Eli tuommoinen ilmoitus ilmestyi corollan näyttöön vm08. Voiko nämä äkilliset säämuutokset tehdä häikkää autolle? Aamusti oli -18 ja päivällä kun lähdettiin liikenteeseen oli -4 ja satoi jäätävää tihkusadetta.
Auto oli semmoiset 1,5h parkissa tuommoisessa sateessa ja kun käynnistin rollan, niin varoitusvalo syttyi ja ohjaustehotin oli poissa käytössä. Auton alla en nähnyt mitään öljyvuotoja ja pitäisikö tämmöisessä autossa olla edes nesteellä toimivaa tehostajaa??
Olisiko mahdollista, että sulake olisi pamahtanut?? sehän on 60a ja sitä ei taida löytyä varaosaliikkeestä ihan heti?? Lauantaisin on autokorjaamot kiinni ja lähin löytyy 50km päästä, joten matka taitaa jatkua hinausauton kyydissä?
1,6vvti dualplus mallinen corolla.
Check power steering
18
7845
Vastaukset
- epäilemättä.
Muissa autoissa sanottaisiin, että siinä on vika, ja vie korjaamolle.
Täällä taas viesti poistuu pian pilaamasta mainetta.
Yritä käynnnistää uudelleen vähän ajan kuluttua, ja kokeile, toimiiko tehostin. Virheilmoistus ei välttämättä lähde ilman kuittausta. Vie silti korjaamolle. Pitäisihän tehostajan kestää auton iän. - dgbclsödgösabgö
Vaan kosteutta jämähtänyt johonkin sopivaan paikkaan josta generoituu vika. Auto pitäisi saada sisätiloihin useaksi tunniksi kuivamaan ja lämpiämään, jonka jälkeen uutta yritystä. Itsellä oli muutama vuosi sitten RAV4:ssa saman tyylinen tilanne kerran ohjaustehostimen kanssa. Virrat päälle pois ei auttanut vaan piti sulatella paikat sisätiloissa ja sitten käynnistää, jonka jälkeen toimi. Diagnostiikan vikamuistin virhekoodi liittyi moottoriin eikä ohjaustehostimeen sinällään.
- ei ikinä Tojossa
vaan ennen tuntematon häiriö, jonka syy on joko säässä tai kuskissa tai tämähän voi olla selvä provo.
- corollisti
Tuota kosteutta itsekkin aavistelen. Maantiellä tuli ajeltua autoletkan perässä. Edellisessä autossa nissanissa syttyi kosteilla keleillä varoitus valo, että käsijarru olisi päällä. Harmillista vain, että täällä missä olen, niin ei ole paikkaa mihin voisi auton viedä kuivumaan. Täytyy soitella vakuutusyhtiöön ja kysellä tilannetta.
- ===========
ei ikinä Tojossa kirjoitti:
vaan ennen tuntematon häiriö, jonka syy on joko säässä tai kuskissa tai tämähän voi olla selvä provo.
Anna jo olla
- Mekatsu
corollisti kirjoitti:
Tuota kosteutta itsekkin aavistelen. Maantiellä tuli ajeltua autoletkan perässä. Edellisessä autossa nissanissa syttyi kosteilla keleillä varoitus valo, että käsijarru olisi päällä. Harmillista vain, että täällä missä olen, niin ei ole paikkaa mihin voisi auton viedä kuivumaan. Täytyy soitella vakuutusyhtiöön ja kysellä tilannetta.
Se auton akku, sähkönen tehostin haukkaa ampeereja siihen malliin että ongelmia tulee jos ei ole
hyvässä latingissa - noin on...
Mekatsu kirjoitti:
Se auton akku, sähkönen tehostin haukkaa ampeereja siihen malliin että ongelmia tulee jos ei ole
hyvässä latingissa..syy on silloin alimitoitetussa laturissa. Sähköistä ohjaustehostinta ei tarvita kuin moottorin käydessä jolloin sähköä on käytössä aivan riittävästi ellei laturi ole alimitoitettu. Toyotan tapauksessa en yhtään ihmettelisi vaikka olisikin.
- mekatsu
noin on... kirjoitti:
..syy on silloin alimitoitetussa laturissa. Sähköistä ohjaustehostinta ei tarvita kuin moottorin käydessä jolloin sähköä on käytössä aivan riittävästi ellei laturi ole alimitoitettu. Toyotan tapauksessa en yhtään ihmettelisi vaikka olisikin.
arvaappas minne se laturi työntää sitä virtaa kun akku on tyhjä ? Niin akkuunhan se menee ja näin
ollen ohjaustehostimelle ei riitä tarpeeksi virtaa. - alkeellinen!
mekatsu kirjoitti:
arvaappas minne se laturi työntää sitä virtaa kun akku on tyhjä ? Niin akkuunhan se menee ja näin
ollen ohjaustehostimelle ei riitä tarpeeksi virtaa.Jos noin on, on nyky-tojossa käytetty 80-luvun sähkötekniikkaa eikä tämän vuosituhannen kuten. Silloin kun autossa sähköisiä turvajärjestelmiä (ABS, ESC, airbag jne), jarruja ja ohjausjärjestelmiä on sähkönsaannin oltava priorisoitu niin, että mainitut järjestelmät ovat jonossa ensimmäisinä. Akun lataus on toissijainen! Jos nyky-tojossa ei ole manittua priorisointia, täytyy vain ihmetellä kuinka ne ovat ikinä läpäisseet europpalaisen tyyppikatsastuksen.
- 19+7
alkeellinen! kirjoitti:
Jos noin on, on nyky-tojossa käytetty 80-luvun sähkötekniikkaa eikä tämän vuosituhannen kuten. Silloin kun autossa sähköisiä turvajärjestelmiä (ABS, ESC, airbag jne), jarruja ja ohjausjärjestelmiä on sähkönsaannin oltava priorisoitu niin, että mainitut järjestelmät ovat jonossa ensimmäisinä. Akun lataus on toissijainen! Jos nyky-tojossa ei ole manittua priorisointia, täytyy vain ihmetellä kuinka ne ovat ikinä läpäisseet europpalaisen tyyppikatsastuksen.
Ainakin minulla(ei kirjoituksen alottaja) alkuperäinen akku on kovin heikko.Jännite tippuu käynnistyksessä varmasti alle 9 voltin.Onko mitään rinnakkaisakkua tehostimelle jos ajaja vänkää käynnistyksen aikana rattia.
Oma auto on kissan suosiossa näillä kovilla pakkasilla.Lämpöön.Ei olisi ihme jos jonain päivänä laturin johto olisi irti :D - mandollista
19+7 kirjoitti:
Ainakin minulla(ei kirjoituksen alottaja) alkuperäinen akku on kovin heikko.Jännite tippuu käynnistyksessä varmasti alle 9 voltin.Onko mitään rinnakkaisakkua tehostimelle jos ajaja vänkää käynnistyksen aikana rattia.
Oma auto on kissan suosiossa näillä kovilla pakkasilla.Lämpöön.Ei olisi ihme jos jonain päivänä laturin johto olisi irti :Dlaatu vehe kyllä kysyjällä on päässä jokin vika
- corollisti
Ongelma löytyi. Vika ei ollut akussa, vaan ohjaustehostimessa. Ohjaustehostin 680euroa työt. Ilmeisesti saanut jostain virtapiikin, että ohjausyksikkö mennyt epäkuntoon.
- Rahastusta
2008 autossa takuuseen eli mitä sinä sitä maksoit? Virhevaastuu kattaa vaikka takuukin olisi juuri mennyt tammi-helmikuussa umpeen.
Soita maahantuojalle, jos diileri moista kusetusta yrittää.
- corollisti
Takuu meni 2010 umpeen. Tuo on rekistöröity 2007 alkupäässä, mutta samana vuonna tehtiin viellä sitä edellisenmallin corollaa. Ihmiset tuntevat paremmin näin tämän corollan näin, kun sanoo vuosiluvuksi 2008, niin eivät sekoita siihen edelliseen corollaan.
- 8+15
Hyvä että tulee kuntoon.
Alkaa hiipua silti mielipide dualin laadusta.Itse vaihdoin eilen hiipuneen E-Afriikan akun .
Veikkasin akkua,(myöhemmin ajatus kääntyi sulakkeeseen ja tehostinta ohjaavaan releeseen.Virtapiikki on tuulesta temmattu.Sulake ja rele ovat suojana. - Ei vikaa... vikaa...
Eivät sitten tutkineet tarkemmin? Onhan tietysti helppo aina vaihtaa asiakkaan laskuun uutta osaa, vaikka vika olisikin vain kuivuneessa konkassa tai kärähtäneessä tyristorissa. Uusi komponentti alta euron kappale. Mutta eiväthän nämä nykyajan Legoasentajat.
Ohjaustehostin on osa, jonka pitäisi kestää koko auton iän. Onhan siinä täytynyt olla jo alunperin vikaa, jos se ei kestä kuin neljä vuotta. Vaikkei uutta osaa saisikaan kokonaan ilmaiseksi, niin jotain vastaantuloa odottaisin.- Rahastusta
Samaa mieltä.
Mutta moni vaan tyytyy kiltisti maksamaan. Itse en tuota olisi niellyt vaan selkeästi virhevastuun piiriin kuluva juttu. Välttämättä et olisi veloituksetta saanut mutta huomattavasti edullisemmin. Ohjaustehostimen kuuluu kestää huomattavasti kauemmin.
Merkkiliikkeen hinnat ovat aina sikamaiset ja ainut minkä osaavat on laskutus. Kannattaisi hieman selvittää asioita niin pääsee helposti kunnon tuntipalkoille.
- rollaaja
Pelkkää rahastusta.
Sää ei vaikuta vikaan mitenkään, itsellä meni sama osa muutama päivä sitten ihan aurinkoisella kesäsäällä. Kaupan pihalle ajoin ihan normaalisti, kun tulin kaupasta ei enää ohjaustehostin pelannut ja valitti tätä check power steering. Hinauksella vaan suoraan huoltoon, huollossa kaverit vaan sano et se sähkönen ohjaustehostin on vaa jostain syystä sanonu ittensä irti. Uus osa kestää pari päivää ja maksaa 680e. :S työt vielä päälle.
Itsellä alle puolvuotta ostosta ja myyjään ku otin yhteyttä ni sain puolet hinnasta pois.
Pisti kyllä silti ketuttamaan kun osan pitäis kuitenkin kestää koko se auton elinikä ja neljän vuoden jälkeen kärähtää.
Ei hirveesti kuitenkaan muissa autoissa ole näyttänyt olevan tämmöistä vikaa, eikä crollassakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645582Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204177Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172896- 1512159
- 171886
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1231699- 951367
- 711148
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o79965