Uusi Nokia E7.... Joo. Kaikkialla neuvotaan menemään koneella eteenpäin painamalla Valikko, mutta sitä valikkoa en ole koneeltä löytänyt vielä Etsinyt olen kyllä ja löytänyt sen hakutoiminnolla, mutta pitäisihän sen nyt herrajumala olla aloitusnäytöllä. Miten se saadaan sinne? Vit**umaista hakea esimerkiksi ottamiaan valokuvia hakutoiminnolla, kun se olisi helppoa hakea: valikko-galleria-kuvat, mutta kun sitä valikko-sanaa ei löydy! Vasemmassa alareunassa on vlintaruutu, jossa lukee: Valinnat. Siitä kun painaa niin tulee näyttöön rivi vaihtoehtoja, joista eka on: Näytä avoimet sovellukset.
Pitäisiköhän tuon Valinnat-sanan tilalla olla Valikko? Mistä neuvoja siihen miten tuo vika korjataan? Käyttöohjeesta ei ole apua, Nokian omilta sivuilta en ainakaan parissa tunnissa apua löytänyt.
E7 valikko hukassa
24
1137
Vastaukset
Valikkoon pääset siitä näytön alaosassa olevasta nappulasta Eli tästä: http://www.nokia.fi/tuotteet/kaikki-puhelimet/nokia-e7/edut-yrityskaytossa
- Valikollinen E7
Kiitos. Oho-eiku-toiminto ei toiminut. Käyttöohjeessakin se lukee selvästi, mutta minä en sitä osannut tuosta hakea...
- ohjeen_ohje
Tuota edellinen linkki ei ainakaan suoraan kertonut, mistä
VALIKKO saadaan päälle.
Itse ihmettelin myös lukuisia ohjeita, jotka alkoivat
sanalla Valikko-ffdfd-fggfgd jnr
N8: vasemmalla alhaalla on n- sentin levyinen parin millin
korkuinen nappula, josta tulee valikko ja sen alavalinnat.
En ole löytänyt valikon valitsemisen ohjetta mistään.
Näpyttelin epätoivoisesti tyhjää näyttöä ja kuvakkeita ja
kaikkea mahdollista. ohjeen_ohje kirjoitti:
VALIKKO saadaan päälle.
kaikkea mahdollista.Kyllä kai jokainen tajuaa, että se yksinäinen nappula on yleensä valikko nappula... Ainakin näissä kosketusnäytöllisissä puhelimissa.
ohjeen_ohje kirjoitti:
VALIKKO saadaan päälle.
kaikkea mahdollista.Kannattaa tutkia se WFM-manuaalin ensimmäiset sivut. Siellä yleensä on kerrottu kaikki puhelimen mekaaniset painikkeet ja liitännät, valikko-päppäin on myös varmasti merkitty.
- logiikkaa hoi
Minulla on sama ongelma. Valikkoa ei löydy millään, käyttöohje ei kerro miten valikko löytyy. Käyttis kyllä viittaa joka kohdassa valikkoon, muttei kerro miten sen löytyy. Luulisi valikon olevan automaattisesti näytön asetuksissa. Nokian puhelimissa toimi logiikka aiemmin, älypuhelimeissa taas?
- Hyypiä
vapunen kirjoitti:
Nokia N8 on ainakin näytön alaosissa yksi näppäin. Joka on valikkonäppäin.
Itse laitoin valikkon pikavalintoihin, jolloin ei tarvitse painaa sitä fyysistä näppäintä.
- Neuvoa tarvitaan
Siis miten ihmeessä nuo toiminnot löytyvät. Minulla oli aiemmin E90 ja sen käyttö oli huomattavasti yksinkertaisempaa. Miten ihmeessä löytyvät tuosta laitteesta tutut toimisto-ohjelma, työkalut jne. Tuota käyttöohjeessa olevaa sanaa "valikko" ei löydy, en edes tuosta Nokia sivujen linkistä saanut apua, löysin yhden valikko sanan mutta eipä siitä ollut mitään apua. Miten saan numeroni näkymään soittaessani jne. Neuvokaa te, jotka tiedätte. Eli mistä ihmeestä löytyy Valikko, jotta pääsee eteenpäin?
Siis nyt putosin kärryiltä..... Minulla N8 kaikki toimistoon liittyvät löytyvät, kun painaa puhelimen näytön alapuolella olevaa näppäintä (Valikko) Sitten etenee tälleen: Sovellukset->Toimisto..... Ja työkalut löytyvät samasta sovellukset kansiosta.... Tätäkö tarkoitit?
vapunen kirjoitti:
Siis nyt putosin kärryiltä..... Minulla N8 kaikki toimistoon liittyvät löytyvät, kun painaa puhelimen näytön alapuolella olevaa näppäintä (Valikko) Sitten etenee tälleen: Sovellukset->Toimisto..... Ja työkalut löytyvät samasta sovellukset kansiosta.... Tätäkö tarkoitit?
Vai tarkoititko jotakin valikko pikavalinta painiketta?
- neuvoa tarvitaan
vapunen kirjoitti:
En tarkoittanut pikavalintanäppäintä vaan tosiaankin itse valikkoa. Löysin sen vahingossa. Se löytyi liukukannen asetuksista. Laite kysyi tekeekö se tietyn toiminnon liukukannen avaamisen jälkeen. Tuolta pääsin sitten muihinkin toimintoihin.
