Kultaan sijoittaminen

Kultarahaksi -kö

Ajattelin että kultaan kannattaisi sijoittaa, mutta missä ja miten sen voi tehdä? Ihan pankissa?

15

585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äjfljsdljflsdjflj

      http://www.tavex.fi

      mutta osaako joku neuvoa, kannattaako tuo ylipäänsä ja jos, niin kandeeko ostaa kolikoita vai esim. harkko? Ajattelin n. 2000 eurolla ostaa, eli se olisi varmaan 50 g harkko silloin. Onkohan kullan hinta vielä nousussa pitkäänkin? Ja sitä varmaan kantsii sitten säilyttää pankin tallelokerossa....

    • letanret

      kullan hinta on ollut nousussa 200 vuotta putkeen muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, ja sen hinta nousee aina kun on minkälainen talous kriisi tahansa. Katso tilastoista jos et usko. Varmaa rahaa, ei riskejä. hyvä sijotus

    • Hanuriin 50grammaa

      No toi 2000e nyt on niin pieni sijoitus että sen vois lykätä oikeesti vaikka hanuriin:) mutta olet kyllä oikeilla jäljillä tässä kultajutussa. Lehdistä saa lukea kuinka kultaa ostetaan ja pyydetään paikanpäälle arvioimaan omat kultatavarat. Itse olen kyllä ajatellut ostaa 12.000e kultaa koska uskon sen rajuun nousuun.

    • hunajatak

      Onko kullalla saanut rahoille inflaatiosuojan.

    • uy7

      aina kannatta sijoittaa silloin kun on vuosisadan kalleinta,
      se on aitoa hyväntekeväisyyttä.

    • Varmistaja

      Minä olen pörsikaupoissa ollut pitkään ja olen voitoilla aina vaihtanut autoa mutta nyt olen pitkään ostanut pelkkää kultaa,
      joten olet oikealla tiellä mutta älä sijoita kaikkea rahaasi ahneuksissa jätä toki kaiken varalle jonkin verran käteistä
      Olen varautunut että jotain tapahtuu ensi vuoden joulukuussa silloin otan pikku hiljaa kaiken rahani pois pankista se tulee olemaan kovaa valuuttaa 2013 alusta

    • rokka44

      Kultaa ei voi syödä.

    • investoori

      Itse olin etsimassa hyvän sijoitus kohdetta, ja löytyi:

      http://www.elitealliance.net/81C2F886A90

      111% after one week
      125% after 2 weeks
      160% after one month
      260% after 2 month

      Itse käytän 1 viikkon sopimusta, ja tässä sain maksun.

      Date: 3/25/2011 3:59 AM
      Batch: 57974396
      From Account: U9522320 (Elite Group)
      Amount: $125.00
      Memo: Withdrawal ID: #6803

      Jos kiinostaa tai on lisää kysymyksiä, niin lähettää viestin [email protected]

    • aurum81

      Kulta ei ole onnela, hinta on nyt erittäin korkealla ja pitkässä juoksussa kulta on ainoastaan pitänyt reaaliarvonsa, eli ei ole tuottanut mitään. Tämähän on ihan loogista, kilo kultaa on kilo kultaa 10 vuoden päästäkin. Ei se mihinkään kasva : )

      Kultaan ja muihin hyödykkeisiin voi sijoittaa myös arvopapereiden kautta:
      http://www.investori.com/cgi-bin/read.pl?a10/s100401.html

    • ei harkkoja vaan rou

      osta kultarouhetta tukkuliikkeestä!saat sen päivän hintaan ja ku myyt takasin saat taas päivän hinnan.hinnat ovat päivän maailmamarkkioiden mukaiset ja ei tarvii paperisotaa,eiku säkki tyynyn alle. tukkuliikkeen nimeä en nyt muista mut netistä löydät,ite ostin 89g 2001,on muuten noussu hiukean ja voin mennä myymään sen vaikka hu päivän hintaan takas.

    • Hyvä vaihtoehto

      Kultaa saa helpoiten Rasmussenilta tai Tavexilta. Kulta on perinteisesti ollut yksi osa hajautettua sijoitussalkkua. Sitä ei kannata spekulaatiomielessä ostaa, eli lyhytaikainen sijoitus ei todennäköisesti kannata. Osto ja myyntihinnan välinen ero, eli välittäjien kate on suuruusluokkaa 5%. Eli jos samana päivänä ostat ja myyt, niin tuon verran häviät.

      Kullan paras ominaisuus on, että siinä voi varallisuutta laittaa muotoon, johon ei yksikään keskuspankki voi vaikuttaa. Dollari oli vielä ennen sidottuna kultaan, eli keskuspankilla oli aina vastaava määrä kultaa varastossa. Vuonna -71 tämä muutettiin. Näin myös muulla, eli valuutan arvo on lopulta luottamusarvo, eli ne ovat valtion, eli kansalaista antamia velkakirjoja.

      Ylivelkaantuvassa maailmassa kulta voi olla yllättävän suosittu ja arvossaan mahdollisesti tulevissa isoissa talouskriiseissä.

      Kullan huono puoli on, ettei se tuota itsessään mitään. Se vaan on. Suomessa sijoituskulta on vapautettu arvonlisäverosta, hopea ei.

      Mutta kuten kaikessa sijoittamisessa, kannattaa pitää kohtuu ja järki kädessä ja ostoajankohtaa kannattaa hajauttaa, jos ostaa yhtään enempää.

      Itselläni on harkkoja ja kultarahoja pieni osa sijoitussalkusta.

    • Ei harkkoja vaan rou

      Juuri Rasmussenilta ostin kultani(hehe) ja taidan pitää sen vielä,se on semmoista rouhetta ja sitä pussukkaa on aina välillä kiva näyttää ja punnita.Mieti se painaa vieläki 89g joten aika pieni hävikki.

    • Rahaton & onnellinen

      Tässä ilmainen vinkki rikastumiseen, olkaa hyvä.

      Kullan arvo on viime vuosina noussut vaikka sitä tulee kaivoksista koko ajan lisää eikä uusia merkittäviä käyttötarkoituksia ole keksitty. Arvo alunperinkin on perustunut siihen että se kiiltelee kivasti.

      Kyseessä on siis kupla eikä mikään ihan pieni sellainen. Tällä hetkellä kulta on vielä poikkeuksellisen kallista joten jos haluaa maksimoida tappionsa niin sitä kannattaa ostaa juuri nyt.

      Voihan tosin olla arvo säilyy tai kasvaa, pointtini vain on se että kullan arvo perustuu sopimukseen eikä mihinkään oikeaan hyödyllisyyteen niinkuin monilla muilla metalleilla joten kullan kutsuminen varmaksi sijoituskohteeksi on virheellistä. On totta ettei tuo kupla ole koskaan vielä puhjennut mutta kerta se on ensimmäinenkin.

      Jos välttämättä jotain alkuainetta haluaa salkkuunsa niin suosittelisin heliumia. Sitä on vähän, sitä käytetään jatkuvasti eikä sitä voi kierrättää joten sitä on koko ajan vähemmän ja vähemmän ja sen hinta on erittäin rankasti aliarvostettua tällä hetkellä. Miten sitä voisi ostaa onkin sitten toinen juttu.

    • siisuota

      Kulta ei ole vielä lähelläkään kuplaa, mutta itsekukin voi pohtia että kannattaako juuri nyt ostaa jotakin mikä on nimellisarvoltaan kaikkien aikojen huipuissaan ja jonka tiedetään pystyvän niiaamaan yhdessä päivässä -20% kun sille päälle sattuu, sen sijaan että ostaisi jotakin halpaa (jos nyt yleensä edes on pakko mitään ostaa).

    • Anonyymi
      UUSI

      Löysin ison kultalohkareen Lapista yhden huoltoaseman pihalta. En voi tietenkään tässä paljastaa, mikä paikka oli kyseessä, mutta piha on päällystetty lohkarekivillä.
      Ei kannata lähteä louhimaan kultaa mistään, kun vain pitää silmät auki niin voi yllättyä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe