Kone oli ulkoisesti karsean vanhan näköinen, suorastaan rähjäinen. Koneen sisusta samoin. Koneessa sain tiedon että kone oli md-80/81.Huh. Kentällä ihastelin koneen ikkunasta uusia britis airwayn ja thomas cookin uusia kiiltäviä koneita. Taisi olla viimeinen sas-lento.Mutta perille se vei.
Lensin ekaa kertaa sas koneella.
11
705
Vastaukset
- kuule yhtään
vähempää kiinnostaa. Vai oikein britis airway oli kyseessä. Opettele ensin lentoyhtiön nimi oikein kirjoittamaan, niin olisi jotain järkeä jutussa.
- md80
sas-kone. Ilmeisesti toinen yhtiö lensi tuolla kertaa sas:n puolesta oman koneen ollessa estynyt. Jos tämä mielestäsi hirveä kone ei olisi lentänyt, matkasi olisi varmaan peruttu. Pääsit a:sta b:hen. Palautteet voi lähettää suoraan sas:lle mikäli sinulle oli luvattu muuta kuin mitä sait.
- neitsyt matka
Kone oli Sasa.kone ,koska siinä selkeästi koneen ulkopuolella luki niin.molemmin puolin konetta. ja turvallisuus ohjet penkin nojassa kertoivat tervetulleeksi md 80/81 koneeseen. Jos kone ei ollut tämä kirjallinen tieto koneessa on valheellista.
- hullu koira
neitsyt matka kirjoitti:
Kone oli Sasa.kone ,koska siinä selkeästi koneen ulkopuolella luki niin.molemmin puolin konetta. ja turvallisuus ohjet penkin nojassa kertoivat tervetulleeksi md 80/81 koneeseen. Jos kone ei ollut tämä kirjallinen tieto koneessa on valheellista.
SAS:lla on todellakin vielä MD-80 koneita käytössä jonkin verran. Kyllähän ne vähän vanhanpuoleisia ovat, mutta hyvin huollettuina turvallisia ja mukavia koneita. Kadehtimassasi Thomas Cookin hienossa koneessa on todennäköisesti paljon ahtaammat tilat.
- MailisSiekk
hullu koira kirjoitti:
SAS:lla on todellakin vielä MD-80 koneita käytössä jonkin verran. Kyllähän ne vähän vanhanpuoleisia ovat, mutta hyvin huollettuina turvallisia ja mukavia koneita. Kadehtimassasi Thomas Cookin hienossa koneessa on todennäköisesti paljon ahtaammat tilat.
Työmatkaan jonkun verran ja joudun viettämään kentillä aikaa.Aikani kuluksi katselen aina lentokoneita ja täytyy sanoa, että kyllä siellä laidasta laitaan näkee koneita. Blue 1 koneet näyttää olevan ihan ulkoisesti siistejä, mutta kuten aloittaja sanoi sas;n koneet on usein kovin vanhan näköisiä. Kokemusta itse koneen kyydistä ei ole kun työnantajalla on sopimus finnairin kanssa.
- pupunenkk
Sas-koneet on aika vanhoja ja blue 1 uudempia.Sikäli ihmeellistä,koska blue1 mainostetaan halpiksena ja sas;a taas normina.
- pavunlaskija
Matkustusmukavuuden kannalta ei ole paljoa väliä, onko kone nykyään yleisesti käytössä olevista malleista uudempi vai vanhempi, kunhan vanhempien sisustus on pidetty kunnossa ja sitä on uusittu. Todella vanhoissa meteli tekee jo eroja, mutta sellaisia ei länsiyhtiöillä enää ole käytössä.
Lentoyhtiön kannalta nimenomaan halpiksille sopii paremmin uudet koneet, joissa on korkeammat pääomakulut mutta matalammat käyttökulut, koska halpikset pyrkivät paljon tehokkaampaan käyttöasteeseen.
- Hotkaus
Ja taas tätä tulee. Tehdään nyt pari asiaa selväksi : Blue1 EI ole halpalentoyhtiö ! En ymmärrä mistä tämä käsitys tytäryhtiöstä liitetää heti halpalentoyhtiöön. Blue1:lla ja halpalentoyhtiöllä on yksi ainut samankaltaisuus : kohtu-hinnat. Sitäpaitsi Blue1:lla ja Sassilla on paljon rennompi tunnelma kuin Finnairilla. En tarkoita että Finnair olisi millään tavalla huono, mutta hinta/laatu suhde on mennyt todella todella pahasti metsään.
- LMMB
"kohtu-hinnat."
Ai? En tiennytkään, että nainen voi lähettää pelkän kohtunsa lentomatkalle. Eikö se ole hankalaa?
- Halpis
Mitä pahaa on olla halpalentoyhtiö? Niillähän on uudet siistit koneet.Palvelu on maksullista mutta niinhän on Bluellakin ja osittain myös Finnairilla.Blue1 sen sijaan lentää vanhoilla, tosi meluisilla ja kylmillä koneilla. Muistakaa siis lämpimät vaatteet ja korvatulpat mukaan jos lennätte Bluella.
- lentelevä
SASsin suomalaisen tytäryhtiön Blue1:n koneet näyttävät ulkoa päin uudemmilta koska ne on äskettäin maalattu. SASsin eli emoyhtiön koneet taas ovat alkuperäisessä asussaan. Vanhat koneet ovat varmasti ihan luotettavia jos huolto-ohjelman mukaiset toimet on asiallisesti suoritettu eikä koneen lentotunteja ole ylitetty. Useinhan vanhat koneet siirtyvät alikehittyneisiin maihin joissa huoltoja ja määräyksiä laiminlyödään mennen tullen. Mieluummin sitä lentää uusilla koneilla mutta eivät nekään takuuvarmoja ole. Lisäksi uusi tekniikka tuo myös uusia vikoja.
Blue1 ei tosiaan ole halpalentoyhtiö vaikka hinnat ovatkin Finnairia halvemmat. Blue1:n halvin lento Hki-Oulu maksoi vielä hetki sitten 150€. Norwegianin lennot maksaa halvimmillaan n.60€ menopaluu. Norwegianilla onnistuu myös kohtuuhintainen yhdensuuntainen lento. Blue1 näyttää nyt markkinoivan lentoja 80€:lla - kiitos siitä Norwegian!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291767
Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.721591Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie561283- 691121
- 2755
Oli kyl kunnon reissu
Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻10739- 45737
Tiedätkö autereen?
Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen8718- 41715
Plösö ja synttäriruusut
Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?150692