- ihmettelijä ihminen
Voiko olla tosiaan totta että täällä ihmiset ostaa älypuhelimia eikä edes Valikkoon osata mennä. Toimistosovellukset löytyvät loogisesti Sovellukset-kansiosta kun vain etsii.
- Neuvoa tarvitaan
Kiitos vinkistä. Täältä saa puhelimien kanssa onneksi apuja. Miten muuten saisin noita eri sovelluksia aloitusnäytöille. Tällä hetkellä pääsen niihin ainoastaan liukukannen avaamalla. Samoin tekstiviestienvälitystietoja en ole saanut näkymään.
- DI vm 86
Ei v....u se tarkoita, etttä pitää olla älykäs, jos käyttää älypuhelinta. Kyllä se pitäisi olla niin yksinkertaista että tumpelokin osaa käyttää sitä. Sitä paitsi minä olen suhteellisen älykäs ainakin 80-luvulla suoritettujen korkeakouluopintojen perusteella, mutta en minäkään osaa tuota valikko sanaa tuoda mistään esiin.
Tämäkään viisastelu täällä ei auta hevonvittua. Ei pitäisi ostaa tällaisia. - ohjeen_ohje
DI vm 86 kirjoitti:
Ei v....u se tarkoita, etttä pitää olla älykäs, jos käyttää älypuhelinta. Kyllä se pitäisi olla niin yksinkertaista että tumpelokin osaa käyttää sitä. Sitä paitsi minä olen suhteellisen älykäs ainakin 80-luvulla suoritettujen korkeakouluopintojen perusteella, mutta en minäkään osaa tuota valikko sanaa tuoda mistään esiin.
Tämäkään viisastelu täällä ei auta hevonvittua. Ei pitäisi ostaa tällaisia.Rauhallisesti, rauhallisesti, odotetaan ja toivotaan (ehkä turhaan), että
työväenopistot järjestäisivät älypuhelinkursseja
kaikille ja/tai
itse puhelinmyyjät järjestäisivät parin tunnin
kursseja -tietenkin rahaa vastaan.
Ennen oli tietokoneen peruskursseja maailma
pullollaan rahasta ja ilmaiseksi, pitäisi alkaa
tuottaa älypuhelin ja navigointikursseja sekä
digiboxin käyttökursseja, - Pyyhis
Neuvoa tarvitaan kirjoitti:
Kiitos vinkistä. Täältä saa puhelimien kanssa onneksi apuja. Miten muuten saisin noita eri sovelluksia aloitusnäytöille. Tällä hetkellä pääsen niihin ainoastaan liukukannen avaamalla. Samoin tekstiviestienvälitystietoja en ole saanut näkymään.
Välitystiedot: Viestit>Valinnat alalaidasta>Asetukset>Tekstiviesti>Välitystiedot kyllä. Ja sen valikon saa helpoimmin näkyviin siitä ainoasta nappulasta joka on näyttöpaneelin alalaidassa.
Ihan vinkkinä: sitä laitteessa olevaa sähköistä käyttöohjetta kannattaa selata ja lueskella läpi. Kyseessä on kuitenkin pieni tietokone, jossa on satoja toimintoja. Käyttöohjeen saa helposti näkyviin valinnat -napin valikosta.
80-luvulla ei ollut vielä kunnolla kännyköitä....... Kannattaa ostaa semmonen kännykkä, jota varmasti osaa käyttää.......
- Mensan jäsen
Mulla oli ihan sama ongelma ja tästä ketjusta löytykin apu. Luulin yttä tuo fyysinen valikkonappi on mikki tms, enkä tajunnut että siitäkin voi painaa menemään, eikä vaan kosketusnäyttöä...
- E7
hyvä! tämä viimeinen viesti oli paras koko viestiketjusta! Tänks! :)
- C7-00
Sain ainakin päivän naurut tuosta viestistä, luuli valikkonäppäintä mikiksi :D
- c7-0000000000000000
voi luoja mitä porukkaa...Nokian puhelimissa on sitten 3110:n jälkeen sattunu oleen tollanen "navi-näppäin" josta yleensä mennään sinne valikkoon :D
- Valikko myös hukassa
No, jos on käyttänyt OIKEAA älypuhelinta, tuon valikon löytäminen kieltämättä on hankalaa. Sain avun täältä, kiitos siitä! Se, että sitä ei löydy mitenkään kosketusnäytön kautta on täysin epäloogista ja loogisuus käsittääkseni eräs älyn merkki. Toivotaan Nokiallakin pian tajuttavan, että puhelimen käyttö pitäisi olla helppoa, jotta voisi keskittyä työntekoon sen sijaan, että joutuu kahlaamaan nettiä tai käyttöohjeita. Pakko vain todeta, että erään toisen valmistajan puhelimen avulla tein heti alusta lähtien töitä ilman käyttöohjeita ja tämän perkuleen e7-puhelimen kanssa meni puoli päivää säätäessä. Meillä vaan työpuhelimien kanssa "Nokia-pakko", älkää kysykö miksi. Prkl.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv282741- 1402597
- 1342164
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?1162133Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131850Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161591384Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu311216Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo951204Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt891162Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381118