E7 valikko hukassa

valikotonE7

Uusi Nokia E7.... Joo. Kaikkialla neuvotaan menemään koneella eteenpäin painamalla Valikko, mutta sitä valikkoa en ole koneeltä löytänyt vielä Etsinyt olen kyllä ja löytänyt sen hakutoiminnolla, mutta pitäisihän sen nyt herrajumala olla aloitusnäytöllä. Miten se saadaan sinne? Vit**umaista hakea esimerkiksi ottamiaan valokuvia hakutoiminnolla, kun se olisi helppoa hakea: valikko-galleria-kuvat, mutta kun sitä valikko-sanaa ei löydy! Vasemmassa alareunassa on vlintaruutu, jossa lukee: Valinnat. Siitä kun painaa niin tulee näyttöön rivi vaihtoehtoja, joista eka on: Näytä avoimet sovellukset.

Pitäisiköhän tuon Valinnat-sanan tilalla olla Valikko? Mistä neuvoja siihen miten tuo vika korjataan? Käyttöohjeesta ei ole apua, Nokian omilta sivuilta en ainakaan parissa tunnissa apua löytänyt.

24

1170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Tuosta linkistä se 4 kuva....


      • Valikollinen E7

        Kiitos. Oho-eiku-toiminto ei toiminut. Käyttöohjeessakin se lukee selvästi, mutta minä en sitä osannut tuosta hakea...


      • ohjeen_ohje

        Tuota edellinen linkki ei ainakaan suoraan kertonut, mistä
        VALIKKO saadaan päälle.

        Itse ihmettelin myös lukuisia ohjeita, jotka alkoivat
        sanalla Valikko-ffdfd-fggfgd jnr

        N8: vasemmalla alhaalla on n- sentin levyinen parin millin


        korkuinen nappula, josta tulee valikko ja sen alavalinnat.

        En ole löytänyt valikon valitsemisen ohjetta mistään.
        Näpyttelin epätoivoisesti tyhjää näyttöä ja kuvakkeita ja
        kaikkea mahdollista.


      • ohjeen_ohje kirjoitti:

        Tuota edellinen linkki ei ainakaan suoraan kertonut, mistä
        VALIKKO saadaan päälle.

        Itse ihmettelin myös lukuisia ohjeita, jotka alkoivat
        sanalla Valikko-ffdfd-fggfgd jnr

        N8: vasemmalla alhaalla on n- sentin levyinen parin millin


        korkuinen nappula, josta tulee valikko ja sen alavalinnat.

        En ole löytänyt valikon valitsemisen ohjetta mistään.
        Näpyttelin epätoivoisesti tyhjää näyttöä ja kuvakkeita ja
        kaikkea mahdollista.

        Kyllä kai jokainen tajuaa, että se yksinäinen nappula on yleensä valikko nappula... Ainakin näissä kosketusnäytöllisissä puhelimissa.


      • ohjeen_ohje kirjoitti:

        Tuota edellinen linkki ei ainakaan suoraan kertonut, mistä
        VALIKKO saadaan päälle.

        Itse ihmettelin myös lukuisia ohjeita, jotka alkoivat
        sanalla Valikko-ffdfd-fggfgd jnr

        N8: vasemmalla alhaalla on n- sentin levyinen parin millin


        korkuinen nappula, josta tulee valikko ja sen alavalinnat.

        En ole löytänyt valikon valitsemisen ohjetta mistään.
        Näpyttelin epätoivoisesti tyhjää näyttöä ja kuvakkeita ja
        kaikkea mahdollista.

        Kannattaa tutkia se WFM-manuaalin ensimmäiset sivut. Siellä yleensä on kerrottu kaikki puhelimen mekaaniset painikkeet ja liitännät, valikko-päppäin on myös varmasti merkitty.


    • logiikkaa hoi

      Minulla on sama ongelma. Valikkoa ei löydy millään, käyttöohje ei kerro miten valikko löytyy. Käyttis kyllä viittaa joka kohdassa valikkoon, muttei kerro miten sen löytyy. Luulisi valikon olevan automaattisesti näytön asetuksissa. Nokian puhelimissa toimi logiikka aiemmin, älypuhelimeissa taas?

