni musiikkia kuunnelllessa, on sillä semmoset popit sielä, että:)

      Itse ainakin kannatan mopoautoa, vaikka se onkin kalliimpi ostos.. Mutta on se myöskin parempi!

    • mauto_mies

      Hei ja terveiset täältä erään mopoautomerkin maahantuonnista.
      Muutama pointti

      Vanhemmat maksavat useimmille. Joo, näin tekevät. Mitä sitten ?
      Niiden maksavat joilla on varaa ja niiden joilla ei ole ajavat skootterilla tai muulla mopoon verrattavalla kapistuksella.
      Tulette vielä nuoret naureskelemaan kommenteillenne parin vuoden päästä.
      Kuten aiheen aloittaja kertoikin, usein se verhoillaan kateudeksi ja keksitään syitä jos jonkinmoisia.

      Syy miksi mopoautot maksavat samanverran kuin Punto tai Micra.
      Paljon käsityötä, TODELLA pieniä valmistuseriä.
      Ranskan tai Italian poika istuu autossa ja ruuvaa sähköjohtonippuja paikalleen. Mopoautotehdas ostaa kerrallaan 500etuvaloa kun Nissan valmistaa itse. Mopoautotehtaalle huonolaatuinen etuvalo maksaa 60euroa kun Nissanille 10euroa. Sama laskukaava toimii käytännössä kaikessa.
      Korin kasaaminen, maalaaminen tai panelien präässääminen ja muu on yksilö hommaa ja aika vähän koneellistettua.
      Jossain Fiatin tai muun ison merkin tehtaalla robotit hoitaa 70% työstä jolloin säästetään miestyötunneissa.
      Itsekkin ihmettelin aikoinaan että mikä niissä maksaa kunnes menin tehtaalle ja ymmärsin että toisin kuin luulin ahne ei ole maahantuoja eikä mopoautovalmistaja. Se raha vain valitettavasti uppoaa siihen autoon vaikka laatu onkin huonompaa.

      Mopoautot tärisee ja surisee mutta silti niillä on parempi ja lämpimämpi mennä kouluun ja harrastuksiin kuin skootterilla tai vaihtoehtoisesti odotella bussia. Kyllä me aikamiehetkin olisimme ottaneet kiljuen mopoauton vastaan jos nuoruudessamme sellainen hullutus olisi ollut olemassa.

      Sanotaan että maksaa 15tuhatta ja että kannttaisi ostaa sillä rahalla henkilöauto.
      Se ei 15-vuotiasta paljon lämmitä.
      Saahan tullaisesta 15k€ mopoautosta kuitenkin sen 7-8tuhatta kolmen vuoden päästä eli ei se kankkulan kaivoon se raha mene.
      Ja isähän sen maksaa kuten todettu niin väliäkö sillä ?

      Paljon on agressioita mopoautoilijoita kohtaan niissä joilla ei sellaisia ole.
      Juntit haukkuu ja puhuu paskaa.
      Sitten kun juntille sanotaan että " kuule Risto, isäsi voitti eilen lotossa. Nyt tulee pihaan Mercedes ja sinä saat ihan minkävain mopoauton " niin ollaan ihan varmasti seuraavanapäivänä kaupoilla.
      Näin se vain menee.. pahoitteluni

      hyvää ja turvallista kesää jokatapauksessa kaikille

    • mopoauto ruotsista

      Kannattaisiko hakea mopoauto ruotsista ? Ja voisitteko laittaa linkkejä mistä löytäisi =) Kittos !

    • 98jonne

      "-Suurimmassa osassa mopoautoja on työkoneen moottori. Itselläni on Aixam 500-4 vuosimallia 2003 ja siinä on kubotan 400 kuutioinen diesel moottori. Tällainen moottori on siis idiootinvarma, se kestää ''ikuisesti'' jos sitä huoltaa ja pitää huolta. Omalla mopoautolla on ajettu tähän mennessä 88000 kilometriä ja siinä ei ole ollut muita vikoja kuin edellisen omistajan huoltamattomuudesta johtuva laakeririkko vaihdelaatikossa."

      Ei se moottori takaa, että mauto kestäisi. Konehan noissa aixameissa on pirun lujia kun omallakin viissatkulla on ajettu jo 126tkm samalla koneella. Muutenhan niissä on vitusti sähkövikoja ja jokaiseen katsastukseen täytyy aina olla uusimassa laakereita ja niveliä, käsijarrua saa kokoajan olla kiristämässä ja vaihtamassa jarrukenkiä. Etujarruihin itsellä mennyt jo 4 paria jarrupaloja ja yhdet jarrulevyt. Sammutussolenoidi on korvattu vaijerilla kun hajosi.
      Tuossa nyt pari mitä omassa viissatkussa on ollut. Noiden lisäksi variaattorit ei kestä kovin kauaa ja parilta kaverilta on starttimoottoritkin hajonnut.
      Toki aixamissa ei ole läheskään niin paljoa vikoja kuin jossain ligieereissä tai microcareissa.

      "-Ei, olen ajanut useilla autoilla ja mopoautoilla ja voin sanoa että tämä ei pidä paikkaansa. Vanhempi mopoauto on ajettavuudelta verrattavissa mihin tahansa vähän vanhempaan pikkuautoon. Ohjaustehostusta ei ole ja pieni akseliväli ja renkaiden väli johtaa uriin menoon ym. niinkuin pienemmissä autoissa konsanaan. Uudemmat autot ovat paremmin eristettyjä ja jykevämmin rakennettuja täten vähän hiljaisempia mutta pieni koko ajaa ne silti pienten autojen kanssa samaan mukavuusluokkaan."

      Voin sanoa monia mopoautoja ja monia autoja ajaneena, että ainoa joka on päässyt lähellekkään mopoauton ajotuntumaa on peugeot 106. Sekin oli parempi ajaa kuin yksikään mopoauto. Mopoautot ovat senverran kevyitä, että sen tuntee samantien kun menee vähän kuoppaisempaa tietä. Joka paikka resonoi ja kolisee koska sisusta (ja koko muu mautokin) on tehty kevyimmästä mahdollisesta muovista. Äänieristeitä ei ole paljoa mitään ja siksi koneen ääni tulee hyvin sisälle. Myöskin pienillä kierroksilla käyvä dieselmoottori ei ole kovin mukava silloin kun kaikki tärinä tulee sisään. Löysä alustan ansiosta tuntuu, että koko kippo kaatuu kun menet vähänkin kovempaa (yli 40km/h) mutkaan.

      Olen siis 17v poika jolla 2,5 vuotta ja 62 000 "huoletonta" kilometriä takana Aixamilla.
      (Kyseessä siis Aixam 500-4 vm.2003)

    • Anonyymi

      mikähä vikana ku ajaa 4 kilometrii pysäytää akku tyhjä ,,,akku hyväkuntoinen,,,ligier nova zenih

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaivattusi

      Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

      En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

      kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

      Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

      ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

      Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

      Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

      nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

      Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

      niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe