Mikä mahtaa olla Primerassa vikana, kun sinisiä savuttelee eli ilm. öljysavuja. Onko näissä venttiilivarrenkumit minkämoiset? Tai onko jotain muuta ns. perusjuttua , mikä autossa voisi olla? Jos männänrenkaat, niin sitten onkin suurempi juttu. Millainen tää 1.8 on yleisesti kestämään? Ainakin vanhemmat 1.6 ja 2.0 erityisesti olivat aika kestäviä moottoreita. Kertokaa joku joka tietää??
1.8 vm. 2001
13
2839
Vastaukset
- tiedetään,tiedetään
Koneissa on just ,noita öljyn syönti ongelmaa.Eli sylinterin seinämät,päästää läpi öljyä.ovat jo tehtaalta lähtiessää öljy syöppöjä.1.6 ja 2.0 ei ole näitä ongelmia.Onko autolla ajettu paljon ja kauanko olet omistanut sen?Jos vasta ostanut liikkeestä vie takaisin ja vaadi rahat pois.
- tietoa.....
Ajettu on 240000km auto on ollut minulla jo 1.5 vuotta. Menisikö rengasrempalla, vai kuluuko tosiaan itse lohko (sylinterit) ? Onko tuossa eri peruslohko, kuin 1.6 ja 2.0 koneissa? Aiemminhan Nissan käytti samaa lohkoa eri moottoreissa. Sylinterien halkaisijat vaan muuttuivat, näin ainakin muistelisin kuulleeni?
- tiedetään
tietoa..... kirjoitti:
Ajettu on 240000km auto on ollut minulla jo 1.5 vuotta. Menisikö rengasrempalla, vai kuluuko tosiaan itse lohko (sylinterit) ? Onko tuossa eri peruslohko, kuin 1.6 ja 2.0 koneissa? Aiemminhan Nissan käytti samaa lohkoa eri moottoreissa. Sylinterien halkaisijat vaan muuttuivat, näin ainakin muistelisin kuulleeni?
Eli täytyy koko lohko hoonata,ja renkaat sen mukaiset.Koska nää syliteri seinämät on soikeat jo,tehtaalta lähtiessään.Näin ollen päästää öljyä läpi palotilaan.ja kulutus sen mukainen.Lohko on eri ku 1,6 ja 2,0.Ei varmaan kovin halpa remotti ole edessä,helpommalla pääsee ku vaihtaa,ajoissa pois laadukkaampaaa autoon.Kyllähän nissani ihan hyvä peruspirssi on,mutta nää 1,8 ongelma nisuja.
- -03 ongelmat alk
Aloittaja puhuu 2001 vuoden autosta, näissä vm:lla ei öljynsyönti ole normaalia.
1,8 ongelmaversiot tulivat 2003 (loppuvuonna) myyntiin.
Primeroissa varmemmin ongelmallinen 1,8 kone kuin esim. vastaavan ikäisessä almerassa.
Omasta tuttavapiirissäkin tämä on todettu ihan käytännössä 1,8 kohdalla,
3kpl ongelmatonta vm -02/-03 ja yksi öljyä kuluttava -04.
Sinun tapauksessasi on todennäköistä, että on kyse josatakin muusta viasta kuin näissä -03 ->.
Vanhaa 2,0 bensaversiota on sanottu yhdeksi lujimmista nissanin koneista, kestää ihan tajuttomasti km pelkillä perushuolloilla. Ei taida olla yhdestäkään nyky (02 ->) Nissanin moottorista olla tälle vastusta, mitä kestävyyteen tulee, jos asialla nyt mitään merkitystä edes on. - tietoa.......
-03 ongelmat alk kirjoitti:
Aloittaja puhuu 2001 vuoden autosta, näissä vm:lla ei öljynsyönti ole normaalia.
1,8 ongelmaversiot tulivat 2003 (loppuvuonna) myyntiin.
Primeroissa varmemmin ongelmallinen 1,8 kone kuin esim. vastaavan ikäisessä almerassa.
Omasta tuttavapiirissäkin tämä on todettu ihan käytännössä 1,8 kohdalla,
3kpl ongelmatonta vm -02/-03 ja yksi öljyä kuluttava -04.
Sinun tapauksessasi on todennäköistä, että on kyse josatakin muusta viasta kuin näissä -03 ->.
Vanhaa 2,0 bensaversiota on sanottu yhdeksi lujimmista nissanin koneista, kestää ihan tajuttomasti km pelkillä perushuolloilla. Ei taida olla yhdestäkään nyky (02 ->) Nissanin moottorista olla tälle vastusta, mitä kestävyyteen tulee, jos asialla nyt mitään merkitystä edes on.Tämä on tosiaan ns. vanhakoppanen Primera. Eiks tässä ole kumminkin eri moottori, kuin tuossa 2002 markkinoille tulleessa P 12 mallissa?
- Sama kone
QG18DE moottori on kummassakin sekä P11, että P12:ssa.
1,6 ja 2,0 sen sijaan uudistuivat P12:ssa eli käyttöön tuli QG20DE ja QG16DE.
1,8 QG koneita tuli käyttöön 2000 Almeraan ja P11 primeraan.
Almerassa oli lisäksi käytössä QG15DE eli 1.5 versio.
Alunalkaen tämä 1,8 konetyyppi on ollut aivan kelvollinen moottori ilman ongelmia.
2003 ilmeisesti muuttivat moottorin rakenteessa, materiaaleissa tai valmistuksessa jotakin, jonka seurauksena ongelmat alkoivat. Oli varsin mielenkiintoista tietää, mikä tarkallaan muuttui :)- Kannattaako
Oon vähän katellut tommosta Nissan Primera 1.8 Sport Wagonia vuosimallia 2000. Monenlaista kauhutarinaa löytyny näistä 1.8 mallista. Eikös 1.8 tullut vuonna 1999 primeraan moottorivaihtoehdoksi. Mut öljysyöpöt ilmeisesti vuodesta 2003 eteenpäin ja mites tuo ketjun venyminen kun joissain kuulemma sitäkin ongelmaa, vai koskeeko vain 2 litran koneita.
Kertokaapa nyt te jotka olette omistaneet tai omistatte 1999-2000 vuosimallin 1.8 primeroita et onko niissä näitä edellä mainittuja ongelmia, ja mitä muuta? Kannattaako ostaa, autolla kuitenkin ajettu vajaa 300tkm. - ASU
Joo kuulin entiseltä nissanin huollon vanhalta mieheltä että 1.8 litranen on vuonna 2000 viellä japanissa tehty, ja uudemmat sitten Englannissa joista 1.6 litran moottoreista on tehty 1.8 litraisia.
Oli se hyvä kun ostin vahingossa 2000 vuoden primera sportin ja olen ajellu sillä tiuhaan seitsämänkymmentätuhatta ja mittarissa 250 000 eikä mitään moottriongelmia et savuttais, no tulpat just vaihdoin ekakertaa, olis menny viellä kun niitä kattelin.Ennen oli nissan synny 1.6 hartbakki jolla ajettiin melkein neljäänsatan tuhanteen ja viimein rupesi jakopäänketju hieman ääntä pitämään jolloin vielä katsastinkin sen vm 90 auton viimevuonna keväällä 2010 ja myötiin kahdella satkulla se läksi palvelemaan afriikkaan et siitä tiedän että 500 000 pitäis mennää nyt tälläkin paitsi ne tavalliset levyt,tukia,starttia,ja ehkäpä se laturikin tulee jossain vaiheessa uudistettua mutta se näyttää viellä ihan uudelta et luulen että kannattais jossainvaiheessa ostaa parinkympin hiilet niin voisin kuvitella että se kestäis, niin on menny joka autosta mitä oon pitänny ja merkkejä niitä on sellaset parikymmentä joita nyt olen pitänny sen vuoden kaks...nissaneita pidempään toi nissan 1.6 litrainen oli kuusivuotta, niin aina on kaksautoo vähintäin kotitaloudessa ja niitä voi sitten vaihdella ajaojen ja tarpeen mukaan mikä käy millekkin matkalle...no ei mikään ole ollu ihan huippu kun ei ole ollu kun yks uusi daevoo Kalos siis cervoletti vuoden 2004 ja sillä ajoin kuuskymmentä tuhatta reiluun vuoteen ja hyvin se toimi ja mikäs se jos uuden auton ostaa niin eiköhän silllä satkun pääse ainakin kun nopeesti ajaa...heh ajattelin fiiatteja ennen mitä ne oli, mitenkään niitä sortamatta mutta huomaahan sen kun vanhoja autoja myyvät milloin missäkin on ne vyyppiviat...huomaa että vanhat nissanit niitä vikasina epäkuntoisina ei ole niin ja Toyota se on varmaan hyvä, oli ekana autonani 1.2 litranen corolla vuonna 82 ja sain myydessä enemmän kun mitä maksoin että kerrankin noin päin, muuten se on ollu silleen että mitsussa oon tehny elämäni pahimmat tappiot ja kerran erehdyin ostaa bensa pakettiauton transetin mutta se on jo toinen juttu...siis piti sanomani että vuoteen 2000 malliin on kelpopelejä nissanit. samaa mieltä siis erittäin hyvä ja ajoominaisuus ihan seiskapuoli-kasi luokkaa tässä Sportissakin. Renu oli siitä hyvä ja vaihteetkin siinä...hoh hoiii no moii
- eryeqeuye
Kestävin moottori 1999-2000 vanhakoppaiseen primeraan on vanha 1.6 GA16DE. Uudemmista moottoreista kestävin on 1.8 QG18DE. Uusi 1.6 QG16DE kärsii jakoketjun venymisestä ja SR20DE kärsii ketjun katkeilusta. 1.8 ei oikeastaan mitään tyyppivikoja. Eri lukunsa sitten 2003 ja uudemmat 1.8 jotka voivat syödä öljyä.
- kurttushow
Totta juu QG18DE moottoriin tuli joitain muutoksia P12 korimalliin. Tehoa tuli 1kW lisää 84 -> 85kW. Ja sit ne teki siitä paskan öljynsyöjän. Paskahan se on alun alkaenkin tehon ja kulutuksen ja metelin suhteen, mutta oli se sentään kestävä alunperin.
Tai on se talvella ihan hyvin vetävä kone, mutta kesällä ihan nuhapumppu. Kerron tämän neljän vuoden kokemuksesta kumpuavalla rintaäänellä. Mulla siis ajossa P11 1.8.- Ihme vänkäystä
1,8 / 2001 on ollut -04 kesästä lähtien ja voin vakuuttaa ettei öljyntäyttötulppaa ole tarvinnut vaihtojen välillä avata. (10-12 tkm)
- nissani
Mulla oli primera vm2000 1.8l ei koko aikana mitään ongelmia ja öljyä ei vienyt, voin suositella. =) tilava varmatoiminen auto. Jos jakoketju venyy niin alkaa kyllä pitään ääntä ja nykiin ajossa, ja ei jakoketjun vaihto nyt mahdoton ole, pahempi jos menee poikki.
- kurttushow
No ei kai ne ny kaikki syö öljyä. Mutta jos vaikka yhdessä moottorissa kymmenestä on vika, voidaan puhua tyyppiviasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303481Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91538Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131473Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241255Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34893Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242883- 60869
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.130858Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66844Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲97808