      • Nokia N8 on ainakin näytön alaosissa yksi näppäin. Joka on valikkonäppäin.


      • Hyypiä
        vapunen kirjoitti:

        Nokia N8 on ainakin näytön alaosissa yksi näppäin. Joka on valikkonäppäin.

        Itse laitoin valikkon pikavalintoihin, jolloin ei tarvitse painaa sitä fyysistä näppäintä.


    • Neuvoa tarvitaan

      Siis miten ihmeessä nuo toiminnot löytyvät. Minulla oli aiemmin E90 ja sen käyttö oli huomattavasti yksinkertaisempaa. Miten ihmeessä löytyvät tuosta laitteesta tutut toimisto-ohjelma, työkalut jne. Tuota käyttöohjeessa olevaa sanaa "valikko" ei löydy, en edes tuosta Nokia sivujen linkistä saanut apua, löysin yhden valikko sanan mutta eipä siitä ollut mitään apua. Miten saan numeroni näkymään soittaessani jne. Neuvokaa te, jotka tiedätte. Eli mistä ihmeestä löytyy Valikko, jotta pääsee eteenpäin?

      • Siis nyt putosin kärryiltä..... Minulla N8 kaikki toimistoon liittyvät löytyvät, kun painaa puhelimen näytön alapuolella olevaa näppäintä (Valikko) Sitten etenee tälleen: Sovellukset->Toimisto..... Ja työkalut löytyvät samasta sovellukset kansiosta.... Tätäkö tarkoitit?


      • vapunen kirjoitti:

        Siis nyt putosin kärryiltä..... Minulla N8 kaikki toimistoon liittyvät löytyvät, kun painaa puhelimen näytön alapuolella olevaa näppäintä (Valikko) Sitten etenee tälleen: Sovellukset->Toimisto..... Ja työkalut löytyvät samasta sovellukset kansiosta.... Tätäkö tarkoitit?

        Vai tarkoititko jotakin valikko pikavalinta painiketta?


      • neuvoa tarvitaan
        vapunen kirjoitti:

        Siis nyt putosin kärryiltä..... Minulla N8 kaikki toimistoon liittyvät löytyvät, kun painaa puhelimen näytön alapuolella olevaa näppäintä (Valikko) Sitten etenee tälleen: Sovellukset->Toimisto..... Ja työkalut löytyvät samasta sovellukset kansiosta.... Tätäkö tarkoitit?

        En tarkoittanut pikavalintanäppäintä vaan tosiaankin itse valikkoa. Löysin sen vahingossa. Se löytyi liukukannen asetuksista. Laite kysyi tekeekö se tietyn toiminnon liukukannen avaamisen jälkeen. Tuolta pääsin sitten muihinkin toimintoihin.


    • ihmettelijä ihminen

      Voiko olla tosiaan totta että täällä ihmiset ostaa älypuhelimia eikä edes Valikkoon osata mennä. Toimistosovellukset löytyvät loogisesti Sovellukset-kansiosta kun vain etsii.

      • Neuvoa tarvitaan

        Kiitos vinkistä. Täältä saa puhelimien kanssa onneksi apuja. Miten muuten saisin noita eri sovelluksia aloitusnäytöille. Tällä hetkellä pääsen niihin ainoastaan liukukannen avaamalla. Samoin tekstiviestienvälitystietoja en ole saanut näkymään.


      • DI vm 86

        Ei v....u se tarkoita, etttä pitää olla älykäs, jos käyttää älypuhelinta. Kyllä se pitäisi olla niin yksinkertaista että tumpelokin osaa käyttää sitä. Sitä paitsi minä olen suhteellisen älykäs ainakin 80-luvulla suoritettujen korkeakouluopintojen perusteella, mutta en minäkään osaa tuota valikko sanaa tuoda mistään esiin.

        Tämäkään viisastelu täällä ei auta hevonvittua. Ei pitäisi ostaa tällaisia.


      • ohjeen_ohje
        DI vm 86 kirjoitti:

        Ei v....u se tarkoita, etttä pitää olla älykäs, jos käyttää älypuhelinta. Kyllä se pitäisi olla niin yksinkertaista että tumpelokin osaa käyttää sitä. Sitä paitsi minä olen suhteellisen älykäs ainakin 80-luvulla suoritettujen korkeakouluopintojen perusteella, mutta en minäkään osaa tuota valikko sanaa tuoda mistään esiin.

        Tämäkään viisastelu täällä ei auta hevonvittua. Ei pitäisi ostaa tällaisia.

        Rauhallisesti, rauhallisesti, odotetaan ja toivotaan (ehkä turhaan), että
        työväenopistot järjestäisivät älypuhelinkursseja
        kaikille ja/tai
        itse puhelinmyyjät järjestäisivät parin tunnin
        kursseja -tietenkin rahaa vastaan.

        Ennen oli tietokoneen peruskursseja maailma
        pullollaan rahasta ja ilmaiseksi, pitäisi alkaa
        tuottaa älypuhelin ja navigointikursseja sekä
        digiboxin käyttökursseja,


      • Pyyhis
        Neuvoa tarvitaan kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Täältä saa puhelimien kanssa onneksi apuja. Miten muuten saisin noita eri sovelluksia aloitusnäytöille. Tällä hetkellä pääsen niihin ainoastaan liukukannen avaamalla. Samoin tekstiviestienvälitystietoja en ole saanut näkymään.

        Välitystiedot: Viestit>Valinnat alalaidasta>Asetukset>Tekstiviesti>Välitystiedot kyllä. Ja sen valikon saa helpoimmin näkyviin siitä ainoasta nappulasta joka on näyttöpaneelin alalaidassa.
        Ihan vinkkinä: sitä laitteessa olevaa sähköistä käyttöohjetta kannattaa selata ja lueskella läpi. Kyseessä on kuitenkin pieni tietokone, jossa on satoja toimintoja. Käyttöohjeen saa helposti näkyviin valinnat -napin valikosta.


    • 80-luvulla ei ollut vielä kunnolla kännyköitä....... Kannattaa ostaa semmonen kännykkä, jota varmasti osaa käyttää.......

    • Mensan jäsen

      Mulla oli ihan sama ongelma ja tästä ketjusta löytykin apu. Luulin yttä tuo fyysinen valikkonappi on mikki tms, enkä tajunnut että siitäkin voi painaa menemään, eikä vaan kosketusnäyttöä...

      • E7

        hyvä! tämä viimeinen viesti oli paras koko viestiketjusta! Tänks! :)


    • C7-00

      Sain ainakin päivän naurut tuosta viestistä, luuli valikkonäppäintä mikiksi :D

    • c7-0000000000000000

      voi luoja mitä porukkaa...Nokian puhelimissa on sitten 3110:n jälkeen sattunu oleen tollanen "navi-näppäin" josta yleensä mennään sinne valikkoon :D

    • Valikko myös hukassa

      No, jos on käyttänyt OIKEAA älypuhelinta, tuon valikon löytäminen kieltämättä on hankalaa. Sain avun täältä, kiitos siitä! Se, että sitä ei löydy mitenkään kosketusnäytön kautta on täysin epäloogista ja loogisuus käsittääkseni eräs älyn merkki. Toivotaan Nokiallakin pian tajuttavan, että puhelimen käyttö pitäisi olla helppoa, jotta voisi keskittyä työntekoon sen sijaan, että joutuu kahlaamaan nettiä tai käyttöohjeita. Pakko vain todeta, että erään toisen valmistajan puhelimen avulla tein heti alusta lähtien töitä ilman käyttöohjeita ja tämän perkuleen e7-puhelimen kanssa meni puoli päivää säätäessä. Meillä vaan työpuhelimien kanssa "Nokia-pakko", älkää kysykö miksi. Prkl.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1889
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1354
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      131
      1320
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      344
      862
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      744
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      684
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      663
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe