Mitenhän vuosilomien käy oppisopimuskoulutuksessa?Onko tietoa karttuuko lomat samalviisiin kuin työssäoloaikana? Ja missä välissä niitä pidetään pois?Help,help..
Vastaukset 5
- Koulutustarkastaja
Lomat kertyvät kuten normaalissakin määräaikaisessa työsuhteessa.
Työehtosopimusta noudatetaan http://www.finlex.fi/fi/viranomaiset/tyoehto/
Lomakausi ja muutakin http://www.tyosuojelu.fi/fi/loma - AnkijaNiilo
onks teillä tietoo, voiko oppisopimuksen aikana saada palkatonta lomaa niinku "normi"-työpaikassa? mulla on kahden kaupungin välillä käyntiä, ja olis kiva esim kesällä viettää aikaa myös siellä toisessa, ei opiskelukaupungissa. satutteko muuten tietämään lähihoitajaksi opiskelusta oppisopimuksella? mihin kaikkiin paikkoihin voi hakea, jos suuntautuu sairaanhoitoon ja huolenpitoon?
- lasinpala
Lomat tulee normaalisti Työn antaja voi määrätä ajankohdan.
- Juupahuujuu
"voiko oppisopimuksen aikana saada palkatonta lomaa niinku "normi"-työpaikassa? "
Kyllä se onnistuu. Riippuu vain työnantajasta. Koska oppisopimusoppilas on ilmaista työvoimaa hänelle. Niin haluaako hän päästää sinua palkattomalle lomalle=työnantajalta ilmaista työaikaa pois...
Ja itsellä vuosilomien kertyminen menee ihan normaalisti. Mutta pitää odottaa ainakin Helsingin Kaupungin kanssa 1.4. asti, että alkaa uusi lomanmääräytymiskausi... Turhauttavaa...
Ohjeena on yleensä käyttää lomat "lomakausien aikana". Tai erikseen sovittaessa milloin vaan. Ja jos niitä ei käytä. Ne muuttuvat säästövapaiksi (kaupungin hommissa ainakin). Ja niitä saa sitten käyttää vasta noin viiden vuoden kuluttua taas... - Jennimuss
Oppisopimus-opiskelija ei todellakaan ole ilmaista työvoimaa, koska hänelle maksetaan palkkaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa751679- 241186
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321083Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134916Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49571
- 71567
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55517
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457- 34434
Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 33423
- 40417
- 16409
- 82398