Paljonko tarvitsee säästää?

Reppu ja reissumies

Ajattelin säästää rahaa noin kuukauden pituiseen thaimaan matkaan. Tarkoitus olisi kierrellä eli reppureissata maata ristiin rastiin. Paljonko pitää säästää rahaa lentoihin, ruokaan, majoituksiin ja kaikkeen muuhun tarpeelliseen?

4

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästösumma

      Koko budjetiksi lentoineen ja siellä olekeluun suosittelen 4 000 €. Voit syödä edullisissa muovituolikuppiloissakin ainakin kerran päivässä ja nauttia yhden Singha-oluen.

    • 4+5

      Arvioisin että kannttaa säästää ainakin niin paljon kun epäilet lentojen, asumisen ja ruoan maksavan kuukauden ajalta. Lisäksi olisi ehkä hyvä säästää hieman ylimääräistä itsensä hemmoitteluun, takseihin ja ylättäviin menoihin.
      Mikäli säästää vähemmän tulee varmasti ongelmia siinä vaiheessa kun rahat loppuvat. Liikää säästäneenä ongelmia taas tuskin tulee.

      • en lähtisi

        Itse en kauheasti kiertelisi kuukauden loman aikana. Se on kuitenkin varsin lyhyt aika tutustua thaimaahan. Menee juoksemiseksi, ja jää oikeat näkemykset ja kokemukset kokematta,, vaikka digikameran filmirullat täyttyiskin :). Pikemminkin kannattaisi ottaa joku pää kohteeksi, ja sieltä sitten tehdä pistoretkiä jos aihetta ilmenee. Rahaakin säästyisi, ja näkisikin jotain muuta kuin junan ikkunaa.
        mut tonnniviikossa on aika maltillinen budjetti jos vaihtaa paljon maisemaa.

        Mut hyvää lomaa kuitenkin


      • ripo49
        en lähtisi kirjoitti:

        Itse en kauheasti kiertelisi kuukauden loman aikana. Se on kuitenkin varsin lyhyt aika tutustua thaimaahan. Menee juoksemiseksi, ja jää oikeat näkemykset ja kokemukset kokematta,, vaikka digikameran filmirullat täyttyiskin :). Pikemminkin kannattaisi ottaa joku pää kohteeksi, ja sieltä sitten tehdä pistoretkiä jos aihetta ilmenee. Rahaakin säästyisi, ja näkisikin jotain muuta kuin junan ikkunaa.
        mut tonnniviikossa on aika maltillinen budjetti jos vaihtaa paljon maisemaa.

        Mut hyvää lomaa kuitenkin

        Olin kaksi vuotta sitten kuusi viikkoa Thaimaassa ja viikon Kampotzeassa poikani kanssa.Lennot maksoivat n.800 e per pää.(halvemmallakin toki pääsee).Mitään majoitusta emme olleet varanneet etukäteen.Aika oli tammi-helmikuu.Ensin viikko Bangkokissa,sieltä junalla Hua hiniin muutamaksi päiväksi,bussilla Koh Lantalle,Ao nang,Phang na,takaisin Bankokkiin,bussilla(valtion) Kampotzean rajalle,taksilla Siam riapiin,Phompen,Shinakville ja sieltä takaisin Thaimaahan Koh Changille,missä olimme viikon.Ja takaisin Bangkokkiin.Yöpyminen maksoi useimmiten n.10 e ,joskus vähemmänkin siis yhteensä.Ei se luksusta ollut ,mutta kelpasi meille.Valtion busseilla matkustaminen on halpaa ja toimii.Ruokaa saa katukeittiöistä alle euron ja se on todella hyvää ja tuoretta.Oluttakin tuli juotua ja muutakin,pari kertaa hieronnassa,muutama järjestetty snorklaus y.m. matka,vaateostoksia etc.Matkavakuutukseen sata e,mikä on ihan must.Itse jouduin sairaalaan pariksi päiväksi ,kun nenästäni alkoi vuotaa verta eikä lakannut millään.Sairaala (Bangkok-Phuket) veloitti 2200 euroa vakuutusfirmalta(eurooppa,voin suositella,sain jopa 85 e takaisin menetetyistä lomapäivistä ja sairaala yksityishuoneineen oli Sheratonia vastaava lukaali)Eli matkabudjettini oli reilusti alle 2000 e.Jos paikalta löydät kaverin,jonka kanssa voit jakaa asumiskulut ,tulee aina tietenkin halvemmaksi,mutta muutenkin uskoisin ,että 20 e per päivä riittää,jos et vaadi yöpaikoistasi liikaa.Muiden reppumatkailijoiden kanssa kannattaa aina jutella.Ja thaita kannattaa opiskella jonkun verran.Se on itseasiassa kieliopillisesti sangen helppo kieli,varsinkin ,jos on musikaalinen.Ei kun hyvää matkaa vaan.Et tule pettymään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2110
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1846
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1321
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1210
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1061
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe